Lenovo introduceert kantelbare 27"-all-in-one met multitouch-scherm

Lenovo heeft zijn nieuwste all-in-one-computer of aio voor de Nederlandse markt geïntroduceerd. De IdeaCentre A720 werd al in januari tijdens CES getoond, maar het Chinese bedrijf gaat de desktop vanaf begin juli daadwerkelijk verkopen.

De IdeaCentre A720 is opgebouwd rond een groot 27"-touchscreen, dat tien aanrakingen tegelijk kan registreren. Het 27"-paneel is slechts 24,5 millimeter dik en kan 1920 bij 1080 pixels tonen. De hardware van de all-in-one zit in de voet, waardoor het scherm dun kon blijven. De afmetingen van het apparaat zijn 650 bij 480 millimeter en inclusief voet met hardware is de IdeaCentre 220 millimeter diep. Het scherm kan vijf graden voorover en negentig graden achterover gekanteld worden, zodat de IdeaCentre ook 'liggend' gebruikt kan worden.

In de voet van de 720 is een moederbord met daarin een mobiele Ivy Bridge Core i7-processor te vinden. De all-in-one heeft een i7-3610QM quadcore, samen met 8GB werkgeheugen aan boord. Verder is een Nvidia GeForce GT630M-videokaart , een harde schijf van 1TB, een optische Blu-ray-drive, bluetooth, cardreader en usb- en videopoorten aanwezig. In het scherm is tenslotte nog een 720p-webcam ingebouwd. Lenovo verkoopt de A720 vanaf 4 juli en het apparaat gaat dan 1699 euro kosten.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Willem de Moor

Redacteur

22-06-2012 • 15:15

91

Lees meer

HP kondigt nieuwe all-in-ones aan
HP kondigt nieuwe all-in-ones aan Nieuws van 10 september 2012
MSI brengt all-in-one met AMD-apu uit
MSI brengt all-in-one met AMD-apu uit Nieuws van 5 september 2012
Lenovo IdeaCentre A720
Lenovo IdeaCentre A720 Video van 16 juli 2012

Reacties (91)

91
80
50
6
0
2
Wijzig sortering
Bij sommige winkels is hij nu al te pre-orderen, kwam hem gisteren tegen in de nieuwe folder van Paradigit.nl, zie hier
Hmm je presenteert iets splinternieuws, met 27" monitor. Alleen dan met een resolutie die net iets meer als een high en telefoon en nog lager is dan sommige tablets die net zijn uitgekomen of binnenkort uitkomen.
Hmm je presenteert iets splinternieuws, met 27" monitor. Alleen dan met een resolutie die net iets meer als een high en telefoon en nog lager is dan sommige tablets die net zijn uitgekomen of binnenkort uitkomen.
Tja niet gek ook (hoewel telefoons 2x zo lage resolutie hebben hoor, 720p is de helft van 1080p), op je wekker heb je toch ook geen 300PPI nodig daar is 1PPI zelfs nog voldoende...

Ben het er mee eens dat het hoger kan en dat dat mooier is, maar we moeten is ophouden schermen van andere apparaten gaan vergelijken die anders gebruikt worden en dus ook een andere kijk afstand hebben (naja je hebt geen vaste kijkafstand maar je snapt wat ik bedoel). 2520x1440 was namelijk gewoon prima geweest en staat nog steeds niet in verhouding met die telefoons en tablets die alsnog veel scherper zijn :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 08:33]

res kan idd wel iets hoger, maar telefoon/tablets moet je niet met tv/monitoren vergelijken aangezien je telefoon toch vaker dichter op je snufferd zit dan een 27'' monitor... ( altans dat hoop ik..)
Wanneer je het in de TV categorie plaatst, dan valt de resolutie weer mee. Zou hem niet als PC in gedachte nemen.
Als je hem in de TV categorie plaatst is hij wel extreem prijzig: €1699 voor een 27"? En bovendien: wat moet je nou helemaal met een quadcore i7 en 8GB RAM in een TV?

Daarnaast komt het feit dat het hele multitouch aspect impliceert dat je er toch redelijk dicht op zit (al naar gelang de lengte van je armen... ;)). Op armlengte afstand is 1080p op 27" echt aan de lage kant hoor.

Het huidige model iMac 27" is met €1649 iets goedkoper, maar biedt wel iets andere specificaties: 4GB RAM ipv 8GB, 2,7Ghz i5 quad (sandy) ipv 2,3Ghz i7 quad (ivy) en een Radeon 6770M. Daarnaast heeft het scherm een hogere resolutie en geen multitouch natuurlijk.
Ik denk niet dat een 27" touch screen fijn werkt. Continu je arm omhoog houden kost veel meer energie dan een beetje je muis heen en weer bewegen. Daar komt nog eens bij dat het werken op 27" 1080p gewoon minder fijn is dan een 27" 1440p, en als deze laatste dan ook nog eens goedkoper is...
Hoezo als de laatste goedkoper is? Je bedoelt dat dit multitouch scherm met computer ingebouwd goedkoper is als een 27 scherm wat niet meer doet als scherm zijn... Lijkt me nogal obvious!

Mooi design en leuk bedacht, het is inderdaad jammer van de resolutie want het is als tv net een te klein scherm in de meeste kamers en voor het echte computerwerk is de resolutie te laag en de computer niet snel genoeg.. Maar anders zou ik zeker zoiets in huis willen hebben als media station
Nee ik bedoelde dat de iMac 27" instapper goedkoper is met een fijnere resolutie om op te werken.

Alle all-in-one's die tot nu toe zijn gepresenteerd hebben een te lage resolutie of andere mankementen waardoor ze zich niet kunnen meten met een iMac. Dat is zonde, want als de iMac meer concurrentie krijgt zal Apple met de iMac meer innoveren, niet omdat dat nodig is voor de verkopen. Maar omdat ze de beste willen zijn.
Touch is niet ter vervaningen, touch voegt weer wat toe.
Als extra controller zou ik het niet erg vinden, soms is het gewoon handiger om touch te gebruiken dan de muis, maar voor de hele dag ben ik het helemaal met je eens, dan is dat niet te doen...
Krijgt de Mac dan nu eindelijk serieuze concurentie ? 8-)

Het is gewoon een prachtig apparaat en alle niet Applefielen zullen de overweging zeker maken!. Daarbij hoeft niet iedereen een traag scherm met een hoge resolutie.

[Reactie gewijzigd door Paul Baan op 23 juli 2024 08:33]

Nee, want de resolutie voor een 27" is m.i. veel te laag... Dat alleen al zorgt dat het geen serieuze concurrentie is voor een Mac.
Daar ben ik het niet mee eens, de potentiele koper van dit apparaat is geen grafisch vormgever. Dat is een thuisgebruiker die een strak uiterlijk wil en met multimedia bezig is. Het bekijken van een bluray bijvoorbeeld is mooier op full hd dan op 2560 x 1600. Daar naast is full hd meer dan zat voor iemand die huis tuin en keuken zaken doet. Net als dat de gemiddelde gebruiker van de ipad het verschil in scherm tussen de ipad 2 en 3 niet ziet. Het scherm in de nieuwe ipad is veel beter, maar in gebruikservaring veranderd er weinig. Deze lenovo is qua prijs in verhouding tot zijn specs een hele nette machine, ik denk ook dat hij goed gaat verkopen, er is veel vraag naar aio alternatieven op de imac, dit is naar mijn mening de 2e die het qua design doet, de andere is de sony.
"Het bekijken van een bluray bijvoorbeeld is mooier op full hd dan op 2560 x 1600."

Dat geloof je zelf toch niet? als ik full hd films op mijn 3 jaar oude 27" iMac bekijk is het beeld echt wel een stuk scherper dan bijv mijn 40" TV.
Dat geloof ik wel degelijk, misschien moet je je tv eens na laten kijken, daarnaast is een tv iets anders dan een computerbeeldscherm. Een blu ray is 1920x1080 pixels, exact gelijk aan een full hd scherm. Dit is dus 1 op 1, met een 2560 x 1600 resolutie moet er worden geschaald, dit gaat ten koste van de kwaliteit, de enige manier om de kwaliteit te behouden met een hogere resolutie is door een qhd scherm te gebruiken, 4k dus. dan is de resolutie 4x zo hoog. Een oorspronkelijke pixel bestaat dan uit 4 pixels. Dat jouw imac er beter uit ziet met bluray dan je tv zegt meer over je tv dan de resolutie van je mac.
Met een 630M en de lagere resolutie heeft de Mac geen concurrentie op het moment dat een goede grafische kaart benodigd is. Als instap model kan het best een mooi alternatief zijn.

[Reactie gewijzigd door Step op 23 juli 2024 08:33]

Precies. Niks mis met het apparaat, gewoon andere doelstellingen en misschien andere doelgroep. Helemaal niet vreemd right?

Ik vind dat Lenovo wel een goed apparaat neerzet met dit design. Het lijkt er op dat ze toch wel iets weten te creeren waar je interesse een beetje door geprikkeld wordt, waarbij dat met bijv. HP en Medion een stuk minder is.

Een ultieme upgrade zou een wacom-kwaliteit toucscreen/tekenpad zijn, zodat je live kan tekenen. Want hoewel die dingen al bestaan is het als all-in-one nog nooit echt functioneel beschikbaar geweest :) (Behalve rare mods op iMacs)

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 23 juli 2024 08:33]

Dan krijg je bv. dit idee: Wacom Cintiq 24" alleen dan moet er ook nog een computer ingebouwd worden.

Aangezien alleen deze al $2599 is kun je nagaan wat dat gaat kosten als je er een high-end computer systeem in wil bouwen.

Ontopic:
Ik vind deze all-in ones inderdaad ook wel indrukwekkend. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het apparaat in veel gevallen gebruikt gaat worden zoals in het filmpje (met 2 man keyboard spelen of games etc.), maar het design is best prima vergeleken met andere all-in ones.
Zulke all-in-one systemen zijn altijd wat gevaarlijk ... Is het scherm kapot, dan is eigenlijk je hele computer kapot. Ik veronderstel dat zoiets minder makkelijk te vervangen valt dan een gewone laptop?

Geef mij maar een desktop, alles wat eraan kapot gaat, kan je vervangen, zonder veel moeite :)

[Reactie gewijzigd door rdem op 23 juli 2024 08:33]

Anoniem: 382732 @rdem22 juni 2012 15:46
Dat is toch met een laptop ook het geval? En met je televisie ook overigens.
Een laptop is alles net zo goed te vervangen, alleen je bent wat minder flexibel met de onderdelen als bij een PC. Als je grafische kaart stuk is kun je er zo een totaal andere in doen, dat is misschien bij een laptop wat moeilijker. Voor de rest is het bij een laptop niet veel anders.
Zulke all-in-one systemen zijn altijd wat gevaarlijk ... Is het scherm kapot, dan is eigenlijk je hele computer kapot. Ik veronderstel dat zoiets minder makkelijk te vervangen valt dan een gewone laptop?
(...)
Zou dat bij deze wel het geval zijn? Aangezien alle hardware in de voet zit, lijkt het me wel mogelijk dat enkel het scherm vervangen wordt (desnoods zelfs nog keuze tussen touch-enabled of niet)... of zie ik iets over het hoofd?
Als je er geen gratis upgrade naar Windows 8 bij krijgt zou ik persoonlijk sowieso nog even wachten. Komt er misschien ook nog een model uit met een wat betere resolutie.
En waarom zou je geen upgrade krijgen? Upgrade is geldig voor elke computer (met een geldige windows) die gekocht is na 2 juni. Koop je dit toestel nu, dan heb je recht op Windows 8 Pro
let wel, voor 15 euro, niet gratis...
Misschien een beetje een rare vraag, maar is er nou verder niemand die twijfelt aan de levensduur van de scharnieren van dit apparaat? In mijn ervaring begeven die het meestal als eerste en dit ding heeft er twee om zijn koppie overeind te houden... Als ik een PC koop gaat die vaak toch wel meer dan twee jaar mee, zouden deze scharnieren daar dan ook op berekend zijn?
Het is Lenovo, zlefs als het niet goed is, regelen ze dat, maar je kan er wel van uit gaan dat het goed is.
Dat zijn nog niet eens zulke heel erg slechte specs. Mooi apparaat, ik had na eerst het filmpje te hebben gezien toch wel een hogere prijs verwacht!
Hier wacht ik al een tijdje op. Het enige wat me dwars zit is de scherm resolutie.Dit had echt 2520x1440 moeten zijn. Wat te doen...
Check het filmpje bij 1:14. Ik zou zweren dat het scherm licht gebogen is. Of lijkt dat maar zo?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.