Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 302 reacties

KPN stopt met jongerenprovider Hi. Dat heeft de provider bekendgemaakt. Huidige klanten van Hi behouden hun huidige abonnementen en voorwaarden. Het jongerenmerk Hi van KPN heeft bijna twintig jaar bestaan.

So HiOp 1 juli moeten alle klanten van Hi zijn overgezet naar de naam KPN, waarna het merk verdwijnt. KPN belooft huidige klanten van Hi een 'upgrade cadeau' te zullen geven, zonder concreet te melden wat dat inhoudt. KPN informeert alle klanten dinsdag.

KPN stopt met het merk omdat 'met de komst van 4g de specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe gegroeid zijn', aldus de provider. "Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren."

KPN sluit de 52 bestaande Hi-winkels en zegt dat het binnen KPN plek heeft voor de 'meerderheid' van de Hi-medewerkers. Hi is al jaren een van de grootste 'virtuele providers' van Nederland en richtte zich specifiek op jongeren. Simyo en Telfort blijven wel bestaan als 'goedkope' providers van KPN. Hoeveel klanten Hi precies heeft, vermeldt de provider niet. Hi kreeg bij de afgelopen Tweakers Awards 10,7 procent van de stemmen.

Bye Hi

Wat vind jij ervan dat Hi straks KPN gaat heten?

Maakt me niet zoveel uit
44,7%
Jammer, ik vind het een leuk merk en KPN is toch suffer
25,7%
Werd hoog tijd: Hi is zoooo 2001
14,9%
Ben al jaren groot fan van Hi en vind het dus een schande!
10,3%
Zonder Hi is het makkelijker een nieuw abo te kiezen
4,5%

Aantal stemmen: 11.292. Deelname gesloten op 14-04-2015 09:23. Stemmen is niet meer mogelijk.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (302)

1 2 3 ... 12
Als je naar de afgelopen 5 jaar kijkt zie je dat de twee merken duidelijk (bewust) naar elkaar toe zijn gegroeid. Het gebruik van de consument is namelijk erg veranderd. Er is een duidelijke verschuiving te zien in het gebruik van sms naar Whatsapp en steeds meer mensen zijn een smartphone gaan gebruiken waardoor internet bundels in mobiele abonnementen centraal zijn gaan staan.

Als je dat gegeven vergelijkt met het aanbod van mobiele abonnementen over de afgelopen jaren is het eigenlijk heel makkelijk te bedenken dat HI overbodig is geworden voor KPN. De markt is volwassen geworden en heeft geen merk meer nodig die een kinderlijke uitstraling heeft, want mobiel internet is allang niet meer alleen voor jongeren.

HI gaf altijd meer data en verdubbelde gratis je sms en later kreeg je onbeperkt smsen, maar sms wordt ‘bijna’ niet meer gebruikt en data is allang niet meer alleen voor jongeren. En om KPN nu op het gebied van aanbod van hoeveelheid data te laten concurreren met HI is natuurlijk een belachelijk idee. Ook het onderscheid dat er was in hoeveelheid belminuten tussen KPN en HI is ook niet verstandig meer, gezien het feit dat je tegenwoordig bij de andere netwerken ook al onbeperkt bellen kan krijgen voor een prikkie.

Hieronder heb ik een kleine impressie neergezet met het verloop van mobiele sim only abonnementen van KPN en HI vanaf 2010 tm heden. Het zijn de basisprijzen zonder de promoties erbij te pakken, omdat die maandelijks kunnen veranderen. Kortingen die aangeboden zijn gedurende afgelopen 5 jaar zijn voor mijn gevoel wel redelijk overeenkomend met elkaar. Vergelijken tussen de abonnementen inclusief telefoon is niet mogelijk, omdat de toestelkortingen niet meer terug te vinden zijn, maar je kan aan de hand van de sim only’s ook een indruk krijgen van het verloop.


Tarieven sim only:

Kpn 2010:
320 minuten/320 sms: 25,35 euro per maand
KPN Surf en Mail Totaal Snel FUP: 15,25 euro per maand


Hi 2010:
375 minuten/750 sms: 25,95 euro per maand
Hi Internet Extra Sim Only 1GB: 14,95 euro per maand


http://www.kpn.com/ss/Sat...M_KPN2010SimOnly_v4.7.pdf

https://shop.www.hi.nl/im.../Hi_tarieven_Sim_Only.pdf

Kpn 2011:
350 minuten/350 sms + 500 mb data: 31,5 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro


Hi 2011:
375 minuten/750 sms + 500 mb data: 33,95 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro


https://www.unitedconsume...SWeb-SimOnly-20121001.pdf

https://shop.www.hi.nl/im.../Hi_Tarievenoverzicht.pdf

Kpn 2012:
250 minuten/ 250 sms: 10,35 euro per maand
1000 mb data: 15,54 euro per maand
KPN 1500 MB icm Spotify Premium: 10 euro per maand



Hi 2012:
300 minuten/300 sms: 15,54 euro per maand
1000 mb data: 20,72 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
Hi Eindeloos Spotify Premium: 10 euro per maand


http://www.kpn.com/ss/Sat...Mobiel2012SimOnlyv4.7.pdf

https://www.hi.nl/web/fil...8c0-27ec13531070&owner=hi

Kpn 2013:
Onbeperkt bellen/sms + 1 gb data: 38,02 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 12,5 euro
KPN 1500 MB icm Spotify Premium: 10 euro per maand


Hi 2013:
300 minuten: 10,12 euro per maand
1,5 gb data + onbeperkt sms: 27,87 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 12,5 euro
Hi Eindeloos Spotify Premium: 10 euro per maand


http://www.kpn.com/ss/Sat...obiel2013SimOnly_v4.7.pdf

https://www.hi.nl/web/fil...a05-f645a15cdae7&owner=hi

Kpn 2014:
Onbeperkt bellen/sms + 1 gb data: 37,5 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 7,5 euro
KPN 1500 MB icm Spotify Premium: 10 euro per maand


Hi 2014:
300 minuten: 10 euro per maand
1,5 gb data + onbeperkt sms: 25 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 7,5 euro
Hi Eindeloos Spotify Premium: 10 euro per maand


http://www.kpn.com/ss/Sat...obiel2014SimOnly_v4.7.pdf

https://www.hi.nl/web/fil...3d7-1f30226e2127&owner=hi

Kpn 2015:
Onbeperkt bellen/sms + 1 gb data: 37,5 euro per maand
OF:
Onbeperkt bellen/sms + 5 gb data: 42,5 euro per maand
OF:
Onbeperkt bellen/sms + 10 gb data: 47,5 euro per maand
OF:
200 minuten/sms + 5 gb data: 30 euro per maand

250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 7,5 euro
KPN 1500 MB icm Spotify Premium: 10 euro per maand


Hi 2015:
300 minuten: 10 euro per maand
1,5 gb data + onbeperkt sms: 25 euro per maand
250 mb bijkopen: 5 euro
1000 mb bijkopen: 7,5 euro
Hi Eindeloos Spotify Premium: 10 euro per maand


http://www.kpn.com/ss/Sat...ent(toestelenSimOnly).pdf

https://www.hi.nl/web/fil...3d7-1f30226e2127&owner=hi

[Reactie gewijzigd door darkdesign op 24 maart 2015 13:54]

Die prijs verschillen had ik niet verwacht, heb altijd het idee gehad dat KPN behoorlijk prijziger wad dan hi.
naja meest interessant is imho Hi 2015
1,5 gb data + onbeperkt sms: 25 euro per maand
vs
Onbeperkt bellen/sms + 1 gb data: 37,5 euro per maand

minder data en 12.50 extra
wel onbeperkt bellen erbij maargoed dat heb ik niet nodig (anderen mogelijk wel natuurlijk)
kortom vindt dat toch wel een opmerkelijk verschil

verder begrijpelijk, scheelt natuurlijk veel dubbele kosten welke nu niet meer nodig zijn.

[Reactie gewijzigd door freaq op 25 maart 2015 03:57]

Aparte beslissingen. Geloof toch dat Hi een best populair merk was. En niet alleen voor jongeren. KPN zelf heeft in totaal 3.7 miljoen klanten, hoeveel Hi klanten daar bij zitten kan ik helaas niet vinden.

Wat het verder voor de bestaande klanten betekent, kun je vinden op de Hi website.

Kort samengevat:
Wat blijft hetzelfde:
  • Je telefoonnummer blijft hetzelfde
  • De einddatum van je contract blijft hetzelfde
  • Je bundels blijven hetzelfde
  • Als je Spotify hebt, neem je dit gewoon mee
  • Als je KPN Compleet bent, dan hou je dezelfde voordelen
Extra's straks bij KPN:
  • Gratis 24/7 Klantenservice
  • Wereldwijd gratis internetten met toegang tot 13,5 miljoen Hotspots
  • Je kan terecht bij 2 keer zoveel winkels van KPN
Het lijkt me dat de toegang tot de hotspots nog het interessantste is van allemaal. Verder als je inlogt op de bovengenoemde pagina, kun je meteen zien wat jou maandelijkse cadeau is:
Want om je welkom te heten geeft KPN je een maandelijks cadeau bij je huidige abonnement, zolang je abonnement loopt. Check Hi.nl/kpn en log in om jouw cadeau te bekijken.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 24 maart 2015 08:53]

Eigenlijk veranderd er voor niemand iets (buiten het merknaam dan), het enige noemenswaardige is het feit dat Hi klanten nu ook de 24/7 klantenservice van KPN klanten kunnen bereiken.
Ook de Hotspots van KPN waren al sinds het begin ook toegankelijk voor Hi klanten, dus daar veranderd ook niets aan.

De klantenservice was fysiek al een geruime tijd hetzelfde, de medewerker zag of hij met een KPN of Hi klant te maken had. ;)
Het voordeel van een Hi winkel was er eigenlijk ook al een geruime tijd af, aangezien je bij een KPN winkel ook voor Hi terecht kon en vice versa, alleen voor de vaste aansluitingen van KPN werd het lastig in de Hi winkels.

Daarnaast is ook zo een beetje al het andere wat achter de schermen gebeurd gewoon KPN, dus zelfs administratief hoeft er, naar mijn weten, lang niet zoveel gedaan te worden als bij een overname het geval zou zijn geweest.

Hi is trouwens ook nooit een apart bedrijf (geweest), alles is gewoon KPN B.V. en het contract ging je als klant ook aan met KPN en niet met Hi :)

Het enige wat ik mij nu afvraag is of de Hi Voicemail App blijft werken of zelfs bestaan.
Dit is toch wel een dienst die door een hoop mensen met veel plezier en gemak wordt gebruikt en dit is een van de weinige dingen waarvan ik nooit heb begrepen waarom ze alleen voor Hi klanten waren en niet voor KPN.

[Reactie gewijzigd door AlesT op 24 maart 2015 10:09]

als je de hi voicemail app hebt geinstalleerd, kan je deze blijven gebruiken, zelfs als je over bent naar KPN, staat op hi.nl/kpn bij meest gestelde vragen.

Mocht je deze niet hebben geinstalleerd, kpn overweegt de optie om deze onder hun eigen naam uit te brengen.
Inderdaad, sowieso de "Mijn Hi" app werkt uitstekend. Ach, ik zie op zich in het dagelijks gebruik niks veranderen dus ik heb er niet zo veel problemen mee. Wel jammer, vond Hi wel iets leuks hebben om de een of andere reden.
Het enige wat ik mij nu afvraag is of de Hi Voicemail App blijft werken of zelfs bestaan.
Exact! Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Het lijkt me dat een KPN-app nodig is, maar hier mag wel wat meer informatie over komen :)
Ik heb gekeken op Hi.nl/kpn. Voorwaarden blijven inderdaad hetzelfde. KPN Compleet korting en onderling gratis bellen blijft ook gewoon bestaan.
Bovendien krijg ik een (gratis) upgrade van 1,5GB naar 2GB _/-\o_ Mij hoor je niet klagen!
Hier ook :)

Toch ben ik wel benieuwd naar een aantal dingen:
  • Wat gebeurt er met de Voicemail app? Die heeft KPN niet namelijk voor zover ik weet.
  • Is dit reden voor contractbreuk, of geeft dit mogelijk om te verlengen? Dat 5GB simonly abo vind ik vrij interessant :)
Edit: de voicemail app blijft! http://forum.kpn.com/t5/KPN-Nieuws/Hi-wordt-KPN/td-p/320285 :D

[Reactie gewijzigd door Richh op 24 maart 2015 11:07]

Van de wet mag je alleen je contract opzeggen als de aanbieder een objectief gezien negatieve contractswijziging doorvoert. Positieve contractswijzigingen zijn geen reden voor opzegging.
Er zit wel enige subjectiviteit hierin (in de letterlijke zin van het woord). Je mag een contract opzeggen als het voor jouw situatie, en met jouw voorkeuren een verslechtering is.

Dus als je 1 minuut bellen minder krijgt, maar 10 GB meer, dan is dat voor de meeste mensen een verbetering. Had je echter een telefoon zonder data-functionaliteit, dan is het voor jou een verslechtering en een valide reden om op te zeggen.
Zo staat het op Consuwijzer inderdaad, maar je moet natuurlijk wel iets van een redelijke, objectieve reden hebben. Alleen maar "ik vind dit niet leuk" is niet genoeg om het als negatieve contractswijziging te zien. Stel ze verlagen de prijs en ik zeg "ik wil niet minder betalen want dat ga ik dat geld maar vergokken", dan is dat echt geen reden om op te zeggen.

Ik heb nog geen juridische bron gevonden waarin ze ingaan op de mate van subjectiviteit die van toepassing mag zijn.
Er zit natuurlijk een groot grijs gebied. Stel dat je een fanatieke voetbalsupporter bent, KPN sponsort jullie grote rivaal, en nu moet je van Hi over naar KPN - is dat genoeg reden om op te zeggen?

Het punt is dat persoonlijke preferenties inherent subjectief zijn. Voor sommige getallen (met name geld) kunnen we inderdaad redeneren alsof ze objectief zijn, maar lang niet voor alle kenmerken van een product.
Dat zou natuurlijk een betrekkelijk opzienbarende beweegreden zijn van zo'n supporter, puur alleen al gezien het feit er in je contract met "Hi" nadrukkelijk staat dat je een contract aangaat met KPN B.V.

Er is trouwens niet eens iets als Hi B.V.
Wanneer KPN bijvoorbeeld Hi zou hebben overgenomen is het een heel ander verhaal, zij het niet dat Hi gewoon niet bestaat, maar alleen een merknaam is van KPN.
Hierin verschilt Hi trouwens in met Telfort, Simyo en ook XS4ALL, welke wel in zekere zin een apart bedrijf zijn, binnen KPN N.V.
Er veranderd dus juridisch helemaal niets voor de consument, het enige wat veranderd is dat de bundels worden verhoogd en dat is, zoals Arnoud Engelfriet al aangaf, een positieve contractswijziging. :)

[Reactie gewijzigd door AlesT op 24 maart 2015 14:45]

Telfort is inmiddels geen zelfstandige dochter meer. Maar een lowbudget merk van KPN, dit is enkele jaren geleden veranderd.

XS4ALL is "nog" wel zelfstandig en Simyo weet ik niet wat de status nu is.
Natuurlijk mag je dan opzeggen ....

Je moet alleen je volledige contract bedrag overmaken.
Heeft KPN geen probleem mee hoor ;)
Nee natuurlijk niet. Dat heeft helemaal niets met het veranderen van voorwaarden te maken, want in het contract dat je met de provider hebt gaat het over de dienst die ze jou leveren en niet over activiteiten die zij daarbuiten doen. Dus dit is echt een onzinvoorbeeld.
Paniekvoetbal? Ik denk niet dat Hi/KPN heel moeilijk gaat doen als je er nu vanaf wil. Eerst maar even afwachten.
Dank voor je antwoord!
Denk niet dat je hier contractbreuk op mag gooien. De aanbieder / eigenaar was namelijk altijd al KPN. Ik vermoed (en heb even geen tijd om alle Hi voorwaarden door te lezen) dat je ook hebt getekend voor Hi (en alle eigenaren van dien). Mits de voorwaarden hetzelfde blijven, is er geen legale reden voor breuk volgens mij. De naam wordt anders .. de rest niet.
Het gaat er vooral om of de (eenzijdige) verandering van voorwaarden nadelig is. Voor zover ik kan zien gaan alle klanten er op vooruit, waarschijnlijk om deze reden, dus geld die reden voor ontbinding niet.
ik heb ook even gekeken wat ik krijg. ik krijg een gratis upgrade van 6 naar 8 gb :9~
ik van 8GB van 10GB XD ben ooit bij 6GB begonnen 1 jaar terug. heb dus al 4GB gratis gekregen binnen mijn huidige contract :)
Wat een MB's. Dacht dat ik al de kroon spande met het volgende:

4250 MB
4G (tot 150 Mbit/s)
600 minuten en onbeperkt sms

Maar, schijnbaar gaan ze nog verder bij Hi! :)

Ach, ik vind het een prima abonnementje voor 25 euro per maand :) Mij hoor je niet klagen!
Ik win :)

20000MB (nu nog 16GB, met KPN straks 4GB extra)
4G natuurlijk
200 min/onbeperkt sms

(Veel te veel, maar prijstechnisch was het aantrekkelijker)
Baas boven baas:

Onbeperkt (zonder FUP) Data
4G (150 Mbit/s)
375 min/onbeperkt SMS

*Afrekenen per seconde
*Geen prijscorrectie (inflatie)

¤ 23,33

(Abo loopt al sinds Oktober 2010)
Hoeveel gebruik jij?

Ik heb:
8GB Data (daarna sloom)
4G
200 minuten
onbeperkt sms

¤ 10,78 ofzo. Dus tenzij jij ook 20GB opmaakt win ik :+ oOo Oh en als ik meer data nodig heb, heb ik daar een whatsappgroep voor en binnen een uur heb ik zo 2 of 3 GB erbij :P

[Reactie gewijzigd door NoxiuZ op 24 maart 2015 22:50]

<NM>

[Reactie gewijzigd door SkyFlyer op 24 maart 2015 23:30]

Wat heb ik een medelijden met jullie allemaal:

11GB@4G
75min
Onbeperkt sms
18.44¤@VF

Wel mooie bonus aan bestaande Hi klanten. Ben benieuwd of mensen die nu nog een Hi contract afsluiten dat ook nog krijgen. Misschien in het gewoon een verkapte soort reclame in de hoop dat het beetje viral gaat dat je nu nog extra bonus kan krijgen :P

[Reactie gewijzigd door Darkstriker op 24 maart 2015 11:32]

ik krijg 1GB erbij, van 4 naar 5. Ben ooit begonnen met 3GB :)
Sta verstelt van deze reacties hier :P Ik zit op 1GB, ooit eens geupgrade van 500MB, en ik krijg nog amper mijn orginele 500MB op.

Dat je nu met een gigje niet daar komt, is nog begrijpelijk, maar waar kwam je tot kort geleden in godsnaam meer dan dat aan kwijt?
Ik kom vlot aan 2GB per maand door elke dag Waze te gebruiken om naar het werk en terug te rijden. Tijdens de autorit stream ik ook nog eens muziek via Spotify. Zo verbuik je aardig MBs per dag hoor.
Je kunt als je bij Hi zit je bestaande Spotify betaling overzetten naar Hi. Je account blijft hetzelfde, de prijs ook, maar luisteren naar Spotify gaat dan NIET meer van je bundel af :*)
En je kunt dan nog steeds Spotify beluisteren via andere media, zoals je PC of Netwerk Receiver.
Ja maar dan heb ik die gigabytes voor jan l*l gekocht :/

Ik heb overigens google music, kost me wel data maar gaat ook prima met chroomkast.

Laatst had ik mijn telefoon net terug van reparatie en ging vliegen. Toen ik hoorde dat er geen wifi aan boord was (dat snel genoeg is :P want ping 2000, max 30-40kbps ofzoiets) zou muziek streamen wat lastig worden. 4G aangeslingerd en in een uurtje op Schiphol 6GB muziek gedownload. Dikke prima :)

[Reactie gewijzigd door NoxiuZ op 24 maart 2015 22:54]

Dat komt als ik het goed heb neer op minimaal zo'n 13mbit constant, wat hier nog niet zo lang geleden de meterkast door ging...

Je abonnement lijkt me zo wel vooral incidenteel en opportunistisch benut. Aangenomen dat je lossless bestanden wat overdreven vond voor je telefoon in het vliegtuig, zal je met 6GB aan muziek toch al snel 500> nummers hebben binnengehaald, waardoor het toch vooral als een "omdat het kan"-momentje klinkt. :P

Ben onder de indruk dat je überhaupt nog even 6GB aan muziek hebt weten te lokaliseren. Dan komt het natuurlijk weer van pas dat je waarschijnlijk genoeg had om een plaatje over te kunnen slaan.

Als het geld ervoor kwijt mag, dan krijg je de luxe vast wel erbij verzonnen. Mijn geld is het momenteel (nog) niet waard.

[Reactie gewijzigd door ThePendulum op 25 maart 2015 00:48]

Ja, gemiddeld haal ik zo'n 15 tot 25 mbit. Die 6GB is gewoon een aantal playlists die ik op Google Music heb staan. Ik klik dan een paar leuke playlists aan die ik denk te gaan luisteren onderweg. Na een krappe 6GB was mijn bundel wel leeg, dus heb van een maatje nog een 1GB gekregen voor de rest van de maand (3 weken...) welke ik niet verder heb gebruikt. En gezien ik een royaal tientje per maand betaal is dat het mij best waard.
Bij welke provider is data dan zo goedkoop? :| Betaal bij Simyo nu grofweg dat tientje voor 1GB met het absolute minimum aan belminuten/SMS (omdat ik die toch amper nog gebruik). Een abonnement met 4GB data kost al rond de ¤25!
Hoe heb je 'm dat dan geflikt? Een 1GB abonnement by Hi kost al ¤20/maand. Dat is een... érg royaal tientje.
Geen idee, kpn compleet en geluk denk ik?
Ik hetzelfde. Ben 4 maanden terug op 2GB begonnen. Kreeg toen een verdubbeling omdat ik thuis internet van KPN heb, en nu weer 2 GB er bij. Zit nu op 6GB. Prima dealtje zo.
Pff dat is niks, ik krijg zelfs het dubbele van mijn huidige abonnement, ik ga naar 500!
Nu kan ik in plaats van na 2 dagen, na 4 dagen over mijn bundel zijn!

Toen ik nog een oude telefoon had was mijn datagebruik zo laag ;(.
Ik huil er niet om, ik ga toch na zo'n 15 jaar weg bij hi, aangezien ik niet meer in een gat woon heb ik toch bij alle providers verbinding. KPN blijft de beste dekking bieden voor boeren.
Jah netjes, ik ga van 4 naar 5 GB
Mag niet klagen.... lang geleden ingestapt, toen je voor ¤2,50 nog ongelimiteerd internet kreeg...

Nu...
Onbeperkt data
4G (tot 150 Mbit/s)
75 minuten bellen

¤15,15 per maand

Dat krijg ik nergens meer!!
Van 12GB naar 16GB is ook niet verkeerd. Is wel met KPN Compleet natuurlijk. :)
Ik heb 2gb extra gehad :D
maarja, ik heb ook al 8gb...
Je kan terecht bij 2 keer zoveel winkels van KPN
Dat is wel prettig.

Ik heb het gevoel dat bij Hi het service niveau toch lager was dan in de kpn winkels. Bij kpn wordt je meestal net te woord gestaan, ook voor service of klacht. In de Hi winkels waar ik ben geweest werd je vooral weggekeken of gestuurd (je kan het beste klanten service bellen/ je kan het beste naar de website gaan / ik kan je niet helpen) als duidelijk was dat je niet kwam om een abbonment af te sluiten.
Klopt dat is mij ook weleens opgevallen, maar Hi is / was natuurlijk ook de budget varriant van KPN ontwikkelt voor jongeren. En dat zag je ook in de Hi winkels terug, altijd jongens van de puber leeftijd die er werkte, en het natuurlijk niet veel boeid zolang ze maar centjes krijgen.
Bij KPN heb je veelal volwassen werken, en anders jongeren die zich volwassen en netjes gedragen.

Zelf zal ik nergens last van hebben aangezien ik jaren terug al van Hi naar KPN ben geswitcht, mede door de reden die jij gaf.
Dat had niks met die jongeren zelf te maken en alles met het feit dat zij geen bevoegdheden hadden dan wel op sommige vlakken getraind waren om kosten te besparen (door zo veel mogelijk klanten telefonisch of digitaal af te laten handelen wat weer voor minder benodigd winkelpersoneel zorgt)

[Reactie gewijzigd door Darkstriker op 24 maart 2015 11:37]

Ik heb juist compleet de tegenovergestelde ervaring!Keer of 6 naar de Hi winkel gegaan, om verschillende redenen, van een nieuw abbonement tot het vervangen van een simkaart door een andere (micro/nano etc) simkaart. Elke keer was de service perfect. Ze namen elke keer uitgebreid de tijd, boden een flesje water of een kopje thee tijdens het wachten en op het moment dat ze doorhadden dat ik een niet-standaard telefoon had (Xiaomi) praatten ze gezellig mee zolang er geen andere wachtende klanten waren. En deze ervaringen gaan over 3 verschillende winkels (Amstelveen, Amsterdam en Den Haag). Misschien komt het omdat ik zelf met 26 nog relatief jong ben, maar het was altijd erg gezellig. Een keer adviseerden ze me om de klantenservice te bellen, maar boden ze direct aan het zelf ter plekke te doen zodat ik er geen geld aan kwijt was!

Wat mij betreft was Hi het toppunt van klantenservice, ik vind het erg jammer dat ze weggaan.
Ook ik had hele goeie ervaringen met de Hi winkel in Amstelveen, vlotte jongens en altijd bereid om te helpen.
Moest je wachten, alsjeblieft hier heb je wat te drinken. ook al kom je alleen met een simpele vraag. Die jongens begrepen je.
in de KPN winkel werd ik alleen geholpen als ik wat wilde kopen, (heb er dus alleen een CI module voor de tv gehaald omdat ze toen nergens anders te krijgen waren).

Ik ga nu van 4 naar 5GB en 3 euro per maand minder betalen, vind het geen slecht zoethoudertje. en ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen als ik moet verlengen over anderhalf jaar
Dat is nu ook zo, KPN medewerkers verwijzen je makkelijk voor service door. Zeker in de kleinere winkels, bij KPN XL is dat wel anders geloof ik.

Daarnaast is het bij de KPN-winkels gigantisch gericht op verkoop, niet op service. De incentives en bonussen die weggegeven worden zijn echt absurd qua ratio. Als je niks verkoopt zou je net aan wat verdienen maar als je veel verkoopt heb je snoepreisjes, cadeaubonnen en een dikke bankrekening.

Dus medewerkers zijn er enorm op gepusht je iets te verkopen. Maarja, waar is dat niet zo :) :) Een ongezouten mening of advies van een vertegenwoordiger is lastig te vinden.
Ik ga van 2GB 3G (tot 14,4 Mbit/s) en 150 minuten onbeperkt bellen/smsen naar 5GB 4G (tot 150Mbit/s) en 150 minuten onbeperkt bellen/smsen voor ¤ 27,36 p/m... Geen verkeerde upgrade, jammer dat ik met mijn iPhone 4 |:(
Hoe kan dat dan?

Geven ze iedereen een andere upgrade?

Ik heb 3GB en ik krijg er 1GB bij.
Ik snap het ook niet,
Ik ga van 5 naar 11gb! lol
Heb ooit een abonnement met 2gb afgesloten,
verdubbeling met kpn compleet + een gratis gb ooit als optie aangezet.

En 3g wordt 4g

[Reactie gewijzigd door d_klijnsma op 25 maart 2015 00:17]

Ah, bedankt voor deze informatie! Ik lees dit net en schrok even maar zo te zien valt het allemaal reuze mee. Ik zit zelf voor mijn 5e jaar bij Hi en ben er altijd wel tevreden geweest.

De zogenaamde "upgrades" zijn fijn en zal zo eens kijken wat het voor mij inhoudt.


Kijk aan, ook ik ga van 1,5 GB naar 2GB per maand aan data. Bel & SMS blijft het zelfde (100 minuten en onbeperkt sms). Ik bedenk me ook net dat ik nooit contact heb gehad met Hi. Wel een keer een telefoontje gekregen van KPN over mijn tevredenheid van hun netwerk: prima wat mij betreft. Overal dekking, een enkel keertje springt de telefoon terug naar H+ in de trein of in een groot gebouw.

Ik zie wel dat KPN geen abonnement van 2GB heeft. Het is 1GB of meteen naar 5GB bij sim-only. Of zie ik iets over het hoofd? De prijzen verschillen namelijk ook behoorlijk en 2 GB is een mooie midden positie.

Eens kijken hoe de overstap gaat. Als het zonder problemen gaat (een uurtje of 2 zonder telefoon overleven we wel) dan krijgt KPN een pluimpje en houden ze een tevreden klant.

Wel moet ik eens naar mijn rekeningen gaan kijken. Er staat dat m'n abonnement ¤22,28 per maand kost maar ik krijg altijd afschriften van ¤19 tot ¤20. :P

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 24 maart 2015 15:56]

Kortingen zijn niet meegenomen in het overzicht, vandaar dat je de "kale" (lees: hogere) prijs ziet.
Ah, ik snap 'm! Mijn dank voor de verklaring. :)
De extra's die je noemt zijn van weinig toegevoegde waarde voor mij en toegang tot die hotspots had je als Hi klant al, ik in ieder geval wel. Ik zie dat ik 1GB extra bij mijn abo krijg, dat is wel netjes.

Ik hoop vooral dat de aantrekkelijke internet in het buitenland bundels blijven bestaan. Die waren voor mij echt per-fect!
Ik krijg 1 GB extra, met KPN compleet heb ik dan 10GB 4G. Mag niet klagen
Extra's straks bij KPN:
- 3G (tot 14,4 Mbit/s) -> 4G (tot 150 Mbit/s)

En daarnaast nog een euro goedkoper elke maand. Mij hoor je ook niet klagen!
Databundels worden groter, ik ga van 16 GB naar 20 GB :o
Nice! Ga van 6GB naar 8GB data voor dezelfde prijs! Aangezien ik er tegenwoordig dicht tegen aanzit door het lange reizen iedere dag is dit een zeer welkome verrassing!
Hi is al veel ouder dan 2001.

Het was origineel een methode voor KPN om nog wat laatste gebruik uit het oude analoge NMT netwerk te halen. Dat netwerk van voor de GSM. Alle business mensen zaten allang op GSM, en voor degene met minder budget werd het oude NMT nog even opengehouden. Tot het in 1999 definitief uit de lucht ging.

In 2001 werd hi dan als budget merk geherintroduceerd. Gewoon op GSM.

Maar getuige de 'poll' weet zelfs Tweakers dat niet meer.
Ik wordt oud.....
Ik heb Hi net aan de lijn gehad met de vraag of je alle kortingen behoudt bij de overgang. Het antwoord daarop was ja. Als ik eerlijk ben is dat de enige reden dat ik wel gewoon een abonnee blijf bij KPN. Ik ga er namelijk alleen maar op voorruit. 2GB->5GB 3G->4G met behoudt van spotify premium waarbij de MB's niet uit je bundgel gaan.
Dus zo begin je bij mtv-mobile, dat wordt verkocht en je wordt overgezet naar Hi en nu wordt het kpn. Als ze mijn abo verder maar niet veranderen ;)
De voorwaarden veranderen zeker niet. De limieten kunnen enkel positief veranderen, van 0,5 gigabytes data tot 2 gigabytes (bij gebruikers die al meerde GB's hadden) data extra.

Ik vind Hi! en KPN toch altijd mooie voordelen hebben. December 2013 sloot ik een abonnement aan met een iPhone 5S met 1GB 4G, daar kregen we familievoordeel mee (10 euro korting), extra pakket op de TV (maar die hadden we al gekregen, dacht ik), een directe verdubbeling van de internetbundel en aantal SMS'jes omdat een familielid ook KPN had, een jaartje terug een permanente verdubbeling van 2GB naar 4GB, afgelopen Kerst eenmalig 500 MB gratis en nu weer een gratis opvoering van de internetbundel (4GB > 6GB).

Klantenservice van KPN is trouwens ook uitmuntend. Maargoed, die was al gekoppeld aan Hi!.
abo wordt wel veranderd, maar op een positieve manier.
limieten en snelheden gaan soms iets omhoog, of kosten iets omlaag.
ik ga van 8GB naar 10GB voor de zelfde prijs.
Erg jammer, want KPN is een stuk duurder. Hopelijk wordt KPN ook wat goedkoper, want KPN is vreselijk duur.
Kom maar door met je 5GB 4G-abo voor minder dan 25 euro per maand - en dan reken ik alle kortingen nog niet mee.

KPN wás ontzettend duur, maar dat zijn ze inmiddels helemaal niet meer. Dat is ook de reden waarom het bestaan van Hi inmiddels niet zoveel nut meer heeft, denk ik.
Ja alleen jammer dan de bel van 200 min niet lager kan. 100min is al overkill voor mij.
LOL

Mede naar aanleiding van jou soort reacties ( zoals andere die ook plaatsen ) gelijk KPN.nl en Hi.nl geopend
Tot mijn verbazing zie ik dit:
https://mobiel.kpn.com/apple/iphone-6-16gb-zwart
https://mobiel.hi.nl/apple/iphone-6-16gb-zwart

Selecteer bij hi de onbeperkt bundel en je zult zien dat je bij Hi 54 euro betaald voor 5gb + onbeperkt sms/bellen, en bij KPN ook 54 voor 5gb + onbeperkt bellen/sms.
Bij hi eenmalige kosten: 103,23
Bij KPN eenmalige kosten: 103,23

Eerste beste voorbeeld hoor sim+iphone 6, dit was de eerste combinatie die ik kon aanklikken..
Hoezo Hi is een stuk goedkoper? :) Of zoals jij het benoemd: KPN IS VRESELIJK DUUR...
tot op de 0,03 cent zijn ze even duur.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 maart 2015 10:02]

Toen ik vorig jaar opzoek ging naar een sim-only abbo, kreeg ik bij Hi 750 mb (x2 met kpn compleet) + 100 belminuten voor 15. Echter, bij kpn was de prijs voor ongeveer hetzelfde iets van 25+ euro.
Dat kan, gaat me alleen om de situatie NU, er word gezegd dat KPN vreselijk duur IS en niet was..
Volgens bovenstaande links tot op de cent even duur / goedkoop.
Voor die 25 euro haal je bij KPN nu 5GB. Hi bood daar vorige week een 3GB bundel tegenover.
http://www.gsmacties.nl/a...ren=maandkosten_gemiddeld

galaxy S6 bij hi gemiddeld over 2 jaar 45.41 euro (100 min + 1GB)

http://www.gsmacties.nl/a...ren=maandkosten_gemiddeld

galaxy S6 bij hi gemiddeld over 2 jaar 47 euro (150 min + 1GB)

Nadeel bij het abbo van KPN is dat je direct 611 euro moet aftikken voor de mobiel. Bij hi hoef je maar 215 direct te betalen...

lijkt me dat hi gewoon voordeliger is dan KPN.

Er zijn trouwens nog meer van deze voorbeelden
Dieprijzen zijn allang aangepast voordat ze bekend maakten dat Hi KPN word
Op de hi site kan je nu ook sim only abbonomenten samen stellen, best goedkoop maar wel met een logo van KPN
LOL

Mede naar aanleiding van jou soort reacties ( zoals andere die ook plaatsen ) gelijk KPN.nl en Hi.nl geopend
Tot mijn verbazing zie ik dit:
- knip -

Hoezo Hi is een stuk goedkoper? :) Of zoals jij het benoemd: KPN IS VRESELIJK DUUR...
tot op de 0,03 cent zijn ze even duur.
Natuurlijk zijn de prijzen eerst gelijkgetrokken naar KPN toe, anders zouden ze een stormloop gehad hebben op 'oude' abo's
Tot vorige week was er een beetje verschil ( Hi qua prijs voordeliger, maar minder data, en altijd een minutenbundel nodig )
Het was al een jaar lood om oud ijzer, kijk je naar de prijs, of het totaal product, in verhouding waren ze altijd al hetzelfde
LOL ?
Misschien omdat bij HI vanaf heden de nieuwe Abbo's van Kpn worden getoont?
Al jaren uitermate tevreden met HI. Ook al zie ik mezelf al meerdere jaren niet meer als 'jongere' vond ik het prijs-product interessanter dan bij KPN. Hopelijk krijgt KPN de aantrekkelijke kleinere abonnementen van Hi wel in haar aanbod.
Inderdaad; ben net overgestapt met meerdere abonnementen naar Hi vanwege de gezamenlijke korting, gratis onderling bellen en het delen van data. Ik mag toch aannemen dat KPN deze dienstverlening normaal voortzet (of verbetert).
Jullie abonnementen zullen waarschijnlijk hetzelfde blijven.
Ga ik ook vanuit, het heet daarom ook 'KPN Compleet'. KPN gaat dit vast wel voortzetten, heb gisteren ook nog verlengd bij Hi juist door de voorwaarden van KPN Compleet. :)
Ik denk dat het met die korting wel goed zit, aangezien die namelijk voortkomt uit 'KPN Compleet'. Wellicht zijn de voordelen iets anders (ikzelf ben erg te spreken van het data-delen en de 5 euro korting per maand, omdat wij 2 Hi abonnementen hebben), maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo'n dienst ineens annuleren. Volgens mij bestaat deze ook nog niet zo lang?
Het staat toch echt in de tekst "Huidige klanten van Hi behouden hun huidige abonnementen en voorwaarden. " Er zal dus niets veranderen. Je kan hier door dus ook niet je contract zomaar opzetten aangezien de voorwaarden niet veranderen.
KPN bied ook familie pakketten aan waar je ook voordeel mee behaald. Waaronder korting en extra MB's en gratis onderling bellen en nog wat meer extra's. Zie anders ook de site van KPN zelf. Ben zelf al jaren bij KPN ook met internet en tv, eigenlijk nooit problemen gehad en leuke extraatjes.
Dit is iets wat KPN altijd aanbied, niet alleen HI. Dus die dingen hou je gewoon.
Inderdaad de beste provider met het beste netwerk (KPN). Al 16 jaar klant en nooit problemen gehad. Goede klantenservice, goede webservice via twitter en in de winkel. De prijs/kwaliteit was helemaal top en aantrekkelijker dan KPN zelf.

Ik snap alleen niet waarom ze HI weg doen, is een sterk merk en veel jongeren in mijn omgeving hebben ook Hi, vanwege de prijs/kwaliteit en alle voordelen van KPN.

Over 5 maanden loopt mijn abbo af, ben benieuwd wat de ''leuke'' upgrade inhoud.

[Reactie gewijzigd door bjorn87 op 24 maart 2015 08:35]

Ik ben compleet afgehaakt bij Hi doordat ze me een "sinterklaascadeau" gaven wat uiteindelijk een upgrade van mijn abo zonder akkoord van mijn kant bleek te zijn - "oh, dan is dat blijkbaar niet duidelijk uitgelegd aan de telefoon?". Daarnaast werd ik een beetje moe van het studentikoze jeugdige gedoe in de communicatie eromheen. Maar het netwerk van KPN bleef superieur. Gelukkig heb je ook Telfort, dat was toen zo en nu nog steeds. Daarmee heb ik dezelfde ervaringen als die jij hierboven beschrijft.
Ik heb 2 maanden bij Telfort gezeten, omdat ze goedkoper waren dat HI. Ben daar gillend weggegaan. Wat is het mobiel internet kut zeg daar, zelfs met de versneller nog amper 2 mbit/s. En dat over heel Nederland gemeten.

Dan betaal ik liever iets meer voor kwaliteit dan 3e rangs voor een dubbeltje. Nu HI er mee uitscheidt zal het wel KPN of Simyo worden, aangezien ik op het netwerk van KPN (superieur) wil blijven.
Je weet dat Telfort al vele jaren gewoon het KPN netwerk is hè? En dat er dus geen verschil is in dekking en snelheid tussen KPN, Simyo, Telfort, en Hi?
Telfort en Simyo hebben ondanks een KPN netwerk een veel lager snelheid he?

Namelijk 14.4Mbit/s.
Telfort werkte 2 jaar geleden met een moeilijk systeem. Heb vaak aan de lijn gehangen met de klantenservice over het mobiele internet. Weet niet of het nu verbeterd is, heb ik namelijk geen ervaring mee.

Over het bereik idd niks te klagen gehad, kon altijd bellen. Alleen mobiel internet van Telfort was niet je van het. En dan is Hi/KPN toch echt een verademing.
Hij klaagde over 2 Mbit, niet 14.4.
Je hebt @bjorn87 ook niet gehoord over de dekking van het netwerk, maar over de snelheid. Ik geloof best dat KPN heeft besloten de netwerken van Telfort en Simyo dicht te knijpen, omdat die wellicht ook minder betalen dat een klant van KPN.
Ik geloof dat niet, aangezien KPN dat soort dingen over het algemeen niet mag doen.

Een lagere snelheid afspreken, dat kan, maar knijpen is iets dat uit hoofde van net neutraliteit en KPN,S "aanmerkelijke machtspositie" normaal gesproken niet mag.
Hmm. Ik ben behalve Hi klant ook klant bij Telfort. Ben daar erg tevreden over.
Mijn vrouw en een van mijn dochters zitten bij Simyo, ook tevreden,
Ik vond de klantenservice anders echt niet goed hoor. Ze konden vaak simpele vragen niet beantwoorden of gaven zelfs foutieve informatie. Ook een aantal keren ronduit grof te woord gestaan omdat ik vragen stelde waar ze geen antwoord op wisten.
Ligt er maar net aan wie je hebt. Als je niet tevreden bent met het antwoord van de klantenservice gewoon opnieuw bellen/berichtje sturen. Sommige mensen willen harder werken om de klant tevreden te houden. Ik heb zelf geen negatieve ervaring met HI. Wel met Telfort.
Ik ben met je eens dat het aan de persoon die je aan de lijn krijgt ligt. Maar dan is het in mijn ogen geen goede servicedesk. Ik ben zelf ook in die sector werkzaam (wel professionele markt) maar als ik een klant zo te woord zou staan heeft dat consequenties. Daardoor haal je de rotte appels eruit. Het aantal keer dat ik onfatsoenlijk te woord ben gestaan suggereert dat Hi dat niet deed.
Grappig dat ik ook ruim 16 jaar KPN/Hi klant ben.
Ik ben ook benieuwd wat die 'leuke' upgrade in gaat houden. Ik zit nu bij Hi om de volgende redenen: De prijs en ik heb een duo simkaart. Vooral om die laatste reden (meerdere mobieltjes die ik overdag en 's avonds gebruik) is voor mij een hoofdzaak. Bij Telfort kan ik als privé persoon geen duo simkaart krijgen.
Dan de prijs. Ik heb vroeger ook bij KPN gezeten, maar de prijs van Hi is toch een stuk lager dan bij het 'hoofdmerk'. Als ik nu mijn huidige Hi-abonnementsprijs vergelijk met KPN, dan wordt ik niet echt blij.
De leuke upgrade voor nu kan je al zien op hi.nl/kpn :)
Ik had precies hetzelfde. Al vanaf mijn eerste telefoonabonnement ben ik klant van Hi, omdat ze wat mij betreft altijd de beste waren. Nooit problemen met bereik of iets dergelijks. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Toevallig twee weken geleden mijn contract verlengd, maar ik neem aan dat, mocht ik het niet eens zijn met KPN, ik dit kosteloos kan annuleren..
Je hebt getekend voor de voorwaarden in jouw contract en daar zal KPN aan blijven voldoen. Dus nee je kan niks annuleren.
Je hebt waarschijnlijk gelijk:

https://www.hi.nl/hi-wordt-kpn/
Ik krijg er zelfs 500 MB bij in de maand. Joepie, die had ik nou net niet nodig :+

[Reactie gewijzigd door McPoowl op 24 maart 2015 08:30]

Ze hebben helaas je link verwijderd.
Wat stond er?
Je kunt op de site checken wat er voor jou gaat veranderen. Het staat nu ook op de homepage van Hi:

https://www.hi.nl/home.htm
Bij mij werkt de link gewoon...
Maar jou abbo verloopt voor dat het omgezet wordt toch ? Of kan je nog verlengen nu.. Of gewoon niet verlengen maar aanhouden ?
lekker aanhouden die hap! mooie upgrade!
gewoon aanhouden per maand verlengen idd.
Haha, nouja beter iets dan niets, ze hadden ook niks kunnen doen toch :D er verandert immers niet veel voor jou.
Ik krijg er 1000MB bij, ik kreeg de 2000 die ik had al niet op...
Same here naaitsab, al jaren trouwe klant.
Altijd een beetje het idee\gevoel gehad dat KPN wat meer "zakelijk" was en Hi het particuliere broertje. Wel het broertje was mee kon liften op de service en de dekking van KPN. Daar schort het niet aan. Eigenlijk het enige minpuntje wat ik in alle jaren Hi heb gehad is het leasen van je toestel.
Gelukkig hebben ze dat er na een jaar weer uitgewipt en kon ik kosteloos na 1 jaar ipv 2 jaar alweer een nieuw toestel uitzoeken. Voor de rest altijd bereik, altijd verbinding en rond bepaalde feestdagen een extra databundel.


Edit

Voor de mensen die nu bij Hi zitten, check je Hi account maar eens.
In mijn situatie ga ik per maand 2 cent minder betalen en krijg ipv 2 GB, 3 GB data per maand.

[Reactie gewijzigd door Dograver op 24 maart 2015 09:06]

Ik vraag me toch af of het een goede zet is. Hi is een sterk merk en kpn wordt (ik zeg niet per se terecht) door velen als duur merk gezien en hi als minder duur (ik zeg niet goedkoop).
KPN is zeker wel altijd 1 van de duurdere geweest, echter als je de abonnementen vergelijk met andere ligt KPN best dicht bij andere Providers..

Je ziet al snel met Onbeperkt Bellen + SMS en >2 GB internet dat:
- T-mobile 2GB 33,50
- Vodafone 2Gb 34,00
- KPN 5Gb 37,00

Dus ja de prijs als je zo kijkt is KPN zelfs goedkoper.. meer dan dubbel internet bundel en ruim betaalbaar..

Weet nog wel dat ik zo'n 40 euro per maand moest betalen bij T-Mobile voor 300 Belminuten en SMS.. zonder internet :+
Net even gekeken op de mijn Hi omgeving wat mijn aanbieding was... en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben :P

Met KPN Compleet voor 17euro:
-10 GB data
- 300 min
- 4G netwerk (had ik eerder geen toegang toe, moest ik maar afsluiten maar dan kwamen al mijn andere voordelen te vervallen, blij dat ik dat niet gedaan heb :D )
- Spotify Premium

Ik ben zeer tevreden :9~

[Reactie gewijzigd door Ninjetsu NL op 24 maart 2015 11:12]

KPN Compleet geeft je toch recht op 10 euro extra korting?
Dus eigenlijk zou dit 27 euro per maand moeten zijn?

En zonder telefoon neem ik aan?
Die 10 euro was een korting voor compleet-klanten die vóór ( ik meen ) 1 februari dit geactiveerd hadden, en niet alle abo's kregen 10¤, imo waren simonly's altijd al 5¤
Daarna werd het 5¤ ( voor alle aansluitingen )

Ik heb hier 2 x 10¤, en sinds een paar weken ook nog eens 5¤ op de sim-only erbij gekregen. ( best of 2 worlds in dit geval )
Yes zonder telefoon, het gaat om een SIM-only :)
Dat is niet mis !!
Ik heb net de eerste rekening binnengekregen nadat mijn vrouw van een abbo met toestel naar sim only + goedkoop gekocht toestel is gegaan.
De rekening was altijd rond de 90 euro voor ons tweeen, nu 25.71 totaal. Beide met 100 belminuten, 1.5 GB data (straks dus 2 GB), onbeperkt onderling bellen, onbeperkte sms.
Dat vind ik erg goedkoop, zeker met de dekking en rappe 4G.
KPN heeft al Telfort en Simyo voor het budget aanbod. Vooral Simyo wint op dit vlak erg veel terrein. Daarnaast is KPN Compleet (of als je minder nodig hebt en goedkoper uit wilt zijn, Telfort CombiVoordeel) voor abo dealtjes. Ik meende dat je vroeger ook Spotify gratis bij Hi kreeg als je aan bepaalde voorwaarden voldeed -- wat voornamelijk gericht was op de jeugt. Nu dat niet meer mag, is er niet veel meer voor Hi over om nog wat te bieden behalve de naam.

Persoonlijk heb ik met deze beslissing totaal geen moeite. Door Hi in de lucht te houden word alleen maar de illusie gecreëerd dat je meer keuze hebt dan dat werkelijk het geval is.
Ik meende dat je vroeger ook Spotify gratis bij Hi kreeg als je aan bepaalde voorwaarden voldeed -- wat voornamelijk gericht was op de jeugt. Nu dat niet meer mag, is er niet veel meer voor Hi over om nog wat te bieden behalve de naam.
KPN thuispakket ( alles in 1 - met Spotify, nog steeds beschikbaar )
Hi Eindeloos - met Spotify ( nog een paar dagen verkrijgbaar ;) )
KPN mobiel - Zorgeloos - met Spotify, gewoon verkrijgbaar ..
( zelfs buiten je databundel, bij beide merknamen )

Dus waar jij vandaan haalt dat 'het niet meer mag' ?
Toegegeven, onhandige mis spraak. Ik bedoelde dat het Spotify data verbruik niet meer apart mag worden behandelt en dus geen gratis data meer is. Maar het klopt dat dat ook (voorlopig) niet waar is. Al zou het wel waar moeten zijn sinds dit fundamenteel in overtreding is met net neutraliteit.

Referentie:
nieuws: Hi haalt verbruik Spotify-app niet meer van databundel af -update
nieuws: KPN en Vodafone krijgen boetes voor overtreden netneutraliteit

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 24 maart 2015 23:40]

Toegegeven, onhandige mis spraak. Ik bedoelde dat het Spotify data verbruik niet meer apart mag worden behandelt en dus geen gratis data meer is. Maar het klopt dat dat ook (voorlopig) niet waar is. Al zou het wel waar moeten zijn sinds dit fundamenteel in overtreding is met net neutraliteit.

Referentie:
nieuws: Hi haalt verbruik Spotify-app niet meer van databundel af -update
nieuws: KPN en Vodafone krijgen boetes voor overtreden netneutraliteit
In beide artikelen staat niets over een verbod, of stoppen met de berekening.
Sterker nog, in het meest recente stuk staat dat de boete over de hotspots van KPN gaat, mbt voip-blokkeringen.
Spotify staat zelfs los genoemd als toegestaan, omdat het een losse service is, die ook afgenomen kan worden zonder dataabonnement.
( iets wat redelijk loos is, aangezien mensen die kiezen voor een datavrij abo, vrijwel altijd ook geen interesse hebben in streaming media )
Overigens biedt KPN ook een dienst aan waarbij klanten Spotify kunnen gebruiken zonder dat daarbij hun datalimiet wordt verstookt. Dat mag wel, zegt de ACM. "Ze bieden Spotify daarbij als losse dienst aan, die je ook kunt afnemen als je geen internetbundel hebt", aldus woordvoerder Rosendahl.Dat is wel toegestaann, al overweegt het kabinet om deze loophole te sluiten.
Dat "het kabinet overweegt" die loophole te sluiten, kan ik persoonlijk me niet druk om maken, want 'het kabinet' kan niet eens een akkoord vinden over het toiletpapier, laat staan een middelmatig onderwerp als Spotify ....
Laat ze eerst maar eens een akkoord vinden over de zorgsector of de kwestie MH17 / Ukraine.
Lijkt me belangrijker.

ninja-edit :

Met 20GB databundel kan ik me niet eens meer druk maken over het wel of niet berekenen van die ( in mijn geval ) 7GB Spotify in de maand, dat trek ik wel ;)

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 25 maart 2015 09:15]

Alleen is Simyo nou niet bepaald bekend in Nederland.
Ik zie ook relatief weinig reclame langskomen, of ze zijn zo slecht dat ze me niet eens bijblijven.

Hi is wat dat betreft een zeer sterk merk, en hoe de andere twee de ruimte zullen invullen is me een raadsel,
of ze kiezen ervoor om die zo te laten omdat jongeren het merk links laten liggen.

Er zijn veel alternatieven zoals WiFi op school, hotspots van UPC/Ziggo. KPN kan/moet daar wel zijn eigen merk tegenover gaan zetten.
Vooral als je meerdere diensten van Kpn afneemt,
Zoals mobiel bellen naast glasvezel, wordt kpn steeds goedkoper.

Het is absoluut geen budgetaanbieder,
Maar je krijgt veel waar voor je geld,
Snel glas en je hebt de mogelijkheid tot hoge data limieten bij 4G.
Klopt ik kan me de tijden nog herinneren dat ik t-mobile en vodafone gebruikte op de zaak en prive KPN had.. Kon vrijwel altijd mijn privé telefoon in nood gebruiken want t-mobile en vodafone die haken veel vaker af op gebied van bereik / dekking. KPN heeft mij eerlijk waar nog nooit in de steek gelaten, maakt niks uit in welk gebied of land ik zit het werkt ALTIJD.

Ook qua prijzen concurreren ze harstikke goed met de mobiele abbo's. Nee ik hoef niks anders meer.

Verder vraag ik me af hoe het met dit Hi verhaal zit, ''vroeger'' zo'n 13j terug had ik ook mijn eerste simkaartje van Hi, en hi stond er toen al bekend mee dat het de budget versie van KPN was. Niet alleen qua prijs, maar ook qua kwaliteit. Ondanks dat het op hetzelfde netwerk zit, zou KPN (lijkt me ook logische) meer voorrang hebben op het netwerk dan Hi klanten.
Mij lijkt dat dit nog altijd zo is, en wanneer Hi volledig op KPN zit (lees: hi verdwenen zal zijn) zullen de Hi klanten een perfomance upgrade zien qua kwaliteit?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 24 maart 2015 09:46]

Dat is gewoon standaard filosofie van KPN; hun diensten zijn -altijd- duurder dan die van hun dochters of partners (telfort/tele2/etc.)
Wanneer KPN nieuwe techniek introduceerd(hdvd/interactieve tv), gaat de prijs daarvan -altijd- na 1-2jr omhoog (wordt duurder dan introductie). De dochters/partners hanteren dan de prijs die KPN oorspronkelijk had. Zo werkt KPN al zo lang ik me kan herinneren.

Vraag me af of slimme zet is; HI is toch best sterke merknaam

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 24 maart 2015 08:21]

Geen gekke beslissing. Zuur voor alle medewerkers.
Medewerkers???

Die in het CALL center?? Die worden gewoon door KPN ingehuurd om heel nederland te bellen.. Zijn gewoon call centers die onafhankelijk van KPN werken. en meerdere klanten hebben vandaag bellen ze in naam van KPN morgen in de naam van ZIGGO en overmorgen Vodafone..

Facturatie e.d. is KPN zelf altijd geweest je belt HI voor je factuur de persoon die je aan de lijn krijgt is iemand van KPN zelf die met hallo met HI opneemt en 5 min later hallo met KPN..
Precies. Je vergeet even alle 52 winkels.
52?? Nou ja die sluiten wel eens gezien wat voor personeel daar staat.. Die zag je komen en gaan.. Stonden niet langer dan 6 maanden tot een jaar in de winkel..

Dat zijn dan ook vaak studenten die het als bij baantje zien.. Krijgen betaald per contract die ze verkopen..

Als je jong bent heb je zo een andere baan..
Toch zijn er behoorlijk wat winkels die nu zullen sluiten omdat er al een KPN winkel in dezelfde stad aanwezig is. Het is lastig uit te sluiten dat daar geen enkel ontslag valt.
De medewerkers in die 52 winkels die ze gaan sluiten zullen toch niet al te happy zijn. Erg makkelijk is het niet om een nieuwe baan te vinden in die sector op dit moment.
Die retail studentjes stonden daar waarschijnlijk toch wel op tijdelijk contract. Het is ook doordat die jongetjes werken op tijdelijke en commissie basis een bijzonder onprettige plek om een contract aan te gaan. Ze lijken te willen adviseren wat het beste is voor hun commissie in plaats van voor mij.

De laatste en eerste keer dat ik in een Histore een contract ondertekend had, was ik een jaar of 18 en toen ik toen naar huisging bleek direct bij thuiskomst dat hetzelfde contract op hun website 3 euro per maand goedkoper dan wat ik ervoor betaalde in de winkel.

Ik had specifiek daarover nog gevraagd in de winkel, is het niet goedkoper online, nee werd gezegd. Toen ik een half uurtje later weer in de Hi winkel stond werd alles ontkent door dezelfde mevrouw.

Nee, ik persoonlijk ga weinig missen aan het feit dat er geen winkels meer zijn met die commissieverkoopers.
Het kan zijn dat er uitzend krachten tussen zitten, maar ook eigen personeel van KPN. Je denkt toch niet dat managers ook allemaal uitzend krachten zijn?

Verder krijgen die 'retail studentjes' en 'jongetjes' niet eens iets van een bonus.

Fijn dat je je ongenuanceerde met ons wilde delen.
Is inderdaad zuur. KPN heeft bevestigd alle 52 winkels te zullen sluiten. Gelukkig gaan niet alle banen verloren, KPN heeft aangekondigd om met herplaatsingsmogelijkheden te komen.
Hi medewerkers
Als gevolg van de samenvoeging zullen de 52 Hi winkels in Nederland deze zomer worden gesloten. Voor het merendeel van de betrokken werknemers zijn binnen KPN herplaatsingsmogelijkheden. KPN heeft de ondernemingsraad betrokken bij de besluitvorming en deze heeft een positief advies gegeven.
Edit: het is nog vroeg, zie dat dit ook in het artikel staat.

Ben wel benieuwd welke banen behouden gaan worden en welke verdwijnen. Kan me voorstellen dat ze een hoop medewerkers hebben in de Winkels, maar ook op de verschillende afdelingen van de klantenservice .

[Reactie gewijzigd door rens-br op 24 maart 2015 09:15]

Ja er zullen vast wel vaste krachten in een Hi winkel werken, het zullen die niet allemaal studenten met een tijdelijk contract zijn.
Maar zo ken ik iemand uit een andere branch die ook overgenomen werd en hun lokatie werd gesloten. Hij had een vast contract en had de keuze om te verhuizen naar een lokatie meer dan 100KM verder op, of om ontslag te nemen :)

Daar heb je nu natuurlijk ook kans op als vaste werknemer in een Hi winkel. Ze bieden een nieuwe werkplek aan, maar of dat haalbaar is qua reistijd is een 2e.
Op hi.nl kun je na inloggen al zien wat je 'upgrade cadeautje' is. In mijn geval (8000MB + 4G + 100min + onbeperkt sms + spotify) betekent dat nog 2000MB erbij. Dus nu heb ik 10.000MB. En daar gaat Spotify niet eens vanaf ;)
Ik heb me rot gezocht op de website van Hi maar ik zie nergens dat "cadeautje"...? help me eens verder

Had niet in de gaten dat die "banner" het cadeautje was, dacht het was reclame
van 8 naar 10 GB :)

[Reactie gewijzigd door downcom op 24 maart 2015 11:39]

Haha, ik keek er in eerste instantie ook overheen ja. 10GB is wel lekker, zou bijna mijn huidige adsl opzeggen en alles via mijn mobiele abo doen ;)
Dat gaat hier helaas (nog) echt niet werken. Gemiddeld zitten we hier op +840GB down en +190GB up

Ik had "ooit" een ongelimiteerd abbonement maar omdat ik enkel recht had op de afgeknepen 3g variant toch maar afstand gedaan van het o zo heilige ongelimiteerde abonnement.. :|
Ik zag het hier ook verschijnen, met de compleet en familyoptie zit ik nu op 20GB data .....
Ik krijg de 16GB al niet weggewerkt in mijn eentje :+

De oudste zal gelukkig zijn, met zijn kpn simonly, 7,50¤ en 7GB aan data ...
En het abo van mijn vrouw wordt ( eindelijk ) ook 4G . + 1GB extra.
Al gaat ze toch op jacht naar een verlenging in september, maar goed, alle beetjes helpen

[Reactie gewijzigd door FreshMaker op 24 maart 2015 09:52]

1 2 3 ... 12