Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 80 reacties

Blizzard heeft bekendgemaakt dat World of Warcraft: Legion niet alleen nieuwe inhoud bevat, maar ook een grafische verbetering van de game inhoudt. Doordat de draw distance wordt verhoogd, wordt het mogelijk om verder te kijken en objecten op grotere afstanden te zien.

De grafische verbeteringen die met de komst van Legion worden doorgevoerd, zullen niet alleen zichtbaar zijn in het nieuwe gebied Broken Isles, maar ook in de Eastern Kingdoms en Kalimdor, schrijft Blizzard. Ten opzichte van World of Warcraft: Warlords wordt de afstand tot waar spelers in de virtuele wereld kunnen kijken, verdubbeld. Bij de Ultra-setting is dat momenteel 1300 game units, in Legion is dat bij gelijke instelling 2600 units.

Blizzard zegt de verbeterde draw distance mogelijk te kunnen maken door het implementeren van 'level of detail' bij 3d-modellen in de game. Objecten, zoals bomen en gebouwen die zich op een afstand bevinden, kunnen daardoor weergegeven worden met minder polygonen, wat minder rekenkracht vergt. Ook heeft de ontwikkelaar optimalisaties doorgevoerd in de manier waarop water en terrein weergegeven worden.

In Legion zullen ook de grafische instelmogelijkheden aangepast worden. De opties Low, Fair, Good, High en Ultra verdwijnen en maken plaats voor een schaal van 1 tot 10. Volgens Blizzard komt 3 overeen met Low en is 7 vergelijkbaar met High. De hoogste instelmogelijkheid van 10 biedt een hogere beeldkwaliteit dan de huidige Ultra-instelling, de draw distance loopt hierbij op tot 3500 game units.

World of Warcraft: Legion verschijnt op 30 augustus.

World of Warcraft draw distanceWorld of Warcraft draw distance

Vergelijking van huidige Ultra-settings met nieuwe Graphics Level 8-instelling

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (80)

Zeer cool voor de mensen met een high end CPU en GPU. Voor mensen die een mid end pc hebben zullen vaak al onder de 60 fps komen met medium settings helaas. Omdat de WoW engine zo oud is leunt hij nog erg veel op 1 Core van de CPU. Multithreading is er wel maar niet zo goed als moderne games natuurlijk.
Dit is aan te passen in je config.wtf. Bij een quadcore met HT zet je de regel voor Intel:
copy paste:
SetProcessAffinityMask "Nummer"
i7 Qudcore with Ht- 84
i5 Quadcore which does not have HT - 14
i5 Dualcore with HT- 5 (note - wow will default run over both availabile processors in dual core systems - no gain may be experienced)
Dualcore with HT- 5 (note - wow will default run over both availabile processors in dual core systems - no gain may be experienced)
Dualcore without HT - 3 (note - wow will default run over both availabile processors in dual core systems - no gain may be experienced)
I7 - Hex core (6 logical / 6 virtual) - 1344

AMD:
AMD tricore - 7
AMD quad core ( Phenom series ) - 14
AMD hex core - 56

Edit: Ook kun je met dergelijke settings manueel je drawdistance aanpakken

[Reactie gewijzigd door pimpchilla op 6 juni 2016 10:06]

Voor zover ik weet is dit iets van "vroeger", tot Patch 3.3 kon je hier inderdaad winst mee boeken, echter na patch 3.3 is deze CVar alleen nog nodig wanneer WoW wil locken op specifieke cores, de load verdeling over meerdere cores gaat sinds die patch automatisch, ook zonder het zetten van deze CVar.

Zie ook: http://wowwiki.wikia.com/wiki/CVar_processAffinityMask
Voor zover ik weet is dit iets van "vroeger", tot Patch 3.3 kon je hier inderdaad winst mee boeken, echter na patch 3.3 is deze CVar alleen nog nodig wanneer WoW wil locken op specifieke cores, de load verdeling over meerdere cores gaat sinds die patch automatisch, ook zonder het zetten van deze CVar.

Zie ook: http://wowwiki.wikia.com/wiki/CVar_processAffinityMask
Dit is tot op de dag van vandaag. ik heb het getest. enige wat niet meer werkt is de mediaplayer op de achtergrond mee laten draaien (iets met timingmethod) die werkt niet meer
Bij mij werkt het in ieder geval al jaren niet meer, wat ook de strekking is van de patchnotes. Tijdens Wrath haalde ik met mijn destijds Quadcore cpu met deze setting inderdaad aardig wat winst, Nu op zowel mijn i5 als i7 systeem met welke waarde dan ook niet meer, en ik heb ze allemaal getest.

Met of zonder deze CVar is de performance i.i.g. op mijn beide system exact hetzelfde.

Dat Media player trucje heb ik inderdaad ook nog even gebruikt, volgens mij werkt dat sinds Wrath inderdaad niet meer, had volgens mij te maken met het feit dat de Media player een andere Kernel timing forceerde. Iets wat later volgens mij ook in de WoW enige gestopt is of uit Windows gesloopt is.
Ik speel (nouja, inmiddels niet meer, maar Legion straks toch maar even proberen) op een iMac Late 2009 met i7-860. Is het ook de moeite waard voor dit systeem de config.wtf aan te passen, of is het daarvoor te oud/zwak?
Tsja de 860 is wel een i7 met HT. Gezien de nummertjes die Pimpchilla post gok ik dat het wel gaat helpen.
Even een maandje WoW aangeschaft om te kijken wat het doet, en het toch wel een klein effect, met de draw distance op high haal ik in de meest eisende gebieden 60 fps, terwijl dat voorheen 30fps was. De grootste bottlenecks zijn sunshafts, schaduw, water, SSAO en highlight outline, die moet ik op low of disabled hebben staan om de game in de Alliance Garrison enigzins speelbaar te maken. Echter daar staat tegenover dat texture resolutie, view distance, enviromental detail en ground clutter op good of high kan zetten.

Het voordeel van het iMac scherm is bij gaming ook gelijk het nadeel, 1440p, dat vraagt nu eenmaal veel meer rekenkracht. 1080p is helaas geen optie, het beeld wordt er wazig van. Maar op die resolutie kan ik wel veel meer spelen met de settings.
Ik moet zeggen dat ik een increase van 100% extra frames toch wel iets meer dan een "klein effect" noem.
Nouja, de vraag is of het daadwerkelijk 100% is, WoW verkiest namelijk standaard een steady fps van 30 fps boven schommelingen tussen 40-60. Veel gebieden haalden al 60 fps op een paar na. Dus ik gok dat de verbetering niet enorm groot is, maar precies genoeg voor een steady 60 fps in bijvoorbeeld een Garrison.

[Reactie gewijzigd door MadDogMcCree op 7 juni 2016 00:56]

Dannis het toch het verschil tussen 30 en 60fps netto? Dat het verschil intern misschien net 2 fps meer is maakt niet uit.
Ik denk het ook. WoW heeft best veel CPU nodig nog
En dit soort posts mogen van mij in tweakers artikelen staan! Dit maakt tweaken van games of hardware juist leuk!
Maakt indd niet uit waar. Ik zet m bijna bovenaan. gevoelsmatig zegt mij dat het activeren van de cores dan eerst gebeurd. Pure onzin denk
En dit soort posts mogen van mij in tweakers artikelen staan! Dit maakt tweaken van games of hardware juist leuk!
thanks :)
Waarom? WoW doet dit automatisch. Het is niet meer nodig, sinds 3.3.2 (WotLK, een patch van 2010). Ipv zelf te kloten als een ricer moet je er gewoon van af blijven. Ook is het zo dat sinds MoP WoW meer gebruik maakt van de GPU. Vroeger (voor MoP) was het spel intensiever voor de CPU.
maakt het nog uit waar in de wtf dit geplaatst wordt? of gewoon als laatste regel
en is dit echt een performance boost?!?
Nee, het is geen performance boost. WoW regelt dit -zoals een moderne game behoort te doen- tegenwoordig automatisch. Gewoon van af blijven.
Tjah, als je bij alle games zo makkelijk kon schalen, alsof het magie is ;)
Dan vraag ik mij af hoe oud zo'n PC dan wel niet is, mijn 6 jaar oude laptop haalt op medium 50 tot 60fps en dat ding was 6 jaar terug midrange.

Daarnaast is 60fps niet eens nodig in zo'n game, het is natuurlijk beter maar niet een must in dit type spel.
60 fps in de open wereld is nog geen 60 fps in raids. Eerder 15 tot 30.
Vandaar dat er ook een optie in WoW zit om je beeldinstellingen aan te passen voor instances (uit mijn hoofd raids/battlegrounds iig) zodat je vooral die view distance flink kan terugschroeven omdat dan alleen belangrijk is wat voor je voeten gebeurd.
Eindelijk iemand die het snapt...
``de draw distance loopt hierbij op tot 3500 game units.''
Zo te zien schaalt die draw distance mee met de beeldkwaliteit. Dus de spelers met beperkte hardware kunnen nog steeds lol hebben op een bescheiden standje.

[Reactie gewijzigd door hooibergje op 6 juni 2016 09:42]

Je hebt inderdaad een slider tot hoe ver je wil :)
Dit is bij veel games her geval. Dit komt vooral door de implementatie van de Graphics API.

Ik ben het met je eens dat nieuwere engines steeds beter gebruik maken van multi thread, maar je kan beter 2 single cores op 4ghz hebben dan 4 op 3ghz.

de bottleneck is meestal de Graphics API.
Lees ik nu correct dat ze nu pas level of detail zijn gaan toepassen? Dat is toch al een geruime tijd de manier waarop men met draw distance om gaat.

Misschien een beetje te veel top down achtergrond in het originele design.

Maar goed, hebben de fans ook weer wat.
Vanilla WoW en TBC hadden alleen LoD op sommige creature/character models en de bergen die je in de verte ziet (niet echt LoD, maar zoiets). WotLK had hier wat verbeteringen op maar verder niet veel bijzonders.

In Cata of MoP zijn ze begonnen met 2 verschillende LoD niveau's voor de modellen die gebruikt worden in de maps van WoW. De "ver weg" modus laad alleen een paar models (vaak de wereld objecten/grote modellen) en de "dichtbij" modus laad alle modelen (bomen, hekjes etc).

In Warlords of Draenor hebben ze dit nog een standje omhoog geschroeft door ook bepaalde grote modellen zoals gebouwen, steden etc 2 verschillende LoD niveaus te laten hebben.

Nu in Legion heeft in principe alles verschillende LoD niveau's. Map textures zijn per map tile naar een texture gebakken. Terrein in de verte is nu in principe wat verminderde geometrie met een gebakken 512x512 texture er op geplakt. Indien er water aanwezig is is hier ook een lage kwaliteit versie van beschikbar. Alle wereld objecten hebben nu ook support voor meerdere LoD niveaus dan eerder. De nieuwe Dalaran heeft er bijvoorbeeld 3. Ook zijn alle verschillende textures voor de lagere niveaus ook gebakken naar 1 512x512 texture. Al deze veranderingen bij elkaar zorgen er nu voor dat ze de view distance (weer) omhoog kunnen krikken.
Wat jij omschrijft in Cata en MoP zijn niet echt level of detail, maar distance culling. Bij level of detail ga je juist het detail van de object verlagen of verhogen (texture resolutie, minder polygonen etc.).

Dus ze gaan inderdaad nu pas echt (ok in WoD ook al een beetje) level of detail toepassen zoals jij het beschrijft.

Vandaar dat ik ook duid op de achtergrond van Blizzard, waar WarCraft en StarCraft een topdown perspectief hadden en level of detail eigenlijk geen doel had (tegenwoordig weer wel, maar nu heb je ook redelijk wat zoom opties. C&C generals had dat volgens mij ook niet, tenminste de meeste units waren erg basic als je inzoomde).
Blizzard noemde dit in de bestanden zelf wel LoD destijds, dus vandaar dat ik het ook zo noemde. Distance culling is inderdaad een correctere beschrijving. :)
LoD zit al tijden (misschien al wel sinds release) in WoW, in ieder geval via CVar's maar ik meen me ook te herinneren dat er vroeger een checkbox voor was in de grafische opties voordat in Cata of MoP het grafische instellingen menu is aangepast.
Half-life 1 deed dit zelfs al volgens mij?
En die is uit 1998,. https://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_(video_game)

WoW is een paar jaar later, uit 2004/5 - https://en.wikipedia.org/wiki/World_of_Warcraft
Het zou me verbazen als ze level of detail niet in enige mate al hadden geimplementeerd.
Draw distance doet wel heel veel voor de immersie in een rpg. Heb WoW al heel lang niet meer gespeeld maar kan me nog goed herinneren hoe mooi het was om in storm peaks met dragon mount op een bergtop te staan.

Goed dat er wel voortdurend verbetering word gemaakt.
Zeker, ik zag ook een screenshot dat je nu dalaran gemakkelijk kan zien vanuit Storm Peaks en andersom natuurlijk. Misschien omdat Wotlk mijn favoriete expansion was loop ik daar graag nog rond haha
True that, ik ben gestopt met spelen na WOTLK. Ik keer een keer in de paar maanden omdat ik het toch mis.

Maar ik mis dan vooral de WOTLK expansion.
Dalaran is van plaats veranderd, ;)
Dalaran in Northrend is er nog gewoon hoor ;) (Ook in de Legion Beta) Zou wat zijn als mensen door Northrend willen levelen en quests krijgen die ze naar Dalaran in Northrend sturen. Laat staan oude vendors etc.

[Reactie gewijzigd door Zenety op 6 juni 2016 12:49]

hij is inderdaad van plaats veranderd van Eastern Kingdoms naar Northrend, en verplaatst in de volgende xpac naar de Broken Isles.

Weet alleen niet of hij echt verplaatst.... ik neem bijna aan van wel, Legion is niet in een andere dimensie (toch?) maar wat is dan de centrale hub voor Northrend?

[Reactie gewijzigd door dennisroo op 6 juni 2016 13:53]

Story-wise is 't verplaatst. Technisch gezien is het gewoon een kopie natuurlijk.
in vanilla (en tbc) lag hij story wise in Alterac Mountains.
daar is nu de Dalaran Crater

dus opzicht zou het logisch zijn dat hij ook nu weer echt verplaatst.
Op zich wel, ware het niet dat het WotLK levellen dan lastig wordt omdat de enige grote hub is verdwenen. Dus zal Blizzard de Dalaran in Northrend zo laten.
Free Far Sight wordt voor Machinima doeleinden ook veel gebruikt om ver te kunnen renderen. Heb dit ook al vaker gebruikt om screenshots te maken. Kun je zo goed als van Teldrassil naar Tarnaris kijken :)
Vooral ook andersom goed merkbaar. Speelde en poos geleden een keer WoW op een oude laptop op de laagste settings...

Leek wel of ik non stop in zeer dichte mist liep...
Grafisch gezien blijft WoW er aardig gedateerd uit zien. Ik heb daarom sterk het vermoeden dat krachtigere hardware voornamelijk als doel heeft om een hoog aantal spelers en objecten met een goede framerate weer te geven dan dat het er echt heel veel mooier uit ziet (dan heb ik het over de "textures").

Maar goed, zelf speel ik Star Trek online met gemiddelde grafische instellingen. Is ook niet 's werelds mooiste spel, maar meer trekt de Intel Graphics 515 nu eenmaal niet. Zolang het allemaal maar onderhoudend is hebben graphics voor mij niet de hoogste prioriteit.
Releasedatum 23 november 2004, World of Warcraft ziet er toch goed uit voor een game die bijna 12 jaar oud is.
Alleen is er vrijwel niets meer over van de engine waarmee WoW ooit is gereleased. Die engine krijgt met elke patch nieuwe updates.

WoW een game uit 2004 noemen is hetzelfde als benadrukken dat Windows uit 1984 komt. Sure, dat was versie 1.0 maar in de tussentijd is er best wel wat veranderd.
Inderdaad.
Als je de omgeving en rondhuppelende vierkante konijntjes ziet in de eerste levels, en wat je in de hogere levels van latere expansions ziet, is toch echt wel wat anders.
Helemaal gelijk.

Ze hebben de engine best wel ge-update (dat merkte je vooral bij de overgang naar de expansion van WOTLK naar CATA.
De omgeving en "rondhuppelende konijntjes" van de eerste levels zijn tijdens de expansie van Cata aangepakt. Alleen het gedeelte bij Silvermoon geloof ik niet.
Dat gedateerde valt best mee, zeker op Ultra kan je best mooie GFX krijgen. Natuurlijk niet zo mooi als sommige andere games, maar echt super gedateerd is het nu ook weer niet. Wel kan je heel goed de leeftijd van de game zien in bepaalde gebieden, ga je bijv. naar TBC gebieden dan zal ook Ultra settings je niet enorm helpen, maar ga je naar WoD / MoP gebieden dan zien sommige gebieden er echt prima uit voor de leeftijd van het spel.

Bijv: http://eu.media.blizzard....aclysm/otavio233-full.jpg of https://i.imgur.com/9IFV3DI.jpg vind ik er toch echt niet slecht uit zien voor een game van bijna 12 jaar oud, al is de enige natuurlijk met de jaren flink getuned.
Jammer dat er geen grafische mods zijn. Kan dat niet of mag dat niet? Alleen interface mods. Met grafische mods als bij Skyrim hou je verouderde games goed in leven :)
Denk dat dat niet mag; het zal bij WoW misschien minder erg zijn dan bijvoorbeeld bij een shooter zoals Counter-Strike, maar texture mods zijn zeker een mogelijkheid tot cheaten. Ik hoorde van een collega dat die met wat tweaks in Quake het spel keilelijk konden maken, maar dan zodanig dat andere spelers enorm veel opvielen.

Denk dat het spel je er uit gooit ivm cheaten als het ziet dat je met de assets geklooid hebt.

[Reactie gewijzigd door YopY op 6 juni 2016 10:42]

Het mag officieel niet maar een groot deel van de spelers maakt gebruik van tmorph om de models in het spel te veranderen. Het is client-side en anderen zien het dus niet. Je wordt er niet uitgegooit door het spel.

Ik gebruik het zelf om mijn karakter naar een undead model te veranderen omdat ik die fijner vind spelen.
Dat is absoluut een mod die een ban kan opleveren. Ze zullen ongetwijfeld meer aandacht geven aan cheaters en botters die wel anderen tot last zijn, maar in feite kan je gebanned worden voor iets onschuldigs zoals het aanpassen van je muiscursor.

En geheel onschuldig is het ook niet. In competitieve PvP kan je models van je tegenstanders zo aanpassen dat ze veel beter zichtbaar zijn.
Ik kan je vertellen dat er zat mensen zijn die exact om die reden gebanned zijn.
in competitive pvp kan je zo al je tegenstanders indd 10x zo groot, en spierwit maken, zodat ninjas in pvp / ctf het een stuk moeilijker hebben om niet op te vallen.
> Dat is absoluut een mod die een ban kan opleveren

Sure, net als dat je gebanned mag worden voor geen reden (gebeurt niet). Het is client side dus ze zouden detectie ervoor moeten schrijven en het doet eigenlijk geen kwaad. Een groot aantal spelers waarmee ik speel gebruikt dergelijke programma's/model edits sinds Wotlk en nooit problemen mee gehad (dit zegt echter niet zo veel).

Als je ziet dat streamers het gebruiken en er niet voor gebanned worden geeft dat wel aan dat het momenteel gedoogd wordt ^_^

> En geheel onschuldig is het ook niet. In competitieve PvP kan je models van je tegenstanders zo aanpassen dat ze veel beter zichtbaar zijn.

Nee, met tmorph kun je alleen je eigen karakter/mount aanpassen.

[Reactie gewijzigd door Futs op 6 juni 2016 11:29]

Die detectie hebben ze gewoon met Warden en aangezien het tegen de EULA ingaat staan ze in hun recht om gebruikers van die mod te bannen.

Nu zullen ze dat waarschijnlijk niet snel doen als het puur bij je eigen character/mount blijft en het niet eenvoudig door een gebruiker aan te passen is naar andere models, maar het is vrij eenvoudig om in plaats van je eigen model aan te passen het model van iets of iemand anders aan te passen waardoor dat model beter opvalt.

Het kan een reden voor een ban zijn want het gaat tegen de regels in, hou daar gewoon rekening mee. Dat is ook iets wat al een aantal keren door blizzard's CM's is geroepen op de diverse fora.

[Reactie gewijzigd door Kees op 6 juni 2016 11:35]

Ik vind een nog hogere draw distance totaal niet nodig.
Ikzelf krijg eerder het gevoel dat de wereld kleiner lijkt bij een hogere draw distance
Met een beetje view distance fog lijkt de wereld groter
Een hogere draw distance is wel vet als je bijvoorbeeld in duskwood of stranglethorn vale bent. Het hangt een beetje af waar je je bevindt. Als je inderdaad op een flying mount zit hoog boven de zone dan lijkt de zone misschien kleiner. Maar als je je op een ground mount bevindt zal de wereld wel groter aanvoelen naar mijn mening. Ik zou het dus een verbetering noemen! Maar dat zal erg persoonlijk zijn.
Oudere zones zijn niet echt gemaakt voor een hogere drawing distance. Als je bijvoorbeeld screenshots ziet die met machinima tools zijn gemaakt dan ziet het terrein er super raar en onrealistisch uit met al die random bergen en vrijwel vierkante zones.
Ik denk ook dat het te maken heeft met de verbeterde hardware bij de spelers ten opzichte van de hardware toen WoW op de wereld werd losgelaten. Na al die jaren was het wel eens nodig om een grafische update te geven. Beter zou nog zijn dat ze ook de textures aanpakten. Niet te veel veranderen, want ik hou wel van die stijl, maar lichtjes oppoetsen.
Ik ben benieuwd wat voor belachelijke setup nodig is om dit te draaien. De hardware verbeteringen zijn natuurlijk mooi maar zelfs met de gtx980 in SLI krijg ik soms nog spikes en heb ik rond de 80 fps in de nieuwe zones op ultra.

In legion gebruiken ze waarschijnlijk weer betere textures wat ervoor zorgt dat het spel nog meer gaat eisen van je hardware op max settings. Increased draw distance is nice om te hebben, maar voornamelijk in de oudere zones (anders eet het je cpu/gpu's op).
WoW is nooit echt een game geweest die van SLI profiteerde, de enige keer dat ik ooit SLI in mijn machine heb gehad, had ik het zelfs uitstaan voor WoW vanwege het feit dat het geen performance verbetering gaf t.o.v. een single kaart maar wel veel stutters.

Misschien dat dit nu nog steeds het geval is, en je SLI beter uitzet in WoW.

Verder zul je op sommige momenten altijd frame drops houden verwacht ik. Ga bijv. maar eens met 200 man een world boss doen, geen enkele setup die dat trekt met 60 FPS op Ultra. Dips naar <20 FPS zijn dan heel normaal, zelfs op de zwaarste machines, tot een paar FPS op minder krachtige apparatuur.
Je moet het net anders lezen, voor de mensen die denken dat Low, Medium en High er niet meer zijn: Alleen de slider is simpelweg hernoemd. Alle opties die je voorheen op Low tot Ultra kon zetten (SSAO, Shadows enz enz) zijn er nog en zijn individueel aan te passen. Kortom; echt nieuwswaardig dat ze de slider hebben hernoemd is het nou ook weer niet ;)
Juist wel, omdat er nu meer grijs is. "Low met aanpassingen" heet nu bijvoorbeeld 2 of 4. Dat is gebruikersvriendelijker.
Nog steeds kan je een cijfer kiezen en dan zelf gaan customizen. 10 is namelijk niet alles op z'n hoogst, dan kan je nog steeds settings van High naar Ultra zetten of MSAA aanpassen. Daarmee wordt het geen 11 of 12. Het cijfer zegt dus wederom alleen iets over de basisinstelling, daarna kan je alsnog aanpassingen maken. Dat is IMO niet anders dan de Low, Medium etc. instellingen. Is het nu dan wel zo dat als je 2 kiest, vervolgens allerlei instellingen op High of Ultra zet, het cijfer hoger wordt? Hoe wordt dat dan berekend?
En dan nog is dus 10 niet 10, je kan nog hoger dan dat. De schaal is te klein :P
Ja hoor, je kunt vanalles aanpassen. Op dit moment komt er dan Custom te staan, als herinnering. Dus waar je nu iets van 5 standaardopties hebt, heb je er dan 10.

Ik zelf gebruik gewoon voor al mijn spellen de settings van Nvidia GeForce Experience. Ik ben niet zo arrogant dat ik het beter denk te weten dan Nvidia, en ik heb ook geen zin om me daar in te verdiepen. Dat is wat betreft single player. Wat betreft raids (die ik nu niet speel) zou ik wel lagere instellingen gebruiken. Als ik Iron Man Challenge zou doen, zou ik hem waarschijnlijk ook ietsje lager dan de max zetten.
Ik vind GeForce Experience over het algemeen prima, omdat de meeste games op max kunnen. Bij WoW echter zet hij b.v. de rendering op 200% en ook nog SSAA x4 aan, en dan heb ik in-game niet heel veel fps. Ik heb handmatig alles op Ultra staan, maar geen SSAA x4 (wel MSAA x4). Dan is het veel beter en die nˇg meer scherpte die je met SSAA hebt t.o.v. MSAA mis ik dan niet, want ik speel al op QHD.
Heb dan ook Geforce Experience er niet meer op staan. In Raids heb ik ook de settings wat lager. Dat is niet omdat je pc het niet aan kan, maar omdat je dan te maken hebt met meer latency vanwege de andere spelers en dat vertaalt zich toch in lagere FPS i.c.m. je hoge grafische settings.
Door na Cataclysm is de rook nu eindelijk een beetje weggetrokken. Zelfs het water wordt weer helderder, daarnaast zijn de grote steden nu bijna smog-vrij.

Om een beetje in het verhaal te blijven.
Leuk de draw distance, maar er zijn inmiddels zoveel problemen met WoW dat Legion daar waarschijnlijk weinig aan gaat veranderen nog.

Ik ben nog steeds aan het wachten op de echte WoW opvolger die helaas geannuleerd was.

Al die koreaanse mmo's als Black Desert etc zijn het hem gewoon niet. WildStar is niet echt leuk en Elder scrolls online deed helaas ook weinig nieuws.

Ik heb prachtige tijden gehad met WoW en zou graag weer eens een game zien die weer net zo innovatief kan zijn als WoW dat toen was..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True