Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft opnieuw een dlc-pakket voor Medal of Honor aangekondigd. Vanaf 5 november kunnen gamers tegen betaling de dlc Hot Zones downloaden. Op die datum verschijnt ook het gratis Clean Sweep-pakket.

Het volgende dlc-pakket heet Hot Zones en voegt een King of the Hill-achtige spelmodus toe aan de multiplayer-modus van Medal of Honor, waarbij beide teams vechten om een bepaalde stuk van het speelveld te controleren. De dlc voegt twee nieuwe maps aan het spel toe: Hinukush Pass en Korengal Outpost. Daarnaast zullen bewerkte versies van Shahikot Valley en Helamd Valley te gebruiken zijn voor de nieuwe spelmodus, zo maakte Electronic Arts woensdag bekend.

In tegenstelling tot de eerder aangekondigde Clean Sweep-dlc zal dit pakket niet gratis te downloaden zijn. Op de Xbox 360 kost het pakket 800 Microsoft Points, terwijl er voor de dlc op de PlayStation 3 en de pc tien euro afgerekend dient te worden. Het pakket zal vanaf 2 november te downloaden zijn, net als Clean Sweep.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Tja beetje erg veel geld voor een nieuwe modus en aangepaste maps waarvan er dan 2 nieuw zijn. Voor maar 10 EUR alsof er nog niet genoeg winst word gemaakt op games...

Voor 5 EUR zouden er toch echt veel meer mensen over de streep getrokken worden gemiste kans van EA . Daarin tegen lijken ze wel op de regering in de zin van het volk uitknijpen tot op het bot. Het enigste verschil tussen die twee is dat je voor gamen een keuze hebt doen of niet maar anders ...

Piraten tja blame it on them volgens mij ligt dat niet zo simpel zonder de piraten zouden de prijzen ook gewoon zo hoog zijn. Alleen heeft men nu een mooi excuus en zullen we die waarheid nooit te weten komen. Deze DLC tactiek gebruiken ze ook bij BC2 alleen is dat op de PC gratis ik weet alleen niet hoe dat zit met de DLC van de consoles ? In iedergeval weten we nu wat we in de toekomst van EA kunnen verwachten. Veel betaalde DLC content die eigenlijk te weinig geeft voor het geld wat ervoor word gevraagd. Hopenlijk stoppen ze in de toekomst meer inhoud in hun betaalde DLC zodat mensen zich niet zo genaaid voelen en dus eerder de stap tot aanschaf zullen nemen.

Maar voor nu zou ik zeggen boycotten die magere betaalde DLC van MOH zodat we de boodschap erdoor krijgen naar EA !!

[Reactie gewijzigd door JT888 op 28 oktober 2010 13:48]

Natuurlijk, dit is de toekomst van de games.. een spel maken en dan door 3n delen en zo dus meer winst maken door DLC's.
Lang leve de piraterij waardoor deze keuzes om alsnog winst te maken genomen moeten worden.
Wat wil je anders met de prijzen van tegenwoordig. Kijk naar iTunes: 0,99 euro per liedje en het is een hit. Niemand anders kon het (er waren al muziekwinkels voor iTunes, maar een stuk duurder). Als de price right is kopen mensen het wel: zie ook de Appstore van Apple. Een applicatie van $9,99 wordt sneller gepiraat dan een app van $1,99. Wat heb je liever: 10 mensen die het kopen voor $9,99 of 1000en die het kopen voor $1,99...als pc games goedkoper worden wordt er meer verkocht en minder gepiraat..zo simpel is het. kijk naar het succes van de budgetbak.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 28 oktober 2010 13:27]

pc games zijn al vaak veel goedkoper, 35euro voor een nieuw spel ipv (bijv xbox en ps games van 50euro+)
Dan moet je wel weten waar je moet kijken; veel van de reguliere winkels (Bart Smit, Free Records Shop etc.) rekenen nog gewoon 50+ euro voor een game.
Daar hebben we tegenwoordig gelukkig BudgetGaming voor ;).
Dat console games duurder zijn dan PC games is eenvoudig te verklaren met het feit dat ze een deel van het geld moeten afgeven aan Sony/Nintendo/Microsoft.

Ik heb ooit gelezen wat bedrijven aan MS moeten afdragen per spel en dat was niet niets. De prijs gaat ook nog omhoog als het spel meer dan 1 disc heeft etc.

Daarnaast vind ik de prijzen voor veel DLC ook absurd maar de massa koopt het en daarom blijven ze doorgaan. Want hun clan en vriendjes kopen het en dan moeten zij het ook kopen. Vroeger kreeg je zoiets nog gratis bij een patch maar een bedrijf doet het en verdient er aardig aan en dan doet de rest gezellig mee.

Bekijk het eens van een afstand, je betaald 10 euro voor een nieuwe game modus en 2 maps.
Deze dingen daar hebben ze echt geen maanden werk in gestoken.

@Rakkerzero
Piraterij is een zeer zwak excuus. Redelijk wat 360 games kun je gewoon downloaden voordat ze in de winkel liggen.
Vroeger werden spellen gemaakt door 2 nerds, en had je 10 pixels die over een scherm bewegen. Tegenwoordig heb je teams van 150 man die er jaren aan bezig zijn.

Met zulke budgetten kan je niet zo rap in je marges snijden. Het is ook een illusie dat een lagere prijs de verkoop evenredig doet toenemen. Als dat het geval was, zouden er tegenwoordig dus minstens 4x zoveel singles verkocht moeten worden als vroeger singels die aan 5 euro in de winkel lagen.

Piraterij is trouwens op geen enkele manier goed te praten. Ofwel koop je een spel (eventueel met dlc, of niet, kies maar) en speel je het. Ofwel ben je tegen dlc / drm / ... en koop je het niet. Als je voor piraterij kiest verziek je de markt voor de klanten die wel betalen en dus minder krijgen voor hun geld, en de makers die dan tijd en geld steken in van dit soort oplossingen.
Het is ook een illusie dat een lagere prijs de verkoop evenredig doet toenemen.
Het is ook een illusie dat meer (illegale) downloaden de verkoop evenredig doet afnemen.

Ik ben het met je eens dat de productie kosten zijn toegenomen, maar ik weet zeker dat er tussen de developers/publishers afspraken zijn gemaakt over de prijs van de producten. Dus er zal vast een leuke marge aan hangen, wat overigens weer wordt verbruikt aan reclame.

En piraterij is inderdaad niet goed te praten, maar met de (subjectief) hoge prijzen kan ik me voorstellen dat mensen een game of applicatie downloaden. Of zij het later alsnog kopen is nog maar de vraag (ik igg wel, maar alleen als het goed is == na 2 uur nog niet zat).
"Vroeger werden spellen gemaakt door 2 nerds, en had je 10 pixels die over een scherm bewegen. Tegenwoordig heb je teams van 150 man die er jaren aan bezig zijn."

hmja, maar uiteindelijk gaat het toch om het plezier dat je er aan beleeft. (beleefd?)
prima als een bedrijf miljoenen in de ontwikkeling van een spel stopt, maar als het vervolgens een duurzaamheid van een week heeft omdat de gameplay matig is, dan heb ik liever een onooglijk spel dat maandenlang leuk blijft (en 10x goedkoper is qua ontwikkelkosten)

maw. bedrijven mogen wel eens wat meer op gameplay focussen ipv. eyecandy, en dan de prijzen wat lager doen :) denk dat het dan veel beter verkoopt en uiteindelijk veel meer opbrengt!

natuurlijk, piracy is 'onetisch', maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, namelijk van de kant van het bedrijf. als die piracy gewoon aannemen als feit (want er zal nou eenmaal gepirate worden) en er hun businessmodel op aanpassen (lagere prijzen en dan gaan voor meer verkopen) hoeven ze ook niet zo te huilen ;)
Wat kost het om de grootste IPod te vullen met muziek uit de Itunes store...50.000 x 0.99
Verkijk je niet op die prijs aub. Als we richting de 5 euro per album gaan wordt het een meer fatsoenlijke prijs. ik ga in ieder geval geen geld uitgeven aan artiesten volgens wie het conservatorium een plek is waar Mozart ligt opgebaard.
niemand dwingt je je ipod vol te gooien met gelicenseerde muziek van Itunes?
Ik heb ook veel setjes van mensen die hier in groningen draaien en die zijn meestal uurtje of 2, dan gaat het hard met je ruimte maar ze kosten mij niks. Ik download ook veel nieuwe muziek van onbekende artiesten die ze gratis aanbieden omdat ze daarmee veel beter bekendheid krijgen binnen hun scene dan via itunes of winkels.
Verder vind ik cds downen van artiesten die al lang en breed die cd's hebben verzilverd ook geen probleem. Helemaal als die artiest al dood is bijvoorbeeld.
Games koop ik ook alleen als ik ook weet dat ze echt goed zijn in mijn ogen.
MOH heb ik gewoon keihard gedownload omdat ik bij de beta al zag aankomen dat het bij lange na niet zo goed zal zijn online als Black ops dat zal zijn. Maak je een goed game dan koop ik hem ook wel mits het mij interessseert. Dragon age heb ik ook preorder gekocht, dragon age 2 zal ik ook preorderen, the witcher 2 ook.
Ik ben blij dat ik avp3 niet gekocht heb want dat was me toch een draak van een game, ik had echter door de eerdere avp games die wl goed waren, hoge verwachtingen van deze d11 game (wat ook zwaar tegenvalt behalve de zware pc specs) evenals het supergehypte operation flashpoint 2, aan zulke dramatisch slechte games die niets doen wat ze beloven geef ik gewoon geen geld aan uit.
Als ik in een beta of demo niet het gevoel heb dat ik een goed spel speel dan koop ik hem toch sowieso niet, maar downloaden is gratis dus dan kan ik het toch spelen en valt het dan mee dan hebben ze wellicht een latere koper erbij. Is het niet goed dan missen ze niets :)

Ik zie het als het kopen van een tweedehands auto ipv een nieuwe die vrijwel niets meer bied dan de generatie ervoor of zelfs minder is. Gelukkig is daar minder verschil in maar dan nog.
Ik vind het feit dat er games gedownload kunnen worden juist een goede optie voor mensen die twijfelen over een game. Je kunt het proberen of je het wel leuk vind en vaak valt de game die ik download tegen ten opzichte van wat de game beloofd.
Ik zou dan als consument veel minder snel een game kopen van die maker als ik die game gekocht had dan dat ik nu zou doen.
Ja de uitgever/devver loopt bij die game geld mis van mij, maar anders dus bij een volgende game. Het is niet meer dan logisch dat elke vorm van concurrentie voor game uitgevers kritiek krijgt en helemaal als die hun product gratis aan kan bieden. Dat zou elke organisatie doen. Echter bij software kan je dus niet met niet goed geld terug garantie werken. Daar zit een groot probleem.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 29 oktober 2010 09:35]

Lang leve de fabrikanten die dat kulargument keer op keer gebruiken om regelrechte uitmelkerij te rechtvaardigen. Maak je een game alleen speelbaar via Steam, dan is piraterij bijvoorbeeld al zo goed als onmogelijk, en vooral bij games die het sterk van hun multiplayer spelmodi moeten hebben.

Ik vind het weer waardeloos. Maak een compleet spel en breng dat uit, in plaats van de hardwerkende gamer keer op keer de portemonnee te laten trekken omdat hij anders kennelijk niet het maximale uit zijn duurbetaalde game haalt...
Je weet net zo goed dat "Steam protectie" al lang en breed gekraakt is. Dat is natuurlijk een non argument.
De enige redenen om nu nog een spel te kopen is inderdaad voor de multiplayer. BC2 bijv moet het hebben van de multiplayer, nu is de singleplayer aardig maar niet geweldig.

Terug on topic.
Ik heb MoH gespeeld en ik vond het zo vies tegenvallen en dan ook nog geld betalen voor DLC die eigenlijk al in het spel had moeten zitten is natuurlijk onzin.
Zoals ze mannen hierboven al aangeven. Het is niet meer dan een excuus om een verouderd business model te rechtvaardigen via nieuwe "technieken". Ze moeten gewoon eens innoveren ipv het geen wat ze nu aan het doen zijn :P

Voorbeeld
Ik (waarsch wel 1 v/d weinig) ben bereid om 10euro per 7 dagen te betalen voor een spel. Als ik hem leuk vind zit ik zo aan de 60/70 euro (wat in dit geval de max moet zijn) maar over het algemeen speel ik mijn spellen toch maximaal 7 (niet aan elkaar gesloten) dagen.

Het is maar een voorbeeld maar zo zijn er nog 100e andere manieren te verzinnen die innoverend zijn op dit gebied. Een abonnement vorm zou ook goed werken of het halveren van de prijs (probeer het is een keer misschien verdubbel je je verkopen wel waardoor de prijs halvering geen verlies op levert)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 oktober 2010 13:34]

DLC wordt ook gewoon pirated, dus dat is niet echt een argument.
maar pirated DLC kan je voor zover ik weet niet online gebruiken... daar gaat het juist om, die zijn vaak ook het minst waard, een paar maps, een nieuwe spel modus naja ik vind dat dat gewoon gratis moet zijn.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 29 oktober 2010 13:52]

wat een onzin mijn hoofd rede om de laatste 10 jaar geen games peer te kopen is omdat ze slechter en slechter worden met de release en om maar bij moh te blijven hangen de originele contend was nog niet eens genoeg voor 4 uurtjes...daar wil je toch niet tussen de 45 en 55 euro voor neerleggen.
Die game is dan ook vooral gericht op het online gedeelte dat moet concurreren met cod.
Of ik het nu in 1 x of in meerdere stukken download, ik zie het verschil niet?
in 1x betaal je 50+ euro en ik meerder stukken betaal je voor de eerst 50+ en de overige 10

Zie je het nu wel?
Wat vind ik dit een onzin zeg... Dit zie ik een enorme flop worden.

Ze geven een spel uit en voegen na 1 maand een spel modus toe waar je eerst nog even 10 euro voor mag gaan betalen :S

Heb je net een vette game van al je geld gekocht switchen in eens al je maatjes over naar de Hot Zones addon waardoor je wordt gedwongen om extra te betalen om met je maatjes te kunnen spelen.

Maps ed tegen betaling snap ik volledig maar extra spel modes vind ik dan weer complete onzin. (tenzij de game al een half jaar uit is en ze de MP een impuls willen geven)

Offtopic: Elke week wordt ik weer iets vrolijker van het feit dat ik nooit MP speel :P

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 28 oktober 2010 13:17]

Inderdaad, vroeger brachten ze gewoon patches uit waarop dan geregeld ook nieuwe maps stonden. Nu noemen ze het DLC en vragen er geld voor.

En tja, dan meteen met de vinger wijzen naar piraterij omdat het spel niet verkoopt. Maarja, als je dan leest dat een spel voor 50 euro verkocht wordt, en met wat geluk 8h speelplezier geeft.
klopt zie wie zo niet.. lees het goed :S

Uitgever Electronic Arts heeft opnieuw een dlc-pakket voor Medal of Honor aangekondigd. Vanaf 5 november kunnen gamers tegen betaling de dlc Hot Zones downloaden. Op die datum verschijnt ook het gratis Clean Sweep-pakket.

In tegenstelling tot de eerder aangekondigde Clean Sweep-dlc zal dit pakket niet gratis te downloaden zijn. Op de Xbox 360 kost het pakket 800 Microsoft Points, terwijl er voor de dlc op de PlayStation 3 en de pc tien euro afgerekend dient te worden. Het pakket zal vanaf 2 november te downloaden zijn, net als Clean Sweep.

[Eerst zeggen 5 nov, en dan vanaf 2 november te downloaden. lekker vreemd]


En dit krijg je inderdaad door piraterij.. Doe je niks aan :(

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 28 oktober 2010 13:22]

Niks met piraterij te maken hoor, zoals gewoonlijk wordt piraterij alleen maar beloond met dit soort praktijken, en wordt de eerlijke koper genaaid. Dus als het een maatregel is tegen piraterij, dan werkt het in ieder geval averechts.

Piraten downloaden namelijk deze DLC ook gewoon voor nop.

Ik hoop niet dat deze trend (we leveren een half spel, de andere helft mag je later in delen erbij kopen) lang aanhoud :|
De 8 multiplayer levels die dit spel bevat is al erg weinig. En dan om het spel interessant te maken moet je NOG een keer betalen. Beter hadden ze meer mappen toegevoegd bij de release. Ook dit spel is per 5 november prima voor de prullenbak. EA, bedankt!
Eens.. Ik begin het gamen ook echt zat te worden op deze manier.. Het uitmelken via DLC begint echt belachelijke vormen aan te nemen.. :(

In MoH zitten namelijk maar 4 maps per gamemodes, en dan nu via DLC geld vragen voor meer content.. Schandalig gewoon.. I.p.v. een volledig spel te kopen mag je tegenwoordig naast de 50+ euro voor de game zelf steeds meer bij betalen om een beetje fatsoenlijke content te krijgen.. Waar is de tijd gebleven dat dit soort games uitkwamen met tientallen MP maps? En modtools en mapeditors zodat de community er zelf nog meer kon maken.. Toen was gamen echt leuk, was er een echt communitygevoel, had je respect voor de makers etc.. Dat is allemaal weg, de markt is verpest door geldwolfen van uitgevers zoals EA en Activision etc.. Commerciele troep is het geworden.. En maar zeuren over piraterij.. Zelf tonen ze met dit beleid ook geen schijntje repect meer voor ons gamers, dus wie de bal kaatst....
Typisch. Spelmodi die doorgaans normaal bij een spel geleverd worden moeten nu apart afgerekend worden. Zou mij echter ook niet verbazen als die data al op het schijfje staat en dat het werkt met unlocken.
Je koopt dus een demo, LOL. En dat wordt weer als extra service gebracht. Zolang die DLC ook weer op bittorrent verschijnt gaat het niet werken tegen priaterij.
10 euro voor 2 levels? sjeez.. da's wel duur, ga deze dan ook lekker niet kopen, ondanks dat ik me iedere avond vermaak met de multiplayer. Het begint een beetje op melkkoe achtige praktijen te lijken dit, eerst een spel met erg weinig levels (15 geloof ik?) uitbrengen, om vervolgens lekker extra inkomsten te gaan genereren zodra er een nieuw level is gebouwd... :'(
DLC gaat mij niet overtuigen voor de zoveelste B-shooter te gaan kopen
trouwens, zorg er gewoon voor dat een game af is bij release
2 DLC's wel goed lezen

Cleansweeper, en die Hot (clean is gratis, hot NIET)

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 28 oktober 2010 13:43]

Ik ben persoonlijk een super fan van Medal of Honor
Of het nu wel of niet in een WWII settings is gemaakt,....ik bleef een waardige fan

Echter!

ik ben diep teleurgesteld in de gameplay en de duur ervan.

Het is allemaal een persoonlijke mening
Maar ik heb vernomen dat Dice de MP zou doen....
Ik (nog) zwaar onder de indruk van Battlefield series.( die ik allemaal in me bezit heb overigens)
Dan wil je toch wel WAT verwachten....Dat de single player BINNEN VIER UUR uit te spelen valt vind ik al schande....op hard!

Ik baal van het feit dat ik deze heb gekocht....en daarom dient deze nu ook officieel als onderzetter

Ben bang dat Call of Duty een betere zal zijn
MOH is een fail geworden. De SP werd eentonig na 2uur en 2uur later had ik m al uitgespeeld. De MP is gewoon triest... bc2 is veeeeel beter. Laat staan Black Ops als die dropped over minder dan 2 week.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True