Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties

Een Amerikaanse provider heeft tijdelijk de iPhone 4S en iPhone 5 op zijn website gezet, waarbij prijzen en enkele specificaties zijn te zien. De telco zou 640 dollar voor de iPhone 5 vragen, waarbij de iPhone 4S een prijskaartje van 99 dollar heeft.

Het lijkt niet aannemelijk dat de prijs van 99 dollar voor de iPhone 4S klopt; het is mogelijk dat het om een foutje gaat, omdat de originele prijs op 400 dollar is gezet, en de provider daarbij 300 dollar korting geeft. Het prijskaartje van de iPhone 5 lijkt wel geloofwaardig. De iPhone 5 beschikt volgens provider Cincinnati Bell verder over een 4"-scherm en een 8-megapixelcamera. Ook meldt de provider dat er ondersteuning is voor 4g-netwerken, maar het is niet duidelijk of dit ook geldt voor de versie die naar Europa komt.

Bij de iPhone 4S wordt Apples A5-processor vermeld, die hoogstwaarschijnlijk ook in de iPhone 5 draait. Verder beschikt de goedkopere nieuwe iPhone over een 3,5"-scherm en een 5-megapixelcamera. Overige specificaties worden niet vermeld.

Er gaan al lange tijd geruchten over een iPhone 4S en iPhone 5. De verwachting is dat Apple op 4 oktober zijn nieuwe toestellen aankondigt, wanneer er een persevenement wordt gehouden. Tweakers.net zal bij het Europese evenement in Londen aanwezig zijn.

iPhone bij Amerikaanse telco iPhone bij Amerikaanse telco
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

Idd.. Duo core quad core, octo core? Who cares. Het moet werken, er moeten apps zijn en het meest belangrijke, het moet stabiel zijn. Op dat punt zijn de meeste flagship toestellen wel beland inmiddels. Wat nu komt is mooiere spelletjes, sneller renderen, betere camera etc. Dat is leuk hoor, ben ik blij mee echt waar, maar om noi te zeggen dat het een dealbreaker/maker is, nee. Als ik ios iphone 5 fijn vind werken en er een Android toestel verschijnt met een 12 core processor dan gaat dat mij echt niet overhalen die te halen, zolang de prestaties van het ios toestel vergelijkbaar zijn.
Klopt, het maakt meestal echt niet uit. Die LG 2x speed nogwattes dual core telefoon is toch een stuk trager dan de iPhone 4, terwijl de specs veel hoger zijn.

De specs maken niet zoveel uit, zolang de software maar goed geoptimaliseerd is en dat is bij iOS altijd het geval.

Als die 4S geen flash geheugen heeft (wat sommige geruchten zeggen) kan je dus geen apps draaien, en dan kan je net zo goed een Nokia van ¤30 kopen imo.
Dat de OS van iPhone of WM mango soepel loopt is wel duidelijk omdat ze gebruik maken van de GPU. Maar betekent absoluut niet dat het hierbij blijft.
Bijvoorbeeld een foto maken kan niet in 1080p met een single core.
Speech to text die op de iPhone 5 komt kan alleen in combinatie met de A5 (juist een dual core van Apple)
En met de komende generatie ARM 15 quadcore heb je ineens meer mogelijkheden
Kijk onderstaande maar:
http://www.youtube.com/wa...1&list=PL75A9111CB8CCAEB0

@fukutoshin: Nee we zitten dus nog niet aan de top

[Reactie gewijzigd door alteclansing op 2 oktober 2011 21:41]

een foto maken in 1080p ? Geloof niet dat ik zo'n processor in mijn DSLR heb daarbij gaat het om het glas wat je erop kan schroeven
on topic;
Speed to text wachten we ook al jaren op en werkt nog steeds bagger,
Natuurlijk kunnen we nog wel wat verwachten en worden de mogenlijkheden uitgebreid
waaronder NFC betalingen

Leuk filmpje trouwens..
Maar aangezien je bij Android een eigen homescreen kan maken, bestaat er ondertussen niet al iets dat van OpenGL gebruikt maakt?
Helemaal met je eens. al dat core gebeuren, enzo. Het gaat om hoe het OS werkt en de mogelijkheden van het OS. Ik heb m'n iPhone 4 net van de hand gedaan omdat wat ik wilde uiteindelijk zelfs niet met een jailbreak mogelijk was. Nu gewoon een ouwe SGS met CyanogenMod7, en ik moet zeggen dat hij zelf smoother loopt dan de iPhone 4 met iOS. Ik denk dat in de toekomst maar een paar dingen tellen wat al die concurrerende OS-en aangaat 1. kan je doen wat je ermee wilt. Voor de meeste gebruikers zal het niet zo veel uitmaken, die willen een fotootje maken en een spelletje spelen. Wat dan overblijft is 2. de gewenning aan een bepaald OS en 3. de vormgeving van het apparaat en 4. de prijs ervan. Als laatste is er dan nog 5. de status factor. Ondanks dat ik heel wat ontkenningsmails hierboven tegenkom van dat Apple om het merk (dus status) gaat, kan ik niet anders zeggen dat in mijn omgeving er ook een groep mensen is de gewoon een iPhone koopt vanwege de statusfactor. Waar je natuurlijk kan over discusieren of dit goed of fout is. Maar het is natuurlijk gewoon zo dat sommige mensen zich veiliger en mooier voelen in een spijkerbroek van het merk Diesel dan eentje van de Zeeman. Vind dat je daar ook gerust voor mag uitkomen.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 2 oktober 2011 23:26]

Ik snap even niet waarom uberhaupt de 99 dollar genoemd wordt in dit artikel. Elke enigzins nadenkende persoon ziet toch gelijk dat er 300 dollar korting gegeven wordt, en dat de prijs op 400 staat? Wat een retailer aan korting geeft lijkt me niet van belang.

Misschien is het wel interessant dat er zoveel korting uberhaupt gegeven wordt, maar dan zou het interessant zijn om uit te zoeken of daar dan een abbo bij zit. In Amerika worden de kortingen nu eenmaal anders verrekend, en zit het telecomwereldje iets anders in elkaar dan in NL.

[Reactie gewijzigd door - peter - op 2 oktober 2011 14:06]

Standaard kortingen zijn juist van enorm belang voor marketeers en dus voor retailers. Het werkt vrijwel altijd om een product 100 euro duurder te maken en hem dan een te bieden met "MEGA OFFER! 100 EURO OFF!". Bijzonder simpel trucje, werkt altijd, doen werkelijk álle telco's.
Die "instant savings" zijn de korting die je krijgt i.c.m. met een abonnement en de "mail-in rebate" is de extra korting die ze vaak bij de korting rekenen om het aantrekkelijker te doen klinken.

De prijs is dus ¤700,- en ¤400,- met korting door een abonnement te nemen.
Instant Savings is een ander woord voor korting, dit zegt niets over een Abo.
niet helemaal iphone abbos zijn een stuk duurder dan gewone abbos dus die 300 euro korting zit weer deels in je abbo verwerkt .

wat mij de laatste tijd opgevallen isis dat de korting op telefoons nooit echt meer dan 75 euro bedraagd de rest zit gewoon in je duurdere abbo verwerkt.

en in sommige gevallen is het dus ook eter om een unbranded telefoon los te kopen dan ben je immers ook niet afhankelijk van je isp voor de firmware update waar t-mobile enzo al niet erg vlot mee zijn (bijna 6 weken voor de x10 update naar 2.3 en dat alleen om er een paar rotte apps in te zetten die niemand hebben wil en liever kwijt is dan rijk)
er zijn zat vanilla toestellen die unbranded zijn, ook bij vodafone.
Allebei n beetje gelijk.
Er kan natuurlijk verschil zijn in retailer:
Ga je naar een vodafonewinkel voor je toestel bij je vodafone abo is de kans dat je toestel branded is nog wel een beetje aanwezig (al gelukkig lang niet altijd meer).
Ga je naar bv The Phonehouse oid dan krijg je ook een vodafone abo, maar met een toestel direct uit de fabriek, omdat ie ook icm een kpn of tmobile abo verkocht moet kunnen worden.
Mijn galaxy S uit de vodaphone winkel is unbranded. Mijn buurman heeft een branded galaxy S uit de vodaphone winkel... is zie geen consistentie bij de winkels, een vodaphone actie bij de phonehouse kan je ook een branded versie opleveren.
Mijn advies vraag het in de winkel! of koop online en stuur terug :)
Of root je telefoon, zet er een unbloated en unbranded rom op en klaar :)
ja een arc and galaxy zijn erg low budged... als je 60 ruggen per jaar verdiend ehmm krijgt.
Waarschijnlijk is het 1:1 overgenomen uit een Amerikaans artikel ;)

Tis idd wel een beetje dom.

P.s. herinnering aan de rest dat Apple producten in de VS een stuk goedkoper zijn dan hier. 600 dollar daar kan goed 700 euro hier zijn.

[Reactie gewijzigd door jkommeren op 2 oktober 2011 16:11]

Weet je ook dat daar de belastingen over het product ook nooit vernoemd wordt in de prijs? Dat dit heeft te maken met staats afhankelijke belastingen?

Vaak is het zo dat als je de prijzen + belastingen doet en dan iets meer. Je dan de europeese prijs hebt.
Daarbij komt dat je $300,- korting krijg van de $400,- dan kom ik uit op $100 en niet $99,99 :P
99 dollar voor iPhone 4s. Ik denk dat dan bijna iedereen wel een iPhone zal kopen voor die prijs. Voor de rest is het over 2 dagen 4 Oktober(persevenement), dus dit kun je beter gewoon negeren.
Ja, want zo'n acer is ook van aluminium en draait out of the box op OSX :)
Niet iedereen wil een iphone, ook al waren ze gratis.... Wat wel zo is, is dat er een groep mensen is die wel een iphone willen, maar het niet kunnen of willen betalen, maar om dat (bijna) iedereen te noemen...
Voor 99 dollar zie ik werkelijk geen reden om het niet te doen. Gratis al helemaal niet. Heb redelijk veel toestellen in mijn hand gehad, en ben er van overtuigd dat de iphone echt het fijnste toestel is. Daarbij durf ik te stellen dat ik zeker geen Apple fanboy ben, maar het verschil is duidelijk merkbaar.
Er zijn genoeg redenen om voor 99 euro geen iPhone te nemen.
Ik ben geen Android fanboy (heb een iPad) maar geef toch de voorkeur aan een Android foon want ik miste teveel mogelijkheden op mijn 3GS destijds dat ik na enkele maanden al overgestapt ben op de Desire die toen net uitkwam.
Ik heb bv mijn agenda in beeld zonder het eerst te moeten openen en zou dit ook met mijn mail kunnen doen. Ik kan zelf mijn openingsscherm indelen, ik kon van een collega die geen mobiel internet heeft foto's via bluetooth ontvangen, ik kan mijn fotoverzameling in mapjes onder verdelen, ik kan mp3 ringtones gebruiken, ik kan een SD-card gebruiken. Anderen zullen wellicht nog andere mogelijkheden weten. En het is uiteraard strikt persoonlijk waarom iemand een Android toestel of iPhone kiest.
Wat volgens mij niemand hier in de gaten heeft is dat die $99 incl. contract is. Voor $99 los toestel zonder contract gaat Apple behoorlijk wat dollars per toestel verlies maken. Iets wat ik ze eerlijk gezegd niet zo snel zie doen.
Het gaat niet om de prijs, maar om personen die blijkbaar niet in kunnen/willen zitten dat een iphone niet het summum is voor iedereen. Gezien de vele high end android telefoons op de markt (die qua prijs nog wel onder de hoofdprijs van de iphone 4 zitten, maar niet onoverkomelijk veel), zijn er wel meer mensen die specifiek niet kiezen voor ios, ongeacht de prijs.

Ieder zijn voorkeur en de voorkeur van de ene is niet die van de ander..
Beter kijken:
http://www.apple.com/ios/ios5/features.html

- Versturen van bestanden via bluetooth is niet van deze tijd meer;
- Ik orden mijn foto's ook; m.b.v. meta-tags via iPhoto wat veel beter werkt dan mapjes;
- Ringtones in MP3 formaat dat kon ik al met de 1e iPhone - garageband -> exporteren als;
- Ik kan ook een SD kaart gebruiken;

Dat je liever een Android toestel kiest, prima.
Maar als je iets gaat beargumenteren zorg dan dat ze wel terecht zijn.
Ik kan me daar bij aansluiten. Ik heb verschillende toestellen gehad maar niets komt in de buurt van de iPhone. Alleen de Galaxy S II misschien qua features maar die voelt weer heel goedkoop aan.
En dat zo vaak geroemde Super AMOLED scherm is echt een stuk slechter dan een IPS scherm, heb afgelopen week een tijdje met een SGS2 gespeeld en dacht dat het toestel defect was, zo slecht is de kijkhoek van dat display, draai het toestel 10 graden in willekeurige richting en er komt een blauwgroene zweem over het scherm. Na een Google zoektocht (dacht echt: dit moet een defect zijn) blijken ze dat allemaal te doen...
je bent de woordjes "vind ik" vergeten.
Dat kan geen SGS2 zijn geweest, de kijkhoek is juist een van de sterkere punten van het scherm. Zelfs als ik hem helemaal schuin houd verkleurt het nauwelijks. Ik heb hem regelmatig naast een iPhone 4 van een vriend gelegd, en stuk voor stuk waren ze het er over eens dat het scherm van de S2 iets beter was. Ik heb nog nooit iemand over de kijkhoek zien klagen, dat klopt gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door ph4ge op 3 oktober 2011 00:24]

Zoek maar eens op Google, de zweem onder een kleine hoek is een typerend probleem van de SGS2, het wordt min of meer beschouwd als een producteigenschap. Het Retina display van de iPhone doet dat echt beter, die heeft voor een LCD een onwaarschijnlijk grote kijkhoek zonder kleurverschuivingen. Verder is zowel de resolutie als de dpi van de SGS2 lager; gaat het dan werkelijk alleen om de grootte? Begrijp me niet verkeerd, de problemen met de kijkhoek zijn bij de SGS2 heel anders dan wat je ziet bij een slecht LCD scherm, daar zie je kleurverschillen tussen verschillende posities op het scherm, dat is bij de Galaxy niet het geval. Bij de SGS2 zie je het GEHELE scherm een blauw-groene tint krijgen als je niet recht naar het scherm kijkt.

Ik zal de potentiele voordelen van OLED schermen t.o.v. LCD (ik prefereer ook plasma t.o.v. LCD) niet ontkennen, maar Samsung maakt het niet helemaal waar met de huidige toestellen. Bovendien, i.t.t. televisietoestellen is de zwartweergave natuurlijk bij een telefoon een stuk minder relevant, of verduister jij speciaal de kamer om een filmpje te bekijken op je mobieltje...?

[Reactie gewijzigd door Luke_msx op 3 oktober 2011 19:05]

Wow , dan heb ik vast een speciale editie van Samsung gekregen , merk er namelijk niks van en ook in reviews komt het niet terug , amoled is de toekomst en het werkt fantastisch !
Nou, Ik heb een GS2 en ik ben het niet eens met je stelling dat AmoLED de toekomst is. Misschien witte AmoLEDs met een kleur filter, maar zoals Samsung dat in de GS2 stopt, nee. De kleurechtheid is echt slecht. Kleuren zien er veel te verzadigd uit. Bovendien verloopt dit nog in de loop der tijd. Witte AmoLEDs zoals Sony ze wil gaan maken zijn veel beter. Het kleurenfilter uit een normaal LCD scherm is heel kleur stabiel vergeleken met gekleurde AmoLEDs.

Daar tegen staat dat zwart weergave super is. En de kijkhoek is bij mij wel goed, maar die blauw/groene waas heb ik ook. Als je dat niet ziet is er iets mis met je ogen want alle GS2's hebben dat. Volgens mij komt dat door de coating die Samsung gebruikt om vingerafdrukken te verminderen.
Maar wat wil de consument, 100% ware kleuren of kleuren die figuurlijk je scherm uit springen (inclusief echt zwart).

Foto bewerken doe je bijna niet op je mobiel, geef mij maar wat felle kleuren. (welke je volgens mij bij samsung toestellen ook nog eens kunt minderen).
Volgens mij zijn er 3 verschillende instellingen voor kleur die ook nogal een verschil maken, voor elk wat wils.
Als het echt 99 dollar wordt, wil niemand die iPhone, dat is dan immers het cheapass model. En Apple market toch meer naar de: "Kijk, mijn telefoon kost >500 euro"
Als Apple echt de iPhone 4 voor 99 euro zonder contract op de markt zou brengen(en wees gerust:dat gaat niet gebeuren) dan zullen er HEEL veel van verkocht gaan worden. Een budget telefoon met Android zou dan onverkoopbaar worden.
Dat wel, maar het zou ook meteen het einde van de iPhone 5 inluiden denk ik. Het verschil is echt te groot, al hoop ik wel dat de 4S betaalbaar gaat worden.
5 jaar geleden was dat misschien nog zo, maar nu echt niet meer. Apple heeft aangetoond dat consumenten maar al te graag een premium prijs betalen voor kwaliteit i.c.m. een gebruiksvriendelijke interface. Andere fabrikanten proberen dat nu ook, maar kunnen dat niet voor een goedkopere prijs leveren.

Dat 'Apple-kijk-mij-eens-rijk-zijn'-idee is echt zo achterhaald.. Kijk naar de iPad vs. vergelijkbare Android-tablets (Tab 10,1) of MacBook air vs. Ultrabooks.
Ik heb werkelijk nog nooit iemand gezien die een iPhone uit zijn jas haalt en mij verteld hoe duur die wel niet was.

En dan nog wat heeft het gedrag van de gebruiker met de iPhone zelf te maken?
Dat vind ik echt belachelijk, maar je hebt gelijk. Je moet maar eens letten hoeveel mensen er echt stoefen met een iPod alleen al, laat staan een iPhone...


Komaan het is maar een gadget, gebruik hem of steek hem in je zak. Hetzelfde geldt met die mensen die hun rijk willen voordoen en de Macbook Pro 13" kopen, wauw wat een ding (Core i3, 4Gb traag ram, 5400rpm HDD, Intel HD graphics). Dat ding is gelijk aan een Acer van 399,99¤...
Off-topic, maar goed: deze samenvatting klopt niet.

"Core i3, 4Gb traag ram, 5400rpm HDD, Intel HD graphics"

Dat moet voor een 13" MBP uit 2011 zijn:

Core i5, 4GB snel (1333) RAM, 5400rpm HDD, Intel HD graphics.

Daarbij komt nog eens: voor een portable laptop, geen zware luidruchtige batterijverslindende desktopvervanger dus, zijn dit juist uitstekende onderdelen.

Argumenten:
- Core i5 is snel zat voor 98% van de toepassingen en zuinig, veel zuiniger dan een quadcore
- Met het RAM is al helemaal niets mis, niks langzaams aan
- Een 5400 RPM HDD is een uitstekende keuze als je voor een mechanische drive gaat, zeker met de huidige hoge datadichtheden. 7200 RPM schijven leveren weinig extra snelheidswinst op en merkbaar meer trillingen, geluid en verbruik. Als je dan toch echt snel wilt kun je beter meteen naar een SSD gaan, welke bij Apple trouwens als optie is in te bouwen. Je kunt het trouwens ook gemakkelijk zelf doen.
- Intel HD graphics is wederom een goede keuze voor een (ultra)portable laptop vanwege de verhouding in prestatie, compactheid en energieverbruik. Ga je naar een groter 15" model dan zit er al een snellere, maar ook meer verbruikende Radeon in. Dit kan ook omdat er a) meer ruimte beschikbaar is b) een grotere batterij voorhanden is op een grotere laptop.
Je weet zelf ook heel goed dat zijn nederlands niveau weinig te maken heeft met de inhoud van zijn reactie hè?.. Hij heeft namelijk volkomen gelijk met zijn vergelijking. Als je puur op de hardware let en je vergelijkt een macbook pro met ieder ander merk, dan zal de macbook duurder zijn. Ookal is de hardware in een dergelijke laptop tien keer slechter.
Ik zie hetzelfde op mijn school gebeuren, mensen zijn bereid om de dubbele prijs te betalen voor een laptop, omdat ze OS X "zo fijn" vinden.. Ik zelf zal dit nooit denken, maar als je let op de hardware is het gewoon een vrij domme keuze.. ¤2500 betalen voor een laptop die voor ¤1200 te koop staat met windows erop is gewoon dom, wat voor reden je ook mag hebben. Maar er zijn serieus mensen in mijn omgeving die schijnbaar ¤1300 over hebben voor Mac OS X, dat moeten ze zelf weten natuurlijk. Maar dat Apple "overpriced" is werd me toen wel heel erg duidelijk.
(ik heb zelf voor de laptop van ¤1200 euro gekozen, niet omdat ik Apple wil afkraken, maar omdat ik gewoon niet zoveel geld heb om weg te geven aan zo'n veel te duur product.)
Deze discussie is zo oud als Apple bestaat. Als je alleen naar hardware kijkt is Apple duur. Daar heb je gelijk in. Als je ook de afmetingen en accuduur en OS-X meeneemt wordt het een heel ander verhaal. Dat zijn dingen die voor sommigen ook belangrijk zijn. Als dat niet belangrijk is voor jou, dan zou ik ook een Acer/Toshiba/Dell/etc laptop kopen.
99 dollar voor de iPhone 4S lijkt inderdaad gevoelsmatig niet te kloppen. Daarom trek ik de rest eigenlijk ook meteen in twijfel. Daarnaast zit er een typo in afbeelding 2, ook niet echt geloofwaardig. (But that's just me.)

@- peter - Die korting is toch vreemd? Vooral als je het met de iPhone 5 vergelijkt.

[Reactie gewijzigd door uNoTopia op 2 oktober 2011 14:11]

De ene kan toch prijs icm abo zijn, en de anders zonder abo?

[Reactie gewijzigd door Flappiewappie op 2 oktober 2011 15:23]

De ene kan toch prijs icm abo zijn, en de anders zonder abo?
Dat is ook mijn gedachte... als deze plaatjes kloppen dan kost de iPhone 5 los 699 dollar en de iPhone 4S slechts 400 dollar. Best een verschil dus, ik ben dan ook benieuwd of er (door dat grote prijsverschil) niet veel meer mensen voor de 4S kiezen ipv de iPhone 5.
Ach,

Apple staat erom bekend om dergelijke dingen geheim te houden, waarbij zelfs de grote providers vaak nog niks weten.

Als kleine speler op de markt moet je ieder middel aangrijpen om ook maar even in het nieuws te komen; en het liefst gratis. Deze periode is altijd een mooi moment om even mee te liften in de "Apple Rumor Mill"..

Ik neem hier echt helemaal niks van serieus..
Apple staat erom bekend om dergelijke dingen geheim te houden, waarbij zelfs de grote providers vaak nog niks weten.
Volgens mij klopt het volgende meer:
"Apple staat erom bekend om dergelijke dingen te lekken en daarna een hoop heisa te maken waardoor ze extra media aandacht krijgen."

iPhone 4
nieuws: Foto's 'iPhone HD' duiken op na vondst op vloer café - update
nieuws: Politie confisqueert computers van blogger om prototype iPhone

iPhone 5
nieuws: Politie: Apple-beveiligers deden huiszoeking op zoek naar verloren iPhone

iPhone 2G
nieuws: Gelekte documentatie onthult details iPhone

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 2 oktober 2011 23:42]

Een 4" scherm met 1280x720 resolutie? De huidige 960x640 3,5" opblazen naar 4" betekent een achteruitgang in dpi dus een minder scherp beeld, en daar zit ik niet bepaald op te wachten.
Ik hoop dus op 720p.
Dat gaan ze natuurlijk niet doen omdat dan alle apps ook aangepast moeten worden. Als het 4" wordt dan blijft het gewoon 960x640 pixels.
Oude apps zou je in een 960x640 kader kunnen draaien (dus met rondom zwarte balken). Valt nauwelijks op.
Als je het argument blijft gebruiken dat apps aangepast moeten worden dan blijft de iPhone tot St Juttemis op 960x640 steken, aangezien ik een resolutieverdubbeling (1920x1280) bij kleine schermpjes nooit zie gebeuren. Het wordt hooguit 1920x1080 over een paar jaar.
Dat zeiden ze 4 jaar geleden ook over 480*320... dat 960*640 nooit zou gebeuren op een 3.5" scherm..
Dat heeft niemand gezegd, sterker nog voordat Apple dat gebruikte had Sharp al (toepasselijk) scherpere schermpjes liggen dus het was gewoon al prima mogelijk...

Het was hooguit onwaarschijnlijk dat Apple het ging gebruiken, niet onmogelijk...
wat heb je nou aan prijzen voor dat et überhaupt iets officieel is gepresteerd
Precies, het komt weer over als het zoveelste nieuwsbericht dat weer nergens op is gebaseerd.

Gewoon rustig wachten op de announcements van Apple, die telefoon komt vanzelf wel :). Mensen maken zich soms echt TE druk over details. Komt de telefoon over een maand of een maand en een week.
Ik begrijp dat apple users staan te popelen om hun nieuwe speeltje in handen te krijgen maar dat versneld het proces helaas weinig.
Precies, we moeten gewoon wachten tot hij uit komt, ik ben toch niet iemand die de eerste dag gelijk in de rij wil staan, over een maand is het nog net zo mooi en goed, en sta je je halve dag niet te verdoen in een rij...

Maar toch blijf ik bij me leuke Galaxy Mini :P
Ik dacht trouwens eerst voor een klein moment dat die mobiel op de linker afbeelding de iPhone was.. Maar dat zou vreemd zijn met zo'n vlaggetje er op xD

Ohja, het is vodaFone, ik zie overal vodavone en vodaphone...
mm gezien de Prijs van een iphone 4 ben ik zeker geneigd om voor de Galaxy 2 tegaan

deze Specs spreken mij meer aan dan die van een [TE] dure Iphone 4

http://www.technobolt.com...hone-4-vs-google-nexus-s/
Specs zeggen weinig over de user experience. Het is de software die erop draait...
"Specs zeggen weinig over de user experience. Het is de software die erop draait..."

Android doet iig niet onder ios en uit alle reviews blijkt dat SGS2 gehakt maakt van iphone 4. Dus die ios kan ook geen wonderen verrichten. Bij de meest zaken ontlopen Android en ios elkaar maar weinig. Tis gewoon wat gerommel in de margen. Zodoende is het wiskundig op te lossen dat Android voordeliger is.
Ja, ze groeien zo sterk naar elkaar toe. Een smartphone interface werkt nou eenmaal per definitie met pictogrammen waar je op kan drukken, maar bijv. Apple neemt nu ook Widgets over waardoor zo'n beetje het enige grote verschil vervalt. In de menutjes zal misschien de ene instelling net een iets ander naampje hebben, maar ik heb met de iPhone 4 en de SGS2 veel ervaring en het verschil kwa interface is te verwaarlozen, en waar dat verschil er is, in bijv. de vorm van widgets, kies ik persoonlijk voor Android, maar ik zou net zo goed iOS kopen als dat toestel beter is.
specs maken de apple woordjes user experience mogelijk, waarom anders steeds meet en beter? straks de A5? niet nodig toch want draait om de UI?
De apps worden natuurlijk wel groter en zwaarder! Bepaalde games bijvoorbeeld! Maar ui is bij Apple het beste! Vind ik dan hè! Leuk dat je alles ook met andere toestellen kan. Maar nergens zo soepel en gebruiksvriendelijk als op een iPhone!
Nee , die 0,0002ms vertraging tov een iphone , daarvoor zou ik écht geen widgets / themes of andere customization voor willen hebben ...
Op de iPhone kun je zoveel Customizen als je wilt hoor! Heb al diverse themes etc gehad..
inderdaad, je geeft jan pijpers een tweede reden om voor de galaxy s2 te gaan. :)
Die prijzen komen nog bovenop de abonnementsprijzen? Of zijn dat losse toestelprijzen?
Zie de plaatjes :p Deze zijn opgenomen als inclusief porto, en geen 'plan' of ander abonnement. Maar kan ook best voorlopig probeerseltje van die site zijn, vast een iPhone5 pagina in elkaar frummelen?
Dit lijken me eigenlijk gewoon placeholders. Alle informatie op deze screenshots was al bekend uit leaks en er zit een typo in de tekst. Daarnaast staat er geen afbeelding naast. Over het algemeen hebben alleen de executives bij telco's toegang tot dit soort informatie en mogen ze deze informatie niet delen met bijv. de mensen die de website bouwen. Als zij dan alvast informatie moeten invoeren in het systeem worden vaak dit soort placeholders gebruikt.

[Reactie gewijzigd door TvdW op 2 oktober 2011 14:11]