Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft bekendgemaakt dat er een tweede patch voor de pc-versie van Medal of Honor in de maak is. De patch zal zich richten op het verhelpen van problemen in de multiplayer-modus.

De patch wordt gemaakt naar aanleiding van feedback uit de community, zo meldt de ontwikkelaar op de officiële website van Medal of Honor. Hoewel EA nog niet heeft aangegeven wanneer de patch verwacht mag worden, is er al wel een lijst met wat de patch zal veranderen in het spel. Zo is het gedrag van diverse wapens veranderd, het puntentotaal in diverse spelvormen verhoogd en de respawn-protectietijd verlengd van 1,6 naar 1,9 seconden. Een volledige lijst is te vinden op de website.

Het vorige week uitgebrachte Medal of Honor doorliep in de zomer een uitgebreide bètafase, maar kampte bij de release toch met de nodige bugs. Een deel daarvan werd al verholpen door een patch die direct na de lancering te downloaden was. Deze patch richtte zich voornamelijk op connectiviteitsproblemen en importeerde nieuwe anticheatsoftware.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Medal of Honor is ontwikkeld door twee bedrijven.

Danger Close & DICE.

Danger close heeft de single player ontwikkelt op basis van de Unreal3 Engine.
DICE heeft de multi player ontwikkelt op basis van Frostbite.

De aangekondigde patch is gemaakt voor de multiplayer en is dan ook niet afkomstig van Danger Close, maar van DICE.

Dit ter info.

[Reactie gewijzigd door ErA op 21 oktober 2010 13:21]

Singelplayer is door Danger Close ontwikkeld op de Frostbite engine. De Frosbite engine is ontwikkeld door DICE. DICE heeft de multiplayer modus voor MOH gemaakt omdat ze hier veel ervaring mee hebben(Battlefield franchise). Ze hebben minder ervaring met singel player. Alhoewel BFBC2 geen slechte singel player had maar het kan niet tippen aan de MOH singelplayer. Vandaar dat Danger Close de singelplayer modus mocht ontwikkelen. Waarschijnlijk ook omdat er zo twee teams zijn die zich kunnen toeleggen op één specifieke taak wat veelal resulteert in een beter en nauwkeuriger uitgevoerde taak.

Dus wat jij zegt dat de singelplayer ontwikkelt is op basis van de UT3.x engine klopt niet.

[Reactie gewijzigd door madmaxnl op 21 oktober 2010 17:17]

De singleplayer is wel degelijk ontwikkeld op de Unreal-3 engine en niet op de Frostbite engine. De laatste is enkel gebruikt voor de multiplayer. Zie ook dit artikel.
Als je 1x de ini map bekijkt van MoH SP zie je meteen dat het de UTengine is.
Geen twijfel over mogelijk.

Oh en ik vind persoonlijk de BC2 SP een stuk beter en leuker dan die van MoH
EA laat in het midden welke studio de patch heeft gemaakt, maar dat DICE de multiplayer heeft ontwikkeld, wil niet automatisch zeggen dat zij ook de patch voor de multiplayer hebben gemaakt. Dice heeft nog twee Battlefield-projecten in ontwikkeling, Danger Close is (tot de volgende MoH) 'vrij'. Het is helemaal niet ondenkbaar dat de nazorg voor Medal of Honor helemaal bij Danger Close ligt, met medewerking op technisch gebied van DICE.

Edit: om onduidelijkheid te voorkomen Danger Close gewijzigd in Electronic Arts. Ook meer volgens de waarheid, want de community manager van EA schrijft de berichten op de Medal of Honor-site, niet de ontwikkelaars.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 21 oktober 2010 13:30]

EA laat in het midden welke studio de patch heeft gemaakt, maar dat DICE de multiplayer heeft ontwikkeld, wil niet automatisch zeggen dat zij ook de patch voor de multiplayer hebben gemaakt.
Ik mag hopen van wel, zij hebben de code geschreven en weten dus wat waar te vinden is in die code.
Dice heeft nog twee Battlefield-projecten in ontwikkeling, Danger Close is (tot de volgende MoH) 'vrij'.
En dus moet Danger Close de fouten van een ander oplossen? :?
Het is helemaal niet ondenkbaar dat de nazorg voor Medal of Honor helemaal bij Danger Close ligt, met medewerking op technisch gebied van DICE.
Waarom zou het wel denkbaar moeten zijn dan? Ik kan er werkelijk waar geen enkele reden voor bedenken.
Edit: om onduidelijkheid te voorkomen Danger Close gewijzigd in Electronic Arts. Ook meer volgens de waarheid, want de community manager van EA schrijft de berichten op de Medal of Honor-site, niet de ontwikkelaars.
De website van MoH word dan ook beheerd door EA, niet door (een van de) ontwikkelaars.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 21 oktober 2010 17:34]

Hitboxes zouden ook eens aangepakt mogen worden, want nog steeds is het irri als iemand je neerschiet terwijl je al om de hoek bent. (de letterlijke hoek,geen figuurlijke)
Dat heb ik ook gemerkt. Maar heeft dat niet meer te maken met lag?

Als ieder een ping van 50ms heeft is dat totaal al 100ms. Als de server iets achter loopt met het verwerken van de binnenkomende netwerk pakketjes, kan het totaal zomaar oplopen tot 150ms. Voor jou idee ben je al het letterlijke hoekje om, volgens de server die bepaalt wanneer iets een hit is niet.

Ik denk dat het 'vooruit kijken' mechanisme van de netwerkcode gewoon niet zo efficient is. In MW2 zit dit probleem ook, al is het daar een stuk minder(betere netwerk code dus??)

edit: ik zie nu dat JJJur een soortgelijke opmerking maakt, alleen plaatste hij zijn reactie onder de verkeerde post :P

[Reactie gewijzigd door beany op 21 oktober 2010 14:32]

dat je niet om een hoek kan kijken betekent niet dat je hele lichaam verborgen is of zo. schouders steken namelijk uit.
Daar begin ik me ook aan te storen, het voelt soms gewoon heel erg alsof de hitboxes achter je aan zweven, ben je allang de hoek om word je nog in je rug geraakt :(
Dit is voornamelijk een patch om de boel wat meer te balanceren. Vooral de M24 sniper rifle met 1 hit == 1 kill is ergelijk.

Goede patch mijn inziens! Zo te zien hebben ze goed opgelet wat er allemaal in Multiplayer gebeurde en daar op gereageerd.
Niet helemaal waar, je moet de vijand altijd nog goed raken. een schot onder de borst resulteert niet direct in een kill. Daarboven wel en dat is meer dan logisch. Daarbij heeft het spel een aantal maps waar je gewoon echt moet snipen wil je ergens komen. Ze hoeven hem van mij niet zwakker te maken iig. Vind het mooi gebalanceerd zo.
Ben het met je eens, hoewel ik de sniper zelden gebruik vind ik dat je iig met hollowpoint 1-shot-1-kill moet behouden.
Yep snipers hebben sowieso bv voor mij vele shooters verpest (omdat iedereen er na een tijdje mee rond loopt, of servers geen beperking hebben op snipers)..
Dat jij heel slecht bent in advancen via cover betekent niet dat het spel slecht is en dat alle snipers uit de game moeten. Ik ken zat servers in bfbc2 waarbij je continu door dezelfde campende mensen dood gaat van een afstandje en waarin je beperkt mag snipen. Dan wil je zo graag snipers in je team. En hit = kill is gewoon realistisch, als je in bfbc2 een m95 schiet in normal vind ik het erg vreemd dat iemand niet meteen dood is, het is een kogel van een halve inch!
Ik vond het juist prima dat sniper 1 hit = 1 kill was. Ik bedoel, in het echt overleef je ook geen sniper kogel, je spat gewoon bijna uit elkaar...
Het verschil tussen games en de realiteit is...
Als je in een echt een door een M24 in je hand geraakt wordt, kan je deze wel afschrijven, maar dood ben je zeker niet meteen. Als je door één van de verschillende Nato rounds wordt geraakt, dan ben je ook niet echt meer in topconditie. Dit betekent natuurlijk niet meteen dat je ook dood gaat.. Dus tenzij je in elke game een 'realistisch' damage model inbouwt, met damage over time en bijvoorbeeld de mogelijkheid om te sprinten, of zelfs te rennen verliest wanneer je een kogel in je been krijgt, moet je gewoon niet te veel om gaan klooien met wapens. Arma2 doet dit bijvoorbeeld wel goed, maar juist hierdoor is deze game zoveel trager... Zo'n damage model werkt in deze games gewoon niet...

Overigens vind ik de weapon balance in Bad Company 2 nu erg sterk. Ik speel zelf vooral vanilla mode (Dus geen hardcore) en het is dan wel zo dat mensen wel erg veel kogels kunnen vangen... Hierdoor voorkom je wel een groot gedeelte van het probleem dat random spray alsnog mensen dood. (Als ik hardcore speel, dan merk ik dat ik gigantisch veel kills maak, waarbij ik gewoon wat dom in het rond loop te sprayen... Dan heb ik het liever iets realistischer dan dat je niet meer hoeft te aimen...)
De realiteit is geen spel
In het "echt" blijft je bij een Nato 5.56x45 of 7.62x39 ook niet doodleuk doorlopen.
Vind ik juist niet, daarvoor zijn sniper rifles.
Erg jammer dat dit nu word veranderd.
Tja, daar dienen snipers idd voor. Het probleem met snipers is volgens mij niet zozeer het 1 shot 1 kill principe, maar wel het feit dat verschillende spellen het al te gemakkelijk maken om te snipen: weinig recoil, thermal scopes, geen 'wobbling' en semi-automatische rifles waar je 3 schoten per seconde mee kan afvuren (ik spreek nu uiteraard NIET specifiek over MoH, maar over snipers en shooters in het algemeen, zoals ook al SuperDre doet.
Ze zijn goed bezig.
Alleen jammer dat deze foutjes nu pas aan het licht komen en niet al in de Beta.

Wel een lekker spel ook met de kleine bugjes erin :D
Alleen jammer dat deze foutjes nu pas aan het licht komen en niet al in de Beta.
Misschien was dat toen ook wel, maar kregen de bugs een minder hoge prioriteit? En anders zijn er nu een heleboel testers erbij gekomen, die het spel gekocht hebben.

Voor BC2 was er bijvoorbeeld ook maar 1 programmeur met patches bezig, mag hopen dat EA het met MoH toch zeker anders aan gaat pakken, anders koop ik denk ik nooit meer een shooter uitgegeven door EA, op BF3 na dan.
Ik begrijp niet goed hoe dit nou in de beta niet opgemerkt werd? Daar is die beta test toch juist voor?
In de beta wordt genoeg aangekaart en een boel hersteld, maar er zullen altijd onopgeloste en ongemelde zaken blijven liggen die na de final release naar voren komen. Ditzelfde geldt ook voor grotere IS-implementaties in bedrijven bijvoorbeeld. Je kunt niet alles uitsluiten in de test-fase.
Veel meer whiners in de final.
Ik heb ook de beta gespeeld maar dit is mij allemaal niet opgevallen. Er zullen ook veel zijn die gewoon geen zin hebben om dit te reporten.
btw hoe zit het met de MP-review van Tweakers??? Ben wel benieuwd hoe jullie het zien.
Daar wordt op moment van spreken hard aan gewerkt :). Stay tuned!
EA weet dat de verkoop en de reviews van MOH tegenviel. Resultaat: Snel bugs fixen en de gameplay beter maken
EA weet dat de verkoop en reviews van FIFA 11 weer goed zijn. Resultaat: Na 4 weken nog steeds geen patch terwijl er serieuze problemen zijn zoals de 2 seconden freeze etc etc
Nou ik vind 1,5 miljoen copies niet niks. Dat is meer dan Crysis 1 heeft gehad of Warhead.
http://www.gamer.nl/nieuw...pt-anderhalf-miljoen-keer
tegenvallen en niet niks zijn wel twee heel verschillende dingen :)
Hopelijk verhelpen ze ook het freeze probleem waar nog heel wat mensen mee te kampen hebben. Want daar zie ik niet zo veel van terug in de lijst van bugfixes.
Dat kan lag zijn. Jij ziet dat je de hoek om bent, maar op het scherm van de andere speler was je nog wel zichtbaar. Assassins creed Brotherhood heeft eenzelfde probleem, lees de preview van dat spel door voor meer uitleg.

edit: reply bedoeld op reactie van k3r3nsk7... oops.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 21 oktober 2010 13:48]

Vind de multiplayer wel lekker spelen maar ook heb heb zo mijn problemen. (Meestal hetzelfde als de anderen hier). Maar respawn regelmatig in de respawn van de tegenstander. En andersom ook, staat er in 1x een talibanaan tussen alle marines.... En cheaters, heb je zeker. Wordt ook regelmatig neergeschoten op plekken dat ik denk van WTF..... Kijk je eerst naar zijn naam "iets" 32-0. Weet je uiteindelijk waar hij zit, 1x om het hoekje kijken BOEM... Je ziet gewoon dat hij een andere kant op schiet en in 0.1 seconde draait hij zich om en de andere 0.001 seconde schiet hij iemand neer die aan de overkant zit........

Voor de rest een prima multiplauer... "wat meer maps mogen btw ook"
er staat een hele grote fout in uw bericht

staat er in 1x een talibanaan tussen alle marines.

het is opossing force :+ (weet niet of ik het zo goed typ:P)

dit nog speciaal verander ook nog :P
Jammer, ze hadden ook de waardeloze AI in de single player wel een onderhanden mogen nemen. Over het algemeen richt de vijand ongeveer net zo goed als ik als ik na drie dagen drinken naar de WC ga. |:( De scripting is zo statisch als het maar zijn kan en dus kun je als je een beetje door loopt de vijand doden door gewoon een handgranaat in een huis te smijten waar van je weet dat er vorige keer 3 vijanden in zaten, vervolgens door lopen en de rest van de vijanden afknallen omdat je team leden nog niet zijn door gelopen en de vijand dus nog niet begonnen is met schieten.
Een ander probleem is dat je team leden vaak in een loop terecht komen en dan maar rennen, duiken terug rennen en de zelfde loop weer herhalen, als dat gebeurt kun je of de missie op nieuw doen of je team leden neer knallen om van af de laatste checkpoint door te gaan.
De game is zo lineair als het maar kan en je kunt echt onmogelijk van het door de ontwikkelaars voorgeschreven pad afwijken. Het gebeurt vaak dat je op een punt uitkomt waar je schijnbaar te snel bent gelopen en de game dus niet door hebt dat je als tweede de checkpoint bent gepasseerd met als resultaat dat je weer je team genoten neer moet schieten om het laatste stukje op nieuw te doen of de missie op nieuw te starten. Sommige checkpoint opnieuw starten werkt niet omdat je wapens dan niet goed geïnitialiseerd zijn en dus niet schieten op zo'n moment moet je dus de missie over doen.

Om het heel kort te houden de single player is heel erg slecht en duidelijk alleen maar aan de game toegevoegd omdat het kon maar had beter weg gelaten kunnen worden, zodat de multi player meer aandacht had kunnen krijgen en er bijvoorbeeld meer maps hadden kunnen worden gemaakt. Voor mij (geen zin om multi player shoot'em ups te spelen) is dit dus absoluut een waardeloze game en ik ben dan ook heel erg dankbaar dat ik deze game voor het kopen heb kunnen spelen. Exact 3 uur heeft de game het uitgehouden op mijn HDD alvorens ik zowel de game als de ISO permanent verwijderde.
Volgens wat documentaires schieten de Taliban like shit :+
Het is in ieder geval beter als Far Cry 2, daar hadden de vijanden X-ray ogen!
hmm weinig last gehad van x ray ogen, meer last van die eindeloze saaie paupermissies die nergens toe leidden, de wapens die niet lekker schoten.

Verder is het ook niet de bedoeling om als een rambo op speed de missie door te rennen, als jij (rob coops) dat wil doen, tja dan heb je imho een beetje gebrekkig inlevingsvermogen. Je moet juist wachten op je team, elke room met elkaar clearen, elkaar cover geven en zodoende blijven leven...

Wat bij mij nogal opviel was dat een sniperrifle als een dragunov vrijwel geen damage deed naast een perfecte hs en dat er met een ak47 over het algemeen beter gesniped kon worden met een red dot dan met een sniper rifle...
Als je dan een m24 hebt dan heb je een insta kill laser sniper wat weer andere uiterste is.
De balans was dus duidelijk nog ver te zoeken naast de overduidelijke issues met lag servers, cheaters en doodgeschoten worden door een persoon je net doodschoot. Hopelijk is dit met patch 1 en 2 zo goed als opgelost, want het was wel erg lekker om die heli missie uit te spelen als aanvallend team. :o :)

Oh ja voor de sp was de campaign veeels te kort, ik was er in krap 4,5 uur doorheen op hard... :( Ik voorzie speedruns op hard zeer veel voorkomend worden....

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 21 oktober 2010 15:17]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True