Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Afbeelding toont accuhoesje van Apple met minder opvallende bobbel

Apple komt naar verluidt met drie nieuwe Smart Battery Cases en mogelijk gaat het om hoesjes voor de drie nieuwe iPhone-modellen. Een afbeelding toont dat de bobbel voor de accu groter en minder opvallend is.

De informatie is afkomstig van 9to5Mac, die ook afbeeldingen van de accuhoesjes in handen heeft. Te zien is dat de uitsparing voor de dubbele camera verticaal uitgesneden is. De camera's zijn bij de nieuwe iPhone-modellen verticaal geplaatst. Onder de uitsparing zit de accu, die nu doorloopt tot zowel de zijkanten als de onderkant. Daarmee is de bump minder opvallend dan die van de oude Smart Battery Case.

Ook wijst 9to5Mac erop dat dit kan betekenen dat de accucapaciteit hoger is. Die capaciteit is nog niet bekend. Er zijn drie verschillende modellen, met typenummers A2070, A2071 en A2171. Waarschijnlijk corresponderen deze met de drie afmetingen van de nieuwe iPhones: 5,8-, 6,1- en 6,5".

Het zou voor het eerst zijn dat Apple eigen accuhoesjes voor de grote iPhone-modellen uitbrengt. Er zijn aanwijzingen dat Apple de accuhoesjes nog dit jaar uitbrengt. De eerste keer dat Apple eigen accuhoesjes uitbracht was ook in december, in 2015.

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

07-12-2018 • 21:11

140 Linkedin Google+

Reacties (140)

Wijzig sortering
Een hoes om je telefoon heb ik altijd zo kansloos gevonden. Je doet toch ook geen hoes om je TV, auto of huis. Maak gewoon een telefoon die geen hoes nodig heeft, of integreer een hoes in het ontwerp.
Als je dure telefoon neer klettert en het gehele scherm aan diggelen ligt praat je vast anders ... zoek maar eens op wat een scherm of achter kant van iphone X kost om te laten vervangen... of koop jij gewoon een nieuwe telefoon?
ik vind deze echt super lelijk
Dat zegt hij toch ook, ontwerp een toestel dat daar wel tegen kan. De prioriteiten liggen compleet verkeerd en dan met name bij high-end toestellen. Het is fragiel, en repareren kost een fortuin. Dat is niet omdat jij er als consument zoveel beter van wordt en ook echt niet 'omdat de consument erom vraagt' - want dan had je die hoesjes ook niet nodig gehad. En dan ook nog met 'battery pack' ruimte... het is de ironie ten top. Had dat toestel in beginsel iets steviger en dikker gemaakt en je had hetzelfde bereikt... zonder lelijke hoes.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 8 december 2018 11:52]

Het is lastig om een ontwerp te maken wat iedereen bevalt. Nu heb je het beste van 2 werelden. Mensen die een hoesje willen doen die er omheen en kiezen er een uit naar hun smaak en wensen en mensen die dat niet willen laten de telefoon naakt.

Ik heb altijd een TPU hoesje om mijn iPhone 6S. Die is al tig keer van heuphoogte op de grond gevallen en heeft geen schade opgelopen. Zonder hoes zou dat wel anders zijn geweest. Overigens maakt de hoes voor mij de telefoon een stuk handzamer omdat de iPhone 6S anders te dun en te glas is om fatsoenlijk vast te houden.
Er zijn genoeg mensen die een hoes om hun auto doen als ze er niet mee rijden, of met een steenslaghoes rijden.
Ja er zijn ook mensen die een plastic hoes over de bank in de woonkamer hebben. Maar of dat nou een maatstaf is...
Welnee alleen in Amerikaanse films, sommige mensen hebben moeite om het onderscheid te maken.
Dat is net zoiets als geen sex met je vriendin hebben om haar nieuw te houden voor de volgende......
dan kun je ook een hoes bij gebruiken hoor 8)7 O-)
Of (oudere) mensen die een hoes rond hun autozetels doen. Als ze hun wagen dan tweedehands verkopen dan hebben die kopers nog fonkelnieuwe zetels. Toch jammer. Geniet toch van je mooie zetels.
Nooit zo over gedacht. Toch kan ik me wel inbeelden dat als je het er over een paar jaar uit doet. De nieuwe eigenaar ook nog iets nieuws heeft. (buiten de bullshit praat van de dealer).
Ik stop mijn TV niet in m’n broekzak. De kans dat ik mijn auto uit m’n handen laat vallen op straat is nagenoeg nul. De kans dat het scherm van m’n huis krast is ook wat minder: ik sleep m’n huis minder mee dan m’n telefoon.
Ok, ik zie dit blijkbaar anders. Een telefoon is gemaakt om in je broekzak te zitten. Ik heb nog nooit een hoes om mijn telefoon gehad maar blijkbaar is dat niet gewenst aangezien ik -1 wordt gemod.
Ik kan perfect inzien dat je hoesjes niet mooi/practisch vind.
Probleem van de negatieve score op je commentaar is ondat je overdrijft en vergelijkingen doet die op niets trekken.

Ik zou persoonlijk ook een telefoon zonder hoesje willen gebruiken. Ze hebben tegenwoordig mooie designs, zonder hoesje zit het meestal beter in de hand, en de telefoon is uiteindelijk gedesigned om zonder hoesje te gebruiken.

Probleem is dat het een dure apparaat is dat te vaak overal rondslingerd. De kans dat er krassen, gebruikssporen, barsten op komen is zeer hoog. Ook al is die kans niet hoog voor een persoon die er meer voorzigtich mee is, omdat het een apparaat is dat zovaak wordt gebruikt, zelfs met de kleinste kans kan het wel gebeuren dat je het laat vallen. Puur om die kans tegen te gaan wordt vaak gekozen voor een hoesje. Als deze hoesje dan extra features aanbied zoals meer batterij, kan ik ook weer perfect inzien dat het door veel mensen kan worden geapprecieerd.
Ze hebben tegenwoordig mooie designs, zonder hoesje zit het meestal beter in de hand, en de telefoon is uiteindelijk gedesigned om zonder hoesje te gebruiken.
De grip is aanzienlijk beter mťt hoesje of case, want voor mij persoonlijk zijn de zijkanten veel te dun/glad.
Hoesjes maken uw telefoon persoonlijker, er is gigantisch veel keuze. Leder, kleurrijk, winkelhoes, portfeuille hoes etc.

Daarnaast zijn hoesjes functioneel. soms kan je er geld en kaarten in kwijt, sommige zijn volledi vwaterdicht of schokbestendig enz.
Met mijn quadlock hoesjes ben ok zeer tevreden! Erg handig vast te klikken in de auto en op fiets en tijdens het lopen.

Voor ieder zijn levensstijl bestaat er een hoesje en maar goed ook!
Je bent een van de weinigen. Iedereen die ik ken gebruikt een hoesje.

En daarmee is de "priemiejum glazen achterkant" m.i. zo ongeveer de grootste onzin die er bestaat. Ik wil gewoon een afneembare kunststof achterkant. Dan kan ik ook nog de batterij verwisselen wanneer het zover is.
Veel van de mensen die ik ken gebruiken een relatief goedkope telefoon met een hoesje.

Maar ongeveer evenveel mensen met een dure telefoon (800+ euro bij aanschaf) gebruiken er juist geen.
Die laatste groep heeft dan te veel geld of is gewoon onverstandig.
Dan ben ik dus onverstandig... Te veel geld helaas niet. Genoeg ook niet, het kan altijd meer.

Maar dat is het punt niet. Mensen met een duurdere telefoon zijn ook gelijk een stuk zuiniger op hun apparaat, om het simpele feit dat het een duur product is. Als dat kapot is ben je zuur, tenzij verzekering..
Maar als je een mooie dure telefoon hebt, dan is het zonde om er een hoesje omheen te doen, zelfs als er een accu in verwerkt zit. JE wilt gewoon genieten van je telefoon die je een half maandsalaris heeft gekost..
Die dingen stop je ook niet in je zak en kunnen er zeker uit uitvallen.
En een goed uitziende telefoon met hoes verkoopt veel beter als een robuuste niet zo mooie telefoon zonder hoes.
Behalve dat het tegenwoordig de trend is om elke paar maanden een nieuwe hoesje te kopen van §10-20. Uiteindelijk heb je §100 uitgegeven aan een telefoon om hem 2e hands een paar tientjes duurder te verkopen.
En om te zorgen dat ie heel blijft na een aantal keren vallen, voor zover je hoesje daar goed bij helpt.
Ik koop hoesjes van een euro op AliExpress. Helaas is dat voor mijn redmi note 5 slecht uitgepakt en zijn ze onbruikbaar. (materiaal te hard en dus slecht tot niet werkende knoppen). Gelukkig zat er een zachte cover bij in want de telefoon is zo glad dat hij anders zeker 3 maal daags zou vallen.
HTC maakte in de laatste modelen altijd een hoesje speciaal voor het flagship model (10 en 11)
Het hoesje had dan ook gave features zoals dat je tijd erdoorheen kon zien en andere gimmicks zoals ICE view.

Altijd leuk en goede intergratie waardoor je hoesje een meerwaarde wordt. Die generieke hoesjes heb ik altijd vreselijk gevonden. Passen nooit lekker en vaak snel stuk.
Hoesjes zijn nooit generiek.
Je hebt helemaal gelijk ik had ook moeten weten dat ik het helemaal had moeten uitschrijven dus hier komt hij:
De hoesjes die niet door de oorspronkelijke leverancier worden ontwikkeld maar door een derde partij waarbij er geen kwaliteitscontrolle is door de oorspronkelijke leverancier van de telefoon waar hij voor bedoeld is, vaak op plaatsen zoals de markt worden verkocht en geschikt zijn voor meerdere merken en/of types van hetzelfde merk, waarbij de prijs zeer laag is en de kwaliteiten van de materialen waarvan dit hoesje is gemaakt ook te wensen overlaat, heb ik altijd vreselijk gevonden.

Leest echt stuk beter weg dan de oorspronkelijke zin. |:(
Yep. De oorspronkelijke zin was verwarrend.
Zo'n HTC-hoesje ziet er best gaaf uit, naar mijn mening :) Heb je bescherming en toch nog functionaliteit. Voor mijn Sony XA2 heb je ook officiŽle cases, zien er best strak uit, stukken strakker dan de reguliere tpu. Nooit geweten, wel prijzig vergeleken met de telefoon, zou 15% van de telefoonprijs zijn voor mij.

Persoonlijk vind ik het handig om pasjes en wat cash erin kwijt te kunnen dus ik heb niet zoveel aan een dun of doorschijnend hoesje :P Wel tof dat men erover nadenkt, want ja, een smartphone zonder hoesje is nu eenmaal bijzonder kwetsbaar, je doet er slim aan er eentje bij te nemen als je er zuinig op wilt zijn. Nagenoeg alle (scherm)schades die ik tot nu toe heb gezien bij smartphones waren bij degenen zonder (vast) hoesje. Met zo'n book case heb je een flinke valbescherming, en tja, telefoons vallen af en toe. Het heeft mijn telefoons en vooral de schermen goed beschermd zodat ik er jaren mee heb kunnen doen zonder noemenswaardige schade, ondanks toch tientallen keren gevallen te zijn.

[Reactie gewijzigd door TerraGuy op 7 december 2018 22:58]

Goh, ik heb eigenlijk niet eens gemerkt dat de XA2 officiŽle hoesjes had. :o (Ik heb er net eentje aangeschaft voor Sailfish.)

Voor mijn Zenfone 2 heb ik wel een speciaal ervoor gemaakt hoesje van ASUS dat ook echt wel goed is.
Het punt is dat ten tijde van telefoons die het al dan niet een maand vol houden (de welbekende nokia 3310) de batterijen groot waren, en de telefoons ook, daarnaast was de hoeveelheid overige apparatuur in de telefoon klein, aangezien het enige wat de telefoon moest kunnen doen bellen (en misschien sms'en).

In de tussentijd zijn we een stuk verder, en ik denk dat de huidige flagships het zeker een maand uit kunnen houden met wat custom ROM hacking en uitschakelen van alle functionaliteit behalve de meest basale, maar dan kun je dus ook vergeten dat je webpagina's kan browsen, je facebook checken, youtube kijken, het nieuws volgen, whatsappen, mailen, etc.

En als je al die functionaliteiten niet hoeft, en net zoals op die oude telefoons die het een maand vol houden alleen maar wil bellen en SMS'en, dan zijn die er vandaag de dag ook nog beschikbaar! zie: pricewatch: Nokia 3310 3G (2017) Grijs , maar als je een originele 3310 wilt word het lastiger, V&A biedt dan uitkomst.

Hopelijk verduidelijkt dit het een en ander :P
aangezien het enige wat de telefoon moest kunnen doen bellen (en misschien sms'en).
Je vergeet toch wel een hele belangrijke feature van de oude nokia's.... "Snake"
Zoveel tijd mee doorgebracht, geweldig spel. Nokia is de beste!
ik denk dat de huidige flagships het zeker een maand uit kunnen houden met wat custom ROM hacking en uitschakelen van alle functionaliteit behalve de meest basale,
Langer, volgens wikipedia had de 3510i (mijn eerste mobiel in 2e middelbaar) een batterij van 950mAh. De Galaxy S9 heeft 3000 en S9+ zelfs 3500.
Zoals het er naar uit ziet heeft een toestel met een batterij van 20.000 mAh een uptime van ongeveer 3 uur over 10 jaar. Wat doet dat ding eigenlijk voor dingen in je broekzak.
Zo "groot" waren die batterijen niet. 800mAh voor de Nokia.
Als ik mijn Samsung a5 2016 van het werk op extreem zuinig zet kan ik alleen bellen en sms'en en kan ik er meer dan week met een accu doen incl normaal gebruik. :)

Volgens mij zijn er nooit telefoons geweest die een maand op een accu werkte.
Als dat de mening is die we delen dan is het naar de galemizen helpen van de natuur vanzelfsprekend. More, more, more power!! Ik blijf het raar vinden dat dit gewoon is, zeker voor een toestel van 1200,- kneuries.
Ik ben het helemaal met je eens, helaas bleek mn huidige telefoon zo glad te zijn dat ik er toch maar een hoesje omheen heb gedaan, nadat ik wat alternatieven had geprobeerd. Zoals een ruwe sticker op de achterkant
Draag jij je tv auto of huis in je broekzak samen met je sleutels?

Mensen willen gewoon hun telefoon zo onbeschadigd mogelijk houden.
Dus doet men er een hoes omheen.
Mensen willen gewoon hun telefoon zo onbeschadigd mogelijk houden.
Er is ook een categorie die het 'stoer' vinden om met hun iPhone zonder bescherming rond te lopen, waar ik overigens niet onder val :)
Net of je je TV overal mee naar toe neemt.
De voorbeelden die je hebt aangegeven kun je niet echt met een telefoon vergelijken :+ .
Ik ben t ergens met je eens, en ik vind mijn iphone x zonder hoesje toch echt stukken mooier, maar ik verkoop mijn iphones na 1,5/2 jaar en een hoesje incl screenprotector (eentje zonder inkeping, die vrijwel onzichtbaar is) zorgt er dan voor dat ik mijn iphone in bijna nieuwstaat kan verkopen. Er zitten geen krassen op, geen deuken en zeer lichte gebruikssporen (die helaas niet evident zijn). Ja het is mooier zonder, maar met zo’n hoesje en protector hoef ik toch net iets minder voorzichtig te zijn met mijn toestel en als ik m verkoop trek ik de protector er af en hoppa een vrijwel nieuw scherm :P .
Ik gebruik mijn iPhone 6S Plus al ruim twee jaar zonder hoes en deze ziet er ook nog als nieuw uit, zonder beschadigingen. Dat kan dus ook 😃
Geloof me maar dat dit met een iphone x onmogelijk is :P. De stalen rand krast als een gek.
Om je TV zit al een lijst/behuizing van metaal/plastic, juist zodat deze beschermd wordt tegen allerlei zaken. Je TV zou ook gewoon werken als printplaat tegen de muur genageld. Dan zou die zelfs nog platter zijn! Ook je auto kan zonder al die platen metaal er omheen. Er is geen telefoon die geen hoes nodig heeft, totdat iemand schermen gaat uitvinden die niet kunnen breken door een va. Ik heb liever een omlijsting van een paar mm die nu mijn telefoon al zeker 2 keer heeft gered, dan een kapotte baksteen van een paar 100 euro. Zo ken ik er nu al twee met een nieuwe iPhone X, met een mooie barst erin. Mooi man, telefoon zonder hoesje. Hebben ze toch even 2 weken de blits gemaakt.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 7 december 2018 23:52]

Jij bent echt kortzichtig sorry. Kan je niet inleven in mensen die vet lang reizen en 2 dagen geen stroom hebben? Of zakenmensen? Wees blij dat jij een slicke / dunne XS hebt met 9 uur stroom (ofzo iets)
Klopt, maar die telefoons tegenwoordig zijn zo taffesglad dat je ze al uit je handen laat kletteren bij het uitpakken :(
Wrap heet dat tegenwoordig bij auto’s ;)
Kijk eens naar de Samsung Led covers, deze zijn functioneel geintegreerd.
https://www.youtube.com/r...ry=samsung+led+view+cover
Maar die hoesjes van Apple zijn net voor het toestel ontworpen. Ik vind ze echt niks aan het design af doen hoor. Ik draag altijd een hoesje op mijn iPhone. Als hij valt ben je 100% zeker dat er geen kosten aan je telefoon zijn. Ik vind het goedkoper dan die verzekeringen.

Neem jij je notebook gewoon overal mee zonder tas?
Mijn huis heeft na de grote schikderklus een beschermlaag gekregen ;)
Maar die stop ik niet in mijn zak als ik weg ga.
Zelfde als mijn auto.. Die heeft ook een extra folie laag gekregen tegen beschadigingen.
Dus om antwoord te geven op je vraag... Eigenlijk wel :O
Als ik mijn motor niet gebruik. Zit er een hoes overheen. Dan blijft de motor een stuk mooier na jaren van gebruik. Tijdens gebruik wil dit uiteraard niet.

Ik hou mijn telefoon ook graag netjes. Dus zit er een hoes omheen
Bedrijven als JD Customs verdienen er goud geld aan. Denk niet zozeer aan het wrappen, maar dure auto’s voorzien van een doorzichtige protectie film tegen steenslag/krassen door verkeerd wassen etc etc
Tjsa ik heb er altijd een stevige hoes omheen, omdat die gsm altijd wel eens valt. Dan heb je nog de kinderen die op een onbewaakt momentje hem wel al eens vasthebben. Ik koop alleen een gsm als een deftige casebouwer er een hoesjes voor heeft (preferrably otterbox). Ja ik zou voorzichtiger kunnen zijn, maar mijn samsung s9 is zeker al 100x gevallen sinds april. Mijn vorige s6 is zogoed als nieuw, geen gebruikersporen door middel van tempered glass protector en hoesje. Het enige is de batterij, maar voor de rest is dat ding volledig krasvrij. Een hoesje als je een gsm gebruikt tot dat ie op is, is geen overbodige luxe. Ken genoeg mensen, moeten ze weer de laatste gsm kopen en dan lopen ze rond met zo een gigantische barst of schade, door 1x vallen. Daarom een hoesje is geen overbodige luxe
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n gek idee hoor. Integreer een perfect passende hoes in het ontwerp en voorzie een degelijke glazen screenprotector vanuit de fabriek. Zo heeft de klant geen extra kosten meer en is het toestel meteen goed beschermd. Eventueel een omhulsel dat vervangbaar is in geval van schade. In x aantal kleuren, zodat je de smartphone kan personaliseren.
Je tv neem je niet de hele dag mee, en de kans dat die dan uit je handen glipt is een stuk kleiner. De kans je tv in je jaszak terecht komt met je sleutels is nul.

Tevens is een hoesje niet altijd voor bescherming. Som wil iemand een leuk jasje voor zijn/haar telefoon.

En sommige mensen hebben geen hoesje en nooit krasjes of ongelukje , en anderen laten hun telefoon meerdere keren per maand vallen.

Hoesjes geeft ons de keuze. Is het nodig? Ja/nee. Wil je een ander uiterlijk ja/nee.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur. En hoesjes maken dat we veel kunnen kiezen.

Mooi toch?
Een hoes om je telefoon heb ik altijd zo kansloos gevonden. Je doet toch ook geen hoes om je TV, auto of huis. Maak gewoon een telefoon die geen hoes nodig heeft, of integreer een hoes in het ontwerp.
Zo dacht ik er ook altijd over. Totdat Apple met toestellen kwam die zo enorm glad zijn dat ze makkelijk uit je handen glijden als je van nature droge handen hebt. Heb sinds de iPhone 6 alleen maar (leren) hoesjes gebruikt omdat de telefoon zo steviger in m'n hand ligt.

[Reactie gewijzigd door JorzoR op 8 december 2018 23:36]

Dit is een vrij domme opmerking. Hoe zeer ik het ook eens ben met het feit dat je eigenlijk een telefoon niet in een hoesje zou moeten stoppen gaat het hier puur om hoeveel risico men wilt nemen voor een design keuze. Het is mooier zonder hoesje, maar laat je hem vallen is die telefoon van 1200 euro ineens niks meer waard en zit je met een kapotte scherm die erg duur te repareren is.

Dan snap ik heel goed dat er mensen zijn die kiezen voor een hoesje want dat is waardevast. En wie zegt dat wij geen hoesjes om onze Auto's en huizen doen? Die dikke muur laag en al die bakstenen en tegels op je dak maken niet alleen een huis ze beschermen je woning precies zoals een hoesje doet. Auto's krijgen ook een dikke beschermlaag over de lak heen zodat krassen minder snel komen en vooral niet de lak beschadigen. In sommige gevallen gaan mensen zelfs naar de garage om een extra laag folie te wrappen. Kijk maar naar Supercars. Die gaan rechtstreeks na het ophalen weer de garage in voor detailing. Er zit al een beschermlaag op alle auto's maar dat van de fabriek komt nooit in de buurt van wat er op de markt beschikbaar is ter bescherming.

Een TV daar kunnen we het allemaal unaniem over eens zijn dat het waardeloos is daar een beschermprotectie om te doen gezien je dat aansluit en er verder niet aan zit of in de buurt komt grotendeels van de tijd.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 9 december 2018 01:31]

Je vergelijken klopt niet. het zijn twee verschillende gebruiksvoorwepen. Tv raak je nooit. Kans op ongeluk is bijna nihil. Telefoon gebruik je intensief. Kans op ongeluk is groter. Tevens is een telefoon tegenwoordig duurder dan je tv.
Ik heb een hoesje altijd als iets nodig beschouwd (voor 'smartphones'), en zeker nu met duurdere telefoons. Toch niets verkeerd aan je dure spullen extra goed te willen behandelen?

Of loop je ook rond met je laptop in een plastieken winkelzakje? :)

Enneuh.. als er een kras in men huis of auto zit, kan ik daar nog perfect in wonen of rijden, zit de kras in men scherm, is dat toch al een pak lastiger..
Maar waarom is de achterkant van veel telefoons dan van glas? Dan is plastic toch veel goedkoper en minder breekbaar? Als er toch een hoes omheen zit, zie je de achterkant toch niet.
Glas voelt en ziet er veel meer premium uit. Als een telefoon van §1200 een plastic achterkant heeft dan gaan mensen daar sowieso om zeuren dat het kostenbesparing is
Maar wat is het nut van dat glas op de achterkant als 95% van de mensen er een hoesje omheen doet?
Is er ook niet. Pure marketing. Mijn fijnste telefoon is nog steeds de Lumia 920, super sterk unibody.
Puur praktisch gezien is glas op de achterkant nutteloos. Het ziet er mooi uit en dat was het dan ook wel. Mijn A8 met glazen achterkant heeft een hoesje omdat deze anders continu aan de wandel gaat. Leg ik hem op mijn bureau dan verschuift hij wanneer ik wordt gebeld. Hetzelfde als ik hem op de leuning van de bank leg.

Mijn conclusie, telefoons met glazen achterkanten zijn suÔcidaal omdat ze zichzelf van een oppervlak proberen te gooien. :+
Het heeft geen nut maar het gaan om dat als iemand zijn telefoon uit pakt of even komt bekijken bij de mediamarkt dat iemand denk mt van wauw.. dat voelt duur aan. (Denk ik?)
Hoesje is prima, maar als fabrikant gelijk accu hoesjes uitbrengen voor nieuwe toestellen geeft mij het gevoel dat de accu in het toestel al waardeloos is om mee te beginnen.

Ik heb een note 9 die 2 dagen mee gaat o p een acculading. Als ik non stop zit te pielen met mijn note dan nog krijg ik hem niet leeg binnen een dag. Tenzij ik er 4 tot 6 uur op ga zitten gamen of meer dan 6 uur mee navigeer. Mijn verste wat ik hem leeg gekregen heb is 34% na een zeer intensieve gebruikersdag. Ik snap het probleem dus niet waarom je accu hoesjes nodig zou moeten hebben. Als je toestellen geen dag mee gaan dan moet er dus een grotere accu in. Iets waar Apple nogal moeite mee lijkt te hebben.
N=1. Ik heb een jaar oude iPhone 7 Plus en daar doe ik met normaal gebruik 3 dagen mee zonder te laden. Het is maar net hoe je je toestel gebruikt. En dat je de accu bij een nieuw toestel niet binnen een dag leeg krijgt, kan dat over een jaar drastisch anders zijn. Zie collega's soms na een jaar al bijna continu de telefoon aan de lader hebben liggen, iPhone of Android, maakt niets uit. Het ligt er allemaal maar aan hoe en wanneer je laadt, hoe intensief je je toestel gebruikt, enz enz.
Dat komt omdat er een hele grote batterij in de Note 9 zit. Die van mijn Nokia 7 Plus is iets kleiner qua batterij dan de Note 9 maar daar red ik ook makkelijke 2 dagen mee als hem niet intensief gebruik. Dat soort grote batterijen zitten niet in de iPhones, maar zo'n hoesje kan handig zijn als je de telefoon ouder wordt en de batterij ook niet meer 100 is.
Het is echt een drogreden. Een auto kost veel meer en daar zit ook geen glazen achterkant op. Het dashboard is ook gewoon van kunststof. Waarom? Omdat kunststof een geweldig materiaal is.

Ik vind glas helemaal niet premium aanvoelen. Het is koud en glad. Het gaat snel kapot. Daarnaast kunnen we door glas te gebruiken de accu niet meer zelf verwisselen.

De smartphone is een gebruiksvoorwerp. Zelf laat ik glazen tangen, hamers en schroevendraaiers altijd links liggen. Nu moet ik nog een high end telefoon met kunststof achterkant (en 3,5 mm jack, ook handig) vinden.
Het is Apple. Tuurlijk willen ze niet dat je de accu zelf kan vervangen. Jij vind glas niet premium aanvoelen, ik wel. Een auto is niet te vergelijken met een telefoon... Een alcantara telefoon zou ik persoonlijk vreselijk vinden. Voor mij zou een goede oplossing voor telefoons zijn (van §1200). Een koolstofvezel achterkant. Maarja dan wordt de prijs §1400 want ze willen dezelfde winst of zelfs meer voor zo iets.
Dat kan ook prima met een plastic achterkant.
Ik zou ook graag een opvolger van de (heerlijk kleine) iPhone SE zien,
wat mij betreft van modern plastic/koolstofvezel, veel goedkoper, liefst met een vervangbare achterkant (en batterij).

Wensenlijstje voor volgend jaar dan maar?
Als de achterkant van een telefoon van plastic is, koopt men er geen hoesje meer voor, en mist de fabrikant weer een stukje winst :P
Ah, daarom is de onderkant van mijn elektrische tandenborstel natuurlijk ook van glas :?
Wireless chargen gaat prima door plastic, sterker nog: het gaat zelfs prima door een plastic hoesje.

[Reactie gewijzigd door zacht op 8 december 2018 10:19]

Ik had ergens gelezen (geen bron natuurlijk) dat dit nodig was voor mobiele telefoons, maar misschien was dat ook wel ten opzichte van metalen achterkant.
Voorbeeld geeft een wat vertekend beeld. Met zwart zie je schaduw minder snel. Een dikkerdje ziet slanker uit dan wanneer dit dikkerdje gekleed is in iets roods
Maar het is ook duidelijk dat de randen een kleinere bocht maken om het zo slanker te laten lijken.
Bij mij staat de oude case onder het artikel ook in het zwart afgebeeld. Het nieuwe ontwerp vind ik ook in vergelijking hiermee toch wel degelijk een verbetering. De rand van de verdikking lijkt, behalve boven, op te houden waar het hoesje ophoudt, dus het lijkt me Łberhaupt niet meer mogelijk om ergens anders nog een schaduw te hebben.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 7 december 2018 21:32]

Of je stopt er een betere accu in je telefoon.
Zat ik ook net te denken inderdaad. Maakt ze gelijk ook minder buigzaam en dus minder makkelijk breekbaar.
Of je stopt een betere telefoon in je hoesje.
Ik ben heel benieuwd maar vind het er toch wel heel gek uitzien op deze manier.. Misschien kan Apple eens weer wat tijd besteden aan de iMac en Mac Pro... deze krijgen geen aandacht. Wat mij betreft mogen ze iPhone best een jaartje links laten liggen.
Ik gok dat als apple moet kiezen ze alleen telefoons gaan maken.
https://cdn.macrumors.com...7/aapl_3q18_linechart.jpg
Uiteraard mooi maar, ik vind dat je deze ook wel jaarlijks mag upgraden (net als de iPhones). Het huidige iMac Pro model is van december 2017. Denk dat je op zijn minst een processor update kan doorvoeren. Daarnaast is het design ook al jaren niet meer meer verandert (baard en bezels). En de Mac Pro is van 2013. Je moet toch ook toegeven dat de Macs een ondergeschoven kindje zijn geworden.

[Reactie gewijzigd door Maverick2001 op 7 december 2018 21:27]

iphones worden vaak om de 2 jaar al vervangen en zijn voor ~700 al te krijgen. Als ik een iMac koop voor een paar duizend euro wil je er sowieso meer dan 2 jaar mee doen sterker nog ze gaan al snel 4-6 jaar mee. Dus die heeft daardoor ook minder upgrades.
Dit is onzin. Als je aan vervanging doet, klopt het nog enigszins. Maar als je je eerste wilt kopen, wil je niet een model dat al een paar jaar oud is. En een Mac Pro (dus in principe voor zakelijk gebruik) mag ook wel vaker dan eens in de 5/6 jaar een upgrade krijgen. Zakelijk gezien zullen er zat gebruikers zijn die vaker willen vervangen dan eens in de 4-6 jaar.
Een iPone wordt elke 2 jaar vervangen, maar elk jaar komt er een nieuw model uit. Je slaat er dus telkens ťťn over, twee als de upgrade na 2 jaar nog te klein is, of de portemonnee het even niet kan trekken.
Als de iMac maar eens in de 4 jaar uitkomt is dat erg weinig. Een model overslaan is er dan niet meer bij. Na 4 jaar moet je haast wel een nieuwe kopen. 2 jaar wachten is een optie, maar dan krijg je nog steeds die iMac dan technisch 2 jaar oud is, voor dezelfde prijs. Een upgrade eens in de 2 jaar zou dan ideaal zijn.
Eens! 1x in de 2 jaar zou prima zijn en misschien elk jaar een eventuele processor of ssd aanpassing.
Apple laat de Mac gebruiker wel een beetje zitten. En daarbij de upgrades met wel extreem hoge prijzen zijn slikken of stikken. In de iMac pro moet je wel een keuze maken qua intern geheugen want het kan nooit meer anders. MacOs vind ik nog steeds ongeŽvenaard, zeker icm de naadloze samenwerking met iOS en de werking van iCloud. Anders was ik al lang weer overgestapt naar Windows.
Inderdaad levensduur van hardware vind ik bij Apple belangrijk en aanwezig. Mijn macbook pro 15'' late 2013 kan nog prima mee met photoshop, fusion 360 en andere apps naast chrome etc. Naturlijk alles kan sneller maar het enige waar ik tegen aanloop is de opslag van 250gb ssd die vaker bijna vol is dan goed leeg (maar dat heeft te maken dat ik meer dan regelmatig tientallen bestanden van 2 a 3 gb ieder snel bij de hand moet hebben en niet wil zeulen met externe hardware die ik mogelijk weer ergens vergeet op 't werk of thuis haha).

Maar aan de andere kant als ik update zou ik wel graag een model willen kopen van 'dit jaar' en niet een model die inmiddels ook al 3 jaar oud is want gezien het toch een grote investering is schiet ik mezelf door m'n kop als 0,5-1 jaar later een nieuw model wel uitkomt terwijl ik dat (half) jaartje nog best had kunnen volhouden...

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 7 december 2018 23:10]

"kan nog prima mee" is geen reden om iets niet te vervangen.
ze gaan al snel 4-6 jaar mee
Nee hoor, 1 jaar gewoon, volgens Apple. (1 jaar garantie)
Alleen omdat het moet, 2 jaar garantie in Europa.
Ik heb er eentje en ik vind het maar so so. Vooral de Vega64 valt me vies tegen
Ik praate alleen over gebruikers die alleen apple willen, zelf zou ik nooit voor een mac gaan.
Ja, dat weet ik.
En ik beschouw het als een maatschappelijke dienst om elke onwetende Apple aanbidder te verrijken met de waarheid. :9
Is deze Apple accu case voor jou een signaal dat ze teveel tijd besteden aan de iPhone dan?
Ik heb soms het gevoel dat men denkt dat alle 13,000 apple campus medewerkers zich richten op 1 product de gehele dag en niets anders kunnen/mogen doen. Zelfde als een als Nintendo een remake uitbrengt ipv een nieuwe Zelda... daar wordt heus aangewerkt jongens, door een andere afdeling (zucht)

P.s. zeg niet dat OP dit ook te kennen geeft
> daar wordt heus aangewerkt jongens, door een andere afdeling (zucht)

Ja precies, ik heb deze gedachte gang ook dus. Het is niet zo dat er 1 enkele team is bij Apple is die meteen alle variabele producten ontwerpt?
Als je die case nodig hebt besteed je zelf teveel tijd op je Iphone ;)
Hmm, ik vind die oude persoonlijk mooier.
Zou het een mogelijkheid zijn om een dergelijke accu-hoes uit te voeren met wireless Charging zodat het niet nodig is om een connector aan de onderkant van het hoesje te hebben?

(Of is dit inmiddels al het geval? :9 )
Zelfs als dit mogelijk zou zijn, zou het de effectieve capaciteit drastisch verminderen door de overhead/inefficiŽntie van draadloos laden
Enkele collega's hebben ook van die baksteen covers. Zou ik zelf nooit gebruiken maarja ik heb dan ook een telefoon met 4000 mah dat ik enkel snachts oplaad.
Het verschil is dat deze integreert met de iphone en niet alleen 'gewoon' oplaad. Voor zover ik weet zijn deze chippies nog niet te krijgen voor third parties.
The charging is literally "smart" too. With the iPhone adapter, it'll charge the iPhone first then the case. With the iPad adapter, it seems to charge the iPhone and, because there's so much juice, charge the case at the same time. Either way, your iPhone gets priority, which means it'll always have the most charge possible.

Also, your iPhone knows when it's connected to the case rather than a plug so it's smart enough not to begin any backups or background tasks, or other processes that cause excessive drain. If you plug the case in, though, it's also smart enough to open up all those power-hungry processes.

Some people might want a case to enable all that activity, of course, and plenty of cases do. Apple is doing something different: solving for maximum power efficiency in the lightest possible package.
Thanks to the iOS integration, charge status for both the iPhone and the Smart Battery Care is prominently displayed immediately on the Lock screen when you plug it in. Charge status for both is also available at any time from Notification Center. Simply swipe down from the top.
Geen eigen indicators dus, geen 'about 1 charge capacity' omdat de iphone denkt dat ie oplaad, en geen aparte on off switch. Best handig ding, hij ziet er gewoon niet uit.
Wie weet, ik zit niet in die industrie, maar aangezien er third party accesories zijn die goed integreren met apple producten is het ook niet te veel gezegd dat het ook kan zijn dat deze cut-throat industry gewoon niet geintresseerd is om dat te doen. Ik ga over dat pas een mening uiten als ik weet hoe of wat, aannames en speculatie zijn gewoon nutteloos en doe ik al te vaak met andere dingen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True