×

Tweakers Awards 18/19

Wat vind jij de beste tech- en elektronicaproducten van het afgelopen jaar? De Tweakers Awards stembussen zijn nog drie dagen open. Laat je stem gelden en ontvang 50 ippies. Bovendien maak je kans op een Sony PlayStation 4 Pro 1TB, GoPro Hero 7 of Sonos One.

Stemmen

Medal of Honor - Multiplayer

Veel ervaring

Anderhalve week geleden hebben we de singleplayer-modus van Medal of Honor besproken, en vandaag is het de beurt aan de multiplayer. De reden voor het later verschijnen van dit artikel is simpel: voordat het spel in de winkels lag, waren de servers nog leeg en dan is het lastig om een multiplayer-spel te reviewen. Inmiddels is het ruim een week na de release en hebben we ruim de tijd gehad om ons te verdiepen in de multiplayer-modus van de game.

Getest op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: PC, PlayStation 3

Zoals de meeste bezoekers van Tweakers.net inmiddels zullen weten, is de multiplayer-modus van Medal of Honor ontwikkeld door DICE, de Zweedse ontwikkelaar achter de Battlefield-franchise. EA was van mening dat het spel beter tot zijn recht zou komen als de multiplayer werd ontwikkeld door een ander team dan het team dat de singleplayer ontwikkelde, en dan natuurlijk het liefst door een studio met veel multiplayer-ervaring. DICE is wat dat betreft een uitstekende keuze; de studio heeft meerdere succesvolle multiplayer-games op zijn naam en kan putten uit meer dan tien jaar ervaring met het ontwikkelen van shooters.

*Aparte games

De multiplayer van Medal of Honor verschilt desondanks niet op alle fronten van de singleplayer. Zo zijn de maps gebaseerd op omgevingen uit de singleplayer en is de aanwezigheid van Tier 1-soldaten verwerkt in het ranking-systeem van de multiplayer. Daar houden de grote gelijkenissen echter op. DICE ontwikkelde 'zijn' stuk van de game min of meer apart van Danger Close, dat het singleplayer-gedeelte voor zijn rekening nam, en dat wordt al meteen duidelijk als je het spel opstart. Nog voor je in een menu komt, dien je te kiezen of je multiplayer of de campaign wilt spelen, kortom: of je het door DICE ontwikkelde spel wilt spelen, of de voorkeur geeft aan het spel dat Danger Close heeft gemaakt.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.