Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple brengt wellicht een nieuwe accuhoes uit voor iPhone 11-telefoons

Apple gaat wellicht een nieuwe Smart Battery Case uitbrengen voor de iPhone 11, iPhone 11 Pro, en de iPhone 11 Pro Max. De website 9to5Mac heeft in code van de maandag uitgekomen iOS-versie 13.2 een afbeelding gevonden van zo'n accuhoes.

Volgens 9to5Mac bevestigt de release van iOS 13.2 dat de kans groot is dat Apple op termijn een officiële Smart Battery Case uitbrengt voor de nieuwste iPhones. De afbeelding lijkt sterk op de accuhoezen die Apple eerder uitbracht, met als belangrijkste verschil een groter, vierkant gat voor het camera-eiland van de iPhone 11-toestellen. Het is nog onbekend of en zo ja wanneer het bedrijf uit Cupertino nieuwe accuhoezen gaat uitbrengen. Ook is nog onduidelijk in hoeverre de accuduur kan worden opgeschroefd als deze hoesjes worden gebruikt.

Begin dit jaar bracht Apple soortgelijke accuhoezen uit voor de iPhones uit 2018, te weten de iPhone XS, XS Max en XR. Aangezien die hoezen toen voor de drie uitgebrachte modellen beschikbaar kwamen, ligt het voor de hand dat Apple de eventueel nieuw uit te brengen accuhoesjes ook weer voor de drie nieuwste iPhones uitbrengt.

Apple heeft maandag iOS-versie 13.2 uitgebracht, waarmee onder meer compatibiliteit voor de nieuwe Airpods Pro-oordoppen wordt toegevoegd. Met deze nieuwe versie krijgen gebruiker verder de beschikking over camerafunctie Deep Fusion, die eerder al in de bèta van iOS 13.2 zat. Deze modus is geen nachtmodus, maar wijzigt de manier waarop de iPhone 11-telefoons foto's maken bij matige lichtomstandigheden. Overigens heeft 9to5Mac in code van iOS 13.2 ook aanwijzingen gevonden dat Apple een apparaat genaamd AirTag gaat uitbrengen, waarmee gebruikers persoonlijke items kunnen tracken.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

28-10-2019 • 21:04

107 Linkedin Google+

Reacties (107)

Wijzig sortering
De batterij van de iPhone 11 en iPhone 11 Pro gaan al zolang mee, ik begrijp niet wie dit zou gebruiken. Misschien voor een lange outdoor trip ofzo? Ik vind dat de iPhone X de eerste iPhone was met voldoende batterij (zonder de strijkplanken iPhone Plus modellen)
Misschien voor een lange filmsessie waarbij het niet mogelijk is de iPhone aan lader te hangen?
Filmsessie van 24 uur?
Ga maar eens filmen op 4K met de iphone . . . .
En dat wordt nog erger als je apps als Filmic Pro gaat gebruiken die met een hogere bitrate opnemen.
Je mag dan blij zijn als je 2 uur haalt.
Kom op, wellicht voor jou. Met intensief gebruik ga ik er in een dag gewoon doorheen hoor. Scherm veel aan doet al genoeg.

Het ligt heel sterk aan je gebruikersprofiel. Ik haal die 2 dagen nooit, hoe vaak ik ook lees dat anderen dat wel doen.
Dit. Zo vaak zie ik een reactie met, puh krijg je nooit leeg in 1 dag, wat doe je wel niet met je telefoon. Moet je eens gaan werken waar ik werk. Slecht bereik in het gebouw, dat draint je accu ook.

Mijn moeder doet zonder grappen 6 tot 7 dagen met 1 acculading van haar moto g5 plus, want alleen wat whatsapp. Stel je voor dat zij nou anderen gaat vertellen dat ze sukkels zijn dat ze niet een week met hun accu doen.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 30 oktober 2019 16:18]

Laatst een paar weken in een vrijwel geheel afgesloten betonnen bak staan werken. Sms kwam nog net binnen met vertraging. Batterij binnen 2 uur geheel leeg! Bizar verschil.
Enige telefoon die bij mij anderhalve dag meeging was de Xiaomi Redmi Note 4. En dan nog moest ik hem iedere nacht aan de oplader hangen dus maakt niet zoveel verschil. Een smartphone die echt 2 dagen meegaat met intensief gebruik moet ik nog tegenkomen. Mijn S10E gaat nu met moeite 20 uur mee.

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 29 oktober 2019 16:25]

Jij speelt duidelijk geen games op je smartphone... met de welbekende AR titels die je buiten speelt vlieg je door je accu, ook zo'n dikke. Ik heb nu een telefoon waar ze ze niet voor maken maar ik bestelde eigenlijk standaard zo'n Mophie hoes met accu voor al mijn telefoons voorheen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 29 oktober 2019 00:06]

Misschien voor mensen die geen powerbank (moet je weer met je meezeulen) willen en gewoon een langere accuduur willen?
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt waarom dit nuttig kan zijn. Je kan best zelf wel scenario's bedenken waarin je meer dan 24 uur je telefoon niet kan opladen.
Ze kunnen die hoes beter voor de iPhone 7 (en 8?) uitbrengen. Sinds de update naar iOS 13 is het ronduit dramatisch gesteld met de batterijduur. De laatste update heeft daar een héél klein beetje verbetering in gebracht, maar ik kom de dag nog steeds niet door zonder de telefoon aan het infuus te hangen.

Edit: ik zie nu pas in het artikel staan dat iOS 13.2 gisteren is uitgebracht. Het was de 13.1.3 update die niet veel verbetering bracht. Hopelijk de 13.2 update wel! 🤞

[Reactie gewijzigd door leonboot op 29 oktober 2019 08:43]

Er is al jaren een Smart Battery Case voor de iPhone 7 die ook bij de 8 werkt.
Als Pokémon GO speler is het erg prettig. Heb ook de versie voor de XS Max. Ik heb ook altijd een Powerbank bij me, maar hierdoor hoef ik pas na een veel langere speeltijd aan de bekabeling.
Hier niet, de X had een redelijk goede accuduur maar iet overdreven bijzonder.
De 11 die ik nu heb houdt het wat mij betreft veel beter vol.
Wacht maar totdat de iPhone 11 1 jaar op de markt is en de batterijduur enorm verkort is door slijtage.
Als ik kijk bij mijn iPhone XS Max (gekocht bij release) bij de Batterij > Batterijconditie is deze 99%

Dus dat zal bij de iPhone 11 ook wel meevallen gok ik ;)
Ik heb een 11 pro Max en de accu duur is met twee dagen al simpelweg geweldig (vanmorgen 07:05 van de lader en nu nog 62% met 4:22 SOT). Als ik daar een hoesje bij bedenk zou dat wel eens 4 dagen kunnen betekenen op vakantie.

Iets waar ik wel oren naar heb :)

[Reactie gewijzigd door Donstil op 28 oktober 2019 21:28]

Maar een 10000mah powerbank kost max 20 euro. Heb ik bijvoorbeeld standaard in de rugzak. Kan je een iphone max bijna 2x van opladen want:
Actual capacity = ((power_bank_capacity_in_mAh * 3.7) / 4.2) * 0.8

https://www.androidauthor...ies-gary-explains-699550/
Ja ik heb er een maar dat is weer een los product. Het fijne van de Apple batterij case is juist dat het een is met de iPhone.
en je hele telefoon er ook zwaarder van wordt...
Ik heb standaard een powerbank in mijn auto liggen. Als ik hem nodig heb ligt hij in de buurt.


EDIT: Als reactie op iedereen hieronder.
( Ik heb zelf extra grote powerbanks 20k+mah (voor iedereen om mij heen en meerdere actioncams etc) Ik bedoel vooral dat je telefoon zwaarder en onhandiger in je hand is. Ik heb het zelf niet op grote telefoons. (Erg blij met mijn 5.2 inch scherm) Powerbank gaat vaak in de rugzak waar ook water in zit. Heb zelf dan geen probleem met een tas mee slepen. Maar wel met een onhandig grote telefoon.
)

[Reactie gewijzigd door Tim Lamein op 29 oktober 2019 13:17]

Ik heb zelf een 3rd party battery case voor mijn 6s. Gebruik hem voornamelijk als ik op vakantie. Is een stuk praktischer dan rondlopen met een powerbank
En die moet je weer niet vergeten om op te laden, Ik heb ook een powerbank van 10,000mah maar dat is best een zwaar ding en wil ik liever niet overal mee toe nemen.
Jammer dat Apple niet gewoon 4 laadpunten voorziet op de achterkant van de telefoon zodat de iPhone niet zo'n extra lange 'kin' krijgt met dit hoesje.
of gewoon draadloos laden met Qi, dat heeft elke nieuwe iPhone tegenwoordig. Ik vermoed dat zo'n hoes dat ook wel kan.
Dat heeft teveel verlies.q
Voor de 6 en 6s snapte ik de hoezen wel, vooral de 4.7 inch versies hadden een zwakke accuduur. Helemaal als na een jaar of wat de slijtage al begon te komen, en ze zomaar op 20% uit konden vallen. Maar de 11 (pro) heeft een uitstekende accuduur, en, heel modern, zelfs snelladen. Je krijgt bij de echt heel dure modellen zelfs een snellader in de doos. Ongekend. In ieder geval, ik zie niet hoe je bij de 11 pro max bijvoorbeeld een accuhoes nodig moet hebben. Je moet echt redelijk je best doen om die leeg te krijgen op een dag.
Je praat over een product wat rond de €1000,- Alsof het speciaal is dat er een snel lader bij zit. Mag toch echt hopen dat het voor die prijs automatisch erbij zit.
Ik heb een 11 Pro en de snellader zit nog altijd in de doos. Compleet nutteloos. Wat een overrated accessoire!

Persoonlijk had ik liever een 2.5 watt lader gehad. Dan kon ik tenminste echt traag laden ‘s nachts. Nu stel ik vast dat de 5watt lader snel naar 80% gaat, dan wordt softwarematig het laden gestopt, gedurende meerdere uren, tot voor het opstaan.

Een 18Watt lader is dus complete overkill. Wel leuk voor de specsheet, blijkbaar.
Er zijn ook mensen die hun telefoon even van 20/30 naar 80/90 bijladen en zo weer makkelijk een dag vooruit kunnen.
Erg fijn dat je dan niet 2 uur hoeft te wachten.
Jij gebruikt dit niet, dus je kan je vast niet voorstellen dat er mensen zijn die het wel relaxed vinden, maar snelladen is handig voor als je telefoon een laag accupercentage heeft, terwijl je weer weg moet. Bijvoorbeeld je telefoon zit onder de 30%, je bent even thuis om te douchen, en moet dan weer door omdat je 's avonds nog van alles geplanned hebt. Dan gaat je telefoon even die 20 minuten aan de snellader terwijl je staat te douchen e.d., en dan kan je de hele avond zonder problemen volmaken. Want met 20 minuten snelladen ram je het ding zo over de 60%, terwijl met zo'n trage lader je er net 5% bij krijgt in 20 minuten.

Of de fanatieke smartphone gamers. Die zweren bij een snellader, omdat je je telefoon vrij rap kan drainen met intensief gamen.

Daar is het voor, het wordt heel veel gebruikt door heel veel mensen met heel veel plezier. En, je accu op 100% laden zoals jij stelt in je reactie is ook slecht voor de accu. In de extremen slijt ie hard, dus onder de 15 en boven de 85%. Wil je je accu echt lang goed houden, dan laad je niet over de 85% op.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 28 oktober 2019 22:17]

. Wil je je accu echt lang goed houden, dan laad je niet over de 85% op.

En dat lukt beter als je niet snellaadt...

Bovendien, wat is “laden tot 100%”, dat bepaalt iedere fabrikant. Wat bij één fabrikant 85% is, is bij een andere fabrikant (die voorzichtiger is) misschien 100%...
Bovendien, wat is “laden tot 100%”, dat bepaalt iedere fabrikant. Wat bij één fabrikant 85% is, is bij een andere fabrikant (die voorzichtiger is) misschien 100%...
Bronloze aannames. Al zullen er vast (chinese) fabrikanten zijn die om de spec sheet zo aantrekkelijk mogelijk te maken de accucapaciteit oppompen. Qua percentages kan ik je wel met zekerheid zeggen dat iphones veel te lang op 100-90% blijven zitten. Ik kan op een iphone wel 3 keer zo lang met 100-90% dan met 10-0%. Zal vast een (marketingstechnische) reden voor zijn.
Je begrijpt het punt niet. Wat je in een bepaalde accu kan pompen, is een compromis tussen levensduur en capaciteit. Dezelfde accu kan je implementeren als 3000mAh of als 3400mAh, afhankelijk van de marge/levensduur die je als fabrikant wil nemen/nastreven.
Okay. En nu de nuttige info, welke fabrikanten gaan voor de lagere accucapaciteit en langere levensduur, en welke fabrikanten andersom?
In mijn persoonlijke ervaring gaan Apple's accu's lang mee, als je niet snellaadt en vermijdt ze helemaal leeg te trekken. 4-5 jaar lijkt geen probleem, ook niet als je 's nachts laadt (tot 100%).

Ik hoor/zie wel eens wat anders - sommigen spreken over 1-2 jaar.. Wat betekent dat òf er een probleem is met de fabrikant, òf dat men de accu mishandelt.
Als ik kijk naar de zakelijke iPhones 7 hier die net vervangen zijn na 2 jaar, ze hebben een accu toestand van rond 83% en als je ze gebruikt vliegt het percentage hard omlaag. (geen gekke uitval toestanden verder).
Bij mij heet dat gewoon na 2 jaar normaal gebruik economisch versleten.
Ik zie niet in waarom een iPhone 7 na 2 jaar “economisch versleten zou zijn”. Ik had er zelf één, na 3 jaar doorgegeven aan mijn vrouw met 85% batterijniveau. Ik ben er vrij zeker van dat hij nog een tweetal jaar mee kan zonder de batterij te vervangen. En nog langer daarna..
Net-zogoed beperk je als je de accu lang goed wil laten die laadstroom...
snelladen is snelslopen.
Geen bron nodig. Het is een feit dat spanning/stroom warmte produceert. Warmte is slecht voor een accu (in ieder geval de li-ion accu's) want ze degraderen dan sneller.

Een warme accu betekend sneller slijtage. Je zou hem kunnen koelen maar de bronspanning creeërt alsnog enige warmte.
Mijn Oppo wordt helemaal niet zo achterlijk heet tijdens dat SuperVOOC laden echter, waarbij er 45 watt in twee accucellen gepompt wordt.
Dat ding is inmiddels een jaar oud en merk geen noemenswaardige accudegradatie en hang hem geregeld (zeker 4 a 5 keer per week) aan de supercharger, bovenop regulier opladen in de avond wat ik doe met een "trage" lader.
Hangt al met al nogal van wat factoren af of je daar nerveus van moet worden.

Gemiddelde smartphone op een Qi pad wordt veel warmer.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 29 oktober 2019 00:14]

Ah ja, mooie techniek. De capaciteit word verdeeld over 2 accu die parallel staan. Vanzelfsprekend blijft zo elke accu een stuk minder warm. Alsnog met maximaal 25 watt per cel, wat behoorlijk is.

Van de onderliggende techniek heb ik geen weet omdat het prioritair is. Je zou met een bepaald frequentie toch dezelfde laad snelheid kunnen behouden. Zoiets zal oppo wel gedaan hebben :)
"Ze degraderen sneller, ze creeren enige warmte"...die uitspraken zijn allemaal waar maar zeggen niets over de uiteindelijke impact als je snelladen gebruikt. Wat is enige warmte? Wat is sneller degraderen, is dat een beetje sneller of heel veel sneller?. En de fabrikanten zijn er heus wel mee bezig goede laadcruves te grbruiken zodat de impact meevalt. Ik zelf heb nog geen enkele accu moeten vervangen de laatste 4-5 jaar...
Snelladen is snelslopen heeft wel degelijk een bron nodig. Algemene kennis over accu's en warmte geneuzel is nutteloos bij een dergelijke statement. Snelladen is sneller slijten dan traag laden is een statement die je nog kan verdedigen/verklaren met algemene accu kennis zonder bronnen. Mijn telefoon blijft overigens koel tijdens snelladen (half uur voor 60%). De meeste hitte tijdens het laden van een gemiddelde telefoon komt van het omzetten van voltages overigens (en dat doet oppo dus niet) , dat minimale beetje stroom dat je zo een accu in jaagt is geen probleem voor moderne accutechniek/chemie. We zitten al op accu's die volledig leeg te trekken zijn in een minuut bijvoorbeeld zonder extreme degradatie.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29 oktober 2019 01:14]

Energie is energie, of het nou elektrisch, thermisch of anders is. Allemaal joules. En accus zijn om die joules op te slaan. Lijkt me dus vreemd dat energie slecht is voor een product dat bedoeld is om energie op te slaan. Omdat ik met random feiten strooi hoef ik geen bron te geven. Onderzoek naar m'n conclusie is onnodig want ik noemde wat feitjes. Context is ook overrated.

Lang verhaal kort: Bron?
Energie is niet slecht voor een accu, maar wel de snelheid waarmee dit er in wordt gestouwd. Hoe sneller dit gaat, hoe warmer het kan worden. Hoe warmer het word hoe sneller een cel van een lithium ion accu degradeerd.

Gezien we op Tweakers zitten, en dit redelijk algemene kennis is volgens mij, leek me een bron niet nodig. Daarbij ben ik elektromonteur en weet ik dat dit gewoon een feit is. Wil niet zeggen dat snel opladen per definitie slecht is. Als je bijvoorbeeld weinig ampère gebruikt zal het minder warm worden.

Bron. Hierbij komt hè effect van warmte continu in het hele artikel terug.

Enigszins een bron. Begrijpbare en leerzame antwoorden.
Er is dus al eerder geconstateerd dat snelladen beter is omdat de warmteontwikkeling korter plaats vind

Edit: ik zit hier fout, zoals @Annihlator hieronder uitlegt. Ik was in de veronderstelling dat bijv. 30 min laden op 40° beter was dan bijv. 2 uur op 30°.

[Reactie gewijzigd door HighVoltage op 29 oktober 2019 21:58]

Dat klinkt enigszins logisch maar ben skeptisch. De degradatie van een accucel stijgt exponentieel met toename aan warmte. Een accu bestaat uit zeldzame en kwetsbare metalen/mineralen die niet zo goed tegen de schommeling in temperatuur maar ook warmte kan.

Ik zal het er vandaag eens over hebben op de werkvloer. Degradatie van accu's is bij ons een veelbesproken onderwerp :)
Dat klopt botweg niet.
Simpelweg; dit is niet op gevoel te beoordelen en we zullen zelden de warmte van de cel zelf voelen; je moet dus op heel wat aannames gaan varen om aan te willen nemen dat het niet *mogelijk* tot *gegarandeerd* meer slijtage oplevert; Hoewel bijvoorbeeld ook op een boel cellen 45c als maximale laadtemperatuur aangegeven wordt garandeert dat alsnog niet dat de accu niet al 45c aan kan tikken voor de behuizing zelf warm wordt :) noch sluit het uit dat de accu tussen bijv 35-45c al eerder oxidatie optreedt dan bijv tussen 25-35c :)

sterker nog; de nadelen zijn zelfs al te vinden wanneer de opslagtemperatuur niet ideaal is (bijv bij 22-25c gemiddeld 20% capaciteitsverlies op jaarbasis) en daarboven werkt dat chemische oxidatieproces alleen nog maar sneller; sterker nog, lokaal te warme cellen kunnen een oxidatieophoping krijgt waardoor cellen intern kunnen scheuren en kortsluiten (denk aan "bolle accu's"/ploffende accu's, ) echter is het vaak ook niet voordelig om onder de 5 a 10 c te laden; ook dat heeft averechts effect.
Belangrijk is dat zon ophoping vrij gemakkelijl een runaway-effect kan veroorzaken door die interne (gedeeltelijke) sluiting waardool de cel vaak warmer wordt :)

De chemie in lifepo batterijen is gelukkig beter bestand tegen iets hogere laadtempersturen dan de andere soorten, maar alsnog zou je laden buiten 5-45c celtemperatuur moeten willen voorkomen.

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 29 oktober 2019 09:41]

Een 18Watt lader is dus complete overkill. Wel leuk voor de specsheet, blijkbaar.
Mijn Oppo's bijgeleverde lader laad op met 45 watt, van 0 naar 100 in drie kwartier.
Ik zou dat voor geen goud meer willen missen want als je zit te wachten op het laden van je telefoon is minder altijd beter, aangezien ik nog wel eens een spelletje doe ik mijn telefoon nog wel eens leeg en komt dat geregeld voor.

Voor de reguliere laadbeurten heb ik een slakkenlader naast mijn bed om de accu te onzien, maar uiteindelijk is het ook wel gewoon een gebruiksvoorwerp die mag weg slijten.

Ik snap al met al niet hoe je dat nutteloos kan noemen als ik in drie kwartier weer buiten sta met een volle telefoon. Nutteloosheid impliceert toch afwezigheid van praktisch nut.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 29 oktober 2019 00:16]

Ik heb nooit een lege accu overdag, er zijn ook vaak diverse gelegenheden om bij te laden.
Nutteloos is het dan misschien niet, maar voor de meeste mensen is mogelijk alsnog nodeloos te noemen als tegelijkertijd je er donder op kan zeggen dat de capaciteit sneller terugloopt dan bij normaal laden; sterker nog, naar verloop van tijd kan je daardoor de functie om die batterij die half-kaduuk is toch nog bij kan laden als belangrijker beschouwen dan het hebben van een cel met botweg afdoende capaciteit :)

Volgens mij wordt vanuit fabrikanten tot dusver over mogelijke nadelen aan snelladen gezwegen; vooral dat vind ik wel jammer. hierdoor kan (naar mijn mening) jan met de pet die afweging niet voor zichzelf maken; snelladen wordt tot zover mij bekend vooral als pro bestempelt terwijl dat mes gewoon aan twee kanten snijdt :)

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 29 oktober 2019 09:47]

Toch ga ik qua batterijduur gewoon uit van de fabrikant. En dus dat ik gewoon dagelijks mijn telefoon kan opladen met bijgeleverde lader.

Internet staat vol met mooie theorieën over hoe je met je accu om zou moeten gaan maar die beweringen gaan ook zelden vergezeld enige vorm van harde data en uiteindelijk is het niet bob van smartphoneforum x y z die mijn garantie moet voltrekken maar gewoon Oppo.

Buiten garantie concentreer ik me doorgaans sowieso op een vervangend exemplaar, maar mijn smartphones komen dan ook zelden boven de 500 euro qua aanschafprijs.
Ik geloof er dan verder niet zo in dat ze dit doen om je sneller je accu te laten verslijten. Dat kunnen ze veel geniepiger oplossen in het laadcircuit. Ook bij niet-snelladers.

Toen ik mijn e-bike kocht zelfde verhaal, kwamen mensen uit allerlei hoeken (binnen bijvoorbeeld familie) om me te vertellen dat ik de accu nooit moet opladen als ik niet thuis ben, en in plaats daarvan dus de accu boven (arbitrair aantal streepjes/procent/voltage) uit de lader moet trekken enzo. (waar ik dus een klokje ofzo voor moet zetten)
Ik heb daar dus echt geen tijd voor. Het is een gebruiksvoorwerp met een bepaalde waarde en waar je een bepaalde verwachting aan kan hangen qua levensduur gewoon door het als beschreven te gebruiken en als daar iets echt aan mankeert mag de fabrikant/winkel dat gaan oplossen.

Oppo zet vrij dik in op die laadtechniek van ze dus ik ga er wel een beetje van uit dat dat gewoon kan binnen de normale levensduur van een beetje smartphone.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 29 oktober 2019 14:12]

Met een mooi prijs kaartje zeker
Een hoesje... wat een 'nieuws' zeg.
Zou het een idee zijn om eens een iets dikkere telefoon uit te brengen met een fatsoenlijke accu?
Laten ze gratis weggeven voor de Xs modellen....
Iets dat ik niet had gelezen in de reviews: Apple brengt normaal altijd lederen hoesjes uit voor zijn iphones. Maar deze keer kan je dat enkel kopen voor de 11 pro en de 11 pro max, voor de iphone 11 kan je enkel een siliconen hoesje kopen.

de vraag is dus of de accuhoes beschikbaar komt voor de 11, 11 pro & pro max.
Ik als Android gebruiker zie het nut van dergelijk hoesje wel in.
Voor Apple gebruikers zie ik minder nut omdat die zeer vaak lijken de focussen op dun, dun, dun. En op andere design aspecten. Dat gaat natuurlijk totaal verloren met zo'n hoesje. Met ieder hoesje eigenlijk.

Hier op Tweakers heeft al eerder een soortgelijk hoesje gestaan. Dat was echt een gemiste kans. Het idee, hoewel niet nieuw, was goed. Maar de accu was niet over de gehele oppervlakte van de telefoon. Daarmee doel ik niet op de uitsparing voor de camera.

De noodzaak van een dergelijk hoesje laat het nadeel v/e unibody design duidelijk zien. Van ieder merk.
Moto was is dat opzicht superieur. Een losse achterkant. Dus je kom heel simpel batterijen vervangen. De standaard accu was dus eigenlijk een los powerbankje.
Gebruikers die structureel met een lege accu zaten konden voor een dikkere batterij kiezen met bijbehorende achterkantje.
Vervlogen dromen :-)
Ik denk ook nog vrij graag terug aan mn samsung s2; had ik doorgaans 1 of 2 reservebatterijen op zak :)