Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

HP gaat geen low-end-tablets meer produceren vanwege dalingen in vraag en prijzen. Het Amerikaanse bedrijf gaat zich in plaats daarvan op de high-end-markt richten met zijn convertibles, enterprise-tablets en laptops met afneembare toetsenborden.

"We gaan ons richten op het gebied waar we groei en winst kunnen halen en niet achter de low-end-markt aanlopen", stelt Ron Coughlin, vice president van de tak personal systems bij HP, tegenover PC World. Die website meldt ook dat HP reeds de tablets in kwestie uit zijn webwinkel heeft verwijderd en dat de goedkoopste tablet nu de HP Envy Note 8 is, met een prijs van 329,99 dollar. In Nederland en België geldt dezelfde situatie: de goedkoopste overblijvende tablet krijgt een prijs mee van in de 400 euro.

Het bedrijf gaat nog wel door met het aanbieden van laptops in het low-end-segment. Zo blijven bijvoorbeeld de HP Chromebook 11 van 300 euro en de HP Pavilion 11 van 499 euro gewoon in de online winkel van het bedrijf te vinden. Daar is de vraag volgens HP juist groot. Voorbeelden van de high-end-modellen waar HP zich op gaat concentreren zijn volgens Coughlin de Spectre X2 en de Spectre X360, waarvan de prijzen beginnen bij respectievelijk 1299 en 1199 euro.

Hewlett Packard is onlangs gesplitst in de bedrijven HP Inc. en Hewlett-Packard Enterprise. De opdeling van het bedrijf werd uitgevoerd omdat de bedrijven een duidelijkere focus moeten hebben. De beslissing om uit het low-end-segment van de tablets te stappen is een van de eerste koerswijzigingen van HP Inc. sinds de splitsing. Bij de tweedeling van het bedrijf verloren in totaal 55.000 mensen hun baan.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Logisch. Goedkope windows tablets koopt niemand. Goedkope android tablets kunnen altijd goedkoper worden ontworpen dan door een andere fabrikant dan HP. Als je als HP dan ook kiest om te besparen op het updaten van de android tablets, krijg je een slechte naam die ook uitslaat op de rest van je merk.

Zeker als je je geld verdient in de high en businessmarkt, moet je je naam niet verbinden aan inferieure tablet producten aan de onderkant van de markt.
Naja, als je goedkope, maar kwalitatief goede tablets in de markt kunt zetten, dan maakt het niet uit als je naam daar aan verbonden is. Lijkt mij.

Wat ik wel begrijp is dat de marge op de goedkope tablet markt klein is en de concurrentie gigantisch. Dat het dan niet rendabel is, dat geloof ik wel.
Wat ik wel begrijp is dat de marge op de goedkope tablet markt klein is en de concurrentie gigantisch. Dat het dan niet rendabel is, dat geloof ik wel.
Klopt inderdaad, wat ook meespeelt is dat de tablet markt aan het krimpen is. Er is minder vraag naar tablets dan een paar jaar geleden. Deze verzadiging zal ook een rol gespeeld hebben bij het besluit van HP vermoed ik.

Vraag me wel af wat er nu met de goedkope HP laptops met touchscreen gaat gebeuren.
die zullen dan ook wel in prijs gaan stijgen omdat - er geen producten meer onder zitten.. ik baal hier wel van want ik heb een hele langen tijd overwogen of ik er eentje wilde... zo'n 8 - 10 inc tablet met een simpele x86 cpu was gewoon perfect voor bepaalde taken en voor aplicaties die gewoon vreselijk slecht geport waren naar android... in dat opzicht is android echt vreselijk.. er zijn heel wat apps die na aankop belabberd slecht werken, en op de opensource markt zijn er meer windows / linux apps dan android,
Deze zijn via China bog steeds volop te krijgen, soms zelfs onder de honderd euro.
Kijk dan maar eens naar de Chuwi Hi10. Een 10" windows 10 tablet, met optioneel toetsenbord voor een laptop-convertible vanaf $170 voor de kale tablet (excl. BTW en import).
Naja, als je goedkope, maar kwalitatief goede tablets in de markt kunt zetten, dan maakt het niet uit als je naam daar aan verbonden is. Lijkt mij.
Als je 'te duur' bent, dan straalt dat ook af op de rest van je producten.

Daarnaast zijn het bijna verbruiksartikelen geworden. Ik koop ook geen gouden tandenborstel, want dat is zonde. Waarom wel een kwalitatief uitmuntende tablet kopen als ik het ding na 2 jaar vervang en de oude weg geef? Voor bedrijven geld dit ook, als je 10-20% meer uitval hebt met de goedkope variant dan mag die HP maar marginaal duurder zijn, waarbij het vervangen van een defecte tablet ook meteen weer een upgrade betekent.
Waar haal jij vandaan dat goedkope Windows tablets niet verkocht worden? De Asus t100 en latere modellen zijn anders nog steeds een flinke hit en zijn er flink wat van verkocht. Je kan lagere specs modellen al rond de 200 euro kopen (inc. toetsenbord). Het is maar wat men verstaat onder "goedkoop". Zeker nu Windows licenties gratis zijn bij bepaalde grote van het scherm, kost het fabriceren van een Windows tablet niet heel veel meer dan een Android tablet. Zou mij ook niks verbazen dat Android meer kost, aangezien ze daar meer support op moeten leveren op updates en stabiliteit van skin op Android.

De reden waarom HP stopt met het verkopen van goedkopere tablets is eerder de winstmarge. Die is al zeer laag op Ipad van Apple, maar op de budget laag is die zeer nihil. Daar moeten ze het echt volledig hebben van bijproducten.

[Reactie gewijzigd door vali op 2 december 2015 12:01]

Dat is toch een convertible?

Populair is die op dit moment ook niet.
Wie in de pricewatch selecteert op populaire tablets ziet de eerste asus windows convertible rond plek 50 in de lijst dit achter asus haar gewone android tablets de zenpad10 en 8.

Goedkope windows tablets zijn ook niet zo populair in de pricewatch. De populaire windows tablets die je wel vindt zijn meestal wat duurder zoals de surface pro.
Dus? Klik de toetsenbord eraf en je hebt een tablet. Dat is juist de kracht van de t100. Heb tevens ook vraagtekens hoe jij de "de populariteit" van een product bepaald. Dit kan je toch niet bepalen met de tweakers pricewatch?

Microsoft heeft anders op hogescholen en universiteiten veranderingen gebracht welke devices naar hoorcolleges werden meegenomen. Ik zag in het begin flink wat ipad's en android devices voorbij komen, maar daar is vrij snel verandert toen goedkopere modellen zoals de t100 op de markt kwamen.

Ook zie je veranderingen komen bij Ipad scholen. Daar zie je dat ze nu overstappen naar modellen zoals de t100 en fabrikanten springen hier ook op in. Meerdere apps die gericht waren voor IOS zijn er nu ook voor Android en Windows 8.1/10. Daar gebruiken ze echt geen Surface Pro modellen, maar goedkopere convertibles.

[Reactie gewijzigd door vali op 2 december 2015 12:25]

Kan je eens met cijfers komen of enige onderbouwing?
Zonder cijfers is je comment nogal zwak namelijk. Want ik geloof er niks van.

Het bedrijf waar ik voor werk heeft afgelopen jaar op meer dan 130 scholen in Duitsland een digitale leeromgeving aangelegd en ze vragen uitsluitend voor een Apple ecosysteem.

[Reactie gewijzigd door Granata op 2 december 2015 13:21]

Dezelfde onderbouwing die jij hebt. Zo moesten ouders van meerdere basisscholen zelf een tablet aanschaffen voor de basisschool waar hun kind op zit en die werden dan ook flink veel gekocht bij het bedrijf waar ik werkte.

Hier heb je nog een voorbeeld van de Surface rt. Is alweer paar jaartjes oud, maar geeft wel de kracht van WindowsOS tegenover het mobiele OS van Apple.

[Reactie gewijzigd door vali op 2 december 2015 13:42]

Daarom was de surface rt ook een donderend succes.....
Logisch. Goedkope windows tablets koopt niemand. Goedkope android tablets kunnen altijd goedkoper worden ontworpen dan door een andere fabrikant dan HP. Als je als HP dan ook kiest om te besparen op het updaten van de android tablets, krijg je een slechte naam die ook uitslaat op de rest van je merk.

Zeker als je je geld verdient in de high en businessmarkt, moet je je naam niet verbinden aan inferieure tablet producten aan de onderkant van de markt.
Hoezo koopt niemand goedkope Windows Tablets. Er is zeker een markt voor, met name door de veelzijdigheid ten opzichte van een iPad of een Android Tablet. Natuurlijk spreek ik alleen uit eigen ervaring, maar mijn Android Tablet heb ik nooit meer aangeraakt sinds ik een "goedkope" Windows tablet heb. Geschikt als tablet en wil ik wat meer dan even toetsenbord er aan klikken en dan andere zaken er mee doen. Een snelle brief, mail, tweakers reactie, even een presentatie nog op het laatst aanpassen, tooltjes voor beheer van systemen, ik kan het zo gek nog niet bedenken en het kan. Groter scherm nodig, even aansluiten, krantje lezen, boek lezen, het maakt allemaal niks uit.

Mensen worden verward met het "bericht" dat het geen laptop is en geen tablet, dus eigenlijk niks. Misschien voor die mensen, maar niks zo handig als een portable office bij je.
Wie een toetsenbord koppelt/klikt heeft natuurlijk al een 'convertible' en niet sect een tablet meer.
Ik gebruik hem 90% zonder toetsenbord. O ja, met on-screen toetsenbord, dus is het voor mij een tablet. Wanneer je een tablet voor domotica gebruikt is het toch ook geen afstandsbediening....
Dat is ook precies de reden waarom ik nu bijvoorbeeld anders tegen Lenovo aan kijk. De Thinkpads mogen dan wel super zijn (althans, dat waren ze altijd), maar als de lower end laptops bekijk, valt dat toch voes tegen. Hetzelfde geldt voor de tablets. Ik heb een goedkope Lenovo tablet voor mijn dochter gekocht, in de veronderstelling dat het goed spul moet zijn. Het tegendeel bleek waar te zijn.
Met Lenovo heb ik exact hetzelfde. Mijn X220 en de oude T-series zijn veel degelijker gebouwd dan de nies T450/440's die ik nu gebruik. Sterke stalen frames zijn vervangen door zo dun mogelijke plastic structuren. HP bouwt volgens mij op dit moment de behuizingen van hun high end laptops veel degelijker.

Traditioneel is er bij alle merken een verschil tussen zakelijke apparaten en consumenten machines. Consumenten machines worden volgens mij bewust gemaakt volgens het principe van geplande veroudering. Het bewust inbouwen van on-repareerbaarheid of zaken die na verloop van tijd defect gaan, zodat je weer een nieuw apparaat koopt.
Dat je een nick gebruikt van 'ikhebgelijk' wil natuurlijk niet zeggen dat je gelijk hebt.
Logisch. Goedkope windows tablets koopt niemand.
'Niemand' klopt niet en 'logisch' ook niet. Ik heb voor 99,- de HP Stream 8 tablet gekocht (review) en heb nog nooit zoveel waarde gekregen voor dat geld. Was inclusief een jaar Office 365 en Skype beltegoed. Het ding wordt nog bijna dagelijks gebruikt (meerdere accounts er op). Hij is niet supersnel uiteraard, maar dat geldt ook voor Android tablets in die prijscategorie.
Zelfs ge-update naar Windows 10. Draait probleemloos.

Hoezo 'inferieur' ? En ga nou niet zeggen dat de Unilever apps missen |:(
Volgens mij heb ik de stream 7 of 8 ook gekocht voor 50 britse ponden.
Mooie machine. Maar de bouwkwaliteit is echt zr matig en de bruikbaarheid ook.
Hij ligt hier vooral in de kast. De reden dat die zo goedkoop was, was omdat die niet verkocht werd. Ik kan mij niet voorstellen dat HP winst heeft gemaakt op de tablet. Prima dat ze ermee stoppen.
De belangrijkste reden is simpelweg de winstmarge. In het budgetsegment kan je amper winst maken en dat segment is dan ook niet interessant voor een bedrijf dat al heel wat jaren in moeilijkheden zit.
Goed plan. Budgettablets zijn zonde van de grondstoffen. Die worden na 3 keer gebruik op de kast gegooid. Die Slate tablets waren ook overbodig. 13-in-een-dozijn tablets met alleen een bekende naam. Erbarmelijke schermen die je recht voor je moet houden om iets te kunnen zien, diep in de behuizing liggend, trage A9-cores, lage resoluties, weinig ram, weinig opslag, wat kun je daar werkelijk mee wat je niet op je smartphone van hetzelfde of hogere bedrag kunt doen?
Ik vraag me oprecht af in wat voor wereld je leeft als ik dit soort dingen zie. Alsof iedereen 800 euro uit wil (laat staan kn) geven aan een laptop/tablet.

Ik heb een tablet van 270 euro. Dat ding gaat 5 uur mee (meer dan genoeg), ik gebruik hem als ik naar school moet (eens in de week) en thuis op de bank zit.

Als ik artikelen moet lezen voor school gaat 'ie ook mee, hij weegt bijna niks dus gewoon bij de (werk)laptop in de tas.
Naast de werklaptop en de tablet heb ik ook nog een Moto G 2013 en een 4 jaar oude notebook (een Compaq, destijds ook voor 300 euro ofzo gekocht).

Sommige mensen zijn bereid om in te leveren op snelheid en gebruiksgemak als dat veel geld scheelt... Blijkbaar ben ik dat en misschien ben ik de enige, maar waarschijnlijk lijkt me dat niet.
En dan vergeten we voor het gemak nog even dat er hele volksstammen zijn die helemaal geen 600 euro hebben voor een tablet of een laptop.

[Reactie gewijzigd door noobz op 2 december 2015 13:04]

Ik heb het over de Stream tablets die minder dan of rond de 100 euro kosten. Niet een model van 270 euro. Er zijn meer segmenten tussen die 100 en 800 euro waar jij het overhebt. Over kortzichtigheid gesproken...
Ja. Dat is zo. Alleen gaat het artikel erover dat HP in gaat zetten op de high-end markt. Daaronder valt een Stream niet, maar mijn 270 euro tabletje ook niet, en mijn laptop ook niet en jouw segmenten tussen 100 tot 800 euro voor de helft ook niet.

Ik noem je niet kortzichtig, hooguit vreemd in mijn wereld. Dat is helemaal niet erg, want daarom plaats ik die post nou juist.
je bent zeker niet de enige, ik heb een 15,6inc laptop en ik merk dat die onderweg gewoon onpractisch groot is, een stream7 of liefst toch net wat groter - stond een hele tijd op mijn verlanglijstje, naast een moto 4g die het na een custom rom prima doet (beter dan stock),

een 8 tot 10 inc scherm met een koppelbaar toetsenbordje zou een geweldige aanwinst zijn om boeken / artiekelen te lezen, of notities te maken ... het echte werk doe ik liever op een laptop of pc maar die wil je gewoon niet altijd overal heen moeten slepen.
Daarom ben ik zo blij met mijn ASUS T100. Niet de snelste, maar ideaal voor dit gebruik. Gewoon als tablet, maar als het echt even nodig is, toetsenbord er aan en dan klaar.
De latere slate tablets zijn zo gek nog niet, ik heb de pro slate 8, en die heeft een goede processor en hoge resolutie, tablet bevalt erg goed en hapert nooit, tablet voelt en ziet er ook premium uit.

@topic, is inderdaad een logische zet, volgensmij heeft elk gezin al zo'n budgetding, lijkt mij niet dat er daar nog veel geld op gehaald kan worden.
Budgettablets zijn zonde van de grondstoffen. Die worden na 3 keer gebruik op de kast gegooid.
Ik heb er genoeg versleten en niet na 3 keer... Er is een doelgroep voor, waar jij blijkbaar niet bij hoort. Maar om nou meteen te roepen dat het zonde van de grondstoffen is... :?
Als we het gaan hebben over 'zonde van de grondstoffen', dan hebben we het over vrijwel alle electronica. Recycling is vrijwel niet mogelijk; accu eruit (wettelijk verplicht) en dan de shredder in. Zeg maar dag tegen de zeer zeldzame en dure metalen die er in moderne electronica zit.

Persoonlijk ben ik ook erg tevreden met m'n HP Stream 7. Ik gebruik 'em voor de zaterdagavond game-groep en soms op vakantie. Dat gebruik rechtvaardigd geen tablet van honderden euros.

Persoonlijk ben ik wel benieud naar hoe het gaat ontwikkelen rond tablets, laptops en telefoons. Een Windows Phone met continuum is nu nog geen vervanging van een laptop (USB-c gebruiken voor aansluiten scherm / muis / keyboard) omdat niet alle desktop software ondersteund wordt, maar wellicht dat de geruchten over een Surface phone waar zijn en we dit gaan zien. Dan wordt voor een heel grote doelgroep de laptop overbodig.

Tablets zullen wel blijven denk ik zo; een 10" scherm kun je meer op dan op een telefoon en met continuum los je dat niet echt op; je verliest dan de draagbaarheid.

Ik zit zelf wel te denken over een vervanging van de Stream 7 voor een wat krachtigere 8" of 10" tablet in combinatie met een 15" USB scherm. Op die manier kan de tablet dan ook als laptop functioneren als dat een keertje handig / nodig is.
Jammer, ik hoopte op een waardige opvolger van de HP Stream 7, met 2GB geheugen en 64GB opslag. Dan zou het voor mij een perfecte tablet zijn voor de storingsdienst.

Ik heb momenteel een 8,3 inch tablet die heel goed bevalt, maar ik vind hem toch wel iets te lomp en zwaar voor in mijn binnenzak.
Ik heb een SD kaartje van 64 GB in gedrukt. Werkt prima. Desktop (windows 10) vind ik echter niet echt lekker werken op 7"
Definieer "Goedkoop", met mijn budget vind ik meer dan 300 al aardig prijzig bij wijze van. Overigens heb ik het gevoel dat de winstmarge alleen maar omhoog gaat nu ze meer voor hun hardware gaan vragen.
Ja wat is goedkoop, alles onder de 350 euro is in mijn visie goedkoop, maar er zijn heel veel mensen die dat weer duur vinden.
Weer een brilliante business keuze bij HP. Dat is echt een bedrijf zonder visie en strategie. Markten waarin ze oudsher sterk in waren verlaten ze voor flashy nieuwe markten waarin ze als nieuwkomer veels te laat in stappen en zonder drive veels te vroeg uit vertrekken ( WEBOS). Om vervolgens weer in andere spannende avonturen te storten, die allemaal stuk voor stuk bij een wisseling van de wacht afgestoten worden. Slecht verhaal.
Precies, na ervaringen uit het lange verleden van HP eerst zien en dan geloven. Waarschijnlijk over een jaartje zitten ze er weer dik in ;)
Het Amerikaanse bedrijf gaat zich in plaats daarvan op de high-end-markt richten met zijn onvertibles, enterprise-tablets en laptops met afneembare toetsenborden.
Wat is het verschil tussen een convertible en een laptop met een afneembaar toetsenbord nou weer?

[Reactie gewijzigd door Muz1ekje op 2 december 2015 16:41]

Zoals ik 't begrijp (alles wordt lekker klein gesegmenteerd voor de marktaandeel-cijfers):
Convertible is een Lenovo Yoga of Spectre x360 waarbij toetsenbord niet los kan maar omklapt.
Laptops met afneembare toetsenborden zijn een Lenovo Helix of Spectre x2 bijvoorbeeld.

Denk ik... 8)7
Ik heb vorig jaar nog een Pavilion X2 tablet gekocht van HP. Was iets van 230 euro en er zat een afneembaar toetsenbordje bij. Het ding draait op een Intel Atom soc en heeft 2 gigabyte geheugen. Ik en mijn vriendin gebruiken hem met veel plezier op de bank. Laatst Windows 10 erop gezet, wat de ervaring alleen maar beter maakt. Juist het draaien van Windows heeft voor mij een grote meerwaarde boven tablets met een ander OS. De Atom soc is ook best geschikt voor een beetje office en zelfs licht Photoshop. Al met al erg tevreden, jammer dat ze er mee stoppen.
Ik ben HP fan in hart en nieren, maar toen ik een kwalitatieve Android tablet zocht met 10" scherm, zag ik al dat de HP's veel te duur waren. Er waren vele modellen aangekondigd, maar in Nederland nauwelijks te vinden. Ik ben twee jaar geleden voor een pricewatch: Lenovo IdeaTab S6000-F WiFi 16GB Zwart gegaan en afgelopen jaar voor een pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 10.1" WiFi 16GB Zwart..
Quote:
Bij de tweedeling van het bedrijf verloren in totaal 55.000 mensen hun baan.
Vreemd, normaliter gaan er juist banen verloren als bedrijven samengaan. Het lijkt mij dat er dus ook een behoorlijke reorganisatie en inkrimping plaats heeft gevonden onder mom van 'duidelijkere focus'.
En maar blijven proberen. Volgens mij is Apple de enige fabrikant die winst maakt met tablets.
Ze blijven het toch juist niet meer proberen? Maar je hebt gelijk, er is voor de meeste fabrikanten weinig te halen in het tablet segment. Al helemaal niet in het low-end segment (maar dat geld voor bijna alle consumentenelectronica).
De verkoopcijfers van de iPad dalen al twee jaar lang met dubbele cijfers ieder kwartaal. Denk niet dat Apple daar heel blij mee is.
Als ze de enige, of nagenoeg enige, fabrikant zijn die daadwerkelijk winst maakt op hun smartphones en tablets, dan doen alle overige fabrikanten iets fout door zichzelf in een prijsoorlog te storten en apparaten met de meest extreme specs voor dumpprijzen aan te bieden. Welke fabrikant maakt nog een stabiele winst naast Apple en Samsung?
Hoezo overrated? Als er mensen zijn die het er voor over hebben is het niet overrated. En ze verkopen er nog steeds miljoenen. Dus hoezo overrated?

Je kan zeggen dat je het te duur vindt, maar dat is voor jou persoonlijk. Er zijn miljoenen mensen die dat niet vinden.
Heel simpel, aangezien je modellen met dezelfde specificaties voor een prikkie in china koopt en hp...laat ik daar maar niks over zeggen, behalve dat er genoeg chinese fabrikanten zijn die degelijkere producten maken.
waar denk je dat die hp producten gemaakt worden ...... ?
Ik ben er zeker van overtuigd dat het goed spul is. Helaas is het ook een Go with the flow effect want appel heeft natuurlijk reputatie. En als jij een appel hebt heb je die reputatie ook.

Ik ben geen apple hater hoor, maar ik vind de prijzen bizar hoog, zeker als er ook nog eens grove fouten inzitten zoals dat oplaad probleem met de pro...
Niet correct. Er zijn miljoenen mensen die dat ook te duur vinden, maar omdat er een Apple-logo op staat, willen ze het hebben en doen ze er alles aan om er eentje te hebben, of ze het nu echt nuttig kunnen gebruiken of niet. Vat mijn mening maar op als troll, maar het is wel zo. Zelfs het kleinste kind loopt tegenwoordig (al dan niet met een gebarsten scherm) al rond met een iPhone en/of iPad, gekregen van mama of papa. Overal kom je een Apple-product tegen. Niet omdat het zo goed is. Ja, het is een goed kwalitatief product. Maar sommige mensen hebben het gewoon om te hebben en niet om het te gebruiken waarvoor het dient.

Daarnaast, als je weet wat het kost om te produceren en wat de verkoopprijs zijn: Het is overpriced. Die prijs kun je niet goedpraten met het product dat je krijgt. Het is gewoon niet in verhouding. Een beetje duurder, tot daar en toe, maar dit is gewoon overdreven. Vreemd dat mensen nog zo gek zijn om die prijs te betalen als ze het helemaal niet nodig hebben.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Als je iets te duur vind en je koopt het toch dan ben je gewoon niet te redden. Ik ken genoeg mensen die een Iphone/Ipad hebben en elke maand met moeite rond komen. Simpelweg om de reden dat ze niet met geld om kunnen gaan. Als het geen Iphone is dan gaat dat geld wel aan iets anders op.

Jij doet net of een bedrijf een misdrijf begaat als ze niet de in jouw ogen juiste winstmarge hanteren. Als ik vanaf vandaag rollen wc papier kan verkopen voor 100,- per rol dan zal ik dat ook niet laten. Het is maar wat de gek er voor geeft. Als consument moet je gewoon zelbewust zijn en je afvragen of je iets nodig hebt en vooral of het je een X bedrag waard is.

Dat het bedrijf meer vraagt dan wat in jouw gedachten de juiste prijs is en toch zoveel verkoopt is eerder iets waar je respect voor zou moeten hebben ;) En je moet ook niet vergeten dat zo'n bedrijf niet zo groot is geworden omdat ze het zo goed voor hebben met de klant. Het is geen liefdadigheidsinstelling of stichting die geen absurde winst mag draaien.
Veel succes met je campagne, maar je spreekt jezelf nogal tegen.
miljoenen mensen
Zelfs het kleinste kind
Overal kom je een Apple-product tegen.
Niet omdat het zo goed is. Ja, het is een goed kwalitatief product.
sommige mensen
dan moet je wel correct lezen wat er staat,

miljoenen mensen kopen een iphone,
overal kom je ze tegen, zelfs bij kinderen.
niet omdat ze zo goed zijn, maar meer voor de heb,
(* dat: ja het is een goed product sloeg op de kwaliteit van het ding, an sich, niet op de waarschijnlijke reden van aankoop)
sommige mensen, sloeg terug op puntje 3 - en niet op puntje 1,

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True