Door Tweakers Partners

Tweakers is op zoek naar een projectmanager

09-10-2017 • 17:18

35

Tweakers zoekt versterking in de vorm van een projectmanager. In die rol is het jouw taak om diverse soorten creatieve campagnes op te zetten en in goede banen te leiden. Je bent daarbij onderdeel van de Concepts-afdeling en je schakelt veel met de andere afdelingen van Tweakers.

burea gekkigheidDie Concepts-afdeling wordt door ons ook wel Bureau Gekkigheid genoemd en is verantwoordelijk voor al die productlaunches, evenementen en andere bijeenkomsten die je op de site voorbij ziet komen. Denk bijvoorbeeld aan het Oktober Testfest, de Samsung en T-Mobile roadtrip, de jaarlijkse December Prijzenparade, de recente TransIP-actie en verschillende testpanels,

Ook bekende Tweakers-evenementen, zoals de Tweakers Express en de Meet-Ups, komen uit de koker van deze afdeling. Je komt dus terecht in een creatief team, je werkt samen met de andere projectmanagers, een eventmanager en twee conceptmanagers, en bent onderdeel van de overkoepelende salesafdeling.

We zijn op zoek naar iemand met een hbo/wo-denkniveau en twee tot vier jaar werkervaring, die goed aanvoelt wat de wensen van Tweakers en de community zijn en die ook meedenkt met de adverteerder. Ben jij die persoon of wil je meer weten over de functie? Check dan de vacature.

Reacties (35)

35
34
25
1
0
2
Wijzig sortering
Is dit echt 'projectmanagement'?
Doet me meer denken aan een marketing & event regelneef.
Tweakers-events zijn (vrijwel) allemaal marketing-gerelateerd, en je kunt ze stuk voor stuk als project benaderen. En een projectmanager die geen regelneef wil zijn kan wel inpakken.
Ik zie een 'echte' projectmanager toch anders. Daarbij een projectmanager 'regelt' niet even iets maar draait het project conform een afgesproken proces (PRINCE2, Scrum, IPMA etc) en is verantwoordelijk voor het proces. Daarbij klinkt dit ook erg inhoudelijk en een 'one man job', wellicht met wat andere afdelingen. Je 'stuurt' dus niet echt een team aan.

Maar ben met je eens dat alles, tot aan het koken van je avond eten aan toe, als project aangevlogen kan worden.

Heb alleen het idee dat 'projectmanager' een beetje te pas en te onpas gebruikt wordt.
Doe bij Scrum dan ook meteen een echte Product Owner, verder helemaal eens. Als die events steeds groter en serieuzer worden dan heb je natuurlijk wel wat project management vaardigheden nodig, naast commercieel gevoel. Ik hoop dat tweakers iemand in het gewenste profiel kan vinden, alleen maar mooi natuurlijk.
Ik ben het niet met je eens. Je hebt verschillende soorten project managers voor verschillende soorten project management functies. Je hebt projecten waar process matige project manager voor nodig is, projecten waarin analyse sterke project managers nodig zijn, maar je hebt ook project management functies waar inhoudelijke kennis voor nodig is.

Wat hier wordt gezocht is een persoon die mee kan denken, maar ook armen uit de mouw kan steken en mee helpt met organiseren. Je mag het regelneef noemen, maar dat is net zo goed een project manager functie. De naam zegt het ale managed een project. Op een zo goed mogelijke manier.

PS, ik ben een PM
Hoef volgens mij niet te vragen wat jou functie is :*)

On topic elk bedrijf kan zijn eigen profiel schetsen in hun eigen functiehuis, vaak geven ze er een iets leuker tintje aan, zoals een schoonmaker die een binnenhuisarchitect kan zijn.

Gebeurd overal, reclames, huizenmarkt ,marketing (jij zal deze link niet of minder snel hebben aangeklikt als er stond Tweakers zoekt 'marketing -event medewerker regelteef' < eerste winst is dus al behaald hierin.

Dat het toevallig jou eigen functie naar beneden haalt (omdat je zelf meer doet of volledig andere handelingen denkt uit te voeren) wilt niets zeggen dat een ander het niet mag gebruiken.

Einde van de streep laten we er niet al te moeilijk over gaan doen:
"Een projectmanager is iemand die verantwoordelijk is voor het voorbereiden, opzetten en begeleiden van projecten"

Dat is wat hier wel degelijk gedaan zal worden in deze functie.

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 22 juli 2024 18:27]

Helemaal eens, projectmanagement wordt op van alles geplakt. Met vage rolverdelingen en verwarring als gevolg.

Zelf vind ik nog beter om te spreken van procesmanagement,
(of nog beter: proceseindverantwoordelijke).

Als je functieomschrijving vaag is, dan is je werk dat ook.
Er zijn meer soorten projecten dan alleen development...
Regelneef ... Leuk dat zo'n woord weer opduikt. Uit de annalen van Kees van Kooten. :)
Een event heeft natuurlijk een begin en een eind, net als projecten dat hebben. ;)
Ik ben afgelopen maand met de opleiding project en eventmanagement gestart, misschien binnen 3 jaar ;)
We houden een stoel voor je warm ;)
Stageplaats :+
Zou wel gaaf zijn, internationale stageplaats zelfs in mijn geval 8-)
Het maximaliseren van jaren werkervaring is overigens niet toegestaan. Dus het aangeven 2 tot 4 jaar werkervaring.

Het is indirecte leedtijdsdiscriminatie en alleen in specifieke situaties met onderbouwing toegestaan.

[Reactie gewijzigd door Kees_frl op 22 juli 2024 18:27]

Je mag er wel op werven als indicatie, alleen niet op selecteren.

Betwijfel of ze dat laatste doen, als iemand met 10 jaar ervaring het niet erg vindt het salaris te verdienen van een medior-ervaring functie...
Dan moet je het aangeven als junior functie.
Het is echt niet toegestaan :) De grens tussen werven en selecteren wordt als niet aanwezig beschouwd door het college van de rechten van de mens.

Ik heb daar, helaas, meerdere keren aan tafel moeten zitten. :/
Ik zie graag een uitspraak van die strekking daarover :)
Is dit nou Zeef 2 ? Zeef gaat aan een nieuwe uitdaging werken, hoewel dat blijkbaar het nieuwe blad is, toch ? Meende dat te horen zaterdag.

Zeef was community manager, maar misschien dat dit een wat sjiekere naam is voor een wat gebloemkoolde baan.
ACM Software Architect @loekf29 oktober 2017 21:48
Nee, het is wel iemand die veel zal moeten samenwerken met Zeef 2, maar dit is de vakature voor de vervanger van Zeef:
plan: Vacature: communitymanager Tweakers
Alle geïnteresseerden (die aan de eisen voldoen) en sollicitanten veel succes gewenst!
Anoniem: 147126 9 oktober 2017 18:02
Is dat nou echt nodig? Ben ik de enige die totaal niet geïnteresseerd is in de 'content' die 'Bureau Gekkigheid' of Tweakers.net uberhaupt maakt? De content die de community maakt is 1000x interessanter dan dingen geproduceerd door tweakers zelf. Zorg liever gewoon voor een goed platform waarop de community content kan genereren, en hou het aantal FTE en onzinnige 'managers' laag zodat er weinig advertenties hoeven te zijn... Gaat natuurlijk nooit gebeuren, Tweakers is commercieel en moet groeien, ofzo.
Afgelopen zaterdag heb ik prima dag gehad op tweakers HQ bij het testfest.
Zonder de betreffende afdeling had ik die leuke dag daar niet gehad. Dus ja. Het is zeker nodig. Alleen niet voor jou ;)
Ik was er ook bij en heb me daar prima vermaakt. Maar succes voor de nieuwe projectmanager/regelneef ;). Wat ik daar gezien en meegemaakt heb dan zal degene zich goed thuisvoelen :).
De content die de Tweakers maken is zeker van hoge kwaliteit. Neemt niet weg dat de Tweaker Express, OktoberTestFest en de testpanels etc. ook een hele goeie aanvulling zijn op de site Tweakers.

En als je reclames niks vind, kan je altijd nog abo worden :D
Is dat nou echt nodig? Ben ik de enige die totaal niet geïnteresseerd is in de 'content' die 'Bureau Gekkigheid' of Tweakers.net uberhaupt maakt? De content die de community maakt is 1000x interessanter dan dingen geproduceerd door tweakers zelf. Zorg liever gewoon voor een goed platform waarop de community content kan genereren, en hou het aantal FTE en onzinnige 'managers' laag zodat er weinig advertenties hoeven te zijn... Gaat natuurlijk nooit gebeuren, Tweakers is commercieel en moet groeien, ofzo.
Net zoals @rickie19 het al zegt, zonder een projectmanager zouden de events van Tweaker heel enkele keer zijn. Natuurlijk is de community groot en is de nodige expertise aanwezig, maar dat neemt niet weg dat er ook mensen bij bureau gekkigheid weg moeten. Door hun zijn er de nodige evenementen bijgekomen. Wie anders zal bedrijf x of y benaderen om te vragen of daar een event voor Tweakers leden kan gehouden worden? Ja, het is meeste promotie materiaal om mensen aan te sporen om bij bedrijf x of y te werken, maar dat betekent niet dat het niet interessant is. Ik heb zelf veel informatie kunnen inwinnen bij CapGemini tijdens de Tweakers Brunch, kijkje achter de schermen genomen bij Ahold&Delhaize en natuurlijk ook de IT Olympics bij Bol.com.

Zonder een manager zouden er geen vaste afspraken zijn, worden deadlines niet gehaald en zal er weinig content daardoor beschikbaar zijn. Ja, het nieuws is soms wat minder diepgang, maar bedenk wel dat zij elke dag content krijgen door persbureau's, andere tech sites en natuurlijk ook doordat je de redactie een tip kan geven. Het is dan ook lastig om goede content te vinden, nieuws van vandaag is morgen al oud.En in mijn mening is Tweakers juist een goed platform, mede door de Pricewatch, de expertise van de community en natuurlijk ook door de events :P
Balen dat ik net een andere job heb aangenomen. Ik had hiervoor anders wel de running in willen gaan.
Trouwens klinkt het in dezen wel als een job voor een CE’er (waarbij een scrumbelt waarschijnlijk een pre is?).
(waarbij een scrumbelt waarschijnlijk een pre is?).
Ik ben duidelijk niet de kandidaat voor de functie. ;-) denk ik google even wat een scrumbelt is in zoals hier gebruikt. En dan zie ik een toepassing waarvan ik hem wel ken als een distributie(aandrijf) riem :-)
Touché.

Scrum master zou het moeten zijn. Alhoewel je natuurlijk een team van multidisciplinaire mensen / functies moet aandrijven ;).
Makkie,. Tweakers express, Oktober Testfest, de Samsung en T-Mobile roadtrip, de jaarlijkse December Prijzenparade, de recente TransIP-actie en verschillende testpanels waren allemaal mijn idee.

Maar helaas woon ik niet in NL.
Nog een paar jaartjes en Tweakers.net is mine. :+
Helaas is managing niet mijn sterkste kant.
Moet je dan ook de hele dag van die hippe kantoortaal bezigen? Aanvliegen, een plasje over iets doen, inschieten, schakelen, bladeren op het spoor ontwijken.. dodelijk vermoeiend.
Nee, maar wel hippe Bureau Gekkigheid-taal als: testfest, roadtrip, prijzenparade, etc.

[Reactie gewijzigd door salgera op 22 juli 2024 18:27]

Ik zie nergens informatie over het beloningspakket? Ik wil wel solliciteren maar voor minder dan een ton kom ik m'n bed niet uit. ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.