Door Jurian Ubachs

Redacteur

Marvel's Avengers Preview

Wennen aan nieuwe helden

15-06-2019 • 13:00

103

Singlepage-opmaak

Voorlopige conclusie

Een nieuw op The Avengers gebaseerd product maken terwijl de wereld net Endgame heeft gezien en een absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van Marvel heeft beleefd, is niet makkelijk. Het is logisch dat Marvel's Avengers vergeleken wordt met de films uit de Cinematic Universe, en het is ook logisch dat de game die vergelijking niet aan kan. We hebben echter vertrouwen in de kwaliteiten van Crystal Dynamics en de andere studio's die meewerken aan dit project. De singleplayer-gameplay zit boordevol actie en laat gamers actievolle momenten beleven zoals je ze ook ziet in de films. We zijn erg benieuwd wat de coöperatief speelbare stukken zullen toevoegen aan de game. Het klinkt alsof die stukken goed zullen zijn voor meer speeluren dan het singleplayer-deel, dus voor we al te stellig positief kunnen zijn, moeten we nog even afwachten wat dat gaat worden.

Bovenstaande beelden zijn uit de trailer gehaald. Officiële screenshots waren niet beschikbaar.

Reacties (103)

103
100
67
3
1
28
Wijzig sortering
Het probleem is inderdaad de uncanny valley hier. Aan de ene kant lijken ze niet op hun film varianten, maar tegelijk is het verschil ook niet groot genoeg, waardoor je wel ziet dat het de film varianten moeten voorstellen. Ze hadden totaal andere gezichten moeten nemen.
Exact dit... Ik kan me er enkel aan storen dat ineens een andere 'persoon' de rol speelt. Het klopt niet. Het lijkt er wel op, maar het is het niet. Alleen om die reden al sla ik denk ik deze game over. Dit zou me dwars blijven zitten.
Op zich weinig, maar je verwacht dat als je een avengers spel speelt, met de avengers die je kent uit de films, die karakters ook daadwerkelijk kloppen. Het is immers een groot deel van het spelgevoel.

Als ik een spel John Wick noem, moet ik ook niet aankomen met een avatar van mijn buurman en zijn kat.
Bij de Marvel comics zijn er ook steeds andere schrijvers en tekenaars. En dan zie je duidelijke verschillen qua stijlen etc.

Bekijk de superhelden maar eens uit de comics van de jaren zestig met die van 1990-2010.

Het grote publiek zijn de films gewend, maar bij de comics is het vrij normaal dat de superhelden/karakters afwijken.

Robert Downey Jr. kan niet oneindig Iron Man spelen bijvoorbeeld, waarbij op gegeven moment zelfs geld het verschil niet meer kan maken. ;)
Totdat CGI zo goed is dat een acteur alleen nog maar geld krijgt voor portretrecht en niet meer hoeft te acteren. Zie Arnold Schwarzenegger in de laatste terminator of Samuel L Jackson in captain marvel.

Dan maakt het niet uit of een acteur te oud is (of niet eens meer in leven)
SLJ acteerde wel ik Captain Marvel, maar ze hebben hem jonger gemaakt met CGI. Maar hij heeft wel alles nog geacteerd.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 23 juli 2024 18:08]

Klopt, maar het zal echt niet lang duren voordat deze techniek economisch breed inzetbaar is. Kijk maar naar de tech demo's van gpu's voor consumenten pc's en hoe ver dat al is.
Het probleem met complete personen met CGI neerzetten, zijn toch vaak de ogen. Jonger maken is dan iets makkelijker omdat je de ogen nog hebt. Planet of the apes (al waren dat geen mensen) werden ook de echte ogen van de mensen gebruikt.

Maar kijk je bv naar Star Wars Rogue One, zie je toch echt wel hoe nep Grand Moff Tarkin en Prinses Leia waren. Al zal dat natuurlijk in de toekomst nog wel beter worden en kan men bv echte ogen gebruiken.
Ik denk net dat het de imperfectie van mensen is die we duidelijk onderscheiden.
Hoeveel koste die scene met Grand Moff Tarkin in Star Wars, 10 miljoen?
En toch zag je in de eerste frame als dat het cgi was.
Ik vindt het wel grappig dat ze voor deze game dan niet naar een comic boek hebben gekeken voor hun characters te maken, de iron man suite is die van de films maar hij lijkt dan niet op RDJ.
En toch zag je in de eerste frame als dat het cgi was.
Ik kwam er veel later pas achter dat hij het niet echt was... Dus als je het tevoren niet wist was het niet echt zichtbaar (voor mij in ieder geval).

Wat deze game betreft vind ik het erg slechte keuze dat ze wel tegen de film aanschurken, maar met andere gezichten. Sluit helemaal aan bij de films óf helemaal niet (en baseer je puur op de comics).

Nu blijf je als speler steeds bewust zien dat het karakter is uit de film met een afwijkend gezicht. Dat werkt niet. Dat leidt af van het spel.
Hopelijk laten ze als eerbetoon Stan Lee mbv CGI in iedere Marvel-film terugkomen. Zodat over bv 100 jaar men nog steeds hem in films (... of spellen) ziet.
Ik meen gelezen te hebben dat er een heleboel extra Stan Lee scènes al zijn opgenomen die algemeen inzetbaar zijn in toekomstige films. Hij is vaak genoeg in een eigen shot te zien zonder de hoofdpersonen van de film zelf.
Ik weet niet of ik dat zou willen eigenlijk... Er is maar één Stan Lee! Ik denk dat ik het liever wat subtieler zou zien. Zeg een afbeelding van Stan Lee in een krant in de film, of ergens op een poster/billboard oid... Vind wel dat hij er in moet blijven! Een Marvel film zonder Stan Lee cameo is geen Marvel film ;)
Echter het grote publiek wat alleen de films kent is ook de doelgroep voor deze game.
En dan kun je wel als strippurist aankomen met jouw, zeer valide, argumenten, maar dat gaat niet werken.

Deze game heeft dezelfde vibe als een actionfigure van Shrek, die door rechten green swamp monster moet heten en duidelijk niet helemaal klopt.
Als je de films kent dan heb je al heel wat spider man acteurs gezien en diverse hulk-incarnaties, om maar wat te noemen. Als je alleen de MCU films hebt gezien dan ben je alleen twee verschillende Hulk-acteurs en twee verschillende Rhodies gezien, zover ik weet.
Ik ben overigens niet tegen het gebruik van dezelfde acteurs voor dezelfde karakters en ben daar zelfs vóór. Ik hoop dan ook dat Disney de MCU verder uitbouwt en wellicht een nieuwe reeks begint van 30+ films dat leidt tot een climax. Er zijn nog aantal verhaallijnen in de strips die daar (losjes) voor gebruikt kunnen worden.

In die nieuwe reeks hoop ik dat ze dezelfde acteurs gebruiken, maar mocht er voor gekozen worden om compleet overnieuw te beginnen qua acteurs dan begrijp ik dat ook wel. Áls Disney trouw* blijft aan haar fans en aan de kwaliteit dan denk ik dat dat vast ook goed komt.

*Legio voorbeelden waarbij dat niet was, waarbij Disney het Star Wars universum om zeep aan het helpen is, vanwege foute keuzes en politiek correct, te commercieel gedrag, gebruik (van zo lijkt het) oppervlakkige jeugd/tiener Disney-sterren etc.
Ik vind het allemaal overdreven hoor, Spider-man voor de ps4 speelde je ook niet als de spider-man van spiderman homecoming of in de batman arkham series als de batman van de dark knight. Hoor je ook niemand over, daarnaast hebben de comics 100 verschillende iron man's en captain america's.
En zelfs binnen MCU hebben we al 2 Bruce Banners gehad en zitten we nu aan de derde spider-man.
2 Bruce's Banners is correct, maar hoe kom je er bij dat we 3 Spider-Man hebben gehad in de MCU? Zowel de Sam Remey als de Amazing Spider-Man films maken geen deel uit van de MCU (zelfde geld voor Venom trouwens, al denk ik dat er maar weinig mensen zijn die denken dat dat het geval is). De eerste keer dat we Spider-Man in de MCU zagen was in 2016 in Captain America: Civil War.

[Reactie gewijzigd door JoeyPrr op 23 juli 2024 18:08]

Hoezo zijn de spiderman films geen MCU? Dat is een serieuze vraag, ik weet namelijk niet hoe MCU dan is afgebakend.
@Amasik had het al een beetje uitgelegd, maar hier is een extra grote super-deluxe uitleg.

Het Begin
In de jaren 90 had Marvel het heel slecht en waren ze bijna failliet, om het bedrijf te redden besloten ze rechten van hun meest populaire karakters en groepen te verkopen aan de hoogste film studios.

Na die uitverkoop hadden ze alleen nog de rechten om de karakters te verfilmen waar niemand geld in zag, dit zou uiteindelijk de redding zijn voor Marvel!

De Andere Films
Aan FOX werden de rechten van de X-Men, Fantastic Four en Daredevil/Elektra verkocht. FOX maakten in de afgelopen 20 jaar een heel gros aan X-Men films, Fantastic Films, maar ook bijvoorbeeld Deadpool 1 en 2, Logan/Wolverine, etc. Sommige deden het goed, maar het gemiddelde was zeer wisselvallig. Sinds 2019 is de film-divisie van FOX gekocht door Disney, dat ook in het bezit van Marvel is, dus nu zijn al die rechten weer terug bij Marvel.


Aan Sony werden de rechten van Spider-Man, Venom en Ghost-Rider verkocht. In de jaren daarna maakte ze twee franchises van Spider-Man, drie films met Tobey Maguire. Vanaf 2012 hadden ze een nieuwe serie met Andrew Garfield genaamd 'Amazing Spider-Man', maar deze vielen zwaar tegen.

Daarom besloot Sony een deal te sluiten met Marvel (omdat die onderhand heel goed boerde), er komt een nieuwe Spider-Man (gespeeld door Tom Holland) die in de 'MCU' bestaat, en Marvel helpt Sony individuele films uit te brengen, maar altijd nog officieel onder de Sony naam.


Daarbij waren er ook een gros andere film series die gemaakt zijn door derde partijen, zoals The Punisher en Blade, maar samen met Daredevil en Elektra waren die allemaal terug bij Marvel omdat zij tijdens de grote verkoop een clausule hadden toegevoegd dat als er niet elke 8 jaar een nieuwe film word gemaakt, de rechten terug gaan naar Marvel.

Enfin,
De MCU
Omdat de grote namen weggekocht waren, wou Marvel wel hun eigen wereld opzetten. Maar ze mochten niet de X-Men en Spider-Man ez. gebruiken want die waren allemaal in handen van de concurrent vanwege die deals in de 90s.

Dus Marvel gooide het over een andere boeg, ze pakten een hele groep 'b-karakters', namen die niet meer super populair waren of nooit echt super populair waren zoals Captain America (vond men te oudbollig en niet stoer genoeg), Iron Man (Was altijd een beetje een 2e klasser), Thor (Te flauw en campy), Hulk (Te dom/bruut, niet interresant genoeg voor zijn eigen films), en een gros kleinere namen.

Met die namen hebben ze gewoon films gemaakt met schrijvers en regisseurs die wisten wat de fans wouden en wat het publiek wouden, eerlijk blijven aan de karakters en niet te dom, en natuurlijk die continuiteit dat alle films in één gedeelde wereld afspelen.

Tegen de verwachtingen in wist Marvel de fans te pakken, want eindelijk kwamen er films uit die een perfecte mix boden van 'fan service' en zomer blockbuster waar iedereen van kon genieten. En in de jaren daarna zijn ze door blijven bouwen.

Slot
Maarja, uiteindelijk is het allemaal verwarrend omdat al die films karakters van marvel hebben, maar niet in de MCU zitten. FOX had zijn eigen wereld, Sony deed zijn eigen ding, en Marvel heeft pas in de afgelopen jaren die karakters terug weten te krijgen.

Maar dat betekend dat alle oude films geen onderdeel van de MCU zijn. Misschien in de toekomst nieuwe films weer wel, en daar zijn fans wel zeer enthousiast over!

Hier is nog een link van alle officiele MCU films en series, zodat je kan zien wat wel en wat niet in die wereld zitten.
https://en.wikipedia.org/...niverse#The_Infinity_Saga

[Reactie gewijzigd door deknegt op 23 juli 2024 18:08]

Wat meer uitleg idd, maar op de telefoon duurt zo'n reactie nogal lang. :)

Als toevoeging de opmerking dat de overnames van Disney de reden zijn dat Netflix eerst een aantal Marvel series had maar Disney wilde die terug hebben.

Om het nog verwarrender te maken:
The Human torch van de fantastic four werd door dezelfde acteur gespeeld als captain America.
En de Romanov twins zijn eigenlijk de kinderen van Magneto. Maar omdat Marvel studios niet de rechten had op de Mutants hebben ze er een andere draai aan gegeven in de MCU.
Het meest spectaculaire aan dat laatste is dan ook dat je twee films in één jaar had met twee dezelfde karakters die niet in dezelfde universe zaten.

Eerst had je Peter Maximoff in de X-Men films, gespeeld door Evan Peters.
Dan had je Pietro Maximoff in Avengers: Age of Ultron, gespeeld door Aaron Taylor-Johnson.

Allebei in feite hetzelfde, alleen werd er in de Marvel films gespeeld met de achtergrond waardoor ze (Wanda en Pietro) niet (of misschien wel?) de kinderen van Magneto zijn. Omdat Magneto natuurlijk van FOX was, en die konden ze niet gebruiken!

Alsof het eerste verhaal niet verwarrend genoeg was! 8)7

[Reactie gewijzigd door deknegt op 23 juli 2024 18:08]

Ohja helemaal vergeten. Lekker verwarrend ja. :o

Leuke voor een poll. Voor mij won Evan Peters
De "mutants" in de mcu zijn "enhanced"s. Mogelijk gemaakt door ge-experimenteer door Hydra met de Mind Stone (Loki's Scepter).
Dus de Maximoff twins hebben powers, hun ouders (waarschijnlijk, volgens mij zijn ze dood) niet, en zal Magneto er dus niets mee te maken hebben.

Ik vermoed dat ze multiverse er nu meer bij gaan halen, Spiderman Far From Home gaat er mee aan de haal. Door tijdreis en infinity stone geklooi raakt de boel beetje instabiel, en ga je overlap tussen verschillende universes krijgen. Perfect excuus om mutanten te introduceren. En de animatiefilm Enter the Spiderverse (die ook over multiverse en meerdere versies van zelfde personage gaan) is ontzettend goed ontvangen.

Bij wijze van spreke, Magneto van een alternate reality, is zijn kinderen kwijt geraakt. Raakt in onze wereld (of andersom), en komt er dan achter dat zijn dochter nog leeft in de andere contuinity. Heb je dat weer rechtgebreid, en qua familie drama past het wel bij Magneto.

Alleen uitkijken dat het niet te comicbook-technisch wordt. De MCU films waren volgens mij met name zo succesvol omdat ze redelijk down to earth en simpel waren. Vind daarom dat ze het tijdreizen in Endgame best goed hebben aangepakt (veranderingen in verleden door tijdreizen, verandert het heden niet, zodat je geen vage "grandfather"-paradoxes krijgt). Maar dit Multiverse gebeuren kan natuurlijk wel snel campy worden.

Dus ben benieuwd.
Het verhaal wordt in ieder geval wel een stuk ingewikkelder.
De wereld van mcu is gemaakt door Marvel studios.

Voorheen was de licentie voor Spiderman door Marvel comics books aan Sony toegekend. Met als voorwaarde dat Sony om de X jaar een Spiderman film moest maken. Daarom is er opeens een Spiderman reboot geweest, ze hadden geen idee meer om de bestaande Spiderman verder te laten gaan dus begonnen ze maar opnieuw. (met veel 3D, want Sony moest natuurlijk ook tv's verkopen met 3D maar dan moet er wel content zijn).

Dus ja, 1 Spiderman in MCU
Spiderman is een man met een pak. Captain America is een persoon met een bekend gezicht.
Als het pak van beide afwijkt van de film, geen probleem. Echter door een ander gezicht wordt het een andere persoon en dus niet de capt. America die we kennen.
Captain America is in de stripboeken ook door meerdere personages gespeeld.
Echter 90%(?) van de spelers kent de karakters van het bioscoop scherm, karakters die al meerdere films vrijwel allemaal hetzelfde zijn gebleven.

Maar los daarvan, iedereen kan allerlei redenen geven waarom het allemaal wel mee valt, maar ik ben niet de enige die het opvalt. Sterker nog, kijk naar de eerste reacties en je zal zien dat verreweg de meeste toch echt neerkomen op wat ik aanhaal, de karakters komen niet overeen met de verwachtingen.
Maar welke impact heeft het daadwerkelijk op de verkoop straks, en wat zou het gekost hebben om de film acteurs en de benodigde licenties te betalen.

Dat het anders is wil niet zeggen dat het slecht is. In het begin van Spiderman op de PS4 vond ik het nog storend dat het niet de film acteur was. Maar heb het wel helemaal platinum gespeeld en raad het spel ook zeker aan.
En James Bond dan?
Toen de n64 versie van goldeneye uitkwam waren de hoofdrolspelers toch echt gemodelleerd naar de film spelers (voor zover mogelijk met de toenmalige techniek).
Ook heb je nu zat kampen door Bond X beter vinden dan Bond Y.
Daarnaast gaat de vergelijking redelijk schreef onder we het niet hebben over film vs film, maar een spel direct gebaseerd op een filmreeks met (grotendeels) steeds dezelfde acteurs
Ja, maar die games hebben een duidelijke eigen stijl, terwijl de Avengers game neigt naar de films qua vormgeving. Dat wringt.
Op zich weinig, maar je verwacht dat als je een avengers spel speelt, met de avengers die je kent uit de films, die karakters ook daadwerkelijk kloppen. Het is immers een groot deel van het spelgevoel.
^ Dat.

De game voelt gewoon aan als "chinese knock-off".

Als het echt waar is, en Crystal Dynamics wil dat je dit ziet als hun versie van de Avengers, dan hadden ze er goed aan gedaan naar de comic books te kijken en expliciet niet de (zeer gelimiteerde) MCU Avengers te gebruiken.

Wat betreft een eigen identiteit en het echte Marvel gevoel met een uitgebreide cast, zal Ultimate Alliance 3 op de Switch het veel beter gaan doen.

https://www.youtube.com/watch?v=D7qXZRcTftU
Aan de andere kant zullen andere Marvel superhelden minder gratis reclame opleveren. Een spel over de X-Men zal ook minder aandacht krijgen dan een Avengers spel vanwege de grote aandacht voor de films, ook al is het allebei Marvel.
Er gaat zoveel geld om in die franchises en er zit zo'n een batterij aan advocaten achter, dat je alleen maar afwijkende verhaallijnen krijgt, om rechtszaken te voorkomen. Superhelden, Star Wars, Star Trek interesseert me weinig meer.

Kom eens met wat nieuws, maak iets met minder budget.
Andere verhaallijnen, prima, graag zelfs. Maar dit is simpelweg een poging te cashen op bekende namen/figuren maar dan met andere gezichten vanwege rechten.

Aan de ene kant zie ik duidelijk wat ze voor moeten stellen, maar aan de andere kant ook dat er geen hout van klopt.
"We" kennen, vanaf het scherm in de bios, met z'n allen maar 1 iron man en die is toch echt Tony Stark. Echter niet in deze game en dat voelt goedkoop (wat het natuurlijk is omdat de rechten niet gegeven worden of schrikbarend duur zijn..)
Inderdaad voelt niet echt lekker.
Zal wel met geld te maken hebben maar toch. Vind het wel erg jammer.
Alleen is er meer Avengers dan de films. Die personages zijn niet uitgevonden voor de films maar de films zijn gebasseerd ops tripverhalen. Er is zoveel meer te vinden over deze personages dan wat je in de films ziet.
Uiteraard, maar hoeveel van de potentiële kopers van deze game weet dat, en belangrijker, leest ze ook?
Laten we wel wezen, de records die de laatste film behaald heeft, zijn niet gekomen omdat de strips ineens zo populair geworden zijn.
Een hele grote groep, veruit de grootste, is film fan en heeft geen (gedetailleerde) kennis van de strips.
Wat is er mis met een game caracters dat gebaseerd is op de orginele comics, ipv van de fims.
De karacters uiterlijk van de Avengers films is ook gecast en gebaseerd op de Marvel series comics, natuurlijk lijken ze op elkaar.

Ik heb liever dat ze geld steken in game play, dan in de rechten van acteurs, dat zie je toch niet meer na een half uurtje spelen. 8)7
Als ik een spel John Wick noem, moet ik ook niet aankomen met een avatar van mijn buurman en zijn kat.
Makkelijk voorbeeld, John Wick is altijd door dezelfde acteur gespeeld. Wat als je een Batman game speelt? Welke versie van Batman is dan de "echte"?
Is capt America door verschillende acteurs gespeeld? Ironman? Etc?
Nee, zelfs de Hulk, in "normale" vorm door meerdere acteurs gespeeld, is in Hulk vorm redelijk gelijk gebleven in de films.
Captain America is door vijf verschillende acteurs gespeeld:
Dick Purcell, Captain America (1944)
Arthur Pierce, Captain America (TV Series 1966– )
Reb Brown, Captain America (TV Movie 1979)
Matt Salinger, Captain America (1990)
Chris Evans, Captain America: The First Avenger (2011), Captain America: The Winter Soldier (2014), The Avengers (2012)

En de huidige Hulk lijkt niet echt op de eerste vertolking buiten de strips door Lou Ferrigno
Nou, het ziet er niet slecht uit. Maar nou ook niet beter dan een dertien-in-een-dozijn franchise game dat snel af moest zijn om nog mee te liften op de hype van de films.

edit: Dat is natuurlijk ook geen garantie op het eindresultaat. Ze hebben namelijk nog een jaartje om het op te poetsen.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 23 juli 2024 18:08]

Ziet er prima uit, ben wel benieuwd naar meer echte gameplay beelden. Ook grappig dat Google Stadia als release platform op de pre-order sheet staat
Dat je moet pre-orderen om een beta te mogen spelen?
Dat is voor de PS4. Er komt een “open” beta voor iedereen. Zal waarschijnlijk vlak voor release zijn om te stresstesten zoals ook met Destiny, The Division en Anthem.
Anoniem: 420148 @NrFive15 juni 2019 19:49
Tenzij jij bronnen kan vinden die ik niet zie, wordt er op het internet alleen maar gerept over beta-toegang wanneer je het spel koopt. https://store.na.square-e...3671/marvel-s-avengers-pc

Ze zullen niet de eerste zijn die dit uithaalt
Ik heb iets te veel interviews gekeken, dus zou dan terug moeten zoeken in welke ze het gezegd hebben, maar even snel googelen levert oa dit op:

https://www.gamespot.com/...ases-on-ps4/1100-6467662/
Anoniem: 420148 @NrFive15 juni 2019 22:48
Letterlijk in de tweede paragraaf van je linkje:
Pre-ordering gets you into the beta.
En de tweet eronder:
Play the Beta first on PS4. Pre-Order for Beta Access at http://playavengers.games/E3Trailer-TW #EmbraceYourPowers #Reassemble #PlayAvengers
Ik ben er zeer van overtuigd dat je het moet kopen om "beta" aka early access te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 420148 op 23 juli 2024 18:08]

Ah excuus, verkeerd begrepen. Tot nu toe inderdaad officieel aangegeven dat pre-orders toegang krijgen tot de beta en de PS4 dat een week eerder krijgt + extra goodies (waarschijnlijk gerelateerd aan Spider-Man).

Maar om de originele vraag van je te tackelen, als de beta begint krijg je een code (als ik het goed lees)
  • Visit https://www.playavengers.com/redeem
  • Login or create a Square Enix Members Account
  • Enter your 18 character code into the website and select the desired platform
  • Square Enix will email the beta code for your platform of choice once it is available
  • For more information, visit the FAQ section on https://www.playavengers.com
Wie houd je tegen om de pre-order vervolgens te cancelen? :)

[Reactie gewijzigd door NrFive op 23 juli 2024 18:08]

Om mee te beginnen ziet het ernaar uit dat de persoon (Hank) net naar de tandarts is geweest en een flinke verdoving heeft gekregen. De lip-sync klopt niet en de rest van zijn gezicht beweegt niet mee met wat hij zegt. Ongeveer op de bodem van uncanny valley dus.

Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit dat het niet de oorspronkelijke characters zijn, maar de personages zijn slechter dan, zeg, Max Payne 3, en dat is een spel uit 2012. De rest van de spelwereld ziet er mooi uit, daar niet van.

Sowieso geen fan, dus het boeit me eigenlijk niet.
Het is dan ook niet snugger om een Averngers game uit te brengen zo kort op de MCU films en dan NIET de MCU licentie gebruiken. Ja, ik begrijp dat het qua kosten niet te doen is voor zo een studio, maar het niet doen gaat veel meer schade opleveren imho. Tenzij dit voorlopig nog niet uitkomt, maar er staat dat het over 11 maanden uitkomt, imho nog steeds te kort op MCU.

Natuurlijk zijn er zat properties, comics, bordspellen, kaartspellen, animation, etc. dat niet op de MCU is gebaseerd, maar die proberen over het algemeen geen 'realistische' artstyle neer te zetten.
Als je wacht totdat er geen recente MCU film is geweest, dan kan je wel vergeten om nog zo'n spel uit te brengen.
Als het specifiek gaat om Endgame gaat, dan maakt dat niet uit, want het spel is er voorlopig niet.

Daarbij zijn de Avengers nu heel hot, en ondanks dat het er anders uitziet, trekt het wel heel veel aandacht.
Zelfs al betalen ze de licenties wel zoals Marvel vs Capcom:infinite bv. Kloppen de stemmen van de helft van de Marvel karakters als nog niet.
Volgens mij bezit Marvel comics de rechten op de superhelden, en heeft Marvel studios van hun een licentie om een film te mogen maken met enkele karakters. Per studio wordt namelijk bepaalt welke superhelden en schurken er onder de licentie vallen. (Bv. Een studio heeft mutants en de andere studio heeft fantastic four)

Marvel studios mag waarschijnlijk geen licentie uitgeven voor een spel. Dus om een Avengers film te maken die lijkt op de films zal er een licentie nodig zijn van Marvel comics en Marvel studios. Echter voor een andere Avengers spel zal een licentie van Marvel studios genoeg zijn.
Hoe dan ook zal voor dit spel een licentie afgenomen moeten worden want je mag niet zomaar een Avengers spel maken natuur.
Het gaat hem ook niet zozeer om die licentie denk ik dan. Als je de beeltenis van de acteurs gaat gebruiken gaat men ook hun stemmen verwachten. En als je jarenlang DLC wenst uit te brengen dan weet je niet waar je gaat eindigen met de kosten. Het is gewoon niet praktisch. Daarnaast is Avengers zoveel meer dan wat we in de films gezien hebben, maar kennen vele mensen het spijtig genoeg alleen maar van die films.
Wel grappig hoeveel keer Captain Marvel genoemd wordt terwijl het Captain America moet zijn.

En de gezichten zijn idd verschrikkelijk slecht gedaan, brrr
Hoezo moet het Captain America zijn? Het kan ook prima Captain Marvel zijn aangezien dit ook een personage is.
Meer zelfs: er staat 'met zijn schild' terwijl Captain Marvel toch echt wel een vrouw is. Beetje slordig van @Tweakjur .
Omdat het Captain America is in het verhaal en niet Captain Marvel?
De wens is de vader van de gedachte. ;)
Niet grappig, wel slordig.. ik was redelijk moe toen ik deze preview aan het schrijven was. Geen excuus.. maar daar komt het wel door. Fixed iig. Voor de goede orde: alleen de 5 hier getoonde Avengers en Ant-Man zijn nu bevestigd door de makers.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 23 juli 2024 18:08]

Op een E3 heb je niet veel keuze wanneer je teksten maakt hoor...

Ant-Man had al een rol in de allereerste Avengers-comic. Hij is, als je er naar kijkt vanuit de comics, meer een Avenger dan Black Widow of zelfs Captain America - die laatste kwam er pas in de 4e comic in de reeks bij.
Goed, het uiterlijk kan anders, maar wat deze preview verder nog toont is vele malen verontrustender. Met de actie zit het duidelijk goed, dat is mooi. Waar bij mij de alarmbellen afgaan is als er (nu al) aanwijzingen zijn van zwak schrijfwerk. Dat ondermijnt de gehele game. Dus ik stel me, in eerste instantie, vrij sceptisch op en wacht de reviews wel af. Het mag duidelijk zijn dat dit bedoeld is als een lange cashcow vanwege de vele extra content en de zogeheten premium pakkets dus dan moet het echt in orde zijn wil ik er geld aan uitgeven.
aanwijzingen zijn van zwak schrijfwerk.
Ooit de films gezien? Laten we niet doen alsof dit soort content het moet hebben van het consistente verhaalvertelling. Endgame zit vol met fouten van de schrijvers, waarbij ze om de 5 minuten hun eigen regels/wetten omtrent de werkingen van tijdreizen veranderen. Alle anderen dingen nog maar even achterwege gelaten. Vermakelijke film, maar voor goed geschreven films, moet je geen superheldenfilms gaan kijken.
Anoniem: 420148 @Amasik15 juni 2019 22:57
Je maakt een grapje, toch? Die hele trilogie zit zo vol gaten en onvergeeflijke stripboekenlogica... De Joker doet een jurk aan en komt zo ongemerkt door een ziekenhuis heen. Ja ja...
Wel grappig dat je dan als meest ongeloofwaardige detail pakt dat iemand met een jurk aan een ziekenhuis in komt. :+

Terwijl deze trilogie het juist nog een beetje realistisch hield t.o.v. andere Batman verhalen. (Batman vs superman als mooi voorbeeld)
Ik denk eerder dat hij bedoelt dat ondanks die jurk Joker nog steeds:
A: Groene Haren heeft
B: Er uit ziet als een psychopatische Pipo de Clown.

Dan lijkt me een jurk en een mutsje niet echt een al te effectieve vermomming! Of men dacht dat hij een wel hele gekke clini-clown is! :+
Anoniem: 571187 @deknegt16 juni 2019 00:35
Als Team Rocket Ash en zijn vrienden voor de gek kunnen houden met zelfs de meest simpele kostuums dan verbaasd dit mij niks.
Waar baseer je dat laatste op? Er is expliciet gezegd dat alle nieuwe helden en nieuwe werelden steeds gratis worden toegevoegd. Alleen specifieke pakjes voor helden gaan geld kosten. Vind ik iets anders dan een cashcow met veel extra content en premium pakketten. Dat is gewoon niet waar.
Ik moet zeggen dat ik ook van de gelekte beelden niet heel enthousiast werd. Karakters lijken daarnaast op een soort "Chinese namaak Avengers"
Karakters lijken daarnaast op een soort "Chinese namaak Avengers"
Omdat ze niet lijken op de acteurs uit de laatste films? Dat waren "Japanse namaak Avengers" die totaal niet leken op de originele karakters uit de comics en originele films en series....
Omdat ze er juist wel op lijken, maar niet genoeg. Ze hebben duidelijk de MCU look grotendeels aangehouden. Maar ze zullen de acteur's hun gezichten wel niet mogen gebruiken. Dus wordt het uncanney valey, dat het net niet lijkt. En dat stoort. Hadden ze beter meer bij de comic look kunnen houden.
Aangezien de meest bekeken Avengers die van het MCU zijn is dat de leidraad die 90% van de mensen zal volgen en als referentiekader zal gebruiken. Nu vind ik op zich dat het grootste probleem niet per se is dat ze er niet op lijken maar eerder dat de gezichten ook allemaal erg flets en breed zijn. Een soort "speelgoedpop" versie van welke Avengers dan ook.
De enige kritiek die ik heb is op Captain America (beter bekend als Captain Marvel in deze preview ;) ). Steve Rogers ziet eruit alsof hij een zwaarlijvig directeur is die net van een zakenlunch komt. De screenshots van Steve zonder masker zijn bijna lachwekkend.
Datzelfde mag ook wel gezegd worden van Thor, zijn kop lijkt te klein in verhouding met zijn spierbundel lichaam. En Black Widow komt ook nogal lackluster over, alsof het de lokale bibliothecaresse is die een fetisch heeft voor zwarte strakke pakjes.
De kritiek op de graphics is dus zeker niet terecht want naast het feit dat grafisch ondergeschikt is aan gameplay ziet het er gewoon goed uit. Die mensen zijn dan vast geen echte fans want ze blaten maar wat zo te zien. Jaa ze zien er niet exact als de Avengers uit maar is dat erg? Dacht t niet. Is dat logisch? Denk het wel want dat kan met licensie-voorwaarden te maken hebben en de meesten weten dat gewoon niet hoe dat in elkaar zit want die waren niet aanwezig toen de deal gesloten werd.


De game is gewoon veelbelovend dus ik vind het erg zwak dat dit meteen al de grond ingeboord wordt terwijl je niet eens weet waarover je praat. Als je de game zelf spelen mag je klagen ja. Tot die tijd is het gewoon veelbelovend eruitziend. Zo simpel is dat.
Ik vind ook jammer dat het niet de zelfde personages zijn, maar goed moet je dan gelijk spel de grond in boren nee.
Ik vind het er best wel leuk uitzien verder wat ik nu gezien heb, dus ga dit spel denk ik ook wel direct halen bij de release.
En ja personages kunnen ook niet altijd in hun rol blijven, ik wil niks spoilen over films, maar Robert was gewoon klaar met zijn rol als Iron Man(En dat is ook te zien in End Game).

Ik schrok ook even van de personages niet zelfde waren, maar volgens mij kan het nog best wel leuk spel worden.
Waar ik in ieder geval m'n vraagtekens heb is het verdienmodel; geen season passes, geen paid expansions, geen monthly fees...maar wel de insteek om spelers (na de initiële aankoop) langere tijd te voorzien van nieuwe content. Dat moet dan dikke inzet op cosmetics zijn...€15 voor een nieuwe hero? €5 voor een andere kleur suit?

Dit zien we vaker de laatste tijd, zie Anthem als dieptepunt. Het zal me benieuwen.

Dan liever het model dat Bungie met Destiny voert: jaarlijks betaalde main game update, seasonal passes voor bepaalde extra content, cosmetics voor extra inkomsten voor de free for all content. Ergens zal het geld vandaan moeten komen en met alleen cosmetics zie ik geen structurele gameplay betaald worden.
Waar ze dan op willen gaan verdienen weet ik 1ne kant wel, het komt ongeveer een half jaar uit voor dat de nieuwe xbox/ps uit komen.
Dus spel gaat opnieuw uitgebracht worden hierop sowieso, en er zullen genoeg zijn die het spel 2 keer gaan kopen kijk even naar gta5.
Want ja de oude console met al je spellen doen er veel weg, en als ze nog met iets niet klaar zijn kopen ze spel wel nog een keer.

Maar verder waar ze op willen willen weet ik ook niet, of ze moeten een dikke zak met geld van Marvel hebben gehad(Dat dit niet nodig is).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 23 juli 2024 18:08]

Dat moet dan dikke inzet op cosmetics zijn...
Dat wordt inderdaad het plan. Microtransactions bestaande uit cosmetics.

https://www.ign.com/artic...ctions-loot-boxes-e3-2019

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 23 juli 2024 18:08]

Dat was ook het 1ste wat ik zag de gezichten, maar het gaat mij niet weerhouden om het spel niet te spelen.
Moet zeggen tot wat ik nu heb gelezen en gezien toch best wel leuk lijkt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.