Door Jeroen Horlings

Redacteur fotografie en automotive

Sony A7 III Preview

Fullframe-bsi-sensor, 4k hdr en 10fps

Inleiding

Sony timmert hard aan de weg met haar A7-serie camera's; compacte, spiegelloze camera's met fullframe-sensor. Tot dusver hebben recente innovaties zich vooral in het dure segment afgespeeld, waardoor deze minder bereikbaar waren voor hobbyisten. Daar komt nu met de introductie van de A7 III een beetje verandering in, al is het 'basic model', zoals Sony hem noemt, wel net te duur om van een instapper te spreken, zelfs vanuit fullframe-perspectief. Aan de andere kant heeft de nieuwe A7 III heel wat features rechtstreeks overgenomen van de A9, waaronder de 24,2 megapixel bsi-sensor, en doet hij los van de resolutie op veel vlakken ook niet onder voor de veel duurdere A7R III.

Zo heeft hij 693 fasedetectie autofocuspunten die 93 procent van het sensorbeeld afdekken, 425 contrast autofocuspunten en oogautofocus met tracking. Hij schiet tien foto's per seconde op volle resolutie. Zowel mechanisch als met de stille elektronische sluiter filmt hij in 4k hdr. Hij heeft een dubbel kaartslot en een grote accu, die goed is voor 710 shots. De joystick is overgenomen van zijn grote broers en hij is voorzien van verbeterde in body stabilisatie, volgens Sony goed voor vijf stops. Wij konden hem tijdens een evenement nabij Londen al een paar uurtjes aan de tand voelen om zo een eerste indruk te krijgen.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3