Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 211, views: 64.185 •

Apple zal de iPhone 5 op dinsdag 4 oktober gaan aankondigen, beweert de Amerikaanse krant The Wall Street Journal. Apple heeft nog geen uitnodigingen verstuurd voor een evenement om de opvolger van de iPhone 4 te presenteren.

Apple zal een groot media-evenement houden op 4 oktober, claimt All Things Digital, een spin-off van The Wall Street Journal. WSJ baseert zich op anonieme bronnen. The Wall Street Journal is een van de media waarnaar Apple met opzet informatie over aankondigingen zou lekken. Bovendien heeft de krant geen commentaar gevraagd aan Apple, wat de krant doorgaans wel doet als het geruchten publiceert die afkomstig zijn van derden.

Er gingen de afgelopen maanden veel geruchten over Apples komende smartphone, maar er is nog weinig bekend over de opvolger van de iPhone 4, die in de zomer van 2010 uitkwam. Volgens veel van die geruchten heeft de iPhone 5 dezelfde dualcore-soc als de iPad 2, een groter scherm dan de vorige iPhone en wellicht een andere Home-knop.

De iPhone 5 zal volgens WSJ gepresenteerd worden door de nieuwe ceo Tim Cook. De iPhone 4 werd nog aangekondigd door Steve Jobs, die vorige maand terugtrad als ceo van Apple.

Reacties (211)

Reactiefilter:-12110181+179+25+30
Vind het toch knap dat apple weinig tot niets heeft laten uitlekken over het uiterlijk van de nieuwe iphone 5. Zeker omdat hij over 2 weekjes moet uitkomen.
Ik vind het knap dat het uiterlijk zo belangrijk is... Het is een telefoon, wat had je nou gedacht, dat het opeens een 3000-delig zakmes wordt?
Dat is precies wat het is voor veel mensen.

Daarnaast is uiterlijk niet alles, maar zeker bij de iPhone wel heul veul.
Onder uiterlijk valt nog wel veel meer dan alleen looks

- Schermgrootte? blijven ze bij 3,5 of wordt het (eindelijk) wat groter?
- dikte/gewicht? Wordt hij ng dunner?
- Antenne design? Is dit aangepast na antenna-gate?

Er gaan geruchten over twee modellen. Een iPhone '4S' en '5'. De 4S zou vooral voor de Chinese pre-paid markt bedoelt zijn, maar zou natuurlijk ook in andere landen uitgebracht kunnen worden. Over dit model is vrijveel uitgelekt. Het design zou vrijwel hetzelfde zijn als de 4. De accu zou wat beter zijn en het antenne-design is iets aangepast (De inkeping links-onderin zou verplaatst zijn).

Over de 5 is echter nog helemaal niks uitgelekt, naast wat cases die ontwikkeld zijn en een eventuele 8MP camera. Qua specs is over dit apparaat nog helemaal niks uitgelekt en het zou zelfs zo kunnen zijn dat het apparaat niet eens bestaat en de 8MP voor de 4S bedoeld is.

Het is zeker knap dat dit allemaal geheim blijft, zelfs na 4 jaar en een toenemende populariteit van Apple producten.

Ik begin zelf echter nu wel een beetje moe te worden van alle geruchten en wil dat Apple dat verdomde evenement nu maar eens aan mag kondigen :P..
Laat hem asjeblieft tussen de 3,5 en 3,7 inch blijven. als hij 4 inch word stap ik meteen over na een ander merk.
Zon merk met een nog groter scherm? De overige fabrikanten zitten met de topmodellen allemaal al groter of gelijk aan 4 inches
Ja want je moet em natuurlijk gelijk hebben hea. Een iPhone 4 kan ook nog wel twee jaar mee. Net als dat een iPhone 3G nog best meekan.
Ik heb een 3G, en inderdaad hij doet het nog. Maar hij begint ondertussen toch wel wat verouderd te worden hoor.
Verouderd?
Belt dat ding opeens wat moeilijker ofzo?
Zolang het nog belt gaat het prima mee.
als "zolang het nog belt gaat het prima mee" de insteek is dan heb je uberhaupt geen smartphone nodig....

Ik heb zelf ook nog een 3G. Inmiddels zon 3 jaar oud, en je merkt gewoon dat een hoop apps niet draaien, maar ook dat sommige apps die wel draaien dat met horten en stoten doen.

Zo is whattsapp geen pretje op de 3G. Als ik typ terwijl ik een bericht binnen krijg lopen de letters even niet mee met wat ik tik op het scherm en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

de 3GS zal over een jaartje hetzelfde lot ondergaan. Nu al krijg je dat sommige functies in IOS5 niet op de 3GS zullen gaan werken. Zelfde gebeurde bij IOS4 met de 3G (oa multitasking werkt niet)

[Reactie gewijzigd door KoningL op 21 september 2011 15:16]

Vzwiw werken alle iOS5 functies (idd itt iOS4 op de 3G) wel op de 3GS.
Als je een iPhone hebt om enkel mee te bellen dan heb je de verkeerde telefoon gekocht, vriend. Oftewel, wel of niet nog kunnen bellen is absoluut geen criterium voor of de telefoon verouderd is of niet.
Ohja dus jij koopt een iPhone alleen maar om mee te kunnen bellen? Duur grapje!
Ben jij net als mijn pa? Die een Iphone 4 heeft om te bellen een een Ipad 2 om mail te checken o.o? Oohja en een netbook om te internetten x_x

Hallo er kan meer met die apparaten? Maar ach iphone is hip dus moet er maar een Iphone gekocht worden. Ik heb zelf een 'oude' 3g en een 3gs. de 3g ligt in de kast de 3g begon mij echt te sloom te worden. Komt wel door de software van apple. Want om te bellen werkt hij snel en prima met een oude IOS.

de 3gs gaat nog lekker snel. Maar zal met de komst van IOS 5 ook wel lekker achteruit gaan.

Dan hebben we de Iphone 4. Ik weet niet of ik de 4 nog ga krijgen. Maar ik zal altijd een model achterlopen. Gewoon omdat ik de 'oude' modellen goedkoop overneem van mijn pa. Als hij zo nodig weer een nieuwe wil.

Ik ben benieuwd naar de vernieuwingen in het design van Apple's iPhone 5. Het is altijd meesterlijk hoe een product dat al jaren bestaat toch nog zo ontzettend 'verbeterd' kan worden. Mooie technische vooruitgangen worden er bij apple geboekt.
Nee, want een telefoon kon in de middeleeuwen enkel bellen. Tegenwoordig is er wat meer mogelijk.
ja net geen hele dag kunnen bellen omdat je accu te snel leeg is.
Vind het fantastisch wat je tegenwoordig met een telefoon kan , maar wordt wel eens tijd voor wat accu innovatie.
De meesten doen meestal net even wat meer dan bellen ermee.
Anders kan je net zo goed een goedkope Nokia van 2 tientjes kopen.

3G/3GS werken wellicht dan nog wel maar de nieuwere software worden meer-eisend.
En je telefoon wil je toch wel soepel kunnen gebruiken.

Het verschil tussen de 3GS en iPhone 4 is wel behoorlijk groot (iPhone 4 is voor mij praktisch geniaal).

Ik kan me weinig reden bedenken om meteen over te stappen, dan zal:
- het design nog veel mooier moeten worden; vraag me af of dit nog wel mogelijk is;
- nog veel sneller/krachtiger zijn;
- veel langere accuduur;

Zolang die 3 punten aan de orde zijn, vind ik de iPhone 4 perfect.

Verder heb ik mijn twijfels of ik wel een nieuwe wil.
Want zolang die telecom providers de consument belazerd met de nieuwe abonnementsvormen wil ik niet meer met hun in zee gaan.

Gelukkig loopt mijn huidige contract nog een jaar.
Maar als het dan nog steeds zo is, zet ik ze liever de deur uit.
"Belt dat ding opeens wat moeilijker ofzo?" Een 3G belt idd een stuk moeilijker. Heb al meerdere keren gehad dat de phone het simpelweg aan processingpower ontbreekt om te sliden bij het 'unlocken'. Dan wordt je gebeld en merk je dat de telefoon het even allemaal niet aankan om gegevens over die persoon in te laden en dat je een seconde of wat moet wachten voordat de slider werkt.

Het is verschrikkelijk hoe traag hij is door de steeds zwaardere iOS'n die de phone moet draaien. Je moet als consument hierdoor dus wel over op een nieuwe iPhone (als je bij het merk wilt blijven). En Apple maakt het je niet makkelijk om een iOS terug te gaan.
Uhm nee, maar als die weg word ingeslagen gaan ze niet meer terug in dan koop ik volgend jaar geen nieuwe
Dat is dus weer een ander deel van de discussie. Een van de grootste USP's van de iPhone 4 is het Retina-scherm met een resolutie van 960*640 en een dpi hoger dan '300'. Bij 4" en deze resolutie, zou dat niet meer het geval zijn, bij 3,7 wel.

Apple zal zeker geen 720p scherm toe gaan voegen, want 1 v/d grote krachten van iOS is dat de schermresoluties een verhouding van 2 op elkaar hebben (De 3GS is 480*320) wat voor App-ontwikkelaars ideaal is.

On another note: Deze geruchten lopen dus al vanaf April. Volgens mij is dit echt de 'most anticipated' telefoon ooit. En omdat Apple er om bekend staat om juist geruchten wat 'minder spectaculair' te laten zijn, zodat je vrijwel niet teleurgesteld wordt ($999 iPad anybody?), verwacht ik echt een bombshell. (ik mag ook hopen :))

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 21 september 2011 13:41]

"Retina = >300 DPI", ik denk dat ze hier wel op zullen terugkomen... 290 DPI is nog steeds redelijk 'retina', hoor...

[Reactie gewijzigd door HellFury op 21 september 2011 14:04]

Technisch gezien is volgens Apple 'Retina' niet >300DPI, maar afhankelijk van de combinatie leesafstand en pixeldichtheid. Een retina-scherm op 27" zal bv. geen 300DPI nodig hebben om hetzelfde doel te bereiken.
Dus ja, ze zouden er van terug kunnen komen :)..
Klopt, apple zal nooit afstappen van de 3.5" grootte. En ik ben daar blij om, maten van mij hebben zo'n achterlijke grootte telefoon met 4+'' schermen. Ik vind die 3,5" groot genoeg. Ik weet nog dat ik de eerste iphone had toen die net uit was in Amerika. Toen vond men dat hier nog groot... 4 jaar later en de totale perceptie van telefoons en de grootte ervan is veranderd. Men slaat er zelfs in door naar mijn idee.
Is zo prettig, dat je bij Apple keus hebt ;)
Andere fabrikanten worden altijd verweten dat ze teveel modellen hebben.
Zo zie je wel dat keus heel belangrijk is.
Het is pas uitgelekt als je weet dat het waar is, dus bevestigd door Apple, tot die tijd zijn het niets meer en niets minder dan geruchten ;)
Apple zou wel gek zijn de Iphone 4 nu niet als midrange weg te zetten. Een 4s (respectievelijjk, upgrade van processor, gfx en wellicht designverbetering) kan nog makkelijk mee met de concurrentie in het goedkopere segment. Het is makkelijk te voorspellen, de iphone 5 krijgt gewoon de dualcore hardware uit de Ipad 2 met:

- groter, hoger resolutie scherm dan de Iphone 4
- NFC
- betere camera
- betere videocamera 1080 opnemen (dat klinkt zo lekker bij het publiek)
- beter stroommanagement/grotere accu
- cloudverbeteringen
- streamingservice a la spotify
- home knop = opgerot, wellicht touch sensitive.

Qua design beetje terug naar Iphone 3 (bolle onderkant), maar dan veel platter a la ipod touch. Het design is goed en mooi, maar gezien de andere devices kan het nu allemaal veel platter.

Je moet weten dat Apple een flinke hap uit de taart heeft bovenin, maar qua totaal aantal devices op de wereld stellen ze geen reet voor, juist vanwege de prijs. Strategisch gezien zou een goedkoper model voor veel extra omzet kunnen zorgen.
- groter, hoger resolutie scherm dan de Iphone 4
Apple scale'd zijn schermen (tot nu toe) in factor 2, dus dan zou de iP5 een 1920*1280 scherm krijgen (laat het zo zijn :D, maar ik verwacht van niet)

- NFC
Verwacht ik ook, maar hier is echt nog helemaal niks over uitgelekt, nog niet eens een scheetje

- betere camera
- betere videocamera 1080 opnemen (dat klinkt zo lekker bij het publiek)

Is al vrijwel zeker (8MP)

- beter stroommanagement/grotere accu
Accu is een van Apple's spearpoints, dus dit zal zeker nu ook zijn.

- cloudverbeteringen
iOS 5

- streamingservice a la spotify
Nope, gaat er net komen. in iOS 5 komt 'iTunes match', maar deze ondersteunt geen streaming, ondanks eerdere beta's waarin dat wel het geval leek.

- home knop = opgerot, wellicht touch sensitive.
De home knop blijft. Gegarandeerd. John Gruber heeft er ooit een interessant artikel over geschreven waarom de home knop zo typisch Apple is. Iets in de trant van 'no matter where you are, the home button is 'always' there, and takes you back, no matter what'. (Kan het artikel zo snel niet vinden).
Er gaan wel veel geruchten over een multitouch home-button, waarmee je bv. tussen apps zou kunnen swipen (zoals in bv. Lion). Ik verwacht wel een 'mechanische' klik. Dus zoiets als de trackpads van Apple, want touch-sensitive buttons zijn echt *ruk*.

Strategisch gezien zou een goedkoper model voor veel extra omzet kunnen zorgen.
Omzet zal Apple een worst wezen, winst is veel belangrijker. Hoewel Apple maar een klein marktaandeel in de smartphone markt heeft, hebben ze wel 66% van de winst in handen. Ik verwacht ook een 'goedkopere' iPhone, maar het wordt zeker geen 200/300 euro model. Kijk bv. naar wat Apple nu nog voor de 3GS vraagt, een toestel dat al bijna 2,5 jaar oud is.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 21 september 2011 13:35]

-beter camera
Phone camera's blijven bagger. Ik heb er nog nooit eentje gezien die tegen een, zeg canon camera van 100 euries, op kan. Dus al die Megapixels maken wat mij betreft niet uit.
Natuurlijk niet.

Om precies diezelfde reden heb ik ook nog nooit een P&S-camera gezien die tegen een dedicated videocamera op kan.

Dat is het hele punt van dedicated devices, ze zijn goed in 1 ding, maar voor de rest kun je er niks extra's mee.

Maar vergis je niet in de kwaliteit van phone camera's. De iPhone 4 is verantwoordelijk voor de meest geposte foto's op Flickr. En daar zitten echt wel goede foto's tussen. 1, 2, 3. (1e hits via iPhone4 search)
Dit zijn geen foto's om op A3 af te drukken, maar wie doet dat tegenwoordig nog? Internet is de belangrijkste bron geworden om foto's met andere te delen.

Phone camera's zijn echt zo goed ontwikkeld de laatste jaren en kunnen voor internet-sharing een P&S prima vervangen. Het blijft een compromis van sensorgrootte en het niet kunnen gebruiken van een zoom-lens, maar 'bagger' zijn ze echt niet meer.
Ik fotografeer zelf altijd met een compact of DSLR vanwege deze reden. De camera van de iPhone 3G is dermate slecht dat die volstrekt onbruikbaar is. Toch vind ik de foto's van de iPhone 4 best redelijk te pruimen. Het zal niet mijn primaire camera worden, maar voor Facebook, Twitter, ... vind ik het best acceptabel.
Die zijn er zeker. Heb afgelopen vakantie mijn Iphone 4 en Canon camera van +- 150 euro meegenomen. Vooral in donkere omgevingen was mijn Iphone stukken beter. Tegen echte professionele camera's kan hij natuurlijk niet op maar enorm slecht is die zeker niet! :)
Ik moet toch zeggen dat mijn Canon Ixus 100 stukken betere foto's in het donker maakt dan de iPhone. Zodra het iets te donker wordt, is het allemaal noise op de iPhone.
Als jij ze nog nooit gezien hebt, wilt niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ik ben zwaar anti-Apple (niet de producten, die zijn prima, buiten de prijs. Puur het bedrijf moet ik niets van hebben.), maar de camera is altijd goed geweest. Geloof me maar dat een iPhone-camera betere foto's maakt dan een toestelletje van 100 euro...
Daarnaast is filmkwaliteit tegenwoordig ook zeker van belang. Hierop scoren ze beter met een nog grotere marge...
Daarnaast zul je op een toestelletje van 100 euro ook nooit functies als HDR tegen komen.

(ow man, ben ik nu gewoon de iPhone aan het verdeigen, dat had ik niet kunnen voorspellen...)
Daarnaast het feit dat als je als Premium merk gezien word je niet je merk moet verlagen naar een budget merk.
Daarvoor kun je veel beter een andere merk op de markt brengen.
- groter, hoger resolutie scherm dan de Iphone 4
Apple scale'd zijn schermen (tot nu toe) in factor 2, dus dan zou de iP5 een 1920*1280 scherm krijgen (laat het zo zijn :D, maar ik verwacht van niet)
Dat is een mooie resolutie, die wil ik ook wel, ongeacht of m'n scherm 3,2" of 23" is of eenderwelk formaat daartussen.

Een factor 3, ten opzichte van het origineel zou nog wel kunnen, maar ook dat wordt erg groot.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 27 september 2011 14:49]

Een goedkoper model als in wat? En waarom "een" goedkoper model? Apple staat niet bekend om minder op de markt te brengen dan hetgeen dat er al is of wordt gepubliceerd. Als je minder op de markt brengt dan zal dit absoluut, in het geval van Apple, niet voor meer winst zorgen.

Apple heeft de gewoonte om kwalitatief hoogstaande producten op de markt te brengen die gepaard gaat met het prijskaartje die eraan hangt. Op deze manier krijgt Apple de volle prijs voor de volle kwaliteit.

Mocht Apple "minder" op de markt willen gaan brengen dan gaan mensen dat product juist kopen waardoor er dus minder omzet/winst word gegenereerd.
Het is makkelijk te voorspellen, de iphone 5 krijgt gewoon de dualcore hardware uit de Ipad 2 met:

- groter, hoger resolutie scherm dan de Iphone 4
- NFC
- streamingservice a la spotify
- home knop = opgerot, wellicht touch sensitive.
Van al die 4 dingen kan je met bijna 100% zekerheid zeggen dat de iPhone 5 die _niet_ zullen hebben.

- Als er iets aan het scherm veranderd dan zal het misschien marginaal groter worden (denk aan: toestel even groot maar een millimeter of 2 smallere bezel langs het scherm).
- NFC zie ik nog niet gebeuren, Apple heeft nog totaal geen NFC strategie of niks, en de markt is er ook nog totaal niet rijp voor. Er zijn nog geen standaarden voor NFC toepassingen, geen infrastructuur, geen zinvolle samenwerkingsverbanden tussen relevante partijen, niks. Google probeert wel het een en ander met Google Wallet, maar vooralsnog is het allemaal nogal spielerei, testing the waters. Apple staat er niet om bekend hardware features aan hun producten toe te voegen die ze nergens voor gebruiken, dus ik voorzie geen NFC in de iPhone 5
- Voor muziek/content services komt iOS 5 met iCloud, waarvan de features al volledig duidelijk zijn, een een streaming service voor muziek hoort daar helaas niet bij
- Home knop blijft gegarandeerd, ik zou niet weten waarom Apple die zou willen verwijderen, het is haast een soort handelsmerk voor iPhones geweest, en touch buttons vinden de meeste mensen minder fijn in het gebruik.
Apple nog geen NFC-strategie?!? Your kiddin right? Apple is al jaren aan het experimenteren en dat ze nog niets getoond hebben betekent niet dat ze geen plannen daarmee hebben. Het zou zomaar eens een 'one more thing' kunnen zijn op de 4e van oktober (als dat doorgaat, eerst maar eens die uitnodigingen zien). Mogelijk dat ze in iCloud ook een iWallet/iPay ofzo integreren..
Design is zeer belangrijk. Je baseert daar ook je keuze erop
of koop jij bijv onderstaande zonder te kijken of je het mooi vind?
1 auto
2 kleding
3 schoenen
4 meubels
etc etc
Ja! Waarom zou je een verroeste ferrari kopen als je een fiat panda kan kopen die .1 beter zit en .2 een betere wegligging heeft omdat i niet aan alle kanten rot.....
Een verroeste ferrari is over het algemeen niet mooi, een verroeste wagen over het algemeen is niet mooi :P.
-1 grappig (humor is hier niet meer toegestaan :P )

// on topic //
Alles heeft design, het gaat meer of de stijl en vooral de associatie met het merk je aanspreekt. Daarnaast heb je ook nog een stukje kwaliteit van de bouw en materialen en software.

Wat sterk is aan Apple (naar mijn mening) is dat ze soms onconventionele keuzes durven maken en daar ook aan vasthouden. Vooral als het gaat om aanlsuitmogelijkheden (Thunderbolt) en ondersteuning (BluRay, (mini)usb op iphones, Flash, etc). Soms pakt dat goed uit en soms wat minder, maar wel sterk dat ze dit durven.

Met deze iPhone 5 zal dat echt niet anders zijn.
Lees de moddereterregels eens ;) Humor wordt zelfs gestimuleerd...
Wat sterk is aan Apple (naar mijn mening) is dat ze soms onconventionele keuzes durven maken en daar ook aan vasthouden.
Zullen we het andersom benoemen. Apple is juist een van die bedrijven die de ondersteuning keihard laat vallen als een nieuw iets faalt.
Dingen die het uiterlijk bepalen kies je natuurlijk op uiterlijk. Maar kijk es naar een fiets, of een bureaustoel, of een ventilator. Die dingen moeten toch vooral functioneel zijn?
Die dingen moeten toch vooral functioneel zijn?
Functionaliteit, design en usability gaan vaak hand in hand. Iets wat heel functioneel is kan best een slechte usability hebben. Of iets kan heel bruikbaar zijn, maar ook enorm lelijk waardoor de wil om het te gebruiken weer verminderd. Het is een cirkeltje.
... of kan technisch / functioneel tot heel veel toe in staat zijn, maar wordt door de fabrikant geblokkeerd omdat zijn 'policy' het niet toelaat, en dan moet je een nieuw toestel al direct proberen te jailbreaken om te unlocken wat er in zit/kan , maar wat men niet wil dat je het kan (wat ook zal gebeuren)
Wat jammer is voor de geek (die toch wel weet hoe hij het kan omzeilen, dus eigenlijk niets mist) maar beter voor de gemiddelde consument die hierdoor een stabieler en veiliger systeem heeft.
En zo gaan stabiliteit en veiligheid dus hand in hand met het missen van privacy en opgelegd krijgen van arbitraire beperkingen.
Zelfs voor fiets, burostoel en ventilator heb je design.
Dyson ventilator is mooi maar wel 10 keer zo duur dan een conventionele
De consument bepaalt of hij/zij het waard vindt.
Bij het kopen van mijn nieuwe racefiets heb ik toch echt wel ook naar looks gekeken. Ik hou bijvoorbeeld zelf niet van frames die schreeuwerig zijn en heb dus een rustig ogend frame gekozen. En kleurstelling is voor mij ook wel belangrijk gezien de fietskleding die ik heb.

Lang niet iedereen zal dit interesseren, maar voor mij zijn die op het eerste oog onbelangrijke dingen toch wel van belang voor de ervaring tijdens het fietsen.

Dus looks kan wel degelijk belangrijk zijn.
Ik geef je een voorbeeld. Je haalt zelf de ventilator aan.
Deze ventilator heeft juist mede door zijn design een hele vernieuwende methode van koelen. Door het design krijg je een constante stroom lucht toegeblazen en ook door het design kan er niets tussen de bladen vliegen(kindervinger, boodschappenlijstje, e.d.). Daarnaast is het ook iets dat je gewoon in je kantoor kunt zetten zonder dat je steeds tegen een lelijk ding aan hoeft te kijken(dit laatste is voor de een belangrijker dan de ander).
Hier betaal je dan ook voor. En dat is met auto's en telefoons niet anders.

Ook bij telefoons is design heel belangrijk. Ik heb bijvoorbeeld liever een glazen, aluminiumof zacht plasticen behuizing dan hard plastic wat ik totaal niet lekker in mijn hand vind liggen. Ook is het iets waar je constant tegenaan kijkt dus design speelt logischerwijs voor veel mensen wel (een beetje) mee.
Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld de HTC Sensation zie ik duidelijk dat Design en een goeie prijs ook hand in hand gaan. Ben benieuwd waar Apple mee gaat komen, aangezien ze maar 1 x per jaar met een toestel komen moet deze wel beter zijn dan de nieuwe Nexus die binnenkort uitkomt!
Design is niet alleen hoe het eruit ziet, design is hoe het werkt. Een slecht ontworpen telefoon zal ook slecht werken. Voor velen zal dit raar in de oren klinken. Maar het is wel zo.

Stel je een telefoon voor met een 1" scherm en alle knoppen aan de achterkant. Dat is slecht design, en het resultaat ervan is dat het ook slecht werkt.

Ditzelfde geldt voor de software. Als software slecht ontworpen is, zal het slecht werken. Stel dat je eerst door 10 menu's moet gaan voordat je iemand kan bellen. Dat is ook slecht design, en het zal niet goed werken.

Design is voor de iPhone heel erg belangrijk en was eigenlijk de voornaamste reden dat de oorspronkelijke iPhone zo innovatief was. Het design was gewoon heel erg goed, van zowel de hardware (een overheersend multitouch scherm aan de voorkant met de homeknop), als de software (een volledige touch interface met kinetisch scrollen, rubberbanding, etc.).
.

[Reactie gewijzigd door llee op 22 september 2011 08:54]

of koop jij bijv onderstaande zonder te kijken of je het mooi vind
Dit is bij de iPhone en iPad eigenlijk vrij normaal. Die worden over het algemeen zo gehyped dat vaak de eerste keer dat iemand hem gebruikt of zelfs maar vastpakt is wanneer ze hem uitpakken.

Als je de vergelijking trekt met een auto is het alsof iemand een dure auto koopt op basis van een advertentie ... zonder er uberhaubt een testrit mee gemaakt te hebben.
Functionaliteit gaat voor design ja.
Koop jij een 45km karretje als ie er beter uitziet dan een Audi?
Koop jij een broek van zijde als je op je knieen moet zitten kabels trekken?
Koop jij hoge hakken als jij moet hardlopen?
Koop jij een 2 persoonsbed als je vrijgezel bent?
(om je eigen 4 voorbeelden eens aan te halen)
Ja kan wel kijken of het mooi is , maar dat is bij mij meestal niet de doorslag gevende factor. Functionaliteit gaat voor.
Het is een telefoon, wat had je nou gedacht, dat het opeens een 3000-delig zakmes wordt?
Met al die apps is dat het tegenwoordig wel ja.
Hij had het over het design, niet de software.
Smartphones waren er al een tijdje, pas toen de design en gebruiksgemak van Apple er was werd er massaal een iPhone gekocht, later met uiteraard de androidtoestellen!! Design etc is wel degelijk belangrijk
Ja maar wel tot zekere hoogte natuurlijk, voor mij is functionaliteit gewoon ver boven hoe me telefoon er uit ziet (ik liep niet voor niks met een MDA Pro, ter groote van een netbook te bellen). En die ziet er niet uit, eerlijk is eerlijk :)

Lelijk zal een iPhone nooit worden dus of die mooi of supermooi is zou me me reet roesten :) en daar zal ik een telefoon niet snel op oordelen, tenzij er precies 2 dezelfde iphone's komen (kwa functies) met allebij een ander uiterlijk, tuurlijk koop ik dan degene die mij het mooiste lijkt... Maar als de ene een 4 inch scherm heeft en de andere een 3.5 ga ik ongeacht hoe lelijk die 4 inch versie is toch echt voor de 4 inch, gewoon omdat de functionaliteit hoger is (in mijn optiek)...
pas toen de design en gebruiksgemak van Apple er was
"Gebruiksgemak en Apple" passen wat mij betreft niet in 1 zin. iOS (en Android trouwens ook, maar dat is een iOS kloon) is nooit gebruiksvriendlijk geweest, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, en zal dat met versie 5 ook niet worden.

- Het blijft een onoverzichtelijk grid met a bunch of statische icoontjes, een UI die al bestond sinds de eerste consumenten computer het licht zag. De UI is daarom onpersoonlijk, oubollig en saai.
- Het OS is niet gericht op de gebruiker maar op de apps; voor elke toepassing heb je een app nodig; ff foto's bekijken: een app voor je camera roll, een app voor je facebook foto's, een app voor Flickr, noem maar op. Gebruiksvriendelijk? :X
- Alles moet gesynchroniseerd en ge-update worden d.m.v. iTunes, wat een hork van een programma is.
- De apps zijn over het algemeen chaotisch, vol met kaders en buttons en met slecht leesbare tekst.
- Veel apps trekken je accu leeg als je push notificaties aan hebt staan

Om maar een paar voorbeelden te noemen...
Wat sterk is aan Apple (naar mijn mening) is dat ze soms onconventionele keuzes durven maken en daar ook aan vasthouden
Dat is juist een enorm zwak punt. Een eigen USB aansluiting maken zodat je wr een andere kabel nodig hebt dan een standaard mini of micro USB kabel 8)7 . Daarnaast zijn Apple accessoires ook nog eens achterlijk duur.
Gebrek aan Flash een sterk punt? |:(

edit:
Ja hoor Apple fanboys, mod me maar lekker weg ;)

[Reactie gewijzigd door LCP op 21 september 2011 15:16]

Ik ben het totaal met je oneens maar heb je wel +1 gemodereerd omdat je je post goed onderbouwt.
- Het blijft een onoverzichtelijk grid met a bunch of statische icoontjes, een UI die al bestond sinds de eerste consumenten computer het licht zag. De UI is daarom onpersoonlijk, oubollig en saai.
- Het OS is niet gericht op de gebruiker maar op de apps; voor elke toepassing heb je een app nodig; ff foto's bekijken: een app voor je camera roll, een app voor je facebook foto's, een app voor Flickr, noem maar op. Gebruiksvriendelijk?
Ik snap niet dat je niet beweert dat de UI niet op de gebruiker gericht is. Een grid met apps is juist de meest directe weg om een wens een gebruiker te vertalen. Ik wil bellen -> telefoon-app. Ik wil nieuws lezen -> Nu.nl. Ik wil internetten -> Internet browser. Ik wil muziek luisteren -> iPod-app. De enige tussenstap die er tussen zit is dat je soms moet swipen. Overigens is er een aparte Facebook app, maar kan je de foto's gewoon opslaan in je camera roll hoor. De interactie tussen apps is tegenwoordig behoorlijk goed.
- Alles moet gesynchroniseerd en ge-update worden d.m.v. iTunes, wat een hork van een programma is.
Updaten hoeft niet via iTunes, syncen moet alleen om muziek/films er op te zetten. En zo verschrikkelijk is iTunes nou ook weer niet. Een app waar je 1x in de week 5 minuten gebruik van maakt, hoe vervelend kan zoiets zijn als het wl gewoon werkt (want dat doet iTunes wel).
- De apps zijn over het algemeen chaotisch, vol met kaders en buttons en met slecht leesbare tekst.
Dat ligt helemaal aan het ontwerp van de app natuurlijk.
- Veel apps trekken je accu leeg als je push notificaties aan hebt staan
Dit slaat nergens op.
Fijn dat er toch nog mensen zijn die wl weten hoe er gemodereerd moeten worden. Kudo's daarvoor.

[on-topic]
Het feit dat je voor alles een losse app nodig hebt, vind ik juist het meest ongebruiksvriendelijke van iOS. Eerst moet je bedenken waar die ene foto ook alweer stond, in de camera roll of op facebook of Flickr of whatever. Dan ben je aan het zoeken waar de icon ook alweer staat, om vervolgens de app te openen. Wil je daarna je facebook pics bekijken, moet je weer uit de app en zoeken naar je facebook app om vervolgens daar je foto's te bekijken. Microsoft (om de concurrent er maar even bij te halen) doet dit met Windows Phone 7 vele malen beter met 'Hubs'. Alle foto's bij elkaar, dus je camera roll, facebook, SkyDrive. Super overzichtelijk en bovendien snel. En niet alleen foto's maar ook je contacten, Messenger, Facebook chat, statusupdates, media etc. zitten allemaal centraal in Hubs zodat dit veel meer op de gebruiker ingericht is.

En iTunes is gewoon wel een hork van een programma. Syncen? Dat is iets wat iTunes o.a. zo ongebruiksvriendelijk en slecht maakt. Eerst moeten de bestanden omgezet worden om ze vervolgens nog eens te kopieren naar het apparaat. Met de iPad bijv. Eerst gaat iTunes de foto's die je vanuit je collectie naar je iPad wilt kopieren omzetten, wat een eeuwigheid duurt, om ze vervolgens pas naar het apparaat te kopieren. Heb je een redelijke foto collectie, dan duurt dit al gauw de hele dag(!)
Je media bibliotheek laten beheren door iTunes moet je niet eens aan beginnen omdat ie dubbele bestanden gaat aanmaken als je dit niet eerst goed configureert.
Daarnaast is het programma retetraag en onstabiel en installeert het weet ik veel hoeveel services |:( (op een Windows Pc dan)
[/on-topic]

[Reactie gewijzigd door LCP op 21 september 2011 20:17]

Foto's zet hij idd wel om, maar muziek niet. Ik houd er wel van hoe iTunes volledig de controle houdt over de koppeling tussen iPhone en computer. Bij Android mis ik juist zo'n tool.

Ik weet trouwens wel hoe WP7 werkt, ik heb zelf een WP7-toestel (naar volle tevredenheid, naast mijn iPhone 4 als primair toestel). Ik maakte eigenlijk de Android/iOS-vergelijking in mijn post, maar je hebt gelijk als je zegt dat WP7 op veel punten vooruitstrevender is.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 21 september 2011 20:39]

Esthetische waarden zijn een enorme factor voor consumer goods vandaag de dag.
Helaas maar waar en niet alleen voor consumer goods maar ook de consumer zelf.
Wow, wat een reactie!
Zeker is uiterlijk belangrijk en zeker is het merk bepalend. Zorg dat je een sterk merk bent en je hebt de eerste slag gewonnen.
Maar de iPhone is voor alle mensen die onzeker zijn, niet geaccepteerd?? Dat is nog eens een Trol.
Naast dat design belangrijk is, is het toch echt wel belangrijk of het inderdaad goed, simpel en degelijk werk. Schijnbaar werken die dingen zoals de meesten willen. Of zeg ik nu iets heel raars?
Ik denk eerder dat de iPhone is voor mensen die een telefoon willen die gewoon werkt, betrouwbaar is en waar veel leuke apps voor zijn. Maar dat ben ik maar hoor :{ .
Nee, dat is de MacBook Air al. Kun je groenten en fruit mee snijden.
http://www.youtube.com/watch?v=664H5FQPCCk
:+

Maar goed, mijn zusje ging voor een BlackBerry omdat daar een lampje op zit dus voor sommige mensen is uiterlijk blijkbaar heel belangrijk.
Inderdaad, het lukt ook eigenlijk alleen Apple om niks uit te laten lekken (behalve dus gecontroleerd, zoals in het bericht staat) en vervolgens het product aan te kondigen en het is een week later vrijwel overal te koop. Ik vind het een hele knappe strategie.

Veel andere bedrijven kondigen hun producten ver van te voren aan en op het moment dat het product uitkomt is de hype om het product vaak al voorbij. Of er lekken complete lijsten uit met specificaties of zelfs foto's.

Het nadeel bij Apple vind ik dan wel weer dat zo'n beetje elk gerucht in het nieuws komt. De afgelopen maanden zijn er al een aantal nieuwsberichten geweest over een mogelijke release datum van de iPhone 5. Maar dat zal wel zijn vanwege de hype rondom Apple.
Dat lukt niet alleen apple hoor. Het lukt ze namelijk niet.
Apple is heel erg agresief in het bewaren van details, bleek 2 maand geleden wel bij die huiszoeking in San Fancisco.
Als het inderdaad 4 Oktober zou zijn dan is het toch wel vreemd dat er nog geen uitnodigingen verstuurd zijn, of is dat normaal?

Het zou wel een stunt zijn als ze een webonly aankondiging doen icm met een nieuwe Cloud/Facetime/amazing new online app. Mooie primeur waarmee je in het nieuws komt. Dan hoeft de telefoon zelf niet vernieuwend te zijn (ben benieuwd of ze de innovatiewaterval van Samsung en HTC uberhaupt bij kunnen houden)
innovatiewaterval
LOL. Welke innovatiewaterval? Niet om te bashen maar Samsung loopt nou niet echt voorop qua innovatie. Het enige wat ze doen is incrementeel producten ontwikkelen op basis van de huidige markt. HTC probeert nog wel eens wat, zoals de unibody behuizingen (ondanks dat dat van de Macbook afkomt) en de Sense interface (hadden ze al voor WinMo)..

Maar echte innovatie? Die is in deze sector de afgelopen jaren gekomen van Apple, Google en in mindere mate Palm. En ook Microsoft is nu met WP7 een stuk innovatiever dan Samsung bijvoorbeeld. Tuurlijk is dat hardware en software op 1 hoop gooien, maar de mobiele sector bestaat nou eenmaal uit de combinatie van beide.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 21 september 2011 14:12]

Zijn we de amoled HD plus schermen vergeten? De exynos processor die tot nu toe de snelste is die verkrijgbaar is?

Is dat anders dan wat apple nu doet? Bekijk het verschil tussen de 3g en de 4. Zoals jij al zegt "incrementeel producten ontwikkelen op basis van de huidige markt". Echter omdat er meer dan een jaar tussen de verschillende iphones zit, lijkt het een hele stap, terwijl samsung die stappen maakt d.m.v. meer modellen, welke allemaal een klein stapje doen. Over het algemeen echter kun je denk ik wel stellen dat de stappen van samsung uiteindelijk net zo groot, zo niet groter zijn dan die van apple, maar dat hangt af van wat apple doet met de iphone5.

Dat is hardware. Software matig wordt het anders, aangezien samsung weinig software zelf maakt, maar android alleen aanpast. Echter de touchwx schil wordt op tablets goed ontvangen en maakt android volgens de meeste reviewers beter.

Van apple kun je zeggen dat ze alleen dingen toevoegen die al bij anderen te vinden zijn, maar dat zou ze tekort doen. Echter zeggen dat apple zo hard aan het innoveren is (op het moment) en samsung niet, dat gaat toch echt te ver.
Zijn we de amoled HD plus schermen vergeten? De exynos processor die tot nu toe de snelste is die verkrijgbaar is?
Voor de gemiddelde consument is dat gewoon een scherm. En een processor weten ze nog geeneens het bestaan van.

Bij Apple zit de innovatie ook niet in de hardware. De eerste iPhone was niet innovatief of revolutionair vanwege de hardware. Ondanks dat hier wel nieuwe technologie inzat, zoals een multitouch scherm, was dat niet het belangrijkste. Een touchscreen toetsenbord wat gewoon goed werkte, dat was innovatief. Volwaardig internet op een mobiel, wat echt goed werkte. In en uit zomen door te pinchen. Een fullscreen iPod speler met coverflow. Dat zijn de zaken die voor mensen tellen, de dingen die we kunnen voelen, zien, horen, ervaren. Niet de specs op de specsheets..

En daarbij... Denk je dat Samsung vandaag de dag full-screen Android telefoons zou uitbrengen zonder de iPhone? Of welk ander merk dan ook? Wellicht was Android wel nooit ontstaan, gezien Google nauw heeft samengewerkt met Apple voor de iPhone.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 21 september 2011 15:04]

-Voor de gemiddelde consument is dat gewoon een scherm. En een processor weten ze nog geeneens het bestaan van.
Ik denk dat je daar mis zit. Ook alweet de gemiddelde consument niet het verschil tussen amoled en lcd, laat staan wat de toevoeging plus voor staat, maar er wordt wel meer geadverteerd. De totaal subjectieve kreet retina wordt immers ook constant gebezigd en slaat nergens op. Het enige wat de consument weet is wat de advertentie zegt en dat is een beter dan wel scherper scherm.
-Bij Apple zit de innovatie ook niet in de hardware. De eerste iPhone was niet innovatief of revolutionair vanwege de hardware. Ondanks dat hier wel nieuwe technologie inzat, zoals een multitouch scherm, was dat niet het belangrijkste. Een touchscreen toetsenbord wat gewoon goed werkte, dat was innovatief. Volwaardig internet op een mobiel, wat echt goed werkte. In en uit zomen door te pinchen. Een fullscreen iPod speler met coverflow. Dat zijn de zaken die voor mensen tellen, de dingen die we kunnen voelen, zien, horen, ervaren. Niet de specs op de specsheets..
Zoals je kan lezen onderken ik ook wel de invloed van de eerste iphone, echter daarna is het redelijk tot stilstand gekomen, zowel op software als op hardware gebied. Veel van de revolutionaire dingen die apple toevoegde waren al ruim verkrijgbaar. 3G snelheden, browsen, flash (als in cameraflash), frontfacing camera, etc, etc. Ook op het gebied van software komen er wel nieuwe dingen, maar weinig schokkende dingen die we nog nooit eerder gezien hebben. Notificatiebalk, wireless synch, beeldbellen, muziek in de cloud, het is allemaal al gedaan.
Toegegeven, apple voegt ze vaak als eerste bij elkaar in 1 prettig pakketje, maar dat is mijns inziens geen innovatie.
-En daarbij... Denk je dat Samsung vandaag de dag full-screen Android telefoons zou uitbrengen zonder de iPhone? Of welk ander merk dan ook? Wellicht was Android wel nooit ontstaan, gezien Google nauw heeft samengewerkt met Apple voor de iPhone.
Wil niet weer de prada uit de stal halen, maar de formfactor was er al (denk ook aan de orange m600). De techniek ook al, alleen niet in 1 pakketje. Daar verdient apple alle hulde voor, maar dat zegt niet dat we niet op hetzelfde punt waren aangekomen zonder apple
En zo kun je wel doorgaan, denk je dat de iphone ooit was ontstaan als wm5/6.x er niet was geweest? Of dat er berhaupt nog nieuwe iphones waren van dit kaliber zonder de concurrentie?

Feit is dat elke fabrikant tegen de concurrentie moet opboksen en dat is voor de consument goed. Veel van de features die android heeft , zijn afkomstig van WM/ios. Echter andersom is dat ook zo, apple neemt heel veel over van android en RIM. En zo hoort het ook, zo krijg je op alle vlakken een steeds beter toestel, echter het ophemelen van apple als de redder van de smartphonemarkt gaat mij echt veel te ver.
Deze worden vaak een aantal dagen tot een week van te voren verzonden.

De innovatiewaterval van Samsung heb ik de laatste tijd gemist blijkbaar... :+
Dat is normaal. Apple verstuurt die uitnodigingen 7 dagen van te voren.
Dat komt mede doordat apple zo strict is met zijn testhardware etc, maar ook omdat hij over 2 weekjes nog niet uit zal komen, maar alleen aangekondigd zou gaan worden... Uitkomen zal naar alle waarschijnlijkheid pas later gebeuren.
Meestal een week na de pressco.
En we weten nog steeds niets... The Wall Steet heeft eerder aangekondigd dat het 10 september oid was... dus laats ze maar kletsen. Als hij aangekondigd word DAN pas word hij aangekondigd...
nouja er zijn vrij veel "geruchten" uitgelekt waarvan de meeste wel waar zijn.
Iphone 4S word een iphone 4 met betere proccesor betere antene etc.
De Iphone 5 daarintegen krijg waarschijnlijk een tear drop design van "dik" naar dun zoals de macbook air lijn. (ook een 8mp camera en en vergroot scherm zijn waarschijnlijk op de lijst)
9to5mac.com :)
Waarschijnlijk omdat hij er hetzelfde uit zak zien net zoals de iPhone 3G en de 3GS.
Ik vindt het knap dat er serieus nog mensen zijn die deze onzin geloven? Ik heb nu al wel een miljoen berichten gezien over een nieuwe iPhone en geen n klopte... En ze beweerden allemaal dat ze geweldige bronnen hadden. We merken het vanzelf wel als er een officieel bericht komt... Zoveel aandacht verdient die telefoon toch niet, het is maar een telefoon met wat functies. Nu 100 roddels verder begin ik me er aan te irriteren... :S

Maargoed, ik geloof best dat het een mooie telefoon kan zijn, maar veel beter dan iPhone 4 wordt het echt niet aangezien iOS 5 een flop bleek te zijn ;)
Het toestel wordt even lang, is breder en platter met een licht gebolde onderkant. Ik werk bij een grote importeur en onze fabrikant heeft voor veel geld een mould gekocht die een medewerker mee heeft genomen uit de Apple fabriek. Ik heb bij mijn werk ook al hoesjes liggen voor de iPhone5.

Vandaag hoorde mijn collega van onze fabrikant dat het nog wel even gaat duren tot de iPhone5 komt, er zouden problemen zijn met de nieuwe touchscreens van de iPhone5 waardoor de release uitgesteld is. Het schijnt dat de iPhone4S eerder gaat komen.

Ik verwacht dus dat een release midden oktober niet gehaald gaat worden van de iPhone5

Het is even afwachten dus......
Mooi dus nu is er aangekondigd door de Wallstreet Journal dat Apple op 4 oktober de iphone 5 gaat aankondigen... Hoop dat dit gepaard gaat met de release van iOS 5...
Mooi dus nu is er aangekondigd door de Wallstreet Journal dat Apple op 4 oktober de iphone 5 gaat aankondigen... Hoop dat dit gepaard gaat met de release van iOS 5...
Ik denk dat de aankondiging de voorbode is. Eerst moet er nog een GM release van iOS5 komen, en die is er volgens mij nog niet, die komt vermoedelijk op 22 of 23 september (dan is er een reset van de iCloud backups van developers).

Apple gaat 't toestel ook aankondigen op 4 oktober, het kan dan nog een week of 2 duren voor het toestel er uberhaupt is.
Hier in nederland gaat hij ook per 5 oktober in de verkoop en ja hij is weer dunner geworden
En dat weet jij omdat?
Is het een dierendag grap of krijgen de schapen een nieuw speeltje?
Er waren toch meer androidtoestellen in de omloop??! Wie zijn dan de schapen?
Ik hoef mijn model niet met 50 miljoen andere te delen hoor, in dat opzicht blijf je gewoon een schaapje, buiten dat hij helemaal niks over Android zegt dus waarom dat er nou bij moet (blijkt ook niet uit ze reactie dat ie perse fan van dat OS is)...

Dus als het om OS marktaandeel gaat dan is het altijd huilie huilie omdat de iOS maar 1 maker heeft (en dat is niet eerlijk! AKA calimero gedrag), en als het dan om een discussie als deze gaat gaat het ineens wel om OS-marktaandeel :D Klinkt als geblaat, en raad is welke dieren blaten? Schaapjes :)

edit: toch heerlijk om op teentjes te trappen van die schaapjes }:O

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 september 2011 13:49]

Dat is een tijdje geleden hoor, android staat nu weer ruim bovenaan, relatief zullen ze nog wel voorstaan (als je het kijkt per model) maar dat is ook logisch
Uit de FAQ:
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden.

reviews: Tweakers.net moderatie faq

edit: Jammer dat veel mensen die moderatie FAQ niet gelezen hebben.

[Reactie gewijzigd door BooYooToo op 21 september 2011 13:27]

2 weken wachten dus. Niet alleen de iPhone 5 zal worden beoordeeld maar ook de presentatie en charisma van Tim Cook.
Tim Cook heeft al eerder Jobs vervangen en Keynote(s) gehouden. De man is dus absoluut geen groentje. Reken er zelfs maar op dat Jobs zorgvuldig zijn opvolger heeft uitgekozen.

http://www.google.nl/#hl=...&biw=1276&bih=863

[Reactie gewijzigd door Miki op 21 september 2011 12:59]

Vooral de stem van Tim Cook is zo briljant. Hij komt heel rustig en gedegen over, waar Steve Jobs nog wel eens over enthousiast over kon komen.

De twee zijn echt totaal verschillende persoonlijkheden, maar keynotes geven kunnen ze beide.
Dat Tim Cook al eerder Jobs vervangen heeft klopt.
Ik wist niet dat hij Keynotes gehouden heeft alleen zie ik ze niet op youtube staan.
En deze keynote voor iPhone 5 is toch een stuk belangrijker.
Dus de wereldwijde beoordeling gebeurt dan ook op 4 oktober.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 21 september 2011 13:15]

Wat is er nou eigenlijk belangrijk aan de iPhone5? De revolutie is met de iPhone geweest. Nu is er een trouwe klanten basis opgebouwd, dus de iPhone5 zal ook zonder wereldschokkende vernieuwingen wel verkopen. Zitten er wereldschokkende vernieuwingen in dan verkoopt het vanzelf nog harder.
Met het risico op een negatieve beoordeling (overigens niet mijn insteek);

Is het niet simpelweg zo dat Apple gewoon graag met veel bombarie en een net iets te enthousiast publiek hun producten aankondigt?

Beetje gelijk aan het feit dat Google een groot attribuut in de achtertuin zet, het hoort er gewoon bij.

Overigens ben ik zeer benieuwd naar wat er aangekondigd gaat worden (iPhone 5?) en hoe andere partijen hier op zullen reageren. Hoe lang zou het nog duren voordat Google ICS - Ice Cream Sandwich uit de (ijs)kast trekt? :)
ben benieuwd naar de nieuwe specs. ben tog zeer benieuwd of ze weer een soort van upgrade hebben gedaan ipv een nieuw model ontwikkelen
'Apple kondigt iPhone 5 op 4 oktober aan'
bij deze al gedaan, NEXT
Dat is niet waar, want er is nog niets bekend over het toestel. (behalve de gebruikelijke stroom aan geruchten)
Mwha, ik denk dat de release nog wel eens per direct zou kunnen gaan plaatsvinden... Mede dankzij door het feit dat er recentelijk een aantal internationale telefoon boeren al reclame maakten voor de Iphone 5.

[Reactie gewijzigd door Fjerpje op 21 september 2011 13:01]

Eindelijk, ik ben benieuwd... Wordt dan trouwens ook de iPhone 4S aangekondigt? :9~
meer van hetzelfde of daadwerkelijke vernieuwing...ik gok op het eerste
Als je het goed gelezen had kon je eruit afleiden dat de meest belangrijke componenten worden vernieuwd?
Zijn de geruchten h
Ik zag ergens een foto van de Iphone5, 2 luidsprekers onderin nu, en hij is een stukje dunner. Weet alleen zo ff niet waar ik 'm zag. Maar wederom lijkt ie sterk op de voorganger
Er zijn zoveel foto's, allemaal door mensen verzonnen! Hoe hij er echt uitziet weet niemand..
Er zijn zoveel foto's, allemaal door mensen verzonnen! Hoe hij er echt uitziet weet niemand..
Nou niemand... ;) Wie heeft het design gedaan dan? Productie, etc?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneiPhone

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013