Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties

OnePlus geeft zijn aankomende Two-smartphone de beschikking over een verbeterde versie van Qualcomms Snapdragon 810-soc. Deze zou zijn geoptimaliseerd en daardoor geen last hebben van oververhitting, een veelgehoord probleem bij smartphones met deze soc.

Dat laat het bedrijf weten via een post op zijn communityforum. In de aankomende OnePlus Two wordt de Snapdragon 810 ingebouwd, het huidige topmodel soc van chipontwerper Qualcomm. Daarbij vermeldt OnePlus dat er gekozen is voor een nieuwe versie van de chip, met nummer 2.1. De fabrikant stelt dat er is samengewerkt met Qualcomm om de chip nog verder te 'finetunen', om zo geen last hebben van oververhittingsproblemen. Onder andere het plaatsen van koelpasta en grafiet op de juiste plaatsen op de chip moet er voor zorgen dat de hitte zich beter verspreidt en zich dus niet concentreert op een locatie. Ook is de rest van de hardware en software er op gericht om oververhitting te voorkomen, maar OnePlus specificeert dat niet verder.

Qualcomm kampt al enige tijd met problemen omtrent zijn Snapdragon 810-soc. Bij de ontwikkeling ontstonden problemen met oververhitting waardoor het er kortstondig op leek dat fabrikanten hun high-endsmartphones moesten uitstellen. Na de release kwamen alsnog meldingen binnen van gebruikers die klaagden over prestatieproblemen door oververhitting: onder andere bij bezitters van de HTC One M9. Versie 2.1 van de chip wordt overigens ook al gebruikt in andere apparaten, zoals de Sony Xperia Z3+, en ook daar zijn er problemen met hitte.

Verder stelt OnePlus dat het zijn zelfontwikkelde OxygenOS, een licht aangepaste versie van Android, heeft geoptimaliseerd om te draaien op de Snapdragon 810. De software zou onder andere zijn toegespitst op het uitkiezen van de juiste core voor een bepaalde taak. Zo moeten de snelle Cortex A57-cores taken afhandelen die veel rekenkracht vereisen, terwijl lichte taken worden toegewezen aan de langzamere, maar zuinigere Cortex A53-cores. Van beide type rekenkernen heeft de Snapdragon 810 er vier, en daarnaast is er nog de Adreno 430-gpu.

OnePlus geeft later meer informatie over de specificaties van de Two, die de populaire One-smartphone moet opvolgen. Het bedrijf is al enige tijd bezig met de ontwikkeling ervan, en volgens geruchten komt het toestel ergens in de zomer uit. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de OnePlus Two duurder dan zijn voorganger.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (107)

Ik vraag me af wat Cyanogen nog gaat betekenen voor de Oneplus Two, of dat we het echt alleen met een geoptimaliseerd OxygenOS moeten doen. Allemaal leuk en aardig dat eigen OS van OnePlus maar het wijkt weinig af van een AOSP rom.

Afgezien van de specs voor weinig geld was het out-of-the-box CM, of eigenlijk CyanogenOS, de grootste reden voor mij omj te kiezen voor de OnePlus one. Die heeft inmiddels veel concurrentie vanuit eigen land als het neerkomt op geld-voor-specs. Maar de brakke android forks en UI's van die toestellen weerhoudt me er van eentje te kopen als opvolger van mijn OPO. Ik wacht de nieuwe teasers dus nog even af en begin vast met sparen :)

Edit: Hieronder wordt stellig met "niets" gereageerd, de deal zou over zijn. Maar Cyanogen is ondanks de ondergenoemde "gebroken deal" toch gewoon bezig met de ontwikkeling van CM12.1S voor de OnePlus One...

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 17 juni 2015 23:37]

Helemaal niks.

CyanogenMod heeft contract breuk gepleegd ten opzichte van OnePlus en is daarmee niet meer van invloed op OnePlus.

De OnePlus One zal nog net iets langer als een jaar officiële support krijgen van Cyanogen en daarna mogen de OnePlus One gebruikers verder gaan met de generieke Cyanogen OS installaties.

Persoonlijk heb ik een OnePlus One en ik ben er zeer tevreden mee zonder bugs.
Ik heb aan zeker 15 personen rondom een invite gestuurd (vrienden en familie) en maar 1 persoon had last van constante reboots van de telefoon.
(waarschijnlijk liggend aan de apps die hij had, want hij verkocht hem door aan een ander en die had er daarna helemaal geen last meer van.)

Pracht telefoons IMO en ik wacht met smart af op de OnePlus Two.

Edit:
Ik zal ook bloed irritant doen en post editen NA antwoorden.
CM12.1S wordt ontwikkeld omdat de contract tussen OnePlus en Cyanogen voor 2 jaar geldig is voor de OnePlus One, wat betekent dat de OnePlus One (zoals eerder gezegd) nog net iets langer als 1 jaar officiële Cyanogen support krijgt.

Dat gezegd is er natuurlijk al een basis versie van OxygenOS uit voor de One.
Deze zal verder uitgebreid worden met meer functionaliteit met de OnePlus Two release,
dit wegens de eerder genoemde contract breuk van Cyanogen en heeft OnePlus daarop een haastige ROM uit moeten brengen.

De OnePlus Two heeft dus helemaal noppes te maken met Cyanogen en zal standaard geleverd worden met OxygenOS, wil je daar zelf de standaard Cyanogen versie op flashen dan is dat natuurlijk de keus van de gebruiker.
GARANTIE VERVALT HIERMEE NIET.

[Reactie gewijzigd door Defiance op 17 juni 2015 23:51]

Vrijwel niks, hun deal is weg dus ik denk dat alleen de community nog wat mee doet en dat het gewoon out of the box Oxygen OS gaat draaien.
Helemaal niks, die draait op OxygenOS
Ben benieuwd naar de rest van de specs voor de Two. Kijk voorlopig nog wel even de kat uit de boom het ziet er namelijk ook niet goed uit voor versie 2.1 van de 810. Zoals hieronder al werd gemeld komt er geen cyanogenOS op maar het eigen OxygenOS van OnePlus.

[Reactie gewijzigd door DigitalError op 18 juni 2015 00:42]

Er zal geen Cyanogen op komen, het wordt alleen OxygenOS.

Op de OnePlus One bijvoorbeeld hebben ze al geen back covers meer met de Cyanogen logo.
Deze is gestript vanwege de contract breuk.

OnePlus heeft zelf op de fora ook al toegezegd dat de Two GEEN Cyanogen standaard krijgt.
Helaas.
Is niet helaas hoor, Cyanogen is buiten haar boekje gegaan door contracten af te sluiten met andere telefoonfabrikanten waardoor de One niet meer verkocht mocht worden in bepaalde landen. (Bron)

Hierna is door Oneplus besloten om een eigen OS te maken. OxygenOS wordt gemaakt door een groot deel van de Paranoid-Android crew.

Ik heb er verschrikkelijk veel vertrouwen in dat die deze taak perfect op hebben gepakt
Valt vies tegen anders de zogenaamde perfectie van Oxygen OS. Veel klachten in de fora over het constant crashen van de klok. Idem bij mijzelf. Lijkt me een basisfeature die klok. Met deze bug had deze versie nooit uitgeleverd mogen worden.
Kijk naar de Z3+
Helaas een verkeerde keuze van Sony, en hadden ze beter net zoals de LG G4 kunnen kiezen voor de 808. Het toestel zelf is natuurlijk gewoon goed.
Het kan ook "gewoon" Cyanogenmod 12.1 worden, voor als OxygenOS noteert op tijd af is oid.
Qualcomms Snapdragon 810-soc. Deze zou zijn geoptimaliseerd en daardoor geen last hebben van oververhitting,
Als dit klopt zullen veel gebruikers van voor de verbetering zich genaaid voelen, ik zelf denk echter dat dit pure marketing is en dat die "betere" 810 hetzelfde problemen bevat als de huidige.
Je vermoedens zouden wel eens heel goed kunnen kloppen :

http://www.xperiablog.net...t-issues-still-prevalent/
Het is ook marketing bs, want:
1. De SD810 schijnt koeler te lopen dan de 801 als chip (dus niet per se ingebouwd)
2. Of alle geruchten op waarheid berusten...

En dat de HTC M9 warm wordt is omdat HTC eigenwijs nog steeds aan benchmark detect doet. Als je dan bij 1 de fout ingaat en de throttling verkeerd hebt staan, ja dan zie je wat een smartphone zonder throttling doet. Overigens, elke smartphone doet aan throttling en het is vrij on-tweakers om dat niet te erkennen. Alleen zien we het niet zo overduidelijk als bij de 810 (en helemaal met de focus er nu zo sterk op). Wat dat betreft is thermal throttling gewoon iets wat in veel gebieden nu wordt toegepast en niet iets slechts. Tenminste, als we als gebruikers een bruikbaar product overhouden.

Als bezitter van een HTC M9 die inmiddels na de laatste update 3 dagen op een accu doet <evil laugh> vind ik dit enkel jammer om te zien. Tweakers is nog steeds dit gerucht aan het versterken en, ik weet niet of HTC ze op de teentjes getrapt heeft, er wordt nog steeds zwaar negatief gedaan over de M9. Leuk dus ook om te zien dat er verwezen wordt naar een Tweakers review, van voor de update op benchmarks, die doet alsof het vanuit bezitters komt. De S6 is beter, laten we niet daarmee beginnen, maar ik haal 3 dagen dus mijn beeld is gekleurd ;)

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 18 juni 2015 08:37]

Het lijkt mij heel sterk dat jou batterij bij normaal gebruik 3 dagen mee gaat door een update, terwijl uit benchmarks blijkt dat de S6 eerst een stuk langer mee ging/gaat dan de M9.

Ik kan mijn Note 4 ook 18 dagen laten overleven op een batterij maar dat is geen normaal gebruik.
Sterk, maar toch waar. Onlangs een update geweest die buiten de temperatuur bij laden ook veel invloed heeft gehad op achtergrondprocessen en standby drain. Warmte bij laden is ook niet efficient, dus het lijkt er ook op dat de accu nu beter geladen wordt, alleen dan zou iemand (en ik niet...) de accu uit de M9 moeten halen en hem bij gecontroleerde temperaturen laden/legen en meten ;)

Ik haalde met moeite 2,5 dag en haal nu met gemak 2,5 dag. Dat verschil is goed te merken en ondanks dat die update dus nog maar een week oud is, heb ik de 71 uur al gehaald. 3 dagen naar volle 72 uur had gekund, maar ik ging niet omwille van dat statistiek een uur langer opblijven met werk de volgende dag.

Benchmarks neem ik steeds minder serieus, ze zijn goed voor component vergelijking, maar in werkelijk gebruik is het niet representatief. Ook alle "maar dit is hoe je ermee om zou gaan" is niet correct. Je zit niet 8 uur lang op je telefoon te werken, je zit over 8 uur verspreid (mits je baas het niet ziet) tussendoor te checken. SoT is niet alleen belangrijk, ook het effect van steeds aan/uit is belangrijk. Daarbij hebben accu's nog steeds een training waarbij ze na een aantal keren vol-leeg-vol cycli simpelweg beter worden. Dit zou geen onderscheid met de S6 moeten geven (zelfde situatie), maar een benchmark op een nieuwe accu draaien is daarom i.m.o. geen goed/representatief idee voor uiteindelijk gebruik.

De S6 haalt meer uren in een continu test en dat klopt, maar als je die SoT uren gaat verdelen gaat het blijkbaar hard achteruit. Ik haal dus 3 dagen, omdat ik met beschikbare SoT op 3 dagen uitkom. Gecombineerd met nu minimale standby drain is het dus gemakkelijk 3 dagen voor mij. Ik heb wel alle onzin uitgezet van Google die ik niet wilde, dus er zit wel wat optimalisatie t.o.v. 'fresh out the box' op.

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 18 juni 2015 08:58]

Daarbij hebben accu's nog steeds een training waarbij ze na een aantal keren vol-leeg-vol cycli simpelweg beter worden
Volgens mij heeft dit niet zozeer met de batterij te maken als meer met de software, ben er eigenlijk 100% zeker van;
Als je een ROM installeert heb je altijd meerdere cycli nodig voordat je weer het volle uit de batterij kan halen. Da's gewoon stukje calibratie van de software en heeft niet zoveel met de fysieke batterij te maken.
Batterijen worden alleen maar slechter. Er is geen sprake van een badkuip curve, het is gewoon een dalende lijn die evenredig is aan het aantal oplaadcycli.

Na een S2, Desire en One M7 te hebben gehad, allemaal met custom roms (en uiteraard verschillende installaties/updates), ben ik hier vrijwel zeker van zonder uberhaupt de code er van te hebben gezien. Ze doen het allemaal.
Bovendien word dit ook gewoon overal geroepen op XDA als er weer iemand zeurt over batterijduur na het net flashen van een ROM.

En als je eerst al 2,5 dag deed met je M9 en nu 3 dan is dat zeker een vooruitgang maar dan gebruik je de telefoon ook niet erg veel vermoed ik.

[Reactie gewijzigd door jozuf op 18 juni 2015 09:21]

Dat is zeker zo, maar ik zie wel verschil tussen die training volledig en netjes uit te voeren (dus 100 - +/-5%) en niet netjes uit te voeren.

M7 is in vorig werk als bedrijfstelefoon aangesteld (n.a.v. mijn M7) en bij de drie (twee collega's en ik) die de training netjes deden gingen deze beduidend langer mee dan de rest. M7 had na 1,5 jaar veel voordeel van een batterij reset, dus software matig is er zeker een groot gedeelte.

Ik ben geen heavy user qua SoT, dat denk ik niet... Maar t.o.v. mijn M7, die volgens bechmarks gelijk / iets beter zou moeten zijn, haal ik veel meer tijd. De M7 heb ik nooit drie dagen mee gehaald... Gewoon nooit en het beste was ooit een 2,5 dag met zeer spaarzaam gedrag (ik was de lader vergeten). Nu zit ik ruim op 2,5 dag en een weekendje vrienden is zonder lader. Daarbij merk ik dat ik ook meer met mijn telefoon doe, vanwege dat het kan... Dus ik zit er meer op, hij houdt het langer vol én dat voor een mobiel die op papier minder uithouding zou moeten hebben volgens benchmarks. Aka, mijn onderbouwing voor korrel zout op die resultaten ;)

-edit-
Ik vermoed overigens dat de langere accuduur ook te maken heeft met het CAT7/9 modem. Op 4G vond de M7 het echt niet leuk meer (en nu zonder sim doet die 5-6 dagen als afstandsbediening), waar de M9 dus fluitend zijn verbinding aankan. Daarbij zit ik veel op WiFi (werk/thuis) dus ook daar haal ik langere tijden mee.

[Reactie gewijzigd door Freaky_Angelus op 18 juni 2015 09:35]

Ik denk wel dat er iets anders is met de testen van tweakers.
MQBHD was negatiever over de batterij duur van de S6.
Helemaal mee eens. Prima telefoon nu na alle updates.

Ik snap de buzz ook niet. Maar goed ligt misschien aan mij.
Daar nog eens dit bovenop.

http://www.xda-developers...rms-snapdragon-810-in-z4/

Eens de Snapdragon 810 warm word is het gameover. Het is natuurlijk geen fixed benchmark, maar het geeft wel aan waar het schoentje vringt in dagelijks gebruik.
Dingen als koelpasta op de juiste plaats gaat het probleem volgens mij ook echt niet oplossen... Ja, het kan er wel voor zorgen dat de chip minder snel oververhit, maar het zal helemaal niks doen voor hoeveel warmte er in totaal afgevoerd moet worden dus je behuizing zal nog net zo heet worden. Ook het slim omgaan met processen verdelen gaat bijna niks doen als jij een zware game aan het draaien bent verwacht ik.
Gemiddeld gezien wordt het toestel dan even warm. Maar dat maakt niet uit. Het is pas vervelend als er een hotspot is die alles moet afvoeren en daarom extreem warm is.

Dat heeft mijn One Plus trouwens ook wel eens...
Ik heb geen toestel met die 810 er in in handen gehad, maar mijn One X met Tegra 3 werd echt niet maar op 1 punt warm hoor, dat ding was over een groot vlak te heet om prettig vast te houden. Als het bij die 810 vergelijkbaar is, en die indruk heb ik wel, dan helpt verdelen van de hitte niet echt meer.
Ik las van de week een nieuwsitem op tweakers (weet zo even niet meer welke) over een toestel dat ondanks de 2.1 versise van de 810 toch kampt met warmteproblemen. Dit kan natuurlijk ook juist de reden zijn waarom we deze chip terug gaan vinden in de volgende "Flagship killer" - Qualcomm wil van zijn batch af.
Ik hoop dat ze de volgende iets normaler gaan verkopen in plaats van zo'n irritant lotensysteem. Snap dat er een bepaalde strategie achter zit maar bij mij werkt deze averechts. De laatste 2-3 maanden sturen ze steeds meer mailtjes dat hij weer tijdelijk te koop is enz... Ik hoef er al geen meer, is nu ook alweer te oud tegenover de concurrentie.
Gewoon even ter informatie, welke concurrente? Hou er rekening mee dat de One plus one nu 250¤ kost.
Voor 250 euro heb je een telefoon met veel problemen en een custommer support dat op geen bal trekt. Ik denk dat vele mensen iets meer willen betalen voor kwaliteit
Het is inderdaad een risico wat je neemt, want ze hebben echt een waardeloze customersupport. Ik heb een OPO gekocht omdat ik nieuwschierig was naar het toestel en hou er gewoon rekening mee, dat als er iets met het toestel is, ik dat ding maanden niet kan gebruiken.

Ben je erg afhankelijk van je telefoon, of wil je hem niet missen, dan zou ik alleen daarom al geen OPO aanraden.
dat is nieuw, dus een werk telefoon is het niet omdat er zogezegd enkel online customer support is en je niet enkele uren kan gaan aanschuiven aan een balie?

kan er mee bellen, sms, chat, email, etc? check
betrouwbaar? check
langere batterij dan menig ander europese werktelefoon? check

resultaat, hij doet het goed voor mijn werk
(je ziet enkel samsung en apple toestellen overdag in de oplader :) OP MIJN WERK)
Ik begrijp jouw post niet echt om eerlijk te zijn. Er zijn op het OPO forum (en andere fora zoals Google+) behoorlijk wat verhalen over niet reagerende customersupport, verloren toesten, foutieve reparaties en nog meer van dit soort zaken. Wil je dit risico niet lopen, dan kun je beter je telefoon kopen bij een gerenomeerde zaak die, het liefst niet bij Dynafix, een acceptabele service / reparatie levert.

Nogmaals, het heeft niets met het toestel zelf te maken al is de QA ook niet heel erg optimaal te noemen bij OP.
Ik heb in de forum post ervan ook mijn ervaringen gedeeld.
Ik heb de Oneplus one gekocht na opgeven van mijn HTC M7. Was onder garantie maar ben hem 4x voor 1-2 maanden kwijt geweest voor reparatie.
Ik had een ander toestel nodig en was ze zo beu bij HTC.
Dus dat is niet echt beter hoor.
Dan doen ze bij Oneplus meer moeite precies.

Kan zijn dat ze hardware issues hebben die meer voorkomend zijn maar het gebrek aan een fysiek verkooppunt maakt heel het proces ook moeilijker dus mss wat een vertekend beeld.
Ik heb mijne verkocht voor een nexus6
Liever wat meer en kwaliteit+goede support dan een chinees wit product bij wijze van spreken
koop het dan niet in de eerste plaats, je weet op voorhand dat het een chinees product is. steeds dezelfde met opmerkingen, jij bent het dan ook die het weakers forum plat legt met posts over de slechte kwaliteit van het toestel????

[Reactie gewijzigd door duploxxx op 18 juni 2015 11:47]

Afgezien van mogelijk h/w issues ...waar volgens mijn alle merken zeer slecht zijn in customer support, s/w issues ...dat is je eigen 'schuld'.

Ik was bijzonder content toen ik hoorde dat Fusionjack zijn I9100 inruilde voor een OnePlus One. Hij, samen met een paar anderen, onderhouden een hele stabiele en goed functionerende Rom; ik draai al een hele poos 5.1.1.

Afgaand van reacties van anderen die wel andere Roms proberen, de Slimsaber rom van Fusionjack steekt er met kop en schouders erboven uit. Los van anderen, persoonlijk ervaar ik het als een fantastische rom met goede customer support.

En net zoals met mijn Chromebook, updates zijn er regelmatig voor kleine fixes, optimalisaties en security dingetjes en het kost niet veel tijd/moeite om de updates te doen.

http://forum.xda-develope...-slimsaber-bacon-t2858033

Zonder gekheid, ik overweeg sterk de keuze van de volgende telefoon af te laten hangen voor het type dat Fusionjack gaat nemen en onderhouden met zijn Rom.

Persoonlijk, de Oneplus One is één van de betere koops geweest. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en de gebruikswaarde door de rom van Fusionjack steekt met schouders boven de anderen uit.

[Reactie gewijzigd door stefan70 op 18 juni 2015 08:00]

Heb de 16gb gehad en de 64gb
Over geen van de 2 tevreden van. Beide touchscreen problemen.
Beide kunnen gefixt worden met de laatste drivers/software. Dat neemt de frustratie uit het verleden niet weg, maar dan heb je tenminste 2 werkende telefoons.
De 64 is weg. De 16 werkt niet beter met de fix
Als ik bij artikelen over de OpO op tweakers in de comment section kijk zie ik vooral heel vaak negatieve verhalen van mensen die het toestel niet bezitten...
Heb de 16gb gehad en de 64gb
Over geen van de 2 tevreden van. Beide touchscreen problemen...
Snap niet waarom je op ongewenst wordt gemod. Gebruikers mogen gewaarschuwd worden voor de klucht die OnePlus tot nu toe is. De One is in mijn ogen gewoon slecht. Mijn ervaringen?
Minstens 1 maal per dag moet ik rebooten omdat 'ie constant aanrakingen waarneemt die helemaal niet gebeuren. Wanneer 'ie dat probleem niet heeft, werkt het touchscreen weer helemaal niet. Constant spontane reboots, traag, etc... Dat bedrijfje laat ik mooi links liggen volgende keer ik een smartphone moet hebben.
Ik snap dat ook niet, iemand met gebruikservaring deelt zijn mening en dit wordt als ongewenst gemod ... I smell fanboys.
Het gaat er niet om dat fanboys reageren en dergelijke posts disliken. Ik heb zelf ook een OnePlusOne en ben er superblij en supertevreden over. Ik zou de telefoon aan iedereen aanraden en beschouw mezelf ook als fanboy.
Natuurlijk heeft deze telefoon problemen. Er is geen enkel merk dat een telefoon zonder problemen uitbrengt. De OnePlusOne heeft misschien wat meer problemen (al merk ik daar dus niets van) maar daar is de prijs dan ook naar. Je betaalt geen ¤ 800,- zoals voor een iPhone. Dan weet je van te voren al dat je ergens op gaat inleveren.

Wat de reden is dat Tr1pke's berichten laag gemodereerd worden, is omdat hij constant dezelfde post herhaalt zonder iets toe te voegen. Inmiddels snappen we het wel: hij had wat pech met zijn telefoons. Jammer voor hem, maar er zijn net zo goed positieve verhalen te vertellen.
Maar zoals gewoonlijk is in den grooten wereld van hedendaags, hoor je mensen eerder klagen dan den gulden loftrompet steken.
Nieuwste drivers fixen het! Heb ze nu zelf een weekje en geen enkel probleem meer (mijn OPO had er heel stevig last van)
Zal ik dan maar even een positief bericht hier neerzetten als contrast.
Ik en twee van mijn vrienden hebben ook een one plus one. en wij hebben alle drie een prima telefoon met bijna geen problemen, net zoals elke andere top merk.
uuuh....welke versie heb ik dan, want ik heb nergens last van.
Ik denk dat rutierut gelijk heeft. De beste stuurlui staan aan wal.
Ik denk dat iedereen zijn eigen ervaringen hier heeft, ik vind het de beste telefoon ooit.
Mijn toestel heeft veel touchscreen issues gehad, meerdere roms etc. geprobeerd maar niks hielp.

Een maand geleden heb ik AK Kernel geïnstalleerd met Exodus 5.1.1.
Nog geen één probleem opgetreden, werkt perfect.

Het toestel werkt prima zodra de juiste software er op staat. Er is een update voor het probleem, helaas is dit een nightly build.

nieuws: Testversie verschijnt voor verhelpen touchscreenproblemen OnePlus One
Ja het werkt wel, maar het lijkt mij niet in orde dat er met verloop van tijd touchscreenissues ontstaan. Dat duidt toch wel op een hardware issue.
Deze software fix detecteert/verhelpt dus een hardwareissue dat onder water nog steeds aanwezig is.
Ik ben bang dat het hardwareprobleem uiteindelijk alleen nog maar erger wordt waarna het ook niet meer met software opgelost kan worden.
Kijk eens op de OnePlus community forum. Het regent er van touch klachten ;-) denk niet dat het aan men **** ligt ;-)
Kijk eens op de fb site van HTC.
Nog lekker wat erger hoor.

Niet HTC te bashen maar om aan te geven dat het ergens anders niet zomaar beter is hoor.
Concurrentie die wel beschikt over een goede klantenservice, garantieafhandeling en oh ja een bugvrij toestel. Ik heb liever een LG G2 of Samsung S4 die het goed doet dan de hardwarematig betere OPO.
Ik heb er een voor een vriend gekocht (ik had namelijk eerder een invite) en heb eigenlijk heel goede ervaringen met de klantenservice.

Bij zijn telefoon deed de microfoon het na een hele tijd niet meer.
Gemeld bij de klantenservice en eerst samen gekeken of het softwarematig opgelost kon worden.
Toen bleek dat dat niet werkte hebben ze hem gratis omgewisseld, waarbij zij ook het ophalen van de telefoon betaald hebben.
Steeds werd er snel en adequaat door One Plus gereageerd.

Dus wat mij betreft een top klantenservice.
Dat gaat hem niet worden. OnePlus blijft bij de invites, hoewel er dit keer wel minder schaarste zal zijn. OnePlus kennende zal er inderdaad vast wel een gigantische hypetrain bij te pas komen. (Niet al te leuk voor mij, ik ben een moderator en ik zie de invitevragers al komen..)
Vorige week gewoon besteld in de sale met 50 euro extra korting, zonder invite en had hem 3 dagen later in huis.
Hier ook wel nieuwsgierig naar de concurrentie die je noemt - is trouwens 'n oprechte vraag, nofi. Ik ben immers aan het kijken naar een vervanger voor m'n OnePlus One :)

[Reactie gewijzigd door PixelShooter op 18 juni 2015 01:07]

Na al die problemen met mijn oude opo vertrouw ik het niet meer, ik wacht wel op de nieuwe nexus van LG.
Idem, klaar met OnePlus. Een problematische soc in een toestel van een fabrikant met een problematische quality control en after sales, no way josé.

Nieuwe Nexus van LG of Huawei, ik ben er klaar voor. :)
Helaas moet ik mij hierbij aansluiten... :(
Nexus 5 (van LG) is toch ook niet allemaal hosanna.
-Tot 5.1 heb ik de qdaemon-camera-battery-drain gehad.
-5.0.1 kreeg ik pas een maand of 4 geleden.
-Zeer brakke behuiziging.
-Daarnaast is te merken dat op alles behalve het scherm en de SoC is bezuinigd. (nexus 6 daarentegen voelt meer aan als een flagship)

Nu met 5.1 lijkt ie te werken zoals hij oorspronkelijk, 18 maanden geleden bedoelt was, (maar ik vind de lollipop GUI ruk i.v.m. 4.4 (maar dat is iets persoonlijks))
Moto G 3rd gen misschien?
Geen enkel probleem met mijn oneplusone, gewoon de beste phone die ik ooit gehad heb. Ik ben een early adaptor , Waarschjnlijk was de kwaliteit van de eerste batches beter. Enorme goede camera, Mijn dlsr laat ik vaak thuis. 2 á 3 dagen met een volle accu. stable as a rock
Sorry, maar als je je dlsr thuis laat omdat de camera in de oneplusone zo goed is, dan heb je nooit een dlsr nodig gehad, maar was een pocketcamera ook voldoende geweest.
Je kunt een dlsr niet serieus vergelijken met een smartphone camera, of je moet wel een heel oude of slechte dlsr hebben.
Ik denk dat je hier echt uit je nek loopt te kraaien. 2-3 dagen heeft die nooit gehaald.
Ik heb de OpO ook en ik haal ook 3 dagen als ik rustig aan doe.
Ik ben ook erg tevreden met mijn 1+1. Accu gaat makkelijk 2 volle dagen mee.
Eén ding uit de blogpost stond mij niet zo aan:
As for software, OxygenOS has been optimized to work beautifully with the Snapdragon 810. We’ve created a proprietary technology, which handles a variety of tasks for the chipset inside the 2. Of the aforementioned eight CPU processors, these vary in size for different tasks in the phone.
Waarom proprietary, zal wel niet vrijgegeven worden, voor gebruik in custom roms :(

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 17 juni 2015 23:32]

Dat is heel gebruikelijk. Makers van custom roms kunnen/gaan meestal niet op hardware niveau optimaliseren, waardoor bijvoorbeeld je batterij met een custom rom niet zo lang meegaat.

Waarom zou ik als fabrikant driver/hardware finetuning van mijn telefoon vrijgeven? Is toch mijn eigen werk wat er in zit?
Dat heeft natuurlijk alles te maken met de overstap van Cyanogenmod 11S/12 naar Oneplus' eigen OxygenOS. Bij de Oneplus One kregen we de keuze om over te stappen naar OxygenOS, maar gezien Cyanogen een paar weken eerder begonnen was met een OTA update naar CM12 en CM qua features een stuk uitgebreider is (momenteel), heeft bijna niemand dat gedaan.

Nu ze OxygenOS standaard op de telefoon zetten en deze 'finetuning' voor zichzelf houden zullen de meeste klanten gewoon op OxygenOS blijven zitten. Echter stel ik me zo voor dat ze gewoon wat softwarematige tweaks uitvoeren, welke ze dan niet openbaar maken. "proprietary technology" is echt een nietszeggende marketing term.
De software zou onder andere zijn toegespitst op het uitkiezen van de juiste core voor een bepaalde taak. Zo moeten de snelle Cortex A57-cores taken afhandelen die veel rekenkracht vereisen, terwijl lichte taken worden toegewezen aan de langzamere, maar zuinigere Cortex A53-cores.
Euh, ja, doet niet zo'n beetje elke multi-core telefoon dat?
Het is ook zo'n beetje de trademark van die octacore SoC's en andere type modellen met bijvoorbeeld 1 energy-saver core erbij. Leuke governor d'r bij en voila.

Ik lees hier iets dat de standaard is, dat door OPO wordt gepromoot alsof het een speciale uitvinding van eigen hand is; of lees ik het nu verkeerd? :)
Mag tweakers 3x raden wat het hele big little concept inhoud, wat als sinds de Cortex A15 wordt gebruikt O-)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 juni 2015 07:23]

De Snapdragon 810 is vooralsnog een groot fiasco en ik denk dat het het beste voor Qualcomm is om zich op de S820 te gaan richten. Ten tijde van de S800 was Qualcomm de onbetwiste processorkoning maar deze tijd is voorbij. Apple is altijd on par gebleven en Samsung heeft een topproduct op de markt gebracht met zijn Exynos 7420 in de Galaxy S6. Qualcomm moet weer met beide beentjes op de grond komen, zich weer op Krait richten en weer laten zien wat het echt waard is.
Er mag inderdaad wel eens benadrukt worden dat Samsung sinds jaren weer een goede SoC op de markt heeft gebracht die 1) erg goed presteert in benchmarks en 2) ook daadwerkelijk zorgt voor een vloeiend OS.
De Z3+/Z4 van Sony gebruikt ook de 810 v2.1, echter zijn de oververhittings verschijnselen nog met regelmaat aanwezig. Dus ik zou het maar afwachten.

http://www.xperiablog.net...t-issues-still-prevalent/
http://www.androidheadlin...-snapdragon-810-v2-1.html

[Reactie gewijzigd door DogEatsDog op 18 juni 2015 00:00]

HTC had precies hetzelfde probleem en moest ook met een update komen.
Ja en de update brengt gewoon eerder de kloksnelheid omlaag, een andere oplossing is er niet.
OPO kennende riek ik hier een hele hoop PR bullshit en zijn ze zich nu al aan het voorbereiden op alle problemen die zullen volgen. Nadat ik eenmaal nu een product heb gehad van hen, heb ik gezworen om nooit meer iets te kopen van zo een bedrijf. De klantenservice is echt verschrikkelijk en het toestel zit VOL bugs.
Jou post slaat echt nergens op. Oneplus one is de beste smartphones van alle smartphones die ik had. Sommige mensen hebben problemen met hun Oneplus one toegegeven maar dat betekent niet dat ze direct slecht moet zijn. Het is een jongbedrijf en dat ze problemen hebben is normaal. Ook hun Invité systeem waarover je zo klaag is een originele idee. Ze hebben geen miljoenen dollar budget zoals andere grotere merken hebben om reclame te maken, dus zijn ze met een creatieve idee van Invité systeem gekomen. Als je denkt dat je het beter kan ga je gang en start een eigen bedrijfje op en je zal zien dat spreken makkelijker is dan uitvoeren.
Wat een onzin.
- Het is helemaal geen jong bedrijf, het is gewoon Oppo. Al proberen ze dat verborgen te houden voor iedereen. [1]
- De medewerkers hebben al jarenlang ervaring in de telefoonindustrie. Oppo bestaat al sinds 2004 en maakt sinds 2008 telefoons. [2]
- De OnePlus One is vrijwel een directe kopie van de Oppo Find 5. [3]
- Oppo had al een Cyanogenmod telefoon voor de OnePlus One. Dus de verbinding tussen de twee bedrijven was er al. [4]
- Hun invite systeem is helemaal niet origineel, het wordt om de haverklap gebruikt in de hele wereld. Dat is gewoon een bekende marketing truc in combinatie met schaarste. En iedereen is erin getrapt. [5]
- En iedereen zegt dat de telefoon ongeëvenaard was qua prijs/prestatie, maar de Nexus 5 zat er echt heel erg dicht bij qua prijs. Plus was overal beschikbaar en de kwaliteitscontrole was stukken beter.

Kortom veel mensen hebben zich voor de gek laten houden en hysterisch laten maken door een groot miljarden bedrijf die uiterst effectief een dochtermerk in de markt heeft gezet. De impressie van het merk zit in bij veel mensen nu diep in het geheugen gegrift en nu gaan ze het tweede model lanceren, en terwijl er eigenlijk niks interessants aan is (Hoge prijs, precies dezelfde componenten als de concurrentie en een eigen Android versie die ze echt niet zo snel updaten en zo goed kunnen maken als Cyanogenmod.). En dus terwijl er helemaal niks interessants aan is gaat de hype gewoon door, marketing geslaagd.

Bron:
[1] Wikipedia OnePlus
[2] Wikipedia Oppo
[3] OnePlus One afbeelding versus Oppo Find 5
[4] Wikipedia - Oppo N1
[5] Forbes
Correct eigenlijk vind ik de Oneplus Two ook helemaal niet interessant maar de One was dat wel.
Daarom kun je beter gewoon een Samsung S6 kopen dan krijg je wel echt een next-gen processor.
en betaal je 400 euro teveel... vind die galaxy s6 prachtig maar echt belachelijk duur voor wat je krijgt.
De enige S6 die ik interessant vind is de Galaxy S6 Active. Dan heb je een stevig toestel dat over een fatsoenlijke (spreek : 3000+ mAh) accu beschikt. Dat is een van de redenen - naast het ontbreken van een SD-kaartlezer - waarom ik de S6 en S6 Edge links laat liggen.

De SoC is wel indrukwekkend; de Exynos 7420 presteert stukken beter dan de Snapdragon 810 en heeft blijkbaar geen last van oververhitting. Daarnaast is de 810 niet extreem veel sneller dan de 801 die in de vorige generatie "flagship" toestellen zit. Volgens mij ben je daarom, mits Android je voorkeur geniet, beter uit om bijvoorbeeld een Galaxy S5, HTC One M8, Xperia Z2, OnePlus One of Oppo Find 7 aan te schaffen.
Maar het blijft een Samsung; TouchWiz en mogelijk gezeur m.b.t de (KNOX) garantie als blijkt dat het toestel geroot is (geweest).
Ook als je je toestel "root" en er een custom firmware op zet behoudt je je garantie. Zo is dat geregeld in Europa. KNOX hoef ik sowieso niet. Als ik een nieuw toestel koop kijk ik altijd of er een kale ROM voor te krijgen is. Ik hoef al die troep niet die fabrikanten er op gooien.

Nu snap ik wel dat ze zich willen onderscheiden op het gebied van software, maar aan mij is al die flauwekul niet besteed - al is het maar uit veiligheidsoverwegingen :

nieuws: Smartphones miljoenen gebruikers mogelijk kwetsbaar door lek toetsenbord Samsung

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 19 juni 2015 08:27]

De OPO is zelfs een jaar na dato qua prijs/prestatie ongeëvenaard. Ik zou hem zo weer kopen want ben verbaasd over alle negatieve berichten die meestal begonnen bij LP. Ik zit nog altijd lekker op KK, bevalt me buitengewoon goed.
Ik heb mijn LG G2 vorig jaar gekocht voor 280¤, hier heb ik geen problemen mee ondervonden.
Die is dan ook 1 generatie ouder, kleiner scherm, (veel) minder opslag en kost nota bene bijna net zoveel op dit moment. Ik betwijfel of jij die vorig jaar gekocht hebt voor ¤280,00 want dat kost hij nu.
Oh excuses, dit is inclusief de 50¤ cashback actie die toen geldde.

En de generatie ouder maakt uit? Snap 800 vs 801, verschil is nauwelijks merkbaar, kleiner scherm; bedoel je iets wat in je hand past? Minder opslag, er is toch ook een OPO met 16GB? Appels met appels vergelijken.

[Reactie gewijzigd door Lucasino op 19 juni 2015 17:15]

Was in de veronderstelling dat er een sd 600 in zat. Dan is het verschil idd niet zo heel groot qua SoC. Wat ik persoonlijk wel een groot verschil vind is het grotere scherm en voor 2 tientjes meer, 4x zoveel opslag. Daarnaast 3gb ram geheugen en eerlijk gezegd ziet de OPO er een stuk beter uit. Maar dat is persoonlijk. Ook was voor mij cm een belangrijke reden om voor OPO te gaan.
Ik vind het scherm van de G2 net ideaal, opslag is inderdaad beroerd. De OPO is zeker de betere telefoon hier, ik gaf mijn voorbeeld aangezien vorig jaar de OPO 350(?) kostte en je er een invite voor moest hebben. Nu is de G2 niet meer relevant, maar ik denk dat voor velen de 5.5" te groot is, dus zullen ze ook andere modellen gaan bekijken.
De 64gb is 299,00 en dat was hij ook. Hij is kortstondig 349.00 geweest. De G2 blijft een interessant toestel zo ook de G3. Goed dat er concurrentie is.
Ik kijk uit naar de andere specs. Net zoals de prijs van het toestel.
De One was natuurlijk geweldig qua prijs/specs. 2 familieleden hebben de OnePlusOne en allebei zijn ze er tevreden over.
Het invite systeem hebben ze goed bedacht. Niet iedereen kon zomaar de One kopen, dus er bleven steeds meer mensen aankloppen om zo'n toestel te kunnen bestellen. Werd volgens mij ook gedaan om de productiekosten te kunnen betalen. Als het een flop zou worden en er zouden er al 1 miljoen van zijn gemaakt is het snel klaar met het bedrijf.

Ik heb nu nog een Nexus 5 die in januari 2 jaar wordt. Als die het nog goed doet houd ik
m nog even, anders wordt het waarschijnlijk toch een OnePlusTwo. Nog even wachten op de overige specs zoals het formaat van het scherm en de prijs. Groter dan 5" wil ik eigenlijk niet.