Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 93 reacties

Huawei's aankomende Nexus-toestel met 5,7"-scherm zou zijn voorzien van een Qualcomm Snapdragon 820-processor. Dat claimt de bekende smartphone-'lekker' Evleaks. Een eerder gerucht sprak nog van een Snapdragon 810.

Er gaan al maanden geruchten over de Nexus van Huawei met 5,7"-scherm. Dat display zou een resolutie hebben van 2560x1440 pixels. De behuizing zou zijn gemaakt van metaal, zoals Huawei's recente toestellen P8 en Mate 7. Daarnaast gaat het toestel over een Qualcomm Snapdragon 820-soc beschikken. Dat is de eerste soc van Qualcomm met processorkernen op basis van zijn eigen Kryo-microarchitectuur. Qualcomm gebruikt voor zijn huidige generatie socs alleen Cortex A53 en Cortex A57, beide van ARM. Vanwege de hitteproblemen klokt de krachtigste Qualcomm-soc, de Snapdragon 810, in veel toestellen zover terug dat de prestaties in de praktijk na enige tijd gebruik, nauwelijks hoger liggen dan die van eerdere socs.

Het toestel zou ook over een vingerafdruklezer beschikken, claimt @Evleaks, van wie bekend is dat hij goede bronnen binnen smartphonefabrikanten heeft. Huawei paste een vingerafdrukscanner ook toe in de Mate 7 en Google bouwt ondersteuning voor vingerafdruklezers in Android M in. De Nexus 6 zou al een vingerafdrukscanner krijgen, maar Google schrapte die vanwege de slechte werking.

De Huawei Nexus zou in het vierde kwartaal moeten verschijnen. Dat is later dan Android M, dat volgens Google in het derde kwartaal verschijnt. De samenwerking met Google zou voordelig zijn voor Huawei om voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt. Huawei is daar een bescheiden speler, mede omdat Amerikanen het vermoeden hadden dat Huawei voor de Chinese overheid spioneerde. Omgekeerd geeft het Google een ingang op de Chinese markt, waar het een Chinese versie van de Play Store zou willen uitrollen.

Er zijn ook geruchten over een tweede Nexus-toestel, dat een 5,2"-scherm zou krijgen en door LG gemaakt zou worden. De Nexus 5 (2015) zou tegelijk met de Nexus-smartphone van Huawei verschijnen. Het zou voor het eerst zijn dat er twee Nexus-smartphones tegelijk zouden uitkomen.

Mate 7

Huawei Mate 7

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (93)

Als de 5,2" versie de Nexus 5 (2015) gaat heten, hoe gaat die 5,7" versie dan genoemd worden??
Nexus 6 (2015)? Het is niet echt in de buurt van 6"...
De Nexus 1,2,3 heten ook anders toch?
Misschien gaan ze wel voor Nexus S of Nexus L oid.

Anders gewoon Nexus, of "The new Nexus"

Opties genoeg.
Is toch doodsimpel?
Nexus 5 > Nexus 5 (2015)
Nexus 6 > Nexus 6 (2015)

Dit doet Motorola ook, en het werkt an-sich prima zolang je niet 3 versies van dezelfde telefoon uitbrengt in hetzelfde modeljaar, dan gaat het voor verwarring zorgen.

De Nexus 6 is nooit bij mij doorgedrongen, te groot, veel te duur, niet sneller en nogmaals: te groot. 5.7" zou al een stuk beter behapbaar zijn, 5" van mijn huidige Nexus 5 is prima, maar ik zeg soms dat ik er nog wel 0,2" bij had willen krijgen. Dit lijkt nu te gebeuren, laten we hopen dat er weer hele goede hardware in komt voor een normale prijs, zo rond de 400 euro vind ik normaal, 700 euro voor de zoveelste Samsung met al 5 jaar hetzelfde ontwerp en medium performance (mede door die skin) meegaat vind ik dus niet normaal.
700 euro voor de zoveelste Samsung met al 5 jaar hetzelfde ontwerp en medium performance (mede door die skin) meegaat vind ik dus niet normaal.
Dit is niet helemaal accuraat meer. Ik ben zelf in het bezit van een galaxy s4 met Android 5 en merk geen haperingen in het dagelijks gebruik.
Amen!
Ik heb mijn Nexus 5 gekocht toen ik hoorde dat de Nexus 6 zo groot ging worden, als de mijn toestel traag zou beginnen aanvoelen kan deze nieuwe 5.2" variant zeker een kanshebber zijn!

Hoop wel dat ze iets origineels met de namen gaan doen, duurt nu al uren voor ik kan uitleggen welke telefoon ik heb, laat staan als ik m'n Nexus 5 weg doe omdat ik een Nexus 5 wil..

EDIT: Eerlijk, 4x2.3Ghz met 2GB geheugen in mijn broekzak, als dat ooit te traag aanvoelt is er toch iets anders aan de hand... blijven updaten die software!

[Reactie gewijzigd door wouzke op 16 juli 2015 05:19]

Zou kunnen, maar dan zouden ze hun naming scheme die ze al een tijdje aanhouden dus weer op de schop gooien
Afgerond toch 6". Een nexus 5,7 klink ook niet ;)
Nexus 5+ misschien?
Lijkt mij het meest duidelijk.
Nexus 5c, van kleurrijk plastic! :9
Huh? 5,7" is niet echt in de buurt van de 6" :? Dan is 5,2" toch ook niet in de buurt van de 5"? :P

Die 0,3" (nog geen 8mm) lijkt me verwaarloosbaar op een schermdiagonaal van ~145mm :)

Ik ben erg benieuwd naar de Huawei-Nexus met de metalen behuizing, snelle SoC, vingerafdruksensor... Maar ik weet niet of ik 5,7" niet te groot ga vinden, dus ook de Nexus 5 2015 volg ik op de voet :).
6 inch is 10.8% meer oppervlakte en toch fors lomper dan 5.7 inch.
http://www.displaywars.com/5,7-inch-16x9-vs-6-inch-16x9

In diagonaal lijkt het altijd lager dan het daadwerkelijk is.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2015 08:04]

Van mij mogen ze hem ook gewoon Nexus H noemen omdat hij door Huawei geproduceerd is
Ehhh, begrijp ik nou dat Huawei misschien een Google Nexus telefoon gaat maken en dat LG misschien een Google Nexus telefoon gaat maken? Of gaat Huawei zijn telefoon toevallig ook Nexus noemen en heeft dat niets met Google te maken (lekker verwarrend dan)?
Ik dacht dat het idee was dat Huawei een nieuwe Nexus maakt en dat LG de Nexus 5 (2015) editie gaat maken.

Linkje: http://www.gsmarena.com/n..._in_antutu-news-13034.php

[Reactie gewijzigd door Julesk op 15 juli 2015 15:23]

LG is in de race voor de Nexus 5 en Huawei zou de Nexus 6 opvolger produceren.
De Huawei Nexus zou in het vierde kwartaal moeten verschijnen. Dat is later dan Android M, dat volgens Google in het derde kwartaal verschijnt. De samenwerking met Google zou voordelig zijn voor Huawei om voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt. Huawei is daar een bescheiden speler, mede omdat Amerikanen Huawei verdachten van spionage voor de Chinese overheid. Omgekeerd geeft het Google een ingang op de Chinese markt, waar het een Chinese versie van de Play Store zou willen uitrollen.
bron: nieuws: Gerucht: 5,7"-Nexus-toestel van Huawei heeft Snapdragon 820-soc
Google komt dit jaar met een door LG gemaakte opvolger van de Nexus 5 met een 5,2"-scherm. Ook zou de Nexus 6 dit jaar een opvolger krijgen die uit de fabrieken van Huawei zou komen.
bron: nieuws: Gerucht: LG werkt aan Nexus-toestel met 5,2"-scherm
Zo'n lelijke gedateerde skin op zo'n fraaie telefoon dat kan natuurlijk niet. Shop er maar even een Android M screenshot in :). Ik vind Huawei sowieso vaak goede toestellen hebben met onder meer ook een goede camera. Alleen de software updates is nogal een onduidelijk verhaal, bij Moto weet je waar je aan toe bent.
Bij Motorola werd op sommige toestellen toch ook pas 5.0 uitgerolt toen 5.1 al lang en breed beschikbaar was?

[Reactie gewijzigd door nul07 op 15 juli 2015 12:46]

heb zelfs nog altijd geen 5.0 OTA ontvangen op mijn motorola toestel :/
Alle Moto X, G en E hebben al 5.x. Als je een custom ROM draait krijg je uiteraard de OTA niet.
neen ik heb de moto E en deze heeft nog geen 5.x update gehad

[Reactie gewijzigd door el nielsken op 15 juli 2015 17:40]

mijn moto 4g 1st gen kreeg pas een paar weken terug een upgrade ondanks dat die ininitieel al voor december en later voor januari beloofd was... als 'goedmakertje' hebben ze dan wel direct de stap naar 5.1 gemaakt, wat in mijn beleving op de meeste punten wel echt een grote stap vooruit is tov 4.4 die echt niet lekker draaide...

nu is het echt hopen op een android M rom voor dit toestel officieel of niet, maar ik wil echt wel heel graag met betere privacy features aan de slag en eigenlijk ook met root (al vind ik dat toch niet echt fijn om aan te sleutelen).
Klein vraagje : heb je je moto g 4g ge-unlockt?
Zoja, heb je een foutmelding gehad bij het installeren?

Ik anders wel en niets helpt, zelfs een factory reset niet.
Dan is een Huawei Nexus smartphone de beste keuze voor jou, want dan ben je in ieder geval verzekerd van spoedige updates.
Ik ben als ex-bezitter van een Nexus5 en Nexus7 inmiddels behoorlijk afgeknapt op de nexus series van Google. Voor de tussenmaat zal je mij niet zien gaan.

Er zijn andere opties buiten Android die voor mij gebruiksvriendelijker zijn, en kunnen rekenen op betere support dan de N7'12. Die heeft volgens mij nog steeds geen F2FS support terwijl het geheugen en de systeemsnelheid daar heel veel baat bij heeft.
Er waren problemen met de release van Android voor de Nexus 5 en daarom werd op een gegeven moment de release uitgesteld. Dat duurde erg lang en ik zou het daarom met je eens zijn als je zou zeggen dat het "Vanilla Android" en "snelle updates" een beetje overgewaardeerd worden. De telefoons zelf waren echter prima: de hardware voor de Nexus 5 was super voor de de prijs die je ervoor betaalde en gaat nog steeds goed mee (ik gebruik 'm nog :)). Ik zou daarom graag willen weten waarom je eventueel afgeknapt zou zijn op deze apparaten.

Ontopic: Ik ben benieuwd naar de prijzen van deze telefoons. De laatste serie (die ook iets te groot was voor mijn smaak) was toch echt te duur in vergelijking met de andere Nexus toestellen.
Nou, om eerlijk te zijn vind ik de bouwkwaliteit van de Nexus 5 t.o.v. de oudere Nexus 4 een stuk minder hoor. Het is een beetje treurig als je de "Nexus" letters met wat kracht van je duim van de achterkant van je toestel kunt vegen... Daarnaast vond ik de N4 een wat meer premium feel geven met die glass-body.

Toch, qua hardware is de N5 een prima toestel, zeker voor die prijs. Hij doet qua specs niet onder voor de Nexus 6, op de schermresolutie en de camera na.

Ontopic: ik wil mijn N5 nu wel eens gaan vervangen voor een nieuwe Nexus, maar ik twijfel tussen de LG variant of de Huawai. Als blijkt dat de LG variant verdergaat met de plastic body, dan ga ik voor de Huawai. Echter is 5,7" voor mij eigenlijk te groot... Die 5,2" spreekt mij meer aan. Toch zou de body de doorslag geven, aangezien ik de N5 toch wat "goedkoop" vind aanvoelen.
Ik zou daarom graag willen weten waarom je eventueel afgeknapt zou zijn op deze apparaten.
Voor de nexus7'12 is het heel duidelijk. Die is extra traag dankzij z'n geheugentype. En daar kwam zelfs met android 5.0 geen fix voor. Ik heb de nexus heel lang gehouden, en een paar maanden terug verkocht.

Voor de N5 ligt het genuanceerder, heeft het te maken met de verwachtingen die ik had toen ik hem kocht, de praktijkervaringen, en de relatieve gebruikservaring tegenover andere platforms.

Ik heb sinds android 1.5 slechts 2.3% marktaandeel had in de wereld, jarenlang android apparaten gehad, ook relatief vaak met een hardware qwerty toetsenbord. En ook vrijwel alle android versies gehad op mijn telefoons. Altijd was er wel iets mee, te weinig geheugen, een te klein scherm, een software matig keyboard waarop je seconden moest wachten omdat het 'uit' het geheugen gehaald was, defecten, forced closed (vooral hardware beperkingen door budget keuzes, er was niets mis met android). Toen de N5 uitkwam zat ik op een android 4.2 sony denk ik.

De centraliteit van Google's producten, diensten en services, is in mijn beleving sinds 4.3 gigantisch gegroeid. Daarvoor, had je er weinig notie van, en waren veel van de 'nieuwe functies' ook eigenlijk altijd onderdeel van het AOSP gedeelte en niet van de google services.

De N5 kocht ik omdat:
  • -De dikste hardware die je kon kopen
  • -Een 1080P scherm
  • -Eindelijk een 'lichte stabiele' android versie zonder bloatware.
  • -De meest geavanceerde android versie.
  • -Een zeer gunstige prijs
Wat storend werd na een tijdje:
  • - Het feit dat app-ops uit android 4.4 was gehaald, ik vond privacy prettig en had met eerdere versies wel controle
  • - Steeds meer Google diensten. In mijn ervaring een zéér sterke omkeer met de versies van voor 4.3, waarin de rol klein was.
  • - Interface was toch niet zo effectief/ gebruiksvriendelijk als met 'skin' zoals bij andere android fabrikanten, 'third party skins was ook altijd een beetje zozo.
  • - Batterijtijd.
  • -Veel forced closes
  • -Toen veel aanbod van apps met 'onnodige bevoegdheden', zelfs van "Top-Ontwikkelaars".*Nu is google er trouwens gelukkig strenger op..
  • -Toch het gebrek van een fysiek toetsenbord ondanks swype en swiftkey.zeer persoonlijk
Mooi was:
  • Het 5" scherm met mooie kleurweergave
  • zéér goede prestaties in spelletjes
Toen heb ik mijn eerste blackberry een Q10 gekocht, met veel mindere hardware:
  • -Die had een veel kleiner scherm.
  • -Die liep écht soepeler dan de N5, zware android games waren niet sneller, maar de gewone UI, berichten versturen en de browser wel!
  • -Die had een handige implementaties van 'veegebewegingen', geen 'on-screen' buttons, die of ruimte innamen, of waarbij je dubbel moest tikken om ze te voorschijn te halen.
  • -Die werkte prima zonder de 'cloud api's van play services'.
  • -In-game advertenties waren er niet in de native apps.
  • - De Q10 voelde wat meer solide aan door carbon afwerking.
  • -Die had een echt toetsenbord, en was meer gericht op multitasken
Voor mij was die overstap heel fijn, en een onverwachte vooruitgang (al was het scherm echt klein, en de batterij net zo brak) Eigenlijk wilde ik beide gaan gebruiken naast elkaar, de N5 voor surfen en gamen, en de Q10 voor berichten, sociale netwerken. Maar de N5 is door de kleine Q10 helemaal verdrongen, gewoon omdat die out-of-the box veel fijner/productiever werkte dan de N5, en gebruikte ik de N5 vooral nog als mini tablet op de bank. Toen heb ik hem verkocht.

De Nexuslijn is 'het beste, het 'nieuwste' of 'puurste' qua android wat je kan krijgen. Dus voor veel tweakers ook het toestel om te kopen. Maar eigenlijk weet je dat pas te relativeren als je ook een keer een ander platform in gebruik neemt. Van mensen die overstappen naar Windows Phone hoor je heel vaak positieve geluiden (buiten het app aanbod om) hetzelfde met eigenaren van bijvoorbeeld de BB Z10 die daarvoor geen bb hadden,daarvan hoor je ook relatief veel positieve verhalen. Voordeel van die alternatieven, en ook de nexuslijn is dat de fabrikant, ook het OS maakt. Helemaal mooi is het ook nog, als de OS-maker het zuurstof in zijn bloed niet hoeft te halen uit adverteren of gebruikersgegevens, maar kan halen uit andere bronnen. Het zijn subtiele verschillen, die je als je erop let uiteindelijk merkt in alles.

Desalniettemin, ben ik benieuwd wat Google maakt van de komende Nexus en wat ze zullen maken van android M, of ze app-ops of iets dat erop lijkt er echt in gaan verwerken in de UI en apps.

[Reactie gewijzigd door nul07 op 16 juli 2015 01:30]

ik denk dat jou anti google campagne er voor gezorgd heeft dan je de toestellen afknapte...
Dat klopt, met mijn Moto G wacht ik ongeveer al een half jaar op 5.1 want ik wil erg graag weer normaal mijn ringer uit kunnen zetten (en niet via het omslachtige prioriteiten systeem waarbij mijn LED niet meer knippert als er een bericht is geweest). Dus de laatste update van Motorola had ik liever niet gehad dan wel en ik wacht daarom nog steeds op de update die de mensen met een Nexus wel gehad hebben.

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 15 juli 2015 15:02]

Helemaal niks mis met EMUI 3.x hoor :)

Los daarvan, als het een Nexus toestel gaat worden dan zal er zoals gebruikelijk een "stock" Android op komen te staan (waarschijnlijk M inderdaad) en geen EMUI "skin". Overigens is EMUI veel meer dan alleen een skin. Je kunt het beter vergelijken met MIUI.
Dat vind jij. EMUI is begonnen als een skin sterk geďnspireerd op iOS. Vele elementen worden nog steeds uit iOS geleend die je in een normale Android installatie niet terug vindt. Dat op zichzelf is al niet mooi, maar het gehele design ligt ook niet in lijn met Material Design geďntroduceerd bij Android 5.
Ga nou niet naar mij reageren van "dat vind jij" en daarna je eigen meningen als feiten poneren ;) (Vind jij niet mooi, niet is niet mooi.)

Of het op iOS lijkt of niet zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, Android vs. Apple discussies doe ik niet aan mee.

Eventjes afgezien van het uiterlijk (ieder een andere smaak) vind ik dat zowel MIUI, EMUI en Nubia (lijken erg op elkaar) eerlijk gezegd fijner werken dan standaard Android. Ik vind het wel degelijk iets toevoegen. Toen ik voor het eerst overging van standaard Android naar bovengenoemde (heb ze alle drie gebruikt) moest ik er in het begin ook eventjes aan wennen, maar na zeer korte tijd merkte ik dat het eigenlijk fijner werkt.

Hoeveel hands-on ervaring heb jij met MIUI, EMUI en/of Nubia?
Shop er maar even een Android M screenshot in
Android M? Dat is wel erg optimistisch, want dat zou veronderstellen dat Huawei een update uitbrengt.

}:O
Ze gaan nu enkel de hardware leveren. Dit toestel zal de Nexus naam meekrijgen en dus gelijk updates krijgen :).
Metalen achterkant, dus geen wireless charging. Dat vind ik wel echt jammer.
Verder ben ik happy met m'n N6 en zie/hoor nog niets dat me iets doet missen.
Is dat zo? Ik zie geen antenne naden.

En inderdaad: eenmaal draadloos laden gewend wil je niet meer zonder.
Dat is als afstandsbediening vs met een sleutel een auto moeten openen.
Snap niet dat niet iedereen draadloos laden als eis op zijn wensenlijstje heeft staan.
Ignorance is a bliss?
Metalen backplate = NO NO voor wireless charging. De backplate schermt de coils af die nodig zijn. Als ze nou eens een mooi logo op achterzijde maken in vorm van coil die ook daadwerkelijk de coil zou zijn lijkt me dat supermooi ;)
De huidige Nexus 6 heeft ook een metalen achterkant maar toch echt wel draadloos laden.
nope, heb de nexus 6 hier. Alleen kleur is metal gray of blue of whatever.
Maar het materiaal is plastic.
En ja kan wireless laden.

[Reactie gewijzigd door Loekie op 16 juli 2015 00:19]

Snap ik. Maar zie jij de antenne ringen?
Nee, maar ik heb dan ook nog geen foto of render gezien van de nieuwe Nexus 6.
Afbeelding hierboven is van de Huawei Ascend Mate 7, wat ik overigens ook niet direct doorhad hoor, ik baseerde me eerder op de tekst.
Ah OK. My bad.
Ik kan niet bevatten dat een rasecht Chinees bedrijf een Nexus telefoon gaat maken die niet in eigen land verkocht kan worden.

Wellicht dat er wat gaat veranderen?
Waarom zou dat niet kunnen? het artikel suggereert dat Google een chinese variant van de Play store wil uitrollen. Dat impliceert weer dat Google teruggaat naar China :)

Afgezien daarvan ben ik het met je eens, omdat zo;n beetje alle Google services niet beschikbaar zijn in China, lang leve The Great Firewall!
ziet er leuk uit.

Vraag mij alleen af hoeveel mAh de batterij krijgt. en of je net als bij de p7 de render resolutie kunt halveren.
Waarom zou je geďnteresseerd zijn in de accu capaciteit als je niet weet wat het ding verbruikt?
omdat je wel ongeveer kan inschatten hoelang zo'n ding meegaat. Denk niet dat de 820 50% minder zal verbruiken zelfde geld voor het scherm.

als ze bijvoorbeeld 3000mah er in proppen zou je kunnen stellen dat bij intensief verbruik de batterijduur rond de 10 - 12 uur liggen. maar volgens mij heeft huawei meestal batterijen aan de kleine kant, p7 heeft 'maar iets van 2400 mah.
die zal minstens 3000 mAh moeten zijn als ze deze nog als flagship willen verkopen, de nexus 6 heeft nu trouwens al een batterij van 3220 mAh.
Ik denk dat dit wel een eis zal zijn van google tov huawei voor de nexus, omdat ze voor bv de nexus 5 veel negatieve feedback kregen qua accuduur
Een Nexus door Huawei op basis/met elementen van de mate 7 of p8 mét vingerafdrukscanner, daarvan pre-order ik er meteen een van zodra mogelijk! Van deze geruchten word ik echt blij. :)

Hopelijk gaat de prijs ook weer een trapje naar beneden ivm de overpriced nexus 6.

Het zal wel weer eind oktober begin november zijn voor de het toestel daadwerkelijk gelanceerd zien.

[Reactie gewijzigd door Drwho1 op 15 juli 2015 13:26]

Waarom nou zo groot? 5,2 is groot genoeg, vind ik persoonlijk.

@ChicaneBT: Zou een midrange toestel worden, dacht ik.

[Reactie gewijzigd door desalniettemin op 15 juli 2015 17:13]

Worst dit dan de nieuwe nexus 5?
Een score van boven de 85000 is erg mooi, maar als je naar de tweede screenshot kijkt dan scoort de gpu lager dan de snapdragon 810. Ik denk dat dit de nieuwe Kirin 950 is met cortex a72 cores. Huawei socs staan bekend om ''redelijk'' trage gpu's..
De 2de screenshot is van een Exynos 7420, en hoort dus niet bij de eerste. Overigens scoor ik op mn S6 (met die Exynos 7420 dus) ongeveer 68K ipv 52K die daar gehaald wordt, dit is met Android 5.1.1 en niet 5.0 zoals op die screenshot...

Daarnaast scoort de Snapdragon 810 helemaal niet beter, die score is afhankelijk van de resolutie! Vergelijk de LG G4 (Snapdragon 810) maar met de Samsung S6 (Exynos 7420), beide 2560*1440, en dan scoort de S6 bijna 2x zo hoog op de 3D graphics (12k vs 20k score) :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 juli 2015 13:59]

Volgens mij had de LG G4 een snapdragon 808 ipv 810 ;-)
Je hebt helemaal gelijk (en remco hieronder ook) :D

Anyway, mn telefoon ff op 1080p gezet en dan gaat de score van 20k naar 22k wat denk ik de max ongeveer is want alles wordt ongeveer op 60FPS gecapped (wat bij de 2.5k ook al het merendeel van de tijd zo is), vandaar ook dat er relatief weinig stijging is terwijl het aantal te renderen pixels gehalveerd is :P

Die score zegt dus eigenlijk niks meer, gezien we tegen de limieten van antutu aanlopen (de test had dus zwaarder moeten zijn of gewoon offscreen).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 juli 2015 14:58]

Je moet ook vooral kijken naar de GPU scores, en dan de CPU.

Want de GPU van die scoort: 12590 op 1920x1080.

En mijn OnePlus One scoort: 14373 op 1920x1080.

Dus ja de GPU van de snapdragon 801 is sneller.


Alleen scoort de CPU velen malen sneller dan die van de snapdragon 801.
Kleine opmerking de LG G4 heeft een snapdragon 808 met een zwakkere gpu (adreno 418) heeft dan een snapdragon 810 (adreno 430). Echter denk ik wel dat de gpu van de 7420 sneller is dan die van de sd810, dus verder ben ik het wel met je eens :)
Je moet absoluut niet naar die scores kijken. Het is niet de eerste keer dat de scores totaal niet kloppen omdat de fabrikant vuiligheid heeft uigehaald. Meizu, Xiaomi en HTC hebben dit pre launch meermaals gedaan om aandacht te trekken. Het gaat alleen om de system dump in dit geval en niet om de scores.

Ik zeg niet dat het niet de Kirin 950 kán zijn, maar de scores sluiten een andere SoC niet uit. Ook niet als de scores op onderdelen lager dan verwacht zijn.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 15 juli 2015 13:02]

De nieuwe Nexus 5 zal die van LG worden denk ik aangezien de Nexus 5 redelijk compact hoort te zijn, en een 5,7" telefoon dat (hoe klein de bezels ook mogen zijn) gewoon niet is.
Zou me niks verbazen dat deze, net als bij andere merken, de Nexus 5 (2015) en Nexus 5 Plus gaan heten. :)

Vingerafdrukscanner is ook zo handig, kan niet meer zonder sinds m'n Galaxy S6. :D
De nummers bij Nexus toestellen zijn de laatste jaren altijd de afgeronde schermgrootte. Zowel bij tablets als telefoons. Dit is al zo vanaf de Nexus 4 (telefoon) en de Nexus 7 (tablet)
Nexus 4 = 4.7" scherm = afgerond 5, dus die logica gaat niet op :).

Nexus 4 is de 4e Nexus telefoon (en de 5 en 6 volgen)
Nexus one
Nexus S
Galaxy Nexus
Nexus 4
Nexus 5 (waar het scherm inderdaad ook 5" is)
Nexus 6 (en hier 6")

Alleen de Nexus 7 (2 stuks), 9 en 10 hebben de benaming alleen puur aan de schermgrootte verbonden. Bij de telefoons is dat niet per direct zo is: Het kwam zo uit :).

[Reactie gewijzigd door Epsilon op 15 juli 2015 12:49]

Nexus 4 = 4.7" scherm = afgerond 5, dus die logica gaat niet op :).
Als we daar op gaan kijken gaat het voor de 5 en 6 ook niet op:
Nexus 5: 4,95 inch
Nexus 6: 5,96 inch
alles boven de ,5 wordt doorgaans naar boven afgerond en alles er onder naar beneden, dus dan klopt het toch??

nexus 4 met 4,7" zou dan naar boven afgerond worden en 5 zijn
nexus 5 met 4,95" zou dan naar boven afgerond worden en 5 zijn
nexus 6 met 5,96" zou dan naar boven afgerond worden en 6 zijn

Dus dan klopt het toch wat Epsilon aangeeft dat de afmetingen van het scherm niet perse in verband staan met het model nummer. Voor de nexus 5 en 6 zou het kunnen maar voor de nexus 4 en one in ieder geval niet.
Zoals al werd gezegd heb je verschillende methodes van afronden. Je kunt ook altijd afronden naar het cijfer voor de komma ondanks dat het cijfer na de komma boven ,5 ligt. Dit is niet gebruikelijk voor financiën of binnen het onderwijs, maar het kan wel :).
Het is ook gebruikelijk elke tak van wetenschap om 5.96 af te ronden naar 6. In welke tak van sport is 5.96 in hemels naam 5.9 ipv. 6.0...
het heet dan ook niet afronden meer, maar afkappen (je negeert dan de decimalen achter de komma, ze worden afgekapt ;)
Het zou meer een nexus 6 zijn omdat 5,7 inch dichtbij 6 zit dan 5.
4,95" (>0,95 = 1") = 5" in mijn opzicht dus Nexus 5 klopt wel. :)

5,96" (>0,95 = 1") = 6" in mijn opzicht, dus Nexus 6 klopt wel. :)