Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

Een gamedeveloper heeft op eigen initiatief een vervolg op Half-Life 2: Episode 2 gemaakt. Het gaat om een singleplayermissie met de naam Transmissions: Element 120. Aan de mod heeft de maker met het alias Shokunin000 naar eigen zeggen twee jaar gewerkt.

De speler krijgt in Transmissions: Element 120 de beschikking over een nieuw type gravity gun. Deze stelt hem in staat om flinke sprongen te maken en van grote hoogtes te vallen zonder fysieke schade. De mod speelt kort na de gebeurtenissen in Half-Life 2: Episode 2 en laat de speler onder andere zoeken naar de locatie waar hij is en de reden voor het verblijf daar.

Op zijn website laat Shokunin000 weten dat hij twee jaar gewerkt heeft aan de mod. Naast aanpassingen aan de onderliggende Source Engine heeft hij ook nieuwe 3d-modellen, levels en geluiden aan de game toegevoegd.

Transmissions: Element 120 is gratis te downloaden. De maker roept gamers op om zijn creatie op Steam een beoordeling te geven. Bij voldoende positieve beoordelingen kan deze dan via Steam eenvoudig geïnstalleerd worden. De mod, en daarmee de maker, trekken veel aandacht. Zo heeft de maker via Reddit al een uitnodiging ontvangen om te solliciteren bij gamestudio Gearbox.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Voor degenen die interesse hebben in deze mod, verwacht er niet te veel van, ik had de mod in minder dan 1 uur uitgespeeld.
Maar hij is wel leuk om te spelen.
De mod heeft overigens verder niks van doen met de verhaallijn van Half-Life 2: episode Two, zoals Tweakers dit in het artikel suggereert.
Je kan de mod met instructies hier downloaden:
https://drive.google.com/...xIQWRCZU5Db00&usp=sharing
Overigens kun je de download links ook vinden op: http://www.transmissions-element120.com/

----------------------------------
Hardware Requirements
----------------------------------
Processor: Pentium 4 - 3.0 GHz, or AMD equivalent
RAM: 1GB (1024 MB)
Graphics Card: Shader Model 2.0 capable, ATI 9600, NVidia 6600 or better
780MB of free HD space

General rule: desktops about 2 years old or newer should run the game.

[Reactie gewijzigd door mr.lolmeister op 7 april 2015 18:46]

Licht off-topic: Jij zal t ook gewoon gekopieerd hebben, dus no blame, maar volgens mij zijn de P4 en de ATI 9600 wel wat ouder dan 2 jaar toch? ;)

OT:
Toch altijd leuk als fans ergens zo fan van zijn dat ze zelf maar een vervolg o.i.d. gaan maken omdat t te lang duurt :)
Ode aan deze man!

ik had er zonder pardon geld voor neergelegd!
Als het qua verhaal echt een vervolg is en een beetje als een einde voelt ga ik zeker op zoek naar een doneerknop en als die er niet is kan hij cadeautjes verwachten!
Zou er ook zeker voor betaald hebben. Als je als game developer ontdekt wilt worden, vind ik het slim dat hij wel een van de beste titels uit de franchise pikt. Heb het even gespeeld en ziet er echt fraai uit en is nog leuk ook. Ben altijd dankbaar als mensen in hen vrije tijd zulke gratis gratis maken en verspreiden
zijn ook zat games die ik niet betaal ;)
Verdient hij niet direct een contract ipv slechts een interview. Ik bedoel maar hoe meer kan je je nog bewijzen?
Dat hij goed kan ontwikkelen wil nog niet zeggen dat je hem als collega wilt. Wie weet wat voor een kwibus er op gesprek komt :+
Precies!

Dit is destijds bij Dota2 ook een redelijk drama geworden, de bedenker van Dota ("icefrog" volgens mij) was echt zo'n anti-sociaal persoon die tot in het uiterste overtuigd was van zn gelijk, en van wat ik heb gehoord zijn er letterlijk mensen bij Valve vertrokken door hoe bizar die gast in elkaar stak. (waarna ook nog eens is gebleken dat 'meneer' doodleuk stiekem voor andere game developers werkte die ook Dota wouden klonen, dus echt geen persoon wat je in je bedrijf wilt hebben, zelfde kan hier natuurlijk ook gebeuren)
Misschien verwachten ze bij Gearbox, dat wat hij nu in twee jaar gedaan heeft, hij daar in 2 maanden zou moeten kunnen en willen ze kijken of hij beter kan of zo?

Ik zou ook niet blind iemand aannemen omdat hij iets moois heeft gemaakt in 2 jaar tijd.
Geef hem wat meer ruimte voor credit. Misschien is het iemand als jij en ik die gewoon een fulltime baan heeft (ik neem aan dat jij gewoon werkt), en dit project er een beetje aan geklooit heeft als hij ff zin of tijd over had..

[Reactie gewijzigd door Macchillie op 7 april 2015 16:59]

het is toch een gamedeveloper?
dan werkt hij waarschijnlijk al ergens neem ik aan
"Indie developers" zitten over het algemeen thuis (of ze huren met 2-3 man ergens een kamertje) "Game developers" zitten over het algemeen bij de studio, o.a. vanwege hoeveel geld er tegenwoordig omgaat in 'AAA' gaming, je kan natuurlijk niet hebben dat een call of duty 49 (hihi) lekt via de thuis pc van een medewerker, dus vandaar.

Daarbij, goeie game developers zijn moeilijk te vinden, dus dan is zo'n studio ook erg happig om je naar hun toe te verhuizen etc, en dat creeert dan een vorm van verplichting richting de studio.

Zelf ook wel eens aanbod gekregen van een game development studio in Duitsland trouwens, dat ze een appartement voor me gingen kopen enzo, dus het is volgens mij redelijk 'normaal', ik ben maar een doorsnee game dev (~8 jaar games gemaakt met flash) en echt geen bijzondere, maar toch kreeg ik zo'n aanbod. Uiteindelijk trouwens niet op ingegaan (was niet echt een leuk bedrijf)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 7 april 2015 18:04]

wat doe je nu dan als ik vragen mag?
Websites bouwen, (naar mijn mening) niet heel bijzonder, maar het betaald, en heb wel al wat webby en fwa awards enzo voor gewonnen
Jah, skill is bij deze vrij zeker... maar je moet ook nog in een team kunnen werken.
Salaris kan nog een isseu zijn. Ook geeft hij aan het 'met zijn familie tegaan overleggen' wat toch ook wel de impact van een dergelijk contract aangeeft. Hij zal misschien een flink end moeten verhuizen...
Dat kunt u toch ook zelf doen?
( sorry moest even )

Overigens vind ik het wel slim van deze meneer dat hij hiervoor geen geld heeft gevraagd, misschien was het wel zijn intentie om voor een groot bedrijf gevraagd te worden? Wie weet.
Overigens puik werk!
Knap wat iemand op zijn eentje kan realiseren in 2 jaar tijd, zeker als je kijkt wat bagger er soms wordt afgeleverd door grote studios na 2 jaar development met een gigantisch team.
Hij heeft wel bestaande tools en engines kunnen gebruiken. Vaak worden deze zelf ontwikkeld bij een langere development. Dus hij heeft niet van scratch het wiel opnieuw uitgevonden. Wezenlijk verschil lijkt mij...
Ten opzichte van Episode One en Episode twee vind ik dat niet zo'n wezenlijk verschil...

Daar zijn ook gewoon de bestaande tools en engines voor gebruikt. Zelfs de meeste resources konden gewoon gerecycled worden.
True.. Maarja, in jou schets komt Valve time weer om de hoek kijken... ;)
waarom hebben ze dan geen ep3 kunnen maken met diezelfde tools?
Zag ik daar nu een RocketJump met de gravity gun ?
Nee, een GravityJump. Ik zag geen rockets. :+
Lijkt qua behendigheid met de gravity gun een beetje op Portal meets Half-Life? :P
Hoeveel speeltijd heeft deze mod? 10 minuutjes in twee jaar zou niet echt fraai zijn :p

Ben trouwens wel een beetje uitgekeken op HL2. Verouderde engine etc.
Tja, als je als miljoenenbedrijf niet met iets nieuws aan komt zetten krijg je dit. Dit is gewoon een goed initiatief om Valve aan te sporen met het vervolg te komen.

Tuurlijk veel games tegenwoordig krijgen fanmade-versies, Five Night's at Freddies (Niet normaal (Dating sim, RPG, Five nights at teletubbies/frozen/illuminati)), en de welbekende Transport Tycoon Deluxe (met het succesvollere gratis Open Transport Tycoon Deluxe), SimCity (deze heeft niet veel bekende versies).

Als gamedevs niet met meer toepassingen komen, komt de community met aanpassingen. Valve zou gek zijn om deze gast niet aan te nemen en hem laten meehelpen.
Ik heb hem nu uitgespeeld en heel dit artikel en de hype hier rond is ronduit misleidend.

In het kort, je wordt wakker in een treinwagon, gaat door enkele ondergrondse gangen. Je vind een gravity gun die alleen energy balls kan schieten en waarmee je kunt springen, nog enkele ondergrondse gangen.
Je komt buiten, vecht tegen 4 striders en dan is het verhaal afgelopen.
Half Life is ten dode opgeschreven als je het mij vraagt. Heb jaren gewacht op nieuwe episodes, maar nooit kwam er wat... Ben er nu wel klaar mee! Ze laten fans wachten tot ze een ons wegen en er komt nauwelijks nieuws naar buiten. Er liggen zoveel kansen voor het verhaal in Half Life 2!!!
Ik heb de hoop ook een beetje opgegeven. Het is al een redelijk openbaar geheim dat Episode 3 nooit meer gaat komen, en dat er wellicht ooit een HL3 voor in de plaats komt. Episodic gaming heeft ook niet goed gewerkt voor Valve, met hun 'het is klaar als het klaar is' motto (Wat zelfs heeft geleidt tot het begrip "Valve Time").

En laten we eerlijk wezen, game ontwikkeling is alleen nog maar een bijzaak voor Valve. Steam is nu hun hoofdprodukt, die paar games die ze nog ontwikkelen is meer een lol produkt dan core business.
de vraag is: zal "lord gaben" aanklagen?
copyright = lifetime of author + 70 years

Edit: oops, vergat het woordje "gratis" even. Er valt niet te plukken van een kale kip. En het staat natuurlijk op steam.

[Reactie gewijzigd door SirJMO op 7 april 2015 15:39]

En de community tegen zich in het harnas jagen? Dacht het niet, want daar moeten ze het nu juist van hebben met Steam.

Tegen Black Mesa: Source hebben ze ook niets gedaan (behalve het verbieden van het gebruiken van 'Source' in de officiele naam), en ook niet tegen Half-Life 2: Update. En waarom zouden ze ook. Het geeft gratis extra aandacht aan hun eigen franchise! En je moet het originele spel gekocht hebben om het te kunnen spelen i.v.m. het gebruik van dezelfde engine (zonder eigendom van HL2 kan je de Source SDK niet downloaden)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 7 april 2015 16:13]

En je moet het originele spel gekocht hebben om het te kunnen spelen i.v.m. het gebruik van dezelfde engine (zonder eigendom van HL2 kan je de Source SDK niet downloaden)
Volgens mij is dat niet meer het geval of je moet een Source 2 based game hebben. HL2 heb ik niet, maar de SDK's (het zijn er meer dan een intussen) kan ik wl downloaden, ik heb dan weer wel TF2 in mijn library staan.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 7 april 2015 16:38]

voor black mesa heb je half life niet nodig, enkel de source SDK, die gratis is, voor half life2 update wel
Waarom denk je dat ze alle tools er voor beschikbaar stellen? |:(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True