Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 128 reacties

Uit een uitgelekt document van de Amerikaanse winkelketen Best Buy blijkt dat de voorverkoop van de iPhone 5 misschien in de eerste week van oktober van start gaat. Provider Sprint zou het toestel in combinatie met een abonnement aanbieden.

Techsite Boy Genius Report kreeg het document in handen via een medewerker van Best Buy. In het document staat dat de voorverkoop van Apples nieuwe telefoon waarschijnlijk begin oktober van start gaat. De uiteindelijke datum kan echter nog veranderen; een medewerker van Best Buy speculeert zelfs dat de zogeheten pre-order deze week al begint.

Er lekt de laatste tijd meer informatie uit over de telefoon. Zo schreef The Wall Street Journal dat de Amerikaanse provider Sprint medio oktober de telefoons in combinatie met een abonnement gaat verkopen. Er doen ook tal van geruchten de ronde over de nieuwe telefoon van Apple. Zo zou de opvolger van de iPhone 4 dunner en lichter zijn dan zijn voorganger. Anderen speculeren dat de telefoon een dualcore-processor en een 8-megapixelcamera heeft, en ondersteuning biedt voor lte.

Update, maandag 13.31: De introductie van de iPhone 5 is vermoedelijk 21 oktober, laat een medewerker van Best Buy aan This is my Next weten. In de agenda van de winkel staat op de genoemde datum 'Apple fixture'. De tipgever claimt dat dezelfde omschrijving ook bij de lancering van de iPhone 4 werd gebruikt.

Update, maandag 14.34: Deutsche Telekom is de eerste Europese provider die de iPhone 5 in de voorverkoop zet, bevestigt een woordvoerder aan persbureau Bloomberg.

Gelekt document voorverkoop iPhone 5 Vermoedelijke Iphone 5 lancering
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (128)

Nou zal mij benieuwen, draai nu al 2 a 3 maanden de beta's van ios 5, en bevalt erg goed moet ik zeggen. 1 groot ding is al gewijzigd en zal een hoop mensen hier de mond snoeren, dat is nl itunes die kan je van je windows pc af flikkeren want die heb je met ios5 niet meer nodig. Kan uiteraard wel maar hoeft niet meer. Activeren doe je gewoon van je ipad of iphone, apps die je al hebt gekocht haal je uit de cloud, inclusief je muziek en je backups.

Maar kan je nu al zeggen dat er veel mensen waren die zaten te zagen over itunes is kut en moet weg, die nu weer gaan zeiken over het feit dat ze alles dan in de cloud moeten doen want dan weet apple ineens alles van ze ofzo!! En zo blijf je een vicieuze cirkel houden die je niet kan doorbreken. Want waar moet je anders heen met je data, ohja op een sd kaartje die er niet in kan, zullen dan de tweakers zeggen.
Nou deze niet. Ik raak die dingen kwijt, kan al niet eens me usb sticks netjes bewaren dan zitten ze weer in die tas, dan weer in me broekzak, niet echt een manier om data veilig te bewaren. Heb nu gewoon netjes een dropbox account aangemaakt en kan overal bij me data. En de kans dat ik het kwijtraak is ineens een stuk kleiner.

grappig blijf ik de mensen hier vinden die vandaag de dag na bijna 4 a 5 jaar iphones, die bij hoog en laag blijven volhouden dat de iphone een hype is. Als je toch echt zo een tweaker ben als je zelf beweert, dan kan je toch niet met droge ogen blijven zeggen dat het een hype is. Als je echt zo een tweakers was, had je gaan uitzoeken waarom al die internet cijfers en alle andere cijfers die ondertussen wel bekend zijn geworden, zo vaak in het voordeel van ios uitpakken.

Denk dat het toch wel een stukje met gebruiks gemak heeft te maken. En nou moet je niet denken, dat de mensen die hier reageren onder die gebruikers vallen, tweakers zijn meer prosumers. Wat ik al bijna 10 jaar doe op mijn telefoons is mail downloaden, in het begin deed ik dat via GPRS en nu via UMTS. In het begin op mijn Windows Mobile phone, en nu al 4 jaar op mijn iphone, alleen een stuk makkelijker.

Hebben jullie wel een goed op consumenten gelet, ik werk dagelijks met gebruikers en kan je melden dat het niveau en de verwachting totaal niet gelijk staat aan die van tweakers. Zodra ik waar een klant bij is met ctrl-v en ctrl-c werk wordt ik al meteen whizzkid genoemd omdat ik zo snel ga. Mensen hebben geen flauw idee hoe een pc werkt, ja ze weten dat als je op het knopje send/recieve klikt in outlook dat hun nieuwe mail wordt opgehaald. Zo hebben wij gebruikers weg wijs gemaakt met computers, als je daar klikt gebeurd er dat, en kilik je hier dan maak je een nieuw word document. Maar laat zo een gebruiker nu eens een outlook profiel verwijderen en opnieuw aanmaken, ik doe het met me ogen dicht, een gebruiker zal hoogst waarschijnlijk nooit meer ze mail via outlook lezen en naar de web interface gaan, omdat het gewoon weg niet lukt.

Alles hangt of staat met je ontwikkelaars die voor het platform ontwikkelen. Apple heeft gesteld dat je applicatie er op een bepaalde manier uit moet zien, deze knoppen gebruik je hiervoor, die knoppen gebruik je daarvoor, die knoppen mogen alleen op die plek en deze alleen op die plek. Dit is een standaardisatie die doorgetrokken is op de meeste idevices, enige uitzondering hier is OSX, ook hier heb je die standaarden alleen ben je niet verplicht zoals op ios om je daaraan te houden. Apple heeft toen ook gezegd ontwikkelen voor ons is prima maar hou je aan de standaard want we gaan de apps controleren op werking. Zodra je app niet aan de standaard voldoet wordt je geweigerd. Bij Android werkt het net wat anders, daar hebben ze ook een standaard alleen deze wordt je niet verplicht opgelegd zoals bij apple gebeurd. Met als gevolg dat je bij de ene app op een ander soort icoontje moet klikken als bij de andere app voor dezelfde functionaliteit. Dit is zo verwarrend voor gebruikers zoals ik die boven heb beschreven. En je raad al wie de schuld krijgt, de telefoonmaker want die tovert de knoppen naar voren.

Android vind ik een best systeem en kan er prima mee werken, maar kan me als tweaker heel goed voorstellen waarom de huis tuin en keuken gebruiker dat niet wil.

Je mag me fanboy noemen omdat ik nu met apple werk, maar als volgende week een nieuw systeem uitkomt wat nog beter werkt dan ios, stap ik meteen over. Waarom: heel simpel, vroeger vond ik het leuk om alles met elkaar werkend te krijgen. Tegenwoordig als ik ermee werk wil ik gewoon dat het werkt. Ik hobby al genoeg aan pc's en telefoons van anderen. Dus die van mij moeten doen wat ik wil zonder dat ik daar 600 dingen voor hoef in te stellen.

just my 2 cents!
Ondertussen wordt ik het "gelek" rondom Apple en zijn iPhones en iPads wel een beetje zat, er gaat geen dag meer voorbij, dat Apple niet in het nieuws is over op dit moment de iPhone 5

Dit wordt ongewenst gemod, omdat ik van mening ben dat Apple er te ver mee doordraaft?

Overigens is een dergelijk blaadje niet vreemd, dit zegt eigenlijk verder nog helemaal niets, er staat dat het verwacht wordt rond die tijd, er staat nergens dat het definitief is. Zo kan ik ook wel een blaadje maken en het raam uitgooien.

PS. Ik ben zelf apple gebruiker en zeer tevreden klant, dat wil niet zeggen, dat ik niet een keer klaar mag zijn met de marketing machine die producten meer hyped dan god mag weten wat.

[Reactie gewijzigd door e_balk op 5 september 2011 13:10]

En zo hoor je het hele jaar door hetzelfde geklaag.

Voor een bedrijf die waarschijnlijk volgend jaar de nr.1 van de wereld wordt, zijn er ontzettend veel mensen die wel nieuws over de iPhone willen horen.

Je komt er dus niet omheen dan dat je regelmatig nieuws over Apple leest.
Let wel, heel veel informatie/geruchten komen niet eens van Apple zelf.

Als je jezelf wijs had gemaakt dat het hele Apple gebeuren een Hype is en je loopt te wachten dat het een keer stopt, dan kan ik inderdaad snappen dat je je er nog meer aan ergert. Want tegen je verwachtingen in zal het gewoon niet stoppen.

Geen flame trouwens, gewoon een constatering.
Let wel, heel veel informatie/geruchten komen niet eens van Apple zelf.
Klopt, maar ze creeren het wel door vrijwel geen mededelingen of persberichten uit te geven, waardoor journalisten (Tweakers inclus) op elk geruchtje springen, welke achteraf ook vaak niet blijken te kloppen. Of het klopt of niet is totaal niet interessant, het gaat erom dat jouw product of merk weer even in de schijnwerpers staat.
@Stephen66: dan begrijp je me verkeerd, Apple kent dit trucje namelijk als geen ander. In plaats van dat ze achter de klant aan rennen, zorgen ze ervoor dat de klanten achter hen aanrennen.

[Reactie gewijzigd door Rick2910 op 5 september 2011 13:51]

Dus als ik jouw redenering volg, kan in dit geval Apple het nooit goed doen, zelfs als ze nauwelijks persberichten de wereld insturen zoals andere bedrijven dat wel doen! Hoe zouden ze het dan moeten aanpakken?
In dit geval heeft Apple niet eens aan mededeling of een persbericht uitgestuurd.

In dit geval lekt BestBuy dat mogelijk eerste week ocktober pre-orders gedaan kunnen worden. Het is de pers en fanboy's zelf die hierop anticiperen.

Apple houd het voor zijn klanten zoveel mogelijk geheim tot dat uiteindelijk er een presentatie wordt gehouden. Dat is wat Apple doet, Dat is de kracht van Apple.
Dat is de kracht van geheimzinnigheid, de mens is van nature nieuwsgierig. In tegenstelling tot HTC vind ik dat ze dit erg goed doen, waar de HTC's al 3 maanden voor launch bekend zijn laat Apple het aan de fantasie van de consument over.
Ik ben niet aan het klagen, dat was ook niet de intentie van het verhaal.

Ik vind het alleen jammer, om te zien, dat iedere vloek en zucht waarin de naam Apple voorkomt, nieuwswaardig wordt geacht.

Ik ben zeker geïnteresseerd in nieuws over Apple producten en vind nieuwsberichten die speculatief zijn over het algemeen ook nog wel interessant, maar dit bericht gaat er echt met grote stappen overheen.

Dit bericht is gericht op het noemen van 2 merknamen, waar de een meelift op de populariteit van een andere. Best Buy laat een document de straat op, wat gewoon niet eens geheim is, waarin staat dat ze VERWACHTEN dat de iPhone dan in de voorverkoop gaat.

Man ze kunnen nu al beginnen met de voorverkoop, dan zeggen ze ach je kunt nu met een voorschot van 500 euro de iPhone 5 bestellen en de levering gaat ergens tussen eind september en eind december beginnen. (zoveel is al wel zeker)
Bull. Nr1 zullen ze waarschijnlijk nooit worden. De neergang in marktaandeel is al in gang gezet. En een hype is er ook niet meer. Dat Jobs weg is zal ook niet helpen.
Het is wel interessant voor media voor de hits natuurlijk. En lekker simpel en eenvoudig omdat het om maar 1 apparaat gaat met een makkelijke naam.
Ja, ook ik doe nu weer mee met de hits generatie.

Alleen het geneuzel er omheen zou al een reden zijn om geen iPhone te hebben.
Heb ik gedaan en voelt errig lekker :)

[Reactie gewijzigd door Sake op 5 september 2011 13:25]

Volgens mij heeft XthinkZ het niet over 'nummer 1 in marktaandeel', maar over de marktwaarde van Apple als bedrijf.

Van alle lijstjes die je kunt verzinnen is marktaandeel trouwens een van de minst interessante, maar ik snap dat je daar heel erg op gefocust bent als je graag wilt geloven dat Apple aan het 'verliezen' is en Android aan het 'winnen'. Uit alle andere lijstjes (winst per toestel, aantal verkochte toestellen, klanttevredenheid, aantal en omzet aan applicaties, review scores, etc) komt namelijk een heel ander beeld naar voren.
Wat hij denkt kan je op allerlei manieren opvatten. Je zult het met me eens zijn dat marktaandeel het meest logische is.

Ik hoef het niet te willen geloven, dat is meer voor *vul zelf maar in* .
In de andere lijstjes komt iOS net zo vaak niet als wel als nr 1 uit de bus.
Een lijstje is consumententevredenheid: in de meest recente van 2 US Telco's kwam Windows Phone 7 als beste uit de bus.

Nee, het is wat je wil geloven. De cijfers zeggen dat iOS is op z'n top retour is. Niet dat het gelijk weg is hè ;) Zie ook het "gekozen" lijstje van clubnikka.
Wat voor nut heeft marktaandeel als je als bedrijf amper geld verdient?
Denk je dat dat is waar de financiele wereld naar kijkt?

Neem Nokia die een zoveel groter marktaandeel had, en dus 5 x zoveel mobieltjes verkocht, maar veeel minder winst maakt.

Nee ik bedoel kapitaal en beurswaarde. uiteindelijk draait het allemaal om het geld.

Als je bedrijf zo groot is dat je genoeg geld hebt om een groot deel van je concurentie uit te kopen, dan ben je HEEL goed bezig.
http://www.iphoneclub.nl/...motorola-en-rim-te-kopen/

Want hoe zie jij dat dan? Een superklein bedrijf met bijvoorbeeld 10% marktaandeel, maar verdient zoveel dat in een keer een bedrijf kan wegkopen die het 80% van de markt in handen heeft? Wie is er dan groter? Als je een bedrijf als het ware gewoon kan kopen, dan ben je toch groter dan dat bedrijf?

Normaal zou je misschien denken dat een bedrijf groter is als je overal vestigingen over de hele wereld hebt gigantisch veel producten verkoopt omdat gepaard gaat met veel geld verdienen.

Maar dat is dus niet het geval en dat bewijst Apple maar eens.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 5 september 2011 17:08]

Wat hij denkt kan je op allerlei manieren opvatten. Je zult het met me eens zijn dat marktaandeel het meest logische is.
Daarom doet HP, de producent met het grootste marktaandeel op de consumenten markt voor computers, zijn computer afdeling ook van de hand?

Apple verdient meer aan één verkochte computer dan HP aan 7 doet. Nee, marktaandeel is zeker niet de heilige graal. Je wil er voldoende van hebben wil je een markt (bijvoorbeeld developers) naar je toetrekken, maar daarvoor hoef je niet perse de grootste te zijn.
Het is integraal onderdeel van Apples strategie, en het werkt erg goed voor ze. Ik verwijs graag naar deze briljante post en observatie hieromtrent: RazorBlade72nd in 'nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone'
Helemaal mee eens. (Waarschuwing: Vette fanboi post hieronder)

Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het ook echt 'leuk' vindt. Zoals RazorBlade in z'n reactie dit met Sinterklaas vergelijkt, zo voelt het ook een beetje.
Hoe vét was Sinterklaas vroeger toen je klein was! In oktober plaatjes uitknippen uit het Intertoysblad en in je schoen stoppen. Heerlijk!

Voor mij is dit een beetje de volwassen versie van Sinterklaas geworden. Ik weet dat ik m'n 3G ga upgraden naar een 5, dus dat is al 1 van de redenen om er naar toe te leven, maar ik kan me echt vermaken met het lezen van alle geruchten op internet, of ze nu wel of niet waar zijn. Je hoopt dat sommige dingen wel waar zijn, sommige dingen niet. Het is net zoals het Intertoys-boek doorbladeren.

De keynote is eigenlijk mijn 'Sinterklaasavond' geworden. Van te voren met vrienden eten, TV aan en de keynote kijken. Hopelijk wordt hij nu weer live uitgezonden nu het risico niet meer aanwezig is dat Steve onwel wordt op het podium. Dan is het 2 uur lang genieten van wat 'de Sint' nu weer brengt én wat hij niet brengt.

Ik snap dat veel mensen het níet kunnen waarderen, maar ik weet ook dat er genoeg mensen zijn die net zoals ik zijn, die er echt naar toe leven.

Overigens geldt dit niet alleen voor de iPhone nu, maar juist het hele geruchtencircuit rond Apple vind ik echt super. Het is een vorm van reclame dat geen enkel bedrijf kan evenaren.
Sinterklaas avond word alleen vooraf gegaan met heel veel onzichtbaar werk (het belangrijkste voor apple producten).

Een mooie quote uit die link:
the more you compete inside, the less you'll have to compete outside.
.
Ahh.. ja, die Gruber post had ik vanmorgen ook gelezen.

Het is een interessante gedachte, waar waarschijnlijk ook een kern van waarheid in zit. Apple is een bedrijf dat er ook bekend om staat hun repertoire bewust klein te houden. Je ziet dat nu ook door het verwijderen van de witte macbook uit het assortiment. Ieder ander bedrijf zou dat model er in hebben gelaten, maar Apple kiest ervoor om om alternatief te bieden dat er totaal niet op lijkt (de MBA 11" 64GB).

Ze gaan gewoon hun eigen weg en blijkbaar levert ze dat heel veel succes op. (Ze hebben ook zo hun failures gehad (G4 Cube, MobileMe, Ping, button-less Shuffle)

Maar ja, hoge bomen vangen veel wind en je ziet dat de kritiek flink toe begint te nemen (en in sommige gevallen ook terecht, met name de patentzaken).
MobileMe hoeft van mij niet onder de noemer failure, werkt erg fijn.
Idd, MobileMe is toch gewoon .mac? En ik ken een hoop mensen die een .mac account hebben. Best een succes dus (voor zover er markt voor is).
De g4 cube is geen failure hier is de succesvolle mac mini uit ontstaan.
@RobbieB: mee eens, alleen denk ik dat je één punt te weinig belicht, namelijk dat Apple als geen ander bedrijf marketing zo inzet, dat de verwachting van de gebruiker bijna 100% overeenkomt met hetgeen het product kan leveren. We zijn in deze tijden van marketing zo onderhand gewend geraakt aan het feit dat fabrikanten in hun reclames gouden bergen beloven, terwijl het product vaak tegenvalt. Dat komt enerzijds doordat de markting veel te hoog van de toren blaast, ofwel dat het product gewoon echt slecht is (wat marketing dan weer op moet poetsen). Apple doet dit anders: zij marketen alleen maar dat wat het product ook echt kan. En kan een product wel iets, maar niet 100% goed of perfect, dan stoppen ze het er gewoon niet in. Komt met de volgende iOS update wel. Denk aan knippen/plakken destijds. Elk toestel kon dat al, alleen liet de implementatie vaak wat te wensen over.
@Bakman: Ik denk het wel. Kijk naar Nokia, dat bedrijf komt bijna niet meer in het nieuws (en als ze er al in komen, dan is het negatief) en zie wat het met het bedrijf doet. Het is in deze markt van belang om in het nieuws te blijven, anders raak je als bedrijf uit de gratie.
Zeker. Zo zijn er veel meer voorbeelden te noemen.

Waar ik me de laatste 2 jaar vooral aan erger bij andere fabrikanten is geadverteerde accuduur. Veel fabrikanten adverteren vaak 40-50% meer v/d werkelijke accuduur. Bij Apple ligt dit op 10% of soms zelfs op werkelijke accuduur (iPad).

Dit is denk ik ook de reden van de trouwe fanbase bij Apple. Je weet gewoon wat je kunt verwachten én dat je vrijwel nooit teleurgesteld wordt, omdat je van te voren al wist dat het er niet in zou zitten. Natuurlijk wil ik betere multi-tasking in iOS, maar ik heb liever iets dat werkt dan een halfslachtige oplossing waarbij m'n accu in een halve dag wordt leeggevreten.
Veel fabrikanten adverteren vaak 40-50% meer v/d werkelijke accuduur. Bij Apple ligt dit op 10% of soms zelfs op werkelijke accuduur (iPad).
Je bedoelt enkel de iPad, de iphone kan echt geen 10 uur video kijken, ja misschien een video van 320*240 op laagste brightness maar dat is ook geen werkelijke situatie...Alle reviews eindigen toch echt rond de 4 a 5 uur...

Daarbij hield de galaxy tab 10.1 het volgens tweakers juist 10% langer uit dan Samsung aangeeft... Dus andere fabrikanten hebben ook wel is gelijk net als apple wel is gelijk heeft maar lang niet altijd :)
Hun laptops halen anders ook aardig de tijden die beloofd worden. En beloven ze 10 uur video kijken op een iPhone ?
Ik denk dat wel meer mensen dat hebben. Wellicht niet meteen een feestje omtrent een keynote, maar wel degelijk het verheugen en opslokken van nieuwe feiten over iets nieuws wat belangrijk voor je is.

Waar je ook gerust over kunt zijn is dat het niet alleen met Apple zo gaat. Voor mij is Apple niet zo boeiend omdat ik toch geen producten van ze gebruik en wil gebruiken, maar toch is het altijd weer een mijlpaal omdat Apple toch in zekere zin de laatste jaren een absolute trendsetter geweest is in de markt. Als Apple een nieuw product in de markt zet zijn alle ogen geopend en kijkt de hele wereld mee wat ze bedacht hebben. Of het nu mensen zijn die er positief over willen zijn of niet, ze kijken er wel met veel interesse naar.

Ik heb hetzelfde met windowsversies. Voor mij zijn de grootste momenten in het jaar als er een nieuwe versie van windows komt of een nieuw service pack. Dat is voor mij wat voor jou dat Apple nieuws is. Het is iets groots, iets machtigs, en inderdaad vergelijkbaar met de racebaan die je vroeger voor Sinterklaas kreeg. Ik krijg serieus een goed humeur van inhoudelijk nieuws over windows 8, zoals in de laatste weken steeds meer verschijnt. Ik kijk er echt naar uit - kan niet wachten! En ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat hebben, die testversies niet installeren om te testen, maar gewoon om al een handson experience te hebben met de toekomst. Het is moeilijk om jezelf te dwingen geen testversie te gebruiken als je er zo naar uitkijkt - ook al weet je dat je het eigenlijk niet op je primaire computer moet gebruiken...

[Reactie gewijzigd door Buggle op 5 september 2011 13:37]

Een merkwaardig vergelijk om een service pack te noemen. Ik zie dat meer als een pakket om de gaten en fouten te dichten, niet als een warm bad waar je eens lekker van gaat genieten.
Het hangt volgens mij ook vooral van je 'vakgebied' af. Servicepacks bieden volgens mij ook allerlei 'background-toevoegingen', net zoals bv. iOS en OSX-updates dat doen. Voor ontwikkelaars kan dit heel interessant zijn, maar voor iemand als ik (die er totaal niks om geeft) zal het idd over komen als een pakket om gaten en fouten te dichten. Ieder z'n ding.. :)
Ik begrijp wat je bedoeld, de keynotes kijk ik overigens ook naar uit en volg ik ook (al ga ik niet met vrienden, warme chocomelk en pepernoten op de bank zitten, dat doe ik wel voor de intocht van sinterklaas ;))
Ik kijk ook graag de keynotes. Ook al heb ik een Android mobiel. Ik ben algemeen gadget freak dus ik vind iPhones ook leuk.. Alleen niks voor mij :)
Als het risico had bestaan dat Steve onwel zou worden zou hij echt geen keynote doen hoor. Ik denk niet dat het wel of niet uitzenden van de keynote ook maar iets te maken heeft gehad met de gezondheid van Jobs.
Heeft Apple zulk soort aandacht nodig denk je ?

Als er een 1 pixel veranderd in iOS dan zijn de blogposts al niet aan te slepen.
De iPhone verkoopt zichzelf, daar hoeven ze er niet een voor te verliezen.
nee, een iPhone verkoopt door de zorgvuldig gecultiveerde hype er omheen.
en mensen met een iphone4 willen straks allemaal een iphone5 door die zelfde hype.

iphone is een prima product hoor, maar niet zo gigantische veel beter als andere, en zeker niet zo veel beter dat het al die aandacht enkel daarom verdient.
http://www.netmarketshare....aspx?qprid=9&qpcustomb=1

Dit zijn wel hele interessante cijfers die de kwaliteit van de Iphone onderstrepen.
Dat zegt niks over de kwaliteit van de iphone. Enkel over de hoeveelheid gebruikers. En dat staat zeer zeker niet gelijk aan kwaliteit.
Feit is dat er meer mensen er mee het web op gaan en dat geeft aan dat het kennelijk goed werkt. Men daar ook zin in heeft.
Andere telefoons kunnen dat ook maar men doet het niet, althans veel minder. Zeg maar beduidend minder......want het werkt niet lekker?
Onder dezelfde motivatie kan ik plaatsen dat een macbook slecht is aangezien meer mensen met een windows pc op het internet gaan.
@klubnikka, Zucht gaan we weer!!!! Ik geef je een hint en ik hoop dat je dan slim genoeg bent anders google je maar. "USER AGENT".
Idd, ik heb mijn Android toestel ook van User Agent veranderd (omdat sommige sites anders perse de mobiele variant willen tonen die minder functionaliteit heeft, vreselijk irritant)
Misschien ook even melden dat ik mijn Dolphin browser de iPhone laat simuleren. Dus dan lijkt het alsof ik met een iPhone kom surfen.

Dit gaat ook over iOS trouwens. dus da's som van alle iPads, iPods en iPhones... Maar zegt dan ook 0.0 over de kwaliteit :-) of ervaring (hoewel deze over het algemeen wel erg goed is)

Maar ontopic; ik ben de flauwe 'leaks' en doorzichtige strategie ook wel een beetje moe geworden. Enige wat je weet is dat je als onwetende gebruiker, als je vandààg een iPhone 4 koopt, gewoon keihard afgezet wordt en over enkele weken traantjes zult laten.

[Reactie gewijzigd door 108886 op 5 september 2011 16:50]

Dat zegt helemaal niets. Het enige dat de grafiek laat zien is dat veel mensen een Iphone gekocht hebben. Maar je kan je vast wel herinneren dat de Iphone stopte met werken als het lekker weer is.... http://www.yourdailymac.n...at-temporarily-shutdowns/
Dat i s een zeer goede oplossing van Apple.
Overigens heb ik op mijn vakantie in Jalta waar het ook 35graden was geen last van gehad met m'n 3gs
Volgens mij heb je de link niet eens gelezen... Dan had je namelijk gezien dat het alleen over de iPhone4 gaat en niet over jou 3GS.
Ik denk dat we inmiddels wel kunnen zeggen dat het geen hype meer is ;)
Ik denk dat dit wel bewust gelekt word, stel:

Jij hebt een iphone 5 die weer een succes MOET worden want Steve is weg en als deze iphone niet de laatste successen evenaard/verbeterd betekent dat de huidige CEO wellicht niet de juiste is.

Wat moet je dan doen om iedereen warm te houden voor je iphone? Ik denk: Lekken van kleine details zodat ze nog hongeriger worden dan daarvoor.

Ik vergelijk het altijd met de geur van een straat met restaurants, als je de lucht van lekker eten in je neus krijgt wil je weten wat het is en hoe het smaakt (honger).

Dus je wilt je nieuwe iphone lanceren in oktober, zorg dan dat iedereen dit zogenaamd via een lek krijgt toegespeeld waardoor het een specialer gevoel geeft en je wellicht nog meer geneigd bent om hem te gaan halen,
Want ja we weten tenslotte nu iets wat we niet hadden mogen weten.

Ik denk dat dit een marketing plan is die van theorie 100% word uitgevoerd in de praktijk op de meest doeltreffende manier.

Daarbij zijn vaak mensen met een apple product ook meer online dan offline dus zal de speculatie en traffic omtrent deze nieuwsberichten alleen maar versterken.
Nee dat denk ik dus ook....
Dit wordt ongewenst gemod, omdat ik van mening ben dat Apple er te ver mee doordraaft?
Volgens heeft het meer te maken met alle nieuws sites die alle geruchten publiceren, en mensen als jij die daar vervolgens weer over gaan klagen. Reacties zijn traffic, en traffic zijn inkomsten.

Apple doet niks meer dan 1x per jaar een iPhone uitbrengen en brengt in principe niks naar buiten tot het product klaar is. Dat ze bewust case designs lekken en op prototypes 'verliezen' om ze vervolgens met veel tamtam weer proberen op te halen gaat me echt te ver. Ze krijgen meer dan voldoende gratis publiciteit zo blijkt elke keer maar weer, nergens voor nodig om 'strategisch te lekken' of wat dan ook.
Dit, en als er al wat gelekt is, waar is een foto? Als iemand een prototype had werd deze echt wel verkocht, dat zag je bij de vorige iPhone wel.

Ik ben nogal sceptisch over het iPhone verloren verhaal (dit jaar) zolang er geen enkele foto of ander hard bewijs is. En niet van een blog welke volgens anonieme bron bij de politie van agent 007 iets gehoord heeft.

Iedereen die denkt dat dit Apple's marketing is heeft het werkelijk niet begrepen. De Apple marketing voor nieuwe producten is compleet stil zijn, dan gaan site's vanzelf op onderzoek uit en die gaan speculeren.
Dit wordt ongewenst gemod, omdat ik van mening ben dat Apple er te ver mee doordraaft?
Sinds wanneer bepaalt Applr wat hier staat?

Als tweakers.net artikels plaats over Apple, staan hier gegarandeerd 200 tal reacties, wat ook betekent dat er meer reclame inkomsten zijn.

Soms eens verder kijken kan geen kwaad...
Ik ben het met je eens je wordt er echt moe van. En ik heb nog wel een iPhone, iPad, Mac Mini, AppleTV in huis staan. Ik ben nog steeds voorstander om 'geruchten' apart aan te duiden zodat ik ze via een profiel instelling kan uitschakelen.
Of een mooie Firefox addon die alle Apple verwijzingen uit de DOM trekt. Die bestaat nog niet zover ik heb kunnen zien.
Er word als je Apple gelijk geeft hier veel gemod, Omdat 90% op tweakers toch wel pc fanboy is.
Niet snapende dat als iets ontopic is het niet weggemod zou mogen worden!

Ik kijk er erg naar uit omdat mijn eigen iphone kapot is na 3 jaar trouw gebruik.
Maar even wachten tot ook t-mobile nederland aangeeft wanneer zij hem hier uitbrengen :)
Heb nog niets kunnen vinden op de T-Mobile site. Ook niet op de site van KPN of Vodafone over de iPhone 5 (lijkt me inmiddels wel zeker dat het de iPhone 5 wordt en niet de iPhone 4S). Maaaaar zie hier de iPhone 5 bij Hi! Er staat bij "Mogelijk gaat Hi de iPhone 5 verkopen", maar als je hem al online zet, lijkt me dat wel vrij zeker. Helaas kan ik nog nergens een datum vinden, nog even afwachten dus..Kan niet al te lang meer duren
dat "gelek" is ook weer een soort van promotie want de iPhone 5 is daardoor wel de hele tijd in het nieuws, verder kijk ik wel erg uit naar de iPhone 5 door de resolutie die het scherm heeft(retina)
Dat heeft de iPhone 4 ook al, dus daarvoor hoef je niet naar de iPhone 5 uit te kijken. Apple kennende zullen ze wel redelijk wat leuke updates toevoegen, maar zelf ben ik het meest benieuwd naar iOS 5. Ben zelf van mening dat het upgraden van je iPhone het beste per 2 generaties gedaan kan worden. Dus van bv de 3G naar de 4 en dan naar de 6. Vaak komen bepaalde functionaliteit in het nieuwe iOS alleen maar voor de huidige + voorlaatste iPhone uit, en worden de oudere toestellen niet meer van alle functies voorzien.

Maar ik ben ook zeker weer benieuwd wat Apple met de nieuwe telefoon gaat doen :)
De 3g was een ramp toestel. Veel te traag doordat er te weinig werkgeheugen inzat (128 MB).

Bij de 3GS was dat verhoogd naar 256 en werd het toestel zeker zo'n 2x zo snel van.
Dus iedereen die een 3G had, had ik sowieso aangeraden om direct naar de 3GS over te stappen.

Gewoon een opmerking van mij en geen flame richting jouw verhaal.
Hehe.. de 3G, mijn trouwe beestje...

Ik heb nu zelfs nog een 3G, die al 2,5 jaar trouwe dienst doet. Het ding is absoluut niet snel (draait op 3.1.3), maar doet nog wel prima wat hij moet doen (twitter/FB/mail en bellen/sms). Ik zit nu in Australië voor 9 maanden, dus kon me in april geen nieuwe telefoon veroorloven vanwege onnodige abbo-kosten en ga nu een iPhone 5 vanuit HongKong meenemen op de terugweg :). (scheelt zo'n 250-300 euro).

De 3G werd pas echt een probleem vanaf iOS4. Overigens gaat de 3GS wel iOS5 ondersteunen, wat me enigszins verbaasde. Ben benieuwd of dat net zo'n fiasco wordt als iOS4 op een 3G.
Volgens mij verschilde de processors ook hoor..
Apple kennende gaan ze precies toevoegen wat nodig is om hun "gelovigen" tevreden te houden, en niks meer. Ik ben benieuwd of Apple nu eindelijk gaat toestaan dat het lockscreen gegevens weer gaat geven, oh, wat zou ik dan gelukkig zijn. |:(
iOS 5 doet dat, dus je bent nu gelukkig?
Bij t-mobile in duitsland hebben ze ook een soort van presale in het leven geroepen voor de iphone.
Waar ik eigenlijk nog veel meer naar uitkijk zijn de geruchten over de iCloud-find-my-friends functies.

iCloud gaat echt een belangrijke toevoeging worden, vooral omdat het vooral 'onzichtbaar' aanwezig is en pas écht nut heeft wanneer je meerdere Apple-devices hebt.

Maar het zou wel heel vet zijn als bv. persoon A een foto maakt, deze direcht naar zijn iPhoto gepusht wordt (wat dus gebeurt in iCloud), maar vrienden B en C deze ook direct in een stream te zien krijgen (evt. met notificatie). In principe zorg je er dan voor dat een tussenstap van bv. Instagram/Facebook overbodig wordt.

Maar afgezien van deze geruchten kijk ik echt heel erg uit naar iCloud. Want hoewel heel veel fabrikanten nu bezig zijn hun klanten naar de Cloud te pushen, doet Apple het volledig op de achtergrond, zonder dat de consumer er ook maar iets van merkt. En als je het niet wil gebruiken, dan kun je het volledig negeren.
Ik zelf kijk ook meer uit naar iCloud, IOS5 dan naar een nieuwe iphone. Uiteraard wil ik er een en mag in okt verlengen dus ga hem zeker niet links laten liggen.

Ik hoop dat IOS5 gewoon snappy werkt. Ik vind 4.3 versies niet super vloeiend werken. Soms moet ik aardig lang wachten op cam, berichten, etc.. Ook swipen gaat niet meer zo vloeiend als in 4.2...
Ben ik mee eens we moeten gewoon afwachten wanneer de iphone wordt gelanceerd Maar ik weet zeker dat het een killer gaat worden
Een iphone is nooit een killer geweest. Altijd is er wel wat op aan te merken. Dat heb je nu eenmaal met maar 1 model.
Ook op alle andere toestellen is altijd wel wat aan te merken. De perfecte wereld bestaat niet en ook het perfecte product bestaat niet.

Of het een killer wordt zullen de verkoopcijfers moeten uitwijzen. De huidige iPhone is anders toch wel een succes er worden er behoorlijk wat van verkocht en er zijn maar weinig Smartphone fabrikanten die het na doen. Met een bijna 1,5 jaar oude telefoon en dan nog 20 miljoen stuks verkopen in een kwartaal.

[Reactie gewijzigd door Pasquald op 5 september 2011 13:37]

Nee maar ze verkopen dan ook maar 2 modellen, als je kijkt naar htc/Samsung sales moet je daarmee rekening houden
Weer een keer wat anders Apple nieuws, dan dat er in het nieuws komt wie ze nu weer aanklagen.
Je weet dat Apple zo'n beetje meer aangeklaagd wordt dan dat ze zelf aanklagen?? T is maar net wat je wilt zien hè
Prima zo,over paar manden moet ik een nieuwe abbo aanvragen .Het wordt de iPhone 5 denk ik,en nee ik ben geen Apple fan(wel tevreden klant)
http://venturebeat.com/20...e-iphone-5-photos-leaked/
That makes two of us.

Mijn abbonement is vorige week afgelopen en zit nu te wachten op de komst van dit toestel.
Ben eigenlijk totaal geen Apple fan, ik raad het eerder af als ik iemand ken die iets wilt kopen er van, maar de telefoons vindt ik persoonlijk een geval apart.

Het zou wel lekker zijn geweest als de pre-orders al zouden beginnen, dat scheelt weer rondkloten met abbonement soorten deze maanden.
Je bent erg tevreden maar je raad het een ander af ? Je wilt er alleen zelf van genieten of zo ? ;)
ik heb de iphone 4 en het bevalt me zeer goed. Apple maakt niet veel producten maar als ze het maken dan is het vaak wel een super product. En hun hebben ook super ideeën dat door iedereen gekopieerd wordt.
Ja, Apple heeft de wereld bedacht en god kopierde het..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True