Door , , 86 reacties

World of Warcraft: Legion ligt vanaf vandaag in de winkel. Een volwaardige review hebben we nog niet, de game is immers nog maar net uit. Gelukkig hebben we een alternatief. Een dikke week geleden kregen we de kans om uitgebreid om de tafel te zitten met Luis Barriga, bij Blizzard als Lead Game Designer verantwoordelijk voor de gameplay van deze zesde uitbreiding. We hebben hem een flinke lijst vragen kunnen stellen. Vragen die we dit keer niet zelf hebben verzonnen. We hebben de hulp ingeroepen van de meest actieve forumleden, van de karmaspaarders in Het Grote World Of Warcraft Topic. Zij leverden de vragen aan die wij tijdens de GamesCom in Keulen aan Barriga hebben voorgelegd. Hieronder lees je zijn antwoorden.

Luis Barriga van Blizzard

TW: Laten we met een algemene vraag beginnen. Wat beschouw je zelf als de eigenschappen van World of Warcraft: Legion die ervoor gaan zorgen dat spelers die zijn afgehaakt, of zelfs geheel nieuw zijn, over de streep trekken om de uitbreiding te gaan spelen? Wat maakt Legion uniek?

LB: Wat mij betreft zijn er drie onderdelen die in de smaak zullen vallen bij spelers die al dan niet tijdelijk zijn gestopt. Als eerste de Demon Hunter, om een andere reden dan je misschien zult denken. Zoals je weet, organiseren we ieder jaar de BlizzCon, en elk jaar zetten we daar een beeld neer van Illidan. Een beeld van een meter of drie hoog, echt een enorm gevaarte. En elk jaar staat er een rij mensen bij dat beeld die met Illidan op de foto willen. Illidan, en daarmee dus de Demon Hunter, is kennelijk een heel populair onderdeel van de verhaallijnen in World of Warcraft. Veel spelers wachten dus op een kans om als Demon Hunter te spelen.

Reden nummer twee zijn de Artifacts. Voor wie echt van zijn Mage of Death Knight houdt, hebben we goed nieuws: je krijgt nu je eigen versie van Excalibur. Het zijn wapens die een integraal onderdeel vormen van het grote verhaal in World of Warcraft. In sommige gevallen vertellen we zelfs een nieuw verhaal. Bij een van de specs van de Death Knight bijvoorbeeld maak je een wapen uit de brokstukken van het wapen van de Lich King.

De derde reden: er was tot nu toe altijd veel te doen in de buitengebieden. We hadden altijd veel Raids, veel Player versus Player. Bij deze uitbreiding hebben we dynamic scaling, de moeilijkheidsgraad van de hele uitbreiding groeit dus met je mee. De moeilijkheid en de beloning passen we aan op basis van het level van je character. Tot nu wist je 'dit is een max level zone en misschien zijn daar wat daily quests die ik kan doen'. In plaats daarvan hebben we nu world quests, in alle nieuwe zones in The Broken Isles, het gebied dat we in Legion aan World of Warcraft: Legion toevoegen. Dat wil zeggen dat er erg veel variatie zit in wat je in Legion tegen gaat komen. Daarnaast heeft elk class in de game ook nog eens een eigen campagne, een eigen verhaal en bijbehorende missies. Direct nadat je een Artifact hebt bemachtigd en een Order Hall hebt gevestigd, start een campagne waar je een aantal weken mee zoet zult zijn.

Ver voor de release van Legion probeerden we de Demon Hunter uit.

Paul is de oudgediende van de redactie en schrijft al sinds 1996 over games. Eerst voor tijdschriften als PC Zone Benelux, maar door de jaren heen steeds meer voor websites. Na een uitstapje bij een Nederlandse ontwikkelstudio schrijft Paul sinds 2008 voor Tweakers, waar hij zijn voorliefde voor tactische shooters en mmog's helemaal uit kan leven. Al is hij na al die jaren nog nieuwsgierig genoeg om bijna alle nieuwe games te willen testen. De nachten zijn nog steeds kort in huize Hulsebosch.

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2