Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties
Submitter: Derice

Microsoft begint in december met de uitrol van Windows 10 Mobile naar oudere smartphones. Dat heeft een Microsoft-medewerker op de Lumia-Facebookpagina laten weten. Details over de uitrol zijn er verder niet.

De eerste smartphones met Windows 10 Mobile worden de Lumia 550, Lumia 950 en Lumia 950 XL, die Microsoft dinsdag aankondigde en in november verschijnen. Een maand later begint Microsoft met de release van het OS naar oudere toestellen.

"De brede beschikbaarheid van Windows 10 op andere apparaten, waaronder mobiele telefoons, begint in december", schrijft een Microsoft-medewerker op de Lumia-pagina op Facebook. Welke toestellen de software precies gaan krijgen is nog onbekend en ook de precieze planning van de uitrol is niet duidelijk.

Microsoft zegt op zijn website zijn uiterste best te doen om Windows 10 beschikbaar te stellen voor alle Lumia-toestellen. De Lumia 430, 435, 532, 535, 540, 635, 640, 640XL, 735, 830 en 930 krijgen de upgrade als eerste. Volgens de softwaremaker kunnen de functies per toestel verschillen en is 8GB intern geheugen vereist. De Technical Preview van Windows 10 Mobile kan getest worden op vrijwel alle Lumia-toestellen en de HTC M8 met Windows.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

En mijn 1520 dan? :/ Die voldoet ook aan alle voorwaarde. Waarom de high end niet als eerste?
Er staat nergens dat die niet aan de beurt komt. De 550, 950 en 950XL zijn als eerste omdat dat de nieuwste toestellen zijn. De oudere toestellen komen daarna aan de beurt, maar ik mag aannemen dat daar de 1520 en bijvoorbeeld mijn 930 zeker ook tussen zullen zitten!

Dat deze twee geen onderdeel waren van de Technical Preview zegt op zich natuurlijk niks over de volgorde van uitrollen vanaf december. Afwachten dus!

Zie reactie downcom hier beneden

[Reactie gewijzigd door Robvdberger op 7 oktober 2015 09:29]

Deze lijst is grotendeels bekend;

Lumia 430, Lumia 435, Lumia 520, Lumia 521, Lumia 525, Lumia 526, Lumia 530, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 620, Lumia 625, Lumia 630, Lumia 635, Lumia 636, Lumia 638, Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 720, Lumia 730, Lumia 735, Lumia 810. Lumia 820, Lumia 822,
Lumia 830, Lumia 920, Lumia 925, Lumia 928, Lumia 930, Lumia 1020, Lumia 1320, Lumia 1520 en de Lumia Icon (930)

Dit gaat weliswaar over de preview versie maar wie even logisch nadenkt; deze telefoons draaien nu dus windows 10 in beta en krijgen straks vanzelf de finale build. (op windows central is ook ergens een interview met MS te vinden)

hier in ieder geval de bron
http://www.microsoft.com/en/mobile/windows10/

Momenteel staan alle 512mb versie toestel(dus de 630 en 635 512mb) niet in de update lijst. Misschien dat het nog veranderd. Mijn 630 werkt nog prima maar helaas momenteel geen update garantie:(
Ik heb de Preview zonder problemen op mijn 630 draaien :) Was ook een van de eerste toestellen die de Preview mocht ontvangen. Ik zou me geen zorgen maken, en anders zou je altijd de preview kunnen gebruiken :)

En met mijn 1520 verwacht ik ook geen problemen... hij is tenslotte 100% gelijk qua hardware als de 930. (op natuurlijk de behuizing en het scherm na). Is in mijn ogen, het meest geavanceerde toestel dat ze aanbieden tot aan 950-950XL

[Reactie gewijzigd door Arteron op 7 oktober 2015 09:53]

Goed om te horen dat de 630 de preview versie prima kan draaien. Hopen dat hij bij de 2de landing dan mag zitten.
Heb de preview versie sinds dag een op mn tweede toestel (lumia 925) draaien. Wat was dit in het begin traag! Bijna niet mee te werken.

Maar op dit moment is het toestel zelfs sneller met windows 10 mobile dan het voorgaande besturingssysteem Windows phone 8. Ik verwacht daarom ook dat dit voor vrijwel alle toestellen van de afgelopen 2 jaar beschikbaar word gesteld.

Inmiddels bij versie 10.0.10536.1004 beland en ik wil niet meer terug en overweeg zelfs voor de komende 2 maanden de preview nog op m'n 930 te zetten.

OT: iemand hier op Tweakers al ervaring met het draaien van Google Android apps op windows 10? (youtube, gmail enz?)

[Reactie gewijzigd door downcom op 7 oktober 2015 15:22]

Ik heb ook de preview op mijn 630 fijn gedraaid t/m ik een 640 gekocht had voor eenmalig 29 euro bij Telenet. De 630 is ouder en zal het dus later krijgen, maar het werkt dus het kan wel.

Ik neem aan dat de Insider Preview nu ook stabiel genoeg is.. dus als je het echt al wil kan je ook even een Preview installeren. :P
Eenmalig 29 euro met abonnement?
Ja, maar Telenet rekent voor zijn abbo's niet meer met of zonder toestel ( ze willen hun king en king erg pushen) je kreeg de 640 al voor 29 euro bij een abbo voor 15 euro id maand, met 150 belminuten, ongelimiteerd sms'en en 1gb internet of het abbo van 5 euro meer, met 300 belminuten, ongelimiteerd sms'en en 2gb internet
Klopt. Ik had al Telenet King met mijn Lumia 630 die ik kreeg voor verjaardag eerst, en dan gewoon 29 betaald bij Telenet en een 640. 630 Aan mijn oma gegeven. :)
Ah, dat wist ik dan weer niet, goeie toevoeging
Kleine correctie:
De 550, 950 en 950XL worden bij release (in november) al geleverd met Windows 10.
Vanaf december begint men met het updaten van de genoemde toestellen. Ik verwacht niet dat deze net zo lang zal duren als bij de technical preview het geval was. De toestellen, uit het lijst van downcom, zijn immers al getest met de technical versie, dus zou de stap naar de final versie niet zo groot moeten zijn.
De 930 zit daar zeker tussen. Ik draai inmiddels de insider versie (uit de slow ring) op mijn dagelijkse Lumia 930 en development van Windows 10 Mobile is al behoorlijk ver en dit OS heeft ter vergelijking met 8.1 echt grote stappen voorwaarts gemaakt.

Ziet er veel volwassener uit, dan voorgaande versies.
De eerste toestellen welke in aanmerking komen voor de update zijn de volgende:
Lumia 430, Lumia 435, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 635 (1 GB RAM), Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 735, Lumia 830, and Lumia 930

Daarna komen de andere toestellen pas.

Zie hier de bron
Ik heb het altijd intressant gevonden waarom mensen met een high-end toestel altijd verwachten eerste te zijn, alsof ze betere ondersteuning verdienen dan andere. Alsof de meerwaarde van je toestel uit ondersteuning bestaat in plaats van de betere hardware.
Nou, je betaald toch een klap meer, dan vind ik dat je er ook eerder recht op hebt: Als in: De fabrikant heeft de high end toestel het hoogst in het vaandel staan.
Ik denk dat de 930 eerder hoog in het vaandel staat dan de 1520, praktisch dezelfde telefoon alleen wat kleiner, alleen is de 930 uit 2014 en de 1520 uit 2013.
Het zou een beetje krom zijn dat als ik een jaar een 930 heb en iemand 2 jaar een 1520, de persoon met de oudere telefoon als eerst de upgrade krijgt.
Dat is in ieder geval wat ik er van vind.
Nee je betaalt niet meer voor een betere service maar voor een beter toestel. Over het algemeen is de support altijd hetzelfde over de telefoons of het nou een budget ding is of niet. Ik denk dat hun reden is om problemen te voorkomen. Ze rollen het eerst uit op telefoons waarvan ze zeker zijn dat het niet breekt, daarna pas voor de rest.
Deze high-end toestellen worden niets voor niets door de fabrikanten hun vlaggenschip genoemd. Dan mag ik toch wel verwachten dat zij hun vlaggenschip als eerste van de nieuwste updates voorzien.

Overdreven om mijn punt aan te tonen:
Het zou naar mijn idee helemaal onlogisch worden als een toestel van ¤70 eerder updates zou krijgen dan een toestel van ¤600-¤700. Je mag toch wel verwachten dat voor die ¤500-¤600 euro die je meer betaald de fabrikant jou eerder updates geeft dan iemand met een goedkoop toestel.
Ik denk dat dit komt uit een verwachting dat de hardwarevereisten steeds omhoog gaan met elke upgrade. En dat een high-end meer kans heeft om aan zulke 'hogere' vereisten te voldoen. Bij Windows Phone zien we echter dat Microsoft (bewust) lagere hardware blijft ondersteunen. Dan is er geen 'reden' meer om high-end als eerste te laten gaan.

Het helpt natuurlijk ook dat er zoveel minder fragmentatie is bij Windows phones...
Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat het niet uit zou moeten maken. Maar kijk eens naar Android, hoeveel low end toestellen krijgen updates en wanneer ze ze krijgen hoe lang duurt dat.
Omdat jouw 1520, net als mijn 930 niet meer high end zijn. Ze proberen natuurlijk de nieuwe modellen aan de man te brengen. Daar zal ook wel alle aandacht naar toe gaan. En over 2 maanden hebben we het nergens meer over. Dan heeft iedereen het. Dat maandje extra, swa. Ik ben zeer tevreden met WP8.1, ben allang blij dat ik deze grote upgrade krijg.
Neen, dat klopt niet. Microsoft heeft zelf aangegeven Windows 10 naar alle devices te brengen waar dat technisch mogelijk is. Doelstelling is 1 platform te maken, dat kan 'meegroeien' ipv gedwongen vervangen. Ze hebben er zelf geen baat bij Windows 8 nog te moeten ondersteunen. Bovendien heeft Microsoft best wel wat (slechte) ervaringen met het langdurig ondersteunen van besturingssystemen waarvan ze gehoopt hadden dat ze al lang verdwenen waren omdat 'iedereen' binne afzienbare tijd een nieuw apparaat met de nieuwe versie had gekocht. Blijkt
Ik denk dat we het over 2 compleet verschillende dingen hebben. Ik bedoel, wat het artikel aangeeft; Eerst lanceren ze de nieuwe modellen met WP10. Daarna zal de rest komen. Daardoor is de nieuwe lading telefoons aantrekkelijker voor de consument die een nieuwe telefoon wil. De overgang van oude telefoons naar WP10 zal niet zonder problemen zijn, dus daar kunnen ze zich dan op focussen.

De berichten die ik lees, is dat de 1520 wel een upgrade krijgt. Dus net als mijn 930. Maar pas later. Niemand dwingt je dus een nieuw toestel te kopen.
Lezen.... :P
De 550 en de 950 zijn de nieuwe toestellen.
De rest volgt in december.
Zelf lezen...
In het artikel staat duidelijk een opsomming van de bestaande/oude Lumia's die als eerste de upgrade krijgen, en de 1520 staat daar dus niet tussen.
Die opsomming stond er tijdens mijn reactie nog niet.....
Waarom de high end wel als eerste?

Ik zou zeggen, wacht nou eerst eens af wat de exacte planning wordt, welke toestellen definitief wel/niet een update krijgen en in welke volgorde. Ik neem aan dat de 1520 gewoon een update krijgt, wat er tot nu toe over naar buiten is gekomen lijkt het erop dat van de toestellen die nu WP8.1 draaien alleen een aantal low-end toestellen niet een update naar WM10 krijgen.
De high-end toestellen zullen juist als een van de laatste worden gedaan zodat als er problemen zijn, deze nog snel kunnen worden gefixed..

De L930 was ook een van de laatste toestellen waarvoor de preview versie geschikt was gemaakt. Maar ik gebruik mijn 930 in de praktijk, dus ik ga echt pas midden/eind januari mijn telefoon upgraden naar W10, als ik dan al aan de beurt ben..
Mogelijk omdat de 1520 te weinig testers heeft gehad.
Microsoft rolt Windows 10 namelijk uit op basis van de meest geteste toestellen om beter te kunnen garanderen dat het werkt. Als ze iedereen in 1x een grote update geven en er is toch nog een grote bug die ze bij de preview gemist hebben dan is de schade beperkt wanneer je niet alle direct de update geeft.
Ga er maar vanuit dat veel meer testers Windows 10 op een butgetmodel gezet hebben. Stel dat de preview toch problemen zou geven offer je liever een budget telefoon op namelijk. Dus is het logisch dat deze eerder de update ontvangen al denk ik dat de rest nog vrij snel erna zal komen.
Mijn 1520 draait sinds de laatste build op windows 10, de Foto app draait niet heel soepel , maar met elke update van apps gaat het vooruit.
De onedrive foto upload is er ook weer al zit daar enige vertraging in.
Ik hou hem in elk geval op windows 10.
Ieder toestel (met meer dan 8GB geheugen) kan Windows 10 draaien.
Damn lezen is ook een vak op de vroege morgen blijkbaar :+
"De eerste smartphones met Windows 10 Mobile worden de Lumia 550, Lumia 950 en Lumia 950 XL"
Deze 3 Toestellen zijn gister door microsoft onthult, dus vrij logisch dat ze met W10 worden uitgebracht.
Jouw toestel is al 2 jaar oud, dus die is gister niet onthuld als nieuw model :z en zal dus later dit jaar een update krijgen.

misschien moet je toch iets sterkere koffie gaan drinken :P
Oh mooi nieuws met een grootte MAAR.

December uitrol microsoft dan carrier testing...? Hoelang zal dit duren ? 6 maanden?
Ik heb persoonlijk een niet operator gebonden rom geflashed op mijn Lumia en ben toch telkens de laatste om de nieuwste update te ontvangen.

Nokia Lumia 920.
Situatie België.

Hopelijk komt de rom zelf snel vrij en flash ik zelf mijn gsm in plaats van te wachten op de carrier.
Samen met nokia care suite etc.
De ROM word doorgaans direct in de WDRT geplaatst zodra ze beschikbaar zijn, anders kan je gewoon updaten via het Windows Insider Program, net zoals dat kon met Windows 10 build 10240.
carrier testing zie ik nu niet echt als een probleem. Ik denk zelfs niet dat dat enige vertraging zal veroorzaken. Niet vergeten dat de customizing van ROMs zeer beperkt is bij Windows telefoons en dat alle updates centraal door MS worden verdeeld.
Wat nog steeds een punt blijft wat ik nergens hoor: wat ik het meest mooie vind van WP10 is de Android emulatie. Want hoe mooi WP10 Phone er ook uitziet, ik mis nog altijd apps zoals bijv. Horizon Go van Ziggo voor het WP platform. Waarom deze niet als native app uitkomen heeft waarschijnlijk met het kleine marktaandeel te maken, maar heel jammer is dat wel. Dus als er geen native apps gaan uitkomen zit men vast aan Android emulatie. Maar het nadeel is dat Google al bezig is met de uitrol van Android 6, terwijl de Emulatie-engine gebaseerd is op Android 4.4.4. En alle gerelateerde apps aan de Play Store werken niet, evenals geen echte app voor YouTube. m.youtube werkt veel minder goed. Of een mp3 downloaden en afspelen: het werkt praktisch niet in WP. Je moet iets als VLC downloaden via de store, maar alsnog krijg je tijdens het afspelen van de mp3-file foutmeldingen dat het bestand corrupt is oid. Speel je het opnieuw af stopt hij bijv. op een ander punt, veel later. Zet je de gedownloade mp3-file via de kabel over naar je pc wordt het wel gewoon afgespeeld.

Maar ook WP81 op mijn 1520 geeft om de zoveel tijd een melding dat mijn SD-kaart onveilig verwijderd is. Bij WP10 krijg ik deze melding niet (de SD kaart blijft gewoon werken), dus wil eigenlijk wel naar WP10, maar dan loop ik weer tegen andere problemen op. Ik ben Windows Insider gebruiker, en het is nu nog erg onstabiel wat de Android emulatie aanbiedt. Gedurig krijg ik error 14 met de nieuwste build nu te zien op mijn 1520 telefoon, terwijl dat wel ging met een oudere preview.

Als ik eerlijk ben krijg ik met WP10 hetzelfde gevoel als met Android 1.0. Het is het allemaal nét niet. Nu draait Android 4 of 5 wel goed, maar als WP ook nog zoveel jaar vooruit moet om zo stabiel te worden als Android is niet te hopen, want het zou jammer zijn als ze weer 'de boot missen'.

Daarom is mijn hoop dat het marktaandeel van WP naar boven gaat waardoor het interessanter wordt om echte native apps te gaan uitbrengen. Ik ben echt erg voor WP, alleen houdt ik mijn hart vast of het ze gaat lukken. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.....
Probeer metrotube eens. Prima vervanger van Youtube!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit problemen gehad met het afspelen van mp3's op mijn WP. Wellicht toevallig mp3's met een exotische bitrate o.i.d.?!
Wat nog steeds een punt blijft wat ik nergens hoor: wat ik het meest mooie vind van WP10 is de Android emulatie.
Dat is er al. https://www.youtube.com/watch?v=P2wKJK5cr3M
Ben echt enorm blij verrast met de nieuwe lumia toestellen. Dan heb ik het niet alleen over de hardware specificaties, die enorm compleet zijn. Maar ook over de prijsstelling. Daarnaast blijf ik het erg knap vinden hoe Microsoft in staat is gebleken om WP zo soepel te laten draaien op hardware van wat als " instap" wordt gezien.
Denk dat met wat Microsoft gisteren heeft aangekondigd, ze een grote stap hebben gezet op een grotere rol in de mobiele markt. Het zal zeker niet zonder slag of stoot gaan, er zullen absoluut tegenslagen te verwachten zijn. Maar ik denk dat zowel Apple als het Android kamp nog meer rekening dienen te houden met Microsoft dan ze voorheen al deden.

De positionering op productiviteit is een hele slimme, zelfs onderschreven door Apple zelf ;" who knows more about productivity than Microsoft". Nu moet men de massa laten zien/ervaren wat Windows 10 mobile voor hen kan betekenen en dat gaat nog best een uitdaging worden. Op het marketing vlak heeft Microsoft echt nog gigantisch veel te leren van partijen zoals Apple. Maar met Windows 10 mobile met zaken zoals continiuum hebben ze een mooie troef in handen.

Exciting times voor de consument, meer innovatie en meer keus. Ik denk dat elk kamp, de Apple fanaten, de Android fanboys en de Windows die hards dit alleen maar kunnen toejuichen.
Ik heb alleen niet het idee dat Continiuum op de huidige modellen die Windows 10 krijgen werkt. Alleen de nieuwe modellen 950/950XL en het komende gros met USB Type-C.
Volgens mij zal het ook draadloos kunnen werken maar je hebt inderdaad een nieuw model nodig.
Klopt. De huidige toestellen hebben niet de nodige hardware voor Continiuum.
Mijn Lumia staat er ook tussen :-)

Ik hoop alleen dat de Win10 upgrade het spontane rebooten oplost, dit is nl. erg frusterend :-\
Het is vaak als deze aan de lader hangt, of als ik de GPS navigate gebruik.

Of wordt het toch tijd voor een nieuwe telefoon? ;-)
Daar je niet zegt welke je hebt, is de laatste vraag een beetje moeilijk te beantwoorden. Indien je een Lumia 520, 521, 530, 620, 625, 630, 635 of 720 hebt zou ik zeggen dat je misschien wel eens wilt kijken naar een Lumia van een nieuwere generatie.
Lumia 625.

Ik zit op 'de wip' voor een nieuw/ander toestel, en als de 625 naar WM10 kan, gaat deze evt. door naar m'n moeder.
Dan is het OS gelijk, en kan ik dingen makkelijker uitleggen ;-)
Wel, de 625 zal zeker wel de update krijgen, maar mogelijk is het voor jezelf beter om een toestel met 1 GB te zoeken (de Lumia 640 is een aanrader als upgrade voor de 625). Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het toestel onbruikbaar is omdat het maar 512 MB werkgeheugen heeft. Ik heb zelf een Lumia 520 hier liggen die het ook nog perfect doet met de Windows Insider Preview erop.
1Gb zou standaard moeten zijn op alle telefoons, maar dat is een andere discussie. ;-)
En ja, mijn volgende telefoon zou idd een 1Gb uitvoering worden..
Wellicht in de titel verduidelijken dat het gaat om een aankondiging over Lumia toestellen van Microsoft. Gezien de volgende informatie is het geen overbodige luxe.
Voordat er reacties komen, ben het wel met jullie eens dat Nokia/Microsoft Lumia toestellen het overgrote deel van de markt zijn voor windows phone toestellen.

Ondersteuning voor ouderen niet-MS toestellen is zeer twijfelachtig.
HTC heeft volgens mij nog niet bevestigd dat de M8 officieel ondersteund gaat worden, al zijn er wel insider previews beschikbaar.
Om nog maar niet te spreken over de andere 8.1 en 8.0 devices.
https://en.wikipedia.org/...Windows_Phone_8.1_devices
https://en.wikipedia.org/...f_Windows_Phone_8_devices
Ook de "requirement" van 4gb storage space is nog twijfelachtig.
http://www.windows10updat...b-devices-documents-show/

Dit kan betekenen dat er bijvoorbeeld geen geoptimaliseerde firmwares worden gemaakt wat invloed zou kunnen hebben op bijna alles, waaronder: Stroomverbruik. haalbare snelheden op 3g/4g of wifi. Gesprekskwaliteit. Signaal ontvangst kwaliteit.

Helaas wordt mijn 730 niet "officieel" genoemd, maar angezien het gewon een 735 variant is, en de Insider Preview prima werkt gaat dat niet zo'n probleem wordenn denk ik.

[Reactie gewijzigd door kid1988 op 7 oktober 2015 10:03]

Vreemd in het artikel https://en.wikipedia.org/...Windows_Phone_8.1_devices staat de HTC X8 niet vermeld terwijl ik daar toch gewoon win 8.1 op heb. De HTC X8 staat bij win 8.0 ... https://en.wikipedia.org/...f_Windows_Phone_8_devices overigens zie ik geen woord over win 10 voor de htc x8 :|
Dat komt waarschijnlijk omdat de 8x is geintroduceert met windows phone 8.0.
Ik ben erg benieuwd of deze update word gepushed zoals windows phone 7.8 (gewoon enkel van MS kant) of dat er manufacturer support moet zijn. In dat laatste geval gaan er een heleboel toestellen afvallen ben ik bang.
Bijzonder inderdaad, heb zelf een 735 wat mid-end is, ben dus benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.
In december, zoals het artikel zegt.
Nou dat zegt het artikel niet.
Het artikel zegt dat de uitrol begint in december maar de planning van welke toestellen eerst en of wanneer is nog niet bekend.
Het kan dus maar zo zijn dat de mid-end telefoons pas in februari aan de beurt zijn. Dta hoeft natuurlijk niet want wie zegt dat ze beginnen bij de high-end toestellen, dat is ook nog helemaal niet zeker.
De Lumia's van de derde en vierde generatie volgen in december en zijn de eerste die de updates zullen krijgen.
Waar haal je die wijsheid vandaan als ik vragen mag?
En gaan ze die telefoons allemaal in 1 keer patchen wereldwijd?
Ik kan me nog goed herinneren dat met de 8.1 update er maanden tussen de verschillende modellen zat.

[Reactie gewijzigd door laurensschu op 7 oktober 2015 10:01]

While we're working hard to make Windows 10 available for other Lumia devices, the following is a first list of Lumia smartphones that will receive a free upgrade when available: Lumia 430, Lumia 435, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 635 (1 GB RAM), Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 735, Lumia 830, and Lumia 930. Features may vary by device. 8 GB of internal memory required.
Hier staat dus dat deze telefoons hem krijgen zodra hij beschikbaar is. Maar dat is zoals gebruikelijk niet in 1 keer voor allemaal, want per telefoon moet hij aangepast worden, en het moment van beschikbaarheid veranderd dus sterk per model.

Daarnaast heb je met een wereldwijde uitrol te maken wat betekend dat het zelfde toestel niet overal direct de update krijgt maar dit vaak per land/region vrijgegeven wordt(Zoals bij de vorige updates) . Dus zo zeker is het niet dat de update voor Loei123's 735 in december komt.
Duidelijke info (Bron: http://www.microsoft.com/en/mobile/windows10/). De storage requirement is nog twijfelachtig (kan natuurlijk een commerciele beslissing zijn, ga iemand maar eens uitleggen dat ze een SD kaart moeten kopen om hun telefoon te updaten).

http://www.windows10updat...b-devices-documents-show/

Ik denk dat er een commerciele beslissing wordt gemaakt:
Alle windows a devices welke niet 1gb Ram of 8gb storage hebben vallen buiten de boot.

[Reactie gewijzigd door kid1988 op 7 oktober 2015 10:13]

Ooh, het is niet dat ik hiermee beweer dat de andere hem niet krijgen. Nu ik het terug lees lijkt het daar misschien wel op.

Maar het ging mij meer on het verhaal dat er dus nog helemaal geen duidelijkheid is over wanneer welke telefoon in welk deel van de wereld de update krijgt. ;)
Het is erg fijn als je een bronvermelding doet zonder de daadwerkelijke bron te vermelden 8)7
Uhm... de uitrol begint in december. Dan gaat het per toestel, en de exacte uitroldatum per toestel kan ook nog per land verschillen. Een juister antwoord zou dus zijn 'ergens tussen begin december en volgend jaar zomer'. Zolang een wat meer gedetailleerd uitroschema niet bekend is, kun je er verder nog niks over zeggen volgens mij.
Vanaf december zeggen ze. Groot verschil ;) Waarschijnlijk zal het gefaseerd gebeuren zoals met alle updates tot nu toe. Kan dus best voor bepaalde toestellen een paar maand later zijn.
Kan niet wachten! Kom maar op met Windows 10 Mobile. :) Mijn Lumia 930 staat in de startblokken.

Laten we ook even hopen dat alles gewoon soepel verloopt en er geen gekke dingen opduiken.
Ik draai de insider build al een tijdje 10536.1004 op mijn 930 en het loopt best aardig
http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10536/
Ik heb af en toe wat battery drain en je kan vanuit whatsapp niet direct een foto maken. dus moet je via camera knop een foto maken en in whatsapp die selecteren vanaf je camera-rol/foto-app. maar verder geen enkel probleem eigenlijk. Ik hoop dat er eerdaags weer een build aankomt :)
8GB intern geheugen? Ik hoop dat er opslag bedoelt wordt! ;)

Ik heb onlangs m'n 920 en 930 verkocht, en ben terug gegaan naar Android, omdat ik het zat was dat ik continu moest inleveren op functionaliteit/eisen, omdat bepaalde apps niet beschikbaar waren voor Windows Phone, of functies simpelweg niet in Windows Phone zaten.

Hoop voor de gebuikers dat Windows 10 Phone hier verandering in brengt.
Nee, er wordt echt 8GB massaopslag (oftewel intern geheugen) bedoeld. Dit is niet de externe opslag zoals op een SD kaartje bedoeld.
Het interne geheugen is voor het OS (in dit geval Windows 10 Mobile) en de standaard apps die je doorgaans niet kan verwijderen. Denk aan Agenda, Alarm, Berichten, Camera, Datainzicht, FM-Radio, Foto's, Here-Pakket, Internet Explorer, Kaarten, Lumia-Pakket, Muziek, Store enz...
Mijn 1020 is er ook helemaal klaar voor :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True