Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties

Bethesda Softworks en ZeniMax zorgden voor een behoorlijke schok toen bekend werd dat de hoog aangeschreven ontwikkelaar id Software eigendom werd van ZeniMax, en dat de door id Software gemaakte spellen exclusief door Bethesda uitgegeven gaan worden. Die overeenkomst zou echter alleen gelden voor alle nieuwe spellen die id Software gaat maken, niet voor de lopende projecten. Zo kan het dus dat id-game Rage nog voor Electronic Arts wordt gemaakt, en daarmee heeft die uitgever misschien wel de beste game van de Gamescom in handen.

Gezien op: pc
Verschijnt ook voor: Mac, Xbox 360, PlayStation 3

RageDe setting van Rage is weinig verrassend. Als speler kom je terecht in een wereld die is getroffen door de inslag van een grote meteoriet, dus de aarde is onherkenbaar veranderd en het credo op onze leefwereld is min of meer veranderd in 'doden of gedood worden'. De mensheid was echter wel voorbereid op de ramp en heeft diverse 'arks' gebouwd, die na de inslag weer omhoog zouden kunnen komen. De ark waar de speler op zat heeft echter zwaar onder de inslag geleden en de speler is de enige overlevende, wat de wederopbouw uiteraard bemoeilijkt.

*Vol actie

Toch is wederopbouw in eerste instantie wel het doel. Op de Gamescom kregen we een presentatie te zien waarin de speler al een uurtje op weg is, en tot op dat moment heeft hij samengewerkt met wat inwoners van een klein dorpje in de buurt. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen; de speler is in bezit van een sandbuggy en heeft al de nodige wapens op zak. Geen overbodige luxe, want dat Rage vol actie zit, blijkt binnen de eerstvolgende minuut.

De medewerker van id Software - zelf spelen zat er nog even niet in - stuurde de buggy richting het naburige stadje Wellspring. Daar werd een bezoek gebracht aan de burgemeester en een aantal andere personages, met als belangrijkste doel het binnenhalen van opdrachten. Op die manier functioneert Wellspring als een soort hub in het spel; de speler kan hier terecht voor nieuwe wapens, quests, upgrades voor voertuigen en meer. Een vergelijking met Fallout 3 valt hier niet te ontkennen; we bevinden ons in een post-apocalyptische wereld waarin we ons handhaven en versterken door quests uit te voeren.


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True