Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties

Prospekt, een door een fan gemaakt vervolg op Valves Half-Life-serie, komt in februari uit op Steam. De enige ontwikkelaar, Richard Seabrook, heeft de officiŽle goedkeuring gekregen van Valve voor het gebruik van de Half-Life 2-licentie en -middelen.

Prospekt is een vervolg op het verhaal uit Half-Life: Opposing Force en maakt gebruik van de assets van Half-Life 2. Om op Steam te komen is het spel eerst door het Greenlight-proces geweest en heeft het daarna de goedkeuring van Valve gekregen. In de game kruipt de speler in de huid van Adrian Shephard, net als het geval was in de Opposing Force-dlc voor de originele Half-Life.

Het spel speelt zich af na de gebeurtenissen van Opposing Force, waarin Shephard een marinier is die naar Black Mesa wordt gestuurd om de aliens tegen te houden en alle getuigen tot stilte te dwingen. In Prospekt verliest Gordon Freeman langzaamaan de strijd in de Nova Prospekt-gevangenis. Shephard wordt eropaf gestuurd om Freeman te helpen. De game bestaat uit dertien nieuwe levels, die volledig zijn uitgerust met puzzels en actie.

De game is een stand-alone-dlc en doet het dus ook zonder dat de originele game is geïnstalleerd. Prospekt is tot 11 februari alvast te kopen voor 8,99 euro, daarna voor 9,99 euro. Vermoedelijk komt het spel dus op 11 februari uit, waarbij de tien procent korting als pre-orderbonus geldt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Met de goedkeuring van Valve. Dit is natuurlijk een makkelijke manier om te kijken of er nog interesse is voor de franchise.

Het kost Valve nagenoeg geen cent, maar krijgen wel wat informatie of er nog mensen geÔnteresseerd zijn is Half-Life. Scheelt toch weet wat onderzoekskosten.
Nah, Valve weet prima hoe ze de community voor hun karretje moeten spannen. ;) Niet dat het slecht is, ze doen het gewoon prima.

Een paar kleine dingetjes uit de community die ze goed opgepakt hebben.:
  • Counterstrike
  • Team Fortress
  • Portal
  • Garry's mod
Hoe heeft Valve Garry's Mod precies opgepakt? Daar heeft Valve nooit iets aan ontwikkeld oid.
Het is in het pre-Greenlight tijdperk van gratis mod naar de Steam shop gegaan. Ik verwacht dat Valve daar ergens wel mee te maken heeft gehad.

Het is voor mij het eerste stukje software dat ik via Steam had gekocht. Vanavond toch maar weer installeren :)
Ah goed punt inderdaad!
Haha, idem hier, ook mijn eerste aankoop via steam.
Je noemt nu inderdaad een aantal goeie dingen die ze gedaan hebben, waar je Black Mesa (HL1 Remake in Source Engine) niet bij mag vergeten.

Maar ook zijn ze afgelopen jaar een aantal keren flink de mist in gegaan.
Zoals oa:
  • Betaalde mods
  • Caching probleem, waar ze niet eens sorry voor wouden zeggen
Betaalde mods vind ik zelf nog steeds oprecht een goede toevoeging. De implementatie liet wel wat te wensen over maar de mogelijkheid voor modders om hun inzet te monetizen vond ik zeer goed. Ik hoop dat Valve met een 2.0 versie komt.

Ik snapte de weerstand (los van de slechte implementatie) niet tegen een dergelijk principe. Je kunt niet altijd en overal verlangen dat goede content gratis is. (en ja bij het gebruik van de dev zijn assets mag die daar ook wel een klein percentage voor opstrijken).
Een dergelijk systeem zou bijv Bethesda kunnen bewegen om Skywind niet tegen te werken maar juist te supporten, wat weer leidt tot meer en betere mods.

Caching heb je een valide punt, maar zijn de 'slachtoffers' daarvan dan niet schadeloos gesteld?


OT: 8,99, ik wacht nog even totdat ie onder de 5 zakt in een sale. Buiten de story zal er wel nauwelijks gameplay zijn (modes, multiplayer)
Voor die storing met Kerstmis (het caching-probleem) hebben ze overigens later wel sorry gezegd. Zie http://store.steampowered.com/news/19852/

De communicatie daarover had inderdaad stukken beter gekund.
Een simpele blik op het internet zou ook voldoende onderzoek zijn om te concluderen dat er nog gigantisch veel interesse is in deze franchise :P
Probleem is dat het haast onmogelijk is om aan de verwachtingen te voldoen. Toen Half-Life 2 uitkwam 12 jaar geleden, was dat spel op baanbrekend goed, waarbij het eigenlijk de nieuwe benchmark was voor first-person shooters op bijna alle fronten.

Dat was 12 jaar geleden. Om nu wederom zo baanbrekend te zijn binnen hetzelfde genre is heel moeilijk. Dingen als graphics en physics zijn tegenwoordig al veel beter uitgewerkt, waardoor daar maar weinig winst te behalen valt. Qua storytelling en pacing was Half-life 2 ook heel goed, maar als je het nu nog speelt valt dat ook wel mee ten opzichte van de games van nu. Een goed verhaal is eigenlijk de minimale verwachting.

Ik denk niet dat ze ooit een "gewoon goede" Half-life game willen uitbrengen. Wellicht met de nieuwe 3D-bril technologie dat ze een kans hebben om weer baanbrekend goed te zijn, met een game die de nieuwe benchmark zal zijn voor alle nieuwe shooters voor met een 3D-bril. Anders zie ik het voorlopig niet zo snel gebeuren.
Los van het hele gebeuren willen veel mensen ook gewoon 'closure'.

Half Life 2 ep 2 is gestopt op een clifhanger, en ik wil nu wel eens weten wat er verder gaat gebeuren.
Ik heb HL2 vorige week nog eens helemaal uitgespeeld. En eigenlijk vind ik het helemaal niet zo'n strak verhaal. Meer nog: het irriteert eigenlijk met zijn gemeenplaatsen, flauwe grapjes en langgerekte gescripte tussenstukken. Dan was HL1 eigenlijk veel sterker.

Het speelplezier en de mogelijkheden waren wel leuk. Maar kijk dan naar Portal 1 of 2, dat schept pas echt een sfeertje waarin je je kunt inleven.

Maar goed, over kleuren en smaken valt niet te twisten.
Dingen als graphics en physics zijn tegenwoordig al veel beter uitgewerkt, waardoor daar maar weinig winst te behalen valt.
Ik denk dat dit een heel ernstig punt is voor Valve, de Source engine wanneer het gebruikt wordt voor een First Person Shooter, is heel erg houterig. EA heeft dan echt monster engines als Frostbite, Unreal Engine 4 is ook een beest. Valve loopt daarin gewoon wat in achter, dus zal het denk ik meer van een unieke gameplay mechanic moeten hebben (zoals de gravity gun, portal gun).
Dat klopt. Maar door de fanbase te bekijken weet je niet of de spelers ook nog willen betalen voor HL. Deze (goedkope) versie is dan een iets betere richtlijn.
Onzin. Dit wekt nu juist niet mijn interesse, maar een volledig nieuwe Half Life 3 zou ik geweldig vinden. Wat hiermee meetbaar is zegt niets over de potentie van een nieuwe titel in de Half Life franchise.
Onzin. Dit is jouw mening en jouw manier van handelen. Wat hiermee meetbaar is zegt voornamenlijk dat jij geen fan bent van een "mod" maar liever een volwaardige game wilt.
Dus zegt dit niets over de potentie van een officiŽle half life game. Dat zijn simpelweg 2 verschillende dingen, geen mening voor nodig.
Ik snap de gedachtegang van ieder. Zelf zou mijn aaname ook zijn dat men 'echte' content wilt, en geen fanfiction. Aan de andere kant is de mod community enorm. Voor beide kampen zal er genoeg animo zijn.

Of dat voldoende aangeeft of er genoeg animo zou zijn voor een Half-Life (episode) 3, dat durf ik niet te zeggen. Het gegeven alleen is niet voldoende, misschien wanneer je de cijfers van het percentage van het aantal gamers dat daadwerkelijk mod bekijkt je er meer duidelijkheid in krijgt.

Overigens, kreten op het internet zeggen niet of er genoeg animo voor is. Het is geen direct meetbaar statistiek, iets wat je wel nodig hebt om een budget e.d. samen te stellen. Grote bedrijven als valve zullen daar behoorlijk wat onderzoek in steken. Bijvoorbeeld: wŠt wil men exact zien van een Half Life 3? De meningen zullen vast verdeeld zijn (ben zelf geen half-life speler). 100% goed zul je het nooit krijgen, althans niet voor iedereen. En een Duke Nukem Forever fiasco wil je immers voorkomen. Met de game zelf was niet veel mis, had echt zeker wel het duke nukem gevoel te pakken. Alleen kwam hij gewoon te laat en was hij te gehyped door de jaren heen.
wat maakt fanfiction slechter dan Valvefiction ?
Zeker nu de auteur weg is bij Valve, maakt Valvefiction qua verhaal voor mij op gelijke voet staat met dergelijke fanfiction.

Het is iemand anders dat het verhaal afmaakt.

Maar dat van die lange aansleep & hype klopt wel degelijk EP3 is daardoor waarschijnlijk wel per definitie een teleurstelling.
Misschien is het beter om een dergelijke mod/fanfiction uit te brengen en dan door Vals daarop verder te gaan en dus gewoon zeggen deze fanfictie beschouwen wij als officieel vervolg.
Voordeel verhaal af en als het tegen valt is het maar een "Fan" en niet Valve :P
en kunnen ze starten met een volwaardig nieuwe start, zeker moest Gordon dan het loodje leggen in EP3.
Toch zijn het naar zo'n lange tijd ook veelal trolls die je ziet.
Ik denk dat je veel van die "half life 3 confirmed" reacties met een korreltje zout kan nemen.
Aan de andere kant, ik denk dat veel van die trolls ook een gat in de lucht zouden springen wanneer er een release date bekend zou worden ;)
Idd, ik ben fan. En een grote ook. Vind het geweldig dit te lezen.
Daar lijkt me geen onderzoek voor nodig. Met de afgelopen Steam sale ontplofte de community weer toen er een lambda-logo werd gevonden in een panel van de Winter Sale strip.
Tja, dat kan ook de hard schreeuwende minderheid zijn. Met zoveel dingen is dit vaak het geval.
Zo simpel ligt het waarschijnlijk niet. Valve heeft naast "een meevallertje" ook een inbreuk op intellectueel eigendom te verwerken. Nu hebben ze het goedgekeurd, maar het moet natuurlijk wel aansluiten op bestaande canon, bugvrij zijn en passen binnen de richtlijnen/bedrijfsprincipes van Valve. Voor een ontwikkelstudio als Valve kost dit weldegelijk geld (er moet immers tijd in worden gestoken). Het is simplistisch om te zeggen dat dit gewoon een meevaller is, en gratis onderzoek naar het potentieel van de franchise. Dat laatste acht ik ook zeer onwaarschijnlijk, aangezien ze bij Valve heus wel op de hoogte zijn van de populariteit van de franchise.
"Het kost Valve nagenoeg geen cent"

Sterker nog, Valve krijgt een percentage van alle verkopen op steam, dacht dat het 30% was? dus ze verdienen er zelfs op
Waarom zal dit referentie geven voor een vervolg als Half Life 3.
Half Life was een perfecte game om de nieuwe engine destijds te showen en zag er voor die tijd erg goed uit. Daarnaast een goed verhaal en had veel te showen op gebied van vernieuwing.
Deze game mist toch een groot deel hiervan, en zal nooit de aandacht krijgen als een half life 3.
De interresse zal niet zo groot zijn als HL3. Alleen al de oude engine is een reden waarom ik deze "user" story niet zal spelen.
Sterker nog, het kost Valve helemaal geen cent, ze verdienen er zelfs aan, immers bij elke verkoop krijgen ze 30% van de prijs..
Niet echt een goede peiler naar mijn idee.
Persoonlijk interesseert deze fan-made mij totaal niet maar van een officiŽle Half-Life 3 zou ik compleet uit mijn dak gaan.
Vind het toch wel raar dat ze met z'n succes serie niet zijn verder gegaan.
Misschien voor het beste. Als je ziet hoever assassins creed en Cod zijn afgezakt...
Maar men had het wel fatsoenlijk mogen afmaken natuurlijk. Men was overgeschakeld naar episodes om sneller nieuwe content beschikbaar te kunnen maken (de voorloper van hedendaagde DLC zeg maar) en na 2 episodes werd duidelijk dat de snelheidswinst er niet was en dat de episodes op zich relatief kort waren.

Terug naar de tekentafel dus voor een HL3 die er nooit gekomen is, al ga je mij niet wijsmaken dat men er nooit aan begonnen is bij Valve.
Ze zijn er aan begonnen, dat is geen geheim. Zo is er bijvoorbeeld concept art bekend.
Het verhaal wil dat ze er zeker met volle goed emoed aan begonnen zijn, maar de opmars van Steam en de overheveling van personeel naar andere projecten als Dota2, etc, er nog maar een 'skeleton crew'over is dat aan Half-Lie 3 werkt.

Aan de andere kant vind ik het jammer dat ze niet Half-Life 3 gebruiken als extra exclusive voor de Vive. Daar waar HL2 baanbrekend was met belichting en physics, zou HL3 dat kunnen zijn met VR. Met HL3 als launch titel voor de Vive... stel je voor!
Dat is mijn stiekeme hoop. Stel je inderdaad voor.. Gabe just destroyed the internet.
Dat is voornamelijk wishful thinking, het probleem zit hem namelijk in jouw skeleton crew, zo'n crew kan niet mee blijven gaan met de nieuwste veranderingen en loopt eigenlijk bijna constant achter de ontwikkelingen aan waardoor er nooit echte voortgang kan zijn behalve op concept gebied.

En als Valve het concept goed genoeg vind dan moet er weer eerst een hele crew uitgebouwd worden en dat gaat niet echt ongemerkt.
Inderdaad. Jammer dat vele games aanvankelijk een genot waren om te spelen, maar met de jaren herkauwd en uitgepoept worden door de studio's. Het wordt tijd dat 'ze' in gaan zien hoe belangrijk story directors/regisseurs zijn om van een game iets interessants te maken wat niet alleen voortborduurt op de vorige delen, maar tevens nieuws biedt. Ik zie een goede game vaak als een film die je zelf beleeft. Vandaar dat ik ook de voorspelbare films vermijd, been there done that.
Soms lijkt het wel of studio's niet meer durven om zich te focussen op ťťn titel en een kwalitatief werk af te leveren. Uiteraard zijn de risico's wel groter in geval van een flop, maar ik vraag me af hoe lang ze nog door kunnen gaan met de huidige uitmelktitels voordat ook de casual gamers (die weinig veeleisend zijn) hun interesse verliezen.
Wat wil je als je COD om het jaar uitbrengt. Is met HL een heel ander verhaal.
COD ben ik inderdaad afgehaakt, maar AC nu eigenlijk pas mee begonnen; Syndicate was erg leuk :-)
Ik vind het eerder raar dat ze het niet overdragen aan een andere club, gezien ze er blijkbaar niet moeilijk over doen dat fans met de license aan de haal gaan.

Ik zou graag een HalfLife 3 van MachineGames (Wolfenstein: the New Order) zien bijvoorbeeld, die gasten snappen donders goed hoe je een verhalende Halflife-achtige FPS maakt.
Totaal off-topic; maar is Wolfenstein: The new order echt zo goed? Toch maar eens kijken dan....

On-topic echter; Ik snap wel waarom ze de naam willen houden. Want ze willen waarschijnlijk ook niet dat een andere partij de naam schaadt, om niet te spreken van dat ze er zelf ooit nog iets mee willen wellicht.
Wolfenstein TNO is erg goed, ik heb me er enorm mee vermaakt :) Het was niet(nauwelijks) slechter als RTCW en dat is en blijft 1 van mijn favoriete games. Als je van de oudere (over the top) shooters houd i.c.m. fatsoenlijk verhaal lijn is W:TNO het proberen zeker waard.
Aan dat laatste zat ik zelf ook te denken, zij weten wel hoe je een toffe verhaallijn neerzet. Ik vraag me echter af hoeveel game bureaus dat al wel niet gedacht zouden hebben. Tijd zal het leren, hoop ik.
Inderdaad, soms is het beter om te stoppen op het hoogtepunt want geschiedenis schrijven wordt vaak teniet gedaan als het wordt uitgemolken.

Het gevaar van doorborduren op een oude franchise is dat de verwachtingen van de speler zo hoog zijn dat het eigenlijk altijd tegenvalt. Als ontwikkelaar is het heel moeilijk om daaraan te voldoen. Remakes zijn in dat opzicht toch een veiligere stap vind ik.

Fallout heeft het heel goed gedaan vind ik maar zeg eerlijk, van bovenaf naar 3D is sowieso vernieuwend. Wat voor graphics en gameplay verwachten we wel niet van Half-Life?
Een gigantische cliffhanger in de storyline afmaken noem ik geen uitmelken. Daarnaast heeft Valve het voor zichzelf moeilijk gemaakt door zolang met Episode 3/Half-Life 3 te wachten, daardoor worden de verwachtingen inderdaad als maar groter.

En Fallout heeft ondertussen al z'n derde 3D-deel, zonder verder veel vernieuwing te brengen sinds het eerste 3D deel.
Nee, ik bedoelde ook niet dat Half-Life het zo uitmelkt maar de voorbeelden zoals Call of Duty en Assassins Creed. Beide games waren zo vet maar waarom perse elk jaar een deel :( Ik ben wat dat betreft een voorstander dat Half-Life dit toen niet gedaan heeft.

Ik denk zelfs dat als Half-Life met zijn online multi komt dat COD ineens een grote concurrent heeft.

Met fallout bedoel ik ook alleen de eerste 2 delen :) Ik moet zeggen dat ik 4 wel goed vind maar 3 en 4 is wel 1 lijn idd.
Ik zie toch wel veel verbeteringen tussen FO3 en FO4. En als fallout-fan vond ik FO4 nog eigenlijk tegenvallen ook, maar dat lag vooral aan de verhaallijn/structuur.

Ik ben het wel eens dat het geen uitmelken is bij HL. Kwestie van afmaken waar je mee begonnen bent, is wel zo netjes tegenover je fanbase.
Ik ga geen nieuwe mogelijke dead-end spellen/verhaallijnen van Valve meer spelen, dus HL3 or GTFO.
Fallout is gewoon heel erg makkelijk en was niet zo heel erg nieuw. 80% van wat je in Fallout doet, deed je al lang en breed in Morrowind, Oblivion, Skyrim, en... eigenlijk zo'n beetje elke first/third person open world game.

Bethesda heeft aan de remake van Fallout helemaal niets 'uitgevonden', ze hebben gewoon de TES formule geport en het geheel overgoten met een steeds dikker wordende console saus die leidt tot steeds minder functionaliteit en diepgang, op een engine die tot in het oneindige wordt herkauwd.

Maw totaal andere geschiedenis en games als Half Life.

Over stoppen op het hoogtepunt: alle games die dat hebben gedaan, komen nu terug als reboots en als remakes in een ander jasje. Kijk naar Baldur's Gate, Planescape Torment e.d. -->> Pillars of Eternity / Divinity: OS. En niet verrassend doen ze het goed, een paar rotte appels daargelaten.

Hoe meer ik dit zie terugkomen, des te meer ik ervan overtuigd raak dat gaming in de basis nooit is veranderd, al sinds Tetris of Pong eigenlijk. De (PC) gamer wil juist een uitdaging, wil een bepaalde complexiteit en diepgang, en de gamer die dat niet wil zoekt een console uit en die consoles hebben eigenlijk altijd al hun eigen markt gehad, die waarschijnlijk is ontstaan door de arcade-kasten en Duck Hunt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 18 januari 2016 16:07]

Fallout 3 en NV waren goed qua content, niet zozeer in andere opzichten. FO4 is juist het tegenovergestelde (content is erg beperkt ivm de voorgaande delen).
al zouden engelen afdalen uit de hemel om glorieliederen te zingen zodra de cdcase geopend word, zou het spel nog niet voldoen aan de opgebouwde verwachtingen, ik geef ze groot gelijk niet in die valkuil te springen.
Ze hebben het gedaan vanwege geld. Niet dat ze te weinig geld hebben, maar omdat ze meer geld verdienen om games te verkopen van andere mensen dan zelf games te maken en die te verkopen.
Er zijn al een aantal goeie mods voor HL2 verschenen; Awakening, Riot Act, etc. (wie ze allemaal weet mag het zeggen). De eerste mods voor HL waren natuurlijk ook heerlijk om het avontuur in Black Mesa voort te zetten en alles vanuit een ander perspectief mee te maken.
Ik kijk daarom ook wel uit naar deze game. Vanavond eerst maar eens op de kop tikken. Hopelijk leidt dit ertoe dat iemand nu ook een vervolg op Blue shift maakt; de andere (grote) mod op HL!

[Reactie gewijzigd door DeerDitch op 18 januari 2016 15:23]

Transmissions: element 120. :>
Minerva: metastasis is anders ook geweldig! De maker ervan is sinds 2008 tewerkgesteld bij Valve zelf; dat wilt al iets zeggen over hoe goed ze zijn mod vonden.
Bij gebrek aan episode 3... gaaf dat er fans zijn die zoveel tijd steken in het bouwen van een compleet vervolg :D denk zomaar dat deze ook echt prima zal verkopen, hopelijk houdt hij er een leuk zakcentje aan over.
Voor 9 euro wil ik deze man best een steuntje geven, en zo krijg ik weer een half-life ervaring. Nooit verkeerd! Wel bijzonder dat Valve zegt 'You have our blessing young padawan'. Niet heel positief...zou het misschien toch het einde zijn van Half-life van Valve?

[Reactie gewijzigd door weszz op 18 januari 2016 14:29]

De originele expansion heet "Opposing Force" trouwens :)
"In de game kruipt de speler in de huid van Adrian Shephard, net als het geval was in de Opposing Forces-dlc voor de originele Half-Life."

Ik zou Opposing Forces geen DLC noemen aangezien het een ouderwetse uitbreiding op een spel wat volledig af was. OF was een volledig op zichzelf staand spel (behalve gebruikmakend van Half-Life assets) met een nieuw (parallel aan het originele) verhaal vanuit het interessante perspectief van een soldaat. Daarnaast was het ook niet downloadable maar kwam het heel retro nog op CDROM uit. DLC heeft bij mij tegenwoordig toch de reputatie dat het een manier is om een half jaar na release, een half afgemaakt spel te voorzien van de rest van de beloofde content voor nog eens 100% van de prijs van het originele spel. Dat was vroeger wel anders. ik ben oud denk ik.

[Reactie gewijzigd door nlooije1 op 18 januari 2016 14:43]

Ziet er eigenlijk heel goed uit als ik een blik werp op de trailer, mooi om te zien dat er zulke toegewijde fans zijn. Natuurlijk ook erg fijn dat de game gewoon op Source draait, en de game dus op vrijwel elke PC te draaien is. Zullen vast zat (oudere) fans zijn die hun game PC's hebben verruild voor zakelijke laptopjes, zelfs die kunnen er dus van genieten.

Denk trouwens dat Valve ook wel weet hoe groot de fanbase nog is. Bij het minste of geringste zijn er al talloze fans die beginnen te speculeren, zelfs de "nieuwe" generatie gamers die HL en HL2 gemist hebben ontgaat vast niet dat er een ongekende hype om de serie hangt. Jammer dat het enkel bij speculatie blijft, maar ik denk dat je met absolute zekerheid kan zeggen dat het internet ontploft als Valve iets concreets over een nieuwe game in de reeks naar buiten brengt.

Anyway, ik ga 'm denk ik kopen, altijd leuk zoiets, en voor de prijs hoef je het niet te laten.
Is er inmenging van andermans mening over hoe het verloop van het spel moet gaan geweest?
Voor degene die zich afvragen of en wanneer er een vervolg komt met shepard in the hoofdrol, Gearbox heeft ook een deel van de rechten van Opposing force, uit mijn hoofd is dit Race X en de personage Shepard zelf, vandaar dat het voor Valve moeilijk is om een stand-alone voor Shepard te maken met oa Race X. Zelfs de vraag of Shepard ooit nog in Half Life terugkeert is nog een mysterie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True