Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties

Popslate heeft een iPhone-hoesje met e-ink-display uitgebracht. Het project verscheen al eind 2012 op crowdfundsite Indiegogo, maar liep diverse malen vertraging op. Nu is het omhulsel via de website van het bedrijf te koop voor 130 dollar.

Eind 2012 toonde Popslate het hoesje voor het eerst op crowdfundsite Indiegogo. Met de campagne werd bijna 220.000 dollar, omgerekend 204.000 euro, opgehaald, waarmee het streefbedrag van 150.000 dollar ruimschoots werd bereikt. Aanvankelijk hoopte Popslate het hoesje in mei 2013 te kunnen uitbrengen, maar het project liep diverse malen vertraging op. Zo werd de communicatie tussen hoes en telefoon draadloos nadat de Lightning-connector geen geschikte verbinding bleek, terwijl het bedrijf naast de oorspronkelijk aangekondigde iPhone-5-versie ook een variant voor de grotere iPhone 6 ging maken.

Het hoesje is verkrijgbaar in zwart en wit, en bevat een monochroom 4" e-ink-display met een resolutie van 240x400 pixels. De versie die nu te koop is past om een iPhone 6, terwijl eerdere backers een hoesje voor iPhone 5 of 5S kunnen ontvangen. Met de 240mAh-accu die in het plastic omhulsel is ingebouwd, kan het schermpje volgens Popslate zeven dagen energie betrekken. Opladen gebeurt via micro-usb. De verbinding tussen iPhone en scherm verloopt via bluetooth. Met behulp van een app kunnen gebruikers afbeeldingen op het schermpje zetten.

Het idee van een smartphonehoesje met e-ink display is inmiddels vaker uitgevoerd, al lijkt Popslate wel een van de eersten met het concept. Zo kwam de Singaporese fabrikant Gajah in 2013 met een e-ink hoesje dat inmiddels in diverse varianten te koop is. Ook het inbouwen van een e-ink display op de achterklep van een telefoon is vaker gedaan. Het bekendste voorbeeld is wellicht de Yotaphone, een toestel van de Russische fabrikant Yota Devices dat twee weken na de introductie van de Popslate voor het eerst werd getoond. De opvolger van dat toestel is inmiddels ook in Nederland te koop.

Popslate iPhone-hoesjePopslate iPhone-hoesjePopslate iPhone-hoesje

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Qua product gelijk aan de OAXIS Inkcase i6 alleen dan lage specs. De inkcase i6 van OAXIS heeft dubbele resolutie en een groter display, dus 480x800 resolutie en 4,3 inch en een 300 mAh batterij.

http://v4.oaxis.com/home-2/products/inkcase-i6/
mooi gevonden, ik wou dat er zoiets was voor windowsphone.
Ik besef dat die iets te veel modellen hebben en iets te weinig verkopen om die te verwachten maar met 3d printen had ik aan de andere kant wel weer iets meer verwacht.

[Reactie gewijzigd door vivoergocogito op 22 april 2015 13:38]

Met de meeste Windows Phones heb je echter met Glance al een vergelijkbaar alternatief.
Ik niet. Zie de toegevoegde waarde niet. Voor hetzelfde geld heb je een ereader. En heb je niet de nadelen van een losse cover.
Zie ook http://tweakers.net/nieuw...eaction=7637540#r_7637540

Dan zou ik eerder een cover voor draadloosladen nemen.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 22 april 2015 13:42]

http://the-digital-reader...case-sports-a-4-3-screen/

Huawei maakt nu telefoons waar je ook zon hoesje voor kan kopen en ik denk dat ze met Windows 10 for phones ook wel met op zijn minst 1 model komen en ik hoop daar ook een optioneel e-ink hoesje bij te zien ja.
ziet er een stuk beter uit imho.

wat moet zo iets kosten?
Weet jij toevallig ook of er zoiets voor de Xperia Z bestaat?
Dat ziet er echt vet uit. De enige reden dat ik geen Ambient Display (een feature dat je scherm eventjes oplicht als je een notificatie krijgt) gebruik op mijn telefoon is omdat de batterij veel minder lang mee gaat. Die e ink schermen gebruiken echt bar weinig batterij.

Ik heb van horen en zeggen vernomen dat er ook al een e ink scherm komt met kleuren, dat zou een leuke toevoeging zijn.

Edit: Wow, 110 euro voor een hoesje.. Dat is wel erg prijzig

[Reactie gewijzigd door jimmy_dg op 22 april 2015 12:18]

Had inderdaad de helft goedkoper moeten worden, maar wel erg gaaf! Dit lijkt mij ook wel wat voor mijn Ipad Mini Retina. Tablet en Ereader in 1. (als ze de functies uitbreiden)

[Reactie gewijzigd door Cogency op 22 april 2015 12:02]

Hij is in mijn ogen ook wat te dik. met een mooi slank design was het een gave toevoeging geweest. nu denk ik dat veel mensen het links laten liggen door de dikte toevoeging.

Daarnaast is er niet veel aandacht in het design gestoken. terwijl een iphone dit wel heeft. het is een beetje een drol om je iphone

[Reactie gewijzigd door sygys op 22 april 2015 12:53]

Vind hem wel aan de dure kant maar je krijgt er wel een leuke maar ook bruikbare functionaliteit voor terug.

LiveDisplay ken ik niet maar ik ben zelf zeer blij met Glimp op mijn Lumia. Dit verbruik heel weinig stroom. Dat probleem heb je met zo'n apart hoesje niet, hoewel de bluetooh-verbinding de batterij van de iPhone weer iets extra zal belasten. Desalniettemin zal er ook niet zoveel data overheen gaan dat dit wereldschokkend is.

Toen ik het bericht las dacht ik overigens meer aan een soort e-reader toevoeging op de iPhone. Zelf vind ik e-readers nog steeds veel prettiger bij het lezen van grotere teksten. Heb zelf een Sony prs-t1 en hier zeer content mee!

Als een app ervoor kan zorgen dat dit hoesje ook gebruikt kan worden om e-booken / pdf's / etc. te lezen ben ik om.

[Reactie gewijzigd door Eagle Creek op 22 april 2015 12:02]

Dank zij Bluetooth-LE (Low Energy) valt dat enorm mee tegenwoordig, ik zet bluetooth nooit uit op mijn Iphone 6 plus en merk eigenlijk 'geen' verschil als ik dat wel doe (gaat toch meestal 1,5 a 2 dagen mee).

Natuurlijk zal het tegenvallen als je continu data verzend erover maar als dit via LE gaat en slechts b.v. iedere 30 minuten wat ververst lijkt me dat geen grote impact hebben.

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 22 april 2015 21:57]

Hoe kom jij aan een iPhone 6s
midday typo en wishfull thinking :)

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 22 april 2015 21:57]

het grappige is dat e-ink volgens mij helemaal geen stroom verbruikt behalve bij het refreshen wat dus alleen gebeurd als je een nieuw beeld wilt tonen, de grootste stroomverbuiker is in deze dus de bluetooth chip die nodig bleek ... ergens is het jammer dat men bt gebruikt in plaats van iets anders aangzien ze nu meer stroom moeten vebruiken voor de verbinding met de telefoon...
En welk ander draadloos protocol stel je voor wat geen of minder stroom verbruikt? Volgens mij is er weinig anders.
Volgens mij zit in de pebble-time een color display.

Hier wordt uitgelegd dat het een onderdeel is van e-inkt:
http://www.e-ink-info.com/introduction

Hier de specs van de pebble-time:
https://getpebble.com/pebble_time
Je maakt een fout die veel mensen maken: Pebbles hebben een e-paper display en geen e-ink display. E-paper displays hebben wťl stroom nodig om een statisch beeld weer te geven.

Het verschil zit 'm in het feit dat epaper volgens mij geen beschermde naam is. Pebbles gebruiken een soort LCD met wat bijzondere eigenschappen en worden daardoor ook epaper genoemd maar dat is niet hetzelfde als de epaper uit jouw link.

Zie bijvoorbeeld http://forums.getpebble.c...-paper-or-e-ink-it-is-lcd

[Reactie gewijzigd door gday op 23 april 2015 08:04]

Het is niet alleen een hoesje natuurlijk, een losse ereader zit je ook met gemak op 100+ dus zo raar is het niet imho.
Hij is voor mij te duur omdat er bij een nieuwe telefoon een nieuw hoesje moet komen...
Een hoesje bovenop een hoesje?

Voor Tweaker1234 gaat er niets boven een standaard degelijke smartphone waar geen hoesje om hoeft. De fabriaknt heeft hem niet voor niets mooi, dun(met toch goede accu en draadloos laden) en licht gemaakt.
Hoesje op hoesje? Dit is toch een hoesje?
Hij lijkt best dik op de foto's.

En informatie aflezen van een 'monochroom 4" e-ink-display met een resolutie van 240x400 pixels', lijkt mij ook weinig meerwaarde geven...
Hij lijkt best dik op de foto's.
Wat niet een negatief punt hoeft te zijn. Niet iedereen heeft behoefte aan een flinterdunne smartphone. 'Redelijk dun' is soms dun genoeg.
En informatie aflezen van een 'monochroom 4" e-ink-display met een resolutie van 240x400 pixels', lijkt mij ook weinig meerwaarde geven...
Het zal je verbazen hoeveel nuttige informatie je kan tonen op een wit/zwart scherm met die resolutie. De grootte houdt het ook nog eens leesbaar. Niet alles hoeft vandaag de dag 4K HD te zijn op postzegelformaat.

Een groter probleem dat ik hier zie is dat Bluetooth moet aanstaan om er gebruik van te maken. Zelfs met energiezuinige Bluetooth is het toch eigenlijk verspilling van energie van de smartphone, die nooit lang genoeg mee gaan. Even negeren dat dit voor een iPhone is: door efficiŽnter om te gaan met informatie/het protocol zou je de overdracht ook bijvoorbeeld via NFC kunnen doen.

Aan de andere kant: als je het goed implementeert zou het ook energie kunnen besparen wanneer het scherm van de smartphone niet aan hoeft voor alledaagse acties (SMS/mail/IM lezen, gesprek opnemen/ophangen...).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 april 2015 12:02]

BLE aan of uit heeft bij mij amper verschil op de batterij (iPhone 5). Deze staat altijd in verbinding met m'n pebble.
Hoezo is dat energieverbruik nadelig. Met BlueTooth Low Energy is het verbruik echt een peuleschil. En ik kan er zelf over meepraten, want ik heb de hele dag een Pebble Steel om mijn arm die dus met BLE communiceert met mijn iPhone. In principe hoeft de verbinding enkel actief gebruikt te worden als de display ververst moet worden, omdat e-ink het scherm "vasthoudt". Dus dat zou kunnen bij een nieuw sms'je of mailtje. Via NFC lijkt mij niet dat de dataoverdracht snel genoeg is.
als ik een sms dan wel whatapp lees. hoef ik geen full hd colour oled scherm te hebben. en misschien kan je hem ook als e-reader gebruiken. gaat mijn batterij ook niet zo snel leeg.
Je bluetooth moet permanent actief zijn. Zowel op je ebook, en je Iphone. Daarnaast moet je naast je telefoon ook ongeveer een keer per week je scherm opladen. Dus ik twijfel wel aan het comfort en de batterij-winst.
Je bluetooth moet permanent actief zijn. Zowel op je ebook, en je Iphone. Daarnaast moet je naast je telefoon ook ongeveer een keer per week je scherm opladen. Dus ik twijfel wel aan het comfort en de batterij-winst.
Dat is sterk afhankelijk hoe vaak de cover de bluetooth verbinding actief gebruikt. Door bluetooth 4.0 te gebruiken is het accugebruik minimaal. E-ink heeft (zoals oa duidelijk mag zijn) als eigenschap om zonder batterijkosten informatie te blijven weergeven nadat de informatie is opgebouwd opgebouwd. Dus hier kun je heel goed een boek, nieuwsartikel, weerinformatie en meldingen op weergeven. Daarnaast leest het rustiger (dus prettiger) dan een regulier scherm.

Om eerlijk te zijn zie ik me zelf ook niet een dergelijke cover kopen als deze uitkomt voor mijn telefoon. Echter, ik zie wel ruimte in de markt voor mensen die eerdergenoemde activiteiten belangrijk vindt. Daarnaast zie ik ook nog wel kansen in de zakelijke markt, waar bijvoorbeeld in een magazijn een order statisch op kan worden weergegeven.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 22 april 2015 14:11]

[mag verwijderd: dubbele post door fout van browser]

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 22 april 2015 14:10]

bijvoorbeeld als e-reader je hoesje gebruiken om de batterij van je telefoon te ontlasten!
heeft dat scherm ook nog touch mogelijkheden zodat je een boek kan lezen ?
Vraag ik mij ook af. Dit zou handig zijn voor mij aangezien ik echt belachelijk veel in iBooks lees. Maar als ik dan iedere keer mijn telefoon moet ontgrendelen om naar de volgende pagina te gaan dan heb je er helemaal niks aan. Al bouwen ze er twee fysieke knopjes in waarmee je kunt bladeren dan zou het voor mij al genoeg zijn.
Zoals ik het begrijp niet, het is puur een imageviewer.

popSLATE FAQ
Begrijp ik het goed dat dit enkel statische plaatjes laat zien? Denk dat dat een gemiste kans is, zou mooi zijn als de tijd en gemiste notificaties erop stonden.
Begrijp ik het goed dat dit enkel statische plaatjes laat zien? Denk dat dat een gemiste kans is, zou mooi zijn als de tijd en gemiste notificaties erop stonden.
E-ink is het meest efficiŽnt bij een minimum frequentie van wijzigingen. Een efficiŽnt ontwerp ververst alleen het scherm wanneer dat echt nodig is (event-driven). Meestal zit de telefoon in de broekzak, waardoor het scherm vaker verversen onnodig is. Om de tijd af te lezen zou het meest efficiŽnt een knopje kunnen zijn waarmee de gebruiker aangeeft dat hij nu de huidige tijd wilt zien.
[...]
E-ink is het meest efficiŽnt bij een minimum frequentie van wijzigingen. Een efficiŽnt ontwerp ververst alleen het scherm wanneer dat echt nodig is (event-driven). Meestal zit de telefoon in de broekzak, waardoor het scherm vaker verversen onnodig is. Om de tijd af te lezen zou het meest efficiŽnt een knopje kunnen zijn waarmee de gebruiker aangeeft dat hij nu de huidige tijd wilt zien.
Ik heb al een knopje op mijn telefoon die de tijd weergeeft, namelijk de homebutton. Lijkt mij juist handig als je scherm hebt dat goed afleesbaar is in de zon, dat geen interactie vereist. Hoeft ook niet frequent geupdate te worden, 1x per minuut lijkt mij prima. Dan gaat de batterijduur wel iets omlaag, maar dat zie ik niet direct als een probleem, telefoon hangt bijna elke nacht aan de lader, kleine moeite om dat hoesje dan ook op te laden.
Volgende stap is 2 schermen in ťťn op een toestel, een gewoon LCD en e-ink scherm.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door Don Kedero op 22 april 2015 11:56]

Zoals de yotaphone 2?

http://yotaphone.com/nl-en/

[Reactie gewijzigd door aicaramba op 22 april 2015 12:02]

Jammer van de wisselende reviews en de forse aanschafprijs van dit toestel. Anders was ie zeker het overwegen waard :).
Ja, inderdaad. Als de prijs 4-500 euro was en de accuduur en camera wat beter waren, was dit zeker een optie voor mij.
En waar je hem kan kopen, bij popSLATE.

Leuke toevoeging aan je telefoon, kan zeker nuttig zijn soms.
als ik het fimpje zo kijk moet je dus voor het lezen van een Ebook elke keer je telefoon draaien om de volgende bladzijde te kunnen zien.
Ik vraag me altijd af of zulke technische extra's nou goed verkopen. In mijn beleving is het aandeel "techies" -- de doelgroep van dit hoesje, lijkt mij -- onder iPhone-eigenaren echt heel klein. Ik snap de keuze voor de iPhone wel; daar zijn er gewoon heel veel van, dus het is zo makkelijker om een groot publiek te vinden dan wanneer je hoesjes ontwikkelt voor vele verschillende Android-telefoons, maar als ik ťťn telefoon moest kiezen om een dergelijk hoesje voor te ontwikkelen zou ik denk ik de Samsung Galaxy S6 kiezen. Ik ken de cijfers niet uit m'n hoofd, maar volgens mij verkoopt die ongeveer net zo goed als de iPhone 6 en het lijkt me aannemelijk dat er onder Android-gebruikers meer geÔnteresseerden zijn in een dergelijk product.
iPhone gebruikers kopen gemiddeld meer accessoires dan Android gebruikers. En je kan niet zeggen dat S6 evengoed verkoopt als de iPhone 6. Het Samsung al cijfers uitgebracht? Ook is de iPhone 6 al veel langer uit en is marktaandeel van specifiek model ook groter.

Ook aangezien dit hoesje 110 euro kost zie ik alleen uitkomen voor iPhone gebruikers want veel liggen grotendeels aan de high-end kant van de smartphone markt. Deze groep koopt meer en zijn sneller bereid om iets duurder uit te geven. Heeft niets met "techies" te maken.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 22 april 2015 12:57]

heb je dan ook een beschermhoesje voor deze e-ink hoes nodig? :+
https://www.youtube.com/watch?v=FEh7J9jjNHE

Hier het filmpje van Popslate zelf.

Ik zie zelf hele handige toepassingen ( zoals ik het filmpje getoond worden ), waaronder bijvoorbeeld kaart scannen bij een treinstation en telefoongesprekken aannemen en dergelijke.

Wel vind ik de prijs erg hoog.