Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Remedy brengt update voor Control uit die framerate op PS4 moet verbeteren

Remedy heeft een update uitgebracht voor het in augustus uitgebrachte spel Control die het probleem van de framedrops moet verbeteren. Deze update is vooralsnog alleen beschikbaar voor de PlayStation 4.

Remedy zegt dat met de update onder meer de algemene framerateprestaties zijn verbeterd door 'optimalisaties door te voeren bij verschillende systemen en content'. Dat betekent wellicht dat in het spel bepaalde elementen licht zijn aangepast ten faveure van de prestaties.

Control heeft overwegend zeer positieve recensies gekregen, waarbij het spel van Remedy onder meer is geprezen om zijn overtuigende verhaalvertelling, al hadden veel spelers op alle platforms last van framedrops. Dat probleem moet nu op de PS4 een stuk minder groot zijn, wat verschillende spelers ook lijken te bevestigen. Remedy zegt dat de overige spelers niet lang meer hoeven te wachten; de update om deze problemen in te dammen komt 'heel snel' ook naar de Xbox One en pc.

In de patchnotes staat verder dat er bugs en crashes zijn opgelost die aan missies, gevechten en de algehele gameplay waren gerelateerd. Daarnaast zegt Remedy dat het de stabiliteit van Control op alle platforms heeft verbeterd en dat er bijvoorbeeld diverse issues zijn weggewerkt waardoor spelers met de pc-launcher crashes konden ervaren die aan DirectX 11 of 12 werden toegeschreven.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

11-09-2019 • 15:37

39 Linkedin Google+

Reacties (39)

Wijzig sortering
Control is een zeer leuke game maar ik hoop dat de PC patch ook een optie heeft om de motion blur uit te schakelen want die is echt te heavy momenteel. Ik krijg er hoofdpijn van wanneer ik Control speel.
Ja, dat is uit te schakelen na de patch:
General
– Bug and crash fixes to missions, combat and overall game play
– Fixed multiple issues with the PC launcher related to DX11/DX12 crashes

Performance
– Improved title stability on all platforms
– Improved general frame-rate performance through optimisations made to multiple systems and content

UI
– Improved map loading times (map will no longer tease information)
– Motion Blur On/Off toggle added to Options menu
– Film Grain On/Off toggle added to Options menu
– Fixed incorrect UI behaviour on ultra-wide monitors (PC)
– Fixed multiple issues when incorrect subtitles are shown for multiple languages
– Fixed issue when the game centers the aim on Jesse’s head
– Fixed multiple UI related issues
Daarnaast nog wat andere fixes. Bron.

De update zou binnenkort beschikbaar moeten komen voor Xbox One en PC.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 11 september 2019 16:19]

Hier had ik ook "last" van. Ik vind het vreemd dat dit soort basis opties er niet vanaf het begin in zit en met een patch opgelost moet worden. Ik ken weinig mensen die niet meteen de motion blur uitzetten voordat ze beginnen met spelen.
Komt omdat QA zoveel speelt dat ze gewend raken aan motion blur en er nooit last van hebben en dus om er een optie in te bouwen om het uit te zetten niet bij hun op komt. QA is ook de reden waarom games tegenwoordig een veels te kleine font hebben, vooral bij console games. QA speelt op 40 inch monitors op minder dan een meter afstand.
Hopelijk volgt er ook snel een PC patch!

Op mijn GTX 1080Ti zakt de framerate (op 1440p) frequent onder de 20 fps, iets dat eigenlijk toch niet niet meer van deze tijd is.
Spellen uitbrengen en dan als consumer verwachten dat je top of the bill GPU alles maar op 120hz kan spelen, dat is niet meer van deze tijd.

In deze vind ik de combinatie 1080ti en 1440p nogal karige informatie, als je op ultra speelt met alle settings op max dan kan ik mij best zulke framedrops voorstellen. Maar voor wat ik aan gameplay kan zien op youtube is het nou ook weer geen grafisch hoogstandje.
Oei, mijn reactie was blijkbaar moeilijker te begrijpen dan verwacht.

Ik bedoelde dat ik teleurgesteld was dat mijn 650+€ (nog steeds) videokaart zelfs geen 20 fps kan halen in sommige scenes, niet dat ik verwachtte dat ik 120 Hz zou halen.

Nagenoeg alle settings staan op max (behalve FSAA), maar zelfs dan nog zou je in 1440p eigenlijk niet verwachten dat de framerate duikt naar 20 fps.
Dit is precies de reden dat veel developers huiverig zijn om zware/state-of-the-art technieken te implementeren. Als een game niet boven arbitrair Xfps op resolutie XxY met hardware Z draait is het ondermaats :?

Interessante video voor mensen met interesse in de gebruikte technieken:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=blbu0g9DAGA
Artikel: https://www.eurogamer.net...on-for-next-gen-rendering
Ik zie juist liever dat een spel mijn 1080ti tot zijn knieën kan brengen(bij alles op Ultra). Dan kan ik over een jaar of 5 een spel spelen dat er dan nog steeds vers uit ziet. Zolang alles op high(of med) er nu goed uitziet vind ik niet dat je moet klagen dat je een spel niet op de hoogste settings kan draaien. Helaas doen veel gamers dat wel. Helaas remmen ze daarmee de vooruitgang, maar dat hebben ze zelf niet door...
Deze analyse gaat heel erg in op de technische aard van de game en die is zeker indrukwekkend.
Persoonlijk ervaar ik de game echter niet als "mooi" en ik lees meer van dat soort reacties. Maar goed, ieder zijn eigen mening en als je het spel wel mooi vind er gewoon lekker van genieten.
Als (veel?) minder dan 3% van alle gamers (steam servey augustus 2019) de hardware hebben om het spel op een heden ten dage courante resolutie te draaien aan een industrie algemeen aanvaarde minimum framerate (30 fps), vind ik dat inderdaad ondermaats ja.
Tja, de videokaart is en was duur, maar is intussen ook alweer ruim 3 jaar oud.
Nu zal dit spel geen crisis zijn, maar in de tijd van Crisis moest je 3 jaar wachten op een GPU die het spel in al zijn glorie kon spelen :).
En dat spel ziet er nu nog steeds zeer acceptabel uit. :) Zouden ze IMHO wel vaker mogen doen, zeker bij spellen met een hoge replay waarde.
"Maar voor wat ik aan gameplay kan zien op youtube is het nou ook weer geen grafisch hoogstandje"

De game grafisch is erg indrukwekkend en daarbij zal youtube altijd kwaliteit verminderen.
"Grafisch indrukwekkend" is subjectief, gezichten zien er blijkbaar goed uit, maar de omgevingen vind ik nou niet bepaald van 'grafische hoogstandjes' getuigen. Saai zelfs op sommige punten.
Het gaat natuurlijk om de gameplay, maar ik verwacht op basis van de gameplay beelden die ik heb gezien dat het niet zo'n enorme druk op de GPU zou moeten leggen.
Mijn 2080 super heeft er moeite mee, daarbij is de omgeving juist een hoogte punt in deze game. Alles kan kapot, effecten zien er geweldig uit, enemies zijn duidelijk weergeven + vergeleken met de lore goed uitgewerkt, bosses die allemaal speciaal aanvoelen, details in objecten zijn erg scherp en duidelijk. Ik denk dat je niet moet uitgaan van een youtube video maar misschien zelf eens de game zou kunnen testen.

Je mening mag er zijn maar vind het niet echt reëel als je het baseert op een youtube video.
Enemies zijn saai en doen weinig (niets met grafisch te maken maar wel met gameplay), bosses voelen totaal niet speciaal en je kunt ze allemaal cheezen als je maar goed spect. Helemaal het hoofdverhaal heeft saaie bosses.

De omgeving is mooi, maar naar mijn mening wat saai. En de lore is juist wel goed uitgewerkt met alle collectables. Zowel het spul dat je moet lezen als de recordings en videos.

Grafisch indrukwekkend is dus wel degelijk subjectief. Ik zeg niet dat het slecht is, maar indrukwekkend vind ik ook wat sterk.
Ben blij dat je duidelijk leest, ik heb het hier ook niet over hun doen maar over hun look. Of ze saai zijn is compleet iets anders, Ze hebben duidelijk allemaal een andere look in de game en dat is grafisch netjes uitgewerkt, daarbij zijn de bosses zeker wel uniek in veel opzichten en heeft het "cheesen" van een boss daar grafisch niets mee te maken.
Promoten van het downloaden van illegale games, slim.
Ik vertel je alleen dat het niet slim is, wat jij er mee doet moet je zelf weten.
Dat is zeer subjectief. Ik heb de game een tijdje gespeeld op mijn 2080 met RTX en alles aan maar ik vind het echt niet mooi. Technisch is het best indrukwekkend maar ik vind het persoonlijk geen "mooi" spel. De omgevingen zijn saai en ook het kleurgebruik is erg mat en er lijkt altijd een soort kleur waas over het scherm heen te liggen. Ik dacht zelfs dat er aan mijn kant iets niet goed was. En als de performance dan ook nog zo slecht is ben ik persoonlijk niet echt onder de indruk.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat smaken verschillen en ik wens iedereen die mijn mening niet deelt dan ook veel plezier!
Motion blur en film grain kunnen nu uitgeschakeld worden en dit veranderd al een erg groot gedeelte aan de game, de omgeving is juist op deze manier gemaakt gezien het verhaal en de lore van het gebouw (gezien het gebouw uit de jaren 60 komt) persoonlijk vind ik het totaal niet saai, het gebouw geeft een gevoel van mysterie af en niet van een kleurrijke spyro, dit maakt alles erg interessant en geeft mij een reden om dieper in de lore te duiken.
Tja, mij spreekt het niet aan maar zoals ik al zei, smaken verschillen en dat is prima. Het zou van mij ook echt geen Spyro hoeven te zijn maar het lijkt in mijn ogen allemaal erg mat. Het daagt mij juist helemaal niet uit om verder te spelen.
Ik zou het persoonlijk dan meer af spelen gezien het verhaal, maar hier kan ik niet voor je over beslissen.
Youtube heeft inderdaad een vreselijke compressie... Als ik bijvoorbeeld video's van de PC versie van AC:Odyssey bekijk lijkt het wel een andere versie van het spel dan ik thuis draai, zelfs op 4k...
Mijn i7-8700K en GTX 1080 hebben het ook zwaar, speel nu ook op 1440p ipv 4K en veel opties op medium om een minimale framerate rond de 45fps te halen. Neemt niet weg dat het een toffe game is, alleen jammer van de slechte optimalisatie.
Pc patch is letterlijk een uur later uit gekomen.
inderdaad dit is de eerste game die op 1080p mijn fps tot ver onder de 60 laat zakken.
het is gewoon een zwaar belabberde game en grafisch is hij ook iet echt geweldig.
Metro exodus en tombraider had ik betere fps in dan deze game.
Kende dit spel niet maar moet zeggen ziet er spannend uit, maar eens een keertje kopen voor de ps4 :).
Ondanks telleurstellende performanc kan ik de game zeker aanraden, de physics in de game zijn ook next level.
Toch erg teleurstellend dat ze tegenwoordig niet meer de moeite nemen om een game in een fatsoenlijke staat uit te brengen. Ik mis de tijd dat ik het schijfje erin deed en boem gelijk beginnen. Extra's was deel 2.
Instabiliteit, framedrops, toch misschien niet helemaal lekker opgeleverd dat spel?
Ik heb op de PC één keer een crash gehad, maar verder draait het prima. Ook wel wat framedrops maar mijn systeem is dan ook niet meer top of the line (i5-2500K en een GTX1060 6GB). Gezien al het physics-geweld en hoe het er allemaal uit ziet is het niet heel gek dat de consoles er ook wat moeite mee hebben. Ik vind het eerder best knap dat het überhaupt nog best prima draait op die apparaten.
Misschien is het tijd om je beeldbuis te vervangen voor een Full-HD monitor. :+
Ze zullen het ongetwijfeld hebben afgewogen met hoeveel consumenten er daadwerkelijk gebruik van kunnen en willen maken. Of vind je het ook "belachelijk" dat Dolby Atmos niet ondersteund wordt?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True