Redacteur mobile

Samsung Galaxy S10-serie Review

Meer technologie achter de schermen

Alternatieven

Alternatieven voor de diverse S10-modellen

Samsung Galaxy S9+

Hier hoeven we weinig woorden aan vuil te maken. De S9(+) is nog altijd een prima keuze en de prijs is lekker omlaaggegaan. De accuduur mocht wat ons betreft iets beter, maar dat is een van de weinige minpunten. Ten opzichte van de S10(+) heb je verder een kleiner scherm zonder gat, standaard minder werk- en opslaggeheugen, en een langzamere soc.

Score: 4.5(23 reviews)
linkReview Tweakers
Samsung Galaxy A50

Als het je vooral om het grote oledscherm gaat bij de S10+ of als de prijs van de S10e je eigenlijk al te hoog is, dan is de veel goedkopere Galaxy A50 misschien een optie. Je levert natuurlijk wel veel features in en hebt daarnaast een tragere processor, een minder stevige behuizing en een lagere resolutie. Waar je het ook behoorlijk aan zult merken, is de camerakwaliteit.

Score: 4.5(0 reviews)
linkPreview Tweakers
Huawei Mate 20 Pro

Huawei is de laatste jaren aan een inhaalslag bezig. Zo heeft de Mate 20 Pro een even veelzijdige camera met telelens en groothoeklens, een snelle soc en een goede accuduur. Laden gaat snel en het oledscherm is mooi, al hebben veel toestellen een probleem met een groene waas bij de randen van het scherm. Nadelen van de Mate 20 Pro zijn verder het gebrek aan een 3,5mm-poort en problemen met de luidspreker, die we in onze review ondervonden.

Score: 4.5(12 reviews)
linkReview Tweakers
OnePlus 6T

Natuurlijk komt de OnePlus 7 er net voor de zomer alweer aan, maar de telefoon die de Tweakers Awards won, kan eigenlijk niet ontbreken in dit rijtje. Grote verschillen met de S10-toestellen zijn de mindere camera, het gebrek aan een 3,5mm-poort en de druppelinkeping in het scherm in plaats van een gat. Ook is er maar één maat OnePlus 6T. Daar krijg je wel schone en handige software voor terug, en een prima prijs.

Score: 4.5(21 reviews)
linkReview Tweakers
Apple iPhone XR

De iPhone XR is het goedkoopste model iPhone van 2018 en zou vooral een alternatief kunnen zijn voor de S10e. De insteek is dezelfde: een goedkopere variant van de toptoestellen, maar met dezelfde primaire camera en soc. Een zacht prijsje heeft hij vooralsnog niet, evenmin als de S10-serie, maar als je kunt leven met de paar features die je mist ten opzichte van de grote broers, is het een telefoon waarmee je lang kunt doen.

Score: 4.5(8 reviews)
linkReview Tweakers
LG G7 ThinQ

Vooruit, nog eentje dan. De G7 ThinQ is niet de best beoordeelde telefoon van Tweakers, maar aangezien hij nog sneller in prijs is gezakt dan de Galaxy S-serie, is het de overweging waard. Voor zo'n 320 euro heb je een toestel dat wat mindere foto's maakt, een lcd heeft en het minder lang uithoudt op een acculading, maar haal je wel een telefoon in huis met snelle soc, een camera met groothoeklens en hoogwaardige audiofeatures.

Score: 4(15 reviews)
linkReview Tweakers

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google