×

World of Warcraft: Legion Interview

In gesprek met de makers

Door , 77 reacties

Kans op een interview

Vlak nadat Blizzard de persconferentie gaf waarin het de nieuwe uitbreiding World of Warcraft: Legion aankondigde, kregen we de kans om twee van de leidende figuren binnen het ontwikkelteam van de mmog aan de tand te voelen. We mochten een paar vragen stellen aan Alex Afrasiabi, die als Creative Director tijdens de persconferentie uitlegde hoe het verhaal in de uitbreiding in elkaar zit. Aan tafel zat verder oudgediende J Allen Brack, binnen het team inmiddels opgeklommen tot Executive Producer van de game. Uiteraard hadden we vragen over alle onderdelen van de nieuwe uitbreiding. Voor wie de aankondiging heeft gemist: eerst een hele korte samenvatting.

In Legion verkennen spelers het nieuwe continent The Broken Isles, ooit de leefwereld van een oude Night Elf-beschaving. Het continent bestaat uit acht nieuwe zones, waar spelers door kunnen groeien tot level 110. In Legion krijgen spelers een nieuw soort wapen, een Artifact. Er zijn 36 van dergelijke Artifacts in de game, voor elke class-specialisatie één. Spelers zullen hun Artifact vrijwel direct aan het begin van hun reis over The Broken Isles bemachtigen. Het wapen is op te waarderen en heeft een eigen Talent Tree. Dat opwaarderen gebeurt in de Order Hall, een plaats waar alle spelers van een bepaalde class samen kunnen komen. Daar verzamelen spelers bovendien Champions, een verbeterde versie van de Followers uit Warlords of Draenor.

Uiteraard bevat de uitbreiding de nodige Dungeons en Raids. Zo toonde Blizzard de Halls of Valor, waar spelers nog in level kunnen stijgen, en Black Rook Hold, geschikt voor spelers van level 110. Verder bevat Legion de Raid Emerald Dream, waar een confrontatie wacht met Cenarius. In Suramar Palace staan spelers tegenover Gul'dan.

Aankondiging van World of Warcraft: Legion

Nieuwe Hero Class

Ook krijgt de game een nieuwe Hero Class, in de vorm van de Demon Hunter. Die heeft slechts twee specialisaties: een gericht op damage per second en een die fungeert als tank. De Demon Hunter voert zijn acties uit op basis van Demonic Fury. Met sommige acties verzamelt hij Fury, om die aan andere acties uit te kunnen geven. Opvallend is dat de Demon Hunter sneller is dan bestaande classes en bovendien een double jump uit kan voeren, wat bestaande classes niet kunnen.

Tot slot gooit Blizzard het Honor System overhoop. De studio wil bereiken dat player-versus-player-gevechten minder bepaald worden door de uitrusting van de speler. Daarom worden in het nieuwe systeem aparte Talents geïntroduceerd, die verkregen kunnen worden met de verdiende Honor Points. Daaraan gekoppeld is een nieuw Prestige System, voor spelers die na het behalen van het maximale Honor-level 50 weer opnieuw willen beginnen. Prestige levert vooral uiterlijke kenmerken op. Alles bij elkaar: genoeg stof om Brack en Afrasiabi eens stevig aan de tand te voelen.

*