Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Frederik Zevenbergen

Productmanager Tweakers Elect

Tweakers aan het werk. De keuzes van Ruben.

24-09-2018 • 07:00

34 Linkedin Google+

Advertorial

De komende weken presenteert Tweakers Elect de serie 'Tweakers aan het werk'. Daarin schrijven we over jullie ervaringen met werk in de ict. Het gaat over jullie en hoe je als tweaker je carrière vorm hebt gegeven. Welke keuzes heb je gemaakt, welke opleidingen heb je gevolgd en waar ben je nu in je carrière?

In eerste instantie dacht Ruben Tip (30) dat hij nooit in de ict zou gaan werken. Inmiddels heeft hij er vijf jaar opzitten als Business Intelligence-consultant. Per 1 oktober gaat hij aan de slag bij Tableau Software als salesconsultant. ‘Ik wilde niet meer de meest senior persoon zijn, ik wilde meer slimmere mensen om mij heen, zodat je altijd kan blijven leren.’

Profiel

Naam: Ruben Tip
Nickname: Hooglander1
Leeftijd: 30 jaar
Woonplaats: Rotterdam
Opleiding: HBO ICT & Business
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: ‘Momenteel in between jobs, per 1 oktober bij Tableau Software.’
Functie: Salesconsultant
Werklocatie: Het hele land
Uren per week: 40
Reistijd: Veel
Werkdruk: ‘Variabel, je hebt het zelf altijd een beetje in de hand.’

Waarom ben je uiteindelijk toch in de ict gaan werken?

‘Ik heb eerst werktuigbouwkunde gestudeerd aan de TU Eindhoven. Maar na drieënhalf jaar dacht ik: dit is te theoretisch voor mij. Ik ben ermee gestopt en heb gekozen voor de hbo-opleiding ICT & Business. Ik had altijd al affiniteit met ict, maar ik had nooit gedacht dat ik er ook in zou gaan werken. Maar ik vond het heel leuk en het paste veel beter bij mij.’

‘Via een minor kwam ik in aanraking met Business Intelligence. Dat vond ik eigenlijk het meest interessante deel van mijn opleiding. Het is niet té technisch en je moet er bedrijfskundig bij nadenken. Die combinatie heeft mij getriggerd: ik wist toen dat ik daar mijn werk van wilde maken.’

‘Tijdens de minor ben ik bij mijn eerste werkgever terechtgekomen, waar ik de afgelopen vijf jaar dus heb gewerkt. Ik heb allerlei dashboards gemaakt voor verschillende bedrijven. Van hands-on development tot complete strategieën uitzetten. Ik heb daar veel geleerd, maar uiteindelijk vond ik het tijd om een nieuwe stap te maken.’

Waarom wilde je die stap maken?

‘Ik merkte dat mijn carrière een beetje stil lag. Ik was een soort mentor voor de mensen die na mij zijn aangenomen, maar ik wilde niet meer de meest senior persoon zijn. Ik wilde juist mensen om mij heen die mij heel veel konden leren. Binnen het bedrijf was nog veel vertrouwen in mij en ik kreeg nog leuke kansen, dus ik had best veel te verliezen. Ik vond het geen makkelijke keuze. Maar ik merkte dat de waardering vanuit mijn werkgever niet meer helemaal overeen kwam met mijn marktwaarde. In de huidige markt krijg je zoveel recruiters over je heen. Veel is complete onzin, maar er zaten ook concrete en interessante aanbiedingen tussen. Daardoor merkte ik dat er een behoorlijk gat zat tussen wat ik kreeg en wat ik waard was.’

Hoe kunnen recruiters op jou een goede indruk maken?
‘Met een bondig en vooral heel duidelijk voorstel, waarin ze helder laten zien dat ze begrijpen wie je bent en wat je kan. Met recruiters die dit deden heb ik soms jarenlang contact gehad. Als ik zei dat ik niet perse op zoek was, werd dat gerespecteerd en werd later pas weer gevraagd hoe ik er op dat moment tegenaan keek. Daardoor heb ik later uiteindelijk ook hele leuke gesprekken gehad met recruiters. Mijn nieuwe baan heb ik zo binnen mijn eigen netwerk gevonden.’

Hoe heeft je nieuwe werkgever je weten te overtuigen?

‘Ik werkte voor een bedrijf met wereldwijd 280.000 medewerkers, nu ga ik werken bij een bedrijf met 3000 medewerkers wereldwijd. Daar zitten er maar tien van in Nederland: een heel klein clubje dus. Iedereen kent elkaar en je weet wat je aan elkaar hebt. Die dynamiek spreekt mij aan. Verder kende ik Tableau al goed omdat ik veel met ze had samengewerkt als consultant. We hebben hele leuke gesprekken gevoerd en ik kreeg het gevoel dat ik in een serieus team zou komen waar ik veel kon leren. Dat was voor mij het belangrijkste. Dat heb ik wel gemerkt in mijn carrière, dat je moet zorgen dat er slimmere mensen om je heen zitten, zodat je altijd kunt blijven leren.’

De favorieten van

Favoriete apps: ‘Tomtom Go voor de beste navigatie, en Solid Explorer om makkelijk bij de data van mijn NAS te komen.’
Favoriete websites: Tweakers en een variatie aan nieuwssites
Favoriete gear: ‘Mijn LG V30-telefoon, vooral de wide angle cameralens is geweldig.’
Favoriete film: Boondock Saints
Favoriete muziek: ‘Ik kan dingen als De Staat en Chvrches erg waarderen.’

Wat zou je nu mensen aanraden die in de schoolbanken zitten of naar de ict over willen stappen?

‘Wees flexibel. Zo heb ik me ook altijd opgesteld, zonder over me heen te laten open. En bedenk goed wat je wel en niet wilt doen. Ik kom veel mensen tegen die niet weten wat ze willen. Die mensen wil ik adviseren om veel met mensen te praten. Wat doen anderen van dag tot dag? Hoe ziet een opleidingstraject of gemiddelde werkdag eruit? Het zijn cheesy vragen, maar het heeft mij wel heel erg geholpen. Zit iemand 7,5 uur per dag achter z’n scherm te coden, of zit hij grotendeels in gesprekken om te begrijpen wát hij moet coden. Het geeft je het beste beeld van wat iemand doet, en op basis daarvan kun je bedenken of je jezelf dat ziet doen of niet.’

Tweakers Elect, ook voor jou?

Ben jij net als Ruben toe aan een nieuwe stap, maar wil je niet lastiggevallen worden door recruiters? Ben je de ongeïnspireerde massamails via LinkedIn, het benaderen met een droombaan die niet bestaat en alle andere trucs om je cv in handen te krijgen zat? Maak dan een profiel aan op Tweakers Elect.

Tweakers Elect is het platform waar werkgevers bij jou komen solliciteren. Op basis van onder andere je skills, je werkervaring, opleiding en gewenste salaris. Jij blijft daarbij anoniem, totdat je besluit om het aanbod van een werkgever te accepteren. Je krijgt geen recruiters meer achter je aan, want we werken alleen met de werkgever zelf. Je wordt gematcht door meer dan tachtig werkgevers op de ruim achthonderd vacatures. Dus tweaker met ambitie in de ict, waar wacht je nog op?
Schrijf je in en laat ons je nieuwe droombaan voor je zoeken. Deze week verloten we een Google Home Mini onder de (nieuw) ingeschreven leden van Tweakers Elect.

Reacties (34)

Wijzig sortering
Intressant artikel.
Vooral dit: 'Dat heb ik wel gemerkt in mijn carrière, dat je moet zorgen dat er slimmere mensen om je heen zitten, zodat je altijd kunt blijven leren.’ zet me tot nadenken.

Ik dacht trouwens dat een HBO, de dag vandaag redelijk waardeloos was geworden in een ICT wereld die steeds meer specifieker en op zoek gaat naar specialisatie. Misschien dat de eisen minder hoog liggen in Nederland dan in België.Waar men bij de meeste vacature's een Bachelor/master eisen + x aantal jaren werkervaring. Kan ook zijn dat de HBO opleidingen in Vlaanderen van een minder niveau zijn dan die in Nederland.
Lol, ik heb alleen maar MAVO afgerond, toch red ik me aardig in de ICT wereld als freelancende web developer.
Ik merk wel dat helemaal niemand het iets uitmaakt, opleiding of niet, het gaat er gewoon om wat je kan.

[Reactie gewijzigd door kikker81 op 24 september 2018 08:08]

Ben het deels met je eens.. Zelf heb ik wel een HBO papiertje echter ik heb op mijn Software Engineering meer over bedrijfskunde / proceslogica geleerd dan zo zeer techniek. Het gaat meer om inzicht in processen, interacties, structuren etc.

Merk vaak dat zij die minimaal HBO hebben gedaan dit inzicht vrijwel altijd hebben. Dat wil niet zeggen dat iemand die geen HBO of hoger heeft gedaan dit niet heeft.. Iedereen is anders en dat papiertje halen past niet bij iedereen zijn manier van leren/werken. Een slimme MBO'er kan 10x productiever/inzichtelijker zijn dan iemand die hakken over sloot HBO heeft gehaald.
Dat is ook exact mijn ervaring.. heb met hakken over de sloot m'n mbo3 afgerond (van school gestuurd en tijdens werken afgemaakt) en moet zeggen dat ik me prima red. niemand die er naar vraagt en werk met veel WO geschoolde mensen, maar om nou te zeggen dat er een verschil is?! Neu niet direct.
Als Freelancer/ZZP-er misschien, mijn ervaring met het sollicteren bij (grote) bedrijven is dat ze wel degelijk naar je papiertje kijken...
Ook dat valt best mee, ben nu ruim een jaar klaar met mijn MBO opleiding en kom voor internationaal opererende bedrijven te werken zonder problemen, zit nu op m'n tweede opdracht en heb tot nu toe na alle solicitatie gesprekken een baan aangeboden gekregen.
Met een MBO opleiding kan je nogsteeds ver komen in de ICT.
Het is net hoe jij jezelf inzet en je kansen pakt.

Dus dan zou HBO zeker wat waard moeten zijn.
Mijn ervaring met IT (van techniek tot functioneel) is dat je altijd in aanraking komt met materie die je daarvoor helemaal niet kende of er zelfs ooit over had nagedacht.

In die zin is een (HBO) opleiding niet nuttig. Het nut (van de opleiding) ligt hem vooral in het begrijpen van het jargon en de tooling die erbij hoort, het inhoudelijk begrijpen van de stappen die je moet maken om iets te realiseren en het begrip dat techniek niet los van proces staat en omgekeerd.

[Reactie gewijzigd door oef! op 24 september 2018 12:14]

In die zin is een (HBO) opleiding niet nuttig. Het nut ligt hem vooral in het begrijpen van het jargon en de tooling die erbij hoort, het inhoudelijk begrijpen van de stappen die je moet maken om iets te realiseren en het begrip dat techniek niet los van proces staat en omgekeerd.
Dat soort dingen kan je op HBO ook gewoon leren.

Ik heb net als Ruben ook beiden gedaan (maar WO slechts 1 jaar) en ik vond het HBO ook veel beter aansluiten op de zakelijke praktijk. Wat ik op het WO minder vond was dat het allemaal losstaande vakken waren die op zich weinig met elkaar te maken hadden, op het HBO was het veel meer geintegreerd en was er meer nadruk op het 'doen', ondanks tegenstellingen.

Wat precies ook de situatie is die je in een werkomgeving over je heen krijgt, er zijn maar weinig mensen die een jaar lang hun kantoortje dichttrekken en rustig aan een of ander theoretisch plan zitten te werken. Over het algemeen zit je middenin de chaos met continu verandering vanuit zowel de markt als intern, waar je op moet inspelen en er ook nog een heel stuk politiek bij komt kijken (die met name vanuit het proces gebeurt natuurlijk).

En een hoop gebeurt achter de schemen. Ik zit af en toe tijdens een hoog opgespeelde conference call met mensen via de Skype chat al te discussieren hoe we dit daadwerkelijk moeten gaan laten werken met elkaar :) Want in een multinational heeft elk land/afdeling hun eigen belangen.

Ik vond juist dat het HBO veel beter aansloot op het daadwerkelijk functioneren binnen een organisatie. En ik heb 'gewoon' informatica gedaan, niet een van de zakelijke varianten.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 september 2018 11:21]

> Dat soort dingen kan je op HBO ook gewoon leren.
Dat bedoelde ik ook :). Heb het even verduidelijkt.
Ik heb net als Ruben ook beiden gedaan (maar WO slechts 1 jaar) en ik vond het HBO ook veel beter aansluiten op de zakelijke praktijk. Wat ik op het WO minder vond was dat het allemaal losstaande vakken waren die op zich weinig met elkaar te maken hadden, op het HBO was het veel meer geintegreerd en was er meer nadruk op het 'doen', ondanks tegenstellingen.
Dat is ook precies de bedoeling. Het HBO is de hogere Beroeps opleiding, daar leer je een beroep. Het WO is Wetenschappelijk onderwijs, daar leer je wetenschap en geen beroep.
Helaas(?) is de situatie ontstaan dat je met een WO-opleiding meer aanzien hebt en meestal ook een hoger salaris. Dus willen heel veel mensen naar het WO die eigenlijk niet de ambitie hebben om wetenschapper te worden (ik ben er zelf ook zo een).
Omdat de studenten en de markt er om vragen doen universiteiten wat concessies waardoor het verschil met HBO's kleiner wordt en er nog meer mensen naar het WO gaan.
Wat precies ook de situatie is die je in een werkomgeving over je heen krijgt, er zijn maar weinig mensen die een jaar lang hun kantoortje dichttrekken en rustig aan een of ander theoretisch plan zitten te werken.
Programmeren is vaak een keuze tussen pragmatisme ("dit werkt voor nu goed genoegt") en theoretische correctheid. Controleer je iedere keer alle randvoorwaarden of niet? Schaalt je algoritme als je dataset groeit of is dat niet van belang? Is deze code over 10 jaar nog veilig? Zou de code ook werken op een ander soort processor? Hoeveel geheugen kan dit programma maximaal gebruiken?

De meeste code wordt maar kort gebruikt en dan weer weggegooid of vervangen en is niet kritisch voor de snelheid of de veiligheid.

Hoe strenger de eisen, hoe belangrijker de theoretische achtergrond van de programmeur is. Het juiste datatype of algoritme kiezen is de belangrijkste stap in software waar performance of betrouwbaarheid van belang is. Praktijkervaring kan op dat gebied niet op tegen theoretische kennis waarmee je kan redeneren over hoe dingen werken en waarom.

Vooraf inschatten welke code zo belangrijk is, dat is een kunst op zich.
Is vooral een cultureel verschil. Als iemand die in beiden landen gewerkt heeft kan ik zeggen dat in België er meer gekeken wordt naar papiertjes en minder de praktische ervaring. Beiden perspectieven hebben overigens hun positieve en negatieve punten. Je zou op basis van wat ik zeg bijv. verwachten dat ze in Nederland makkelijker zijn met initiatief nemen, maar juist in België is de mentaliteit om gewoon iets te doen en als het niet mag volgens de regels, laat iemand het wel weten, waar we in Nederland meer van het coveren van de regels zijn. Misschien is dat iets dat ook wel ontstaan is doordat Nederlanders het meer nodig hebben om geleid te worden door regels waar de Belgische corporate cultuur zichzelf makkelijker onder controle houdt. Ook zou je verwachten dat de Belgen sociaal intelligenter zijn, maar zeker als het om het omgaan met inter-persoonlijk chaos gaat (denk aan mensen met een verschillend karakter, daarvan wordt verwacht dat die in België zich eerder moeten schikken naar anderen), heb ik in Nederland betere ervaringen dan in België. Al moet ik ook meteen toegeven dat als Nederlander België natuurlijk sneller vreemd voelt.

In the end gaat het om prestaties. Zeker tegenwoordig waarin je steeds meer hoogopgeleiden hebt, is het zeker zo dat een opleiding weinig zegt. Iemand die zijn HBO afgemaakt heeft op basis van simpele routine zal waarschijnlijk beter presteren in een professionele omgeving dan iemand die hard gewerkt heeft aan het halen van vakken op de uni en/of niets anders meegekregen heeft in het leven tijdens zijnof haar studie dan het vakmateriaal.

Natuurlijk heb je beiden van dat soort mensen op beiden niveau's, en in de regel zal de academicus intellectueel meer getalenteerd zijn. Maar het gaat dus niet om het papiertje, maar om wat je kan in de betreffende professionele omgeving.

Als het gaat om ondernemend zijn (initiatieven starten in zijn algemeenheid, of het nu een eigen organisatie bouwen is of het netwerken met andere mensen om een sociaal netwerk op te bouwen waaruit je waarde kan halen) is dat meestal iets dat iemand van zichzelf heeft. Maar voor het deel dat je dit kan leren is de praktische benadering op het HBO hier wel beter voor.
Met een HBO kun je prima aan de slag. Je moet wel de juiste mentaliteit en werkhouding meenemen natuurlijk. Bij mijn werkgever deed ik ook veel sollicitaties en dan merk je wel dat dat vaker ontbreekt bij HBO dan bij Universitair, maar dat wisselt heel sterk van persoon tot persoon.

Qua werkactiviteiten past denk ik HBO beter, qua denkwijze Universitair. Als je de combinatie kan maken kom je overal wel wanneer bak. Praktische technische oplossingen bedenken voor complexe bedrijfskundige problemen.
Mijn ervaring is ook dat in België een opleiding aan een hogeschool anders is, en daardoor de Nederlandse HBO diploma's ondergewaardeerd worden. Ik spreek nu dan over een andere technische richting, maar er wordt al heel snel gevraagd voor een master diploma voor de meest simpele dingen. Ik denk dat het komt door de verschillen in opleidingsstructuur: in België bestaat er geen MBO, maar valt dit niveau grofweg onder het secundair onderwijs. Daarna heb je de hogescholen, maar daar duurt een professionele bachelor maar 3 jaar en je krijgt amper stage. Daarna komen de universiteiten, die veel drukker bevolkt zijn dan in Nederland. Hierdoor creëer je dus eigenlijk een groot gat in kennis tussen laag/midden/hoog opgeleid waardoor de hoogste diploma's sterk gedevalueerd zijn.
Dus ja, de hogeschool bachelor opleiding is minder dan in Nederland door een jaar minder studie, maar ook omdat het als de MBO van arbeidsmarkt wordt gezien.
Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland is het HBO=bachelor en WO=Master.
Je hebt een professionele bachelor (hogeschool) en een academische bachelor (universiteit).
Nope, je hebt ook een HBO Master en (meestal na drie jaar) op de uni krijg je eerst een bachelor en daarna een master.
Wat? Nee, dat is niet hoe het werkt. Zowel HBO als WO hebben bachelors en masters.
Kan zijn, maar bedrijven hechten maar weinig waarde aan een HBO Master of WO Bachelor. Beetje historisch; de toegevoegde waarde van een HBO Master is nog niet breed bewezen en een WO Bachelor diploma wordt gezien als "niet afgemaakt", net zoiets als een VMBO deelcertificaat.
Ik vond het geen makkelijke keuze. Maar ik merkte dat de waardering vanuit mijn werkgever niet meer helemaal overeen kwam met mijn marktwaarde.
In mijn opinie een van de belangrijkste zinnen uit het artikel, ik heb zelf een gelijkwaardige situatie meegemaakt en uiteindelijk besloten om voor mijzelf te kiezen i.p.v. de hechting die ik met collega's/bedrijf had. Was een moeilijke keuze, maar uiteindelijk wel de beste keuze gezien ik nu ook veel meer waardering voor mijn werk krijg.
Absoluut!

Dit artikel is zeer herkenbaar, beter dan de vorige in mijn ogen.

Ik zit al een lange periode in deze fase, ik heb wat extra uitdagingen gekregen omdat ik intern een groot netwerk heb en altijd flexibel ben geweest, maar het voelt nu dat ik overal wordt neergezet omdat ik een groot kennisbestand heb in mijn hoofd, veel mensen ken, goed mensen kan inwerken/instrueren en erg kritisch maar realistisch ben.

Ik ben rond aan het kijken en aan het solliciteren, ik kom uit de zorgsector/sales, maar het lukt mij niet makkelijk om richting IT te gaan. Er zijn vaak mensen met een opleiding of werkervaring wat beter aansluit. Helaas.

Maar, ik zit "goed" en blijf grond kijken. Misschien toch maar inschrijven op elect :)

--edit--
Met alle respect naar mijn collega's, maar het stukje dat je altijd tussen slimme mensen moet zitten... Klopt als een bus.

[Reactie gewijzigd door RedRayMann op 24 september 2018 10:06]

Ben het helemaal eens om steeds met andere slimme mensen te werken. Niet alleen de mensen maar ook hun functie en op welk nivo zij binnen de organisatie begeven kan een persoon nieuwe inzichten geven. Heb totaal voor vier verschillende bedrijven gewerkt en steeds een andere rol.
Ik ben van mening dat als je in een team werkt je elkaar kunt sterken zo heeft iedereen in zijn werk goede en slechte punten en met het elkaar aanvulling krijg je een sterk en hecht team. Helaas wordt daar niet altijd naar gekeken, zeker niet door de baas als er reorganisaties lopen..
Nu alweer een tijdje thuis zoekend naar iets nieuws heb ik mij bij het vorige artikel ook aangemeld bij Tweakers elect
Mee eens onderdeel zijn van een team is ook een goed punt.
Leuk artikel Ruben! Ik denk denk dat je een goede keuze hebt gemaakt :).
We gaan het meemaken :)
Volgende week starten.
‘Ik heb eerst werktuigbouwkunde gestudeerd aan de TU Eindhoven. Maar na drieënhalf jaar dacht ik: dit is te theoretisch voor mij. Ik ben ermee gestopt en heb gekozen voor de hbo-opleiding ICT & Business. Ik had altijd al affiniteit met ict, maar ik had nooit gedacht dat ik er ook in zou gaan werken. Maar ik vond het heel leuk en het paste veel beter bij mij.’
Toch wel jammer om het dan niet af te maken. Met 3,5 jaar ben je al bijna klaar, en in Nederland telt het soort papiertje (Bachelor of Master) een stuk meer dan wat voor opleiding het precies is.

In het buitenland is dat een stuk minder (Hier in Spanje bijvoorbeeld). De meeste van mijn collega's in het IT architecten team hebben niet eens een Bachelor, en toch zijn ze enorm goed. In Nederland zouden ze nooit in zo'n functie terechtgekomen zijn.

Ik verdien trouwens ook wel relatief weinig vind ik (al is het voor Spanje niet slecht, het was wel jammer dat ik achteruit ging in salaris toen ik hier kwam), maar aan de andere kant heb ik ook een hoop secundaire zaken. Mijn functie is heel erg soepel qua tijdsindeling (wereldwijde rol), en het bedrijf heeft me voorzien in de internationale verhuizing naar hier (ik woonde al buiten Nederland trouwens dus het was niet echt een emigratie). Ook kan ik gewoon in T-shirts lopen, ook iets dat ik heel belangrijk vind want ik voel me niet prettig als het allemaal op netjes moet.

Overigens zit ik ook bij een bedrijf van meer dan 100.000 medewerkers maar dat 'iedereen kent elkaar' vind ik hier ook wel eigenlijk. In zo'n groot bedrijf begeef je je toch altijd in je eigen kringetje. Ik vind het juist wel prettig dat het zo groot is, als je het eenmaal weet te navigeren is er ook een heleboel te bereiken. Ik heb zelf in meedere kanten van het bedrijf gewerkt en zowel aan de business (functioneel IT) als de echte IT kant, en ik werk in een van de grote internationale 'hubs' dus ik zie dagelijks wel bezoekers die ik ken.

Ik deed vroeger veel met telecom (vele jaren gewerkt in de bureautelefonie en callcenters (en CRM integratie daarvan)) en die hele bureautelefonie is de laatste jaren echt helemaal dood, niemand gebruikt het meer behalve de callcenters en ook daar zie je een migratie naar social media. Door de grootte van het bedrijf heb ik door kunnen vloeien naar een andere functie die meer toekomst heeft. Ook niet onbelangrijk.

Ik dacht trouwens dat Tableau wel wat groter was, het is natuurlijk een heel bekend produkt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 24 september 2018 11:24]

Ik was 3,5jaar bezig met de opleiding. Qua punten was het een heel ander verhaal. ;)

En Tableau is ook groter, alleen het team dat lokaal werkt en woont wat kleiner.
Absoluut het enige goede antwoord op de vraag "wat is je favoriete film?" :)

En veel succes bij je nieuwe job!
In ieder geval krijgt hij al een +1 voor favoriete film!
Tableau? PowerBI is toch veel leuker :+
Als je van bdsm houd misschien ;)
Hoe meer controle over data, hoe beter }>

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True