Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 103 reacties

HP heeft vier nieuwe all-in-ones aangekondigd. Het topmodel, de SpectreOne, heeft een groot en bijzonder dun scherm. De Envy 23 en Envy 20 hebben een groot touchscreen, terwijl de Pavilion 20 een budgetmodel zonder touchscreen is.

Opvallend is de SpectreOne, vanwege zijn 23,6"-scherm met een dikte van slechts 11,5mm. Daarmee is het de dunste pc in het assortiment van HP. De fabrikant heeft ervoor gekozen om een draadloze trackpad mee te leveren in plaats van een touchscreen, omdat dat de pc 4mm dikker zou maken. Het apparaat beschikt over een Nvidia-gpu met 1GB geheugen, een optionele ssd en de 'nieuwste' Intel-processors, al is niet gespecificeerd welke. De SpectreOne heeft 2 usb 3.0-poorten en een hdmi-uitgang, en kan communiceren met randapparatuur via nfc.

HP SpectreOneHP SpectreOneHP SpectreOne

Met het oog op Windows 8 heeft HP de Envy 23 en Envy 20 voorzien van touchscreens, van respectievelijk een 23" en 20". Ook deze modellen zijn uitgerust met de 'nieuwste' Intel-processors, een optionele ssd en maximaal 3TB opslagruimte. Tot slot kondigt HP de Pavillion 20 all-in-one aan. Dit goedkopere 20"-model heeft geen touchscreen, maar wordt bediend met een draadloos toetsenbord en dito muis. De Pavillion 20 komt met een Intel Core- of een AMD-cpu en tot 2TB opslagruimte. Verdere specificaties zijn nog onbekend.

HP Envy 23HP Pavillion 20

De SpectreOne ligt vanaf november in de Verenigde Staten in de winkel, met een adviesprijs van 1.299 dollar. Vanaf oktober zijn de Evny 23, Envy 20 en Pavillion 20 te koop voor respectievelijk 999, 799 en 449 dollar. Over Europese prijzen en leverdata is helaas nog niets bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (103)

HD foto's van de SpectreOne:

http://www.engadget.com/p...-xt-one-hands-on/#5254165

Lijkt mij een leuke apparaat voor huis,tuin+keuken
Ik vind het apparaat zeker zijn charme hebben, alleen jammer van die muis, die had er ook wel ietsje gelikter uit mogen zien, ik vind hoe ze de computer weggewerkt hebben in de voet er echt heel goed uitzien!
Eigenlijk begrijp ik niet dat je bij bedrijven dit soort computers niet veel vaker ziet.

In kantoortuinen zie je vaak desktops staan waarin plaats is voor 5 PCI-express kaarten, waarvan er nooit ťťn in gebruik is. En natuurlijk een Centronics poort en 2 seriŽle poorten, terwijl er uiteraard een printer in het netwerk zit. O ja, en een speciale muis-poort en nog een toetsenbord-poort, terwijl ze via usb zijn aangesloten. En om al dat potentiŽle vermogen te voeden zit er natuurlijk een flinke voeding in. En dan een losse monitor. Een all-in-one neemt gewoon veel minder kostbare ruimte in en verstookt vaak minder energie.
Helemaal gelijk.

Als tweakers moeten wij ook verder kijken dan naar onszelf. 70% Van de computer verkopen zijn laptops. Dit komt omdat mensen een all-in-one apparaat willen hebben omdat dit er veel minder technisch uitziet en begrijpelijker. De nadelen die genoemd worden met Imacs en all-in-ones in het algemeen, gelden net zo goed voor laptops. Dat neemt niet weg dat mensen een simpel, begrijpelijk en easy-to-use computer willen hebben.

Ik heb een hekel gekregen aan de ATX standaard die al veels te oud is. Grote kasten die eigenlijk leeg zijn en er goedkoop en lomp uitzien. Je kunt heus wel een computer bouwen met een een flinke i7, dikke vga, veel ram, bouwen zonder dat je een joekel van een bakbeest onder je bureau hebt staan. Gebruik gewoon een ssd, desnoods een ander 2.5 inch schijfje voor data ernaast, een kleine slot-in dvd drive van laptop formaat, en een op maat gemaakte kast die niet al te groot is. Het is toch ongelofelijk dat echt elk merk, behalfe 1, zich vast blijft houden aan het oude ATX formaat en niet innoveert en streeft naar een kleiner moderner formaat?
Als je echt op de energiezuinige en ruimtebesparende toer wilt gaan, kun je beter gebruik maken van laptops

Maarja, die gaan vaak sneller stuk en diefstal

Vandaar dat sommige bedrijven kiezen voor thin clients die vesa-mounted kunnen worden op het beeldscherm, dat is toch redelijk handig en laag in onderhoud
Bedrijven maken inderdaad te weinig gebruik van thin-clients, bespaard enorm ten opzichte van desktops. Alleen beheer en onderhoud is weer lastiger.
laptop zijn ook een stuk duurder. en stuk is meestal ook echt stuk. Plus je kan dingen zoals een scherm niet meenemen naar de volgende model.

[Reactie gewijzigd door mokkol op 10 september 2012 14:47]

Ik zie eigenlijk altijd de SFF desktops, van Dell of HP. Dus met ruimte voor 2 of 3 sloten, in low-profile uitvoering. Daar wordt wel degelijk grondig gelet op energieverbruik ook.
Okee, ik overdreef een beetje. Maar worden die 2 of 3 sloten ooit gebruikt?
Ligt het nu aan mij of is Apple (ow jee, daar gaat mijn bericht :() ineens leidend in de pc wereld? Ze lijken wel heel erg veel op de iMacs toch? Kijk bijv. naar de muis en toetsenbord. Dat is een letterlijke 1 op 1 copy toch?

Touchscreen is dan wel weer leuk :) ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in de toekomst.

[Reactie gewijzigd door Yzord op 10 september 2012 12:15]

Nee, niet leidend. Want bij zo'n all-in one heb je geen keuze uit eigen monitor.
Dus ff upgraden naar 40" of ff vervangen als ie stuk is, gaat niet.
Modulaire ontwerpen zijn goed voor het milieu; all-in ones niet. Hetzelfde euvel zie je bij printers waarbij een scanner is ingebouwd. Dat zijn echte ondingen (regelmatig problemen met de drivers bijvoorbeeld, omdat je twee verschillende apparaten via ťťn USB-kabel aansluit. Momenteel ook bij een familielid: de all-in one printer doet het wel, maar het scangedeelte is niet meer compatible met de wat oudere grafische programma's. Dus als je de scanner wilt vervangen, moet je gelijk ook de printer vervangen. Idioot.) Rampzalig voor het milieu als zaken niet modulair zijn.

De EU moet veel meer zaken verplicht modulair laten zijn, zodat er gigantisch veel grondstoffen minder nodig zullen zijn.

[Reactie gewijzigd door kimborntobewild op 10 september 2012 12:14]

Modulaire ontwerpen zijn goed voor het milieu; all-in ones niet.
Modulaire ontwerpen zijn juist slecht voor het milieu. Je hebt dan sowieso een aparte voeding in de monitor en een aparte in de pc, maar die voeding in de pc moet ook nog eens flink overgedimensioneerd zijn omdat er nog harddisks en videokaarten bij kunnen worden gestopt. De all-in-one heeft zijn voeding exact gedimensioneerd op wat er in zit, en kan dus veel zuiniger zijn.
Wat een onzin, als jij je electronische apparaten gewoon netjes wegbrengt voor recycling zoals de bedoeling is, dan maakt het geen moer uit of je nu een all-in-one computer koopt of een los scherm en een losse computer. Vermoedelijk is het zelfs omgekeerd, omdat je bij losse componenten eerder geneigd bent om onderdelen te upgraden, en omdat er in een all-in-one relatief veel minder materiaal nodig is dan bij een losse kast en een los scherm.

De argumenten die ik hier soms voorbij zie komen waarom bepaalde dingen goed of slecht zijn (meestal op zijn minst zijdelings gerelateerd aan iets wat Apple verkoopt) worden echt steeds bizarder :X
whaha want jullie denken dat als iets gerecycled word het opeens niet meer schadelijk voor het milieu is?
Newsflash, de verbranding van sommige apparaten (kijk de PRIUS) levert de meeste vervuiling op ivm schadelijke stoffen die dan vrij komen.
Dus wat dat betreft zou een gedeelte vervangen een stuk beter zijn dan het hele apparaat.
Verder vind die dure uitvoering idd maar een rip van de iMac look, mag wel wat origineler HP! Let op ik heb het hier dan vooral op de muis en toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door Freedox op 10 september 2012 15:19]

Een Jeremy Clarkson-achtige redenatie, oftewel kortzichtig en ongeÔnformeerd. Hier is van te voren uiteraard over nagedacht.

De Prius is 95% recupeerbaar (materialen die ontrokken kunnen worden) en voor 85% recyclebaar. De batterijen zijn zelf ook voor 95% recupeerbaar. Ze worden verwerkt door gespecialiseerde verwerkingsbedrijven (in Europa SNAP, Accurec and Umicore). Wat na het proces over blijft is een mix van olie en water, dat weer door een waterverwerkingsbedrijf verwerkt wordt, metaal dat herbruikbaar is, en een hoog geconcentreerd nikkel legering dat herbruikt wordt als raw material in de productie van nieuwe batterijen

Maar echt speciaal is dat niet eens. Het gros van het productiespul is tegenwoordig herbruikbaar. Zeker de auto-industrie met Toyota als voorloper doet dit al op grote schaal, en er zijn zelfs wettelijke normen van 95% die vanaf 2015 ingaan.

Maar als het om andere producten gaat is dat niet veel anders. Inclusief het plastic dat gebruikt vaak gebruikt wordt.

De voornaamste vervuiling zien we tijdens de productie, en dan gaat het vooral om uitstoot. Maar faciliteiten/fabrikage-processen die volgens het zero-waste/landfill principe draaien zijn ook geen unicum meer. De eerder genoemde Prius wordt overigens ook in dergelijke fabrieken gebouwd.

In het geval van computers en andere electronica moet je dan denken aan de zaken die nodig zijn om het eea esthetisch er leuk uit te laten zien. Volledig milieu vriendelijk en toch een slick uiterlijk met een mooi glanzende en egale kleur is voor een apparaat niet mogelijk wanneer je de boel normaal geprijsd wil houden.

Maar deze AIO's hebben sowieso een voordeel als het gaat om stroomverbruik. Feitelijk spelen dezelfde voordelen als bij laptops een rol.

Maar laten we eerlijk wezen, dit soort apparaten koop je niet met een groen hart, maar omdat je ze er mooi uit vind zien. En daar lijkt HP in het geval van de Envy iig prima in geslaagd. Al was het natuurlijk al eerder gedaan door een ander, en dus niet zo'n grote prestatie.

Ik vraag me alleen wel af hoeveel mensen voor een 20" variant van een dergelijk apparaat gaan.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 11 september 2012 15:22]

Hoe denk je dat Umicore batterijen / elektronica recycleerd?
Alles gaat daar vrolijk een smeltoven in en hetgeen wat niet te hergebruiken valt gaat via de schouw naar buiten, natuurlijk zitten er een aantal filter tussen om het milieu niet volledig om zeep te helpen.

Het enige wat Umicore recupereerd zijn de edel metalen die te vinden zijn in elektronica en batterijen.
Het gaat erom dat het statement dat de verwerking van die batterijen zo vervuilend zou zijn, onzin is. Jij suggereert dat de uitstoten van de verbranding schadelijk zijn, wat niet klopt, of slechts in heel beperkte mate. Zoals Car Advice stelt:
This is an evolution of the traditional waste heat treatment process, but it consumes less energy, is almost emissions-free and is highly secure.

The cells are put into a sealed container from which all air is removed, significantly reducing internal pressure. The container is then heated to 800įC. When the temperature reaches 400įC all organic materials break down into a mixture of oil and water, which is sent on to a licensed water treatment company for processing. The power cells are then exposed to hydrogen, which helps break the oxides down into metals.

What is left after the process is a highly concentrated nickel alloy which can be re-used as a raw material in the production of new batteries. All the other metallic elements recovered can be used in the manufacture of stainless or other specialist steels.
Feitelijk zegt RaJitsu dat ook al in het kort, maar jij negeert alles en stelt kennelijk dat hij onzin praat en de verwerkingsbedrijven alleen het metaal herwinnen en derest in het vuur gooien en via de schoorsteen naar buiten blazen....
Wanneer wordt er een Prius verbrand dan? Gebeurt dat wel eens, behalve dan als er een ongeluk gebeurt en er zou een vuurtje bijkomen...

"Zoeken naar issues om een Prius af te kraken"
Eh volgens mij wordt van moderne auto's, en zeker van de accu's waar jij denk ik op doelt, een hoop recycled. De grondstoffen daarvoor zijn veel te kostbaar om zomaar in de hens te steken. Iets wat volgens mij sowieso nooit met auto's gedaan wordt behalve in voorsteden in Frankrijk.
We hadden het hier niet over een Prius maar over een all-in-one tegenover een losse PC kast met een los scherm, en dat het weinig uitmaakt of je nu 1 all-in-one naar de milieustraat brengt, of een los scherm of een losse PC kast. Bij elkaar opgeteld zal een losse kast + een los scherm gewoon meer afval en dus meer vervuiling opleveren. De vraag is in hoeverre dat opgeheven wordt door die paar all-in-ones die voortijdig en onherstelbaar kaduuk gaan en daardoor een veel kortere levensduur hebben dan een kast + monitor.

Per saldo durf ik de bewering wel aan dat een all-in-one minder milieubelastend is dan een losse kast + monitor, al is het maar omdat er minder componenten en minder materiaal in verwerkt zijn. Hoe dan ook totaal oninteressant om je mee bezig mee te houden.
Wat je zegt is van toepassing wanneer een onderdeel van het geheel het begeeft.

Wanneer het goed blijft functioneren dan is er voordeel voor het milieu, want minder losse componenten, dus minder complex produceren en minder materialen.
Dat dacht ik vroeger ook. Maar feit is als je aan een nieuwe Mac toe bent koop je ook een nieuw scherm. Ik doe ca. 5 ŗ 6 jaar met een iMac, dus dan is een all in one aanntrekkelijk. Overigens kan de 27 inch iMac gewoon als extern scherm functioneren. Er zit een monitor ingang op.
Modulaire ontwerpen zijn goed voor het milieu; all-in ones niet.
Lekker belangrijk. Alsof je daar een computer op uitzoekt.
jij blijkbaar niet, anderen blijkbaar wel 8)7
Alsof je daar een computer op uitzoekt.
En dat is precies de reden dat de overheden beter op het milieu moeten letten d.m.v. regulering. Immers, veel consumenten zoals u hebben een broertje dood aan het milieu.
Dat geldt alleen als je aanneemt dat je oude apparaten niet recycled. Bovendien, al die extra behuizingen, elk weer met eigen voeding, transport, verpakking, sluipverbruik...
Rare conclusies trek jij... of je nu 1 of 2 USB apparaten over 1 kabel laat gaan boeit niet. Verder hebben brakke drivers niks te maken met het feit dat het een all-in-one betreft of twee losse apparaten. Er zijn genoeg programma's die compatible zijn met WIA, en er zijn ook genoeg all-in-ones die nog een ouderwets TWAIN-stuurprogramma leveren.

Het enige waar de EU misschien iets aan moet doen is de wegwerpmaatschappij. Als je een moderne printer koopt zitten daar fragiele plastic tandwielen in. Vervolgens breekt door een papierstoring net buiten de garantie daar 1 tandje af. Wat kost reparatie? Meer dan de hele printer, dus flikker maar weg en haal maar een nieuwe.
Er zijn genoeg programma's die compatible zijn met WIA, en er zijn ook genoeg all-in-ones die nog een ouderwets TWAIN-stuurprogramma leveren.
Maar mijn favoriete grafische programma valt daar niet onder. Althans, onder Win7 niet (onder XP gaat het wel prima).
Whaha, srry, ligt meer aan je kennis mbt installeren en configureren van all-in-one's dan aan produkt zelf. Helemaal als we het over HP hebben.

Jij bent vast voorstander van EU browserscherm, laat EU gewoon direkt lekker regeren over europa en nog meer onzin ons opleggen. :Y)
Ziet er nice uit vooral de Spectre one.
Zelf ben ik niet van de All-in-ones en dit zal mij ook zeker niet van gedachten veranderen.

Specs zijn leuk voor de mainstream markt, ook zakelijk zijn deze All-in-ones prima werkstations.

Design gaat er zeker op vooruit!

[Reactie gewijzigd door 1337mhz op 10 september 2012 12:19]

Stop nou een met zeiken.

Ik wil het woord Apple niet meer horen.
Sorry hoor, maar gedraag je eens volwassen. Er wordt altijd geroepen dat patenten nodig zijn zodat er men meer genoodzaakt is te innoveren. Maar als ik bovenstaande nieuwe modellen zie (die ik overigens best mooi vind) dan zie ik daar gewoon een 1 op 1 copy van muis/toetsenbord/trackpad evenals wat aspecten van een iMac.

Als er dan vervolgens iemand wat van zegt (wat normaal is op een discussie fora) dan beginnen er mensen te stuiteren, te minnen en zelfs te roepen dat men op moet houden met zeiken.

Sorry, maar ik vind het niet normaal meer. De diepe haat naar merken toe. De overspannenheid die mensen hanteren tijdens het uiten van hun mening. Accepteer toch gewoon eens dat er altijd een leidend bedrijf is in deze innoverende wereld die andere bedrijven tot "ideeen" brengen. Eerst IBM, MS, nu Apple...en wie weet komt over drie jaar HP of Dell ineens om de hoek kijken.

Zo zit het in elkaar. Altijd geweest en zal altijd zo zijn. Accept it.
Zo innoverend dat de meeste designs van Apple product af te leiden zijn van andere producten zoals die van Braun uit de jaren 60?

Ik heb werkelijk bijna niets innoverends gezien van Apple, alleen maar verbeteringen op bestaande ideeŽn/producten.

Natuurlijk is de markt strategie van Apple zo goed dat je bijna zou geloven dat ze het allemaal zelf hebben bedacht.

Het feit dat als Microsoft bij de presentatie van zijn producten zo zijn best moeten doen ook al is het super wat ze presenteren toch amper wat enthousiasme van het publiek ontvangen.

Steve hoefde maar 1x een woord met een i er voor te roepen en de zaal stond al op zijn kop

Goedkope toetsenborden van Microsoft, Trust, Logitech enzovoort lijken toch ook allemaal op elkaar? maar niemand die daar over zeurt.

[Reactie gewijzigd door 1337mhz op 10 september 2012 12:54]

Steve hoefde maar 1x een woord met een i er voor te roepen en de zaal stond al op zijn kop
Dat waren hoogsten een paar honderd man die bij de keynote aanwezig waren. Dat verklaart heus niet het feit dat Apple honderden miljoenen iOS apparaten verkocht heeft.

Waar ik moe van word is dat er nog steeds mensen zijn die het succes van Apple verklaren door te zeggen dat het een 'hype' is en er alleen maar 'isheep' zijn die de producten kopen.

Innovatie is een woord dat op vele manieren geÔnterpreteerd kan worden, maar voor mij is innovatie het ontwikkelen van een idee/product/gedachte die de topproducten van dat moment achterhaald laat lijken en de markt volledig op z'n kop zet. Apple heeft dit gedaan met de Mac, iPod, iPhone & iPad.
Nee, ze waren niet de eerste, maar ze wisten wel iedere keer de markt volledig op z'n kop te zetten en producten te maken die mensen ook daadwerkelijk willen hebben.

Nu ontopic:
Ik ben blij dat de andere fabrikanten eindelijk een beetje door beginnen te krijgen hoe ze mooi AIO's moeten maken. Ook ben ik blij dat HP niet in de "touchscreen-op-desktop' massa mee gaat omdat het simpelweg niet praktisch werk. Ik ben dus blij dat ze voor ene trackpad hebben gekozen, omdat dit bij desktop systemen een stuk praktischer is. (Weet je wie dat een paar jaar geleden al zei? Juist.)

Vind ik dat het toetsenbord/trackpad op die van Apple lijken? Ja. Vind ik dat erg? Nee. Ik hoop alleen dat W8 het succes kan brengen dat deze fabrikanten hard nodig hebben...
Innovatie is een woord dat op vele manieren geÔnterpreteerd kan worden, maar voor mij is innovatie het ontwikkelen van een idee/product/gedachte die de topproducten van dat moment achterhaald laat lijken en de markt volledig op z'n kop zet. Apple heeft dit gedaan met de Mac, iPod, iPhone & iPad.
Dus wanneer iets commercieel succesvol is, is het innovatief? Dat is onzin natuurlijk. Zeker wanneer er sprake is van 'laten lijken' en het in werkelijkheid dus niet het geval is.

De innovatie werd gemaakt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. En het commerciŽle aspect (het verkopen van het idee, en het zich richten op apps) ervan was innovatief , maar daar blijft het bij. Technisch was het niet indrukwekkend, en werkte het op meerdere niveaus innovatie zelfs tegen. Terug naar het draadje, onzinnige patenten, beperking van functionaliteit, ťťn provider, etc.
Ik heb werkelijk bijna niets innoverends gezien van Apple, alleen maar verbeteringen op bestaande ideeŽn.
Niets tegen je kritische houding, maar je definieert zo ongeveer innovatie. Zeker wanneer die ideeŽn worden samengebracht tot vernieuwend concept dat omarmd wordt door gebruikerservaring.
Je bedoelt het Apple design laagje en de Apple software?

Maar dat maakt de producten toch niet innoverend? dat noem je toch een verbetering op bestaande ideeŽn/producten?

Want wat is er nou zo innovatief aan de Ipad bijvoorbeeld?
Als je Apple niet innovatief noemt weet ik het niet meer. Van alle PC fabrikanten was Apple zowat de enige die zelf een OS schreef, de rest hobbelde achter Microsoft aan. Apple was ongeveer de eerste met standaard WiFi in een laptop, met een webcam in de laptop ingebouwd, met een magnetische voedingsconnector, een multitouch trackpad dat zo goed werkt dat je geen muis wilt. En functietoetsen die een functie hebben? PC fabrikanten durven maar niet de "legacy" toetsen (Scroll Lock om er maar 1 te noemen) te laten varen. En wat dacht je van de MacBook met retina display? Windows laptops zitten al jaren op ongeveer dezelfde resolutie "omdat alles anders zo klein wordt"; Apple laat nu zien hoe het wel kan. Toegegeven: het zijn allemaal maar kleine dingetjes maar allemaal samen is het zeker innovatief!

En de iPad en iPhone lijken nu misschien helemaal niet innovatief, maar toen deze in respectievelijk 2007 en 2010 werden gepresenteerd vond iedereen het fantastisch en gedurfd. Je moet er dan ook naar kijken met ogen van toen.

[Reactie gewijzigd door Frank-L op 10 september 2012 14:39]

Voor alle duidelijkheid: Naar mijn mening kan je ook innoveren op design, en dat heeft Apple duidelijk gedaan. Ook kun je innoveren op marketing en het idee hoe je een product verkoopbaar maakt, waarin ze eveneens innovatief zijn geweest.

Maar wat wel een feit is, is dat Apple-innovatie in flinke mate een chocolate cake with frosting-idee is. De ingrediŽnten voor chocoladetaart waren er, zelfs chocolade taart zelf. Apple deed het alleen met iets extra's. Niet perse 'anders'. Dus dat innovatie-idee krijgen ze in technisch opzicht teveel credits. Ik weet niet of het klopt dat ze de eerste waren met Wifi in een laptop. Maar ze waren wel het eerste met dat retina-display. Maar so what? Vind je dat zo innoverend? Een hogere resolutie? Daar hoef je niet briljant voor te zijn. En het is niet eens goed te verkopen aan de mensen die er geen specifieke taken voor uitvoeren. Websites schalen slecht of zijn onleesbaar klein. Dat zal ook de reden zijn dat anderen de kat uit de boom blijven kijken in deze.

Die magnetische voedingsconnector is overigens helemaal niet nieuw. Op veel specifieke Aziatische keukenapparatuur is dat al jaren standaard.
Hoge resoluties op kleine schermen bestaan al redelijk veel aan de windows kant hoor, windows heeft zelfs standaard een optie in het control panel verwerkt waardoor je de interface schaling wat kan opkrikken waardoor tekst en knoppen net wat groter worden weer gegeven, zodat het toch goed leesbaar is.
"Verbetering op bestaande producten" is nu precies de definitie van innovatie.

Niets is ooit helemaal nieuw -- "if you want to make apple pie from scratch, first, create the universe".

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 10 september 2012 14:03]

Stop nou een met zeiken.

Ik wil het woord Apple niet meer horen.
Buiten die zwarte bezel en de alluminium behuizing zijn ook ge gebruikte vormen van het toetsenbord in de touchpad behoorlijk Apple achtig...
Door hier zelf op zo'n manier op in te gaan motiveer je alleen maar meer mensen om over Apple te beginnen ;)

Ontopic:

Erg mooi design van de Spectre one en het oogt erg degelijk met die aluminium behuizing en de "less is more" afwerking van het design.

Jammer dat ze dit niet door hebben getrokken naar de Envy, die in mijn ogen qua design weinig boeiend is. De ronde voet past totaal niet bij de rest van het design. Dit terwijl zo'n touchscreen dit model wel interessanter maakt.

Ik vind het een rare keuze het duurste en mooiste model niet uit te rusten met de nieuwste technieken en de goedkopere modellen wel! De touchpad is absoluut niet te vergelijken met een touchscreen... Denk dat veel mensen die 4mm extra echt niet erg gevonden hadden!

[Reactie gewijzigd door jannes_beterams op 10 september 2012 12:29]

Dan heb je pech, het design gaat er zeker op vooruit omdat het gewoon bijna een 1 op 1 kopie is van de imac. Kan je van alles van zeggen, maar je gelooft zelf toch niet dat ze op zn minst daar inspiratie vandaan hebben gehaald.

Of wou je zeggen dat je als all in one maker wel moet werken met een aluminium behuizing en een zwarte bezel en verder dezelfde vorm?

Nog een woord voor je: Apple
Sorry hoor, maar er mag toch wel aluminium gebruikt worden of lijkt het anders te veel op een Apple product? verder is de standaard waar het scherm is op geplaatst totaal anders dan die van de imac. de bezel van het scherm zelf is geheel zwart of moeten ze het anders rood maken omdat de Imac al zwart is? terwijl die bij de imac voorzien is van een stuk aluminium en het apple logo. verder hoe kan jij een scherm ontwerpen anders dan ronde of vierkante hoeken? HP heeft toevallig voor ronde hoeken gekozen en geen vierkant. ik vind het gewoon een vrij standaard design.
Ik vind persoonlijk die voet van de Spectre op een Macbook Air lijken. Ik weet echter niet of zo'n wigvorm een design patent heeft. Wat ik wel weer een plus vind, is dat ze de aansluitingen op de zijkant van deze voet hebben gezet. Dat de aansluitingen aan de achterkant hebben gemaakt vind ik erg vervelend aan mijn iMac.

Het nadeel met een design als deze is dat ze geen VESA mount mogelijk maken. Toch leuk dat HP het blijft proberen, maar persoonlijk vrees ik dat deze geheid zal floppen.

Als de Pavillion voor rond de 500 euro met fatsoenlijke specs over de toonbank gaat, dan durf ik deze nog wel een kansje te geven.
Of wou je zeggen dat je als all in one maker wel moet werken met een aluminium behuizing en een zwarte bezel en verder dezelfde vorm?
Die zwarte bezel had HP al in 2007 op losse schermen waarom zouden ze hun eigen ooit gemaakte designs niet mogen hergebruiken op een ander product wat toevallig in een scherm is gebouwd?

pricewatch: HP Pavilion W2408H Zilver, Zwart
Leidend in het ontwerp van all-in-ones en laptops kan je wel stellen. Meeste wat je op dat gebied ziet langskomen heeft wel een blaadje uit Apple's boekje geleend.

Leidend in de PC wereld lijkt me niet. Ze gebruiken een afwijkend OS en lopen in de meeste gevallen, behalve bij introductie van een nieuwe lijn producten, achter qua specs.
Ben zelf erg benieuwd naar de resolutie van de schermen. Leuk dat het 20 inch en 23 inch is, maar als je er vervolgens 1366 bij 768 resolutie (minimum van W8) in stopt, dan is het niet zo lekker.
The HP ENVY 23 and HP ENVY 20 TouchSmart PCs offer 23- and 20-inch diagonal high-definition (HD) displays ;)

via HP

[Reactie gewijzigd door K!wi op 10 september 2012 12:46]

1366x768 == HD.

Er staat niet "FullHD".
je hebt helemaal gelijk ;)
1366 bij 768 wordt ook al als HD gezien, echter niet full hd. Het is namelijk voldoende voor bestanden met een 720p resolutie.
Dat bericht van HP zegt helaas dus nog erg weinig. Maar ik mag toch wel hopen dat ze zeker bij de 23 inch gewoon voor 1080p gaan.
Voor mij heeft de all-in-one PC een groot nadeel en dat is het scherm. Wat gaat het kosten als na de garantieperiode het scherm fouten begint te vertonen of defect raakt?! Bij een los scherm koop je een nieuwe en dat kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt maar bij een all-in-one ben je afhankelijk van de producent en welke prijs hij hier voor vraagt.

Mooi ontwerp maar bij vervanging van onderdelen net zo onhandig en duur als bij een laptop.
Jep dat is inderdaad echt wel een nadeel. Maar eigenlijk geldt dat voor laptops en telefoons ook. Een laptop en telefoon gaat relatief snel kapot omdat je het overal mee naar toe neemt. Van een all-in-one hoop ik maar dat dat niet zo snel gebeurd gezien die altijd op dezelfde plek blijft staan.
Ik snap niet waarom mensen zich hier altijd zo druk om maken. De kans dat jij een all-in-one koopt waarvan het scherm zomaar ineens defect raakt is echt minimaal, waarschijnlijk minder dan een tiende procent. En waarschijnlijk ook kleiner dan de kans dat 1 van de 2 losse componenten van je computer + scherm kapot gaat, omdat er in een all-in-one minder onderdelen zitten (bijvoorbeeld een enkele voeding). En als het dan toch onverhoopt gebeurt dan kun je het scherm vaak gewoon laten repareren, of je accepteert gewoon dat je ook eens pech kunt hebben en koopt een nieuw apparaat.

Als je bij elke aankoop de afweging gaat maken wat er allemaal zou kunnen gebeuren wat defecten en ellende betreft, dan kun je beter helemaal niks kopen. Of in je auto gaan rijden, of je duurste kleren dragen, enzovoorts. Ik vind het echt zoiets irrationeels om voor iets met zo'n idioot kleine kans en zo'n relatief laag risico iets niet te kopen wat wel aan je wensen voldoet. Stel je voor dat je na 3 jaar een nieuw systeem moet kopen zeg, dat zou je anders natuurlijk nooit doen en je zal er maar financieel aan onderdoor gaan. 8)7
Als je een auto koopt, wil je dan ook dat het een tractor is van voren met een caravan van achteren? Want stel dat de motor stuk gaat?

(Zo, heb ik ook eens een keer een autovergelijking gepost die goedbeschouwd nergens op slaat.)

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 10 september 2012 13:16]

Hoevaak heb je al gehad dat het scherm kapot ging? Ik nog nooit namelijk.
Ik best vaak eigenlijk :o.

- Toen ik m'n iMac per post ontving, was het scherm stuk. Na 2 uur viel het scherm uit en bleef het zwart.
- Toen ik m'n tweede iMac kocht, bleek het scherm last van backlight bleeding te hebben;
- Toen ik het scherm liet vervangen, zat er een dode pixel in.

Maar dat is inderdaad wel "on arrival" allemaal, dus niet na verloop van tijd.
Wellicht heb je dan pech gehad. Mijn iMac kwam 5 jaar geleden met de post en doet het nog steeds prima. Mijn MacBook Pro kwam 3 jaar geleden met de post en doet het ook nog prima.
Zoiets kan gebeuren, bij elk merk. Of je het weer gaat kopen hangt gewoon af van hoe het wordt opgelost. Dode pixels in een vervangend paneel zou ik overigens niet accepteren. Het oude paneel had ze niet, en voor een machine van richting de 2000 euro mag je toch wel een pixelperfect scherm verwachten.
Zoals JGC zegt gebeurd dat bij ieder merk. Hoewel ik het idee heb wel erg veel pech heb gehad bij Apple producten.

De manier waarop met de problemen om is gegaan is bijna altijd helemaal prima geweest. Dat is een groot contrast met ervaringen die ik hoor van mensen om me heen bij andere fabrikanten.

- M'n eerste Macbook had direct een defect. Ik kreeg direct een nieuwe Macbook opgestuurd, de oude werd later pas opgehaald;
- M'n eerste iMac had direct een defect, ik had geen gelegenheid om weer een paar dagen te wachten tot een nieuwe iMac. Zonder problemen kreeg ik het geld terug gestort en kocht ik een nieuwe bij de Media Markt;
- M'n Macbook is wel eens stuk geweest. De reparatie duurde van 1 uur tot 5 werkdagen, niet langer.
- Idem voor m'n iMac;
- De adapter voor m'n Macbook is wel eens stuk geweest, ik kreeg direct een nieuwe;
- M'n iPhone 3G was direct stuk toen ik hem kreeg. Over die service was ik ontevreden. Het duurde 2 weken totdat ik een nieuw kreeg - veel te lang. Dat kwam doordat T-Mobile het bedrijf ProAssist schadeafhandeling verzorgde.

Een maximale reparatietijd van 5 werkdagen voor een laptop of computer is echt heel erg netjes.
Er is bij jou wel erg veel direct stuk.... ;)
Met de komst van Windows 8 is de opkomst van dit soort All-in-ones onvermijdelijk. En komen deze apparaten ook volledig tot hun recht. In de werkkamer, keuken etc. zijn zit perfecte computers waar je alles in 1 hebt zonder snoeren.

Ik vind persoonlijk de SpectreOne wel mooi en degelijk om te zien. En de specs liegen er niet om. Maar het prijskaartje vind ik pittig. Daar heb je ook een mooie hybrid notebook voor. En als ik moest kiezen koos ik voor een notebook voor deze prijs.
SpectreOne sports 23.6-inch non-touch screen providing a resolution of 1920 x 1080 pixels

Heeft vervolgens 2x usb 2 en 2x usb 3 poorten en wifi.
Hoe kan je zo'n ding uitbrengen voor Windows 8 maar niet een touchscreen inbouwen... dat is het hele idee van Windows 8's Metro gevaarte en deze PC's zijn nou net bij uitstek geschikt om zich te laten bedienen als een uit de kluiten gewassen tablet.

Vind ook de keuze voor Beats audio niet direct voor de hand liggend of aantrekkelijk. Dat is namelijk een erg duur merk maar bezit volgens mij weinig in de weg van superieur geluidsontwerp.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 10 september 2012 13:53]

Ligt het nu aan mij dat ik bij "HP" en "all in ones" denk printers? Misschien handig om in de titel te zeggen dat het PCs zijn...
Wat zit er aan de onderkant van die Spectre One, dat met zo'n Beats logo, wat je op de tweede en derde foto's niet ziet? Een uitschuifbare speaker?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True