Kamera Express

10.908 producten en 13.298 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Kamera Express

Review toevoegen

Algemeen

Een TV gekocht, van tevoren naar verduidelijking van retour verzending gevraagd mocht ik niet tevreden zijn. Die zouden 30 euro zijn met verzending via een eigen vervoerder.
Krijg ik de TV geleverd zit er een briefje bij met 'Belangrijke informatie voordat u deze TV uitpakt' waarin voorwaarden staan die ik voor aankoop niet te horen gegregen had maar waar ik eigenlijk al aan vast zit omdat retourzending al 30 euro kost.
Deze voorwaarden zijn naar mijn idee ook nog eens uitermate onredelijk.

Zo mag de TV bijvoorbeeld maximaal 1 uur gebruikt worden en anders kost het je minimaal 15% van de aanschaf prijs naast de 30 euro die ik al zou moeten betalen voor retour kosten.

Voordat ik de TV ingesteld had met een Smartthings account wat via de telefoon moet (wel fijn, dat wel), de TV aan Homey gekoppeld had en de PC correct aangesloten (4K HDR 60FPS) was dat uur al lang voorbij.

Nu kijk ik nooit via de kabel maar eigenlijk alleen via een PC en dan voornamelijk uitzending gemist e.d.
Daarnaast wilde ik ook goed testen of de integratie met Homey goed zou werken.

Voor de PC had ik al een andere videokaart nodig, omdat, zo bleek, deze niet goed genoeg was voor deze resolutie, refresh rate en kleurdiepte (12 bpc). Daarnaast moest mijn receiver een firmware update hebben om 4K 60FPS HDR passthrough mogelijk te maken met verborgen menu instellingen e.d. die ik uiteindelijk toch niet nodig bleek te hebben. En je snapt dat de HDMI kabel zonder receiver natuurlijk net niet lang genoeg was om bij de TV te komen. Ook de software is nog niet rijkelijk voor handen, zo ondersteunt de officiële Kodi nog geen HDR. Voordat ik dus een demo 4K film met HDR in 60FPS kon bekijken zoals die in showrooms ook draait was ik dus heel ruim voorbij dat uur.

Ik snap niet wat ze daar denken, dat ik met plezier bij hen 30 euro retour kosten wil betalen? Ik koop een TV omdat ik de intentie heb deze te willen houden, daarvoor heb je niet dat soort idiote extra voorwaarden nodig die er na aankoop nog eens bij moeten. Als ik niet de intentie zou hebben te kopen was ik wel voor een van de andere leveranciers gegaan waarbij ik gratis zou kunnen retourneren.

De TV zelf voldoet gelukkig aan mijn verwachtingen, maar die extra voorwaarden die vooraf niet duidelijk aangegeven zijn vindt ik ronduit onacceptabel.

Nog een voorbeeld van niet acceptabele aanpassingen achteraf:
Op hun website staat:
Mocht uw bestelde product bij ontvangst defect blijken te zijn, verzoeken we u ons daar direct na ontvangst van op de hoogte te stellen volgens de retourprocedure. U heeft hier, na ontdekking van de schade, wettelijk twee maanden de tijd voor.
In de papieren aanvulling staat:
Meldingen m.b.t. schade kunnen alleen binnen 24 uur na ontvangst in behandeling worden genomen.
Dus wat is het nu?

Verzending

Ik was zelf niet thuis, maar de bezorgen heeft de TV netjes binnen neergezet op een plek waar mijn kinderen deze niet per ongeluk konden omgooien. Erg aardig.

In de middag besteld, en de volgende ochtend werd er al geleverd, ook nog eens hartstikke snel dus.

Klantenservice

Ik had van tevoren al gezien dat je verzendkosten voor retourneren zelf moet betalen. Wat er op de website niet goed weergegeven is hoe dat dan moet met een TV. Stuur je die gewoon als pakket met PostNL?

Daarnaast had ik een vraag gestuurd of een menu optie, die volgens de handleiding mogelijk niet aanwezig was, op het model dat ik wilde kopen wel echt aanwezig was (IP afstandsbediening, om te kunnen koppelen met mijn Homey)

Daarover dus een stel vragen gesteld, en dan krijg ik alleen als antwoord dat retourverzending van TV's vanaf 55" en groter met hun eigen vervoerder moeten.
Dan beantwoorden ze dus nog niet de andere vragen en vertellen ze ook niet wat dat dan kost. De extra retour voorwaarden die op de doos geplakt zijn vertellen ze er ook niet even bij.

Al met al was de communicatie bepaald niet vlekkeloos, met als dieptepunt dat als ik meer wil weten ik maar even naar de showroom moet komen. Daarvoor koop je toch niet bij een webwinkel?

Verzending: Score: 2

Algemeen

Bestelling geplaatst voor twee producten. Na 4 werkdagen nog steeds geen gehoor over deze bestelling. Na vele telefoontjes, Kreeg ik eindelijk een medewerker te spreken. Deze gaf aan dat de producten nog steeds niet op een locatie waren geleverd waardoor de producten nog niet waren verzonden. Dit terwijl ze een levertijd van maximaal 4 werkdag beloven. Na veel onderhandelingen, eindelijk de medewerker zo ver gekregen om alvast een product op te sturen en de andere na te sturen. De week erna weer geen bericht, dus opnieuw telefonisch contact gehad en nu bleek dat ze het product niet meer op voorraad hadden. Ze kwamen met geen tegemoetkomingen waardoor we ons tweede product hebben moeten annuleren en dit voor een duurdere prijs weer ergens anders hebben moeten kopen. Kortom ze komen hun beloftes niet na.

Verzending

Levertijd was langer dan ze beloven. Wanneer het verstuurd wordt, is het de volgende binnen.

Klantenservice

Meerdere malen gebeld zonder gehoor. Ze willen niet terug bellen maar mailen.

Klantenservice: Score: 0

Algemeen

Had het product al uitgezocht door het lezen van veel reviews.
Bestellen bij Kamera Express had mijn voorkeur, vanwege de beschikbaarheid, levertijd en duidelijke website (levertijd, garantie)

Verzending: Score: 0

Algemeen

Een soundbar besteld. Volgende dag werd deze geleverd, echter zat de soundbar vol deuken. Kan gebeuren natuurlijk. Na even telefonisch contact gehad mocht ik de soundbar terugsturen en zouden ze de verzendkosten vergoeden.

Bij het terugsturen had ik op hun formulier netjes aangegeven dat ik een vervangend exemplaar wil ontvangen. Helaas ging dit niet goed, in het mailtje wat ik heb ontvangen van de retour afdeling werd vermeld dat ik geld terug zou krijgen. Bovendien hadden ze te weinig verzendkosten vergoed.

Uiteraard hier meteen achteraan gebeld, heel moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen, lange wachttijden en na 10 minuten krijg je automatisch een voicemail. Uiteindelijk na meerdere pogingen iemand aan de lijn, kan deze me niet helpen omdat de retour afdeling apart is en deze telefonisch niet bereikbaar zijn (hoe vreemd ook). Het beste wat ik kon doen was antwoorden op de mail. Dit maar gedaan met de melding dat ik een nieuw product wil.

Na enkele dagen pas weer een vaag antwoord dat ze gewoon geld terug storten. Uiteindelijk ben ik dus anderhalve week bezig geweest, meerdere keren geprobeerd te bellen en mail en niets verder.

Gelukkig het geld uiteindelijk weer terug ontvangen (dit duurt ook nog enkele dagen) en de soundbar maar ergens anders gekocht. Communicatie met deze partij is heel moeizaam...

Klantenservice

Zie het verhaal bij algemeen over de slechte en moeilijk bereikbare klanten service.

Algemeen

De website zit prima in elkaar. Het minste werk na het uitzoeken van de camera was de betaling!

Verzending

Keurig op tijd geleverd in een onbeschadigde verpakking. Goed verpakt, ze weten wat ze doen.

Klantenservice

Over het algemeen redelijk vlot bereikbaar en meewerkend / meedenkend.

Verzending: Score: 2

Algemeen

Tv zoeken, bestellen en betalen is zo gedaan. Product wordt dezelfde avond nog verzonden, alleen daarna gaat het (soms?) mis...

Verzending

Maandag rond 10:00 bestel ik een TV. Betaal netjes met iDeal, dus het geld is direct binnen. TV wordt netjes dezelde avond op de bus gedaan en de volgende ochtend zou hij bezorgd worden. Helaas, dinsdag niks ontvangen. Ok, Coronatijd, zal wel wat later worden. Dinsdag middag is de status "Zending gesorteerd". Woensdag ochtend zou hij bezorgd worden, maar ook niks. Na contact met Kamera Express wordt er een PostNL onderzoek gestart. Dit onderzoek duurde > 7 dagen. Hierna heeft Kamera Expres na aandringen gelukkig een nieuwe TV verzonden. In heb nadrukkelijk gevraagd om geen PostNL te gebruiken. Dit zouden ze ook doen, het zou via Thijse verstuurd worden. Echter 10 min later krijg ik een Track en Trace van PostNL opgestuurd! Echter ditmaal ging de verzending vlekkeloos en gelukkig heb ik nu mijn TV in huis. Heel benieuwd wat er uit het PostNL onderzoek uiteindelijk komt.

Klantenservice

Na voldoende aandringen is gelukkig een 2de tv verzonden, dus dat is wel netjes. Ondanks dat PostNL dus nog ergens een TV van hun in bezit heeft.

Algemeen

Canon R5 gereserveerd en die is keurig geleverd, klein aandachtspuntje is de communicatie tijdens de reservering, die is zeer matig (ontbreekt)

Verzending

Canon R5 is een prima camera en is een prima upgrade voor mijn D5MKII, als ik dan toch wat minpuntjes mag aangeven dan is dat het de verpakking, het is niet echt een cadeautje om uit te pakken.

Klantenservice

Het is even wachten maar je wordt netjes te woord gestaan.

Algemeen

via tweakers.net op de heldere en makkelijke website van Kamera Express. Goede product- toelichting met afbeeldingen en reviews. Aankoop eenvoudig op de website vanuit de luie stoel en betaling probleemloos.

Verzending

's avonds laat besteld, de volgende dag voor de middag al geleverd

Klantenservice

Had geen kontakt met de klantenservice dit keer, maar heb goede ervaringen met de winkel in Utrecht

Algemeen

Recentelijk verschillende aankopen gedaan en daarbij advies gevraagd bij Kamera Express Superstore in Capelle a d IJssel. Prima geholpen door het professionele en service gerichte personeel!

Verzending

Bestelde producten , Camerabody en objectief prima kwaliteit en goed geholpen om keuze te maken!

Klantenservice

Levering van een bestelde cameralens liep vertraging op en onbekend was wanneer deze wel te leveren zou zijn! Bestelling iom klantenservice omgezet naar andere lens! Top geen spijt van.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Na jaren sjouwen van mijn Canon 5D Mark II en III inclusief lenzen, Sony Camcorder en de aanschaf van een DJI Mavic Air 2 drone moest het roer om. Ieder reis ruim 9 kilogram aan apparatuur bij me. Na mijn laatste vakantie met veel pijn al mijn Canon apparatuur via Marktplaats verkocht. Met het budget uit de verkoop ben ik naar Kamera Express Den Bosch gegaan. Mijn voorkeur ging uit naar een lichte systeemcamera met een goede zoomlens. Ik had zelf mijn zinnen op de Sony RX10 Mark IV gezet. Maar mijn bezoek aan Kamera Express veranderde mijn blik….
Gezien mijn achtergrond met Canon 5D Mark II/III met bijbehorende lenzen, mijn wens om op lichtere apparatuur over te stappen en mijn interesse voor de Sony RX10 Mark IV, werd ik eigenlijk direct gewezen op de Fujifilm X-T4 (inclusief 16-80 mm lens; de 35mm equivalent voor mijn oude Canon 24-105 mm lens). Ik was eigenlijk volledig verbouwereerd…na jarenlang fotograferen met een Canon 5D Mark II/III overstappen Fujifilm? Die maakten in het verleden toch alleen filmrolletjes? Ik ben toen naar huis gegaan en heb me even aan paar dagen goed verdiept in Fujifilm. Ik heb alle recensies die ik maar kon vinden over de Fujifilm X-T4 gezien en gelezen. Wat is dit een ongelofelijk mooie camera en wat een geweldig advies van Kamera Express. Ik heb de camera nu een aantal dagen in huis, en genomen foto’s maar ook de videobeelden zijn bijzonder goed. Gisterenavond ben ik Den Bosch ingegaan en ook bij nachtfotografie performt de Fujifilm X-T4 bijzonder goed.
Zitten er geen nadelen aan de Fujifilm X-T4? Wat ik tot op heden nadelig vind aan deze camera is het feit dat Fuji zijn eigen raw (RAF) formaat heeft, wat helaas niet door Adobe PS en LR ondersteund wordt. Om dit op te lossen biedt Fuji een gratis versie CaptureOne Express aan die wel kan omgaan met het RAF-formaat. Een andere optie is om het RAF-formaat te converteren naar Adobe DNG-formaat. Qua video ben ik bijzonder onder de indruk van de Fujifilm X-T4, echter indien je onder het filmen in- of uitzoomt dan werkt de autofocus niet echt vlekkeloos. Ondanks dat ik de meest recente firmware van body en lens heb. Dit is een minpuntje waarvan ik hoop dat dit met nieuwe firmware in de toekomst opgelost gaat worden.
Ik ga verder met mijn ontdekkingstocht voor de Fujifilm X-T4 en wil de medewerkers van Kamera Express Den Bosch bedanken voor hun tijd en deze eye-opener voor de Fujifilm X-T4

Verzending: Score: 3

Algemeen

Pre order van camera. Netjes geleverd door kamera express. Het was rustig in de winkel.

Algemeen

Heb bestelling in winkel gedaan. Had de JBL Bar 5.1 al bestudeerd op internet. Veel goede reviews voor deze soundbar die overeenkomen met mijn ervaring. Je moet wel de manual downloaden want de meegeleverde "handleiding" is te summier. Standaard ingebruikstelling is redelijk eenvoudig, speciale functies en koppelingen vereisen wel het nodige zoekwerk. Bv HDMI-ARC werkte niet met mijn TV, dus optische kabel gebruikt. Deze staat in volgorde na de HDMI-ARC dus die aansluiting moet je dan niet meer gebruiken... Ook Logitech Harmony vereiste nogal wat voorbereiding. Chromecast is alleen geluid maar prima icm bv Spotify.
Geluidskwaliteit is uitstekend!

Volgende dag geleverd met PostNL

Verzending: Score: 4

Algemeen

De Fujifilm X-T30 gekocht en zeer tevreden over het product. De mee bestelde kitlens presteert zeer goed en de camera beschikt over veel opties. De camera is zeer geschikt voor iemand die met het kopen van een nieuwe camera ook meer van fotografie wil leren. In de verschillende menu's zitten enorm veel opties om precies uit de camera te halen wat jij wil.

Algemeen

Ik ben zeer tevreden over de service die Kamera Express mij heeft geboden.
De televisie had ik bij een andere aanbieder voordeliger gezien en Kamera Express ging hierin mee.

Verzending

Zeer snelle levering de televisie had ik de volgende ochtend al in huis.

Klantenservice

Diverse mailcontact gehad en kreeg snel antwoord, en gemaakte afspraken zijn nagekomen.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 3

Algemeen

Samsung The Frame via website besteld. Bestelproces verloopt goed.
Eerder dezelfde dag naar winkel in Rotterdam geweest waar het 2020 model niet in de showroom stond, alleen een model uit 2019. Ook geen demo van schilderij-functie kunnen krijgen.
TV werd na bestelling voor 23.59 uur helaas niet de volgende dag bezorgd, zoals op website aangegeven wordt.

Verzending

TV werd een dag later bezorgd dan bij bestelling op website vermeld.
Externe vervoerder gaf telefonisch aan dat zij de TV pas dag na de bestelling zouden ontvangen van Kamera Express.
Levering zelf was prima.

Klantenservice

Telefonische klantenservice is in orde, goed bereikbaar en behulpzaam.
Klantenservice per mail haalt de 24 uurs reactietermijn ruimschoots niet, over vraag mbt late levering.

Algemeen

De productinformatie op de website was fout. Ik werd daags nadien opgebeld met vele excuses over dit ongemak.

Algemeen

altijd een goede service, snel, hulp bij vragen, goeie prijs, makkelijke web site en veel assortiment.

Snelle levering.
Apparaat was in perfecte staat bij levering.

Na 1 maand is er iets stuk gegaan. Nu ben ik nog aan het wachten wanneer deze kan hersteld worden.

Tot nu toe al een goede ervaring.

Klantenservice

Nog geen antwoord gekregen na 2 dagen.

Algemeen

De webshop werkt goed, aanbod is meer dan ruim voldoende. Voorraad is ook altijd duidelijk aangegeven.

Verzending

Zending altijd netjes verpakt en op tijd geleverd.

Klantenservice

Er was een probleem met mijn product, vakkundig zonder mokken en morren snel opgelost.

Algemeen

Eerder al een keer bij Kamera Express besteld. Ook deze keer: makkelijk bestellen via de website, dezelfde dag nog een bevestiging en gebeld worden over wanneer ik het graag geleverd zou willen hebben, en de afspraak werd ook nagekomen. Ook een pluspunt: ik kan met AMEX betalen.

Verzending

Staat van aflevering was snel, mooi op tijd, en de transporteur zette de doos op de mij gewenste plek neer. Prima.

Klantenservice

Nadien nog telefonisch contact gehad omdat ik iets niet werkend kreeg. Daar heb ik achteraan moeten bellen, anders was het een vijfsterren beoordeling geweest.

1 2 3 ... 530

Scorekaart voor Kamera Express

Algemeen Score: 4.5
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 4.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg