Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Remedy maakt eigen engine geschikt voor PlayStation 4

Door , 12 reacties

Remedy Entertainment maakt bekend dat het de eigen Northlight-engine geschikt gaat maken voor de PlayStation 4. De Finse studio werkt aan een nieuwe game en wil die op meer platformen uitbrengen dan Windows en Xbox One. Over de game is verder niets bekend.

In een persbericht maakt Remedy bekend dat het de horizon wil verbreden. De studio wil toekomstige games niet enkel uitbrengen op platformen van Microsoft en gaat daarom ondersteuning voor de PlayStation 4 toevoegen aan de eigen Northlight-engine. De aangepaste engine wordt gebruikt voor de volgende game van de studio. Daar laat Remedy in het persbericht weinig meer over los dan de codenaam waaronder de game intern bekend staat; P7. Wanneer P7 op de markt komt, is niet bekend, Of Remedy een uitgever bij het project wil betrekken is ook niet bekend.

P7 is niet het enige project waaraan de studio werkt. Remedy kondigde een half jaar geleden aan dat het de campagne maakt voor CrossFire 2, een game van de Koreaanse uitgever Smilegate. CrossFire is in de westerse wereld een onbekende game, maar de shooter, die veel lijkt op Counter-Strike, heeft in Azië ruim 600 miljoen geregistreerde spelers. Smilegate behaalt een omzet van ruim een miljard dollar met de game.

Paul Hulsebosch

Redacteur games

Reacties (12)

Wijzig sortering
Ik dacht dat Remedy een (halve) 1st party van Microsoft was na Alan Wake en Quantum Break. Blijkbaar toch nog steeds onafhankelijk. Nieuwe Max Payne zou wel cool zijn, volgens mij liggen de rechten bij Take 2 / Rockstar (verkocht aan).

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 11 april 2017 13:47]

De relatie tussen Microsoft en Remedy is sterk verzuurd na Quantum Break, nadat Remedy op het laatste nippertje verplicht werd om een pc-versie te maken via het UWP platform. Het resultaat was één van de slechtste pc-ports ooit en de verkoopscijfers waren er ook naar.

Een paar maanden later is Quantum Break toch nog als win32 game naar Steam gekomen, maar Remedy had inmiddels al aangekondigd dat hun partnerschap met Microsoft voorbij was. Ze werken inmiddels aan een nieuwe (multiplatform) IP met een andere partner.
Nieuwe Max Payne? :9~
Is van Rockstar, en dan nog denk ik niet dat ze dezelfde games gaan maken, ook gebaseerd op het feit dat bijna al hun laatste games weer anders waren dan de vorige.
Ah, heb alleen deel 1 en 2 gespeeld. Wist niet dat Rockstar tegenwoordig de eigenaar is van de serie.
Nee hoor, weet niet hoe je hierbij komt, maar de IP was van Remedy.

Zij hebben die na Max Payne 1 (in 2002) aan Rockstar verkocht voor 10 miljoen dollartjes, en flink wat Take Two shares.
Rockstar was ook niet de publisher van deel 1.

https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Payne_(video_game)
http://kotaku.com/5876306...th-max-payne-is-brilliant

[Ontopic]
De laatste game die ik van Remedy gespeeld heb was Quantum Break (op steam).
En ik vond de performance van de engine daarin nou niet echt om over naar huis te schrijven..
Ik vraag me erg af of dit echt de moeite waard is..

[Reactie gewijzigd door xenn99 op 11 april 2017 14:01]

Nee hoor, Deel 1 is ontwikkeld door Remedy, en uitgegeven in EU door 3D realms. Deel 2 is ontwikkeld door Remedy en uitgegeven door Rockstar.
Vanaf deel 3 is Rockstar geheel verantwoordelijk voor de serie.
Gathering of Developers was oorspronkelijk de uitgever, en daarna is de gehele uitgever opgkocht door take-two interactive (rockstar) dus ook deel 1.
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_Payne_(video_game)
https://en.wikipedia.org/wiki/Gathering_of_Developers

is waarschijnlijk onder 3D realm in europa uitgegeven, kan best. (hoorde bij gathering of developers)

[Reactie gewijzigd door stewie op 11 april 2017 15:31]

Lijkt me sterk aangezien het laatste deel in de reeks, Max Payne 3, niet door Remedy maar door Rockstar (North) is gemaakt en het er op lijkt dat Remedy de serie van de hand heeft gedaan.

De stap om de PS4 te ondersteunen is niet zo vreemd, iets zegt mij dat de verkoopcijfers van Quantum Break zijn tegengevallen en dat is ook niet zo verwonderlijk als je twee derde van de consolemarkt negeert door je game exclusief op Xbox/PC uit te brengen (en die pc port was, zacht uitgedrukt, niet al te best).
Max Payne 3 leek kwa sfeer ook totaal niet op de eerste 2 delen jammer genoeg vooral het eerste deel gaf me echt kippenvel met zijn film noir setting.

Gezien het markt aandeel van de PS4 lijkt dit een logische stap.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*