Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties

Het aantal actieve gebruikers op Twitter groeit nauwelijks, blijkt uit de de kwartaalcijfers. In drie maanden tijd kwamen er vier miljoen actieve gebruikers bij, het aantal actieve leden komt uit op 320 miljoen. Om de groei te stimuleren, gaat Twitter reclame uitzenden op tv.

Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter die sinds begin oktober directeur is van Twitter, maakte tijdens de toelichting van de kwartaalcijfers bekend dat er een reclamecampagne op tv komt om nieuwe gebruikers aan te trekken. Ook wil Twitter met de spotjes gebruikers die de dienst verlaten hebben overhalen om terug te keren. De reclames worden op prime-time uitgezonden, tijdens de World Series is er een filmpje van dertig seconden te zien gericht op sportfanaten. Het is niet de eerste keer dat Twitter op tv adverteert, dat werd eerder al gedaan in 2012.

De reclamespotjes zijn onderdeel van de maatregelen om Twitter winstgevend te krijgen. Dorsey ontsloeg eerder deze maand al 8 procent van het personeel. Twitter behaalde over het derde kwartaal van 2015 een omzet van 569 miljoen dollar, omgerekend momenteel 515 miljoen euro. Dat is 58 procent meer dan in het derde kwartaal van 2014. Desondanks schrijft Twitter rode cijfers. Het verlies komt uit op 132 miljoen dollar. De omzet van Twitter is grotendeels afkomstig uit advertenties en 86 procent van deze inkomsten krijgt de dienst uit het vertonen van advertenties op mobiele apparaten.

Hoewel de financiële resultaten boven verwachting waren, valt de groei van gebruikers tegen. Twitter voorspelde 324 miljoen actieve gebruikers te hebben na het derde kwartaal, maar dat bleken er 320 miljoen te zijn. Bovendien kwamen er nauwelijks nieuwe leden bij uit de VS, terwijl Twitter zijn inkomsten vrijwel uitsluitend dankt aan Amerikaanse gebruikers .

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Ik denk dat het verstandig zou zijn als Twitter zich nog meer gaat richten op de meer zakelijke markt. Ik merk in mijn omgeving dat iedereen de updates over iemands eten die dag wel een beetje zat is en dat het nog vooral wordt gebruikt om mensen op de hoogte te houden over ontwikkelingen op professioneel gebied. Vind ik zelf ook een leuke manier om snel weer een beetje op de hoogte te zijn over alles.

Persoonlijk zie ik daar dan ook een veel grotere toekomst voor dan voor de statusupdates over iemands persoonlijke leven. Daar is de concurrentie van Twitter/Instagram/Snapchat gewoon veels te groot.
Vind ik zelf ook een leuke manier om snel weer een beetje op de hoogte te zijn over alles.
Met die insteek ben ik ooit ook begonnen met Twitter (als volger, niet als twitteraar) maar ik was al vrij snel klaar met die enorme overkill aan informatie.

Zoals je al zegt: op de hoogte zijn over alles, het is zo'n ongestructureerde wildgroei van allerlei personen en groepen en projecten en noem maar op, meer zeer uiteenlopende criteria wanneer men iets wel of niets twittert (de één heeft een hoog relevantieniveau, de ander tweet elke spreekwoordelijke scheet).

Na jarenlang proberen van alles te volgen (niet alleen twitter) en up to date te blijven, heb ik nu steeds meer de insteek: hoe minder informatie hoe liever.
Perfect uitgelegd precies hetzelfde meegemaakt. Geïnteresseerd in updates van technische producten/diensten etc. Op een gegeven moment begonnen mensen ook non-informatie te pushen waardoor je notificaties uit zet en uiteindelijk mis je alles. Liever dat dan van ALLES op de hoogte zijn..
Maak lijsten aan!

Je kunt onderwerpen/groepen en stromen gewoon ordenen en onderbrengen in een speciale lijst.

Hiermee kun je daily-shit scheiden van interresant nieuws en onderwerpen. In mijn beleving is er geen krachtigere tool voor informatie stroming via de bron persoon zelf.
Dit werkt maar gedeeltelijk. Zo zijn er mensen die ik wel wil volgen maar ook flink voor vervuiling zorgen (bijvoorbeeld omdat ze instagram aan hun twitter account koppelen). Voor een groot deel los ik dit op door re-tweets uit te zetten en Twitterrific's muffler functie te gebruiken. Ook zijn er mensen die van zichzelf weten dat ze teveel onderwerpen door elkaar posten en het zelf gaan scheiden door twee of drie verschillende accounts bij te houden.

Maar goed, uiteindelijk zijn we met z'n allen manjaren kwijt aan het op smaak brengen van onze timelines. Twitter zou er goed aan doen om hier wat betere tools voor aan te leveren. Hoewel ik geen Facebook fan ben, doen dit dat toch beter met de "See fewer posts like this" optie.
Ik volg gewoon standaard niks.
Krijg je ook geen notificaties.
Wil ik tijdelijk iets volgen (meestal iets actueels zoals recent de World solar Challenge) dan doe ik dat maar daarna flikker ik die er meteen weer uit.

[Reactie gewijzigd door 80466 op 28 oktober 2015 15:30]

Ik heb precies hetzelfde. Heb ook een tijdje een account gehad om mensen te volgen maar ik kreeg het niet voor elkaar om dat vol te houden.
Ik heb inmiddels een beetje last van informatievermoeidheid - wat niet alleen met Twitter te maken heeft maar internet in het algemeen - het steekt bij mij vooral de kop op als het op een ongestructureerde manier binnenkomt.
Als ik naar college ga weet ik vaak vooraf (als ik me goed heb voorbereid ;) ) min of meer wat ik kan verwachten en alle kennis wordt gestructureerd aangeboden. Als ik echter het web opga of tv kijk... Ik heb inmiddels zelfs moeite het nieuws te volgen. Ik vraag me wel eens af of meer mensen hier last van hebben. Een vriend van me heeft iig een beetje hetzelfde.
Ik probeer de laatste tijd minder websites te bezoeken en op Twitter kom ik slechts sporadisch en ik merk dat ik dat veel prettiger vind. Less is more :)

[Reactie gewijzigd door Lodesteijn op 28 oktober 2015 09:58]

Heb daar ook veel last van. Merk dat ik zelfs moeite krijg met het lezen van krantenartikelen. Na een 10-tal regels begin ik automatisch stukken tekst over te slaan op zoek naar de 'headlines'. Baal daar zelf enorm van, en wil dat ik weer gewoon rustig een artikel kan lezen. Toch maar vaker proberen :) .
Wat jij schrijft is zo ontzettend herkenbaar! Ik heb het ook. Laatst de bezem eens door mijn Facebook 'vrienden' gehaald. Heerlijk. Zelfde gedaan op Twitter. Dat vind ik nog wel nuttig, vooral omdat je er af en toe wel eens interessante links naar artikelen tegenkomt. Maar ik merk ook dat ik me minder lang kan focussen op zaken. Inderdaad nieuws- of krantenartikelen. Maar ook boeken lezen gaat me minder goed af. Het is alsof er een soort information overload ontstaan is.
Dat veel mensen het zo ervaren is uiteraard een fout van twitter, maar toch ben ik het er niet helemaal mee eens. Je kiest zelf wie je volgt en je kan redelijk makkelijk lijsten aan maken met personen, gebaseerd op verschillende interesses. Nou neemt dat natuurlijk niet weg dat ook mensen die je interessant vind een hoop onzin kunnen uitkramen. Gelukkig heeft twitter tegenwoordig highlights, wat er voor zorgt dat het minder nodig is om door de tijdlijn heen te scrollen: https://support.twitter.com/articles/20172658. In plaats daarvan krijg je 2x per dag een notificatie met een overzicht van hoogtepunten, die verassend accuraat zijn.

Al met al zou het zonde zijn als Twitter langzaam weg kwijnt, voor mij is het één van de beste manieren om op de hoogte te blijven van wat er gebeurd in mijn vakgebied.
Nou neemt dat natuurlijk niet weg dat ook mensen die je interessant vind een hoop onzin kunnen uitkramen.
Je zegt het zelf. Hoe selectief je ook bent, je wordt overladen met onzin. Ga maar eens een weekje bijhouden welke berichten nu daadwerkelijk iets toevoegen en in hoeverre die in verhouding staan tot de tijd die Twitter je kost. Ik denk dat je je tijd beter aan andere bronnen kunt besteden in plaats van hap snap berichtjes.
Ik durf te stellen dat 85% van wat er getweet wordt door de mensen die ik volg, zinnig is voor mij. Tot aan de superbowl of iets dergelijks, dan is het inderdaad een hoop getweet wat mij niet kan schelen. Maar nu vergeet je een beetje dat er een hoop valt te filteren. Je hebt, zoals eerder genoemd, de highlights die verassend goed werken, maar je krijgt ook een melding als iets meer dan 2x geretweet is door mensen uit je netwerk. Dat is voor mij vaak een teken om op te gaan letten.

Ik krijg ook een aantal nieuwsbrieven en volg een aantal blogs over mijn vakgebied, maar 9 van de 10 keer heb ik die informatie al gezien via twitter. In dat opzicht werkt het dus erg goed!
Begrijp ik, ik lees dan ook zeker niet elke dag alle nieuwe berichten. Gewoon eens in de zoveel tijd erdoorheen scrollen en ik ben toch aardig op de hoogte.

Dat heeft wel even geduurd, je hebt gewoon vaak de neiging als mens om alles te willen lezen en constant up to date te willen blijven. Als je dat doet word je gek, daarom zie je die mensen die facebook 200x per dag refreshen, stel je voor dat je wat mist. Gelukkig heb ik die drang niet zo.
Jij hebt die drang ook maar dan op 'wekelijkse' basis. Je loopt namelijk toch alle berichten eens in de zoveel tijd na. Je zou eens iets missen...
Ik doe er niet eens aan mee de twitter en ook fecebook onzin, er is zo veel informatie en wat heb je er allemaal aan. Het kost veel tijd, voor veel mensen een verslaving maar vooruit het is hip en politici kunnen hun zegje er mee doen.
hoe minder informatie hoe liever.
Informatie heb ik geen bezwaar tegen, mits ik weet dat de leverancier kwaliteit levert (een kwalitatief hoogwaardige, onpartijdige redactie zoals bij een goede krant bijvoorbeeld), dan weet ik wat ik eraan heb. Bijna al het andere is troep en kun je links laten liggen of gewoon direct afserveren als baarlijke nonsens. Het aantal mensen dat echte informatie kan leveren is behoorlijk beperkt.

Twitter is in mijn ogen niet veel meer dan de digitale variant van een anscihtkaart: leuk en aardig als je een berichtje van je moeder krijgt, maar voor serieuze informatievoorziening nogal onbruikbaar. De hoeveelheid gegevens is beperkt (140 tekens) en volstrekt eenzijdig, daar kun je nooit chocola van maken tenzij je er heel veel tijd en moeite in gaat steken.

[Reactie gewijzigd door Iknik op 28 oktober 2015 10:46]

Klopt. Ik wil alleen nog maar de informatie waar ik echt op zit te wachten. Ik gebruik twitter eigenlijk voornamelijk als er ergens een ramp is of iets actueels gebeurd. Dan heb je de meest verse informatie vaak niet super van kwaliteit maar wel van mensen die er bovenop zitten. Ik zou ook tweeten als er iets vlak bij mij gebeurd. Het is in mijn ogen de snelste informatie manier.

Maar het lezen, het maken van lijsten voor diverse onderwerpen. Mwoah nee niet echt meer eigenlijk.

Het is ook verbazend hoeveel oude mensen elkaar aan het bevredigen zijn met twitter. Je schrijft een nieuw blog. Deelt dat op een dag drie of vier keer. Bedankt dan de mensen die je retweeten en doet dat ook weer bij hun. Maar hoeveel komt er nu eigenlijk effectief van terecht? Het is een soort zelfbevlekking voor oudere professionals in mijn ogen. Ik was op een seminar.. kijk maar foto.. ach.

Maar een live event met updates. Dat is dan weer perfect.

(met natuurlijk de uitzondering van dingen als concerten. Het is zo sneu hoe iedereen fototjes en videotjes maakt. Niemand die meer echt geniet, leeft in het moment. Want wie kijkt er nou echt naar dat gammele filmpje van jou bij Lady Gaga ofzo.)
Meeste gebruik ik niet of kan ik missen als kiespijn.

Enige die ik in de praktijk nog wel echt gebruik is Whatsapp, en dan nog alleen voor mensen die nog niet zijn overgestapt naar het in alle opzichten betere Telegram.

Facebook is wel de nr.1 tijdverslinder van allemaal, en heeft in de praktijk weinig met "sociaal" te maken maar meer met het tentoonspreiden van fantasielevens om bewondering te oogsten ego's te doen glimmen. Ik chargeer even, natuurlijk is er ook genoeg leuk en onschuldig vermaak op Facebook en het delen van oprecht leuke dingen met mensen om wie je geeft. Maar de waardevolle content versus zinloze gebakken lucht ratio ligt wel verdomd laag.
Ik kom al jaren nooit meer op facebook en ik ben er alleen maar blij mee. Mis er niks aan, sterker nog ik zag pas nadat ik gestopt was, wat ik miste toen ik er nog wel op zat.
Als ik lees dat je vooral ontwikkelingen op professioneel gebied interessant vind dan adviseer ik je Google+ eens te proberen. Daar haal ik het overgrote deel van de interessante nieuwtjes vandaan.
Google plus is in NL zo goed als dood. Zeker na al die 'spam' mail.
Je woont waarschijnlijk in de VS.
Selectieve RSS feed door Twitter is het meest nuttig/praktisch en toch rustig.
Google+ is in NL zeker niet zo goed als dood. Het is mijn go-to voor sociale media en relevante informatie. Ik woon ook gewoon in NL hoor :)
In het engels is G+ inderdaad fantastisch en ook voor ons bedrijf werkt het erg goed.
Als ik lees dat je vooral ontwikkelingen op professioneel gebied interessant vind dan adviseer ik je Google+ eens te proberen. Daar haal ik het overgrote deel van de interessante nieuwtjes vandaan.
Ook G+ heeft een wildgroei aan informatie overload.
Diverse keren aan begonnen, maar steeds weer heb je nét niet alles voorhanden, of komt er een enorme toeloop op ( zoals al gezegd ) alles ....

* FreshMaker wil niet meer ALLES weten, maar het relevante met backgrounds.

Meer werk, want ik moet vaker via andere sites op zoek naar diepere info, maar het geeft me wel meer inzicht in de randzaken die er OOK mee te maken kunnen hebben.
Alles willen weten grenst aan FOMO, en op een gegeven moment ga je kattenfilmpjes bekijken, terwijl je eigenlijk op zoek was naar statistieken over de egelopvang ...

Twitter is voor mij tegenwoordig eerder een 'lokale watskebeurt' zoekmachine, dan op de hoogte blijven van het wel en wee van the wanabe famous
vooral wordt gebruikt om mensen op de hoogte te houden over ontwikkelingen op professioneel gebied.
Ik zie LinkedIn juist ook al in deze richting bewegen. Dus ook daar is heftige concurrentie voor Twitter te verwachten. Bovendien is de achterhaalde 140 karakter limiet en metadata als onderdeel van het bericht (de irritante #hashtags) iets waar concurrenten niet mee geplaagd worden maar wat Twitter niet los kan laten zonder haar "ziel" te verliezen.
4 miljoen erbij in een kwartaal voor een dienst die al zo lang bestaat is toch helemaal niet zo gek.
Je hebt voorstanders en tegenstanders en een deel dat het nog niet ontdekken, die jaar op jaatr kleiner wordt. Ik vind 4 miljoen helemaal niet gek.. Het houdt een keer op natuurlijk.
Dat ligt er dus aan wat voor klanten gebruikers het zijn.
Het liefst wil je dat het 'westerse' profielen zijn omdat die meer waard zijn. Afrikaans of Oosters is al een stuk minder interessant.

En de markt voor social media is redelijk verzadigd, de kans dat het nieuwe gebruikers zijn die het regelmatig gebruiken acht ik heel klein.


En nog een saillant detail bij dergelijke presentaties, het gaat er altijd om dat er meer gebruikers komen. Er wordt nooit melding gemaakt dat er gebruikers stoppen of heel weinig gebruik van maken. Dat klopt niet. Er moet een bepaald verloop zijn, dat is te verwachten en dat is normaal. Al doe je dat door een account te suspenden na een jaar. Indien het resultaat positief is, meer erbij dan er af dan is dat geloofwaardiger. Maar dergelijke vragen worden nimmer beantwoord.

Het is een luchtbel, samen met in ieder geval LinkedIn en Facebook is ook een groot twijfelgeval, maar die heeft met whatsapp en instagram iets meer buffer.

Edit;autospelling gecorrigeerd

[Reactie gewijzigd door Iblies op 28 oktober 2015 10:34]

Het liefst wil je dat het 'westerse' profielen zijn omdat die meer waard zijn. Afrikaans of Oosters is al een stuk minder interessant.
De gebruikers zijn beide winstgevend, dus nog steeds interessant.
En de volumes zijn enorm. Gebruikers uit Azië en Afrika mogen dan minder opleveren, het is wel een markt van miljarden mensen, die in de komende generatie allemaal online gaan, en de concurrentie is laag.

[Reactie gewijzigd door pim op 28 oktober 2015 21:00]

Vergis je alstublieft niet!

Ja er is een markt, maar de markt is marginaal! We laten hier ons gauw verleiden met het klassieke derde-wereld- verhaaltje waarbij we in de veronderstelling zijn dat we een product gaan brengen dat superieur is en a massa zal worden omarmd.

Niets is minder waar.

Ooit gehoord van
https://en.wikipedia.org/wiki/Sina_Weibo
Ooit gehoord van sohu.com ?


Om Afrika als voorbeeld aan te halen, daar was een zwaar gebrek aan communicatiemiddelen omdat steden en landen niet aan elkaar waren verbonden met kabels. Met de mobiele techniek van vandaag slaan ze die stap over. Gesprek en data gaat zoveel mogelijk door de lucht en ze maken op veel vlakken in snelvaart vooruitgang.
Het idee dat er nog onontgonnen gebieden zijn in een tijdperk waar je binnen 5 jaar 100den miljoenen kunt omzetten met simpele software als candycrush is een utopie. Echt complex is de software van een Facebook of LinkedIn echt niet.
Klopt. Heb zowel facebook, twitter als linkedin accounts aangemaakt. De diensten zelfs in beperkte mate gebruikt, maar doe er helemaal niks meer mee. Heb - voor zover mogelijk - mijn accounts verwijderd, maar heb niet de indruk dat dat in de statistieken terugkomt.

Het lijkt er namelijk op dat de accounts niet gewist worden, doch slechts gedeactiveerd.

[Reactie gewijzigd door alexbl69 op 28 oktober 2015 10:59]

Probleem is dat Twitter 132 miljoen verlies draait op 569 miljoen omzet. Ze moeten groeien in aantal gebruikers, anders verbranden ze veel te veel.
Best gek als je ziet hoeveel geld er in "innovaties" wordt gestoken en dat dan afhankelijk is van wereldwijde uitrol. In Nederland heb je simpelweg niet de beschikking over zulke hoeveelheden cash. Oftewel, je was allang al failliet.

[Reactie gewijzigd door desmond op 28 oktober 2015 09:06]

Best gek als je ziet hoeveel geld er in "innovaties" wordt gestoken en dat dan afhankelijk is van wereldwijde uitrol. In Nederland heb je simpelweg niet de beschikking over zulke hoeveelheden cash. Oftewel, je was allang al failliet.
Wegens schaaleffecten is de beste tactiek in de nieuwe economie bakken geld omzetten in marktaandeel en vervolgens monetiseren eens de strijd gewonnen is.

In de VS kan dat omdat er durfkapitalisten zijn die 49 mislukte projecten steunen in de hoop dat de 50ste een nieuwe Facebook is. In Europa, met dank aan de overheid en allerhande beperkingen op dit soort zaken, niet. Resultaat: de enige belangrijke Europese speler is Spotify.
Dat bedoel ik. Wat ik er gek aan vindt, is dat andere landen er hoegenaamd niet financieel van profiteren - zelfs niet via belastingen. Het risico en de benefits in werkgelegenheid en winsten vallen volledig in de VS neer en het is voor bedrijven uit kleinere landen onmogelijk om op die wijze schaalgrootte op te bouwen.
Ik heb al een tijdje een twitter account (niet actief) maar sinds een aantal maanden krijg ik vervelende mails dat er vrienden op mij wachten....

Ze proberen dus wel meer zieltjes te winnen maar lukt zo te lezen nog niet.
Dat soort mailtjes werkt bij mij vooral averrechts.
"See what you missed while you were gone" ....
Linkedin is er ook zo'n eentje.
LinkedIn is inderdaad ook bijzonder vervelend. Heb ooit de fout gemaakt daar een account aan te maken. Als ik er nu op Google zie ik dat ze nu eindelijk de optie aanbieden om je account te wissen, maar dat kon voorheen dus gewoon niet.

Heb nu zelfs een filter in mijn inbox. Alle mail afkomstig van *linkedin* of met de tekst linkedin in de header gaat linea recta de vuilnisbak in.
Dat geld ook voor Facebook. Heb Facebook, gebruik het weinig, maar je om de haverklap mailtjes van "Vrienden die je misschien wel kent", "Er zijn nog meer vrienden te vinden".

Nu is elk mailtje wel uit te zetten, maar het blijft irritant. Same for Twitter.
Als ik vrienden wil zoeken, doe ik dat zelf wel.
Daarom heb ik een domeinnaam aangeschaft waarbij ik onbeperkte emailadressen aan kan maken.
Voor elke site/instantie eigen mailadres aangemaakt, waarbij socialmedia sites maar 1 mb mailbox hebben. Direct vol en makkelijk op te schonen ;) .
Dat is de reden dat ik Twitter altijd al links heb laten liggen, het is een Hype die zijn top heeft bereikt en nu weer op de weg terug is. Mensen (waaronder ik) zitten inderdaad niet te wachten op al die meldingen wat mensen op dat moment aan het doen zijn, en dat iedere 10 minuten... we hebben het al druk genoeg met ons eigen leven... en dan al die informatie er bij... daar gaat faceboek nu ook de fout mee in... dus waarschijnlijk ook de top bereikt en op de weg terug.

Verder heb ik liever persoonlijk contact (via chat, telefoon of beste nog face to face) om te weten wat mijn vrienden aan het doen zijn, of hebben gedaan...
Ik zie een grote slachting in de nabije toekomst wanneer adblocking wijdverspreid wordt en men manieren uitdoktert om in-app advertenties te blocken en/of adverteerders ontdekken dat advertenties op internet niet werken.

Uiteindelijk biedt Twitter (en Facebook, Reddit, enz) wel een nuttige service, maar niemand gaat ervoor betalen.
Ad blocking is een kat & muis spel.
Websites kiezen ervoor om gebruikers met adblockers toe te laten, maar ze kunnen ze ook makkelijk blokkeren..
Mensen (waaronder ik) zitten inderdaad niet te wachten op al die meldingen wat mensen op dat moment aan het doen zijn, en dat iedere 10 minuten...
En dit is nu precies het huidige probleem van Twitter: mensen begrijpen het niet, of misschien beter: weigeren het te begrijpen. Zelf ben ik een enorme Twitter-poweruser, maar ik wil ook niet weten wat mensen op dat moment aan het doen zijn.

Dat soort mensen volg ik dan ook niet, waarom zou ik? Facebook is er voor mijn huidige vrienden/familie/kennisenkring en hun avonturen (wel of niet interessant), Twitter is voor mij de rest van de wereld. Het volgen van totaal onbekende mensen of zaken maakt Twitter voor mij juist zo leuk. Familie of vrienden volgen moet ik niet aan denken.
Twitter streeft naar meer groei. Hoe kunnen ze nou met 320 miljoen actieve gebruikers niet voldoende winst maken? Hoeveel actieve gebruikers heeft een bedrijf zoals Twitter nodig om voldoende winst te maken? Wordt Twitter opgejaagd door investeerders die winst willen zien? Eeuwige groei bestaat niet, dus ik vraag mij af welk aantal actieve gebruikers Twitter op de lange termijn hoopt te bereiken.
Ik zie vrijwel geen advertentie, ik heb geen betaald account en zie alleen maar uitgaven aan Twitter's kant.
Er moet ergens een cashflow zijn, je vraagt je alleen af waar.

Ik ben bang dat dit soort 'mededelingen' een voorbode zijn naar 4 reactie's en dan een advertentie/filmpje voor je verder kan ...
Als je een omzet van 569 miljoen per kwartaal draait, is er iets van cash flow. Los van de inkomsten, waar gaan de kosten in zitten? Personeel? Servers? Marketing?
Dát er een cashflow is, snap ik ook wel, maar het is niet zo overduidelijk ( zonder diepgaand onderzoek ) waarin dat ligt.

Facebook en Google tonen 'persoonlijke' advertenties, Tweakers toont 'tech-related" advertenties, maar Twitter heeft me voor zover ik me kan herinneren nooit advertenties in de app of pagina getoond ( of ik kan ze negeren ;) )
De enige reclame die ik zie, is van die deel en win actie's maar dat wordt voornamelijk door gebruikers gedragen, niet door Twitter zelf
Ik zie vrijwel geen advertentie, ik heb geen betaald account en zie alleen maar uitgaven aan Twitter's kant.
Er moet ergens een cashflow zijn, je vraagt je alleen af waar.
Ik zie hier iets:Waarschijnlijk zijn dat hun methodes om geld te verdienen.

[Reactie gewijzigd door Jael_Jablabla op 28 oktober 2015 10:36]

Ik vind het een wonder dat al die sociale media überhaupt nog bestaat in de grote vormen dat het nu aanwezig is. Ik heb het allemaal ook een paar maanden geprobeerd, maar kwam erachter dat het me echt geen ruk kan interesseren wat mijn collega's en vrienden zojuist gedaan hebben, gegeten hebben, of wat hun mening is over een televisie programma. Mijn vriendin is begonnen op vmbo, nu bijna klaar met een hbo, en die checkt facebook enkel nog om te lachen, want ze had hele domme klasgenoten, die echt de meest genante dingen het internet opgooien.

Maar goed schijnbaar zijn er veel veel mensen heel anders als ik. Ik dacht ook dat instagram niet gebruikt werd door mensen die de puberteit verlaten hadden, maar daar zat ik ook naast. De gemiddelde mens is gewoon behoorlijk likegeil, en een aandachtshoer. Schijnt iets met serotonine in de hersenen te maken te hebben.
Het probleem is dat iedereen een alfamannetje/vrouwtje wil zijn; dat is biologisch zo gegroeid. Als je stam mensapen 50 individuen telt, dan kun je ergens de beste in zijn of proberen te zijn of de enige zijn die een bepaalde dienst levert.

Maar als je "stam" 6 miljard individuen telt, dan kijkt niemand naar je en geeft niemand om je, ongeacht hoe goed je het doet, want er zullen altijd wel miljoenen ter wereld zijn die het beter doen. De digitale revolutie versterkt dit fenomeen alleen maar: je doelgroep is nu de hele wereld, en door de eenvoudige deelbaarheid van digitale content heeft de wereld helemaal niet zoveel content creators nodig.

Resultaat: wanhopige pogingen om zich te doen opmerken. Computeronkundigen gebruiken Facebook of Twitter voor hun roep naar aandacht. Millennials streamen games of proberen een Youtube-personality te worden. Anderen maken game mods met een reach van 1.5 miljoen mensen.

Maar dit soort faam ebt even snel weg als ze komt. Niemand geeft écht om je en je bent zo weer vergeten. Iedereen negeert je op Facebook, en karma op Reddit is een zinloze grind.

Wellicht zal een groot deel van de millennial generatie gedesillusioneerd achterblijven met een stapel smartphones, duizenden posts en video's op sociale netwerken, en nothing to show for it.
Sociale media zijn zo interessant als dat je sociale cirkel is. Als je geen vrienden hebt die interessante dingen doen en plaatsen, dan is er logischerwijs niks aan. Maar natuurlijk is het dan makkelijker om het medium en de gebruikers te bashen dan om in de spiegel te kijken. niks mis met interesse in je medemens.

Ik vind het hartstikke leuk om te zien hoe vrienden internationaal shows geven, een nieuwe radioshow hebben, wereldreizen maken of toffe kunst, muziek en foto's maken. Bij evenementen zie je wie er nog meer aanwezig zijn. En van buitenlandse vrienden zijn alledaagse dingen zelfs interessant. Met m'n vrienden in Japan en Taiwan heb ik geen dagelijks contact, maar je blijft prima op de hoogte van elkaar en er is geen drempel om elkaar een bericht te sturen. Ik zou niet eens weten wat tegenwoordig in dat soort gevallen een betere manier zou zijn om met elkaar in contact te blijven.

Maar het zal vast normaler zijn om geen enkele interesse in je vrienden te hebben en met je vriendin 'hele domme klasgenoten' uit te lachen.
Kijk, dat is nu het hele vraagstuk over "sociale media", hoe sociaal is dat eigenlijk? De een vind 2 uur per dag op een scherm kijken naar de Facebook pagina socialer dan praten met mensen, de ander vind weer iets anders.

Zeker, er zijn mensen op Facebook die ik als "vriend" (want in hoeverre zijn 1000 Facebook vrienden nog echte vrienden?) heb en waarvan ik het merendeel van de berichten leuk vind om te lezen. Maar wat ik veel en veel vaker zie zijn mensen die de, met alle respect, domste artikelen delen, de onnozelste dingen op het medium zetten en bovendien iedere dag het liefst 5 andere profiel foto's hebben waarop ze dan minimaal 200 likes verwachten.

Wat is dan sociaal? Sociaal bezig zijn vind ik met een paar vrienden na school even wat bijlullen, af en toe eens een pilsje drinken met een paar vrienden, in de supermarkt een praatje maken met bekenden. Noem het maar op.

Zelfde met Twitter, daar is het nog makkelijker om de grootste onzin online te zetten, waarbij ik me soms afvraag in hoeverre mensen nog bewust bezig zijn met wát ze uberhaupt schrijven. "Morgen 1 week op vakantie in Barcelona, zin in!", niet alleen krijg ik dan direct de gedachte om als comment te vragen of de sleutel al onder de mat ligt, maar nog meer heb ik iedere keer het idee: nou fijn, hier heb ik echt veel aan man! /sarcasme

En mensen uitlachen die domme dingen met sociale media doen, doe ik ook. Het spijt me geweldig, maar als je sommige berichten ziet dan kun je ook niet anders...
Het is geen of/of situatie, het kan allebei sociaal zijn en elkaar aanvullen. Het is niet alsof je niet via Facebook kan vragen of iemand een biertje met je gaat drinken. Als ik op kantoor zit kan ik moeilijk een praatje in de supermarkt houden. Even kijken op een sociaal platform is prima mogelijk.

Ik heb ook nog nooit iemand gehoord die Facebook als vervanging ziet voor real life sociale contacten of het als socialer ziet. Ook niet dat ze Facebook vrienden gelijk stellen aan echte vrienden. Volgens mij kunnen mensen prima onderscheid maken. Je hebt mensen die je op FB vaker spreekt dan in het echt en omgekeerd. En soms is er overlap.

Wat je hebt aan dat een vriend meldt dat diegene op reis gaat? Misschien heb je gespreksstof voor als je diegene weer ziet, misschien heb je tips voor diegene, misschien kan je gewoon blij zijn voor iemand die uitkijkt naar een vakantie. Voor de rest zou ik niet echt weten waarom ik het op mezelf zou moeten betrekken en zou moeten verwachten dat anderen statusupdates plaatsen waar ik iets aan heb. Lijkt me niet per definitie het doel van een sociaal platform. Of sociaal zijn in het algemeen. Het lijkt me niet dat je in het echt dezelfde gedachte zou hebben aangezien je anders vrij weinig als gespreksstof zal kunnen gebruiken.

Voor de rest is het gewoon een kwestie van zaken afstellen. Alle viralsites blokkeren en minder interessante mensen verbergen helpt een hoop.

Uiteraard zijn reacties op FB inderdaad wel eens lachwekkend (en dan meer op nieuwsberichten dan in je eigen timeline), maar als je complete sociale cirkel uit lachwekkende laagbegaafde mensen bestaat, dan verwacht ik niet dat je zelf veel hoger op de ladder staat. En als je sociale sites niet zo weet in te stellen dat je de meeste troep niet ziet ook niet.
True.. Het is een medium, netzo als radio, magazines of tv.
Als je er geen behoefte aan hebt prima. Maar als je de content oninteressant vind dan Is dat niet perse de fout van het medium, maar van de mensen/paginas die je volgt.
Ik gebruik Twitter eigenlijk alleen nog om de klantenservice van sommige bedrijven te bereiken.
Via Twitter krijg je vaak binnen 30 minuten antwoord. Een mailtje pas na dagen (of helemaal niet)
Ik gebruik Twitter eigenlijk alleen nog om de klantenservice van sommige bedrijven te bereiken.
Via Twitter krijg je vaak binnen 30 minuten antwoord. Een mailtje pas na dagen (of helemaal niet)
Niet op jou persoonlijk, maar ik vindt dat een slechte houding van de betreffende bedrijven.
Ze reageren alleen maar omdat het openbaar is, een mail wordt genegeerd omdat er toch niemand 'belangrijk' meeleest
( Youp vs TMobile ? ) en die had dan nog de Buckler-slag in zijn vaandel staan.

Onze afdelingen reageren juist niet op enige twitter-reactie, mails worden binnen 1 werkdag opgepakt, en in ieder geval een (kort) antwoord met tijdsbestek of definitief antwoord.
[...]
Onze afdelingen reageren juist niet op enige twitter-reactie, mails worden binnen 1 werkdag opgepakt, en in ieder geval een (kort) antwoord met tijdsbestek of definitief antwoord.
Dat vind ik dan weer minstens even raar als niet reageren op mails. Bied dan geen kanaal aan, als je toch niet wilt reageren.

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 28 oktober 2015 12:15]

Er heeft (ooit) een vlijtige marketingmedewerker een aantal accounts aangemaakt, die niet door het bedrijf waren goedgekeurd.
Je hebt 'professioneel' gebruik waarbij sterren fo developers bijvoorbeeld mensen op de hoogte houden van zaken zoals conceten, hwaar ze zijn of hoe ver een onderdeel van een project is. Ik denk dat die groep grotendeels wel zijn top capaciteit heeft bereikt; Alle grote sterren en grote bedrijven of ontwikkelteams zullen hun twitterfeed al hebben en weinigen van hun zullen een nieuwe feed gaan aanmaken voor bepaalde projecten omdat hashtags vaak al zoiets vervullen.

Bij de gewone mensen ontbreekt vaak het nut. Ik bedoel; niets wat ik doe vind ik belangrijk genoeg om direct als kort bericht op Twitter te zetten. Ik dek dat de cap langzaam daarin is bereikt. Sommige grote landen zoals China en Rusland zullen wss ook hun eigen tegenhangers hebben die veel van de 'gewone' mensen tegen zal houden om Twitter te gebruiken. Hun landelijke variant is meer dan genoeg om hun persoonlijke kring te bereiken.
Bij de gewone mensen ontbreekt vaak het nut. Ik bedoel; niets wat ik doe vind ik belangrijk genoeg om direct als kort bericht op Twitter te zetten.
Een bericht hoeft ook niets persé iets te zijn wat je 'doet'. Het delen van nieuwsberichten, of achtergrondzaken van websites die minder algemeen bekend zijn die gedeeld worden maakt het voor mij juist vaak interessant.

Misschien heb jij een bepaalde hobby waarover een bepaalde, onbekende, site ontzettend sterke artikelen schrijft. Dat kan voor mensen die ook een dergelijke hobby hebben, wel degelijk heel interessant zijn omdat zij genoemde site nog niet kenden.
Ik snap niet hoe ze dit kunnen blijven volhouden, kwartaal na kwartaal een dik verlies van 100+ miljoen dollar en geen groei om er tegenover te zetten.
Ze zijn een paar jaar geleden naar de beurs gegaan. Daar hebben ze aandelen Twitter verkocht. Dat heeft veel geld opgeleverd. Van dat geld staat er nog zo'n 4,2 miljard dollar op de balans. Ze hebben dus nog wel even de tijd om het tij te keren.
Twitter ansich is best een interessant platform. Probleem, zoals altijd, is dat het bedrijf nu op de beurs genoteerd staat waardoor maar 1 ding telt. Groei. Veel groei. Weinig groei = achteruitgang. Niet houdbaar natuurlijk op de lange termijn.
Nou ja, niet helemaal. Als de markt verzadigd is is de markt verzadigd, daar doe je weinig aan. Wat belangrijk is is financiële groei, ze moeten meer omzet behalen zonder de koste te verhogen om uit de rode cijfers te kopen. De geldschieters willen uiteindelijk winst maken op hun investeringen, dus zal er geld verdiend moeten worden. Het lijkt erop dat Twitter hun verdienmodel niet helemaal op orde heeft.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True