Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Blizzard gaat spelers in World of Warcraft die meer dan eens zijn gemeld als spammer of misbruiker van de chatfunctie in de game, tijdelijk een 'Silence Penalty' opleggen. Tijdens de straf kan de speler veel communicatiefuncties niet gebruiken.

De functie wordt actief in de pre-update-patch, voorafgaand aan de komende uitbreiding Legion, die op 30 augustus verschijnt. Met de silence-functie kunnen spelers die misbruik maken van de communicatiekanalen in het spel bestraft worden. Ze kunnen alleen nog met anderen communiceren in kanalen die specifiek bedoeld zijn voor raids, whisperen naar vrienden en antwoorden op whispers van spelers die geen vriend zijn.

Spelers die de straf opgelegd krijgen, kunnen in eerste instantie 24 uur lang niet spreken via algemene kanalen of in-game berichten versturen. Als dit niet helpt, legt Blizzard een dubbele straf op. Volgens Blizzard is er geen maximum aan de straf, wat volgens de ontwikkelaar betekent dat spelers die de straf vaak ontvangen, een 'zeer, zeer lange tijd' niet kunnen spreken.

World of Warcraft Legion

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Community verzuurd? Of gewoon wat harde rotte appels?
Ik zou de community van WoW niet als verzuurd willen zien. Ik zelf zie ook niet veel spamchats
meer.

Ik denk dat WoW momenteel een veel ander ander probleem heeft: Er is bijna geen community meer vergeleken met vroeger. Dit is ook door Blizzard zelf in de hand gewerkt. Dankzij de garrison hoeft een speler niet meer naar een stad te gaan veel veel dingen. Dankzij het nieuwe lfr gedeelte en de raidfinders hoeft een speler niet meer actief bij een guild te zitten. Het gevolg is dat WoW nog steeds een multiplayerspel is, maar dat het grotendeels als singleplayer wordt ervaren.

Ik heb gisteren een drietal onderdelen van de Warlord eindraid doorlopen via lfr; tuurlijk ben je nog afhankelijk van de rest van het team maar om eerlijk te zijn hadden die mensen net zo goed bots kunnen zijn. Ik heb welgetelt drie regels chat gezien in de raidchat en dat was het. Geen tactiek bespreking e.d. en aangezien ik heel lang niet WoW had gedaan kende ik de tactiek niet eens en toch rolde ik er zonder chat e.d. doorheen.

Mss dat Heroic wel echt een guild nodig heeft. Maar voor veel van de normals denk ik dat WoW een singleplayer MMO is geworden waarbij je met wat randoms dungeons en raids doet doorlopen zonder wat tegen elkaar te zeggen...omdat het gewoonweg niet nodig is.
Begrijp me niet fout; ik vind WoW nog steeds leuk en ik wil van legions echt wel de quest doen, het verhaal leren kennen en e.d. en dan zal ik de dungeons wel doorlopen met wat 'bots' die toevallig mensen zijn.

edit; bottomline btreffende chat; Er is veel minder chat tegenwoordig. Je hoeft niet meer te chatten om het spel te kunnen doorlopen. Je hoeft niet te vragen voor mats of voor een groep om iets te kunnen doorlopen.

@Jornoo; Ik speel vanaf TBC dus ik ken het hele nguidl met tactieken vehraal wel ;)

[Reactie gewijzigd door Auredium op 13 juli 2016 09:51]

Waarmee je eigenlijk de enige reden om een MMO te spelen om zeep helpt. Combat, verhaal en UI kunnen vaak niet op tegen een degelijke single player in een soortgelijke setting. Die grind is enkel acceptabel omdat je dat samen kunt doen en daarna samen dingen met meer tactiek. Na 10x flaporen van losgeslagen huiskatten verzamelen en 5x een item van de ene naar de andere stad rennen wordt je denk ik ook niet gelukkig...

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 13 juli 2016 09:37]

Ik blijf zeggen dat het saaie deel aan WoW is wat het groot gemaakt heeft. Terwijl dit afnam, nam ook de populariteit af. Tijdens het grinden, de reis naar de raid, wachten tot de raid begon of na een wipe maakte je gebruik van de community om het wachten verdraagbaar te maken. Hoe sneller en makkelijker er meer actie kwam, hoe minder de community gebruikt werd en hoe minder spelers gebonden waren aan de community.

Deels had het ook met de tijd te maken omdat WoW toch wel de eerste echte MMO was. Ik heb de ervaring uit Vanilla en TBC nooit meer terug gevonden in WoW, uitgezonderd korte momenten net nadat er een expansion released werd.
En dat zorgde ook voor de mooie momenten zoals horde/alliance die elkaar hielpen, of juist te grazen namen. Tijdverdrijf zoals barrens chat. Pre-vliegende mounts rondreizen en daarbij ganken, juist de medespeler helpen of gewoon de wereld ontdekken - omdat je letterlijk de wereld moest ontdekken (flight paths, entrances, summon stones..). En natuurlijk de random raids op de grotere steden.
Je was toen eigenlijk altijd wel bezig met elkaar of het spel.

Nu kijk je naar een timer, en vraag je je af waarom blizzard uberhaupt nog open world dingen produceert in plaats van volledig instanced te worden.


Je hoort zodoende ook niemand roepen 'breng TBC terug' of 'breng WotLK terug'. Die roep is enkel richting vanilla gericht.


De lagere skillniveau's en duur van raids zijn het enige wat goed is. Die waren voor teveel gamers iets wat uberhaupt nooit te spelen viel. Al het andere aan ontwikkeling is zoveel gericht op de casual gamer, dat 'de rest' van het spel juist weer verloren is gegaan. Ze proberen het, eerst weer flying mounts te blokkeren ofzo aan het begin van een nieuwe expansion. Alleen niemand durft oprecht toe te geven dat soms zaken teruggedraaid moeten worden.

[Reactie gewijzigd door Xanaroth op 13 juli 2016 16:22]

Ik ben gekapt na Vanilla nog voordat TBC uitkwam, als ik dit lees weinig spijt.. Community aspect maakte de game!
Ik mis de tijden waar je met paar vrienden onderweg bent naar een nieuw gebied om te questen om vervolgens door paar High Warlords op High Warlord mounts om de oren geslagen te worden. Arathi Highlands was altijd dikke pret, helemaal als je met meerdere vrienden aan het questen bent en je komt een ander groepje tegen van de andere faction, de spanning was om te snijden :D

Jammer dat je nu een hele quest landzone in een uur of 2 wel hebt gehad. Voorheen was je in dezelfde landzone paar avonden bezig voordat je echt door kon naar de volgende.

[Reactie gewijzigd door LocK-NaH op 13 juli 2016 10:14]

Dit heeft er deels mee te maken dat Blizzard zich vooral bezig heeft gehouden met nieuwe content uitbrengen. Mists of Pandaria, Warlords of Draenor en straks Legion brengen 'end game content' en content die daar vlak voor zit, maar hebben nauwelijks wijzigingen aangebracht in de al bestaande content. Tuurlijk, er was in alle gevallen een pre-event waarbij er tijdelijk een evenement was in een oude zone, maar dit telt niet echt mee. Heirlooms helpen daarbij ook niet echt mee, aangezien het levelen daardoor ineens veel en veel sneller gaat.

Blizzard is op het moment naar de leveling experience aan het kijken en ze hebben eind vorige maand een kleine patch uitgebracht waarmee de leveling experience van lvl 1 t/m lvl 40 is aangepast. De mobs hebben meer health gekregen en doen meer damage. Als je geen heirlooms equipt en meer dan 2 á 3 mobs pullt loop je nu een reële kans om dood te gaan. Persoonlijk vind ik dit een goede aanpassing en ik hoop dat ze deze aanpassing uitrollen voor level 1 t/m level 60, aangezien ik denk dat daar het grootste probleem ligt.

tl;dr Blizzard is ermee bezig om de leveling experience weer op de rails te krijgen. Als dit lukt denk ik dat het een goede stap is om de nieuwe en terugkerende spelers weer wat geven om te ervaren.
Kampvuur is ongemakkelijk, van voren brand je weg, van achteren verkleum je. De rook komt altijd jouw kant op. Overal insecten. Half rauw, half verbrand eten.

En als je al die ongemakken weg neemt? Dan is er geen zak meer aan.

MMO makers zijn de laatste tijd bezig hun spellen zo optimaal voor enkele spelers te maken dat er geen zak meer aan is. Begon eigenlijk met "iedereen is DPS" en "niet meer wachten op genezers". Tuurlijk, maakte het makkelijk maar de spellen werden wel steeds meer bevolkt door Xbox volk. De mensen die dingen regelde, evenementen organiseerden lieten de nieuwe MMO's liggen.

En voor de xbox jochies die bij iedere nieuwe MMO vragen "ik kan hem toch wel helemaal solo spelen" spelen het spel als een gewoon spel en zijn binnen een paar maanden weg. Geen probleem op zich tenzij je je bedrijf heb ingesteld om een spel 10 jaar lang in de lucht te houden.

Zie Destiny, best een success maar dat spel is er niet lang meer. De originele MMO is aan het muteren naar een always online optioneel multi-player.

In spellen als Star Wars Galaxies waren er spelers die nooit vochten en zich echt alleen bezig hielden met craften of zelfs het organiseren van groepen.

In moderne MMO's is dat tot een minimum beperkt. Het maakt de spellen veel toegankelijker maar mensen zijn veel minder gebonden.

Mensen speelden WoW niet voor de levels of de grind maar voor het samen spelen ONDANKS de grind en de levels. Blizzard heeft dit nooit echt begrepen.

Gezien Overwatch, willen ze de community mensen ook eigenlijk niet als klant.
Goedemorgen Auredium,

Voorheen speelde ik ook alleen LFR en ondervond ik ook de "singleplayer MMO" experience. Maar geloof me als je heroic, en vooral mythic, gaat doen heb je toch wel echt communicatie middelen nodig. Vaak word dit wel verplaast naar een extern programma zoals TeamSpeak of Ventrillo ofzo, maar zonder communicatie ga je het niet halen.

Ik ben van mening dat ze LFR uit WOW moeten halen aangezien dit meer kapot maakt dan dat het toevoegd. Ik snap dat Blizzard dit heeft toegevoegd om de "casual' players toch dit element van het verhaal mee te maken, maar tijdens LFR weet de speler zich eigenlijk niet eens waar hij zich bevindt. Bedoel je teleport vanuit je Garrison direct naar de instance en als je klaar bent sta je weer in je garrison, meeste LFR spelers weten dan ook niet hoe ze zelf naar de instance moeten vliegen/lopen.

Als ze dit uit WOW zouden halen, zijn spelers meer betrokken in de wereld en ook geneigd om meer te communiceren met andere spelers om de tactiek te bespreken en uiteindelijk de bazen te kunnen verslaan. ik ben persoonlijk blij dat ik "eindelijk' ben gaan raiden, dit heeft het spel ZOOOOOO veel beter gemaakt voor mij.
LFR is eerder de reden dat er nog veel spelen, mensen die de tijd/moeite niet meer nemen om met een guild mee te gaan (dezelfde redenen waarom ik gestopt ben), maar toch even lekker willen rondbashen.

En als er niemand wat zegt, trek je toch gewoon zelf je mond open? Paar lines en je hebt een gezellige chat voor de rest van de raid, zeker in pandaria heb ik me daar aardig in vermaakt.

En tactieken en onzin? Doe het dan eerlijk en zet al je add-ons uit, dán ben je pas bezig met een raid.
Looking for raid difficulty is echt een lachertje. Je faalt alleen als er extreem domme dingen worden gedaan zoals het bevechten van een boss met je halve raidgroep buiten de room. Wij hebben zelfs een keer voor de grap met de guild een looking for raid gejoined met 15 man en vervolgens al onze gear uitgetrokken op ringen, trinkets, neck en voor sommige classes benodigde wapens na. (naked raid) Nog hebben wij in no time inclusief de aanwezige randoms het einde van de raids behaald.
Ik heb de omgekeerde ontwikkeling doorgemaakt: "hardcore" raiden in Vanilla en TBC. Nu heb ik inmiddels een gezin en geen tijd meer om hele avonden te spelen. Ik ben blij dat er een LFR is, zodat ik in een of twee uurtjes toch snel even kan spelen en wat dungeon/raid-content kan ervaren.

LFR geeft inderdaad bij lange niet de ervaring van "echt" raiden, maar het is beter dan niets. De spelers die meer diepgang willen, kunnen nog steeds guilds vormen om heroic en mythic content te doen.

Als je LFR uit het spel haalt, dan is Blizzard wsl. zo 50-80% van zijn spelerbase kwijt.

Overigens vind ik de LFR voor gewone dungeons helemaal een goede verbetering. In Vanilla stond je soms lang in je stad in general chat te zoeken naar mensen waarmee je een dungeongroep kon vormen. En had je dan een groep, dan duurde het een kwartier voordat je echt kon beginnen, want er was altijd wel iemand bij die niet zo'n haast maakte om bij de dungeon te komen. Ja, al dat rijden op je paard droeg wel bij aan een hogere immersie in de wereld, maar na een paar jaar begon het toch vervelend te worden.
Nee bij een of andere %*Ľ% guild moeten joinen en daar hopen dat ze je een x meenemen, nah dank je dan liever lfr, ze moeten het alleen nog verder invoeren dat je alle moeilijkheidsgraden in lfr kan doen. Dat hele elitist gedoe dat moeten ze aanpakken en al die botters, dan komen de mensen wel terug. Ook die versimpelde talent tree is imho totaal prut. Gewoon terugdraaien.
Best ironisch. Ik heb ook lang WoW gespeeld (t/m TBC) maar toen was het nog ab-so-luut essentieel om te communiceren, om actief te zijn, om je te laten zien. Dat had voordelen, zoals voor (raid) invites maar het was ook gewoon hartstikke tof en ja, je liep uiteindelijk soms als een stel idioten door Stormwind met vuurpijlen en weet ik wat allemaal ^^ En deed je het dus niet, dan kwam je gewoon niet verder en was je gebonden aan een beetje PVE en wat quests. Effectief dwong het spelers dus om uit hun schulp te kruipen.

WoW is zó succesvol gebleken en moest dat vasthouden, de playerbase werd alleen een stuk vluchtiger (dat zie je overal, ik kan de ene week non-stop met gasten spelen en de volgende is er een of andere beta release en iedereen is verdwenen) en nu is WoW dan de MMO die de single player effectief centraal stelt en 'iedereen is nu de held' (tiers zijn makkelijk te bereiken, iedereen kan snel en makkelijk upgraden, de drempel is véél lager en er zijn er veel meer van, alleen de allerhoogste zijn nog een uitdaging). Blizzard kent de markt dus bijzonder goed, want WoW is meegegroeid met die markt, maar het is toch wel heel jammer dat het zo is gelopen met communities in het algemeen. Af en toe zie ik nog wat gameplay. Wát een verschillen zeg. Het is wat mij betreft een enorm gemis dat WoW spelers niet meer 'dwingt' tot een strategie, want het werkt hersenloos bosses grinden in de hand en maakt de hele ervaring minder uniek.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 13 juli 2016 09:44]

Dat ligt vooral ook aan het niveau waarvan je gameplay ziet denk ik. Vooral Mythic heb je nog steeds er goede strategieën en spelers nodig om door heen te komen anders zal je niet ver komen. (Voice) Communicatie blijft daar ook essentieel, net als in bijv. Challenge modes of high end rated PVP.

Eigenlijk is het niet veel anders dan in Vanilla / TBC, hoe makkelijker iets is, hoe minder communicatie er nodig is. In Vanilla had je voor 5 man dungeons (of 10 man toen je 5 mans nog met 10/15 kon doen), ook geen communicatie nodig. Alleen zijn er nu wel meer tussen niveau's, waar in meer of mindere mate communicatie mogelijk is.

wel zie je in tegenstelling tot Vanilla / TBC dat er veel minder sociale communicatie is, dit blijf nu veelal binnen guilds, daar je voor redelijk wat zaken niet meer afhankelijk bent van de server populatie, maar je kan spelen met iedereen op alle EU servers. Je speelt dus regelmatig met mensen die je verder mogelijk nooit meer zal spreken.
Ik denk dat je een aantal goede punten maakt.

WoW is zeker individueler geworden dan dat het vroeger was. Een groot deel van de dingen kan je solo doen, zeker wanneer je een legertje als hebt om volledig zelfvoorzienend te zijn. Community is inderdaad minder dan vroeger, ook omdat je nu kan groepen met de hele regio ipv alleen je eigen server via de LFG tool.

Maar kijk je bijv. naar LFR dat is eigenlijk geen raiden, het is vooral een story mode om spelers met weinig tijd die niet geen committent kunnen of willen maken aan bijv. een raid guild toch de end game (en daarmee het verhaal van de expansion te voltooien). Eerder was het namelijk een veel gehoorde klacht dat spelers die niet wilden of konden raiden delen, en vooral het einde van het verhaal moesten missen. Dit is nu opgelost met LFR. Verder is het natuurlijk een spel modus waarin mensen de legendary quest delen doen op alts of valor verzamelen als ze meer nodig hebben dan de mythic dungeons per week geven. Maar tactiek zal je niet zien in LFR, misschien dat er zo nu en dan eens iemand doodgaan, maar wipen is er in WoD niet bij op LFR, in MoP was er zo nu en dan nog een lastige boss op LFR, in WoD kan ik me niet herinneren ooit doodgegaan te zijn in LFR, laat staan gewiped te zijn.

Zaken als Mythic raids, Challenge modes zijn dan zaken aan de andere kant waar (voice) chat nog steeds vrij noodzakelijk is, en ook in het geval van Mythic raids guilds ook nog erg belangrijk zijn.

Betekent niet dat je deze zaken niet kan puggen, maar met 4 (of 19) anderen die zich gedragen als "bots" zal je niet ver komen. Een Challenge mode pub met 5 randoms die nog nooit een challenge mode gezien hebben zal je niet snel een gold tijd opleveren. Ga je echter puggen met mensen die al meerdere malen gold hebben op andere chars dan is er zeker een goede kans op succes.
Ja, met de streamlining van het spel is de sociale kant van het spel wel verminderd. Je klikt op LFG en tien minuten later speel je met 4 andere personen terwijl er geen woord wordt uitgewisseld.

Was het vroeger beter? Tien jaar geleden moest je in de Ironforge chat "LF Tank and Healer for Diremaul" spammen tot je hopelijk een kwartier later een groep had. Daarna moest heel het team gaan naar Diremaul. Dit zonder flying mounts en met een tussenstop om de boot te nemen. En je liep nog de kans dat na anderhalf uur er iemand weg moest waardoor je run gedaan was.

Beter? Mmm, mijn beste herinneringen zijn uit die tijd. Maar het gemak dat je vandaag hebt om gewoon een uurtje in te loggen en een instance te doen is toch wel erg leuk.
Exact dat, vroeger werd je voor een hoop dingen gedwongen om andere spelers op te zoeken. Dit creeerde een community omdat je elkaar nodig had. Vandaag de dag om het toegankelijker te maken heeft Blizzard voor alles wel een ingame oplossing gemaakt inmiddels, waardoor je andere spelers helemaal niet meer nodig hebt.

Resultaat communicatie in game is nagenoeg NUL. Vaak als je een random aanspreekt krijg je geen reactie of een verbaasde reactie van oh praat je tegen mij? Dat was vroeger wel anders.
Ik heb vroeger uren in Goldshire rond gehangen alleen maar lopen praten met anderen. Dat is echt helemaal weg. Chat blijft bij mij gewoon altijd leeg eigenlijk.
Geen spamchats meer?

Ff ingelogd gister het gold boost farm gedoe wordt je nog steeds mee doodgegooid
Ik heb hier een andere kijk op. Het community aspect heeft zich verplaatst naar de guilds. Hierin tref je in een eerste instantie een gemeenschap van mensen die open staan voor jou, mits het een vriendelijke guild is. Daaropvolgend heb je naast de chat ook Teamspeak of een ander voiceprogramma dat functionaliteit biedt(tijdens raids) en waar ook lol te beleven valt ten tijde van (aangeschoten) frivoliteit.

LFR is inderdaad niet sociaal en erg makkelijk. Blizzard wilde mensen die graag willen raiden, maar niet in een guild willen voorzien van een laagdrempelige 'single player' ervaring.

Vind het trouwens geen punt meer van klagers die niet tevreden zijn over de 'community'. Het begint altijd bij jezelf om assertief genoeg te zijn. Ondanks dat er nieuwe spelers bijkomen is wow geen noviteit meer over het algemeen. Het is daarom ook normaal dat mensen minder met elkaar praten over het spel of vragen stellen. Zeker wanneer je beseft dat er tig (video)guides zijn waar je als nieuweling veel aan hebt.
..maar dat het grotendeels als singleplayer wordt ervaren
Er zijn meer dan genoeg opties om gezamenlijk iets te ondernemen. Sterker nog, bij veel facetten is het een vereiste. Denk maar aan raids, world bosses, dungeons. Zoals ik al zei, een guild is per definitie een community op zich met een eigen identiteit. Op de chat zijn er ook nog mensen die op zoek zijn naar anderen voor een bepaalde achievement of ander gekkigheid.

De chat van wow vind ik overigens een van de meer volwassen chats als ik het vergelijk met andere mmo's en dan met name swtor. Daar kunnen ze de silence penalty's harder gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 13 juli 2016 12:38]

Ik speel sinds een paar weken weer maar merk inderdaad ook heel erg dat het sociale aspect een stuk minder geworden is. Ik denk ook met name omdat je vrijwel alle conten (raids etc.) van voor MoP kunt soloen en je vanwege garrisons eigenlijk niks meer in hoofdsteden te zoeken hebt.

Wat overigens (althans op Twisting Nether) beter is geworden is het questen in de oudere zones omdat je daar ook spelers uit andere zones kunt tegenkomen. Je loopt dus niet meer in je eentje in de oude outlands, pandaria, northrend of vanilla.

Persoonlijk denk ik dat LFR weinig invloed heeft maar het grootste probleem garrisons is. LFR maakt raids alleen toegankelijk voor mensen waarvoor dit eerst niet zo was. De echte raiding guilds merken hier volgens mij weinig van. Althans ik kan me nog goed herinneren hoe raiden in Wotlk was met pickup groups en ook daar werd al amper gechat of gecoördineerd (wat tot veel wipes leidde).
Er zijn nog zat spambots. Vooral op de wat drukkere realms.
Veel mensen hebben addons die het werk voor hun doen, en deze eruit filteren.

Zal eens tijd worden dat blizzard er wat aan doet.
Volgens mij is het met name bedoeld voor "nep-accounts" die reclame maken voor website waar je gold etc. kan kopen.
Heb persoonlijk niet het idee dat er nou veel "echte" spelers zijn die problemen veroorzaken op de chat
Inderdaad, het lijkt mij niet dat die lui wakker liggen van een dergelijke straf en als ze gestraft worden pakken ze een nieuw account. Daarbij zullen dergelijke spelers eerst aangegeven moeten worden door andere spelers. En ik denk dat veel spelers het al niet eens meer opvalt al die spam. Toen ik nog WoW speelde, lang lang geleden, viel het me al bijna niet meer op.
Mwah, als we zo van de "anal" en "Dirge" spams op general chat af komen, dan vind ik dat helemaal prima.
Hoewel een zo'n silence ban misschien een wat te zware maatregel is voor alleen een gefaalde poging tot humor.

[Reactie gewijzigd door aap op 13 juli 2016 13:13]

Vaak SPAM van goldsellers met hele grote lappen tekst.
Ook zijn er zat andere mensen die dan ook nog los dingen spammen, waardoor het bijna niet meer leesbaar is in sommige gebieden.
Waarschijnlijk meer gericht op (gehackte) accounts die gebruikt worden om gold te verkopen.
En natuurlijk de sporadische rotte appel.
Er lopen een behoorlijk aantal "eikels" rond in wow die om de meest kleine dingen uit hun slof gaan en met ernstige ziektes gaan gooien. Juist om dat gedrag tegen te gaan is dit een goede optie! Ik report ze altijd.

Alleen vind ik dat ze nog een stapje verder hadden mogen gaan, en ook de raid chat in LRF erbij nemen.
Alleen vind ik dat ze nog een stapje verder hadden mogen gaan, en ook de raid chat in LRF erbij nemen.
Dat wordt wel degelijk gedaan, is het eerste wat genoemd wordt in het lijstje met geblokte opties:
Silenced Players Are Unable to:

Talk in Instance Chat (Raid, Party, and Battlegrounds)
Talk in global channels that are auto joined (such as General or Trade)
Create Calendar Invites/Events
Send in-game mail
Send Party Invitations
Send War Game Invitations
Send Invitations to Duel
Update a Premade Group Listing
Create a New List for a Premade Group

Silenced Players Are Able to:

Whisper to friends (both WoW friends and Battle.net Friends)
Reply to Whispers from Non-friends
Party/Raid Chat (with Invited Players)
Create Parties and Raids
Talk in Global Channels that have a moderator
Share Quests
Sign up for a pre-made group
De chat in LFR is een zgn. instance-chat en geen raid-chat. De echte raid-chat kan wel gebruikt worden omdat je daarvoor persoonlijk uitgenodigd wordt (en dus ook met één klik op de knop van de raidleader gekicked kan worden).

[Reactie gewijzigd door Eric70 op 13 juli 2016 11:13]

Is er meer informatie over wat er als spam of misbruik wordt gezien? Dient dit voor de gold-sellers of kan je bijvoorbeeld ook gestraft worden als je 10 keer op 30 minuten zegt dat je iets zoekt/party zoekt/ ...?
Het gaat erom dat je een report krijgt ingame van dat je spamt. Een enkele report zal niet veel uithalen, maar met 100 reports zal blizzard veel sneller kijken of er iets aan de hand is.

Het is zeker ook zo dat er nog wel een controle is door een fysiek persoon.
Waarom zou er een persoon bij moeten komen? Is bij andere games ook niet zo. Met een goed geprogrammeerd systeem kun je 99% accuraat filteren op onzinreports of reports vanwege saltiness. De 1% die fout beschuldigd is kan een ticket indienen zodat de reporting partij zelf eens lekker gestraft kan worden.
Omdat het reporten niet meer is dan: *clicks Report Player For Spam*

Je hoeft geen reden op te geven en als je dat automatisch maar gaat accepteren is het einde snel zoek :p
Als er bij de Report For Spam ook iets achter zit om te kijken wat de persoon zei op dat moment en/of binnen een bepaald tijdsbestek, dan kan je vrij accuraat bannen/silencen. Ongeveer hetzelfde principe als een e-mail (spam)filter.
Maakt eigenlijk niet uit. Met een degelijk programma die kan detecteren aan de hand van chat logs of daar keywords zoals gold, websites, aantallen, valuta tekens e.d. inzitten kom je al een eind. Als je mij dan report en ik scoor erg laag als dat filter op mijn char wordt losgelaten, dan is een ban dus niet nodig. Hetzelfde met report voor harrassment, bij bvb LoL kun je met een analyse van scheldwoorden, memes en ander standaardzinnen al het gros auto-straffen. Als je iemand report en de back end ziet 10x "noob" "fag" "feeder" voorbij komen dan is het duidelijk.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 13 juli 2016 15:49]

Ik denk ook echt wel dat een gedeelte automagisch zal gaan. Kan me voorselllen als iemand binnen een uur 20 keer gereport wordt dat er dan een stukje dataverzameling zal zijn over die tijdsperiode, en dat daar misschien wel een analyse over loopt die aan de hand van een puntensysteem een voorstel zal doen, maar dat de uiteindelijke beslissing bij een persoon ligt.

Het gaat ook niet om dat het niet kan, maar om wat wijsheid is. Een spel als LoL kan ik me voorstellen dat het makkelijker is om rigoreuze stappen te nemen, maar een spel als WoW waarbij chat vaker een stuk socialer gezien wordt, is context heel belangrijk.

Maar goed, ik snap dat hierover de meningen verschillen, en dat mag ook best :)
Ik denk inderdaad goldsellers of mensen die abusievelijk gebruik maken van de chat. Denk aan schelden of ander verbaal geweld/pesten.

Ik kan mij niet voorstellen dat je gestraft word voor het zoeken van andere spelers.
Alleen hoop ik dat er wel ook gekeken word of het redelijk is, dus niet zodat je met een groep andere spelers kun pesten door allemaal die persoon te gaan reporten (in dat geval mag van mij ook wel een straf aan de reporters worden opgelegd).
Wordt de speler de straf opgelegd of de character? Want voor spammers maak je dan toch gewoon weer een nieuw lvl 1 character aan?
In het verhaal lees ik de speler.
Oke dat is wel goed dan. Wel raar dat ze daar nu pas mee komen.
De straf geldt voor het hele account. Dus nieuw character aanmaken gaat niet werken.

Ook gratis trials account heb je niets aan voor kwade doeleinden, aangezien je daarmee tot lvl 20 sowieso niet in de publieke kanalen mag praten.
Kan niet meer zeggen dan dat dit een top oplossing is! Ook al is het erg laat. Maar goed, beter laat dan nooit :)
Totdat een hele guild 1 persoon report om iemand weg te pesten..
Ja, zal best wel gaan worden misbruikt deze feature.
Je kan dan wel iemand onterecht 'reporten' maar Blizzard zegt dat iemand pas gestraft wordt nadat een moderator/GM o.i.d. de reports heeft onderzocht. Dus je zou dus niet zomaar automatisch een silence-penalty kunnen krijgen alleen omdat een groepje een hetze tegen jou voert.
Gelukkig heb je daar dan weer de Blizzard Support voor om dat aan te vechten. ;)
True.. maar de schade is dan al gedaan, je hebt een tijdje last ondervonden.
Als het goed is niet want eerst kijkt er iemand van Blizzard naar de reports en dan pas volgt al dan niet een ban:
Following the Legion pre-expansion, any player who is reported multiple times under the Spam or Abusive Chat categories will, after investigation, receive an account-wide silence penalty.
Want Blizzard kan dit niet controleren? En je kan je niet weren?
Dit zou iedere ontwikkelaar mogen doen in hun multiplayer!
Ik heb dan ook bij veel multiplayergames standaard de chat en voice uitstaan. Het enige wat je leest/hoort zijn gefrustreerde kinderen die het hele team uitschelden wanneer zij als eerste af zijn...
Inderdaad, praktisch ieder spel met een publieke chat functie word volgespamt met vanalles en nog wat. In The Division is 90% van de publieke chat voor betaalde raid runs, dat staat dan lekker op repeat zodat het iedere 10 seconden voorbij komt.
Dit moet gewoon automatisch eruit gegooid worden.
Ik speel geen warcraft maar in het algemeen is het fijn dat er opgetreden wordt tegen mensen die games verzieken, of dat nu met spammen is of met cheats/bots or whatever. We betalen best veel geld om spellen te spelen en het is bijzonder irritant als die door anderen verziekt worden.
Ik ben verbaasd waarom zoiets nu pas wordt ingevoerd. Ik speel het al een jaar of 3 niet meer, maar vanaf het begin zitten de chats al vol met onzin waardoor ik standaard al uit de general chats ging in gebieden. Mooie oplossing, maar een beetje te laat naar mijn mening, dit had jaren eerder ingevoerd moeten worden.
In dota 2 zit een soortgelijke communication ban, en dat werkt goed moet ik zeggen. Teveel spelers daar die lopen te schelden en spammen.
Toch knap dat meer dan 10 jaar geleden kleine(re) gratis MMO's als RuneScape en Dofus dit al hadden vanaf het begin en WoW het nu pas krijgt, terwijl er veel meer spelers zijn. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True