Hoofdcategorieën
Device Settings

Microsoft brengt Windows 7 Family Pack toch naar Nederland

Door Dimitri Reijerman, dinsdag 25 augustus 2009 12:23
Submitter: doc, views: 59.470

De Family Packs van Windows 7 komen toch beschikbaar in Nederland, zo meldt Microsoft. Het 'familiepakket' met de Home Premium-versie van het nieuwe besturingssysteem kan op maximaal drie systemen geïnstalleerd worden.

Een maand geleden liet Microsoft nog weten dat de Family Packs op basis van Windows 7 Home Premium slechts in enkele 'geselecteerde landen' verkrijgbaar zouden zijn, en Nederland en België zouden daar niet bij horen. Microsoft laat nu echter op zijn Windows 7 Team Blog weten dat het familiepakket alsnog in Nederland verkrijgbaar zal zijn, voor een adviesprijs van vermoedelijk 149,99 euro.

Het Windows 7 Family Pack zal in Europa verder verkrijgbaar zijn in Duitsland, Frankrijk, Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. België ontbreekt op het lijstje. Pre-orders voor de Family Packs, upgradeversies en volledige versies van Windows 7 zijn vanaf 1 september te plaatsen, waarna de softwaregigant het OS conform de wereldwijde releasedatum op 22 oktober zal leveren.

Microsoft stelt dat zijn besluit van drie weken geleden om af te zien van een 'uitgeklede' Windows 7 E-variant, de doorslag heeft gegeven om de Family Packs toch in een aantal Europese landen uit te brengen. Door het niet verschijnen van de E-variant zou het namelijk technisch mogelijk zijn geworden om een upgrade uit te voeren van Vista naar Windows 7. Een voorwaarde voor het succesvol kunnen installeren van de Windows 7 Family Packs is dus wel dat de koper al over een geldige XP- of Vista-licentie beschikt. Gebruikers die al een bestelling voor Windows 7 E hebben geplaatst, krijgen echter nog steeds de volledige versie voor de prijs van een upgrade-versie, waarin zowel Internet Explorer 8 als een browserkeuzescherm zal zijn verwerkt. Wie in Europa nog voor 1 september een bestelling plaatst, kan volgens Microsoft nog steeds gebruik kunnen maken van deze 'aanbieding'.

De softwaregigant laat ten slotte weten  een N-versie van Windows 7 te zullen uitbrengen. Dat is een versie waarin Windows Media Player is weggelaten. Het is echter maar zeer de vraag of deze versie daadwerkelijk op nieuwe pc's geïnstalleerd zal worden of in retailverpakkingen op de winkelschappen te vinden zal zijn: bij Windows Vista, waarvan offcieel ook een N-versie was uitgebracht, was dat ook niet het geval.

Volgende 12:23 Video Assassin's Creed II
Vorige 11:44 Sony's 'magic wand' verschijnt voorjaar 2010
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  »

Vreemd dat ze België er dan ook niet bijnemen ... maar goed, ik kom dan wel mijn Family Pack halen bij jullie in combinatie met een toeristische daguitstap ofzo ;)

Ik kan me zo maar eens voorstellen dat dat met de taal te maken heeft. In België zit je natuurlijk altijd met het 'probleem' dat er Nederands en Frans (en een heel klein beetje Duits) wordt gesproken. Aan de andere kant. Zwitserland staat er ook bij.

Nee hoor, Als je een legale CD-Key hebt dan kun je elke taal windows installeren die je maar wilt. Je koopt namelijk een Licentie, en je krijgt de CD met windows in de taal die jij wilt erbij.

Wil je daarmee zeggen dat een licentie voor bijvoorbeeld Windows 7 Ultimate werkt bij een RTM van Win7 Ultimate NL maar ook bij een RTM van Win7 Ultimate ENG?

Voor zo ver ik weet werkt dat inderdaad :)

Ja, en zo werkte dat ook al bij Vista.

Alleen bij de Ultimate editie van Windows 7 kan de gebruiker de taal verwisselen. (http://www.microsoft.com/...are-editions/default.aspx)

Dan gaat het nieuws uit dit bericht floppen voor velen, als ik WebWereld moet geloven.
Microsoft brengt het familiepakket van drie Windows 7-licenties toch uit in Nederland. Het gaat alleen om de Engelstalige uitvoering van de Home Premium-variant.
Too bad dat het alleen om de Home Premium zal gaan, ik zie liever de duurdere versies (Professional en Ultimate) ook in een Family pack verschijnen :).


Ik heb de release candidate van windows 7 in het Engels, en als je het language pack voor nederlands download kan je de taal veranderen, maar dan is alleen het inlogscherm nog in het Engels.

Config->Land en Taal->Tabblad 'Beheer'->instellingen kopiëren ;-)

(reactie op geerty159)

[Reactie gewijzigd door romic op dinsdag 25 augustus 2009 18:27]


Die bewuste Beta, RC en RC0 waar jij het over hebt, is een Ultimate versie, zijn we weer bij het begin van deze discussie / flame.... :?

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op woensdag 26 augustus 2009 12:21]


Om je opmerking te valideren:
Nee, dat kan niet en dit is ook nooit zo geweest.

Vroeger kon je voor de professional OS'en wel language packs kopen waardoor de ganse interface in de desgewenste taal werd gezet. Sinds Vista zit deze ook "gratis" bij de Ultimate versie van het OS, zo ook bij W7. De Enterprise klanten, die dus recht hebben op de XP/Vista/W7 Enterprise, die krijgen dankzij hun contract ook de mogelijkheid om language packs te installeren.

Vroeger kon je de language ook apart bijkopen, geen idee of dit nu nog kan, wellicht niet.

Nu is het blijkbaar wel mogelijk om met je geldige licentie code een ander dvd'tje te gebruiken met dezelfde versie van Windows maar dan een andere taal. Ik dacht niet dat dit als sinds het XP-tijdperk kon, dus zal vanaf Vista gewees zijn.

Persoonlijk vind ik dat MS gewoon een ENG-core moet uitbrengen met daar dan omheen de taal van de regio, dit scheelt in patchtijden en de klant kan dan eventueel nog makkelijk overschakelen van zijn taal naar het Engels.

Persoonlijk vind ik dat MS gewoon een ENG-core moet uitbrengen met daar dan omheen de taal van de regio, dit scheelt in patchtijden en de klant kan dan eventueel nog makkelijk overschakelen van zijn taal naar het Engels.
Dat is al zo bij Vista (alle versies), WS2008 (alle versies) en nu ook Seven (alle versies), dus ik begrijp niet goed waarom jij ge-mod wordt op: 2 (informatief), want daarnaast zeg je helemaal niets nieuws.

De MUI-LanguagePacks's "nl-NL_LP.cab" worden in 26 (Vista/WS2008) tot 32 (Seven) talen aangegeven in de WindowsUpdate-Pane van Vista, WS2008 en van Seven, als je daar tenminste recht op hebt, net zo als de Ultimate Extra's: DreamScene.

Licenties kunnen geupgrade worden, taal niet, dat houd in dat:
Windows Seven Ultimate NL, upgraden naar
Windows Seven Ultimate EN-USA (ENU), een verse installatie moet zijn.

Toch kun je dit omzeilen, doorop de ISO/DVD het volgende te wijzigen:
SOURCES\CVersion.ini
Editen naar een lager build nummer, van (origineel):
[HostBuild]
MinClient=7233.0
MinServer=7100.0
naar:
[HostBuild]
MinClient=5564.0
MinServer=6001.0

Ik heb op een pc hier Windows 7 Home premium geinstaleerd met een Nederlands taalpakket eroverheen dmv Windows update... T kan dus ook met dit OS

Ik zie niet in wat dat met de taal te maken heeft. Family Pack is een constructie met licentie sleutels, dat staat lijkt me los van taal pakketten. Lijkt me ook gewoon mogelijk om Ned. Family Pack te kopen en daarover heen bijv. Frans taal pakket te installeren. Ik zie niet is waarom dat niet mogelijk zou zijn tenzij dat Microsoft het software matig onmogelijk maakt.

Misschien iets met wetgeving?

De "Family Pack" is een Retail Pakket, deze bevat één Source-DVD met 3 codes.

Op de Source-DVD staat in de "Sources" Directory een bestand: "EI.CFG"
Daar staat in:
[EditionID]
HomePremium
[Channel]
Retail
[VL]
1
Maak een ISO van deze DVD,
Delete dit ene EI.CFG bestand,
Sla het op als een Bootable ISO (ISO96/UDF1.2 formaat, branden op 2,4 Speed!!!! ),
Brand de DVD, en installeer hem, er verschijn nu een keuze menu tijdens de installatie, je kan nu kiezen: Starter, Home Basic, Home Primium, Professional, Business, en Ultimate.
(Enterprise staat er dus niet tussen, dat is een aparte Source DVD, van een andere grote.)

De Family Pack zijn dus 3 licentie Keys die recht geven op 3 installatie/activaties van Windows Seven Home Premium, duidelijk nu? ;)

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op woensdag 26 augustus 2009 12:18]


Ik kan me zo maar eens voorstellen dat dat met de taal te maken heeft. In België zit je natuurlijk altijd met het 'probleem' dat er Nederlands en Frans (en een heel klein beetje Duits) wordt gesproken. Aan de andere kant. Zwitserland staat er ook bij.
Zie het probleem niet echt;
Nederlands : check (komt in Nederland uit)
Frans : check (Frankrijk is ook van de partij)
Duits: Ja Ook Duitsland

dus op taalgebied is er geen probleem.

Trouwens verkies toch een Nederlandse versie boven een Belgisch-Nederlandse versie.

in een aantal instellingen zie je dan duidelijk dat het een franse port is en dat sommige key's vast zitten aan gouache, haut, bas, surprimer en andere onzin.
Als het geen Engels is, dan tenminste een echte Nederlandse versie en geen flauw frans afkooksel.

in een aantal instellingen zie je dan duidelijk dat het een franse port is en dat sommige key's vast zitten aan gouache, haut, bas, surprimer en andere onzin.
Dat heeft te maken met de toetsenbordinstellingen (Belgisch-Nederlandse indeling is een port van de Belgisch-Franse indeling, zeg maar). Er is geen Belgisch-Nederlandse versie van Windows. De Nederlandse Windows is dus dezelfde software in Vlaanderen en Nederland.

Waar jij over spreekt is een verschijnsel dat je krijgt wanneer je je toetsenbordtaal op Frans zet. De Nederlandse versie van windows die in NL verkocht wordt is identiek aan degene die in BE verkocht wordt.
Vroeger zette je als Belg uit gemak je toetsenbord op frans vanwege de azerty layout. De laatste jaren kies je als azerty gebruiker voor Dutch (Belgium) waardoor je azerty krijgt en de benamingen van je toetsen ook in het Nederlands zijn.

[Reactie gewijzigd door Boeboe op dinsdag 25 augustus 2009 14:44]


Ook met Dutch (Belgium) krijg je Franse toetsennamen (tenminste, in XP is dit zo).

Ik snap verder niet waarom iemand vroeger(?) zijn layout op Frans zou zetten om azerty te krijgen. De Franse en Belgische azerty layouts zijn geeneens dezelfde! En de Belgische layout zat al in dos ('keyb be') en 16-bits Windows versies. Ik zie echt niet waarom iemand zou zitten prutsen met een Franse layout.

Microsoft prutst met een Franse layout om via die de Belgische layout te maken.
Denk ik dan toch. Ik baal ook regelmatig als Vista het toetenbord op Nederlands zet.
De gewone letter-toetsten zitten wel hetzelde maar haakjes, puntkomma, min, plus enzo zitten allemaal anders. Vrijwel alle pc's worden effectief geleverd met een Engels-Internationaal toetsenbord, en daar is 90% ook aan gewend. Het echte NL-toestenbord wordt alleen gebruikt door mensen die vroeger op een gewoon typmachine hebben leren typen.

VS-internationaal bedoel je, ik heb een engels toetsenbord op m'n x31 en hier zit de @ op de plek ven de :
is wel even wennen maar altijd nog beter dan wennen aan azerty of stikkers gebruiken 8o)

Vaak staat in software licenties dat je het product alleen mag gebruiken in het land waarin je het hebt gekocht. (Om prijsverschillen tussen landen te handhaven.) Maar goed, dat zal wel niet voor software van microsoft gelden, omdat zij hier wel problemen mee zouden krijgen.

Lijkt me juridisch eenvoudig te kraken, iets met vrij verkeer van goederen tussen EU-landen. Dan mogen ze gaan uitleggen waarom software daar niet onder zou vallen :P

Ms weet natuurlijk dat de Belg tegenwoordig alles in Nederland gaat halen. Heeft ook niet veel nut want de Walen kopen hun versie in Frankrijk, wij kopen ze in Nederland en dan heb je je eigen taal.

België moet nog een paar weken wachten tot Microsoft weer een week heeft zonder nieuws. Dan verzinnen ze wel weer een persberichtje om in de publiciteit te blijven. Een versie meer of minder of wat gerommel aan de prijs. De komende tijd zullen we nog wel veel van dit soort berichten gaan krijgen.


Zet er dan Ubuntu op en draai je games maar via Wine.

150 euro vind ik reuze meevallen... Als je dat door 3 kan delen (bij mij thuis wel iig) dan houd je 50 euro over voor een toch wel fijn besturingssysteem :)

Toch wacht ik nog wel even met de aanschaf van win 7. 2 van de 4 computers van familie hier thuis draait nog vrolijk Windows Xp met slechts 512Mb en een enkele 1Gb aan werkgeheugen. Ook stelt de rest van de hardware niks voor (pentum D en P4).

Maar zodra dat een beetje opgekrikt wordt ga ik het zeker voorstellen, aangezien Win 7 op mijn dualcore toch een stuk beter draait dan vista :)

[Reactie gewijzigd door Wackoz op dinsdag 25 augustus 2009 12:28]


Als Windows7 op een Atom moet draaien, moet het volgens mij ook prima op een P4 kunnen hoor!

Wacht niet te lang dan, ik begrijp uit het artikel dat je voor 1 sep moet bestellen dan.

edit: te snel gelezen, je kan vanaf 1 september bestellen !! haha

[Reactie gewijzigd door DarkTemple op dinsdag 25 augustus 2009 13:17]


Nee hoor, vanaf 1 september kan je pre-orders bestellen en ik neem aan dat het Family Pack gewoon te koop blijft totdat Windows 7 uit de schappen verdwijnt.

150 Euro voor een 3-pack terwijl een enkele Windows Home Premium 199 kost?
http://emea.microsoftstor...crosoft/Windows/Windows-7

Windows 7 Home Premium
Voorverkoop
Downloaden
€ 199,99

Volgens mij is de 3-pack een upgrade en de €199 WHP een retail versie.

Klopt helemaal, eindelijk iemand die weet wat ie zegt... ;)
de Family 3 Pack is een Licentie Key Upgrade van WinXP/Vista naar Seven.

Niet een Software Binaries Upgrade, die DVD's zijn vrijwel eender / gelijk, behalve:
De Source-DVD is ook dezelfde Source om andere versies te installeren,
lees de 2 verhalen hier verder boven van mij over CVersion.INI en EI.CFG. ;)

[Reactie gewijzigd door HoeZoWie op woensdag 26 augustus 2009 12:28]


Het is dan ook een upgrade licentie. Je moet dus al Vista 9of XP) hebben.

Wat ik mij dan afvraag is of je, wil je 3 exemplaren gebruiken, dus 3 keer een licentie van XP of Vista nodig hebt. Of kan je met 1 licentie van bv Vista, 3 andere upgraden?

Moet je elke keer je herinstalleert eerst terug vista erop zetten ? Hoe zit dat eigenlijk met de RC , kan je daar van upgraden?

Nee hoor, net zoals de vorige Windows versies, is het bij een upgrade installatie voldoende om alleen de key van de 'vorige' Windows versie op te geven. Mogelijk moet je ook het medium even invoeren, maar dat verschilt per versie.

Waarschijnlijk volstaat bij herinstallatie het invoeren van de "oude" Vista dvd voor controle. Daarna is Win7 gewoon schoon te installeren.

niemand met een prebuid systeem heeft heeft nog een instalatie DVD.....

Nee niet zonder bepaalde trucs kan je van de RC upgraden naar de RTM.
Tevens kan je in het stuk lezen dat de voorwaarde om te kunnen upgraden van vista of XP het beschikken over een geldige licentie van XP of Vista zal zijn.
En je zal dus moeten pre-orderen en wel voor 1 sep.
De geleverde versie zal een volledige versie zijn en dus het instaleren van XP of Vista Als je wil herinstalleren zal het dus niet nodig zijn om eerst Vista of XP te instaleren.

Nou nog ergens een pre-order kunnen vinden voordat andere alle gelimiteerde kopies hebben weg gekaapt! Als iemand een tip heeft....

150 euro is een zeer schappelijke prijs om al je pc's (of iig de meest gebruikte) gelijk op windows 7 te zetten. Is zelfs goedkoper dan een family pack van OS X (afgezien van de laatste dan natuurlijk). Alleen raar dat het in belgie niet te koop is, maar die kunnen dan gewoon in Nederland (of Frankrijk/Duitsland) hun versie kopen.

Ik vraag me alleen af waarom ze alweer voor een N-versie hebben gekozen. Was dit echt nodig voor de EU (of iemand anders?)

Ik vraag me alleen af waarom ze alweer voor een N-versie hebben gekozen. Was dit echt nodig voor de EU (of iemand anders?)
Nee, ze willen de EU voor zijn door nu al een N versie aan te bieden zodat de EU straks niet kan klagen.

mooi :)
dan kan naast mijn nieuwe desktop mijn netbook en oude pc ook op windows 7 draaien; om voor allemaal een aparte licensie kopen vind ik een beetje overdreven maar 150 euro voor 3 licensies upgrades (pc/netbook draaien nu XP) is nog wel te doen. wel zo handig voor het thuisnetwerk (i.v.m homegroups) :)

[Reactie gewijzigd door accountabc op dinsdag 25 augustus 2009 12:36]


ik draai nu de 7057 build van windows 7, maar als ik dan wil upgraden (eigenlijk downgraden...) naar zo'n family pack, word het dan ook weer helemaal moeilijk doen met een herinstallatie? of kunnen ze gewoon wat functionaliteit wegnemen...

Ik ben bang dat ik gewoon moet gaan formateren en opnieuw die home edition moet installeren...

Als je 7057 als Ultimate hebt geïnstalleerd, dan zul je moeten herinstalleren.

als je nu 7057 draait is he toch een upgrade ?
Dacht dat de RTM zelfde was als de RC2 aka 7100.
Nuja herinstalleren moet je toch, dat was al bij de RC gezegd.
Natuurlijk zijn de RC's ultimates en betreft de family pack home premium, dus in dat opzicht wel een downgrade.

Dus als ik het goed begrijp koop ik eigenlijk een " drie keer upgrade " omdat ik per sé een geldige windows xp / vista licentie moet hebben VOOR dat ik dit family pack kan kopen? Mocht dit zo zijn dan is dit zeer spijtig want 3x een licentie voor 150 euro had ik wel willen kopen :)

Valt onder een geldige windows xp / vista licentie ook een OEM key overgens? :)

[Reactie gewijzigd door Timv37 op dinsdag 25 augustus 2009 12:31]


Ja. En 150 euro voor 3 upgrades is zéér schappelijk. Bedenk je wel dat een full license je 200 euro per stuk kost.

ik vind het briljant, dit principe kennen we al van Office Home & Student, maar ook Symantec maakt er gebruikt van met de Norton Antivirus suite, en ik merk hier dat die best aanslaat

Hmm... ok. ik heb hier 3 netbooks met een bijbehorende XP-licentie. Dus wij komen ook in de aanmerking? Of moet ALLE computers die de familypack wilt gebruiken een licentie hebben?

Je 3 netbooks komen in aanmerking ja. En als jij voor de overige geen legale licentie van XP/Vista hebt, dan komen deze dus niet in aanmerking voor dit FamilyPack.
«  1  2  3  4  5  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 12:23 Video Assassin's Creed II
Vorige 11:44 Sony's 'magic wand' verschijnt voorjaar 2010
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011