Hoofdcategorieën
Device Settings

KPN en Vodafone gaan iPhone 4 verkopen - update

Door Arnoud Wokke, woensdag 13 oktober 2010 09:32, views: 53.340

KPN en Vodafone gaan de iPhone 4 in Nederland verkopen. Daarmee is T-Mobile na iets meer dan twee jaar zijn exclusiviteit op de Apple-smartphone kwijt. De providers hebben niet bekendgemaakt vanaf wanneer de iPhone te koop zal zijn.

Apple iPhone 4De iPhone zal bij KPN te koop zijn via KPN, Hi en Telfort, zo heeft de provider woensdag bekendgemaakt. De iPhone komt bij KPN in het 'reguliere assortiment': tot nog toe verkocht de telco de iPhone alleen via een omweg en grotendeels aan zakelijke klanten.

KPN zal de databundels van iPhone-abonnees voorzien van een vaste limiet; daarboven moet vijf cent per MB worden afgerekend. De datasnelheid voor iPhone-abonnees op het KPN-netwerk wordt 3,6Mbps down en 384Kbps up: dat is veel sneller dan gebruikers van Surf&Mail Extra Snel, die maximaal 1Mbps down kunnen krijgen. Een hoge snelheid is een eis die Apple stelt aan alle providers die de iPhone willen verkopen. Vodafone verkoopt alleen databundels met een maximale snelheid van 3,6Mbps.

KPN en Vodafone hebben geen details bekendgemaakt over de prijzen of de exacte datum dat de providers de nieuwste iPhone gaan voeren. Ook is onduidelijk of er aparte abonnementen voor iPhones gaan komen: Apple stelde dat wel als eis aan T-Mobile. KPN en Vodafone zeggen wel dat er in een later stadium nadere details volgen over pakketten.

De exclusiviteit van T-Mobile op de iPhone in Nederland is hiermee definitief ten einde, iets waarover Tweakers.net eerder dit jaar al berichtte. Apple was al maanden in overleg met zowel KPN als Vodafone om de iPhone 4 te gaan verkopen.

Update 9:45: Vodafone heeft bekendgemaakt eveneens de iPhone 4 te gaan verkopen. Het artikel is daarop aangepast.

Volgende 10:14 NOS wil input van developers voor bouw van api
Vorige 09:08 Point of View introduceert watergekoelde GTX 480
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »


FP.......
Lees dan eerst voordat je iets typt
Apple was al maanden in overleg met zowel KPN als Vodafone om de iPhone 4 te gaan verkopen, maar dat slaagde vooralsnog niet. Vodafone biedt de iPhone eveneens via een omweg aan.
Dat Vodafone op termijn ook via regulier kanaal zal gaan aanbieden is evident. Wat je uit stuk kunt opmaken is dat men er simpelweg nog niet uit is over pricing.

@arjankoole
Als dat je is opgevallen is het wellicht ook opgevallen dat ik mijn reactie voor de update heb geplaatst.

@cyboria
Thank you

[Reactie gewijzigd door Maddog McHare op woensdag 13 oktober 2010 10:38]


FP.......
Lees dan eerst voordat je iets typt
Nee, het artikel is aangepast, in het artikel wat ik in eerste instantie las werd vodafone niet genoemd. Niet te snel oordelen.

De beide posts werden gedaan voor het artikel werd aangepast.

Dat terzijde,
Ik vraag me af of er zoiets als een concurrentiestrijd zal komen tussen de verschillende providers omdat ik betwijfel dat er een verschil in prijs zal zijn voor de iPhone 4.

Dat Vodafone op termijn ook via regulier kanaal zal gaan aanbieden is evident. Wat je uit stuk kunt opmaken is dat men er simpelweg nog niet uit is over pricing.
Er blijft nog altijd een verschil zitten in 'via een omweg' en legaal verkopen, in een overeenkomst met Apple. ;)

mua... laat dat maar ;-) Ik heb GEEN iPhone, en vind het wel prima dat alle datavreters bij een andere provider zitten ;-)

Android telefoons verbruiken meer data door actieve social media sync.....

Dat kleine beetje data van de sych? Of dat spel van 600 MB dat je binnen haalt ;)

Of HQ youtube, Als je een uurtje kijkt dan ben je ook alweer een paar honderd MB verder.

Het is alleen mogelijk >10mb binnen te halen via de AppStore als je op WiFi zit.

Die over-the-air limiet is begin dit jaar opgekrikt naar 20MB.

En de youtube app schakelt over op lagere kwaliteit als je op 3G zit. Gelukkig doet de mobiele site (m.youtube.com dus) dat niet :)

das het fijne ervan als je hem jailbreakt, gelijk 3g unrestrictor oid erop zetten en ben je van dat gelazer af :)

of je stapt over naar android zoals ik gedaan heb

Is het met de iphone niet mogelijk om een bestand groter dan 10mb te downloaden als je op 3G zit?? En hoe zit dat met streamen dan? en meerdere kleine bestanden van bijv 5mb?

Hoor dit nu pas voor het eerst joh. Betreft het een beperking van de iphone of van tmobile?

Deze beperking van 20MB geldt alleen voor apps uit de appstore. Je kunt verder gewoon streamen wat je wilt.

20mb, en die restricitie is enkel in de app-store zelf.

FireStarter, als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks..een spel binnenhalen van 600 MB over 3G kan normaal gesproken niet, omdat je maar tot 20MB mag binnenhalen..dussss

[Reactie gewijzigd door Daejji op woensdag 13 oktober 2010 15:21]


En als je een beetje slim bezig bent heb je een abbo zonder limiet.

Iets wat KPN niet aanbiedt. Daar heb je altijd last van 'fair-use'

KPN zal de databundels van iPhone-abonnees voorzien van een vaste limiet; daarboven moet vijf cent per MB worden afgerekend.
Was het maar fair-use, dan krijg je eerst een waarschuwing als je veel download. Ik zie de klachten nu al komen:
"Ik had per ongeluk een stream aan laten staan en nu moet ik 300 euro afrekenen"

Nu weten we nog niet wat het limiet gaat zijn, maar ik ben blij dat ik (ondanks slecht bereik, telefoontjes die niet doorkomen, en meer fratsen van T-mobile) een fair-use bij T-mobile heb. Dan hoef ik niet zo op dataverbruik te letten.

Helaas gaat het in de toekomst allemaal richting afrekenen per MB aangezien alles in de toekomst over de digitale weg gaat. Telefoneren -> VOIP, SMSen -> Pingen. Ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen.

[...]
Nu weten we nog niet wat het limiet gaat zijn, maar ik ben blij dat ik (ondanks slecht bereik, telefoontjes die niet doorkomen, en meer fratsen van T-mobile) een fair-use bij T-mobile heb. Dan hoef ik niet zo op dataverbruik te letten.
T-mobile heeft helemaal geen Fair Use Policy.. volgens mij ook de enige zonder een FUP. Onbeperkt is daar onbeperkt. Dus je zal ook nooit bericht krijgen dat je te veel gebruikt.

Het enige dat tmo wel heeft,op de niet iPhone abos, is dat na x GB de snelheid wordt teruggeschroefd.

Tmobile heeft een Download/upload snelheid 2048/384 Kbps. Dat is bij KPN 3.6Mbit.

Het netwerk van zowel Vodafone als KPN acht ik stukken beter dan dat van T-Mobile. Ze hebben allemaal wel eens een probleempje, maar t-mobile maakt het wel heel bond. Gezien de concurrentie zullen ze op zijn minst, als het al niet onbeperkt is, er voor zorgen dat die limiet voor normaal gebruik hoog genoeg is. Dat gezeur over 'zonder limiet'. Ik gebruik ook mobiel internet voor allerlei dingen die ik onderweg nuttig vind om te doen, dagelijks, en heb absoluut geen problemen met mijn datalimiet, bij Vodafone.
Tuurlijk begrijp ik dat er vast mensen zijn die er wel problemen mee hebben, maar voor het gros valt dat wel mee denk ik.

Vodafone heeft inmiddels voor alle nieuwe abonnees ook een FUP.

Nee, Vodafone had een FUP, sinds begin september hebben ze in plaats daarvan een harde datalimiet.

Bron: nieuws: Vodafone voert datalimieten in voor smartphones

Is het abo dan ook in prijs gedaald? ik kan me herinneren dat de datalimiet nogal lachwekkend laag was voor een moderne smartphone.

De prijzen liggen momenteel zeer laag bij Vodafone. High end smartphones voor nog geen 25 euro met maand. Maar dat komt dus door die lage internet bundel. Maar de ervaring leert dat veel mensen de data-mogelijkheid niet echt gebruiken. Ik heb bij Vodafone gewerkt, en toen kreeg je meer dan honderd euro korting op je toestel wanneer je internet erbij nam. Kwa maandorijs zat je dan op meer dan 30 euro voor 200 min/sms. Voor soortgelijke abo's betaal je nu minder, met hetzelfde toestel. Maar de datamogelijkheden zijn ook minder. Per ratio (dus als je een duurdere internetbundel neemt) zal het wel ongeveer gelijk zijn. Maar het is dus wel zo dat je voor minder geld een duurder toestel voor 0 euro mee naar huis kunt krijgen. Voor het gros van de mensen is dat interessant, aangezien heel veel mensen amper iets met internet doen. Ze vinden het gewoon een leuk toestel, maar zullen nimmer een app installeren, hun mail instellen, veel internetten, etc.

Idd. Gelukkig heb ik een iPhone uit België geplukt en nog een Voda abo met een FUP afgesloten. 3,6 mbps kreeg (en krijg) je tot nu toe nergens anders maar met zo'n lage vaste limiet heb je er ook niks aan.

Hoop toch wel dat als er bij de introductie van een nieuwe iPhone in de toekomst een prioriteitenlijst voor bestaande iPhone klanten komt bij Voda dat ik daar ook voor in aanmerking kan komen...Maar dat zal wel niet.

Aan de andere kant, de eerste iPhone klanten van Voda en KPN zullen nu 'out of sync' zijn met de iPhone launches in Juni/Juli dus wie weet valt het mee over een kleine 2 jaar...

Als dit een gevolg is van het aflopen van de T-Mobile exclusiviteit, dan zal het persbericht van Vodafone niet lang op zich laten wachten.

[UPDATE] En voilà 5 minuten later en mijn voorspelling komt al uit :) (nee ik werk niet bij Vodafone)

[Reactie gewijzigd door Carbon op woensdag 13 oktober 2010 09:57]


het was al bekend dus is het geen voorspelling

Tijdens het plaatsen van mijn post was het nog niet bekend, althans het stond nog niet op tweakers.net.
De update dat Vodafone hetzelfde zou gaan doen kwam 5 minuten na mijn post.

[Reactie gewijzigd door Carbon op woensdag 13 oktober 2010 10:32]


Ik denk dat dvogel doelt op het feit dat het elders al wel bekend was. Voor jou was het echter gewoon een voorspelling natuurlijk.

Ontopic:
En hoewel de iPhone al verkocht werd door hen is het toch een leuke toevoeging aan het scala van KPN en Vodafone :). Nu kunnen personen ook gemakkelijk een iPhone krijgen met een beter en stabieler netwerk dan ze bij T-Mobile zouden krijgen. Dat lijkt me nog de echte vooruitgang voor mensen en de keuzevrijheid.

het was al bekend dus is het geen voorspelling
Geruchten zijn nog altijd geen feiten. Ook 'via een omweg' verkopen is niet officieel / legaal, wat nu wel gaat gebeuren.

vodaphone heeft een abbo van 35 euro (eerste half jaar halve prijs) blijft het dus nog steeds 30 euro per maand, echter heb je een datalimiet van 1GB ipv onbeperkt.

KPN heeft nog geen info vrij gegeven, maar dat zou zo eens 250MB per maand kunnen worden.

Maar wel goed dat er concurrentie is, nu maar hopen dat de voorwaarden beter gaan worden.

Zal de capaciteit van KPN dan ook over een jaartje te klein zijn ? :Y)

Denk dat het wel mee gaat vallen, vaak op grote evenementen met veel publiek zie je toch dat het Kpn netwerk meer capaciteit heeft dan bijvoorbeeld Vodafone

Grote evenementen zijn een verhaal apart. Dat wordt geregeld met mobiele sites die ze bij zo'n evenement plaatsen. Ze gaan bijvoorbeeld niet op het Lowlands terrein het hele jaar door 5 zendmasten plaatsen omdat het 3 dagen per jaar handig is.
Kortom: het zegt dus niets over de normale capaciteit van het netwerk.


Anders lees je t plaatje onder ook even. Bespaard je weer een vraag ;)

"plaatje"?

Voor de update stond er onderin een screenshot van KPN's annoucement.

Ontopic: Werd eerlijk gezegd wel tijd. In maart loopt mijn abbo af en wil niet naar T-Mobile ivm connectiviteit. Als T-Mobile dat probleem opgelost krijgt dan natuurlijk wel.

We zien wel wanneer ze aangeboden worden, en waar hij het voordeligst is :)

..lezen... Zowel KPN als HI

De iPhone zal te koop zijn via KPN, Hi en Telfort...

He he eindelijk, nou gezien de dekking en de snelheid van het KPN net moet de iPhone toch tot z'n recht komen. Gisteren weer lopen kl*** met de 3GS + T-Mobile abo en begin het toch een beetje zat te worden dat trage of zelfs geen ontvangst.
Nou alleen nog even kijken wat het gaat kosten ;)

Snelheid van het KPN netwerk is best wel belabberd eigenlijk :(

En over vodafone is ook echt niet alles hoor, die hebben vaak zat storingen. Mijn vriendin heeft zowel een iPhone op T-mobile als een zakelijke Nokia E71 op Vodafone en T-Mobile doet het voor haar beter. Het is maar net waar je bent :)

Same here, alleen mijn E71 zit op Vodafone. Ik bel beter met t-mobile. Vodafone geeft mij minimaal 2x zoveel disconnects of geen bereik dan T-mobile (oosten van het land).

Vooral op een snelweg (A1) weet ik al precies waar het wegvalt. Ik neem van men leven geen Vodafone meer....

YES YES eindelijk !!! heb al wel mijn abbo verlengt met een galaxy s 3 maanden geleden maar dat betekend dus ook dat de volgende iphone bij kpn komt en dan ben ik alweer aan verlenging toe. waarom heeft het ook allemaal zo lang geduurd :)

Simpel: exlusief contract met T-Mobiel, loopt tot 2011 ofzo.

Dat betekend nog niet 100% zeker dat de iPhone 5 bij KPN zal komen, er kan dan natuurlijk weer een exclusief contract worden getekend door bijvoorbeeld Vodafone, T-Mobile of een andere aanbieder.

En heb je een Galaxy S i9000 genomen omdat je geen iPhone bij KPN of Vodafone kon krijgen?

Dat is zeker interessant en ik denk ook goed voor KPN

grote kans dat het nu prijzen oorlog word tussen t-mobile en kpn
(KPN VOORDEEL ) €2,50 voor internet

Hoe gaat KPN opboxen tegen ongelimiteerd internet wat nu al in ieder I-xyz abo van t-mobile zit? :)

T-Mobile is de enige provider die snapt dat je geen datalimieten moet hebben op internet. (mobiel of niet). KPN en Vodafone denken dat ze Nederland wel even terug kunnen zetten naar Belgische toestanden. (no offense voor de zuider-buren)

Helemaal mee eens! Ik ben voor de iPhone naar T-Mobile gegaan en zou graag terugwillen naar Vodafone of desnoods KPN omdat ik het helemaal gehad heb met de T-Mobile dekking. Dus ik heb lang op dit bericht gewacht. Maar nu Vodafone en KPN datalimieten hebben twijfel ik toch behoorlijk. Denk niet dat ik onder die voorwaarden terug wil. ;(

Opboksen tegen de kwantiteit die T-mobile biedt doen Vodafone en kPN met kwaliteit. Het feit dat je buiten de randstad ook ontvangst hebt en de databundel ook daadwerkelijk kan gebruiken en niet alleen als je het raam openzet en onder een hoek van 94.3 graden gaat zitten. Wat heb je aan ongelimiteerd verbruik als je via gprs tóch maar maximaal 100MB per maand kan binnenhalen?

Nu is dit natuurlijk enigszins gedramatiseerd, maar t-mobile is, qua ontvangst in 'de provincie' (zoals sommigen dat graag noemen) dan ook de slechtste provider waar ik tot nog toe mee gewerkt heb.

Afgezien daarvan is het voor mij overigens wel wenselijk om een ongelimiteerde bundel te hebben. En ik zou het ook graag bij KPN/Vodafone zien (en zover ik weet heb ik dat nog bij KPN).

Mijn ouders wonen binnen de randstad. En raad eens? M'n vader moet de achtertuin in lopen als hij via KPN wil bellen.

Terwijl ik in de woonkamer gewoon volle 3G ontvangst heb op m'n iPhone 4 en via T-Mobile.

Moraal van het verhaal: iedere provider heeft dode zones zowel binnen als buiten de randstad. Ze moeten allemaal voldoen aan die 98% dekkings regel van het Agentschap voor de Telecom, en dat doen ze dus ook allemaal.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op woensdag 13 oktober 2010 10:12]


Inderdaad. Ik denk trouwens dat het voornaamste heikelpunt voor T-Mobile juist in de randstad zit, en dan met name Amsterdam.
Vodafone heeft weer moeite in de omgeving utrecht, en KPN heeft ook weer zijn moeilijke punten. Verder heb ik het idee dat de beschikbaarheid van UMTS ook niet overal even goed met alle providers. Ook in de gebieden waarin het bellen wel goed werkt.

Maar algemeen genomen heb je met KPN of Vodafone wel degelijk beter bereik
Die dekkingskaartjes zijn ook niet alles. Die vertonen zijn zeer positief geëxtrapoleerde data vaak. Zo heb je met T-Mobile weliswaar op verschillende landwegen in Brabant prima bereik, en vervolgens nemen ze het hele tussenliggende gebied ook maar mee, terwijl ik uit eigen ervaring heb ervaren dat het niet het geval is. Dat T-Mobile op 98% dekking in Nederland zou liggen, geloof ik niets van. Vodafone en KPN zullen er wel in de buurt komen.

Omtrent de verkoop van de iPhone is het wel interessant om te zien wat er gaat gebeuren. Er zijn namelijk veel mensen naar T-Mobile overgestapt vanwege de iPhone. Deze mensen zien in de andere providers nu ook een optie. Ondanks de overname van Orange en de iPhone leeft T-Mobile achter kwa abonnementsaantallen. Na de overname van Orange zijn ze Vodafone even voorbij geweest. Maar binnen een half jaar waren er al dermate veel klanten overgestapt, dat T-Mobile weer de nummer drie was. Het lijkt me logisch dat T-Mobile gaat afzakken indien ze niet met een flinke strategie komen om klanten aan te trekken en te behouden.

Verder vraag ik me ook af hoe het zit met de eisen van Apple. Vodafone wilde bij de introductie van de iPhone niet voldoen aan bepaalde eisen, met als gevolg dat de deal niet door ging. O2 schijnt in dat eerste jaar 20% van hun omzet te hebben afgestaan aan Apple. Lijkt me logisch dat Vodafone daar destijds niet mee akkoord ging, en dat T-Mobile het veel makkelijker kon, omdat zij naast mobiele telefonie en data ook nog andere bronnen van inkomsten had.
Het lijkt me niet dat Vodafone daar nu wel mee akkoord is gegaan, en dat Apple dus kennelijk die eis heeft laten vallen. Dan ben ik nog wel benieuwd naar dat hoe die constructie in elkaar zit dat T-Mobile de eerste tijd nog wel de iPhone4 exclusief mocht voeren, en KPN nu pas. Een extra aparte deal? Lijkt me onwaarschijnlijk omdat Vodafone dit soort deals altijd heeft...

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op woensdag 13 oktober 2010 19:02]


Zoals arjankoole al zegt verschilt dat natuurlijk enorm. Je kan overigens gewoon op de websites van providers (of via google) dekkingskaartjes bekijken. Dat weet je van tevoren tenminste ruwweg of je acceptabele dekking hebt in die gebieden die belangrijk voor jou zijn. De meeste telco's bieden ook tegemoetkoming als ze je geen dienst kunnen bieden in je thuisgebied.

Die dekkingskaartjes stellen niks voor, die zijn veel te optimistisch.

Goed voor de concurrentie natuurlijk, maar wat ik me afvraag is waarom er speciale iPhone abonnementen zijn. Is een gewoon abonnement te min voor de iPhone gebruiker en moet het zgn. exclusief zijn? Een normaal abonnement met internet erbij volstaat volgens mij prima. Mijns inziens kan men dan beter een smartphone abonnement maken, wat voor iedereen met een smartphone en hoog verbruik interessant kan zijn :) Hopelijk gaat KPN niet op dezelfde toer als T-Mobile met de abonnementen.

Apple verplicht deze abonnementen, die moeten aan hun eisen voldoen.

Als Belg kan ik er nog altijd niet over... een GSM op afbetaling?

Als Nederlander voelt het gewoon raar. Net als ik, ik rond 30 juli in Antwerpen ff €675,- af te rekenen :|

Ach ik moet niet klagen met een abbo van €12,95 p.m. bel/sms+web.

Na 2 jaar heb je winst.

Na 2 jaar ben je die telefoon al lang beu en wil je weer een nieuwe. Daar gaat je winst.

maar dan kan je wel een simlock vrije telefoon verkopen!
Pak je toch gewoon weer een beetje winst terug.

Die simlock vervalt op aanvraag na 1 jaar.
FF je provider bellen voor de code en klaar.

In België komt die ook meer en meer voor. Mensen die een abonnement afsluiten en er dan voor 1 euro een degelijke gsm bovenop krijgen.
Vroeger was het verboden maar nu komt het meer en meer voor.
Nu voor de iPhone denk ik niet dat er al zoiets bestaat.

En heel binnenkort is het overgrote deel van de gebruikte telefoons een smartphone...

Fijn voor de iApple mensen, maar ik houdt het toch liever bij een ander merk, met een fysiek toetsenbord. Ieder zijn smaak.

Apple verkoopt graag het hele pakket, vandaar dat de eis wel iets zal zijn van 'minimaal 2Mbps'. Daarbij heeft het toestel 'visual voicemail', dit moet ook opgenomen worden in het abonnement. Bij T-Mobile heb je dit enkel bij de iPhone abonnementen, bij normale abonnementen werkt het niet.

Ach, Apple moet altijd wat speciaals (duurs).

Ze hebben nu zeker door dat mensen ook Android telefoons kopen, en gooien ze de boel wat meer open om weer meer te verkopen. De pioniers zijn toch al uitgemolken voor de hoofdprijs dus nu kan de rest worden voorzien. Maar hoe lang nog? Ik zou er niet eens 1 willen al kreeg ik hem gratis.

Spannend, vraag me zeker af hoe 'onbeperkt' het 'onbeperkt internet' bij KPN gaat zijn als iedereen met iphones op hun netwerk gaat lopen kloten. Dacht eerder al gelezen te hebben dat men hieraan toch grenzen ging stellen..... Terwijl apple juist als eis had : 'onbeperkt ' = 'onbeperkt'.

En het zijn steeds meer en meer providers die harde limieten zetten op de lijn. De enige provider die dit nog niet heeft is T-Mobile, maar daar zie je hier alleen maar negatieve verhalen over m.b.t. de dekkingsgraad.

Ik snap het geheel ook niet helemaal. Bij Hi (KPN) betaal je 10 euro per maand voor 250MB. Dat is dus 40 Euro voor 1 GB. Het bedrag voor 1 GB aan peer verkeer gaat dus behoorlijk over de kop.

Nou weet ik wel dat KPN een uitstekend core netwerk heeft liggen dat vorig jaar van 10Gb naar 100Gb is getrokken, waar de load nu ongeveer 3% is voor dit soort verkeer, wat ik zo heb vernomen. Dat zou dus inhouden dat ze in ieder geval genoeg ademruimte hebben om deze die-hard datastampers toe te laten op het netwerk. :)

Ach, ik heb niks te klagen over t-mobile. Heb voor de zomer toen wel last gehad van het overbelaste datanetwerk, maar dat is gewoon opgelost. En nog wat compensatie gekregen op m'n fakturen... Probeer dat maar eens bij een KPN of vodafone. ;) Moet wel zeggen dat ik in stedelijk gebied woon, pas sinds kort heb ik ook 3G dekking bij mijn schoonouders. (buitengebied markelo/overijssel).... Mij hoor je echt niet.

Mij hoor je echt niet.
Je typt hier anders wel een bericht ;)
«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 10:14 NOS wil input van developers voor bouw van api
Vorige 09:08 Point of View introduceert watergekoelde GTX 480
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011