Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 131 reacties

Volgens geruchten wil Google zijn komende Android-versie versneld uitbrengen. Reden zou zijn dat het bedrijf daardoor beter kan concurreren met Apple, dat in de komende maand met een nieuwe iPhone zou kunnen komen.

Dat laten niet nader genoemde bronnen weten aan Boy Genius Report. De eerste Android-apparaten met de nog niet uitgebrachte versie Ice Cream Sandwich moeten in oktober verschijnen. Hiermee wil Google een aantrekkelijk alternatief bieden voor de iPhone 5, die in september of oktober wordt verwacht. De internetgigant zou door de versnelde release vooral consumenten willen aantrekken die in september of oktober een nieuw abonnement gaan afsluiten en daarbij een telefoon mogen uitzoeken.

Android Ice Cream Sandwich moet de huidige smartphoneversie Gingerbread en tabletversie Honeycomb in zich verenigen, zodat er één Android-variant voor mobiele apparaten ontstaat. Verder is nog niet bekend welke nieuwe features Google in Ice Cream Sandwich zal stoppen, omdat de internetgigant de nieuwe versie nog niet officieel heeft aangekondigd.

Apple heeft nog niet bekendgemaakt wanneer het een nieuwe versie van zijn smartphone uitbrengt, maar er zijn in de afgelopen tijd veel geruchten verschenen over een nieuwe iPhone. Naast een iPhone 5 zou er ook een goedkopere en snellere variant van de iPhone 4 worden uitgebracht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (131)

Google brengt volgens mij genoeg nieuwe versies van Android uit, het probleem ligt eerder bij de fabrikanten. Al te vaak worden er nog nieuwe Android smartphones uitgebracht met een 'stokoude' versie van Android (bv. 2.2 of zelfs 2.1).
Kwa hardware zit het dan wel perfect maar met een verouderd besturingssysteem werkt het nooit zo vlot.
Het klopt dat er (ongeveer) elk jaar een nieuwe versie uitkomt van Android, en de grotere fabrikanten brengen ook netjes hun toestellen met de meest up-to-date versie uit.

Apple brengt ook netjes elk jaar een update van iOS, dus daar zit het verschil niet.

Het verschil zit 'm, zoals ik het zie, is dat iOS gebruikers alles "wauw" vinden wanneer er iets nieuws wordt gelanceerd (multi-tasking _/-\o_, app store _/-\o_, een groter scherm _/-\o_). Terwijl Android gebruikers (waaronder ikzelf) zich meer ergeren aan de problemen, bugs en missende features. En dat terwijl iOS gebruikers het vaak "slechter" hebben.

Het zijn gewoonweg 2 totaal verschillende doelgroepen met andere eisen aan het OS (tenzij echt 0% kennis van de techniek, maar die mensen hoor je sowieso niet klagen).


En het grote probleem rond de Android tablets welke geen Honeycomb mogen draaien. En hier worden mensen wel weer blij van wanneer ze dit nieuws zien; eindelijk een nieuw en geschikt OS voor tablets.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, Android werkt leuk.
Android werkt pas soepel op de Dual-core generatie. Daarvoor hakkelde en stoten het hele os qua gfx. Dat vind ik zo mooi aan apple, die maken een OS die gewoon heerlijk soepel loopt. ( ook op de mindere specs toestellen ).
Tevens verschillende functies niet meer, alleen de looks. En dat blijft toch smaak.
Google lijkt het maar niet te leren van de problemen bij Google TV en Honeycomb. Alles moet snel klaar en uiteindelijk eindig je dan met een stuk software wat niet optimaal werkt.

Van mij mogen ze het versneld uitbrengen. Des te meer WP7 kan winnen.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 9 augustus 2011 16:25]

Je zou toch denken dat WP8 alles en iedereen dik gaat overwinnen aangezien het er zo stil over is... De tijd zal het leren... :)

Over Google TV, dat is nog niet goed uitgewerkt, net zoals Sony die een TV uitbrengt met een PS2 erin, dat zou een PS3 moeten zijn...

Overigens denk ik dat Apple weer met iets revolutionairs komt, zoals iets met spraak technologie. En misschien toch een 4'' HD Ready scherm met 1280x720 pixels.
Waarom telkens Apple...

Spraaktechnologie zit reeds deftig ingebakken in WP7 (http://www.youtube.com/watch?v=YmsSk4bYNao ) en Apple is echt niet zo revolutionair als je denkt, hun marketing is gewoon (jammer genoeg) steengoed.

Je spreekt hier over iets revolutionairs en over resoluties, je weet toch dat Apple overal dezelfde resolutie gebruikt in zijn apparaten.

Terwijl bv. de Samsung Galaxy Tab 10.1 1280x800 heeft, heeft de iPad 2 = 1024x768

[Reactie gewijzigd door NicoJuicy op 9 augustus 2011 16:43]

Dus jij denkt echt dat je de grootste mobielmaker kunt worden door alleen marketing ? Produkt mag dus bagger zijn ? aight. :O
Ik vind de grootste mobielmaker wat marktaandeel betreft, Nokia, echt niet zo revolutionair hoor, maar wel goed en niet bagger. De marketing van Nokia is ook niet zo buitengewoon.

http://tweakers.net/nieuw...onemarkt-west-europa.html

Apple is wel bijzonder goed in marketing hoor. Kijk maar eens hoeveel mensen denken dat apple:
- De eerste telefoonmaker met alleen touchscreen is.
- Het "Retina" scherm revolutionair is (eigenlijk een LCD scherm met een net iets hogere pixeldichtheid dan de 1 jaar oudere touch diamond)
- Dat apple de eerste tablets op de markt heeft gezet.
- Dat apple de enige telefoon met apps is.
En ga eens na hoe vaak Ipads en Iphones worden genoemd in het nieuws of op de radio buiten reclames om. Niemand gaat zeggen dat hij een app voor zijn HTC Sensation of Samsung Galaxy s2 heeft, dan is het gewoon "voor de telefoon".

Apple heeft met de Iphone en de Ipad wel goede complete producten met goede software op de markt gezet in tijden dat de software van de concurenten lang niet zo goed en intuitief was. Die voorsprong zijn ze op de mobiele markt imo nu kwijt door Android en WP7.
Apple is wel bijzonder goed in marketing hoor. Kijk maar eens hoeveel mensen denken dat [..]
Volgens mij is het eerder dat veel mensen zoals jij graag denken dat 'veel mensen' al die dingen denken die jij opnoemt.

Als ik door jouw lijstje heen ga dan is er helemaal niks waar Apple de eerste mee was, maar ze waren wel op _elk_ punt de eerste die het voor elkaar kregen om elk van die dingen succesvol, op grote schaal in de markt te zetten, op een manier waarop iedereen er mee aan de slag kon.

Wat jouw lijstje compleet aan voorbij gaat, is dat smartphones met touchscreens een regelrechte ramp waren voor de iphone, en dat nu alle smartphones met touchscreens verrassend veel op iPhones lijken. Tablets idem dito. Voor de Apple App Store was er geen enkel telefoon platform waarop je zo eenvoudig zo veel verschillende dingen kon installeren, misschien als uber-geek die van .CAB files sideloaden hield en met een selectie van 100 crappy applicaties tevreden was, maar op de iPhone en iPad kon mijn moeder het bij wijze van spreke zelf, sinds 2008. Het retina display heb ik voor de iPhone 4 nog nooit op een andere gangbare telefoon gezien.

De denkfout die jij en de meeste mensen die altijd maar aan het generaliseren zijn over wat 'Apple gebruikers' allemaal denken en vinden, is dat 'revolutionair' hetzelfde betekent als 'nog nooit eerder vertoond'. Een product kan prima revolutionair zijn zonder 'revolutionaire technologie', maar omdat het de markt op zijn kop zet en er voor zorgt dat iedereen het probeert te imiteren. Zoals bijvoorbeeld de iPhone en de iPad.
Wat is er nou zo bijzonder aan een retina scherm? Ik meen dat dit gewoon een goede moderne IPS LCD is met een hoge pixeldichtheid. Niet meer revolutionair dan het scherm van de HTC Touch Diamond was. De pixeldichtheid neemt sowieso al jaren toe.De marketing van apple hangt er een marketingterm aan en een lulpraatje over wat je oog zou kunnen zien en iedereen gelooft het.

Ik zei al dat apple gebruiksgemak heel goed deed, maar de andere os'en waren geen regelrechte ramp. De market is ook een prima dienst van apple, maar ubuntu had ook al zoiets op de desktop. Uiteindelijk kijkt iedereen naar de ontwikkelingen van anderen.

Keihard imiteren ben ik ook tegen, maar een beetj doet iedereen. TV's en auto's lijken ook allemaal op elkaar. Samsung vind ik er best slecht mee, maar ik vind HTC en android bijvoorbeeld goed bezig. Hoe wil je een touchscreen telefoon er anders uit laten zien. Zeker als je kunststof met een metalen beschermrand wilt maken. Ik vind ook dat er concurentie moet kunnen bestaan op een markt. Straks zitten er zoveel patenten op onzinnige "open deur" ideeen dat er nog maar 1 of 2 bedrijven telefoons kunnen maken en meer geld kwijt zijn aan rechtzaken dan aan techniek.

Uiteindelijk moet iedereen zijn eigen producten kiezen, maar ik kies liever niet voor Apple vanwege meerdere redenen. Linux, Android of windows voor mij...
Kon het zelf niet beter gezegt hebben, het probleem is ook dat veel mesnen andere dingen de kans gewoon niet geven.

Ikz eg altijd dat je alles eens moet proberen voor je iets bekritisseerd. Hier in BelgiŽ denken de jongeren van mijn leeftijd allemaal dat BlackBerry iets wauws is, terwijl het peace of crap is die overprijsd is... Je betaald voor een Bold 470€ en je krijgt plastic brol ervoor terug, en dan nog kun je met alle Blackberry's evenveel, dus zie ik het nut er niet van om de duurste te kopen, omdat je toch nog maandelijk moet betalen voor BB Services...

Ok de ene is wat sneller maar ik heb echt al zoveel BB's gehad en je merkt er niks van...

[Reactie gewijzigd door Soulaiman op 9 augustus 2011 19:38]

Ik heb geen enkel apple product maar ik vind nog steeds de iPhone en Pad de meest complete producten in de markt (zeker qua varieteit en kwaliteit van de apps) en vraag me zelfs af of de anderen die voorsprong ooit nog gaan inlopen. Zet daarbij de probleemloosheid die ze voor tweakers hier zelfs saai maken maar die voor gewone gebruikers een verademing zijn plus de gunfactor omdat ze steeds de bron zijn en niet de kopie. Als je dat allemaal erbij betrekt dan hebben ze die positie als De smartphone maker van dit moment dus gewoon verdiend.
Of NicoJuicy dat denkt weet ik niet. Ik denk het allesinds wel.

Alle producten van Apple hebben een group fanboys aangetrokken die het product plaatste in vele vriendenkringen, een stevige marketing erbij en de hele "vriendengroep" wil er ook een.

Je hoeft niet revolutionair te zijn om de grootste mobielmaker te zijn, je moet je gewoon kunnen plaatsen en mensen doen geloven dat je revolutionair bent. (Ik wil hier niemand ontgoochelen maar de zogenaamde retina displays zijn van LG, de nooit-eerder-geziene-snelheden van Thunderbolt is van Intel)... Apple doet niets anders als alles bij elkaar plakken wat andere grote bedrijven maken. Spijtig genoeg ziet iedereen al die uitvindingen als die van Apple...
250 miljoen iphones/ipad/ipods, hoe ver kan je hoofd in het zand ?
Ik wil hier niemand ontgoochelen maar de zogenaamde retina displays zijn van LG, de nooit-eerder-geziene-snelheden van Thunderbolt is van Intel).
Niet om het een of ander, maar thunderbolt is ontwikkeld door intel samen met apple. Apple heeft een bijzonder lange en goede staat van dienst op het gebied van hardware en software ontwikkeling.

Die displays worsen geproduceerd door LG, of het design ooh van LG is, weet ik niet. Maar het zou best kunnen dat dat net als met de A4 en A5 CPU gaat. Ontworpen / ontwikkeld door Apple, geproduceerd door Samsung.
De A4 en A5 zijn gebaseerd op ARM reference designs. Dus het is echt niet zo dat Apple die chips van de grond af hebben opgebouwd. Het bulk van het werk is al door ARM gedaan.

Voor een scherm heeft het naar mijn mening weinig zin om dat zelf te ontwerpen. Je struint de markt af met je eisen en kiest dan een fabrikant die ook genoeg capaciteit heeft. Zo had je in 2008 al een 2 inch schermpje van Casio met 960x540 (546ppi!!!)

http://www.engadget.com/2...inch-960-x-540-pixel-lcd/
Ja, ben het met je eens. Apple is heel goed met als eerste uitbrengen van de nieuwste technieken die ze meestal niet zelf uitvinden/produceren(bv. Multitouch pad op laptops en de vb'en die jij al aanhaalde).

Hun kracht ligt gewoon bij een mooi design(waar veel mensen blijkbaar voor vallen) en degelijke afwerking en voor de rest is de hardware niet beter dan in een concurrerend produkt. Voor dat design betaal je dan ook de prijs terwijl je bij een concurrerend produkt met dezelfde hardware veel minder betaald. Ik steek liever mijn geld in betere hardware dan in design.
Het probleem is alleen dat je aan betere hardware vaak niets hebt als de software niet vlekkeloos loopt, niet optimaal gebruik maakt van 2 core van de processor, dan heb je er niets aan! Apple produceert helemaal niets zelf! Dus dan is het logisch dat dingen niet als eerste produceren.
Dat LG het scherm maakt is fijn, maar welk mobieltje had bij het uitkomen van de iPhone 4 ook zo'n scherm?
En als die Multitouch pads voor laptops gewoon te bestellen zijn bij een fabriekant, waarom hebben dan niet alle laptop deze touchpads? Want het zijn verweg de beste touch pads die op de markt te krijgen zijn (nee ik heb geen Macbook), maar ik heb er nog alledagen spijt van dat ik een HP heb gehaald, omdat het paar honder euro scheelde!
Feit is dat ze nog altijd veel te veel geld vragen voor wat het maar is.
marketing is alles.
Dus jij denkt echt dat je de grootste mobielmaker kunt worden door alleen marketing ? Produkt mag dus bagger zijn ? aight.
Nergens noemt hij het product bagger, slechts niet revolutionair. En alhoewel de oorspronkelijke iPhone als een revolutie gezien kan worden, is het daarna voornamelijk evolutie geweest.
En ja, je kunt wel degelijk de grootste worden door marketing, maar dat is niet voorbehouden aan de mobiele telefoon markt natuurlijk.
Dat is Microsoft met windows toch ook gelukt?
Was ook alleen toch maar marketing? ;)
Om het afdwingen te noemen vind ik onterecht. Heel die rechtzaak vind ik niet terecht waar jij naar verwijst.

Microsoft verplicht jou op geen enkele manier om hun OS te gebruiken. Dat je jezelf min of meer verplicht om het te gebruiken is wat anders. Microsoft heeft vroeger gewoon een goede zet gemaakt met Windows, waardoor hele game engines alleen maar werkte op Windows. Laten we eerlijk wezen, als echte gamer maak je toch alleen kans op Windows om alle games te draaien. Terwijl Windows toch op een hoop vlakken inferieur aan MacOSX of moderne Linux Distro`s. Ik heb de laatst genoemde systemen geprobeert zls gaming platforms met bijvoorbeeld Wine. Maar het is bij iedere game toch weer spannend of het werkt.

Zo is er ook een hoop andere software wat alleen voor Windows is gemaakt. Hoewel dit steeds minder voor komt gelukkig. Ik zie graag eerlijke concurentie in de OSen, en langzaam aan komt die.
Incorrect: als Dell niet standaard Windows licenties incalculeerd bij zijn hardware gaan ze meer per licentie betalen. Zelfs als je geen Windows gebruikt krijgt Microsoft geld. Dit mag gewoon (staffels e.d.). Dus in zekere zin verplicht Microsoft je wel.
als het product maar 1 jaar hoeft vol te houden dan hoeft het niet kwalitatief super te zijn (qua hardware/onderdelen)... Daarom "herinnert" de gemiddelde Apple-gebruiker zich niet wat voor "slechte" producten uit zijn gebracht omdat de echte Apple gebruiker natuurlijk altijd de nieuwste iPhone/iMac/iBook heeft, oftewel elk jaar de nieuwe...
in de tussentijd brengt Apple (net als alle andere producenten btw) jaarlijks ook producten met defecten en/of foutjes uit, allen zij hebben zo'n sterke marketing dat ze jou als gebruiker zover krijgen dat je denkt dat je per se de nieuwste moet hebben... Dat is ook erg goed te zien bij de introductie van de nieuwe iphones, jaar na jaar...
Enne, voor zover ik weet is Apple zeker nog niet de grootste mobielmaker hoor... Dat is nog steeds Nokia...
Niet helemaal waar, want de mobieltjes worden weer verkocht om
De nieuwere iphone te halen en doen nog jaren dienst
Wat wil je hiermee bewijzen, dat apple lang niet de grootste mobieltjesmaker is?

Nokia 24.2% tov Apple 5,6% voor de mobiele telefoon markt.
Die grafiek is echt onzin, ZTE is 1 van of misschien wel DE grootste mobieltjesmaker in de wereld..
Dat wordt niet gezegd. Er wordt gesteld dat het onderscheidende element van Apple de marketing is. Voor een groot deel is dat waar, de marketingafdeling is voor een groot deel verantwoordelijk voor het succes van Apple. Daarnaast draait alles ook zeer vlot, omdat de hardware en software goed op elkaar zijn afgestemd. Deze twee zaken zorgen er vooral voor dat Apple zo veel succes heeft. Dat betekent niet dat de hardware van Apple bagger is, enkel dat het niet hun onderscheidende punt is.

De strategie is ook nog eens heel slim: op hardware is het lastig om jezelf te onderscheiden, aangezien je afhankelijk bent van je leveranciers. Daarnaast is onderscheiden op dit vlak ook nogal duur, je moet dan vaak het duurste van het duurste gebruiken, waardoor je marges in gevaar komen. Apple doet het veel slimmer door alle componenten heel goed te integreren, goed te kijken naar de gebruikerservaring en door een zeer solide marketingapparaat. De hardware is misschien niet altijd top of the bill, maar daardoor houden ze juist een goede marge.
ook viral marketing is marketing
Reeds ingebakken??

De link die je geeft gaat over Mango, welke nog niet uit is.

In iOS 5 komt hoogstwaarschijnlijk ook een deftige speech to text. Daar zal je het mee moeten vergelijken als het uitkomt. of zal ik eens iOS 4 met Windows Mobile 6.5 vergelijken?
Het grappige is dat het hoogstwaarschijnlijk beide gebruik zullen maken van Nuance (oud L&H) technologie.

Van Apple weet ik zeker dat ze er gebruik van maken en Microsoft was vroeger bij L&H (toen ik er werkte) een grote partner waar heel wat zaken mee zijn ontwikkeld.
Spraaktechnologie zit reeds deftig ingebakken in WP7 (http://www.youtube.com/watch?v=YmsSk4bYNao )
Dat is Mango, die nog niet uit is. Leg dat dan naast iOS5, die ook nog niet uit is. Het blijft een beetje haasje-over.
en Apple is echt niet zo revolutionair als je denkt, hun marketing is gewoon (jammer genoeg) steengoed.
Je verkoopt niet de grote hoeveelheden die Apple (of wie dan ook) nu doet, alleen op marketing.
Je spreekt hier over iets revolutionairs en over resoluties, je weet toch dat Apple overal dezelfde resolutie gebruikt in zijn apparaten.
Wel eens een iPhone 3G/3Gs naast een 4 gehouden?
Terwijl bv. de Samsung Galaxy Tab 10.1 1280x800 heeft, heeft de iPad 2 = 1024x768
Een hele 30% meer... En dat is wel revolutionair? Dan hoop ik voor jou dat de geruchten van een retina display in de iPad 3 niet waar zijn...
Je verkoopt niet de grote hoeveelheden die Apple (of wie dan ook) nu doet, alleen op marketing.
en waarom niet?
Coca-Cola (om er maar 1 te noemen) doet dat al jaren...
uiteraard een heel andere markt, maar bv MS deed juist hetzelfde in de jaren '90 om Windows lekker populair te maken
Een hele 30% meer...
niet revolutionair, alleen maar op aan te duiden dat de iPad2 technisch gezien helemaal niet het beste toestel op de markt is, de software is misschien wel beter in orde en belangrijker: Apple heeft er via marketing voor gezorgd dat veel mensen denken dat een tablet een iPad is

er bestaan echt nog andere marketing dan persconferenties (wat sommigen blijken te denken), hypes lanceren op het internet is gewoon HUGE business (en ja dat doet Apple wel degelijk)
Apple heeft er via marketing voor gezorgd dat veel mensen denken dat een tablet een iPad is
Dat is voor Apple ook niet zo moeilijk ze waren ruim een jaar eerder met werkbare en verkrijgbare tablets. Als dan ook nog eens de zelfde dockstandaard wordt gebruikt voor het aansluiten van alle randapparatuur dan ben je al een heel eind op weg!

Ik heb nu een HTC met de aansluiting aan de ZIJKANT Hoe moet je dan in vredesnaam in een dock zetten om de muziek via de HIFI af te spelen :?
Hoe moet je nu een autohouder ontwerpen waar je de telefoon zo in zet zodat hij is aangesloten op de autoradio?

Zoiets banaals en HTC denkt er al niet over na!
Dan is het toch ook niet raar dat Apple de beste naam houd.
Als Apple met een 4" op de markt komt is mijn volgende weer een iPhone.
Dat werkt in alles makkelijker als de Sensation die ik nu heb.
Die vliegende wolken op het scherm is wel leuk maar niet meer dan dat.
Komt waarschijnlijk omdat Apple er een patent op genomen heeft waardoor HTC zijn aansluiting aan de zijkant moet plaatsen. :)
En ik hoop voor jou dat je beseft dat Retina onzin is en gewoon een ips panneel is dat door LG wordt geleverd... Hun Nova scherm is veel beter dan dat Retina...

En Apple is zoals hierboven gezegt niet echt revolutionair.. Zeg me eens aub waarom ze dat wel zijn met de iPhone 4 ? Geen vorige generaties bij betrekken, gewoon de iPhone 4...

En 30% is toch al een heel verschil. Als Apple komt met een Retina display dan is dat wel revolutionair ofzo ? Wat een onzin je spreekt jezelf tegen, wacht gewoon eens op de volgende tablet van Samsung, misschien steken ze er hetzelfde scherm in als dat van de Galaxy S...

[Reactie gewijzigd door Soulaiman op 9 augustus 2011 19:18]

Dat is Mango, die nog niet uit is. Leg dat dan naast iOS5, die ook nog niet uit is. Het blijft een beetje haasje-over.
Dan leggen we het naast Android, waar het al geruime tijd in zit en waarin de spraakherkenning al goed door ontwikkeld is. Kortom, niks revolutionairs.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 9 augustus 2011 21:03]

Ik lees telkens dat Apple haar populariteit voor een groot deel te danken zou hebben aan een sterke marketing. Gek genoeg zie ik echter nooit Apple reclame's hier in NL.
Dan loop je ze mis. Ze zijn er wel degelijk! Niet zoveel als dat hier soms wordt gezegd, ik zie evenveel apple als samsung reclames..
Wat een onzin.

Het zou ook een PlayStation 4 kunnen zijn. Embedded spullen zijn bijna altijd een generatie ouder of een factor langzamer.

En Apple komt echt niet met een ander scherm. Dat zorgt meteen voor meer fragmentatie.
Haha jij bent een grappige. Spraak technologie zit allang systeem wide in android. 4 inch display. En he resolutie. Allemaal al bij android. Apple is niet revolutionair, ze zijn goed in jatten en marketing. Alleen niet veel mensen hebben dit door. Want het ziet er toch allemaal zoooooo mooi uit heh. :)

Je hebt geen idee over hoe zwaar je betaald en zo weinig terug krijgt. Apple is voor Amerikanen. Mensen die zelf niet kunnen denken en dus Apple dat maar laten doen. En hier spelen ze hard op in; mooie toestellen die weinig kunnen (niet te moeilijk!) En veel kosten, want hetstaat stoer dat jij dit kan betalen! Wat je niet weet is dat Apple driekwart winst maakt op ieder product, je wordt dus hard opgelicht. Een android toestel kan zoveel meer, en even goed of zelfs beter. Je moet alleen iets verder zoeken en je hersens gebruiken. Maar dat is veel mensen te moeilijk tegenwoordig. Ik had laatst nog iemand aan de lijn die z'n eigen naam niet kon spellen.

Nu zal je wel zeggen dat ik een kwaaie ben, of een Apple hater, maar ik kon zelf van Apple af. En ik heb nu ze toch echt wel door. Maar ik houd je niet tegen, ik hoor je wel wanneer je geen bestand kan verzenden via bluetooth omdat Apple dat niet toe laat. ;)

When life gives you lemons, don't make limonade, ask yourself: who made those lemons! :)
"Wat je niet weet is dat Apple driekwart winst maakt op ieder product, je wordt dus hard opgelicht."
bron?

En ik wil mijn hersens niet gebruiken, daar is het een SMARTphone voor.

/iPhone bezitter out

"When life gives you lemons, don't make limonade, ask yourself: who made those lemons"
wat?

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 9 augustus 2011 21:31]

Alle meningen die je spuit over hoe slecht Apple wel niet is ga ik niet eens proberen te weerleggen aangezien je een zelfuitgeroepen 'Apple hater' bent.

Wel zou ik je erop willen wijzen dat een telefoon uit meer bestaat dan alleen de productiekosten. Als je bij Apple alles bij elkaar telt komt je op een winstmarge van 24%. Heel normaal voor een groot bedrijf. Google zit rond de 27% en Microsoft 33%. Wie zijn nu de afzetters volgens jou?
Hoe geniaal is Android, ze kijken idd niet alles af bij Aplle, maar zommige dingen wel bij MS.
Bij het instellen van de mail. Ik draai mijn eigen server dus certificaat niet betrouwbaar.
Ik kan kiezen tussen doorgaan (betekent ANULEER) weer geven dat gaat goed of anuleer (betekend anuleer).
Ik moest de mailserver uit zetten om de mail te kunnen instellen!
Dat is idd een killer future om mensen over de streep te trekken.
Bij Gmail kan ik NERGENS vinden dat ik graag pushmail wil gebruiken!
Hij staat ingesteld om elk 30 minuten de mail op te halen.
De hele dag geen mail gehad, open ik eind van de dag de mailbox 10 nieuwe mail van 9:00 tot 17:00. Als Android denkt dat dat binnen 30 minuten valt scheelt er nog wat aan volgens mij.

Zo kan ik nog wel even doorgaan....
Overigens denk ik dat Apple weer met iets revolutionairs komt, zoals iets met spraak technologie. En misschien toch een 4'' HD Ready scherm met 1280x720 pixels.
Tja dat zou wel weer is tijd zijn, sinds de eerste iPhone zijn het vrij kleine verbeteringen geweest steeds...

Maar 4 inch lijkt me erg sterk, Steve loopt elke keer te zeuren over tabletphones (telefoons met een scherm van 4 of meer inch), en de huidige resolutie zal wel weer 3 jaar mee moeten, kan je die arme developers ook niet aandoen om weer te veranderen, die zijn dat allemaal niet gewend :)
En toch wordt de telefoon ongelofelijk veel verkocht. Iets wat ik niet snap aangezien, zoals je zei, er weinig aanpassingen bij elke nieuwe versie van de iPhone komt. Koop dan een product wat wel revolutionair is of op ze minst iets nieuws aan de tafel brengt.
De iPhone heeft de eerste 2-3 jaar eigenlijk niet echt concurrentie gehad. Pas toen Android wat volwassener werd, toen kwam er pas serieuze concurrentie. Ik vind dat er best wel vooruitgang is geweest:
  • iPhone: Revolutionaire user interface met bruikbaar touchscreen.
  • iPhone 3G: 3G ondersteuning en AppStore.
  • iPhone 3GS: Meer evolutie dan revolutie, maar toch een aardige upgrade. Betere CPU, kompas, camera met videomogelijkheid.
  • iPhone 4: Compleet nieuw design, zeer hoge resolutie.
De laatste jaren vlakt het inderdaad wat af met echt nieuwe ontwikkelingen, maar Apple heeft toch zeker wel de smartphone wereld op de kop gezet. Android heeft ook niet echt vernieuwingen, maar is meer van hetzelfde. Ondanks dat vind ik de Galaxy S II een zeer fraai toestel.

Ik vind alleen iOS fijner dan Android en als je eenmaal in het net zit van Android of iOS, dan blijf je makkelijk hangen. Je hebt al de nodige applicaties en dan is switchen toch lastiger.
Nee hoor, het switchen valt best mee. Een iPhone inruilen voor een 6310i is helemaal geen verkeerde keus geweest ben ik achter gekomen. Sterker nog, het is veel makkelijker. Bellen en SMS-en, meer niet. Geen flauwekul met onzinzooi zoals op de smartphones. Heerlijk rustig.
Het is inderdaad makkelijker bellen en sms'en - accuduur van 6 dagen is heerlijk

Alleen ben ik wťl gecharmeerd over die "onzinzooi" er omheen ...

Keuzes..Keuzes...
Ja ok maar ervoor, heel wat jaren ervoor had ik al een gsm die kon filmen, 3.5G had en een gps.
Omdat Apple dat zou kunnen steken in een iPhone is het niet revolutionair... Er zijn veel merken zoals LG die al prototype's hebben met een 4inch 3D 720p scherm...

En de spraaktechnologie van in WP7 is 1 van de beste die er momenteel is
Spraaktechnologie is niet revolutionair...

edit: Mijn excuses dat ik post wat eerder gezegd is, volgende keer moet ik verder lezen.

[Reactie gewijzigd door Sibert op 9 augustus 2011 22:56]

Van mij mogen ze het versneld uitbrengen. Des te meer WP7 kan winnen.
Haha wie weet, misschien valt het mee (zeer waarschijnlijk valt het niet tegen iig) en pakt het wel aandeel van WP7, voor zover dat kan natuurlijk (want je weet zelf dat het nog niks voorstelt) ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 augustus 2011 16:29]

Aandeel Wp7 stel idd weinig voor, maar WP7 lijkt me toch echt niet slecht en een mooie concurrent voor iOS en Android.
WP7 is een prachtig mobiel OS, het werkt goed, heeft een frisse nieuwe interface, snel, ... Er zijn echter 2 dingen die er tegen in werken:
1) Het kwam laat uit en het was niet bepaald volmaakt toen het uitkwam (geen NL taal, geen multitasking, ... Dingen die ze met de volgende update oplossen)
2) WINDOWS Phone 7, het woord Windows geeft bij veel mensen tegenwoorig een negatieve bijklank, hoe kan het ook anders als je overal leest en hoort dat Mac OS superieur is en o zo fantastisch en fenomenaal en cool en weet ik veel wat nog allemaal en van Windows hoor je "bah, gebruikt gij dienen brol", virussen, crashes, twerkt nooit, ... Zelfs mijn ma vroeg me laatst waarom we met Windows werken op school en niet met dat veel betere Mac OS, terwijl ze zelf geen computer heeft en niet eens weet hoe ze het ding aan moet zetten. (uitleg licht overdreven, maar tkomt er wel dik op neer :+ )
Windows heeft naar mijn idee tegenwoordig juist een veel minder negatieve associatie dan het vroeger had. Zeker na de komst van Windows 7.
Er zullen natuurlijk altijd notoire Windows bashers zijn.

[Reactie gewijzigd door k7of9 op 9 augustus 2011 20:55]

Hangt erg af van wie je spreekt. Windows XP had een goede naam, Vista niet. Probleem is echter dat het mensen steeds minder duidelijk wordt waarom je uberhaupt moet upgraden met alle ellende vandien. Mijn ouders kochten laatst een nieuwe laptop en wilden Windows XP erbij 'want dat kennen we'. Probeer maar eens uit te leggen aan iemand die gewoon een beetje internet waarom je geen Windows XP zou kunnen gebruiken. Dit zie je steeds meer: er is geen killer feature in Vista/Windows 7 waar je niet zonder kan, behalve dat de voorlopers gewoon niet meer verkocht/ondersteund worden. Dit is steeds slechter verkoopbaar verhaal en dat zie je wel steeds meer geassocieerd worden met de naam Windows: nodeloos upgraden.
Lijkt me dan toch een goede reden om Windows 7 te gebruiken inplaats van XP aangezien Oudere windows versies niet meer ondersteunt worden en daardoor dus niet veilig en niet compatbile kunnen zijn.
Ik draai nog XP...al 3 jaar zonder herinstallaties...nog altijd lekker snel en stabiel en werk met 50+ programma's.
Enige reden waarom ik bijna moet updaten naar 7 is dat ik sommige programma updates niet meer kan installeren. Ik vraag mij wel eens af of leveranciers een bonus krijgen als ze zich afhankelijk maken van een nieuwe windows versie.
Anyway..het is een te kort koming van Microsoft dat het niet aantrekkelijk genoeg een nieuw OS kan maken dat ik om die reden zou willen opwaarderen. Of je kan gewoon zeggen dat hun oude XP os heel goed was en nog steeds is..
mensen overdrijven vaak ...
Vista had een aantal problemen, in sommige gevallen, toen het uitkwam ... en een groot aantal mensen die nota bene zelf nog op XP draaiden op dat moment lazen dan dat er een aantal probleemgevallen waren met drivers of andere zaken en hebben dat dan steevast uitvergroot alsof Vista een wereldramp was ...
Het gevolg daarvan was natuurlijk dat de verkoop in elkaar stuikte aangezien 'rampzalig' nieuws nogal eens durft blijven hangen bij de mensen; ook al is het onterecht.. (denk bv maar aan mensen die onterecht beschuldigd worden van iets erg; als het op tv komt dragen zij gans hun leven dat stickertje van 'crimineel, moordenaar, verkrachter' of iets dergelijks. Wanneer dan blijkt dat ze onschuldig zijn (maar dan ook ťcht onschuldig zijn) negeert het publiek dit en zullen ze alsnog deze persoon blijven veroordelen voor de rest van zijn leven..
Ik heb zelf Windows Vista op een drietal van mijn machines (ik heb er 5) draaiende gehad; 2x home premium en 1x home basic, en heb daar nooit problemen mee gehad. Integendeel zelfs want het werkte stabieler dan XP.

Nu draait het nog steeds op 1 machine; de andere 2 kregen een upgrade (hard+soft) en draaien nu op windows 7 Pro.
Er zijn trouwens redenen genoeg waarom je geen xp meer wilt installeren op nieuwe computers; zo is het OS al 10 jaar oud en komen er geen nieuwe updates meer voor uit, er worden wel nog patches gepubliceerd maar dat zal ook stoppen.

Windows 7 en windows Vista zijn beide windows Versie 6.x (7= 6.1, Vista=6.0) en zijn dus quasi hetzelfde qua werking, opbouw en uitzicht. Je kan het vergelijken met Windows 2000 en XP, xp was ook gewoon een windows 2000 met wat aanpassingen, al lag daar het verschil een klein beetje verder uit elkaar voor sommige zaken.

Dan MAC; ik heb er al velen zien passeren met de woorden; 'mac is veilig want er bestaan geen virussen voor'; dat is een verzinsel van Steve Jobs dat nergens op trekt en dat klakkeloos werd overgenomen door al zijn volgelingen.. Hij verkoopt in zijn eigen winkels namelijk antivirussoftware, en die zou geen recht van bestaan hebben als het enkel maar een schermafbeelding zou zijn met wat fictieve getallen erop. Ze bestaan dus wel en het aantal stijgt elke dag en de voorwaarden zijn net hetzelfde als bij Windows; is je computer niet geupdate? Dan heb je de voordeur laten open staan en kan je vroeg of laat verwachten dat iemand langs die deur binnenkomt.

Om op joo5ty te antwoorden; het is niet dat microsoft leverancier een bonus geeft om hun nieuwe software incompatible te maken met windows xp. Het is gewoon zo dat windows xp OUD is, in computertermen is het zelfs al antiek en goed op weg om prehistorisch te worden. Sommige features die softwaremakers gebruiken in hun software zal nu eenmaal niet compatiel zijn met die oude windows. Je kan toch moeilijk verwachten dat ze nieuwe software gaan schrijven voor een OS dat niet meer verkocht wordt en ook al die leeftijd heeft. Mogelijk krijgen ze juist hierdoor bugs in hun software omdat ze voor bepaalde functies mogelijk te maken in XP dan vieze truukjes moeten uithalen.

Ik raad niemand nog aan om xp te installeren de dag van vandaag.. er zijn teveel risico's verbonden om op een nieuwe computer zo'n odd OS te installeren. Tevens zal je met xp niet het onderste uit de kan kunnen halen bij je nieuwe pc. 4 GB ram kent xp niet; hij zal maar 1.5 GB gebruiken terwijl je met windows 7 gemakkelijk 8 gb of zelfs 16gb (die hard!) kan steken
Windows XP kan makkelijk 4GB aan (64 Bit) / 3,2Gb (32 Bit) ,
niet dat een reden zou zijn om hem op nieuwe hardware te installeren ;)
veilig(er) kunnen internetten vind je dus een nutteloze upgrade?

Wat kort door de bocht natuurlijk, maar dat is je reactie ook. Wat zou MS dan moeten doen? Tot in de lengte der dagen Windows XP van beveiligingsupdates voorzien en verder niks?
Wat is die ellende van het upgraden waar je het over hebt dan? Je spreekt over een nieuwe laptop, dan heeft met upgraden van het OS toch niets van doen?
Windows 7 bevat wat mij betreft zeker features waar ik niet meer zonder zou willen. Dat dit voor je ouders niet het geval is, is een ander verhaal en het is ook niet maatgevend voor de hele markt.
Als Windows 7 nou essentiele features zou missen die XP wel had, dan zou je een punt hebben.
misschien dat xp niet werkt omdat er geen drivers zijn voor de hardware.
dat het niet ondersteund wordt door de fabrikant. er zit immers garantie op.
en dan wil je niet dat mensen gaan bellen dat de ingebouwde wireless connectie niet werkt. om de simple reden dat daar geen xp driver voor is.
of het ligt gewoon aal maanden af op de plank en was de release gewoon voor later geplanned
Ice creamsandwich? Vage naam:S Ik zou graag voor iphone 5 willen gaan, maar die zijn eigenlijk te duur, dus toch maar android:)
Jij komt er tenminste eerlijk voor uit. Velen zeggen Android fijner te vinden dan iOS, terwijl ze in werkelijkheid gewoon voor Android hebben gekozen omdat je hier vaak goedkoper terecht kunt.
Nou Ik heb toevallig 2 maanden geleden mijn eerste Android telefoon genomen (Samsung Galaxy S2) daarvoor heb ik 4 jaar een iPhone gehad (Een iPhone 2G en een iPhone 3G)

Mijn persoonlijke drijfveren hiervoor:
Het eerste wat je doet/deed met een iPhone is de telefoon jailbreaken omdat je dan een andere launcher/homescreen kunt instellen. Waardoor je snel bij systeem instellingen kunt.. (wat standaard is op Andriod en wat je niet hoeft te jailbreaken!).
Verder natuurlijk de ondersteuning voor Flash wat de iPhone niet heeft en de mogelijkheid om web pagina's op je telefoon zo te zien zoals in op de PC/Mac er ook uit zien. (en niet meer voor iedere handeling een aparte app nodig hebben).
Ten tweede was de keuze of meer dan 200,- euro betalen voor de iPhone die 1 jaar oud is (dus qua specs achter loopt) of een Andriod telefoon gratis (of voor lage kosten) met de nieuwste specs (dual core HD cam etc.).

Natuurlijk had ik nog een half jaar kunnen wachten op de iPhone 5 maar dan kan ik beter helemaal geen telefoon meer nemen omdat het zo ontzettend snel gaat..
+1. Dat is nou precies hoe het gaat..
Interessant,
Ben benieuwd of dit invloed heeft op de kwaliteit van het product... Zouden jullie keuze beinvloed kunnen worden bij dit soort taferelen? Mijn keuze zou hierdoor niet veranderen.
Verwacht ik niet. Er zullen eerder minder nieuwe features klaar zijn waardoor de release misschien iets minder leuke dingetjes zal bevatten.
Best kans op inderdaad, maar dan brengen ze gewoon in januari nog een update uit die die updates meebrengt. Google is wel van het uitbrengen van meer updates met minder functies per keer.
Met Honeycomb hebben ze ook al 3 versies uitgebracht, waar ze er anders misschien 1 hadden gedaan.

Het zou mooi zijn Google nu eindelijk snapt dat er vraag is naar toestellen die snel updaten, en ervoor zorgt dat er van elke fabrikant minimaal 1 zo'n toestel komt die gelijk met de release updates krijgt en vanilla android draait. Dan heeft iedereen de keuze om of snelle updates, of een toestel met een schil eromheen te kiezen.
Want laten we eerlijk zijn, veel toestellen krijgen geen/late updates, en dat is gewoon hartstikke jammer.
Jazeker, ik mag eigenlijk nu een nieuwe telefoon uitzoeken van de baas, maar wellicht dat ik daar nu toch nog even mee wacht, om te kijken wat dit voor interessants gaat brengen. Dat maandje kan ik nog wel wachten...
Beter doen ze dat niet. Ik heb persoonlijk liever een af OS dan een half werkend OS. Natuurlijk kan het zo zijn dat Google al bijna klaar is met het OS en gewoon een paar functie's laat zitten. Maar ze hebben er ook weinig aan als mensen na een paar dagen massaal hun toestellen terug komen brengen omdat het niet helemaal perfect werkt. En zeker als ze dan denken dat het aan android ligt kunnen ze de volgende keer z'n toestel met android laten liggen.
En jij denkt dat Google die zut ongetest op de markt plempt? Google (en de handset-makers) weten heus wel dat als je een niet goed werkend OS de markt op schopt, je flinke imago-schade oploopt. Geloof mij dat die dingen vooraf uitgebreid getest worden.
Nou , het wordt nog druk in september/oktober. Apple met de iPhone 5, Android met Ice Cream Sandwich en Windows Phone 7 met Mango!

Het geeft wel aan hoe onvoorstelbaar hard de strijd in deze markt is. Even een maandje wachten kan dus al betekenen dat je een aanzienlijk aantal klanten naar de concurrent ziet lopen.

Voor de consument is het een prettige ontwikkeling. Als je toevallig op dit moment een ander toestel gaat halen, heb je keuze uit het nieuwste van het nieuwste en kan je er weer even mee vooruit!

Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen!
Wie zal trouwens de 1e zijn die met een iPhone 5 een mango-ijsje gaat fotograferen? :+
(ik heb trouwens een android)
iemand met een symbian telefoon ?
Ik dacht dat het ontwikkeltraject eigenlijk al te snel ging.
Dit zal dan ook zeker betekenen dat er geschrapt wordt in features.

Erg zou ik het jammer vinden als Google dit zou doen, omdat het m.i. niet nodig is. Android heeft al een groot marketshare en er bestaat een gezegde: haastige spoed is zelden goed.
Het liefst zie ik gewoon tegen het einde v/h jaar een nieuwe nexus.
Het zou mooi zijn als deze nieuwe versie goede GL acceleratie-integratie in de UI heeft zitten, zodat de schermen en 2d-animaties soepeler lopen. Dat is voor mij een van de enige resterende minpunten van Android tegenover de iPhone.

Als ik het goed heb gelezen gaat dit inderdaad gebeuren: http://android-developers...earch/label/Android%203.0
en toch zeggen vele reviews dat de ui van honeycomb nog steeds niet volledig vloeiend is...
Ik heb zelf een Xoom met Honeycomb 3.2 uit Amerika en ik heb totaal geen problemen met de UI hoor. Die loopt gewoon soepel en vloeiend.
Eigenlijk geen nieuws dit natuurlijk. Google heeft Ice Cream voor Q4 2011 aangekondigd. Toevallig is Oktober 2011 precies in Q4.
Ik neem aan dat er in dit artikel bedoeld wordt dat Google (nog) harder gaat werken om samen met de fabrikanten (HTC, Samsung, ???) de boel stabiel te laten draaien, zodat ze in september in de winkels kunnen liggen.

Android ICS was inderdaad al gepland voor Q4, maar meestal houd dat in dat pas in Q1 (2012) de eerste telefoons op de markt komen.

De grote fabrikanten hebben het OS waarschijnlijk al in de testbanken liggen, maar dit moet sneller naar productie toe.
Krijgen we nou ook nog een keer een officiŽle Android voor X86 of niet? Chrome OS is leuk en aardig, maar een ECHT OS dat alles kan draaien, onafhankelijk van processor architectuur en apparaat is natuurlijk geweldig.
Nee, daarvoor is toch gewoon Chrome OS? Google heeft meermaals verkondigd dat Android puur voor mobiel/tablet is.
Je hebt tegenwoordig ook x86 processors voor mobieltjes en tablets
Chrome OS is gewoon bagger, slecht idee en zal nooit wat worden.
Android heeft zo'n prachtige virtual machine die apps gewoon kan draaien onafhankelijk van de processor architectuur, en de meeste apps scalen ook na schermgrootte.
Waarom Android voor x86? Daar heb je als een echte Linux. En Linux kan alles wat Android kan en vele malen meer.
Android heeft professionele apps en een echt bedrijf als vendor, ook veel minder fragmentatie en een goede development kit.
Dat heeft Ubuntu toch ook? Wordt actief ontwikkeld, zijn zeer veel apps voor beschikbaar, Canonical is een echt bedrijf ...
Maar de meeste van die apps zijn van die open source baggerdingen. Neem nou the Gimp, dat beweert een Photoshop vervanger te zijn maar die interface is gewoon compleet bagger. Zelfde geld voor Blender.

Er is geen professioneel bedrijf dat ook maar iets voor Linux doet, het is allemaal community.
Daar ga ik gedeeltelijk mee akkoord. The Gimp is een draak van een programma, en komt niet in de verste verte in de buurt van Photoshop :p Het voordeel dat er zoveel programmakeuze hebt bij Windows, heb je inderdaad niet en er zijn heel veel programma's op Linux die er spartaans, ongebruiksvriendelijk uitzien en te veel technische kennis vereisen.

Daarentegen, voor huis-tuin-en-keuken-werk zijn er verscheidene programma's die er goed uitzien en hun werk zeer goed doen. Je kan tegenwoordig de grootste leek aan de pc zetten en die zal het ook kunnen. Drie vierde van de gebruikers heeft genoeg aan de standaardversie van Ubuntu, waarmee je kan browsen, mails lezen, muziek luisteren... Voor gespecialiseerde toepassingen zijn er inderdaad geen alternatieven, het is ook de moeite niet om een commercieel pakket te bouwen voor Linux, je zal misschien 2 gebruikers hebben :p Blender echter, is behoorlijk populai hoorr, ik lees er regelmatig over.

Ik denk verder niet dat Android een goed desktop os zou zijn ik vind het zelfs op tablets al niet zoals ik het zou willen :p Gewoon de look en feeling ervan zijn niets voor mij, maar de fragmentatie die je op Linux hebt, is er nu ook op smartphone-gebied toch? HTC Sense, Motoblur, Touchwiz ...
En toch zien we Android meer dan een "echte Linux" in consumentenproducten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True