×

World of Warcraft: Legion Preview

Op stap met de Demon Hunter

Door , 70 reacties

De Demon Hunter

Omdat Tweakers zo'n actieve World of Warcraft-community heeft, krijgen we van ontwikkelaar Blizzard steevast al in een vroeg stadium de kans om kennis te maken met de grootste veranderingen in de game. Zo hebben we bij elke nieuwe uitbreiding deel kunnen nemen aan de bètatest om daar op de site verslag van te kunnen doen. We hebben echter nog nooit zo vroeg een kijkje mogen nemen als bij de aanstaande uitbreiding World of Warcaft: Legion. We kregen van Blizzard al tijdens de huidige alfatest de kans om de game te spelen, hoewel het speelbare deel van die uitbreiding op dit moment nog zeer beperkt is.

De skills van de Demon Hunter op een rij gezet.

In Legion verkennen spelers het nieuwe continent The Broken Isles, ooit de leefwereld van een oude Night Elf-beschaving. Het continent bestaat uit acht nieuwe zones waarin spelers door kunnen groeien tot level 110. In Legion krijgen spelers bovendien een nieuw soort wapen, een Artifact. Er zijn 36 van dergelijke Artifacts in de game, voor elke class-specialisatie één. Spelers zullen hun Artifact vrijwel direct aan het begin van hun reis over The Broken Isles bemachtigen. Het wapen is op te waarderen en heeft een eigen Talent Tree. Dat opwaarderen gebeurt in de nieuwe Order Hall, een plaats waar alle spelers van een bepaalde class samen kunnen komen. Daar verzamelen spelers bovendien Champions, een verbeterde versie van de Followers uit Warlords of Draenor.

Hero Class

Dat is in de huidige testversie allemaal nog niet opgenomen. Blizzard concentreert zich voorlopig op een ander nieuw aspect van Legion, de nieuwe class die wordt geïntroduceerd: de Demon Hunter. Net als de Death Knight wordt de Demon Hunter een Hero Class. Het leek er lange tijd op dat de Death Knight de enige Hero Class zou blijven, zeker omdat Blizzard na de Death Knight de Monk introduceerde, een class die zich geen Hero mag noemen. Blizzard geeft de Hero echter een tweede kans. Het voornaamste verschil tussen Hero en 'gewoon' is dat je niet vanaf level 1 hoeft te beginnen. Op welk level je straks wel kunt starten is nog niet duidelijk. In de huidige alfatest begin je op level 98.

*