Sony A7 II Body Zwart Review

PietdenPiraat 5 december 2018, laatste update op 25 januari 2019, 454 views Product gekocht

Sony A7 II Body Zwart

Geweldige beeldkwaliteit, oude en nieuwe Canon lenzen goed bruikbaar

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • IS
  • Bedieningsgemak
  • Alle fullframe lenzen passen erop
  • Compact

Minpunten

• Korte batterijduur
  • Flitsschoen niet universeel

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 2
Uitbreidbaarheid Score: 5
De prijs van dit toestel daalt voortdurend. In september 2018 gekocht bij calumet.de. In november was ringfoto.nl de goedkoopste aanbieder met een nog lagere prijs en destijds inclusief lens! Die prijs was onder de laagste janari 2019 prijs van tweakers

30 jaar geleden kocht ik mijn eerste spiegelreflex. Dat was een Canon met FD lenzen. Die kan ik nu weer gebruiken op deze camera en de beeldkwaliteit is goed. De adapter die ik aanraad is een Novoflex. Dat kost wat maar past strak zonder gewiebel. Op de lange termijn is deze adapter een aanrader

10 jaar geleden kocht ik een Eos 5Dmk2. Dat is een Canon met EF lenzen. Die lenzen kan je goed begruiken met deze Sony. De adapter die ik gebruik is de Sigma MC 11. Daarmee is autofocus van canon 50mm 1.4 en 85 mm1.8 snel. Met de EF 400mm 5.6 is dat ook het geval.

De beeldkwaliteit van de camera is gewoon goed, de IS heeft enige hulp nodig omdat je per lens aan de camera moet vertellen wat het brandpunt is. Bij non-AF lenzen is er focus assist waarbij scherpe gebieden een kleur krijgen. Dat werkt goed en intuitief. Je snapt meteen de logica ervan.

Voor heel precies scherpstellen kan je met de C2 knop uitvergroten. Dat werkt snel en precies.

De meegeleverde fotosoftware van Phase One wordt inclusief meegeleverd en is absolute top. De Sony programma's om foto's te lezen en te sorteren zijn OK. Bruikbaar maar minder handig dan de software van Canon die ik al jaren gebruik.

Wil je weten of jouw vintage lenzen weer uit de kast kunnen en welke adapter daar het best bij past? Kijk dan op

Daar staat ook uitgelegd dat ook in 2018 de a7-2 de Sony alfa camera is met de best afgewogen prijs-kwaliteitverhouding

Tijgerkat is uit de hand bij 1/13 seconde, ISO1600 Canon EF 85mm. Direct uit de camera JPEG. Iets gecomprimeerd want 4Mb is tweakers maximum
Witte kat is uit de hand bij 1/1250 seconder ISO250. Canon FD 500mm reflex Direct uit de camera JPEG. Iets gecomprimeerd want 4Mb is tweakers maximum

Heb jij ook een Sony A7 II Body Zwart?

Vraag & Aanbod