Apple brengt eigen hoes met accu uit voor iPhone 6-modellen

Apple heeft dinsdag een eigen Smart Battery Case uitgebracht voor de iPhone 6 en iPhone 6s. De hoesjes met bolling aan de achterkant voor de accu, moeten er voor zorgen dat gebruikers 25 uur kunnen bellen en 18 uur kunnen internetten.

De Smart Battery Case verscheen dinsdag in Apples winkel. De hoes is ontworpen voor de iPhone 6 en 6s, niet voor de grotere Plus-modellen van de smartphone. De binnenkant van de hoes is van microvezel en de buitenkant van silicone. De smartphone wordt van boven in het hoesje gestoken. Onder andere de camera en de hoofdtelefoonaansluiting zijn niet bedekt door de bescherming. De accu steekt aan de achterkant uit en ook de onderkant wordt verlengd door de Battery Case.

De accucapaciteit van de accu bedraagt volgens de WSJ 1877mAh en volgens Apple zou een toestel 25 uur lang meegaan bij bellen en 18 uur kunnen internetten via lte. Daarnaast moet een iPhone met het hoesje 20 uur lang video kunnen afspelen. Zonder Battery Case gaat de iPhone 6s 14 uur mee bij bellen via 3g en tot 10 uur internetten via lte. Video afspelen kan standaard tot 11 uur met de iPhone 6s.

Apple heeft een zwart en een wit hoesje gemaakt. De prijs bedraagt 119 euro.

Apple Smart Battery CaseApple Smart Battery CaseApple Smart Battery Case

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

08-12-2015 • 11:51

266

Reacties (266)

266
234
153
5
0
0
Wijzig sortering
Waarom refereert men altijd naar '25 uur internetten' of '18 uur bellen', daar heb je toch helemaal geen goed beeld bij? Beide dingen doe je in korte sessies.

(Zo'n vergelijking doet me denken aan 'zo groot als vier olypmische zwembaden' of 'zo zwaar als 12 olifanten'.. Daarmee weet je eigenlijk nog niets.)

[Reactie gewijzigd door STK op 24 juli 2024 22:17]

Daarbij gelaten, laten ze gewoon telefoons maken waarmee je zonder die achterlijke hoesjes langer mee kunt bellen ipv de accu's almaar te verkleinen... dat ze dit zelf durven op de markt te brengen!!! Het ziet er niet uit.

Edit: 119.- euro! Mijn bek viel open....

[Reactie gewijzigd door Fermion op 24 juli 2024 22:17]

Anoniem: 310408 @Fermion8 december 2015 13:21
dat ze dit zelf durven op de markt te brengen!!! Het ziet er niet uit.
De vormgeving is deels bepaald door de bestaande docks (waar hij met de additionele batterij in moet passen). Maakt hem er wel lelijk maar wel handig. Tweaker vergat te vermelden dat de batterij door het OS gezien word en dus door het OS gemonitord kan worden. Het is dus geen eenvoudige goedkoop batterij pack.

Overigens is hij $100 en is de euro prijs inderdaad hoog te noemen.
Je doet uitschijnen alsof Apple maandelijks of jaarlijks de poorten zou veranderen... Ze hebben de poorten nog maar een keer veranderd sinds de launch van de iPhone/iPod/iPad...
Ik ken andere merken die dit vaker deden, en binnen hun productlijn ook nog eens verschillende standaarden gebruikten.
En van de macbook magsafe.
Magsafe 1, 2 en nu USB c.
Alweer, je doet uitschijnen dat dit een jaarlijks gegeven is... Gelukkig doen andere fabrikanten dit niet... of wel? Gelukkig is er geen evolutie geweest in USB Mini A & B, USB Micro A & B, USB 3 Micro en nu dus USB C... Gelukkig gaat geen enkel fabrikant een nieuwe standaard ondersteunen...

Trouwens:
Magsafe 1 gelanceerd in 2006.
Magsafe 2 gelanceerd in 2012.
(en hier is ook een adaptorstukje voor mensen die nog een Magsafe 1 hebben liggen, maar een nieuwe MacBook hebben gekocht die gebruik maakt van Magsafe 2)

USB C is tot op heden enkel gebruikt voor de MacBook. Heeft helemaal niets te maken met de MacBook Pro, MacBook Air,... die gebruik maken van Magsafe.

De Apple 30-pin Dock Connecter is gebruikt van 2003 tot 2014... 11 jaar lang... en toch doe je of ze dit na 2 generaties al laten vallen...

Lightning Connecter is gelanceerd in 2012, en dit voor de iPhone 5, iPod Touch (5th generation) en iPod Nano (7th generation).
De iPad kreeg vanaf de 4de generatie deze poort ook. De iPad Mini vanaf het begin.
Het belangrijkste is dat alle andere fabrikanten daar al een paar jaar mee zijn gestopt. Er is nu een standaard en daar houden ze zich aan...
Het probleem is niet zozeer dat varianten worden gelanceerd zelfs de magsafe 1/2 zijn tussen varianten bij laptops. Neem een Air van 2008 of 2010 en je hebt al een net iets andere plug die niet op elkaar past.

Daarnaast zou het ook mooi zijn als Apple third parties zonder licentiekosten of redelijke licentiekosten producten liet maken. Het is gewoon onverklaarbaar waarom een USB wire 1 euro kost en een Apple wire standaard 15euro+ kost. Last but not least, een groot heikelpunt voor mij is gewoon de kwaliteit. Ik ben al aan mijn 3e Magsafe en mijn collega's idem. Ik had een DVI > HDMI dongle die liet het binnen een week afweten. Gelukkig woon ik in China en verving ik die door een 2 euro kabeltje die nu nog steeds werkt.
En ik gebruik gewoon nog steeds mijn MagSafe van mijn MacBook Pro 2010. En die vertoont nog steeds geen problemen. Ondertussen gebruik ik hem voor een MacBook Pro en een MacBook Pro Retina (met het opzet stukje uiteraard)
Dat het duurder, helemaal akkoord.
Maar haal beide kabels uit elkaar, en je zal heus wel een verschil zien.
Tja, dan moet jij eens dringend je woordenschat uitbreiden of eens vanachter je pc komen...
http://www.vlaamswoordenb...term/uitschijnen,+laten+~

Make it seem like...
uitschijnen, laten
Er zijn nog geen beschrijvingen van "uitschijnen, laten" in onze databank.


Ik verwachtte enige uitleg... maar de pagina waar je naar linkt is leeg. Nu weet ik nog niks. 8)7 :)
Rechts boven is er een zoek opdracht... Even zelf zoeken op "laten uitschijnen", en je bent weer een beetje slimmer.
Hier doet hij het perfect.
Hier doet de zoekopdracht het ook. Wat gewèldig! Ik ben helemaal onder de indruk. Wat ben je toch slim ! _/-\o_ 8-)
Wat reageer JIJ negatief zeg ! Onder andere de niet onderbouwde veronderstelling (voetstoots?) dat het mijn intentie zou zijn om enige 'mogelijkheid tot afkraken' te willen plaatsen. Wel: je hebt het mis ! Vanwaar dat negatieve uitgangspunt joh ? :)
Haha. ik geef je deels gelijk. Mensen die hun telefoon niet intensief gebruiken hebben juist weer baat bij een lichtere dunne telefoon. En het verschilt natuurlijk erg per telefoon/merk/prijssegment. Ik heb een iPhone 6 plus, die is dun én heeft een hele goede accuduur.

Het hoesje is inderdaad duur én lelijk. Kun je beter zo'n externe batterypack kopen voor een paar tientjes.
Voor mijn iPhone 5 heb ik een accuhoesje (zo goedkoop mogelijk uit China), welke ik normaal niet om de telefoon heb zitten.

Voordeel van een hoesje tegenover een losse accu is dat ondanks dat het een nogal lomp geheel wordt, je wel echt één apparaat hebt wat je in je zak, of hand hebt. Met een losse batterij is opladen alleen echt praktisch in een tas, of op de tafel.
Als ze die telefoons willen maken moeten ze de telefoon zuiniger maken of een grotere accu plaatsen. Dat laatste hoeft voor mij in ieder geval niet. Ik vind de grootte nu prima (mag wel iets minder lang zijn en iets dikker, maar qua volume is het prima). Een grotere accu zou betekenen dat ik altijd meer 'accu' moet meeslepen dan ik nodig heb. Eigenlijk zouden ze voor powerusers gewoon een 1,5x zo dikke iPhone moeten maken. De iPhone 6S P en 6S+ P ;)

Zuiniger lijkt me ook niet waarschijnlijk, de iPhone is al vrij zuinig i.v.m. andere toestellen. Er zou natuurlijk flink gewonnen kunnen worden door OLED schermen te gebruiken, maar dan zit je met een achteruitgang van schermkwaliteit (blauwe OLEDS), hoge kosten en dan is Apple wel erg afhankelijk van Samsung.

[Reactie gewijzigd door klonic op 24 juli 2024 22:17]

In de tijd van Steve Jobs was dit absoluut een no-go geweest.
Dit soort dingen merk ik heel erg aan Apple sinds 2011.

De iPad pro is ook een mooi voorbeeld hiervan en dan doel ik op de stylus.
Kunnen we nu eindelijk eens stoppen met die "Steve Jobs" vergelijkingen? Newsflash: Jobs is dood. Leer er mee leven.
Waarom stoppen met vergelijken wanneer dat juist mogelijk is. Toen hij nog leefde, was vergelijken onmogelijk. Mijn eerste reactie was: 'Steve Jobs zou zich omdraaien in zijn graf'.
Het is wel duidelijk dat zijn strakke visie niet meer aanwezig is.
Da's een dooddoener, alleen omdat je het niet eens bent met de vorm van het apple product.
Het is niet een kwestie van het wel of niet eens zijn met de vorm van een product. Dat is hier ook niet de discussie. De vorm is overduidelijk en een gegeven. De discussie is of er mag worden vergeleken met de line-up en designs van een aantal jaren geleden toen Steve Jobs nog alles keurde en die van nu.
Je bent toch wel met me eens dat dit hoesje niet in het Guggenheim zal komen?
Ik leer er zeker mee leven.
Ik zeg alleen dat ik een daling in kwaliteit merk en dat principes overboord gegooid worden. Dat vind ik persoonlijk erg jammer.
Ik vind dat je zeurt. Dat is niet netjes van me, zeker niet hier op tweakers, maar dat gezeik dat Jobs het anders zou doen weet niemand, en het is niet zeker. En zelfs Jobs maakte fouten. Knoop deze quote van Jon Rubinstein maar eens even goed in je oren.
We argued with Steve a bunch [about putting iTunes on Windows], and he said no. Finally, Phil Schiller and I said 'we're going to do it.' And Steve said, 'Fuck you guys, do whatever you want. You're responsible.' And he stormed out of the room." - Jon Rubinstein
En juist dit was een keerpunt voor apple's succes.

https://www.linkedin.com/...started-the-apple-tsunami

[Reactie gewijzigd door Shark.Bait op 24 juli 2024 22:17]

Dat vind ik altijd mooi, zulke stukjes :)

Ik zeg absoluut niet dat Jobs het altijd bij het rechte eind had. Zeker niet.
Omdat ik me interesseer voor het ontstaan van o.a. Apple heb ik ook veel over Jobs gelezen. De goede en slechte kanten.

Hij had, in mijn mening, gewoon een enorme drive en passie. Dat respecteer ik.
Ik wilde geen oorlog in de comments uitlokken haha.
Jobs zei dat een pennetje of stylus voor gewoon gebruik onzinnig was en dat geldt nog steeds elk iOS device. Dat er óók een stylus is om grafisch werk mee te doen doet daar niks aan af.
Dus wat MtC wat minder subtiel zegt; het is tijd om te stoppen met de 'What woud Steve Jobs do?' opmerkingen, zeker omdat easyboarder uit Nederland geen enkel benul heeft wat Jobs gedaan zou hebben...

[Reactie gewijzigd door curumir op 24 juli 2024 22:17]

Misschien laat je geheugen je in de steek. Zoek eens naar Apple boombox. Om maar eens een mislukking uit de tijd van Steve Jobs te noemen.

Je post valt in de categorie 'Apple is doomed'.
Helemaal mee eens, die nieuwe Apple magic mouse is ook zo'n blunder. Opladen aan de onderkant.
Allemaal perceptie en afhankelijk van omstandigheden bijv.

Mijn iPhone 6 gaat met moeite een dag mee, 's avonds meestal onder de 10%.

En dan bel ik er weinig mee en alleen internetten tijdens pauzes.

Overigens is die siliconen laag er af binnen ene paar maanden. Inheb zo'n siliconen ding bij Apple gekocht
Maar daar hangen de flarde al ruim een half jaar aan.

[Reactie gewijzigd door mjl op 24 juli 2024 22:17]

Ik weet niet wat jij met zo'n siliconen cover doet... Ik heb die al een half jaar en hij is nog net hetzelfde.

Mijn iPhone 6 gebruik ik alsook tijdens mijn werkpauzes en na het werk, en ik heb een 9to5-job.
Tegen dat de werkdag erop zit, zit ik nog rond de 75%. En 's Avonds thuis speel ik af en toe een spelletje en dan zit ik nog rond de 45-50%.

Volgens mij heeft u gewoon alles opstaan wat de batterij doe slinken... }:O
Tijdens je werk word je geacht je op je werk te focussen dus het lijkt mij niet zo vreemd dat je zoveel over houdt. Meeste batterij gaat toch weg aan het aanstaan van het scherm.

Als ik echter een hele dag de iPhone veel gebruik is deze toch echt goed leeg. En daar hoef je niet eens alles voor open hebben te staan.

[Reactie gewijzigd door Rhys08 op 24 juli 2024 22:17]

Lol, zullen we dat gewoon even zelf bepalen? :')

Gebruik mn iPhone 6s ook voor mn werk, bellen/emailen hele dag door en heb als ik thuis kom nog 65/70% over. Tip; facebook verwijderen scheelt écht heel veel!
Het is geen opdracht, het is meestal de gang van zaken! Is maar even hoe je die zin leest hè O-)
Ik heb bij mijn 5s het lederen Apple hoesje gebruikt en dat ding heeft mijn telefoon tegen heel wat nare vallen beschermd haha. Nu met mijn 6s heb ik dus weer het lederen hoesje gehaald, wel een stuk mooier dan dit ding ;)
En ik moet altijd horen hoe de batterijduur van een iPhone superieur is t.o.v. andere toestellen. Dat valt dus blijkbaar ook wel tegen.

Nu vind ik accuduur bij telefoons vaak in het begin alleen maar goed. Ik deed 2 dagen met m'n Oneplus One maar nu hij iets meer dan een jaar oud is net iets meer dan een dag.

Nu vind ik het ook niet zo'n probleem zolang ik maar makkelijk de dag doorkom dan is het goed.
De dag doorkomen lukt meestal wel, hoewel ik vandaag al weer op 19% zit om 16:00.

Mijn perceptie met iPhones is altijd geweest dat het een paar maanden goed te doen was en het daarna (zeker na iOS updates) het steeds slechter wordt qua batterijduur.

Ik heb geen referentie naar Android telefoons maar mijn oude Nokia ging een week of 2 mee op een enkele lading 🤔
De dag doorkomen lukt meestal wel, hoewel ik vandaag al weer op 19% zit om 16:00.
Hmzz dat is wel heel erg :/ Maar is dat dan als je hem 's nachts aan de lader hangt? Want ik loop meestal de deur uit 's ochtends met 30/35% en dan zit ik om 4 uur toch nog zeker wel rond de 15-20%. Moet ik natuurlijk geen gekke dingen doen maar mail en appjes enzo komt dan gewoon nog binnen en wifi staat aan.

Moet ik wel zeggen dat ik achter een PC zit heel de dag en dan een whatsapp web en telegram client gebruik dus m'n telefoon raak ik dan eigenlijk alleen nog aan om te bellen.
Ja om 7:25 gaat ie vol van de lader af, vandaag valt weer mee, 79% om 14:30 maar het is nogal wisselend en daar mee onbetrouwbaar of je het windvaan de dag we haalt. Standaard nu dus een powerbank van 20.000Mah in de tas.
Ik heb een LG G3s en die houdt het bij licht gebruik 4 tot 5 dagen vol en bij normaal gebruik (af en toe internet, facebook, wat andere apps en minimaal 2 uur per dag mp3's afspelen) zonder problemen 3 dagen vol en dan heb ik meestal nog ongeveer 30% accu over.

Ik vind het bijna schokkend om te lezen dat een iphone vaak de 1 dag al niet haalt :/

De samsung s3 mini daarentegen van mijn vrouw moet elke avond wel opladen, ook met nieuwe accu.

[Reactie gewijzigd door Metro2002 op 24 juli 2024 22:17]

Geloof je het zelf? 3 dagen met normaal gebruik? Dat kan helemaal niet met de specs die jouw telefoon heeft.
Wat is dat nou voor een domme opmerking? Ik heb de telefoon hier gisterenavond om 21:00u van de lader gehaald, Daarna nog ruim een uur via bluetooth muziek gestreamed , vandaag bijna 3 uur mp3 geluisterd, buienradar gechecked, facebook gelezen vanochtend en nog wat andere apps zoals autoblog en autoweek gebruikt vandaag. Licht gebruik dus en de accumeter geeft nu 86% aan. Dat is 14 % in bijna 24 uur tijd. Doe ik dat 3 dagen dan heb ik nog steeds ruim de helft van de accu over en kan ik nog 1 a 2 dagen erbij plakken en bij wat intensiever gebruik zal die dan aan de lader moeten

Maar ik ben erg blij dat jij me kan vertellen dat dat niet mogelijk is. Ik zal het doorgeven aan de telefoon. 8)7
Dat jouw telefoon dat niet trekt betekent niet dat een andere telefoon dat ook niet doet. Denk eens na voor je ongefundeerde dingen roept. Ik weet denk ik zelf het beste wat mijn telefoon wel en niet kan.
Haha, een Android smartphone die het 4-5 dagen volhoud. Zonder verbinding met data zeker?

Heb verder niks tegen Android zelf een Nexus 5X maar ik ga zeker niet zeggen, al heeft hij een grotere batterij, dat ie 4-5 dagen mee gaat. Dat is gewoon simpelweg opscheppen of je telefoon nooit gebruiken.
Ik gebruik inderdaad geen 3G maar heb wel de hele dag op mijn werk en thuis wifi verbinding.

En @ PJdijkema, er zit een 2700mAh accu in, geen 2000mAh.
En ik zie niet zo goed in waarom zou ik hier in vredesnaam over opscheppen. Daar groeit mijn ego niet van ofzo.
Volgens mij heeft de G3 3000mah. Maar dan nog het is net wat je ermee doet. Toen ik stopte met Wordfeuden deed ik ineens 2x zo lang met m'n accu :)
Omdat het geen onzin is en je je informatie blijkbaar verkeerd hebt mbt de accugrootte. Als het niet in jouw gedachtenwereld past is het niet per definitie onwaar.

De accu staat nu overigens op 72% , gisteravond nog anderhalf uur muziek via bluetooth gestreamd en vanochtend nog een uur op de fiets als mp3 speler gebruikt. (dat is dus maandagavond om 9u van de lader gehaald, we zijn intussen al 2 dagen verder)

Als mensen het niet geloven: Dan geloof je het fijn niet. Ik weet van mezelf dat ik gewoon de waarheid spreek.

Ik gaf overigens al eerder aan dat dit met matig gebruik is, ik ben geen intensief verslaafde telefoonjunk die dat ding de hele dag in zijn handen heeft, dat zal ongetwijfeld schelen.

[Reactie gewijzigd door Metro2002 op 24 juli 2024 22:17]

Vraag me af van wie je dat hoort want mijn iphone moet ik halve wege de dag weer opladen bij redelijk wat 3g gebruik
Het gaat om de efficiëntie van het systeem, de hardware en de software. Een iPhone heeft over het algemeen een kleinere accu nodig voor eenzelfde accuduur.

Ik ben het met iAmRenzo eens dat het misschien beter zou zijn als de accu wat groter zou zijn (zeg even groot als het gemiddelde Android toestel met een vergelijkbaar scherm), dan zou je pas echt goed merken dat een iPhone efficiënter omgaat met stroom.
Tja jan modaal kan weer niks met nú met 4000Mah capaciteit! Voor veel mensen is "hier kunnen 250.000 foto's op" duidelijker dan "deze heeft X GB".
Het doelpubliek zijn mensen die al een iPhone hebben, dus je kan wel zeggen dat het de levensduur x keer verlengt.
Anoniem: 221563 @MsG8 december 2015 12:44
Zolang je niet weet wat het verbruik is zegt zo'n 4000mAh natuurlijk ook niets.

Overigens wat opslag capaciteit met accu capaciteit te maken heeft is mij een raadsel 8)7
Het ging mij om de vergelijkingen die Apple áltijd maakt. Niet alleen nu. Opslag wordt vaak ook zo neergezet, processorsnelheden idem dito. "This iPad is twice as fast as the previous"

En het verbruik van een telefoon is zo relatief als wat, dus daarom gieten ze het in specifieke handelingen met bepaalde tijden erbij.
"This iPad is twice as fast as the previous"

Dat lijkt me nou juist wel vaak relevant. Cijfertjes zeggen voor de meeste mensen vrij weinig maar als ik weet dat de volgende ipad 2x zo snel is als de huidige zal het wel goed zitten.
Zal ongetwijfeld grappig bedoeld zijn maar je grap komt hier niet over. Apple bashers zijn er al genoeg hier dus je zal met iets originelers moeten komen. :)
Ja hier kunnen 250.000 foto's op met een resolutie van minder dan 1MP wat er voor het gemak niet bijverteld wordt.
Dat zeggen ze zo omdat je dan een beetje een referentiekader hebt van hoe groot/zwaar iets is, of hoe lang het mee kan. Het gaat er niet om dat je op de seconde weet hoe lang iets mee gaat, het is meer om een orde van grootte mee aan te geven.
Omdat ampère uur een heel lastig begrip is dat niemand die een Apple koopt begrijpt....(neem dit niet serieus ajb)

Maar ik denk dat dit is gedaan omdat het marketing technisch een slecht idee is om echte specs te gebruiken bij de Apple klant want je kan voor 13 euro een 10Ah powerpack van Xiaomi kopen dus waarom zou je ooit dit ding halen als je een directe vergelijking kunt maken (ik gok dat er zo'n 1.6 a 2.5 Ah in dit ding zit).

Voor mij is dit de officiële erkenning dat Apple de weg kwijt is, steeds kleinere accu's in de telefoon stoppen en dan dit spuuglelijke ding verkopen. Erken het probleem, maak een dikkere 6s versie voor mensen die veel op weg zijn met een 3-4 Ah accu i.p.v. de 1.4 Ah die er nu in zit. Als ze dat doen zijn ze ook opeens king of the hill qua accuduur.

[Reactie gewijzigd door Flaat op 24 juli 2024 22:17]

Zo'n bult lijkt mij inderdaad ook niet iets waar Steve Jobs nou echt blij van zou worden.
Niet wat je noemt super sexy en gestoomlijnd qua design.
Helemaal met je eens! Afschuwelijk lelijk (zou Steve Jobs niets vinden) en erg duur (zou Steve Jobs iets vinden)...

Dit heeft niets met Apple te maken in mijn ogen, snel terugtrekken en hopen dat niemand het gezien heeft...

Jeetje wat lelijk.
Überhaupt zou Steve Jobs niet willen dat je een iPhone in een hoesje stopt.
Ja precies. Zulke wazige omschrijvingen ben ik eigenlijk alleen gewend van merken zoals bijvoorbeeld 'Trust' die je stiekem wat aan proberen te smeren.
Waarom zouden ze niet gewoon de specificities opgeven ??
Omdat de meeste activiteiten zijn op zo'n phone. Misschien niet voor jou. Maar dit is een wereld van grote getallen en ze kunnen niet voor elke app de gebruiksduur vermelden. Plus dat bellen en internetten een stabiele hoeveelheid power vragen. bij spellen wisselt dat nog wel eens.
Nou mij zegt het best veel. Als je het namelijk gebruikt voor alle toestellen heb je een prima beeld wat de extra toevoeging is. Wat heeft het voor zin om te zeggen: met de accu pack kunt u de telefoon tot wel 360 uur in standby laten staan.

Ze kunnen zeggen dat de accu pack ervoor zorgt dat je 2 dagen met je telefoon kan doen. Maar dit haal je dus niet als je 18 uur internet op een dag. Als je aangeeft dat je 18 uur kan internetten. Dan betekend dit dus dat het toestel prima 18 uur gebruikt kan worden met het scherm aan. Mijn galaxy S6 haalt de 4 uur nog niet op een dag.

Ik denk wel dat steve jobs zich nog eens omdraait in zijn graf. Zulke producten hadden met hem aan de leiding nooit uitgebracht geweest. Apple geeft hiermee namelijk het beeld dat de iPhone eigenlijk niet lang genoeg mee gaat op een accu lading. Vervolgens is het een afschuwelijk ding... Maak dan de toestellen iets dikker. Hierdoor buigen ze niet zo makkelijk en kun je ook meer capaciteit kwijt.
Niet altijd;
Voorbeeld bij BlackBerry spreken ze altijd over mixed use.

http://global.blackberry....ntent/renditions/original
Word de kwaliteit van de batterij in de iphone zelf daar niet snel slechter van omdat hij constant aan een lader zit?
Juist niet, want je batterij wordt minder gebruikt en zal dus ook minder snel door de maximale laad cycli heen raken
Uuhm nee, je maakt de batterij lui. Bij laptops geldt hetzelfde. Je kan veel beter de batterij stretchen dan continu te laden.
Fout, dat stretchen is achterhaald en niet meer relevant voor Lithium-ion batterijen.

http://www.articlesbase.c...-ion-battery-4346670.html
Ach, zo stop ik mijn iPhone gemiddeld minimaal 3x op een dag in de lader. Niet dat de accu anders leeg is, maar puur zodat ik er nooit geen rekening mee hoef te houden.

's nachts gaat die standaard in de lader, en op de heen en terugweg in de autohouder zit hij in de lader.

Heb verder nog niets gemerkt dat de accu er ook maar iets op achteruit is gegaan. Heb hem inmiddels 2 jaar.
Dat is niet zo raar dat je er niets van merkt als je hem sowieso 3x per dag oplaad. :?
Kwaliteit/levensduur != lege batterij

Vermits het Lithium-ion batterijen zijn en het besturingssyteem er beide rekening mee houden is deze mythe dus onterecht. Het is gewoon de levensduur die telt (laadcycli van 0-100). Als deze op zijn, gaat de levensduur ook automatisch achteruit en bijgevolg de kwaliteit.
De levensduur gaat achteruit zodra de batterij bestaat. De levensduur gaat niet pas achteruit zodra het aantal cycli is behaald. Overigens is een laadcyclus 100-0-100% of (bijv) 5x 100-80-100%. De levensduur van een batterij wordt oa bepaald door het aantal cycli, de leeftijd, de temperaturen die de batterij meemaakt en de lading van de batterij. Als je een batterij continue boven de 80-90% (voorbeeld) houdt, redt de batterij simpelweg minder laadcycli. Hier nog wat info: http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries

De opmerking van ciris is weldegelijk relevant en terecht, immers als je je telefoon zo vaak aan de lader hangt valt het simpelweg minder snel op als de batterij snel leegloopt.
Dan klopt of zijn bewering niet of die van jou niet. ;)
Die opmerking gaat alleen op wanneer de telefoon maar twee meldingen had: "Vol" of "Leeg".

Je ziet gewoon een percentage staan ;)
Bij mij ging het na 3 jaar mis, wat ongeveer overeenkomt met 1000 ladingen. Op zich geen probleem, op ieder hoek van de straat kun je hem laten vervangen voor een paar tientjes.
Volgens mij heeft dat geen negatieve impact. Professionele gebruikers hebben hun MacBook Pro's meestal ook constant op de lader als ze aan het editen zijn. Dan zou je accu in no time rot moeten zijn wat niet het geval is. Lijkt mij.
True, ik denk dat het puur om de kwaliteit van de accu gaat dat bepaald hoe snel deze kapot gaat.

Grappig voorbeeld, mijn laptop accu heeft na 5 jaar al een wear niveau van 61%, terwijl de laptop van mijn ouders die vaker aan de lader hangt (en even oud is) een wear niveau van 20% heeft.
Anoniem: 661359 8 december 2015 11:55
Onderkennen van het probleem dat de batterij te kort mee gaat als je het mij vraagt.. Opzich een elegante oplossing.
Het is maar net wat je verstaat onder elegant.. :o

Dit ziet namelijk naar mijn mening echt niet uit, ineens zo'n blok aan de achterkant van de telefoon. Wie heeft dit verzonnen? Kon dat niet verspreid worden over de achterkant, waardoor het ook nog eens dunner zou zijn..
Er zijn 3rd party batterijhoezen waarbij de accu wel over de hele oppervlakte gespreid is.
De juice pack van Morphie bijvoorbeeld, ziet er een stuk eleganter uit, en is nog eens goedkoper ook ... Er staat wel geen appeltje op de achterkant.

Vreemde zet van Apple, die het toch (voor een deel) moet hebben van het mooie design van hun apparaten. Zo een spuiglelijke hoes is dan best een vreemde keuze.
Maar dat je dan Micro USB moet gaan gebruiken en al je huidige Lightning kabels en accesoires achter moet laten vind ik dan weer niet elegant. Mophie had er ook voor kunnen kiezen om Lightning-female te gebruiken maar dat hebben ze niet gedaan.
Misschien vanwege een patent?
Nee 3rd parties mogen die gewoon gebruiken tegenwoordig.
Blijkbaar niet alle. Want anders was dat een tijdje geleden niet in het nieuws dat bepaalde kabels de telefoon niet meer opladen na een update. Dat chipje moet er in zitten en daar moet de 3rd party wel voor betalen.
Er zijn wel veel meer apparaten die een micro-USB ingang gebruiken dan een Lightning connector. Niet te vergeten dat een Micro-USB kabel makkelijker en in meerdere maten verkrijgbaar is.
Ik vind het eerder een goed idee, hoewel ik liever eindelijk gewoon type C zien in... alles!
Als Apple gebruiker is de kans groter dat je Lightning kabels en accessoires hebt.
Er staat wel geen appeltje op de achterkant.
Is dat niet een beetje de enige reden voor de hoge prijs van de officiele hoes
Ik vind dit inderdaad ook absoluut niet des Apple qua design. Ziet er uit als een goedkoop Chinees hoesje. De prijs vind ik overigens ook bizar hoog (en nee, ik ben geen troll, ik gebruik bijna exclusief Apple-producten).
Helemaal mee eens. Waarom doen ze dit? Laat that lekker aan andere marktpartijen over.
Anoniem: 16328 @Luca8 december 2015 12:12
Eens. Als je een batterijhoes maak zorg dan voor een egale achterkant die eventueel half rond toeloopt naar de boven- en onderkant. Dit is echt een raar en lelijk design.
Of het is tegemoet komen aan het feit dat sommige een langere accuduur willen. Voor mij is de accuduur van de iPhone 6 namelijk prima en hoef geen dikkere telefoon terug zodat hij langer meegaat.

In geval van nood ligt er een oplader en powerbank in de auto.

[Reactie gewijzigd door Deveon op 24 juli 2024 22:17]

Ik heb zelf de 6S en daar doe ik probleemloos 2 dagen met een lading. Langer is altijd fijn, maar het is niet zo dat een 6 of 6S een enorm batterij probleem heeft.
Onderkennen van het probleem dat de batterij te kort mee gaat als je het mij vraagt.. Opzich een elegante oplossing.
Ben het met je eens dat het simpel een actie is om te maskeren dat ze de batterij niet goed kunnen/willen krijgen. Ben het niet met je eens dat het een elegante oplossing is, een actie van 13 in een dozijn.
Als je een elegante oplossing wil, die ook nog eens veel goedkoper is, dan kies je voor een Mophie Juicepack. Geen gekke bult, in verschillende versies te krijgen en in de meeste gevallen nog goedkoper ook.
http://nl.mophie.com/shop/iphone-6

Als Mophie een fatsoenlijk ogend hoesje met accu kan maken, dan zou Apple toch wel met wat meer moeten kunnen komen dan een vierkante bult achterop je telefoon. :/
De prijs van een telefoon is meer dan alleen de losse features: het is ook design, marktbeleving, status, etc. En dat komt in dit hoesje van Apple geen van allen naar voren.

En genoeg Android toestellen waarbij je ook de batterij niet kan vervangen of waar je geen SD kaart in kan prikken.

Edit: Ah, de moderatie is al gecorrigeerd
ja de apple-fanboys zijn er snel om commentaar te downmodden ;)
mijn punt is dat er teminste android toestellen zijn waar dat wél mogelijk is. Bij Apple betaal je voor een zielig ingebouwd chipje flash-memory ipv €20 het tienvoudige en voor een nieuwe batterij moet je je toestel zelfs binnen brengen, wat ben je dan nog met "marktbeleving en status" ??
Handig, functioneel maar wat een lelijk gedrocht. Qua design had ik meer verwacht van Apple zeker voor dat bedrag. Kan je beter deze kopen

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 24 juli 2024 22:17]

Fancy hoor de lampjes, ziet er leuk uit op de foto.

In praktijk is het lelijk dik en zwaar, Apple doet alleen wat nodig is ( protectie en een accu ) dat is ook het enigste wat nodig is. ook is de prestatie in theorie al veel lager als van Apple
Die van Apple is ook zwaar (dankzij de accu zal dat altijd zijn) en nog een stuk lelijker (maar dat is persoonlijke smaak) en ligt het volgens mij niet lekker in de hand dankzij die rare knobbel. En dit was maar 1 voorbeeld snel gegoogled, er zullen vast en zeker betere modellen zijn die een stuk voordeliger zijn. Daarbij heeft het model wat ik linkte als voordeel dat er in het ontwerp rekening is gehouden met beter geluid (in theorie).

Overigens heb je het mis dat die van Apple betere prestaties heeft. Apple praat over 25 uur beltijd, 11 uur langer dan standaard. Deze accu cover heeft het over 17 uur extra tov standaard.

Enige punt waar ik het mee eens ben, is die van GeForceAA, dat je geen lightning dock kabel kan gebruiken. Al kan het weer een voordeel zijn als je bij vrienden bent en je hebt geen lightning dock kabel bij de hand.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 24 juli 2024 22:17]

En die van apple heeft een ingebouwde antenne die de prestaties verbeteren

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 24 juli 2024 22:17]

Ik las dat ook op een andere site dat er een passieve antenne in zit. Wel raar dat er niks op de site van Apple zelf staat. En in principe hoeft een cover het bereik niet te verslechteren, maar wel mooi dat ze daar aan gedacht hebben.
Dat je gewoon je bestaande Lightning kabels en accessoires kan gebruiken vind ik wel een pluspunt tov de 3rd party cases die Micro USB gebruiken.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 24 juli 2024 22:17]

Ja, of deze: http://nl.mophie.com/shop...-reserve-iphone-6?a92=149
Mophie maakt al Juice Packs sinds de eerste iPhone en die zien er over het algemeen prima uit.
Een voordeel: de camera steekt niet veel meer uit... |:(

Wat een lelijk en duur ding. Was het niet mogelijk geweest de telefoon 2 of 3 mm dikker te maken zodat én de camera niet uitsteekt én er meer capaciteit is voor accu?
Ik blijf het vreemd vinden dat 1 dag accu capaciteit een soort van standaard is geworden. En het inpluggen van je telefoon een soort nieuwe drugs.
Wat een lelijk ding inderdaad. 120 euro, omfg, wachten tot xiaomi of consorten een vergelijkbare case (maar dan mooier) maakt met een goede accu en zo'n 100 euro goedkoper.

Wel handig voor de veeleisende gebruiker zonder oplaadmogelijkheid.
Helemaal met je eens... snap ook niet waarom die telefoons zo dun zijn. Ik heb er juist een case omheen om hem dikker te maken zodat je er een beete grip op hebt.
Ik denk dat het dezelfde ratrace is die we zagen bij megapixels en andere ongein.
Hoewel het typisch is dat Apple kiest voor een dunnere telefoon met uitstekende delen en niet voor dunnere bezels. De telefoon/scherm ratio bij een plus model is erg uit-de-tijd.

Overigens is Apple nog altijd sterk met marketing. Dit product zal niet als warme broodjes gaan maar toch gretig aftrek vinden. Waardoor Apple de prijs weer een soort van kan rechtvaardigen.
Ik zou bijna zeggen, het gebrek aan marketing want ik zie echt nooit een reclame of wat dan ook van Apple, behalve de evenementen, maar daar moet ik dan toch echt zelf op "afstemmen"
True. Dat is overigens ook best een prestatie.
Maar ik bedoel alles behalve die marketing: wat met altijd zegt, als er maar Apple op staat, dan verkoopt het wel. Dat geldt (helaas?!) nog steeds te vaak.
Uit eigen ervaring heb ik de reclames op de Duitse/Amerikaanse TV wel vaak voorbij zien komen.
Wij in Nederland tellen gewoon niet mee voor Apple (kijkend naar Siri, ATV4, Kaarten etc.).
Ja, als ik kon kiezen had ik ook liever een iets dikkere iphone gehad, maar op 99% van de dagen kan ik prima toe met de i6 eens per 2 dagen opladen of tenminste ergens zijn (thuis/kantoor) waar die altijd aan de lader kan. Normaal voldoet het normale hoesje dus al meer dan prima om de gewenste dikte te krijgen.

Maar voor op festivals/vakanties/lange reizen is dit een erg handig extratje met minimaal gezeik/maximale garantie. Het is bezopen duur, maar dat is alles met Apple. USB kabels a 20 euro de strekkende meter, adapters van 20 euro, hoesje van nog eens 20 en dan nog een telefoon van 750 euro.

Voor een 300 euro+ festival bij of een 1000+ euro reis. Tsja, wat maakt die extra honderd euro (verdeeld over meerdere zulke grote uitgaven) dan nog uit om eventueel gezeik af te kopen en gewoon iets te hebben waarvan je zeker bent dat het altijd werkt zonder eerst twee weken vooronderzoek te doen na alternatieven (kort door de bocht)?
Ja dingen moeten om 1 of andere reden steeds dunner en lichter, om er direct na aankoop dan zelf een case/bumper omheen te doen omdat ze niet zo veel meer kunnen hebben. En meeste iPhoners die ik ken hebben er een vrij brute case omheen mét idd iets van stroom erin omdat ze graag het eind van de dag halen.

Resultaat is een telefoon die zeker 1.5x zo dik is en zeker 1.5x zo zwaar waar al het mooie van Apple inmiddels vanaf is. Waardeer de poging maar volmondig met je eens, ze kunnen die dingen beter gewoon iets dikker (het gaat over milimeters!) maken zodat hij af fabriek langer meegaat.

Bizar toch dat in 2015 een smartphone die standaard (écht) 48 uur meegaat (bij normaal gebruik) een unicum is.
De huidige iPhone kan meer hebben dan zijn voorganger. En ik zie hier wel mensen die één of andere case gebruiken, maar geen enkele met accu.

Maar inderdaad, maak het zo dik dat de camera er niet uitsteekt en je kunt je accu capaciteit verdubbelen.
Anoniem: 394361 @DonLexos8 december 2015 16:50
En meeste iPhoners die ik ken hebben er een vrij brute case omheen mét idd iets van stroom erin omdat ze graag het eind van de dag halen?


kletskoek
Ik heb geen marktonderzoek gedaan, ik ken een aantal mensen met een iPhone die een telefoon voornamelijk gebruiken om te bellen en die gebruiken wel degelijk zo'n case.

Het stuk "die ik ken" is hier belangrijk. Of jij als iphonert dat ook doet weet ik niet, maar dat beweer ik ook niet.
€120 lompheid inderdaad.
Het lijkt eerder een batterij waar je DPRK dan CN op verwacht. Sjonge, wat een gedrocht.
Haha dat ding doet me denken aan de HTC Incredible S uit 2011. Die had ook zo'n uitstekende geval aan de achterkant. Echter was dat deel van het design.
Hahaha, inderdaad ook mijn eerste reactie.. Wat een lelijk ding !!!

Ik moest echt even checken of het niet 1 april was, om tot de conclusie te komen dat het serieus te koop is.

Ze durven er sowieso geen "Designed by apple in California" op te zetten :P

Is er geen afdeling meer of zo die eindverantwoordelijk is voor de ontwerpen die de deur uit gaan? Blijkbaar is de winstmarge hoog genoeg om het bedrijfstechnisch te verantwoorden 8)7 ?
Het is alsof iemand gewoon een stardaard siliconen hoesje om een battery pack heeft gewrapt. Bah bah...
Dit is echt volledig mening en case scenario afhankelijk. Ik bv heb vrijwel altijd een oplaadpunt bij me. Onder het reizen, thuis, op het werk en op meeting locaties.

Voor mij is meer capaciteit aan boord hebben dus helemaal geen issue. Ik kan me zelfs niet herinneren wanneer ik zonder heb gezeten.

Daarnaast mag hij van mij nog veel dunner. Hij valt voorlopig niet uit mijn handen.. ik vind hem niet te dun.. dus wat dat betreft alleen maar top.

Ik heb ook een aantal mobieltjes voor de Tweakers Boom Beach Taskforce, wat voornamelijk android toestellen zijn. Die hebben qua accu net zo lang mee te gaan, geen uitstekende camera en voel ik dus ook serieus meer in mijn broekzak zitten dan mijn iPhone's... Met een pantalon aan zijn dikke mobieltjes echt geen porum.

Maak ze dunner, en haal er nog wat capaciteit af zou ik zeggen... Dat past perfect bij mijn levensstijl...

(ow en wederom.. omdat prijs weer een issue is... Apple vraagt 99 dollar... de rest van de kosten zit hem in import ed. Dus ipv 91 euro kost hij nu 119 euro.. 91 euro vind ik prima eigenlijk )

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 24 juli 2024 22:17]

Konden ze niet beter kijken om bij de huidige (en toekomstige) Iphone modellen de accu te vergroten? Leuk dat hij steeds dunner wordt gemaakt, maar echt grote accu's worden er niet in de smartphones van Apple gedaan. De iphone 5 zat rond de 1400 mah en de iphone 6 rond de 1800.

Ken genoeg mensen in mijn vriendenkring die bij zowat bij elke model hun iphone meer dan 1 keer per dag moeten opladen. De oplossing van Apple is een case die je smartphone gelijk stuk dikker maakt? In mijn ogen nogal vreemde keuze en helemaal voor het bedrag wat ze ervoor vragen.

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 22:17]

Anoniem: 583079 @vali8 december 2015 14:35
Met mijn iPhone6 exact 1 keer een lege batterij gehad (na bijzonder intensief gebruik) op 14 maanden tijd. Dat was met iOS8, ik heb de indruk dat hij met iOS9 iets zuiniger is. Ik gebruik mijn telefoon nochtans intensief, en hij gaat alleen 's nachts aan de lader. Batterijduur van de 6s zou nog beter zijn. Er is dus wel degelijk vooruitgang sinds de iPhone5...
Het is maar net hoe je het gebruikt en waar je tevreden mee bent. Als ik met mijn lumia 930 alleen intensief whatsapp heb ik aan het einde van een werkdag nog 75 a 80 % accu. In het weekend als ik overdag verder veel gebruik heb ik aan het einde van de avond 50 a 60 % en dan kan hem ik hem nog prima de dag erna nog ermee doen. Vandaar mijn uitspraak, de accu van de iphones zijn gewoon te klein.

Dat er vooruitgang is met de iphone 5 is ook niet raar, de hardware daarvan is meer dan 2 jaar oud en de accu van de iphone 5 was veels te klein. Ze hebben dit deels opgelost om een flink wat grotere accu in de iphone 6 te stoppen, maar die mag in mijn ogen wel wat groter. Zeker voor een high end toestel waarvan je verwacht niet iedere dag aan de lader te hangen.

[Reactie gewijzigd door vali op 24 juli 2024 22:17]

Dit is helemaal niet dé oplossing voor een hypothetisch probleem met de batterij, dit is gewoon een accessoire. Binnen een paar weken is het weer kerstmis, en dan gaan al die accessoires weer als zoete broodjes over de toonbank.

Dit is trouwens helemaal geen accessoire waarvan het de bedoeling is dat je het de hele dag om je telefoon hebt. Het kan eerder powerbanks vervangen (geen onhandige kabeltjes meer), en is vooral handig als je veel/lang onderweg bent, op meerdaagse festivals
Dit is helemaal niet dé oplossing voor een hypothetisch probleem met de batterij, dit is gewoon een accessoire. Binnen een paar weken is het weer kerstmis, en dan gaan al die accessoires weer als zoete broodjes over de toonbank.
Ik denk dat de verkoop wel zal meevallen. De originele iphone hoesjes zie je ook amper wat mensen mee lopen aangezien die veels te duur zijn (in tegenstelling wat je ervoor terug krijgt).

Waarom zou dit hoesje niet een accessoire zijn waarvan je hem de gehele dag erom heb zitten? De mensen die ik zo'n hoesje zie kopen inclusief extra accu doen dit namelijk wel. Het beschermt en geeft extra accuduur. Om op extra accuduur op festivals te hebben, daar pak ik liever mijn batterybank die het dubbele vermogen heeft, maar half uurtje gebruikt hoef te worden (lang leven snel opladen) en mij aanzienlijk minder heeft gekost.
Handig voor mensen die het niet de hele dag vol houden op 1 accu. Maar mooi is anders...
En voor 119 euro koop ik wel een powerbank.
Inderdaad:
- te duur
- te veel alternatieven
- te weinig nagedacht over het design. Ook ik vind het niet staan zo (lees: oprecht lelijk), en het lijkt me onhandig/niet prettig zitten in je broekzak.
Weer een uitgebreid artikel Tweakers? Fijn dat jullie ook melding maken dat het percentage van de externe accu kan worden weergegeven op het lockscreen en in het berichtencentrum, iets wat niet mogelijk is met andere cases. Daarnaast is de case niet in het zwart te verkrijgen, maar in het grijs, iets wat je overduidelijk kan zien op de afbeelding waarop een zwarte iPhone is te zien met een 'zwarte' case.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 24 juli 2024 22:17]

Die lockscreen info heb je eigenlijk ook wel nodig omdat het (enkele) status ledje dat de accupack zelf heeft, verborgen zit aan de binnenkant (je moet de telefoon er dus uit halen om het te checken....), daar waar de meeste accupacks een direct zichtbare status indicator hebben.

In tegenstelling tot veel andere extenders, heeft deze ook geen aan-/uitknop en ben je dus niet zelf bij machte om te bepalen wanneer hij in actie komt, als je de telefoon erin hebt zitten.

[Reactie gewijzigd door Jortio op 24 juli 2024 22:17]

Kun je me dan uitleggen waarom dat handig is?

Ik zie 2 scenarios

- hoesje zit er altijd op.. dus capaciteit word opgeteld en je gebruikt het

- je doet het hoesje er op als je accu leeg is...

Wat is het verschil? Waarom moet ik kunnen bepalen of hij het wel of niet doet ?

Je kunt namelijk je accu van je iphone niet simpel vervangen. Ik zou de batterypack dus never nooit niet uitzetten... ik heb liever dat pack stuk gaat dan de accu in mijn iphone...toch?

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 24 juli 2024 22:17]

De bekende Apple lock-in, daar is niets nieuws aan. Op andere accupacks kun je op de pack zelf zien hoeveel lading er nog inzit.
Apple noemt het zelf "Houtskoolgrijs".
Wat design betreft vind het gebruik van silicoon wel apart. Voelt niet prettig aan in de hand. Voelt slijmerig aan imo. Maar begrijp de keuze wanneer het gaat om makkelijk eraf halen. Iets wat bij de Mophies heel lastig kan zijn.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 24 juli 2024 22:17]

Denk dat de gemiddelde iphone gebruikers/koper die drie punten al overgeslagen heeft.
Integendeel, door de prijs is dit artikel voor mij simpelweg geen optie.

Het idee is goed, de uitvoering niet, maar voor twee tientjes was het acceptabel geweest.
Frappant dat mensen een powerbank aanschaffen voor enkele tientjes en die vervolgens op een IPhone of Samsung durven aan te sluiten.

Hetzelfde zie je bij oplaadsnoeren,
er zit een USB op dus ik sluit er mijn kabel op aan...

Er is veel kwaliteit te koop maar nog meer rotzooi. Schroef eens voor de lol een powerbank van de Action eens op en kijk hoe weinig daar inzit. En het kan prima werken, je hebt meer nodig dan een paar weerstandjes nodig om stabiel stroom te leveren maar net zo belangrijk om op te laden.
Het blijven kleine tijdbommetjes.


En het is geen compliment naar Apple,
dit ziet er aardig uit en is functioneel, maar je betaalt er de hoofdprijs voor.
Er zijn alternatieven die praktisch net zo goed zijn voor de helft van de prijs.

https://www.google.nl/sea...-hp..21.0.0.0.OxNTV0ksxeQ
Alsof iets goedkoper niet goed kan zijn. Ik heb nu al 3 jaar een powerbank van Xiamo van 30 dollar bij Gearbest gekocht en meerdere (iphone/ipad) kabels van enkele dollars van DX deze werken nog steeds perfect. Sterker nog, de kabel van mijn Ipad was na 6 maanden kapot (het bekende loslaten van de bescherming bij de connector.

Gebruik deze spullen op vakantie voor mijn Ipad en onderweg voor mijn OnePlus. battery pack van Xiamo is echt een life saver die perfect werkt (net als honderden andere alternatieven die van goede kwaliteit zijn).

Kwestie van recensies lezen en je bent vele dollars/euros goedkoper uit!
Precies ! Ik kreeg twee jaar geleden een 'gratis' powerbank van 6000mAh (t.w.v. €29,95) bij mijn Oppo Find 7. Met die powerbank kan ik mijn huidige Galaxy Note 4 (3200mAh) bijna 2x volledig opladen.

Waarom je in hemelsnaam €119 zou betalen voor een Apple hoesje dat nog niet eens 1/3 van de capaciteit levert van mijn powerbank maar wel 4x zo duur is, is mij een raadsel.

Dit soort 'gadgets' zijn duidelijk voor mensen die meer geld dan verstand hebben.
Het idee is goed, de uitvoering niet, maar voor twee tientjes was het acceptabel geweest.
Even geduld. Binnen de kortste keren liggen de imitatieversies voor die prijs bij de Chinese webshops. ;)

[Reactie gewijzigd door CaptJackSparrow op 24 juli 2024 22:17]

[...]

Even geduld. Binnen de kortste keren liggen de imitatieversies voor die prijs bij de Chinese webshops. ;)
Je bedoelt de "immitatieversies" die al sinds de eerste iPhone te krijgen waren?
Eigenlijk raar om te beseffen dat hier design teams achter zitten en dan nog zo'n lelijk ding eruit persen 8)7 . Zoals in meerdere comments al genoemd is, had deze batterij gewoon verdeeld over de achterkant moeten zijn, moet toch niet al te moeilijk zijn..
Naar mijn mening is de batterij bult op de achterkant een mooie toevoeging voor de zeer dunne en grote iPhones, je kan deze namelijk beter vasthouden met het hoesje.
Dat had nieuwe problemen opgeleverd. Je kan je afvragen of dit mooi is, maar waarschijnlijk kan je de telefoon op deze manier nog in elke accessoire gebruiken. Als je het verdeelt had over de gehele achterkant kan je dat wel vergeten
Slaat nergens op. Lever dan een nieuwe achterkant die over de hele telefoon wat dikker is.
Dan past hij niet meer in vele accessoires.
Als je dit nodig heb gebruik je het altijd. Anders neem je wel een powerbank. Dan moet je dus ook je accessoires aanpassen. Iphone 6f (fat)
Mijn 6s gaat toch echt bijna 2 dagen mee, dus zo'n extra accu pakket is niet nodig. En anders is er wel de mogelijkheid om even een kabeltje aan de pc hangen voor tussentijds opladen. Maar een accu in je cover die er qua vormgeving niet uit ziet en niet lekker in de hand kan liggen?

Wat een vreemde keuze van Apple!
Inderdaad, die van mij gaat ook gemakkelijk 2 dagen mee (6s 64gb). Als je gewoon de settings gunstig instelt en niet elke app continu laat draaien (al dan niet met GPS) op de achtergrond of notifications laat sturen is dat makkelijk voor elkaar te krijgen. Snap dan ook niks van al dat geklaag over de batterijduur.
Mijn 6s gaat niet eens hele dag mee. Ik neem aan dat jullie niet op 4G zitten? Gisteren 100% opgeladen om 7u en om 10u was hij al op 40% en dan moet de werkdag nog beginnen.
Het hangt gewoon superveel af van hoe je een telefoon gebruikt. Ik heb een HTC One m7, staat ook niet bekend om accuduur. Op een gewone dag is er echt geen probleem: savonds nog 30%. Ik internet een beetje in de trein van/ naar werk, op toilet :-), stuur een paar smsjes en bell 20 minuten. Perfect.

Maar zit ik een ochtend in de trein naar Keulen (ik woon in Berlin) dan is ie al driekwart leeg door ik er ben. Zelfde met een dagje dierentuin waar ik foto's en filmpjes van de beestjes wil maken. Of als je half de dag een intercontinentale vlucht maakt en als je land nog een werkdag te gaan hebt... Dat gaat je ook niet lukken met deze mooie telefoontjes.

Dan moet je gewoon een grotere batterij hebben... Ik hoop persoonlijk dat de volgende generatie dat heeft (Android tenminste) want bovenstaande scenario's komen vaak genoeg voor dat ik dat nodig heb.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.