Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 73, views: 16.679 •

Pioneer heeft twee nieuwe blu-ray-spelers aan zijn gamma toegevoegd. Zowel de BDP-LX53 als de BDP-330 kunnen via een optionele wifi-module draadloos met internet worden verbonden en decoderen volgens de fabrikant hd-audiostreams.

De BDP-330, die in juni op de markt moet komen, en de voor juli geplande BDP-LX53 kunnen blu-ray-titels afspelen in 1080p/24-formaat en met een 36bit-kleurdiepte. Ook kunnen de spelers volgens Pioneer Dolby TrueHD- en DTS-HD Master Audio-streams decoderen of deze als een bitstream over de hdmi-uitgang doorsturen naar een versterker. Pioneer rept echter met geen woord over eventuele afspeelmogelijkheden van 3d-titels.

Extra content kan via bd live worden opgevraagd. Daarbij gebruiken de spelers standaard de ethernet-aansluiting, maar Pioneer zal ook een optionele wifi-module op de markt gaan brengen. Voor de opslag van de content is 1GB flashgeheugen beschikbaar. Naast bd live zijn ook YouTube-video's en rss-feeds toegankelijk gemaakt, zo belooft de fabrikant. De netwerkaansluiting maakt het ook mogelijk om de speler op afstand te bedienen via de iContralAV-toepassing voor de iPhone.

De BDP-330 heeft een adviesprijs van 349 euro. De BDP-LX53 heeft ten opzichte van de BDP-330 een verzwaarde behuizing meegekregen, is aan de voorzijde uitgerust met een 'hairline'-afwerking en heeft vergulde uitgangen. Deze speler krijgt een prijskaartje van 499 euro.

Pioneer BDP-330 Pioneer BDP-LX53

Reacties (73)

Tjah, om nou €150 meer te betalen voor een mooier uiterlijk...
Pioneer staat ook voor kwaliteit. Maar om daar zoveel geld voor te betalen, weet niet :)
Mensen geven ook gruwelijk veel geld uit aan velgen voor de auto. Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen.
Ben ik even blij dat ik geen auto heb :D
Ik vind het sowieso een beste prijs voor wat je ervoor krijgt. De meeste specificaties zijn al min of meer standaard (aan het worden) Overigens vind ik 1GB flash voor opslag van extra content ook bijzonder weinig. Wat kost een flash-chipje nou tegenwoordig?
Het is wel goed spul maar 500 euro gaat hem niet worden, je hebt voor 1/4 daarvan al een goede spelen en aangezien deze elektronica snel vernieuwd is de vraag of hij nog wel de helft van het geld waard is na 1 jaar.
Ik heb een samsung bluray speler van 150 euro, speelt inderdaad blurays maar wat een TERING HERRIE!!!!!!!!

Dus 500 euro voor een stille speler? Waarom niet :)
Koop je dan een PS3. Je hebt er direct een goede game console/streamer bij :)
Een PS3 maakt meer lawaai dan de gemiddelde blu-ray speler.
Daarnaast verbruikt een PS3 ook een bak meer energie dan een standalone speler.
Gewoon je versterker wat harder zetten en je hoort je PS3 ook niet meer :+
En je buren maar klagen :+
Inventief maar hoe ga je het doen bij een scene waarbij een doodse stilte is :? :)
Nee.

Ik wil een geen goede game console of streamer. Ik wil een goede Bluray speler. Dat betekent: stil en simpel. Ik moet die met mijn harmony kunnen aansturen en op een manier waarop zelfs mijn oma ermee moet kunnen omgaan.

Chevy454 in 'nieuws: Pioneer introduceert twee nieuwe blu-ray-spelers'

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 16 mei 2010 16:20]

Maakt niet uit wat je koopt, als je jezelf de vraag stelt of het na een jaar nog wel de helft van het geld waard is, kun je helemaal niets meer kopen.

Ik kocht destijds voor €700,- een harddisk recorder. prachtig apparaat, en het bedieningsgemak is nog steeds onovertroffen. Het ding ligt al weer een jaar of drie op een of andere sloopafdeling, maar het was z'n geld goed waard. Toch, een half jaar later, ging de Media Markt in eindhoven open: 1ste dag aanbieding: alleen vr 9 uur: mijn HDR voor €290,- daarnaa voor €390.

Voelde ik me bekocht door dat ding "te vroeg" te kopen? Nee natuurlijk niet! ik heb een half jaar langer kunnen genieten van zo'n ding. Marktwerking heet dat. Prijzen dalen nu eenmaal regelmatig.
Ik heb minder dan 300 euro betaald voor mijn LG blue ray RW en HD-DVD in een drive.

Gebruik hem nu nogsteeds in mn pc om blue rays te lezen (en backups maken op blueray). Werkt tot nu toe perfect met elke blue ray film die ik gezien heb.

Heb overigens nog geen enkele keer een firmware upgrade gedaan.

Heb dit ding nu toch echt al wel 1,5 - 2 jaar in me pc zitten denk ik?
500 euro, daar heb je een mooi media center pc-tje voor die alles kan draaien. Ok misschien zonder bluray speler maar dat is niet erg want zeg nou zelf wie zit er nou op bluray te wachten waar je eerst geforceerd naar Brein reclames en allerlei andere meuk moet kijken voordat je uiteindelijk de film kunt starten. Of hebben ze daar voor die 500 euro ook een oplossing voor?
Je punt is dus dat €500 voor een bluray speler te veel is, wanneer je geen bluray discs gaat afspelen. Dat lijkt mij een juiste conclusie...
open deur intrappen is dat heh, als je geen blueray discs gaat afspelen is ELKE euro teveel, al koop je de speler voor 5 euro.
Je bedoelt volgens mij te zeggen: Als je geen Blu-Ray-films gaat kopen, is elke euro teveel.
nee afspelen. kopen hoeft niet. je buurjongen kan ook zijn vakantie filmpjes op blueray gebrand hebben die je wilt afspelen.
Gedownloade content in iso formaat valt niet onder "disc afspelen" als je dat bedoelde.
Tenzij je die per s (god weet waarom) eerst op een BD wil fikken en die wil afspelen.
Ben het helemaal met je eens. Voor een blueray drive betaal je 'slechts' €90-€150, afhankelijk van het type. Daarnaast kun je met een media center ook nog eens heel eenvoudig op sites als uitzendinggemist, youtube kijken. Of nog beter; een externe harde schijf met daarop je media. Dit in combinatie met een wireless toetsenbord+muis lijkt mij een stuk prettiger dan een stand alone blueray speler.

Het kost misschien wel net iets meer, maar het gaat ook lang mee en het is veelzijdiger dan een stand alone blueray speler.
Ik garandeer je dat meer mensen met een BR speler kunnen omgaan dan met een HTPC. Gebruiksgemak mag voor sommigen geld kosten.
en voor die mensen is een speler van 150 euro OOK genoeg.

Zijn punt was dat een htpc goedkoper kan zijn dan een speler van 500 euro die hetzelfde doet als eentje van 150.

Ik weet niet precies wat jij nog duidelijk wilde maken, dat 350 euro meer betalen voor iets wat niet meer doet voor sommige mensen geld mag kosten..?
Denk dat de meeste mensen hier er op die manier over denken.

Maar de gemiddelde consument met niet al teveel tweak-verstand maar wel met al teveel geld vindt het misschien wel een leuk ding.
Idd, zat ook al direct te denken: Wat kan mijn mediaspeler niet, wat dit ding wel kan??
Behalve de BD live zooi enzo, maar daar ben ik toch niet in geinteresseerd, ik wil gewoon bluray films af kunnen spelen...
Denk dat de meeste mensen hier er op die manier over denken.
Ik weet niet of de meeste mensen hier ook wel zo d'r in zitten. Ik detecteer toch steeds meer mensen die geen gelazer willen, en dus gewoon goeie kwaliteit apperatuur kopen. En dus geen enkele behoefte hebben om d'r aan te tweaken.
een leuk ding... Dat wel, maar als je nu een goede thuis cinema hebt, dan ga je er toch echt geen 80 euro br speler aanhangen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een individuele keuze is die iedereen voor hun eigen moet maken

-een htpc? (instelling? loopt niet altijd vlekkeloos, zit geweldig veel rommel tussen de beschikbare klant en klare htpc's)
-een deftige br-speler (mijn lx71 van pioneer gaat geweldig samen zowel visueel als performance met men versterker van pioneer) kost dan ook wel iets meer, maar ik heb een geweldig geluid! :)
-een goedkope br-speler, voldoende voor de meeste consumenten al dan niet in combinatie met een goedkoop home cinemasetje.
-een iets duurdere opstelling (horen deze toch wel thuis denk ik) over de prestaties kan ik me moeilijk uitspreken, heb deze twee nieuwe producten nog niet aan het werk gezien en gehoort.

[Reactie gewijzigd door white modder op 16 mei 2010 17:42]

Als ze Dolby TrueHD- en DTS-HD Master Audio kunnen decoderen, ga ik er vanuit dat ze aan de achterkant ook 5x tulp en/of 5 speakers direct kunnen aansturen? Anders heb je totaal niets aan die functie.
Want als ze dat vervolgens naar je tv sturen met stereo speakers gaat het geluid verloren en als ze het via coax etc. naar een versterker sturen dan gaat er ook geluid verloren en had je net zo goed de normale dts/dolbyd streaam kunnen beluisteren.
En via HDMI kan je die HD-audio streamt ook niet tranporteren of zo?
Maar als ze dat niet zouden kunnen decoderen en de enige audiostream op je disk is een TrueHD dan heb je helemaal geen geluid.
En wat dan?
En heb je ooit van HDMI gehoord? Schijnt prima te werken met die nieuwe audioformats.
Als de enige audiostream op de disk TrueHD is, dan moet je ermee terug. Dan is het namelijk geen Blu Ray. Blu Ray spelers moeten AC3, DTS en Linear PCM ondersteunen en de disks moeten minstens een van die drie geluidssporen hebben. Anders mag er geen BR op de disk staan. Daarnaast mag TrueHD wel als tweede spoor erbij staan.

PS: wordt het geluid wel door de speler gedecodeerd als je via HDMI gaat? Ik dacht dat dan net als bijvoorbeeld bij digitale audio uitgangen (sp/diff bijvoorbeeld) het decoderen in de versterker gebeurd en niet in de speler. Ik heb ooit een dvd speler gehad, die zelf geen dts kon decoderen, maar mijn versterker kon het wel en ik had gewoon dts geluid.

[Reactie gewijzigd door feuniks op 16 mei 2010 13:37]

AC3, DTS en Linear PCM geld voor spelers ja. Maar waar haal je vandaan dat de disks die formats moeten hebben?
Ik heb hier zo bij de hand al 2 recente Blu-Ray films (Avatar en 2012) die allebei als enig engelstalig spoor DTS-HD hebben.

Oh, ik zie dat de engelstalige wikipedia hierover iets zegt.
Nou dan zal ik de filmmaatschappij maar gaan bellen dat ze fout bezig zijn.

[Reactie gewijzigd door centr1no op 16 mei 2010 14:13]

Als ik me niet vergis is DTS-HD volledig backward compatible.

Dit word gedaan doordat DTS-HD nog steeds DTS is, maar met een extra pack aan toegevoegd. Mocht je receiver DTS-HD niet ondersteunen, dan pakt hij dus gewoon het DTS signaal, en negeert hij de "DTS-HD extra streams".

EDIT: Meer info hier te vinden.

[Reactie gewijzigd door marking op 16 mei 2010 16:31]

In mijn geval zou ik via een HDMI kabel van blue ray speler naar mn A/V reciever kunnen sturen. Deze pakt de geluids stream, decodeert die en stuurt deze door naar mijn speakers, en stuurt de video stream door over de HDMI out naar mijn TV :)
Geen kwaliteit verloren voor zover ik weet, want er word niks aan die digitale stream gedaan tot het nodig is. En geld volgens mij voor de meeste mensen ook wel ongeveer :)

[Reactie gewijzigd door marking op 16 mei 2010 13:33]

Voor minder dan 500 Euro heb je een PS3 welke ook alles kan en welke dit najaar gewoon softwarematig 3D ondersteuning erbij krijgt. Kun je ook nog geinige spelletjes spelen.
Voor minder dan 500 Euro heb je een PS3 welke ook alles kan en welke dit najaar gewoon softwarematig 3D ondersteuning erbij krijgt. Kun je ook nog geinige spelletjes spelen.
Je hebt ook mensen die helemaal geen console willen, en wel eisen stellen aan hun audio/video meuk. Pioneer wil je volgens mij zelfs bij audiofielen enzo tegenkomen. Veel meer dan bijvoorbeeld een Sony en al helemaal meer dan een Samsung.
Nu is er wel veel verschil tussen de mainstream modellen van Sony en de Sony ES apparatuur ;) En zo is dat bij Pioneer ook (Elite serie). Bij de gewone modellen weegt daar een "7x120W" versterker alsnog slechts 10 kilo. Om over Onkyo maar niet te spreken.

Ik denk dat het met Sony vs Pioneer bij de audiofielen (hate the word) nog wel eens 50-50 kan zijn. Maar dan hebben we het niet over de audiofielen met exotische klasse A versterkers met zilveren kabels eraan die meer detail doorlaten als je er drie kusjes op geeft :+

[Reactie gewijzigd door Dahwe op 16 mei 2010 13:54]

Klopt helemaal (voor 300 euro ben je zelfs helemaal klaar oor Blu-ray op de PS3 inclusief BR-remote!)

Daarnaast heb ik mij wijs laten maken dat de PS3 in feite nog de snelst opstartende BR-speler is die je eigenlijk kan krijgen. Dat is namelijk iets waar ik mij ontzettend aan irriteer. Ik heb hier nu een LG setje staan voor een test en daar duurde het bijna een minuut voordat het irritante 'dit is het nieuwste van het nieuwste en je moet nu je speler updaten' filmpje opstarten en bijna anderhalve minuut voordat eindelijk het menu van Avatar op het beeld kwam.

Ik heb al een tijdje geen normale dvd speler meer in huis (zoontje van 2,5 was iets teveel van het goede :) ) maar daar was het laden, heel even wachten en gaan!

Is dat nu zo moeilijk te realiseren bij BR?
Nou, ik vind de PS3 FAT toch wel vrij luidruchtig. Ik weet niet hoe een Slim versie is qua geluidsproductie. En daarnaast: dan heb je zo'n lelijk ding staan ipv een mooie stack van HT spul. Of het gebruiksgemak van een Logitech Harmony (ja het kan wel mits blablabla)

Ik zou zelf de PS3 kopen maar niet om de reden om BR-films te kijken.
Sommigen willen gewoon een normaal toestel hebben en kan het geen drol schelen hoeveel het kost.

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 16 mei 2010 15:02]

Ik heb zelf ook een 80GB phat (de 300 moviepack), met op 1 meter van mijn oor en die ik hoor em amper wanneer het stil is in een film, hoor em zelfs minder dan mijn oppo-dvdspeler.. maargoed, de mijne staat wel helemaal open en is niet ergens ingebouwd in een kast (wat dus echt gewoon slecht is ivm warmte afvloeing)..
Softwarematige 3D ondersteuning voor films is iets wat we nog maar moeten afwachten, dat is officieel nog steeds niet aangekondigd..
Een beetje vreemd dat ze niets zeggen over 3D. Vooral nu dat net bekent word...
Sorry hoor, maar Blu-ray is toch allang een geflopt idee. Als je kijkt naar het succes tov een dvd-speler. En nu alle mediaspelers in trek komen heb je al dat de heflt gewoon 1080p films download en streamt vanaf die speler.

Ach er zullen inderdaad altijd audiofielen blijven die wel veel om blu-ray geven, maar een groot succes wordt dit niet.
ik denk dat de mainstream gebruiker ook niet de meerwaarde ziet van dvd-kwaliteit/blueray-kwaliteit. De rest van mijn gezin ziet geen verschil tussen een 720p & 1080p film. En ze zijn al helemaal niet van plan om a. een duur blueray apparaat aan te schaffen voor de, in hun ogen, marginale winst. Om b. ook nog eens te gaan te betalen voor de belachelijk dure blueray schijfjes. Want laten we wel wezen, €25,00 voor een film is niet niks!

Niet dat het er toe doet hoe het bij ons thuis gaat, maar ik denk dat de gemiddelde mainstream gebruiker er hetzelfde over denkt :)
Hoezo belachelijk duur? Als je met een paar vrienden naar de bios gaat ben je makkelijk het dubbele kwijt. En die prijzen gelden alleen voor bepaalde nieuwe releases - als je een maandje wacht dan zijn ze al gezakt, en ik zie juist steeds vaker dat nieuwe films goedkoper worden - Avatar kon je op DVD krijgen voor een tientje, en op BRD + DVD voor 17 euro.
Maar voor de prijs die je in de bios betaald zitten ook andere kosten aan verbonden. Denk je dat het pand, de apparatuur en het personeel daar gratis is?
Bluray gaat zeker wel een succes worden. Als het dat al niet is. Avatar heeft dat nog bewezen. 499,- is echt wel een goede prijs voor de kwaliteit die je krijgt. En niemand let je om een speler van 149,- aan te schaffen.

Het is net als velgen onder een auto. De een geeft er gerust 900,- aan uit en een ander schaft liever wieldoppen van enkele euro's aan :)
Uhm.. downloaden van films is in de meeste landen illegaal. En dat bluray geen succes zou zijn is volgens de verkoopcijfers onzin, de blurayspelers/discs worden schijnbaar sneller verkocht als dvd indertijd.
En hoe lang duurde het voor dat DVD ingeburgerd was? Juist, ook een hele tijd. Beter gezegd, Windows 98 had al support voor DVD spelers Het heeft zeker 4-5 jaar geduurt voordat DVD echt populair was. Je kon LotR zelfs nog op VHS kopen en dat was toch wel 2004 ofzo?
Ik wil altijd zo'n machine vergelijken met de PS3 (Slim).
- Adviesprijs _ BDP-330: 349 euro | PS3: 299 euro + 29 euro (afstandsbediening)
- Opslag _ BDP-330: 1 GB (Flash) | PS3: 120 GB (HDD)
- WiFi _ BDP-330: Optioneel | PS3: Inbegrepen
- YouTube _ BDP-330: Ja | PS3: Ja
- RSS _ BDP-330: Ja | PS3: Onbekend (ik gebruik het nooit, dus ik weet het niet :p )
- iContralAV _ BDP-330: Ja | PS3: Neen (maar de Playstation Remote werkt ook goed, hoor.)
- Kan er een bloempot op staan vanwege een vlak oppervlak _ BDP-330: Ja | PS3: Nee

Zie ik iets over het hoofd of is de PS3 nog steeds goedkoper met meer features?
Ik gebruik de PS3 ook als blu-ray speler hoor, maar dat heeft natuurlijk ook nadelen:
- Gebruikt (veel) meer energie.
- Wordt (daardoor) veel warmer.
- Is veel lawaaiiger.
Daarnaast heb ik zo m'n bedenkingen over de betrouwbaarheid van Sony produkten. Nu al m'n derde PSP, en m'n PS3 is vorige week ook al stuk gegaan (de bekende YLD).
Het is "YLoD".
Sorry hoor maar wat voor een gebruiker ben jij? Mijn oma heeft van mij een BR-speler gekregen. Denk je echt dat voor een vrouw van 80 jaar het kan schelen of die nu opslag heeft of Wifi of RSS of spelletjes kan spelen?

Ze heeft een BR-film en ze wilt die zien. Niets meer, niets minder Waarom begrijpen mensen niet dat minder soms juist meer is? Al zou de PS3 veel meer bang for the buck geven maar als het te complex is dan win je juist niets.

Ik snap die PS3 fanaten hun zin voor realiteit absoluut niet. Misschien moet je eens beseffen dat er ook gewone mensen zijn die maar 3 knopjes nodig hebben. Aan / uit, Play, stop. En de eject natuurlijk maar dat lijkt me voor de hand liggend :+

[Reactie gewijzigd door Chevy454 op 16 mei 2010 15:11]

Ik begrijp jouw reactie wel en wil ook beduiden dat er meerdere BD-spelers op de markt zijn. De PS3 zou daarom niet een goeie keuze zijn voor je oma.

Maar wat ik vergeleek hierboven, waren features die ik vergeleek met de BD-spelers in dit artikel. En die spelers hebben wl allerlei features die je oma niet nodig heeft.

Ik wil er maar mee zeggen dat de PS3 meer kan voor een goedkopere prijs dan de spelers beschreven in het artikel. Ik vergelijk de PS3 niet met je oma's BD-speler, het is immers een geheel andere markt die je oma's BD-speler aanspreekt.

Hoedanook, respect voor je oma! :)
Dan vergelijk je alleen deze betreffende speler.. vergeet niet dat er inmiddels ook al blurayspelers rond de 100 euro zijn, en die zijn voor veel mensen meer dan genoeg. HELL, veel van die spelers hebben zelfs vaak nog meer codec/mediacontainer ondersteuning dan de PS3, die maar een erg beperkte codec/mediacontainer ondersteuning heeft.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 16 mei 2010 18:31]

Niet mee eens, ik leg graag wat geld bij voor een goede Denon,

Bekijk de aansluitingen van die units maar eens, dat is er wel dus ffe meer dan alleen 1 hdmi.
Mooi en strak, maar zitten de meeste mensen er echt op te wachten om 150 euro meer te betalen voor een functie die je ook kan bereiken met een mediastreamer van 100 euro...