Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 76 reacties

HP heeft de Envy Curved All-in-One aangekondigd. De desktop-pc is voorzien van een gebogen 34"-scherm met 21:9-breedbeeldverhouding en een resolutie van 3440x1440 pixels. Het scherm wordt aangestuurd door een GeForce 960A, die Nvidia nog niet geïntroduceerd heeft.

34"-monitoren met kromming zijn al een tijdje op de markt, maar HP integreert zo'n scherm in een all-in-one. Het bedrijf rust de Envy Curved All-in-One uit met Intel Skylake Core-i5- of Core-i7-processor en 8GB of 16GB ram. De drie modellen die HP aan gaat bieden zijn van een 128GB-ssd voorzien en daarnaast is er de keuze voor een hdd met tot aan 2TB opslagcapaciteit. Het scherm wordt volgens HP aangestuurd door Intel Graphics, of een GeForce 960A. Nvidia heeft zelf nog geen gpu met deze naam aangekondigd, mogelijk gaat het om een variant op de 960M voor all-in-one's.

De aio draait op Windows 10 en is voorzien van Intel RealSense-technologie, waarmee gebruikgemaakt kan worden van Windows Hello. Dit maakt onder andere inloggen met gezichtsherkenning mogelijk. HP rust het grote gebogen scherm van de HP Envy Curved uit met zes speakers van Bang & Olufsen.

Volgens HP is de kromme aio halverwege december beschikbaar in Nederland vanaf 2799 euro.

HP Envy Curved All-in-One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Het ziet er mooi uit, maar wat een geld zeg! En dan te bedenken dat de (functionele) levensduur van het scherm langer is dan de 'pc'. Ik zie het voordeel niet ten opzichte van een losse pc + scherm..
Het voordeel is plaatsbesparing en een zeer strak toestel, terwijl je toch een desktop met groot scherm hebt.
Je hebt geen aparte kast, zelfs geen aparte speakers. Als je toetsenbord en muis dan draadloos doet heb je maar 1 voedingskabel naar je PC lopen en dat is alles.

Natuurlijk is dat een voordeel met een flink prijskaartje. Al helemaal als je elke 5 jaar een nieuw toestel koopt omdat de hardware verouderd.
Een voedingskabel, een UTP kabel. Kabels voor de externe opslag. Met 1 kabeltje kom je er echt niet hoor :) Maar wel een mooi apparaat.
Traag. Nog trager, zeker via Wifi.
Met mimo technology en een goeie AP haal je makkelijk 100+ MB snelheid wat voor veel mensen meer dan voldoende is.
Natuurlijk is dat een voordeel met een flink prijskaartje. Al helemaal als je elke 5 jaar een nieuw toestel koopt omdat de hardware verouderd.
In een zakelijke omgeving geeft 5 jaar geen troep op je buro heel veel voordeel, daarnaast verdien je je geld met dit stukje gereedschap. ¤400 per jaar afschrijven lijkt me dan ook niet echt veel.

In een privesituatie zal de PC veel langer voldoen gezien de specs, en zal je niet elke 5 jaar een nieuwe aanschaffen.
Die logica snap ik nooit zo. Ik zie de meeste mensen op kantoor werken met Word / Excell / Outlook e.d. en volgens mij vergen die veel minder van een computer dan de nieuwste games. Oftewel juist de thuisgebruiker heeft volgens mij behoefte aan meer power, niet de kantoorgebruiker.

En hoe dan ook snap ik ook nooit waarom 2800 ineens 'niet duur' zou zijn als je het zakelijk gebruikt. Feitelijk heb je voor minder dan de helft een gelijkwaardig systeem. Ook in bedrijven wil men graag geld besparen hoor.
Op kantoor/kantoorwerk kan natuurlijk veel inhouden, architectuur, design whatever, dat hoeft niet alleen mail en office te zijn.
Volgens mij stond er eerst ¤19xx (??), natuurlijk nog veel geld, maar als je je geld ermee verdiend lijkt me dat overkomelijk en af te schrijven, qua belasting en qua investering.
En niet alle thuisgebruikers zijn gamers die AA games spelen op de hoogste instellingen natuurlijk, daar is ook het gros huis tuin en keukengebruiker en dan gaan deze specs lang genoeg mee imo.
Ik zit hier met een i7 van 5 jaar geleden en dat voldoet nog prima met 8Gb RAM, ondanks dat ik soms best zware 3D programma`s draai. ;)

Daarnaast koop je inderdaad iets waar je behoefte aan hebt en wat binnen je budget ligt, of dat nu thuis of op het werk is.
En als je alleen mailt en office gebruikt op je werk dan is dit sowieso overkill. ;)
Dan koop je beter een i3 bakkie van ¤400.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 8 oktober 2015 01:00]

Volgens mij zie ik op de achterkant een HDMI ingang, maar het is wel een onduidelijke foto...
Misschien is het scherm dan ook te 'recyclen'als regulier scherm, zodra de ingebouwde pc niet meer voldoet.
Edit: Linkie naar blurry foto :p

[Reactie gewijzigd door detheavn op 7 oktober 2015 15:13]

Neem aan dat het een HDMI out gewoon is.
Hdmi in is op all in ones anders niet heel zeldzaam, dat zou het scherm/computer nog een stukje nuttiger maken
Levensduur van een pc hangt helemaal af van de toepassing.
Als je een zeg maar een FPS gamer bent die altijd de zwaarste games speelt, dan heb je gelijk.
Maar als het alleen om officewerk, mailen en surfen gaat, dan kan zo'n pc vele jaren mee. Zo zie ik pc's op kantoor die al dik 9 jaar oud zijn, en nog steeds prima bruikbaar zijn (en dan bedoel ik ook gewoon rap, niet als stroop).
Als je wil gamen is dit hoe dan ook geen goede keus.

Met een beetje fatsoenlijke HD zal hij wel goed duur worden.
Ik heb jaren lang op iMacs gewerkt en dat heeft toch wel een hoop voordelen. Zeker als je zo'n ding aan een steun ophangt is het een heel compacte oplossing met toch veel power aan boord. Ik ben een paar maanden terug overgestapt op een Mac Pro met een 34" curved scherm, en dat bevalt ook goed omdat de Mac Pro erg compact en stil is. Maar goed, het is toch een kastje erbij. Als Apple met een 34" 21:9 iMac zou komen dan denk ik dat daar een goeie markt voor is :)
Ik vind dat best een redelijke prijs voor een mooi apparaat. Juist voor schermen die (in verhouding) zo breed zijn zie ik dan nog wel wat voordeel van gebogen schermen, juist omdat je bij je computer "in de straal" zit. Voor een TV, waarbij je te ver weg zit om voordeel van de kromming te hebben, is het echt volslagen onzin als je het mij vraagt.
Ik heb toevallig twee dagen geleden voor een Samsung 55" curved UHD staan kwijlen.
Vergeleken met een vlak scherm heb je van alle hoeken een beter kijkbeeld, juist omdat je de kromming overal meepakt.
Ook vanaf de zijkant zie je namelijk het beeld op de kromming, wat een beter beeld geeft dan op een vlak plaatje.
Je kijkt dus eigenlijk altijd op het beeld, ipv er langs (van de zijkant).
Wat mij verder opviel, op normale kijkafstand, dat het beeld haast 3D leek zo scherp en natuurlijk. _/-\o_

Of je ¤6000 over hebt voor een tv is natuurlijk een tweede, maar toegevoegde waarde en beter beeld vanuit alle posities geeft het zeker imo.
Vergeleken met een vlak scherm heb je van alle hoeken een beter kijkbeeld
De kromming geeft echter geen beter kijkbeeld maar een verwrongen beeld.
Video wordt opgenomen in een plat vlak. Als je dat toont op een krom scherm dan zie je dus niet de werkelijkheid maar een verwrongen beeld van de werkelijkheid. Goed te zien als er rechte lijnen worden opgenomen zoals bij bijvoorbeeld en tenniswedstrijd. Op kromme televisies worden die lijnen ook krom.
Net als dat je oog vlak is en geen natuurlijke kromming ziet. :+

Heb je trouwens zelf onderzoek gedaan, vlak met curved vergeleken op meerdere afstanden en verschillende kijkhoeken met hetzelfde filmpje op vlak en curved dat je ook tegelijkertijd kon vergelijken, of baseer je dit "feit" op de mening van anderen?

Al die kromme lijnen heb ik niet als zodanig waargenomen, dus of mijn ogen kloppen niet, of er wordt te veel nagewauweld over verwrongen beelden. ;)
We hebben het dan ook niet over een dubbelgevouwen beeld, de radius is maar weinig.

Hier een review van een 3D curved UHD. (nog meer vervorming????)
Op veel punten legt de vlakke variant het gewoon af tegen de curved.
Quote;
Sure the curve is not cinematic for 10 people watching the TV but then flats don’t offer that immersive experience for even 4 of them.
Hier een review van een TV reviewer die een maand met een curved TV thuis heeft gezeten:
conclusie: http://www.cnet.com/news/...to-know-about-curved-tvs/
No increase in immersion
The curve creates subtle geometric distortions. As I moved off-angle, the distortions increased

[Reactie gewijzigd door 80466 op 7 oktober 2015 16:52]

Als je alles gelezen hebt (quote;
Spoiler: They're not as warped as I first thought
.) zal je ook vinden dat vlakke tv`s vervormen af en toe........alleen daar ben je aan gewend en niet superkritisch over ;)
Net als dat er geen groot verschil is tussen beleving, behalve dan minder reflectie van de omgeving.
Het argument dat als je aan de zijkant kijkt objecten aan een kant dichterbij lijken......dat is in het echte leven/zicht ook zo. ;)
In het dagelijks gebruik merk je dus weinig van die vervormingen.
Daarnaast baseert hij een groot deel op de veel duurdere prijs, die het in zijn ogen niet rechtvaardigd om krom te gaan.
Waren de prijzen gelijk geweest dan had er waarschijnlijk een andere conclusie gestaan.
Inmiddels zijn de tv`s beter dan een jaar geleden en hebben vaak een mat scherm.

Of jij het mooier vindt dan vlak is aan jou, niet aan een reviewer, ik als reviewer vond de curved mooier beeld geven...... ;)

Hier een objectief filmpje waarin je ook de zogenaamde kromme veldlijnen zou moeten kunnen zien. (mij valt het eigenlijk niet op)
Conclusie: decide for yourself.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 7 oktober 2015 17:53]

Het komt in bijna alle (niet gesponsorde) reviews uit, dat het niks bijzonders is, dat je gemiddeld 4 meter er van af moet zitten, meer en je ziet niet de beetje diepte die je krijgt (omdat hij gebogen is).

https://www.youtube.com/watch?v=2XvDb37qIdg

Hij moet groot wezen want anders zie je bijna niks van de effect van de kromming van het scherm.

En je moet er precies recht voor zitten want anders heb je er niks aan dat hij gebogen is, want je ziet de effect dan niet.

Dus alleen iemand die alleen woont, en niet veel vrienden heeft die vaak langs kommen om ook bij je tv te kijken heb je wat aan deze TV.

Dus met andere woorden a Gimmick, meer niet, zelfde als 3D tv's, wat ook niet veel gebruikt woord, en waar je bijna niks meer van hoor.


En als Tweaker ben ik met zo goed als alles wat deze mannen zeggen in deze YouTube filmpjes.

https://www.youtube.com/watch?v=8Oeq0VbVCEs

https://www.youtube.com/watch?v=yOwZLfjmysY

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 8 oktober 2015 03:17]

Ja, had ik ook al gezien. Ik vind weinig filmpjes echt objectief, de meesten praten elkaar na.
Kun je zeggen omdat dat zo is natuurlijk.........het is de een waarheid.
Een waarheid met maar een paar duizend views, niet bijna twee miljoen zoals de link van Marques Brownlee, die gewoon objectief is, het uitlegt en jou laat kiezen.
Marques Brownlee geeft imo altijd degelijke reviews.
En verschuilt zich niet achter niet genoeg content, je zit toch veraf dus resolutie???, en laat je ook vervorming zien die nauwelijks zichtbaar is.

Helaas zie ik het anders als die twee jongens die ook een populair filmpje maakten.
Ik heb er een hoop naast elkaar gezien en vind curved mooier.
Geeft niet dat jij het met de reviews eens bent hoor, maar bedenk ook dat de meeste reviews een hoop baseren op de extra prijs die er aanhangt, om te constateren dat dat het niet waard is. ;)
Dat een vlakke tv ook prima voldoet.

En je bent het met de door jou gelinkte reviews volmondig zo goed als alles eens zeg je.
Heb je ook een uurtje zelf gekeken?
Of baseer je je op het feit dat je met een Fiat net zo goed naar Rome rijdt en echt geen Rolls nodig hebt? ;)
Op het feit dat iemand je gewezen heeft dat in de hoek een puntje staat, wat je normaal gesproken nooit opgevallen zou zijn was je daar niet op gewezen...... ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 9 oktober 2015 10:34]

Je moet beter lezen he, ik zij:
En als Tweaker ben ik met zo goed als alles wat deze mannen zeggen in deze YouTube filmpjes.

https://www.youtube.com/watch?v=8Oeq0VbVCEs

https://www.youtube.com/watch?v=yOwZLfjmysY
Maar hee jij was ook zeker die gene die zij dat 3D veel mooier is en alles zou worden?

Wat dus niet zo is want zo goed als niemand kijkt naar films met een 3D brilletje, ja alleen in de bioscoop, omdat je vaak geen keuzes heb.

Maar dit heeft geen zin want jij zegt dat het mooier is, en wij zeggen weer dat het zo goed als niks uit maakt, vanwege alles wat ik en die andere hier boven al geschreven hebben.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 oktober 2015 04:18]

Mooi hé, vrije meningsuiting....... ;)

Maar hebben jullie het in het echt gezien?
Dat blijft een beetje achterwege in al jullie argumenten........

Edit; ik heb de vorige post aangepast voor je en ik zal voortaan beter lezen wat je schrijft.
"Volmondig" heb ik voor je veranderd in "zo goed als alles".

Geef je dan nu antwoord op de vraag die je blijkbaar niet beantwoorden wil, en waarbij je je plotseling verschuilt achter beschuldigingen over 3D en niet goed kunnen lezen?


Dus....
Heb je het zelf gezien of wauwel je iedereen na?

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 9 oktober 2015 10:38]

Ja heb ze gezien bij MediaMarkt, en nee sorry ik kreeg niet de WOW factor, wat was iets mooier (niet om over naar huis te schrijven), maar alleen als je er precies recht voor stond.

Maar ik deed de 3D factor als voorbeeld, 3D was ook alles en super, maar dat was ook niet waar en was ook maar een Gimmick, want nu draait bijna niemand 3D films thuis, ook om de rede dat 99% van de films niet met 3D camera's gefilmd zijn, maar later er 3D in gezet is met de computer.

Er zijn maar 23 films in 7 jaar maar met 3D camera's gefilmd (Fusion Camera System), de rest (maar 6 of zo) waren documenten en music.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fusion_Camera_System

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_films

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 oktober 2015 18:40]

Ik begrijp je onderbouwing niet, hoe kun je bij een gekromd beeld in godsnaam het beeld beter zien dan bij een vlak scherm?

Daarnaast is er sprake van beeldvervorming omdat de beelden gefilmd worden bedoeld voor vlakke schermen...

Wat je verder aangeeft over de beeldscherpte en natuurlijke weergave (zoals jij deze ervaart) ; dit heeft absoluut níets te maken met de kromming maar met het gebruikte paneel.

Ik hoop dat je je enigzins kan vinden in mijn idee hierover. Voor zover bij mij & bij Tweakers bekend is is een curved TV niets meer dan een (nutteloze) gimmick :+
Ik begrijp jouw onderbouwing, echter met vergelijken tussen vlak en curved, ze staan naast elkaar, vind ik het beeld van de curved beter, vanuit alle hoeken.

Jouw punt dat het beeld vervormd door de kromming is een beetje flauwekulargument in mijn ogen, daar is de kromming te gering voor.
Neem gewoon eens een foto en buig die heel licht, het is echt niet dat je dan alles compleet anders ziet maar vanaf andere kijkhoeken dan recht er op heb je wel een beter beeld.
Kijk maar eens naar een tennis wedstrijd. Daar zie je goed de vervorming van gebogen schermen. TV camera's hebben nog altijd een vlakke sensor.
Je doet het voorkomen alsof altijd alles vervormd is.
In een enkel geval zie je inderdaad vervorming, maar grappig genoeg doen vlakke schermen dat ook, helemaal bij schuine kijkhoeken, alleen ben je daar aan gewend en zie je ze niet meer.
Meestal heb je geen last van vervorming of zie je dat niet*.

* Of eigenlijk zie je dat wel maar je hersenen trekken alles recht, dat doen hersenen nu eenmaal, net zoals bv een witte muur een rechthoekig wit vlak is als je er naar kijkt, terwijl die muur een onregelmatig oppervlak heeft met verschillende kleurnuances wit, uit het lood staat en geen zuivere rechthoek is....... en zo maken ze kromme lijnen ook recht . ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 7 oktober 2015 17:19]

Wat ik niet snap is dat jij zegt dat je vanuit alle hoeken een beter beeld heb.
Maar als je links of rechts van de TV zit dan heb je door de kromming voor de helft van de TV toch een nog groterer kijk hoek?
Hoe kan dat dan een nog beter beeld op leveren?

heb jij tevens 2 gelijkwaardige TV's naast elkaar gezien met 1 krom en 1 recht? Want hoe een mooi scherm overkomt hangt ook af van wat je gewent bent.
TV
| ___ |

Dit is onze opstelling, en volgens mij is het voor de personen aan de zijkant niet prettig om daar naar een krom scherm te kijken.
Nu zit je natuurlijk nooit naast de tv te kijken onder een hoek van 90 graden met de tv.
Ik ben een 40" FHD IPS 400Hz 3D scherm gewend.
En ja, in de mediamarkt kun je makkelijk vergelijken, vlak en curved naast elkaar met vrijwel dezelfde of dezelfde specs , je kunt onder alle hoeken kijken en zelfs lekker op een bank hangen voor een "mega"scherm.
Als je vanaf, zeg 80 graden vanaf recht op het scherm, kijkt, zie je bij een vlak scherm een langwerpiger beeld, wat ook vervormd is.
Bij een curved pak je de kant van waar je kijkt hetzelfde mee, de andere kant komt iets naar je toe.
In mijn beleving geeft dat een beter beeld dan het vervormde vlakke beeld (waar iedereen mee bekend is en aan gewend is).

Ga zelf eens kijken en hou een minieme kijkhoek aan zodat je nog wel op de schermhelft kijkt waarvandaan je kijkt.
De totale kijkhoek van links naar recht is bij curved iets minder omdat je wel op het scherm moet kunnen kijken natuurlijk, maar je krijgt toch imo een beter beeld te zien dan vlak.
En vervormingen kom je ook bij vlakke schermen tegen vanuit extreme hoeken.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 8 oktober 2015 14:28]

Zeker gezien de "hardware" een 27" Retina iMac komt als "beter" alternatief naar voren bij mij. Maximaal 32gb ram, hogere resolutie (5k) en een snellere videokaart (m295x als optie).
als je een goed paneel hebt, heb je die kromming niet nodig om je kleuren goed te houden :+
Die beeldverhouding is leuk voor films.
Dat valt helaas erg tegen. Veel films die je vind op online diensten zijn welliswaar 21:9, maar hebben zwarte balken om alsnog 16:9 te zijn. Ook veel DVD's en BluRays zijn 16:9. Ik heb in ieder geval nog geen fatsoenlijke manier gevonden om de zwarte balken eraf te strippen...
Ik vind die gebogen schermen ook maar niets. In sommige livings kan je van de zijkant dan zelfs niet meer deftig zien. :')
Behalve dan dat dit en all-in-one pc is, geen televisie. Je zal hier dus beter voor kunnen gaan zitten, kijkhoek technisch.
Hm true, ik wacht af tot ik het zie. :)
VLC en dan kun je aspect ratio instellen... Hij is intelligent genoeg om om die manier de zwarte balken weg te krijgen

[Reactie gewijzigd door lowlow op 7 oktober 2015 15:34]

Dat eerste is een simpele kwestie van bijsnijden. Echter bij DVDs gaat dat niet gezien de bron 16:9 is. In dat geval heb je nog steeds een volledig 16:9 beeldscherm plus twee stukjes die niet gebruikt worden.
Een BluRay is indd altijd 1920x1080 (16:9), ongeacht het bronformaat. In MPC-HC heb je onder View > Video Frame de optie 'Touch window from outside' in plaats van inside, hij vult het beeld dan tot de buitenste randen. Je kan ook handmatig zoomen met het numpad. 5 is default, 1 en 9 zoom je mee, 4 en 6 rekken in de breedte, 2 en 8 rekken in de hoogte.

[Reactie gewijzigd door jesper86 op 7 oktober 2015 16:09]

Voor Netflix en Youtube zijn plugins beschikbaar om dat te fixen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 8 oktober 2015 10:06]

Beetje aparte foto.. kreeg meteen de indruk dat er een dikke deuk in t scherm zat :X

Verder wel goeie specs voor een AIO en vind ik een gebogen scherm voor een desktop prima, voor tv echter niet..

Jammer van het 21:9 formaat.. Liever gezien dat ze m wat hoger hadden gedaan, weer naar 16:9..
Een 16:9 scherm is evenhoog, alleen smaller, jij bedoelt volgensmij 16:10
haha nee, ik bedoelde wel deze breedte resolutie aanhouden, maar als je 16:9 formaat hanteert, wordt de hoogte resolutie.. hoger :)
Je bedoelt dus een 4k paneel? dat is wat ik er nu uit kan halen
Als je dan toch bezig bent, ja dat mag natuurlijk ook, en dan 34" aanhouden :)
(de huidige 3440 is sowieso nog nog geen 4K breedtte)

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 8 oktober 2015 10:11]

Het ziet er wel grappig uit. Wil niet zeggen dat het super mooi is, maar ook zeker niet lelijk.

Wel erg jammer van de speakers die er op zitten, dat maakt het dan wel weer wat minder strak.
Voor geluid is een speakersetje vaak wel aanwezig.

Degene die het plaatje heeft gemaakt, had wel iets beter zijn of haar best mogen doen. Het ziet er niet echt mooi "curved" uit.
Nee juist niet, want nu koop je een mooie AIO met draadloos tobo en muis en dan ga je weer losse dingen op het bureau zetten voor geluid met kabels.
Daar ogenschijnlijk goede speakers in te bouwen blijft alles strak en heb je ook geen behoefte aan losse speakers.
Mooi, maar dan zonder gebogen scherm aub :)
Met 34" grotendeels in de breedte, waar je relatief dicht achter zit, en met name in je 1tje neem ik aan, dan lijkt me een gebogen scherm niet eens zo'n slecht idee. Een gebogen scherm is vooral bij TV's een punt, omdat je daar vaak met meerdere mensen omheen naar zit te kijken vanuit verschillende hoeken van de kamer. Maar een PC a.k.a. personal computer - meestal niet. :)
Agreed, ik merk bij mijn 29" 21:9 'flat' scherm al dat ik wellicht beter af zou zijn geweest met een gebogen scherm.

Wanneer ik een nieuw/groter monitor koop (21:9) zal ik ook zeker een gebogen scherm nemen, voor een PC waar je vrij dicht op zit en sowieso in je eentje naar kijkt is een gebogen scherm wel degelijk geoorloofd.

Ik snap dat het niet voor iedereen is maar ik merk wel degelijk dat, zelfs op mijn 29" inch, het 'onnatuurlijk' voelt om naar de linker en rechter hoeken van het scherm te kijken omdat die toch onder een aardige hoek staan met mijn gezicht rond 70cm van het midden van het scherm af.
maar dit is een all-in-one.. Zou best wel eens breder kunnen worden ingezet dan waar de aio oorspronkelijk voor bedoeld was, een échte all-in-one zou het ook kunnen zijn, TV én PC in één. Want, waarom niet?

Heb zelf een Samsung T240HD (TV en monitor in één), me vrouw wou per se de pc (bakbeest) weghebben, dus is er nu een intel computerstick in de hdmi aansluiting geprikt, draadloos toetsenbordje e.d. en weg zijn alle draden.
En zo heb ik nu dus ook een "soort-van-AIO".. zou alleen nog een groter scherm willen.. of 34" 21:9 bijv. ;) Leuk voor films!
Ik vind het gewoon niet mooi en gebogen scherm ;)
Ik heb zelf een gelijkaardig scherm van LG, en kan je echt met de hand op het hart zeggen dat de kromming érg aangenaam is. Bij TV's zeg ik ook "why?" maar voor je monitor biedt het echt meerwaarde... Zeker met zo'n resolutie is het heerlijk werken.

maar yowza! "vanaf 2799 euro" Doe dan echt zo'n los scherm van +/- 800¤ en verstop een massive desktop ergens op afstand... Damn

[Reactie gewijzigd door musback op 7 oktober 2015 16:33]

Omdat je zelf een gelijkaardig scherm hebt: ik kan me voorstellen dat die kromming aangenaam is, maar is die resolutie niet bedroevend laag voor een 34" (ik denk daarbij voornamelijk aan de 1440px verticaal)?
De pixeldichtheid is 110 ppi, dat is vrijwel gelijk aan 27"-monitoren met 2560x1440 pixels. Het is geen 'retina'-scherpte, maar zeker niet bedroevend laag.
Ik bedoelde het eigenlijk wel meer in functie van bruikbare oppervlakte dan scherpte, maar dankjewel voor de feedback!
De fysieke hoogte van dit scherm komt overeen met dat van een 27" met 16:9 verhouding.
Als eigenaar van zo'n 27" scherm met 1440px verticaal kan ik zeggen dat dat zeker niet slecht is, maar toch wel het minimum wat je wil. Je wil zeker niet kleiner (2560x1080) maar groter bestaat momenteel nog niet.
Wel, het is inderdaad omwille van de bruikbare verticale pixels dat ik het bedoel. Zelf heb ik een 24" met 1080p verticaal... vandaar dat ik er (verkeerdelijk) van uitging dat de verticale pixels hoger zouden uitvallen.
Momenteel heb ik een dual screen setup, 2 x 24" (1920 x 1080), maar stel me al een hele tijd de vraag of het zinvol zou zijn te switchen naar 1 27"/30"...
Spijtig genoeg is die setup in de praktijk uittesten nogal moeilijk 8)7
Wat denk je van een losse IPS UHD 40 inch ?
LG 40UF675V
Liever zou ik een kleine computer (formaatje Mac mini) achter een los gelijkwaardig scherm zetten.

Mijn Dell van inmiddels 12 jaar oud werkt nog perfect, en ik zou er niet aan moeten denken om op een 12 jaar oude PC te werken.
Ik dacht aan een HP all-in-one printer toen ik de titel zag in mijn RSS-feed. Vond de keuze voor een 34" scherm al enigszins raar.
Op het HP inc kantoor in Praag hebben ze er een neergezet. Ziet er erg gelikt uit. We hebben er vandaag een beetje naar gekeken en op geklikt, lijkt allemaal soepel te gaan. Had ik geweten dat het om een gloednieuw model ging, had ik wat foto's gemaakt.