Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 90 reacties

Ben jij een echte nieuwsjunk en volg je de onderwerpen waarover we schrijven op de voet, of het nou om pc-componenten, consumentenelektronica, software of maatschappelijke zaken gaat? Zit snel en accuraat schrijven je in het bloed en schroom je niet de telefoon te pakken om meer te weten? Dan komen we graag met je in contact, want we zoeken een nieuwsredacteur!

Klinkt leuk, wie zoeken jullie dan precies?

Iemand die:

  • het technologie- en internetnieuws op de voet volgt
  • veel onderwerpen waarover Tweakers publiceert, interessant vindt
  • het leuk vindt om hierover te schrijven
  • een neus heeft voor nieuws en nieuws kan ‘maken’
  • enthousiast onderwerpen voorstelt en uitwerkt
  • snel kan schrijven, maar dan wel foutloos en accuraat
  • ervaring heeft met schrijven voor internet
  • de telefoon pakt en op pad gaat om onderwerpen uit te diepen
  • affiniteit heeft met de doelgroep van Tweakers
  • flexibel is en ook bereid is ’s avonds, ’s ochtends en op feestdagen te werken

Oké, wat houdt dat dan in, werken bij Tweakers?

Je komt te werken in het nieuwsteam van de Tweakers-redactie. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat nieuws zo accuraat, snel en compleet mogelijk op de site verschijnt. Je hebt contact met de immer vriendelijke pr-afdelingen van bedrijven, maar ook met insiders en leakers, om als eerste achter het laatste nieuws te komen. Verder maak je gebruik van je eigen bronnen en struin je internet af om de lezers van Tweakers het nieuws te bezorgen dat hen interesseert. Als redacteur heb je daarnaast veel contact met de community.

Natuurlijk werk je als redacteur bij Tweakers niet alleen aan nieuws. Elke week draai je een vast aantal nieuwsdiensten en daarbuiten kun je ook aan de slag met interviews, achtergronden of videoreportages. Zo kun je belangrijke technologische ontwikkelingen uitdiepen, meedenken over nieuwe videoseries en software of producten bespreken. Je werkt samen met enthousiaste redacteuren en in de postkamer komen dagelijks de nieuwste en tofste techproducten langs, die direct door de halve redactie besprongen worden.

Hollandse luchten boven het IJ, te ervaren vanuit Tweakers HQ

Droombaan, maar wat bieden jullie?

We bieden je een contract voor een voltijdfunctie (38 uur), met een salaris conform de cao voor het Uitgeverijbedrijf. Kom je met de auto, dan krijg je van ons een kilometervergoeding en je parkeert gratis op het terrein. De mensen die voor het OV kiezen, krijgen een trajectkaart.

Je werkplek is Tweakers HQ bij de NDSM-werf in het 'hippe' Amsterdam-Noord, met uitzicht op het IJ. De sfeer bij Tweakers is los, maar ook gedreven. We proberen onze bezoekers het ultieme techplatform te bieden dat ze verdienen en iedereen houdt elkaar daarom scherp. Tussen de bedrijven door is er genoeg tijd voor ontspanning, met bijvoorbeeld gaming en het bepotelen van de nieuwste producten die binnen zijn gekomen.

Tweakers is onderdeel van De Persgroep, uitgever van onder andere de Volkskrant, Trouw, AD en Het Parool. Daardoor heb je meteen toegang tot een uitgebreid intern opleidingsprogramma, waarin per jaar tientallen leerzame cursussen aangeboden worden.

Sign me up!

Wil je reageren op deze vacature, stuur dan een sollicitatie met motivatie en cv naar olaf@tweakers.net of Tweakers, tav Olaf van Miltenburg, Mt. Lincolnweg 40, 1033 SN Amsterdam. Ook kun je mailen als je meer informatie wilt.

Tweakers Mario Kart

Door Olaf van Miltenburg

- Nieuwsco÷rdinator

Olaf werkt sinds begin 2007 bij Tweakers en snapt als geen ander wat nieuws is. Hij heeft een voorliefde voor computers, internet, wetenschap en techniek en gebruikt die kennis sinds 2008 dan ook in zijn rol als nieuwsco÷rdinator. Ook test Olaf nog regelmatig zelf laptops en bezoekt hij internationale beurzen om op de hoogte te blijven.

Volg Olaf op Twitter

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (90)

Ik wil iedereen heel veel succes wensen met de sollicitaties en hopelijk krijgen wij binnenkort een nieuw gezicht te zien! Het zou gaaf zijn om te zien dat een actief lid van de community bij Tweakers kan werken, ik ben heel erg benieuwd wie het gaat worden! :)

[Reactie gewijzigd door Frozen op 6 september 2016 16:55]

Dit! Het zou echt eens geweldig zijn dat er een bekend gezicht uit de community naar de HQ zou komen! Heb de laatste tijd de nieuwe werknemers niet in de gaten gehouden, maar heb in het verleden wel eens nieuwe werknemers bij Tweakers zien komen die toevallig de week ervoor een account hadden aangemaakt met 100 karma...

Klein puntje is misschien wel dat alle echte kennis in de community waarschijnlijk al een baan heeft die een aantal keer meer verdient dan deze, en of je liefde voor Tweakers zo groot is dat je daar stevig op gaat inleveren moet ik nog zien gebeuren :X
Dit! Het zou echt eens geweldig zijn dat er een bekend gezicht uit de community naar de HQ zou komen! Heb de laatste tijd de nieuwe werknemers niet in de gaten gehouden, maar heb in het verleden wel eens nieuwe werknemers bij Tweakers zien komen die toevallig de week ervoor een account hadden aangemaakt met 100 karma
*steekt hand op*
Ja, ik was er zo een: account geregistreerd vier dagen voor ik begon geloof ik. Mijn oude account, met de nodige karma, was een pseudoniem en dat leek me qua herkenbaarheid niet zo handig.

Iemand die de community door en door kent heeft als vanzelf een streepje voor: die heeft een hoop voorkennis waardoor je beter gekwalificeerd kan zijn voor deze baan.

Maar... Dit is een niet te onderschatten baan. Een specifieke opleiding is misschien niet vereist, maar dat betekent niet dat het een baan is die iedereen kan doen. Het is veeleisend, je werkt veel onder druk en je werk wordt bovendien elke dag beoordeeld door - naar ik vermoed - een van de meest kritische en welbespraakte lezersgroepen van de Benelux. Fouten maakt iedereen, maar fouten die je maakt in deze baan zijn openbaar terug te vinden. Dit is niet voor journalisten die zich graag terugtrekken in een ivoren toren.

Maar daar staat tegenover dat dit, vind ik, de leukste journalistieke baan van Nederland is. En ik kan het weten, ik werk er inmiddels meer dan acht jaar ;) Je mag dagelijks schrijven over de technologie, over hoe die wel of niet vooruit gaat en hoe die impact heeft op wat we doen en hoe we met elkaar omgaan. Terwijl je dat doet, mag je iedereen in de techindustrie de lastigste vragen stellen, kijkjes in de keuken nemen bij interessante bedrijven waar ze de tech van morgen maken en iedereen op de hoogte houden van wat je meemaakt en ontdekt. Er kwamen in de afgelopen acht jaar al diverse kansen op mijn pad bij bekende en minder bekende media, maar niets dat kon tippen aan de baan die hier in deze vacature wordt aangeboden (en dat is dus ook de baan die ik al jaren met heel veel plezier uitvoer)

[Reactie gewijzigd door arnoudwokke op 6 september 2016 19:09]

Ja, ik was er zo een: account geregistreerd vier dagen voor ik begon geloof ik. Mijn oude account, met de nodige karma, was een pseudoniem en dat leek me qua herkenbaarheid niet zo handig.
Dubbele accounts zijn toch niet toegestaan. :+
De eerste bestaat ook niet meer ;)
Bestond de nickchange toen nog niet, Arnoud?
Misschien niet de plek, maar ik lees en kijk graag naar jouw artikelen. Ook top dat je vaak reageert op je eigen artikelen en goed met kritiek om gaat (zal ook wel een keer na 8 jaar) :)
meest kritische en welbespraakte lezersgroepen
Ik heb net eens op loonwijzer.nl gekeken en van het salaris van een redacteur wordt je niet blij. Het is nog wel een stuk meer dan van het gemiddelde inkomen van een fotograaf of muzikant, maar niet veel. Een net afgestudeerde HBO Informaticus begint al met een paar honderd euro boven het maximum van een redacteur.
Er is een CAO waar we ons aan houden. In die CAO wordt rekening gehouden met vooropleiding en ervaring. Zeker bij een bedrijf als de Persgroep kun je enorm in jezelf investeren als journalist. Er zijn talloze cursussen en workshops, uitstapjes bij andere titels etc. etc.
Zeef, wanneer je 0.0 redactionele ervaring hebt, maar wel veel affiniteit hebt met techniek, tot de doelgroep van Tweakers behoort en de Nederlandse taal uitstekend beheerst, maak je dan kans op deze baan? In hoeverre is journalistieke ervaring en kennis van belang, wanneer je ook spreekt over talloze cursussen en workshops?
Dan maak je een kans maar het probleem is dat wij dan moeilijk kunnen inschatten welke journalistieke capaciteiten je bezit. Met andere woorden: je zult extra je best moeten doen met de motivatiebrief en ons moeten overtuigen dat jij de persoon bent die we zoeken, ondanks gebrek aan redactionele ervaring.
Een aangewezen manier zou zijn om kandidaten de opdracht te geven over een pas bij de screening bekend te maken onderwerp in zeg, ca 2 uur, een leuk itempje te schrijven. Met behulp van dan wel internet danwel een aantal vooraf klaargelegde bronnen.

Het schijnt dat dat soort assessments beter werken dan een gesprek/interview.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 7 september 2016 21:30]

je hebt ook mensen die blijer worden van het werk dan van salaris ;) Het is maar net wat je motiveert
Helemaal mee eens. We moeten een lange tijd van ons leven werken. Kunnen we het maar beter leuk hebben. Geld is ook echt wel leuk, maar went ook snel. Het zijn trouwens ook vaak de technici die dit "leuk werk" argument hanteren, valt mij tenminste op. O-) .

[Reactie gewijzigd door teacup op 6 september 2016 21:31]

Redelijk betaald worden is altijd fijn, maar er zijn wel meer factoren die belangrijk zijn. Leuke collega's, leuke taken , groeimogelijkheden etc,etc.
Een net afgestudeerde HBO Informaticus gaat hier inderdaad niet op solliciteren maar de vraag is of je die wilt hebben ;)
Volgens mij zijn er zat tweakers nu die nog niet zo lang van school zijn. Schrijven kun je leren, interesse en nieuwsgierigheid niet en dat lijken me toch erg belangrijke eigenschappen.
Met dyslexie blijft het lastig (lijkt mij)
Take it or leave it. Beetje irrelevant dit.
Zou eerst eens inhoudelijk kijken wat deze baan je biedt en of jij er iets leuks uit haalt. Vergeet ook je secundaire arbeidsvoorwaarden niet. Pensioen? Reiskosten etc.
en van welk bedrag wordt jij niet blij, je hoeft geen geldwolf te zijn toch...gewoon leuk werk is ook erggg belangrijk....
Of wil jij gelijk in een Audi A8 quatro te rijden bijv, als die al bestaat...lol
Inderdaad. Dit is voor mij de reden om niet te solliciteren bij Tweakers ook al ken ik het complete environment binnen Tweakers.
Er lopen op Tweakers inderdaad veel mensen rond met enorm veel kennis op een bepaald gebied :) dat is ook de kracht van de community. Dat zijn echter niet per se de mensen naar wie we op zoek zijn, hoe gek dat ook klinkt. Als nieuwsredacteur moet je namelijk over heel veel onderwerpen kunnen schrijven, niet alleen over je eigen vakgebied - hoewel veel redacteuren natuurlijk wel hun eigen specialiteiten hebben :)
Ik denk er ook zo over... toen ik dit las dacht ik: da's iets voor mij; opleiding en achtergrond in journalistiek (en communicatie en PR): check... (heel) snel, foutloos en accuraat typen: check, interesse in Tweakeronderwerpen: check

...maar dan: flexibel en ook bereid om 's avonds en op feestdagen te werken: niet zo check (tenzij dit van thuis uit kan)

maar dan nog: afstand voor mij komende van BelgiŰ: niet zo check
en ja... reeds 13+ jaar dezelfde vaste en op elk vlak voordelige baan: check...

dus succes aan alle kandidaten, het is zeker een baan om met beide handjes vast te houden! :)
Inderdaad. En de eisen zijn niet hoog, er is zelfs geen opleiding vereist. Vraag me af of dat geen foutje is. Zal ik maar gaan solliciteren? :)
Het nadeel van deze functie is dat het heel lastig is te bepalen wat een relevante opleiding is. Een opleiding journalistiek zegt weinig over affiniteit met techniek... terwijl een opleiding in de techniek juist weer niets zegt over journalistieke kwaliteiten. Hetzelfde geldt voor opleidingsniveau.

De functietaken die beschreven worden zorgen er echter wel voor dat er uiteindelijk toch een bepaald minimaal niveau nodig is, zonder daar gelijk een potentieel discutabel label op te plakken.
Als uit iemands sollicatie blijkt dat hij/zij de taken kan uitvoeren, maar nooit een opleiding heeft gevolgd is dat alsnog een interessante sollicitant.
Nee hoor, zelfde eisen als voor een kamerlid of minister dus.
ja idd maak een goede sollicitatie brief.
Als ik iets jonger was dan wist ik het wel.
Veel succes jongens zet hem op.
Vervanging of uitbreiding?
Waarom is dat van belang?
Tja het zegt iets over hoe gezond het bedrijf is / je baangarantie, dus snap de vraag wel een beetje. Echter zou het inderdaad niet veel moeten uitmaken als je interesse hebt in de baan.

OT: Erg leuk dat jullie dit via de main page doen! Zou zelf ook wel interesse hebben maar maak nog wel eens een spelfoutje en heb geen echte ervaring :/ Daarentegen wel een grote kennis en passie voor technologie en alles wat daarbij komt kijken :)
Het zegt helemaal niets over hoe (on)gezond een bedrijf is. Stel het zou vervanging zijn, kan dat best zijn omdat een medewerker een beter heil zag bij een ander bedrijf en daarom is vertrokken. ;)
Kleine toevoeging aan het profiel:
Iemand die:
  • een huid van een nijlpaard heeft, want waar wij gedoelgroepten je soms voor uitmaken is niet altijd even fraai
Ik vind dat wel meevallen. Veel mensen zijn kritisch, maar door over het algemene goede communicatie onderling vind ik dat er netjes met elkaar wordt omgegaan.

Ik denk dat het belangrijkste is om Geachte Redactie goed te gebruiken, dit geldt natuurlijk voor beide partijen.
Plaats jij daar een goed bericht, zal dit in veel gevallen worden opgepakt, een goede redacteur zal hier dan of zijn standpunt uitleggen of gewoon aanpassing doen indien hij iets fouts heeft geschreven of jouw suggestie goed vindt.

Als ik kijk hoeveel er wordt aangepast en hoeveel reacties van de redactie in GR te vinden zijn, dan vind ik toch echt wel dat er goed werk wordt gedaan.

Dus ja ik denk dat dit wel echt het belangrijkste is, durf gewoon het gesprek aan te gaan wanneer iemand het oneens is met een artikel. Natuurlijk moet je niet tot in den boze alles proberen te verdedigen, maar bij een goed argument, geven een tegenargument en bij een fout, wees gewoon eerlijk. Mijn gevoel zegt zo dat Tweakers je langer in dienst houdt door je fouten toe te geven, dan doen of je niets gezien hebt.
Als ik straks een weekje weg ben mag jij de info@ en nog wat generieke mailboxen afhandelen. Dat gaat er bij tijd en wijle een stuk minder vriendelijk aan toe. Maar 95% van de tijd is de kritiek goed bedoeld, opbouwend en voor mij en m'n collega's een stimulans om het nog beter te doen.

[Reactie gewijzigd door zeef op 6 september 2016 21:27]

Dat laat ik maar al te graag aan jou over. ;)

Maar ik heb inderdaad geen idee hoe het daar aan toegaat, het blijft altijd jammerlijk dat ondanks de vele verschillen die mensen kunnen hebben, dat een hoop dit nog steeds op een zeer negatieve manier kunnen brengen. Toch zoals jijzelf ook al aangeeft is 95% wel goed bedoeld, dat lijkt me dan ook de drijfveer.

Die 95% is ook wel echt te danken door de communicatie vanuit jullie. We hoeven het nooit altijd eens te zijn, maar de communicatie maakt een hoop goed. En dat was en is ook echt de boodschap voor iedereen die hierop solliciteert, communicatie is gewoon heel belangrijk en maakt het dat een foutje hier en daar door het gross gewoon geaccepteerd wordt, want ja, fouten maakt iedereen.
Zelfs als het een beetje (veel) lomp wordt gebracht ga ik er maar van uit dat het goed bedoeld is. Het komt vaak voor dat na een mail op hoge poten/met grote woorden een rustig gesprek zorgt voor een aanmerkelijk lagere temperatuur en meestal is het dan 'zand erover'.

Ja, er zullen altijd mensen zijn en blijven die het beter weten en bij wie een bakstenen muur in vergelijking meegaand is. Het zij zo. ;)
Iets zegt mij dat jij dit over de jaren wel gewend ben, zowel door je functie hier als hierbuiten. :P

Maar het is absoluut altijd een goed idee om te zoeken naar de achterliggende boodschap, vaak komt het natuurlijk ook uit een positieve emotie. Een site waar je niet omgeeft die 'rare' keuzes maakt, lokt weinig uit, maar een community als deze waar velen al heel wat jaren zitten, ja die kunnen toch door de emotie worden meegesleept wanneer het voelt wanneer iets niet goed gaat.
Als lid van wel meerdere communities schaam ik mij soms de ogen uit de kop als mensen tonen wat er soms binnenkomt aan privÚ berichten of andersinds. De meeste van de Tweakers lezers zijn gok ik gewoon erg tevreden over de algehele kwaliteit. Foutjes worden meestal snel hersteld en in de wereld van IT zijn ze nou eenmaal snel gemaakt. Overigens verbaasd het mij weinig dat Tweakers onder dezelfde paraplu opereert als de Volkskrant.
Over de laaste zin, waarom eigenlijk?
Het verbaast mij weinig dat jij verbaasd schrijft.
Het Parool behoort ook tot de Persgroep: vrij, onverveerd!
Alweer vakantie? Boffert!

Met mijn jarenlange klantenservice ervaring en onlangs behaalde Ambassador certificaat, kan ik dat. Eitje :)

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 8 september 2016 09:24]

Uiteindelijk komt het vrijwel altijd vanuit de behoefte om Tweakers beter te maken, dus we waarderen het ;) De toon waarop het gebeurt is af en toe redelijk bot en daar moet je wel tegen kunnen :)
Klinkt leuk, wie zoeken jullie dan precies?

Iemand die:
• snel kan schrijven, maar dan wel foutloos en accuraat.
Pssst! Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 44

Deel 44 al weer ;)
Het is dus alleen maar toe te juichen dat tweakers eindelijk iemand zoekt die wel kan schrijven
Dat moet je afzetten tegen de enorme hoeveelheid tekst die we dagelijks produceren, het feit dat we een enkele dedicated eindredacteur hebben en gezegend zijn met een fanatieke groep users die onze teksten minutieus nalopen. Ik denk dat we het voor een online medium op dit gebied niet slecht doen (hoewel het altijd beter kan/moet)
Ik heb 20 jaar ICT ervaring en volg momenteel de opleiding journalistiek (2e jaar). Ik zoek nog wel een stageplek voor volgend jaar mei... ;)

[Reactie gewijzigd door Sgimi op 7 september 2016 09:27]

Neem even contact op met Olaf (at tweakers.net) betreffende die stage, wellicht hebben we dan plek :)
Niet geschoten is altijd mis, dus Olaf bij deze. klinkt mij als een droomjob om professioneel bezig te zijn met wat je al sinds je eerste baby stapjes intrigeerde.

Bekend spreekwoord komt bij me boven, " Kies een baan waarvan je houdt en je zult nooit in je leven meer een dag hoeven werken." Confucius ...
Even nieuwsgierig. Uitbreiding of gaat er iemand weg? En zo ja, wie? :-)
Cool! Het is dat ik aan de andere kant van het land woon anders was had ik me zeker aangemeld. :P
Hoop dat Tweakers een goed iemand vind aangezien ik de laatste tijd zo nu en dan nieuws eerder lees en hoorvan andere bronnen dan Tweakers. Terwijl ik Tweakers wel hoog acht. :)
Dit lijkt me een ontzettend leuke functie en als leerkracht kan ik prima uit de voeten met de Nederlandse taal. Ik heb alleen 0,0 ervaring met het schrijven van redactionele teksten. Is er ook een cursus / traject beschikbaar om je voor deze functie klaar te stomen?
Nee, dat is er niet. Er zijn in het verleden echter vaker redacteuren zonder veel schrijfervaring aangenomen. Mocht je ver genoeg in het selectieproces komen dan is een schrijfopdracht een van de elementen die langskomt.
Dat is goed om te weten. 't Lijkt me namelijk een erg leuk functie. :)
Helemaal los van dit onderwerp, natuurlijk, begrijp ik nu dat je vindt dat die bloggers niet goed Nederlands kunnen schrijven? In dat geval kan je reactie door bloggers als kritiek worden opgevat.

Of wil je gewoon een leuk idee opperen in de trant van een blog wedstrijd voor wie de mooiste blog kan schrijven over onderwerp X of Y. Dit laatste zou op zich een idee kunnen zijn om bijvoorbeeld Tweakblogs wat op de kaart te zetten.
Heel mooi, want dat leek mij ook een goed plan. Hulde _/-\o_ .

Hoe ik op de eerste optie kwam? Laat ik zeggen dat ik je opmerking las, en zag hoe ze was gemodereerd, waarna ik mij trachtte voor te stellen hoe ze zo kon zijn opgevat, waarbij ik op de eerste optie uitkwam.

Allemaal erg offtopic natuurlijk, maar ik vond het een geinig idee. Dat wou ik je nog even zeggen.
Denk in de trant van "wat zeg je daar? wil je soms zeggen dat ik als blogger niet kan schrijven, dat we een schrijfcursus nodig hebben?". Zo kan een goedbedoelde zin kan zo dus op twee totaal verschillende manieren ge´nterpreteerd worden. Communicatie kan soms een behoorlijk dubbelzinnige aangelegenheid zijn. Teveel woorden (mijn zwakte) verduidelijkt ook niet altijd, maar ook een korte statement kan op meerdere manieren worden gelezen.

Hmm, meer iets voor een DM, deze conversatie. Ik hoop dat het nu wat meer duidelijk is. Ik sluit nu af.
Ok, nogmaals bedankt en fijne avond verder!
CES is net geweest in las vegas? of was dat san fransisco?
Dus leukste snoep reisje is al geweest, dus laat maar.
Je maakt nog kans, de CES is elk jaar in januari. De IFA is nu nog bezig, ik kan me voorstellen dat dat het event is dat je eigenlijk bedoelt. In dat geval, het is inderdaad echt een leuk event!

Hier wat plaatjes van journalisten aan het werk op de IFA.

Ik vraag me echter af of webredacteuren ook mee mogen naar dat soort gave events ;)
Meteen even een minimum lengte instellen voor deze job, scheelt weer een koffertje :D

Of is die koffer nodig en is dit simpelweg een anti diefstal maatregel? :D
Geen idee, dat zijn wij niet in ieder geval :)
Volgens dat shirt iets met hetemobieltjes.tv, niet stiekem een beetje aan het moonlighten? ;)
Haha en dan had ik dat gepoeder nog niet eens gezien :+ Beginnen we ook niet aan tenzij wat vrouwelijk schoon zich daar mee bezighoudt ;)
En PAX is nu ook
IFA was vorige week in Berlijn. Het zal van deze collega niet direct een taak zijn om mee te gaan (maar het zou wel kunnen). Het is superleuk en ik doe beurzen heel graag, maar echt een snoepreisje is het niet: het is achttien uur per dag werken en weinig tot geen tijd om de omgeving te bekijken of leuke dingen te doen buiten het werk om.
Je moet je vakantie ook na de trip doen, baas moet toch kaartjes betalen of je dan 3 weken later terug vliegt of niet maakt dan ook niet uit ;)
Of je zoekt een vlucht met een extra tussenstop die vaak goedkoper zijn, neemt de dag van de tussenstop een vrije dag.
Baas heeft goedkoop ticket jij een dagje/weekend new york. :)
Het is zo leuk als je zelf weet te maken!
Je spaart dan mogelijk wat vliegkosten, maar zo'n congres zelf is echt hard werken. Er komt zoveel informatie op je af... Een normaal mens moet daarna ook echt even rustig aan doen om de hersenen alles te laten verwerken. Dus reken dan maar dat je de eerste dag(en) van je vakantie nog niet echt in chill mode bent. Dus wat je bespaart aan reiskosten ben je deels weer kwijt aan een dag of wat hotel terwijl je gaar ligt te zijn. En dat ten koste van je vakantiedagen.

[Reactie gewijzigd door PizzaMan79 op 6 september 2016 23:38]

Mijn ervaring met drukke buitenlands reizen is dat ik heel veel energie kreeg door gewoon op mijn gemak en vaak alleen even de toerist uit te hangen.
Als je denkt dat je energie krijgt van lamballen heb je het mis ;) .
Nog iets wat ik gemerkt heb is dat je de etentjes in de avond met collega's of zakelijk relaties echt moet vermijden, anders ben je namelijk van 8 uur in de ochtend tot 10 in de avond aan het werk. (lukt niet altijd jammer genoeg...)

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 7 september 2016 18:51]

Etentjes in de avond? Daar hebben we in de regel echt geen tijd voor op een beurs :) Overdag ben je druk bezig met dingen bekijken, persco's bezoeken, afspraken afgaan, foto's maken en video's opnemen. De avonden zijn om alles uit te werken.
La maar zitten die vacature ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True