Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 220 reacties

Apple zou naar verluidt plannen hebben gehad om een iPhone 5 uit te brengen. Het apparaat, dat een volledig vernieuwde behuizing zou hebben, werd enkele maanden voor de lancering van de iPhone 4S geschrapt van de planning.

Het gerucht is afkomstig van iemand die claimt een prototype van de iPhone 5 in handen te hebben gehad, en zijn verhaal aan Business Insider deed. Daarbij liet de site weten dat niet gecheckt kan worden hoe betrouwbaar het verhaal is. De geschrapte smartphone zou een 4"-scherm hebben gehad en een 10-megapixelcamera. De home-knop was aanraakgevoelig, als vervanger van een fysieke knop, en de behuizing was dunner dan bij de voorgaande iPhones.

De Apple-engineers die aan de nieuwe iPhone werkten, zouden tot drie maanden voor de release van de iPhone 4S gedacht hebben dat er ook een versie 5 op de markt zou komen. Waarom deze is geschrapt blijft onbekend, maar volgens de bron gingen er geruchten rond bij Apple-medewerkers dat Steve Jobs niet blij was met de fragmentatie van de iPhones: met een grotere iPhone zou de Apple-smartphone in twee varianten verkrijgbaar zijn geweest.

Voor de release van de iPhone 4S kwamen er geregeld geruchten binnen over een iPhone 5. Na de lancering van de nieuwe iPhone werden deze afgedaan als onwaar, maar het schrappen van het model biedt een verklaring voor de geruchtenstroom over de iPhone 5, die lang aanhield.

iPhone 5 mockup

Mockup van de iPhone 5, gemaakt door Macrumors.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (220)

1 2 3 ... 6
Dit klinkt best geloofwaardig, maar ik weet niet of de reden van de annulering (of uitstel!) dat ook is: misschien was iedereen prima tevreden over het toestel, maar was het te duur om te produceren of konden leveranciers niet voldoende onderdelen leveren om hem goed op de markt te kunnen zetten.

Of wat ook nog kan: men vond het simpelweg nog niet nodig om een volledig nieuw toestel uit te brengen, omdat ze vonden dat de concurrentie de omzet nog niet in gevaar brengt. Het is dan voordeliger om het huidige model nog wat verder uit te melken.
Het enige wat we met zekerheid weten is dat de Apple 4S erg laat op de markt is gekomen. Apple houdt al jaren een strak release schema van juni aan. Dat zal dus niet vrijwillig maar noodgedwongen zijn geweest. Apple wil nu eenmaal dat zijn producten perfect zijn. En we zien aan het batterij probleem hoe moeilijk zo'n doelstelling in praktijk is. Ze hebben dus problemen ondervonden bij de productie en daarom moest de introductie worden uitgesteld.

Dat men een paar maanden voor de introductie even besloten heeft de oude behuizing te gebruiken is uitgesloten. Het kost zo ontzettend veel tijd om iets perfect tot in detail af te werken dat zo iets gewoon tot wagonladingen met problemen zou leiden.

Dat wil niet zeggen dat Apple al niet tijden bezig is met de volgende versie, want die ontwikkelingen lopen gelijktijdig. Het lukt volgens mij anders gewoon niet om in een jaar een compleet vernieuwd toestel uit te brengen.

Ik vind overigens de 4S een grote vooruitgang in specificaties en Siri is toch echt een doorbraak in de interactie die volgens mij veel te weinig lof krijgt, Op tweakers zijn mensen meer geïnteresseerd in hardware specificaties, denk ik.

Het is niet realistisch te verwachten dat elke nieuwe Iphone een revolutie is. Dat kan niet meer want het hele concept komt steeds meer vast te liggen. Daarom is de boodschap eerder: "the best got better". Toch vind ik dat binnen de ruimte die Apple heeft, siri een geweldige innovatie is. Zoals ik ook de vertaal mogelijkheid van Google een echte doorbraak vindt. Heel wat fundamenteler dan of de muziek place wat opgeleukt is en de bericht notificaties minder hinderlijk zijn en of de camera wat beter is geworden.

Jammer dat daar zo weinig oog voor is. Mensen zijn erg verwend geraakt door het hoge tempo van verandering. De verwachting wordt zo hoog opgeschroefd dat men sneller teleurgesteld is. Maar vergelijk het eens met een auto. Wat voor ontwikkeling zit daar nou in? Vergeleken bij de smartphones gaat het retetraag. We hadden al lang moeten vliegen als tempo gelijk was geweest.

Wat overigens ook opvalt is dat de 4S in de VS enthousiaster wordt beoordeeld dan in Nederland. Misschien komt het omdat siri daar beter bruikbaar is. Dat is dan ook iets om in de gaten te houden, voor Apple is de VS de allerbelangrijkste markt. We moeten het product niet te veel beoordelen op de Nederlandse situatie.

[Reactie gewijzigd door Magalaan op 13 november 2011 17:51]

Nice man... Totally agree...
Hoezo zou het niet lukken om elk jaar een compleet vernieuwd toestel uit te brengen? Als je kijkt naar Android-fabrikanten, die minimaal 5 telefoons per jaar op de markt zetten. En dan moet Android ook geresized worden voor dat schermformaat. Daarnaast heeft Apple Software en Hardware developers, dus dat zou ook niet echt een probleem moeten zijn.

Daarnaast doet Apple nog steeds alsof elke iPhone revolutionair is. Het is niet verboden, maar ik vind dit wel smerig, omdat dat het geval helemaal niet is.

En als je bijvoorbeeld nu de 3G(s) had, en je abbo was in juli afgelopen, en je wilde de 4s, moest je nog 2/3 maanden wachten. Dan ga je al gauw twijfelen of je toch maar een Android-telefoon gaat kopen (lang niet iedereen natuurlijk, maar er zijn mensen die toch wel zo denken.)
Ik vind het juist niet geloofwaardig klinken: De engineers die notabene het toestel ontwerpen zijn dus aan de slag geweest met een 4'' scherm. En ineens een aantal maanden voor de release blijkt dat het toestel maar een 3,7'' scherm mee krijgt. Alsof dat in een aantal maanden nog veranderd kan worden. Het scherm bepaalt de afmetingen van het toestel en daarmee de overige ruimte voor onderdelen. Het lijkt me dus niet aannemelijk dat de engineers dachten met een iphone 5 bezig te zijn.
Apple heeft wel meer dan één R&D-team aan de iPhones zitten hoor. Dat zal het probleem niet zijn. Lange termijnvisie met betrekking tot het bovenstaande klinkt geheel logisch, hoewel ik over de specificaties nog wel enige twijfels heb.
Ik moet zeggen, Apple durft wel in een wereld waar alles qua specs en design aan snelle verandering onderhevig is, houden zij na anderhalf jaar vast een een oud design. We zullen zien hoe de nieuwe iPhone 4S zich staande gaat houden in het komende jaar tov de concurrentie die er in hoog tempo toestellen met verbeterde specs en design utpompt, waarmee Apple of ze willen of niet toch ook zal moeten concureren.

Wat mij verbaasd is dat waar de Apple iPhone cyclus de laatste jaren om de 12 maanden plaatsvond er een 18 maanden tussen zat. Je zou bijna denken de de 4S een soort noodgreep was om de Apple consumenten rustig te houden, want dit toestel hadden ze naar mijn mening ook gewoon een half jaar eerder kunnen aankondigen, de proccessor van de 4S lag al lange tijd klaar.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 13 november 2011 18:02]

want dit toestel hadden ze naar mijn mening ook gewoon een half jaar eerder kunnen aankondigen, de proccessor van de 4S lag al lange tijd klaar.
Je kijkt alleen naar de hardware (en dan ook nog naar een specifiek onderdeel van die hardware). Apple kijkt naar het hele product: hardware, software en marketing.

- Hardware aankondigen? Vervangende hardware kondig je pas aan als je die kunt leveren. Zie Osborne-effect. En je kunt pas leveren als ook de software af is.

- Software: iOS 5 (en Siri!) waren nog lang in beta, en zijn integraal onderdeel van het product. De hardware uitbrengen, en bijvoorbeeld de verbeterde camera-functionaliteit en Siri later als extra OS-componenten uitbrengen is niet 'des Apples'. Dat zou bovendien het totaalbeeld dat je bij 'iPhone 4s' hebt te veel vertroebelen. Apple gaat er van uit dat je als doorsnee gebruiker bij een product nadenkt over wat je er mee kunt, niet over wat de tech specs zijn.

- Marketing. Als je niet in Juni of begin Juli kunt leveren, kun je beter wachten tot September/Oktober. Dit is traditioneel de tijd dat mensen over verlanglijstjes beginnen na te denken, vandaar dat de iPod refresh altijd in deze tijd viel. In Augustus moet je volgens het heersende marketingdenken geen producten introduceren.

Verder: omdat de iPod steeds minder belangrijk geworden is voor Apple's bottom line, en de iPhone steeds belangrijker, is het wel verklaarbaar dat Apple dit gouden september/oktober-moment nu voor de iPhone wil gebruiken. September/oktober zou dan ook wel eens vanaf nu het nieuwe iPhone refresh-moment kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door tuco op 14 november 2011 17:12]

Die mock-up ziet er in ieder geval wel een stuk mooier uit.
(heb geen iphone maar ik vind het scherm zo klein - dan niet de resolutie maar slechts dat het 3.5 inch is..)
Verduidelijking ik bedoel dus de grote van het 'scherm' de iphone zelf is kwa formaat wel ok.

Hypothetisch gezien: (nee ik heb een nexus s :P)
Als ik zelf een Iphone 4 had, zou ik geen 4S halen, zoveel verschil is er niet m.u.v dual core processor en de betere camera.
@t hieronder: goed marketing verhaal 7 keer zo snel. of je nou een keer met je ogen knippert of 2 keer :P - tenzij je alleen maar spelletjes gaat spelen. (GPU is wel sneller)

[Reactie gewijzigd door 3DDude op 13 november 2011 18:24]

Ik ben juist blij met de 3.5" maat van mijn iPhone 4S, je kunt nu met je duim alle hoeken van het scherm bereiken en ook de notificatiebalk naar beneden slepen terwijl je de telefoon met een hand bedient. De content past er prima op, je hebt niet het gevoel dat je 'iets mist'. Verder is het qua resolutie, kijkhoek en contrast ook een van de betere schermen.

De mock-up ziet er gelikt uit, het design heeft veel weg van de huidige iPod touch. Toch denk ik dat het lastig wordt om hem (nog) dunner te maken, de 8MP camera van de 4S is al een behoorlijk blok, een 10MP camera (met bijbehorende lenzen) is dikker, zeker als de sensor nog een beetje licht moet vangen.

Overigens ben ik van iPod touch 4 (A4, net als de iPhone 4) naar iPhone 4S (A5 Dualcore) gegaan, qua snelheid is het een wereld van verschil, Apps starten (veel) sneller, maps laadt sneller, webpagina's zoomen smoother en laden sneller, zelfs de homescreens scrollen iets vloeiender. Heb je een 3GS (of ouder) is het een totaal andere wereld.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 13 november 2011 16:27]

hehe, praat het jezelf maar weer goed...

Ik heb een paar dagen geruild met een maat van me.. ik een iPhone 4 en hij mijn SGS2. Hij baalde als een stekker ineens van zijn 3,5 inch. En ik vond de iPhone 4 echt klein.
Wat mij irriteerde was vooral die onderste balk in de browser die niet verdween. Nam echt hele zooi ruimte op. De hoge resolutie hielp wel beetje mee. Maar je zat constant in en uit te zoomen omdat het zo'n klein schermpje is.

Eenmaal groter gehad en je wil nooit meer terug! Geloof mij maar, dat als de iPhone 5 een groter display heeft, je mening compleet anders is als dat je hier schetst.

Daarnaast kan ik prima met mijn duim bij mijn notificatie balk van mijn SGS2. Je moet je telefoon wel een beetje soort van kantelen. Maar alles gaat prima met één hand. Vraag het maar aan alle mensen die een grotere scherm dan 4 inch hebben.

Je content past er precies op? Wat dacht je van films in een ander formaat. Zwarte balken :( blehh dat was ik niet gewend op de SGS2 en mijn SGS1 en andere mobieltjes.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 13 november 2011 17:21]

Zoals jij je eigen goed praat dat een 4,x" perfect is. Sinds ik mijn iPad heb vind ik elk smartphone scherm te klein. Veel mensen gaan gewoon voorbij aan het feit dat een smartphone een telefoon blijft. Het iPhone scherm is gewoon perfect voor wat een telefoon moet doen: bellen, kleine tekstjes versturen en snel wat info opvragen.

Eenmaal groter gehad wil je niks anders? Dat klopt helemaal maar dan is 4,x" nog steeds belachelijk klein. Films kijken op een smartphone? Laat me niet lachen die paar cm groter maakt echt het verschil niet hoor. (btw die zwarte balken doe je verdwijnen door op het scherm te tappen).
Allee man, leest dit nu zelf..
Het iPhone scherm is gewoon perfect voor wat een telefoon moet doen: bellen, kleine tekstjes versturen en snel wat info opvragen.
Daar koopt ge toch gene GSM voor van +650¤ ...

Zo'ne GSM koopt ge juist wél om meer te kunnen dan alleen maar bellen, smsen en "snel wat info opvragen". Tenzij je het gekocht hebt als puur statussymbool, maar dat vind ik persoonlijk dan wel zielig.
Over de prijs ben ik het vandaag met je eens maar ik denk dat je het verkeerd leest. Met een GSM kan je niet deftig twitteren of deftig snel info opzoeken. Daar heb je een iPhone voor nodig. Zulke dingen kon je niet voor de iPhone. Ik had voor de iPhone ook al smartphones en al kon je daar ook met surfen, mailen, muziek luisteren en wat nog meer, het werkte voor geen meter.

Ik kocht eerst een iPhone en daarna pas een iPad, het is pas toen ik de iPad kocht dat ik telefoons niet meer geschikt vind voor het gros van de apps voor touchscreens. Ik zou inderdaad graag een budget iPhone zien . Die app store hoeft voor mij niet en android vind ik al helemaal geen oplossing. Het concept van foon's Tweakers vind ik al helemaal van de domme.

Maar mijn antwoord ging dus over schermgrootte 4,x" is te groot voor een foon en te klein voor een tablet.
Je moet je telefoon wel een beetje soort van kantelen. Maar alles gaat prima met één hand
Dat is exact dezelfde ervaring als die ik heb gehad met 4" schermen, het werkt in mijn ogen onhandig, dat 'kantelen'.
Je content past er precies op?
Ja, ik kijk amper films op mijn smartphone, dat doe ik met de tablet. Voor iedereen is dit natuurlijk anders. Mijn content bestaat uit Berichten, Websites, Apps en casual games, niet uit spectaculaire 3D-games en films, waar een groter scherm inderdaad handiger is, in mijn situatie heb ik daar een tablet voor (10" is weer beter dan 4").
Wat dacht je van films in een ander formaat. Zwarte balken blehh dat was ik niet gewend op de SGS2 en mijn SGS1 en andere mobieltjes.
2x tappen op de video en je hebt vol beeld. Bij de meeste speelfilms heb je alsnog zwarte balken met 16:9, tenzij je een 21:9 telefoon hebt (zoals de LG BL40 21:9).
hehe, praat het jezelf maar weer goed...
Er valt niets goed te praten, voor mij is het perfect, dat is mijn mening.

[Reactie gewijzigd door donny007 op 13 november 2011 17:52]

Na "2x tappen" zoomed hij in, heb je wel full screen maar mis je een stuk van je beeld.
Klopt, maar de 16:10 beeldverhouding van de meeste androids is amper breder dan de 3:2 van de iphone. Films zijn 16:9, 1,85:1 of 2,35:1.
Dat kan ik ook met mijn 4inch.
Je blijft toch altijd van die mensen hebben die wel graag het nieuwste van het nieuwste van Apple willen hebben, ongeacht de specs.
ik ben juist blij met de grootte van de iphone, past hij tenminste nog fatsoenlijk in mijn zak, juist een van de redenen dat ik toch (ondanks de belachelijke prijs) voor apple ben gegaan. verder mooie telefoon en inderdaad jammer dat er niet een echt e 5 is, maar of ik dit nu moet geloven....
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat de Galaxy SII met zijn 4,3 inch scherm probleemloos in je broekzak past, dus als dat de reden was om een Apple te halen heb je of bijzondere broekzakken, of het niet getest :+
Mijn HTC Desire HD 4.3" past echt eenvoudig in m'n spijkerbroekzak. Heb nu een Galaxy Note besteld :+
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat de Galaxy SII met zijn 4,3 inch scherm probleemloos in je broekzak past, dus als dat de reden was om een Apple te halen heb je of bijzondere broekzakken, of het niet getest :+
dat is persoonlijke voorkeur smaak ook. ik vind de galaxy SII echt veel te groot om fijn mee te kunnen werken. Ik zou dan ook zeker geen 4" iPhone kopen, tenzij er geen ander model is. (ik wil wel een iPhone, omdat het ding domweg heerlijk werkt)
ik zie het niet zo bij vrouwen in de skinnyjeans passen hoor.... daarbij ligt het gewoon niet fijn in de hand... wat is gebeurt met de uitspraak "wat een koelkast telefoon heb jij!" als je met wat groters aankwam als de nokia 3310.... ik had een een X10 maar die vind ik ook erg groot, bij mijn volgende phone toch iets kleiners zoeken.
Vrouwen hebben nooit wat in broekzakken. Daar hebben ze een hele tas voor met labello, zakdoejes, spiegel, telefoon, allerhande papier, make-up, snoepgoed, een broodje, een flesje water, etc.
+1 informatief

Bedankt voor deze verduidelijking. Zo leert de gemiddelde tweaker ook nog eens iets over het andere geslacht :+
hahaha dankje xD
maarja om even on-topic te blijven, ik vind het wel jammer dat Apple niet doorging met dit prototype, het ziet er leuk uit! maar misschien willen ze wachten tot er een grotere verbetering is in de hardware?
nooit is wel een beetje stereotype hoor, ik ken genoeg vrouwen die ook gewoon broekzakken gebruiken.
De vraag is: Roken ze ook shag? ;)

In principe maakt formaat voor vrouwen juist minder uit, aangezien er zelfs in een kleine handtas meer past dan in een broekzak. Naar mijn idee is 4 inch ideaal voor broekzak gebruik.
Ik denk dat de platheid van de S2 de oppervlakte wel redelijk compenseert. Als je dan zo nodig skinny jeans moet dragen en je telefoon in je broekzak wil doen, is de dikte eerder belemmerend dan de oppervlakte.
Ik draag zelf ook regelmattig skinnyjeans, en en ook een aantal vrouwenbroeken, en mijn galaxy s2 past er gewoon in hoor... misschien iets minder makkelijk dan een herenbroek, maar het gaat verder gewoon prima
Evenals mijn Sony Arc :)
Het gaat er niet om of hij in je broekzak past, het probleem is meer dat je je telefoon niet meer uit je broekzak kunt pakken. Je moet hem naar boven duwen/schuiven om hem uit je broekzak te krijgen.

Verder verschilt dat natuurlijk ook in de maat en model van je broek. (hier normale jeans in maat 32/33 met iPhone 4s, dit is al irritant wanneer ik me telefoon even snel nodig heb)
Het gaat er niet om of hij in je broekzak past, het probleem is meer dat je je telefoon niet meer uit je broekzak kunt pakken. Je moet hem naar boven duwen/schuiven om hem uit je broekzak te krijgen.
Zelfs het pakken van de SII in normale jeans gaat gewoon in 1 vloeiende beweging, twee vingers in je broekzak en hij is er zo uit. Dus zelfs het eruit pakken hoeft geen probleem te zijn kan ik je verzekeren.
Een HTC Titan en Galaxy Note kunnen ook gewoon probleem loos in je zak ;) Mijn broer heeft de Titan.

Maar ff ontopic... Iedereen hier weet dat iPhone 5 is geschrapt puur vanwege inkomsten... Bij apple was het altijd al, eerst een hardware upgrade en dan de behuizing, en dan weer alleen een hardware upgrade enzo... Je gaat niet 2 jaar achter elkaar een geheel nieuwe iPhone zien, dat is sonde want ze maken er meer winst op om later pas dingen te verbeteren... zo prikkelen ze alle consumenten van kijk ons, de iPhone is dik verbeterd... en het jaar erop kijk nou, hij ziet er mooier uit... etc...
De overgang van de 3gs naar de 4 haalt je theorie wel een beetje onderuit...
Juist niet ... het was eerst de 3g daarna de 3gs na de 4s komt de 5 als het weer een 3.5 incher is is apple dood. Ik heb een 3.7 inch maar dat kijkt voor geen meter als ik een website wil lezen. nu moet ik een tablet + telefoon aanschaffen. zou apple wel willen ik niet.
Ik weet niet of er hier meer tweakers zijn die bij Apple werken, of bij een toeleverancier van Apple. Maar het verhaal dat de iphone 5 geschrapt zou zijn, is volgens mij onjuist. Meer mag ik er helaas niet over zeggen. Een maand voor de release blijft ie vast weer ergens op een barkruk in San Fransisco liggen.

Deze bedrijven doen helaas uiterst geheimzinnig over hun product ontwikkeling. Maar het lijkt me voor Tweakers heel interessant om eens een kijkje in de keuken van Apple te krijgen. Ik zie er zelf slechts een deel van, maar het heeft veel weg van de ontwikkeling van een auto.

[Reactie gewijzigd door elteck op 14 november 2011 06:53]

Deze bedrijven doen helaas uiterst geheimzinnig over hun product ontwikkeling. Maar het lijkt me voor Tweakers heel interessant om eens een kijkje in de keuken van Apple te krijgen.
Geheimhouding van nieuwe producten is één van de pijlers van hun marketing. Het levert ze bergen gratis publiciteit (zoals dit nieuwsitem) op. Dat gaan ze echt niet overboord gooien. En geef ze es ongelijk.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 14 november 2011 09:13]

De grootte van de iphone kan dan prima zijn, het scherm mag wel wat groter. Er lijkt genoeg ruimte voor te zijn.
Er zijn kleinere toestellen met grotere schermen, dus het kan zeker wel. Als ze er alleen al breedbeeld van zouden maken, zou het al gigantisch schelen. Ik vind dat toch wel het lelijkste aan heel die telefoon, die grote zwarte blokken boven en onder het scherm. Dat heeft op mij altijd een goedkopere indruk gemaakt.
Aub maak de iPhone NOOIT breedbeeld. NIKS ergers dan een langwerpig scherm als je 'm gewoon vasthoudt.
Apple zal de beeldverhouding van het scherm van de iPhone dan ook NOOIT aanpassen. iphone apps zijn daar simpelweg niet op gebouwd.
Nee, want je kan ten slotte ook geen Iphone apps op een Ipad draaien..
*Facepalm geven doet*
Technisch gezien kan het natuurlijk makkelijk. Het is meer dat 'ze' dat bij Apple niet willen. Of misschien nu Steve Jobs er niet meer is..?
Dit dus, ik vind het formaat van de Iphone4 prima en past tenminste nog in mijn broekzakken, tja liever fashionable dan broekzakken waar je hele personen in mee kan smokkelen.
Het scherm van de iPhone is gewoon perfect. Groter is gewoon onhandig voor een smartphone. Een iPhone is een toestel dat je met 1 hand moet kunnen bedienen en dan kan zo'n scherm echt niet groter zijn dan dat van de iPhone. Alles boven 3,5 inch is gewoon onbereikbaar voor je duim. Ik vind het dan ook goed dat Apple niet gezwicht is voor de race om het grootste scherm dat de concurrentie nu aan het voeren is.

Sinds de iPad uit is vind ik dan ook dat Apple de wereld bedot heeft met de App store voor iPhone.. Een telefoon moet niet alles kunnen. Al die smartphone apps zijn echt niet handig op kleine schermen. Nu dat twitter deel uitmaakt van iOS vind ik de apps die standaard op de iPhone staan voldoende. Meer heb je niet nodig als je een iPad hebt en een inch grotere iPhone blijft nog steeds te klein voor de meeste apps.

Ik snap wel dat mensen zonder tablet het top vinden al die apps op een smartphone, ik gebruikte er ook veel maar ik denk dat mensen met een iPhone en een iPad perfect begrijpen wat ik bedoel. Nu gebruik ik mijn iPhone als een gewone foon omdat zo'n tablet toch echt wel beter werkt om al die apps te bedienen vanwege het grote scherm. Daarom vind ik 4 inch phones gewoon onzin. het blijft gewoon een klein scherm dat te groot is om met 1 hand te bedienen.
Maar als je je telefoon gebruikt voor Twitter, waarom zou je dan 600 euro voor een telefoon uit gaan geven? Voor 200 euro heb je al een hele leuke Android-telefoon die minimaal hetzelfde kan als de iPhone, en voor Twitter heb je geen mega-cpu nodig, dus lijkt me een domme keuze om een iPhone te kopen dan.
Heb je goed gelezen? Eerst iPhone gekocht en dat was top. Daarna iPad gekocht. Wat mijn volgende telefoon wordt weet ik nog niet maar Android is echt geen optie. Ik wil een phone die complementair is aan mijn tablet en zowel de iPhone als Android voldoen niet aan wat ik zoek al zal de iPhone natuurlijk beter werken met mijn iPad dan een Android.

Mij kan prijs niet zoveel schelen als de ervaring top is. Android kan mij niet de ervaring bieden die ik nu heb. De iPhone kan dat wel en ik geef toe dat het een zeer prijzige oplossing is.

Mijn iPhone gebruik ik natuurlijk ook voor foto's en muziek en dergelijke maar al bij al is het gebruik van mijn iPhone heel zwaar gezakt na de aanschaf van de iPad. Maar de totaal oplossing iPhone, iPad, Mac kan ik nergens vinden momenteel.

Over prijs kan je zoveel discussiëren feit is dat de telefoons die ik voor de iPhone kocht ook allemaal high ends waren die in dezelfde prijsklasse zaten en dat ondanks ik mijn iPhone minder gebruik sinds de iPad ik nog steeds veel meer bang voor mijn buck krijg dan alle voorgaande foon's die ik bezat tezamen.
Ik kan met een 4 inch Samsung Galaxy S nog makkelijk alles bedienen met 1 hand. En ik heb geen grote handen. Zo razend enthousiast iedereen was toen de geruchten gingen dat de iPhone 5 met 4 inch scherm zou uitkomen, zo onbruikbaar waren grote schermen ineens toen bleek dat er alleen een 4s kwam.
Ik zat toch echt niet te wachten op een iPhone met een groter scherm. Ik zat vooral te wachten op een iPhone voor iPad bezitters. De budget iPhone die zogezegd ging komen.
Het idee van de 4s is dus ook niet presee dat de iphone 4 mensen over stappen maar juist de iphone 3g(s) mensen. Een contract loopt vaak pas na 2 jaar af bij de aanschaf van een dure smartphone. De 5 zoals ze hem in ontwikkeling hebben in het echt zal waarschijnlijk dus wel een nieuw model zijn en voor de iphone 4 kopers dus aantrekkelijker zijn.
Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, Apple heeft nog steeds plannen om een iPhone 5 uit te brengen, alleen wachten ze daar nog 'even' mee.
Waarom deze is geschrapt blijft onbekend, maar volgens de bron gingen er geruchten rond bij Apple-medewerkers dat Steve Jobs niet blij was met de fragmentatie van de iPhones: met een grotere iPhone zou de Apple-smartphone in twee varianten verkrijgbaar zijn geweest.
Dat lijkt me een slechte reden, wat maakt het nu uit welke iPhone de consument koopt? Het blijft marktaandeel (en dus winst) voor Apple. Wanneer je nu een groter scherm wil dan de 4S heeft, kom je al snel uit bij een concurrent van Apple (HTC of Samsung).
Nee, maar juist die dualcore maakt hem op sommige momenten wel tot 7x sneller dan de gewone 4 toch?
700% sneller?
AMD, Nvidia intel en noem ze verder maar op krijgen 100% scaling niet voor elkaar en apple zou daar even 700% van maken?
Ik weet niet waar je dat gehoord heb maar die kan dan zo in de afdeling broodje aap verhalen.
Vrij dicht bij huis nog zelfs:

reviews: Apple iPhone 4S: oud en nieuw
De 4S blijkt net niet zeven keer zo snel te zijn als de iPhone 4.
Da's dus een combinatie van de GPU en de CPU waarop hij 7x sneller scoort. Het is namelijk een OpenGL benchmark.

Die onderste (GeekBench) benchmark scoort hij nog niet eens 2 keer beter als de iPhone 4 en de 3GS, dus die zal wel alleen met de CPU gemeten zijn.

Dus in games is hij in principe bijna 7x sneller, maar met alledaagse toepassingen heeft Arbraxas gelijk.
en vergeet softwareoptimalisaties in ios 5 niet.
Maar de A5 is gewoon een SoC-design, dus wat dat betreft heeft Apple gewoon gelijk. Hij is tot 7 maal sneller als de A4-chip. Arbraxas heeft helemaal geen gelijk.
Dat staat dus gelijk aan een nieuwe videokaart en processor. Dus als je en een nieuwe Nvidia/AMD kaart haalt en een nieuwe processor met twee keer zoveel cores, dan kan je die 7 keer misschien wel halen op een pc.
Dat komt meer door software dan door hardware ;) iOS5 op de 4s is stukken beter dan ios4 en 5 op de iphone 4. Maar kwa prestatie is ie in het praktijk niet zo goed als 7 keer beter dat kan ik je met zekerheid zeggen
Het zit hem natuurlijk in het subtiele woordje tot. In specifieke taken is het wel degelijk mogelijk dat de nieuwe processor met honderden procenten verbeterd is, maar over de hele linie zal dat inderdaad heel anders uitvallen.
Het is wel degelijk waar; op het gebied van graphics was de iPad 2 tot 9x sneller dan de iPad1. De A-5 processor zit nu ook in de 4S, maar dan iets lager geclocked. Resultaat; de 4S is niet 9x sneller, maar 7x sneller dan de iPhone 4 met A4.
Dat ligt aan de combinatie processor en video-chip.
Om dan een open deur in te gooien ;).

De achterkant is sprekend een SGS 1 (de witte dan he ;)).
Ik kreeg bij de voorkant een SGS2 gevoel, door die brede knop onderin en ook het scherm.

On-topic: Jammer dat Apple zo strikt zich aan de regels wil houden, 2 telefoons tegelijk uitbrengen maakt toch niets uit?
Ben verder wel benieuwd naar de iPhone 5, verwacht dat deze een paar dingen ingebouwd hebben die nog geen enkele andere telefoon heeft.
die mock-up is gewoon een ipod touch 4 licht aangepast.
Ik denk eerder een wit gemaakte SGS2, daarom is deze ook geschrapt. Als Samsang een witte in de pijplijn heeft gaan ze direct klagen dat Apple de SGS2 namaakt. :+
Onzin.. De 4S is precies volgens verwachting. Eerst de iPhone 3G, toen de 3GS. Daarna kwam de 4 en toen de 4S. Straks komt de 5 en daarna de 5S. Etcetera.
Dat er een protype inontwikkeling is lijkt me logisch..
iPhone 4S heeft alleen een betere processor en camera.
Het is dan wel logisch als je de iPhone 3G en 3GS bekijkt maar dat verklaart niet de
16 maanden "ontwikkeltijd". Ze hebben denk ik eerder geconcludeerd dat de echte opvolger van de iPhone 4 niet voldeed en besloten is een upgrade van te maken.

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 13 november 2011 16:22]

En een andre batterij die in principe langer mee moet gaan. En een andere antenne. En een andere telefoon chip (worldphone). En daarnaast dus een een snellere processor.
Plus een andere camerachip + betere lens.
Intern is het gewoon een prima update, alleen is het er 1 in het kaliber van 3G naar 3Gs. Wat zoveel betekend als geen nieuw design.
Als er een nieuw design omheen was geklapt had het gewoon door kunnen gaan voor iPhone 5. Zo simpel is het gewoon.

Juist door vast te houden aan een goed ontwerp laat je ook je kracht zien. Er is gewoon nog geen telefoon die echt op design kan concurreren met de iPhone 4, of de 3GS of de iPhone 2G for that matter

[Reactie gewijzigd door cerielverschoor op 13 november 2011 16:49]

In principe ja, maar de batterije gaat tig maal sneller leeg.
En dat ligt aan een software-bug die zsm gefixed wordt. Niet interessant dus.
Ik heb gewacht tot de launch van de "nieuwe Apple" met alle hoop dat het een Iphone 5 zou zijn ( heb overigens niks met Apple, vind het maar een rotbedrijf ) maar als de toestel zoals op de foto van het artikel was verschenen had ik hem zeker gehaald, 4 "inch en een supermooie design. Je moet echt een Apple liefhebber zijn wil je een 4S halen, want in mijn ogen is een smartphone met 3,5 inch scherm niet meer van deze tijd, al zit er een quad core processor in, de redenaties met, ja de 4S heeft een verbeterde dit en dat gaan in mijn ogen niet meer op, kijk eens om je heen, naar de concurrentie, de wereld is niet om Apple heen gebouwd ?

Nu ben ik voor een witte Galaxy S2 gegaan, overigens een goed toestel, maar nog altijd is Android ondanks 2.3.5 niet PERFECT , al zit er een dual core cpu en 1GB ram in merk ik soms toch dat er een vertraging (lag) inzit.

Ik ben benieuwd wat voor een Specs de Galaxy S3 gaat krijgen, want Samsung gaat tot de uiterste kwa hardware mogelijkheden van zen tijd, en Apple vind ik er toch wat te passief in.
want in mijn ogen is een smartphone met 3,5 inch scherm niet meer van deze tijd
in mijn ogen is een 4" scherm ook niet van deze tijd, het is belachelijk groot en lomp. Geef mij maar die 3.5" van de iPhone.
Tot apple ineens een 4" scherm in hetzelfde totaal oppervlak stopt (is immers ruimte genoeg voor, erg veel nutteloos zwart nog aan de voorkant), dan zijn de menigen ineens anders....

Het gaat niet per se om de afmeting van het scherm, maar om de totale afmeting of iets lomp is...
Tot apple ineens een 4" scherm in hetzelfde totaal oppervlak stopt (is immers ruimte genoeg voor, erg veel nutteloos zwart nog aan de voorkant), dan zijn de menigen ineens anders....
Dat is inderdaad wel waar ja. Maar genoeg ruimte? zo makkelijk is het niet om een 4" in die ruimte te proppen.

Maar ik baseer m'n mening inderdaad wel op m'n ervaring met de SGSII. Die voelt echt veel te groot en lomp aan voor mij. En ik heb nog behoorlijk grote handen ook.

Mochten ze het presteren om de formfactor te behouden, en geen problemen met de apps te veroorzaken, dan heeft 't een kans van slagen. (je wil natuurlijk wel het retina effect behouden)
Die lag komt door dat niet overal overgangsanimaties in zitten zoals in iOS. In de praktijk houden overgangsanimaties jou voor de gek. En blijkbaar ben jij daar vatbaar voor.

Moet je even wachten tot ICS op je SGS2 komt. Dan komt er overal een overgangsanimatie in voor. Zodat jij het soepeler vind. Maar in de tijddomein met keiharde metingen is de SGS2 sneller als de iPhone 4S.
Het gedeelte van de 10MP-camera maakt het voor mij onwaarschijnlijk omdat ik geen reden kan bedenken waarom deze er dan nu al niet in zou zitten
voor mij maakt het al geen reden om hem er in te steken anyway... Ze hebben altijd de nadruk gelegd bij goeie optica ipv bij aantal megapixels
Omdat de iPhone 5 dan straks geen betere camera heeft dan de 4S. Afgezien daarvan kunnen er ook nog technische redenen zijn, zoals dat de huidige 8MP camera van de 4S in dezelfde ruimte past als de 5MP camera van de 4, zodat er zonder al te veel moeite in dezelfde behuizing een nieuwe telefoon gemaakt kon worden.
Ik vond het al vreemd dat ze eigenlijk met zo'n "zwak" toestel op de markt kwamen,, het was eigenlijk alles tegen mijn verwachtingen in. Maar ja...
welke verwachtingen dan ?

dual core processor : check
betere lens/camera : check
Ios5 : check
betere antenne : check
wat de meesten nog wouden:
andere behuizing : nope

Vond het ook niet nodig, maar de meeste mensen zien de binnenkant niet
wat de meesten nog wouden:
andere behuizing : nope
Die mensen zijn dan een beetje suf, want ze hadden kunnen weten dat er pas in de volgende update een nieuw model aan zat te komen, niet in deze. Er zat ook een enorm verschil tussen de 3G en 3GS qua hardware, maar qua uiterlijk was ie exact hetzelfde. Pas bij de 4 ging het design radicaal overhoop. Het was dus logisch dat de 4S een zelfde design zou hebben, en niet een nieuw design. Dat is gereserveerd voor de 5.

Als de persoon waar deze roddel vandaan komt (succes met het verbergen van je identiteit, Apple neemt NDA schendingen serieus) daadwerkelijk een prototype van de 5 heeft beetgehad, dan is het nog maar de vraag of die nu uit zou komen. Apple heeft talloze prototypen liggen, die soms nog voor jaren het daglicht niet zien. de iPad was al ontwikkeld voor de iPhone kwam zelfs.
Toch zag je ook hier op tweakers dat veel mensen teleurgesteld waren in het grote nieuws van apple... terwijl als je even nadacht, je wel had kunnen weten dat de Iphone 5 niet werd aangekondigt, maar juist de 4s.

zoals hier eerder namelijk al is gezegd:

Iphone werkt als volgt met type nummers:

Iphone <Nummer> -> Iphone <Nummer + S>
Iphone <Hogernummer> -> Iphone <Nummer + S>
betere lens: nog steeds matig in vergelijking met andere toestellen
Ios5: kan zelfs op een 3Gs en deze zorgt er ook voor dat accu's sneller leeg gaan
betere antenne: hij is losgekoppeld maar voornamelijk nog softwarematig "beter"

begrijp me niet verkeerd ik heb een 4G en ben er erg gelukkig mee, maar om nou te zeggen dat dit een hele verbetering is: nee.

3G naar 3Gs was vooral lekker snel, maar het gevoelsverschil tussen de 4G en 4Gs in veel minder.

ik wacht gewoon weer lekker tot de 5 uitkomt (mooie mock-up ) :Y)
De lens is echt wel goed en beter dan andere toestellen (volgens mij on par of nipt beter met de SGS2).
iOS5 en de batterijbug wordt actief aan gewerkt (en gebruikersinput gevraagd)
Antenne is effectief beter; zijn er 2 nu ipv 1 waartussen hij "intelligent" kan switchen

Ze hebben wat mij betreft geluisterd naar de klant (antennagate opgelost) terwijl ze zeiden dat er niks aan de hand was. En zelf nog dingen aan toegevoegd die eigenlijk niet nodig waren (dual core processor want laat ons eerlijk zijn; de 4 is gewoon super snappy)
Er is geen 4G en ook geen 4Gs, er is een iPhone 4 en een iPhone 4S.

Had zelf de 4 en nu de 4S, dan kon mijn 4 mooi doorschuiven naar de vrouw. Maar moet zeggen dat hij gevoelsmatig toch echt een heel stuk rapper is. Zeker het nemen van bijvoorbeeld foto's is zooooveel sneller dan op de 4. Klik, en klik, en klik en klik. De foto's worden echt snel weggescheven, op de 4 moet je toch echt een stuk langer wachten.

Maar vooralsnog, als je de 4 hebt dan is dat ook zeker een goed toestel.
Ik had uit de tests begrepen dat de iphone juist de beste telefoon was voor foto en video opnames maken maar over het geheel gesproken toch niet de beste was. Ofwel het op de punten waarvoor je een smartphone of zelfs telefoon hebt minder scoort.
De iPhone zou je dus juist moeten nemen als je een fototoestel telefoon wil hebben.
De iPhone 4S heeft de beste camera die er is, op de Nokia N8 na. Maar die heeft dan weer een dood OS.

Best knap dat je een iPhone 4G hebt trouwens :o . Werk je voor Apple :) ?
Weleens aan gedacht dat de camera van Sony is en ook gewoon in de XPERIA Arc ligt, het is niet alsof Apple echt iets geweldigs gedaan heeft. Hij is natuurlijk zeer goed maar niks wat de rest niet kan...
Wat maakt het in vredesnaam uit dat de Camera van Sony is? Het is een algemeen gegeven dat Apple hun Camera module's gewoon ergens in koopt.

Doen HTC, Nokia en nog een hele hoop meer ook gewoon. Niets om je zorgen over te maken, het is geen DSLR maar voor een Telefoon camera maakt de 4s prima foto's.
Nou dat als je em openschroeft je hetzelde aantreft als in een Arc S (it18) toestel. En zo zijn er wel meer dingen die je gewoon kan achterhalen. De retina schermen komen als ik het me goed herinner bij Sony vandaan, de LCD's daarvoor waren door LG. Het geheugen uit de 4e iphoon waren Samsung, net als een aantal ladingen GPU chips.

ITT diverse andere producten maakt Apple vrijwel niets zelf. (alleen de CPUs en aansturing) Maar goed, door overal en nergens bij elkaar te zoeken, kan je wel prettig combineren. Dat ze eigen CPU's ontwerpen komt ook alleen maar voort uit het feit dat ze daarmee doormiddel van instructiesets kunnen voorkomen dat hun software te draaien is op andere toestellen. Geëmuleerde varianten zijn altijd (onwerkbaar) veel trager.
http://www.gsmarena.com/p...Phone1=4212&idPhone2=3619

Als ik hierzo kijk, dan vind ik de iPhone 4S iets beter, hoewel het verschil inderdaad klein is. Je hebt gelijk dat de sensor identiek lijkt te zijn, de softwarematig post-processing vind ik van de 4S wat beter, de Arc vind ik iets minder qua contrast en scherpte.

Dat betekent echter alleen maar dat de Arc ook heel goed is, ik zie zelden camera's op telefoons die zo goed zijn hoor.
Door de kleine lens zullen camera's in mobieltjes het nog steeds niet halen bij de iets duurdere point & shoot camera's (camera's in de +150 euro categorie). Voor facebook kiekjes zijn de meeste camera's op smartphones (Apple en Android) evenwel goed geschikt. MAW als je het je om kwaliteit te doen is kan je beter een klein point & shoot cameraatje kopen dan een hele dure smartphone zoals bv iPhone 4S
Niet mee eens. Ik heb toch ook geen aparte agenda, MP3-speler en gameconsole op zak? Nee, ik koop een iPhone omdat ik alles in 1 apparaat wil. Mijn iPhone heb ik altijd bij me, een P&S-camera niet. De beste camera is degene die je bij je hebt. Daarom is de kwaliteit van de camera van mijn iPhone heel belangrijk, juist ook omdat je daarmee heel makkelijk foto's kan bewerken en delen via sociale media. Er zijn echt wel goede mobiele camera's, en het verschil tussen slechte en goede camera (praktisch alle HTC's hebben slechte camera's) en goede is heel groot. Het loont dus zeker om de camerakwaliteit in ogenschouw te nemen bij de aanschaf van een smartphone.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 13 november 2011 20:11]

Maar kan je met een P&S cameraatje ook je foto's direct of FB zetten of via whatsapp naar al je vrienden sturen? Dat is dus de meerwaarde van een cameratelefoon. Ik baal er (soms;)) van dat het niet met mijn DSLR kan.
half off-topic, blackberry is een smartphone. Sterker nog, zij zijn praktisch de grondleggers van smartphones.
True, hoewel ze nu zeker niet marktleider zijn op smartphone gebied. Ik moet hier wel zeggen dat Apple met de iPhone smartphones pas echt ´Smart´ heeft gemaakt...
Wat dacht je van NFC, LTE of een groter scherm? Bij het toestel had men meer verwacht dan incrementele upgrades. Nu even niet doen alsof dit toestel was wat het publiek verwacht had.
Wie wil er NFC? Wie wil er LTE? De iPhone is niet gemaakt voor Android gebruikers. Mensen die een iPhone kopen willen iets dat werkt en daar zeg ik niet mee dat NFC of LTE niet werkt maar als je vandaag een iPhone met NFC of LTE zou kopen zou het niet werken omdat het nergens beschikbaar is en als het ergens beschikbaar is zit het in het beginstadium dus zeer beperkt.

Ik ken maar weinig iPhone gebruikers die NFC of LTE wensten voor de iPhone 5. Wat iPhone gebruikers wel vroegen was een ander design en dat hebben ze niet gekregen. iPhone gebruikers willen geen toestellen om te experimenteren met nieuwe snufjes die amper gebruikt kunnen worden.
Sorrie maar dit is nu echt zo'n non argument de Iphone heeft het niet dus daarom wil niemand het. LTE is de toekomst van net zoals 3g dat ooit was (goh dat had de eerste iphone ook al niet) en daarna HDSPA(+). Nfc is een mooie techniek nog niet veel gebruikt maar zeker mooi en zou niet mistaan in een Iphone het zelfde geld voor LTE.

Naar alle waarschijnlijkheid komt de Iphone4g(s) eerst uit voordat de Iphone 5 uit komt aangezien een LTE verbinding is nu eenmaal een mooi verkoop / marketing naampje.
Kan aan mij liggen maar iedere "check" heeft iedere andere nieuwe mobiel al een klein half jaartje terug. Natuurlijk kun je je beroepen op de software maar Android blijft momentum maken terwijl Apple stabiel blijft. Niet verkeerd maar ook zeker voor de aandeelhouders niet wenselijk. Niet voor niets de dip bij de release de komende aandeelhouders vergadering zal dan ook zeer critisch zijn wat betreft de cijfers.

Ergens bevestigd dit ook eerder iets wat ik zelf meermaals roep, Apple is een marketingapparaat dat een mooi design ondersteund door goede software verkoopt. Design daarintegen is een gevaarlijk iets om te verkopen, neem Versace iets wat volledig uit de gratie is geraakt omdat het opeens het niet meer had. Wat is het... iets waar niemand zijn vinger op kan leggen maar net zoals Apple dienen ze wel iedere keer vernieuwend te zijn en Sirius is leuk maar verre van spannend vergeleken met de introductie van de eerste iPhone.
Op welk gebied is Apple dan alleen een marketing apparaat? Je zegt dat ze een mooi design en goede software hebben, dus het is niet alsof ze gebakken lucht verkopen. Hardware matig lopen ze misschien niet voorop, maar het is niet alsof het allemaal verouderd is.

En ik vraag me af hoezeer aandeelhouders teleurgesteld zullen zijn, de 4S is de snelst verkopende toestel tot op heden.
Altijd grappig dat verwijt dat Apple een marketing machine is terwijl dat verwijt meestal komt van mensen die een telefoon gebruiken die gepromoot wordt door het grootste advertentie bedrijf ter wereld.

Eerst gaat het van "de iPhone is de grootste is omdat het een hype is" maar als vervolgens Android groter wordt hoor je ze niet zeggen dat Android de grootste is omdat het een hype is. En dat Android het OS is van een advertentie bedrijf is hoor je ze ook nooit zeggen, nee Apple is de advertentie machine |:( Hoe hypocriet kan je zijn?
batrerijproblemen: Check

Gespreksproblemen: check

Opgeloste "niet bestaande" antenneprobleem: Check
( http://www.iphoneclub.nl/...antenneprobleem-iphone-4/)

Ios 5 problemen: Check.


Ja een duidelijke opvolger, die alle verwachtingen waar maakt lijkt het.
Betere batterij: Nope
Slechtere Batterij: Check
Nieuwe behuizing: Nope
Scherm formaat: niet veranderd
Nieuwe functies?: Nope(Siri is in Nederland nutteloos en het is al geport naar iPhone 4)
Kras en breek bestendig?: NEEEE!!!

iOS 5 is gewoon een kopie van Android en WP7 ideeën.

Apple, krijgt het altijd voor elkaar om iedereen te overtuigen dat hun apparaat dik verbeterd is, maar dat is niet zo... Is die dual core in de praktijk nou echt zoveel sneller dan de iPhone 4? Zo ver ik weet had die iPhone 4 al helemaal geen lag, en 2 seconden langer wachten met een game laden kan ik echt wel. Om daar 800 euro extra voor te betalen? En foto's nemen is niet verbeterd jongens ;) van 5 naar 8 megapixel gaan verslecht eigenlijk meer je foto's ondanks dat extra lensje, hij is er alleen op achteruit gegaan kwa kwaliteit. Je hebt alleen grotere foto's. Het blijft gewoon een goeie camera maar niet beter.

Ik heb deze week mijn HD2 van 2 jaar oud al 4 keer echt hard laten vallen, 1 keer met het instappen bij de tram en toen kwam mijn telefoon onder de tram terecht :? ik maak echt geen grapje, één keer bij het trap aflopen en nog 2 keer buiten, ik luister muziek en heb constant mijn telefoon in mijn hand en zodra er iets gebeurd valt ie uit mijn hand want ik ben er tegenwoordig niet meer zo voorzichtig mee, maar hij ziet er nog SPLINTER NIEUW uit en ik maar daar echt geen grapje in. Geen kras te vinden, geen deuk helemaal niks. Ik weet zeker dat een iPhone 4(S) die 4 vallen niet had overleefd. Niet eens 1.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 13 november 2011 16:17]

Geen slechtere batterij vermoed ik maar een toestel dat veel meer vraagt van dezelfde batterij en dus daarom de batterij een stuk sneller leeg maakt.
Sorry maar..
hij is er alleen op achteruit gegaan kwa kwaliteit
Dan moet je toch echt wel een enorme hekel hebben aan Apple als je met zo'n stelling aan komt zetten.. De 4S heeft een slechtere camera dan de 4.. :o

8)7
HTC HD2, tja daar viel ik ook voor. Misschien sterk, maar zeer traag met frequent vastlopers. Heb de 4s besteld, had liever een 5 gehad met groter scherm, maar na 1,5 jaar HD2, wil ik nu wel een smartfoon die gewoon werkt.
Omg je bent een hele slechte trol,, echt lees je een keer in dwaas. Ik heb mijn iphone 4 ook al talloze keren laten vallen is ook nog heel dus doe niet zo dom. Als je echt wat argumenten hebt kom dan onder je steen vandaan, dwaas
Hmm, ik heb een jongen uit m'n klas die zn iPhone 4 liet vallen, en er zat een dikke barst in de achterkant. Als je de achterkant van de iPhone 4 en bijvoorbeeld de HD2 vergelijkt ziet de HD2 er gewoon sterker uit. Ik zou me niet veilig voelen als ik een telefoon van 600 euro bij me had die zeer gevoelig is voor vallen. Nu heb ik ook HD2's gezien die een gebarsten scherm hadden, dus het is zeker niet onmogelijk, maar ik denk dat de meeste mensen zich veiliger voelen met een HD2.
Load of bull dit bericht, die mockup klopt al helemaal niet, Apple gaat niet afstappen van een ronde home button. Die knop is hun halve identiteit.
Apple producten zijn een evolutie, ze ontwikkelen steeds nieuwe elementen, en voegen die toe aan het oude. Terwijl ze oude dingen verbeteren. Eerst Audio met iPod, toen touch en internet met iphone, apps met 3g, hoogwaardige games met 3gs, toen front facing camera met 4 en nu spraak en cloud met 4s. Dit artikel op tweakers suggereerd dat ze bezig zijn met projectie, wat mij logisch lijkt. Via iCloud je hele desktop projecteren, waar je ook bent. Dit wordt lijkt mij dé nieuwe feature van de iphone 5. De software was nog niet klaar, de hardware wel, vandaar de geruchten.
Die ronde homebutton is anders behoorlijk behoorlijk kwetsbaar kwa mechaniek. Google maar es hoeveel mensen er problemen mee hebben. Ik denk dat de volgende versie eerder zal zijn zonder (mechanische) knop op de voorkant.
Je kan ook best een ronde aanraakgevoelige Home-knop maken.. Minder kwetsbaar maar wel typisch Apple!
Waarom deze is geschrapt blijft onbekend, maar volgens de bron gingen er geruchten rond bij Apple-medewerkers dat Steve Jobs niet blij was met de fragmentatie van de iPhones: met een grotere iPhone zou de Apple-smartphone in twee varianten verkrijgbaar zijn geweest.
Gaat dit over de schermresolutie ? Want de iPhone 3 en iPhone 4 hadden toch ook verschillende resoluties :?
Over schermgrootte. Als je een 4 inch scherm in de iPhone stopt, is alles niet meer in verhouding met de oude modellen.

Het lijkt mij dan ook dat als Apple voor een groter scherm gaat, ze dit beter in één keer goed kunnen doen dus dan maar direct 4.3 inch ofzo. En vanuit die resolutie verder werken.
Precies, ik heb ook het vermoeden dat ze hier op vastlopen: Mijn Logitech Speakerdock past geen grotere iPhone in en ik denk dat er zo een hoop accessoires zijn waarbij de telefoon dan niet meer past.
Hoe zit dat bijvoorbeeld bij de nieuwe BMW 1-serie met iPodhouder? Zit je dan met je 1-serie en 4" iPhone die niet meer in je dedicated dock past.
Voor de lancering van de 4S gingen er ook geruchten dat de opvolger dan de iphone 4 dezelfde body zou hebben. Wel weet ik zeker dat apple al bezig is met de volgende iphone.
zal volgend jaar waarschijnlijk worden gelanceerd (indien apple de trend volgt van om het jaar een nieuwe iphone te lanceren)

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 13 november 2011 15:30]

Precies. Gezien het succes is het ondenkbaar dat de 4S de laatste iPhone is. Dus Apple werkt echt al wel aan een opvolger.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True