Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

De versie van Minecraft voor mobiele apparaten krijgt toegang tot 'oneindige werelden' door een update die deze week zal verschijnen. De 0.9.0-update van Minecrafts Pocket Edition zal volgens Mojang de grootste update zijn die er tot nu toe voor de game is verschenen.

Het is nog niet bekend wat de 'oneindige werelden' concreet gaan inhouden. Sinds de introductie van oneindige werelden voor de pc-versie van Minecraft, maakt die versie gebruik van een methode waarbij er steeds nieuwe stukjes wereld worden toegevoegd aan de bestaande gebieden. Hierdoor kunnen spelers eindeloos doorlopen, zonder dat zij twee keer langs hetzelfde stuk lopen. In de trailer van de update, lijkt het erop dat de Pocket Edition van Minecraft van hetzelfde principe gebruik gaat maken.

Verder brengt de 0.9.0-update grotten, nieuwe dieren als Mooshrooms en Wolves en de Endermen met zich mee. Ook zullen er nieuwe biomes worden gegenereerd als jungles, moerassen en gebieden met 'extreme' heuvels. Ook doen verlaten mijnschachten, meren en dorpen hun intreden; vermoedelijk blijven de dorpen wel leeg aangezien er in de patchnotes niet wordt gesproken over de introductie van villagers die de dorpen van de pc-versie van Minecraft bewonen. De 0.9.0-update voor Minecraft Pocket Edition zal 10 juli verschijnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

De jongste hier thuis is er helemaal verslaafd aan sinds een vriendje het ge´ntroduceerd heeft. Ik zit er aan te denken om toch maar eens netjes gewoon de software af te tikken gezien de hoeveelheid uren speelplezier ze er uit haalt.
Nice.. echt een topgame dit, en dat komt van iemand die 20 is :D Had ik dit maar 10 jaar geleden, dit is ZOVEEL beter dan Lego.
Als ex-Lego verslaafde moet ik je toch tegenspreken :P Ik vind het allebei erg z'n charme hebben :)
Dat oneindig is geen oneindig. De PC versie noemen ze ook oneindig, maar stopt na 300.000.000 blokjes in alle richtingen van 0,0.

Het is sowieso een nutteloze feature. Een oppervlakte van 30k x 30k is meer dan zat. Dat ren je nog niet na een dag lang w ingehouden te hebben door. Laat staan dat je het netjes volgebouwd krijgt.

Naar mijn idee is Minecraft wel klaar. Kwa updates begint het inmiddels te lijken op het versie-fenoneem van bijvoorbeeld de film Saw 1, 2, 3, 4, 5, 6, voegt niks meer toe, enkel geld in de kas van de maker door mensen iets langer aan het lijntje te houden.

[Reactie gewijzigd door Engineer op 7 juli 2014 16:58]

Minecraft is dan ook een game die met z'n tijd meegaat. De meeste spellen moeten eens in de zoveel tijd over op een nieuwe engine voor betere graphics en prestaties, waarbij er meteen een nieuw deel in de serie uitkomt. Bij Minecraft is dat niet het geval. De updates zijn dan ook niet bedoeld om steeds weer geld te verdienen aan de community, ze zijn immers gratis, maar om een goede support te bieden. Dat kan ik van veel andere uitgevers van spellen niet zeggen.

[Reactie gewijzigd door Emiel3673 op 7 juli 2014 17:09]

Ik ben het met je eens, maar om eerlijk te zijn kunnen veel game studios zich dat niet veroorloven. In mindere mate wel, maar Minecraft is zo een enorm succes, daarom dat ze dit kunnen.

Het verschil in instelling tussen Mojang en bv EA/Ubisoft lijkt heel erg op het verschil tussen passion/ job.
de community fanatiek houden lijkt me niet bepaald een crime :P
'waa ze houden het spel populair zodat mensen het blijven kopen, hoe durven ze'
Moet je niet m'n tekst half eraf halen ;) Er staat "met lucht" achter.

Die updates zijn enkel nieuwe versie nummers waar iedereen naar uit kijkt, net als voorpret met een vakantie. Maar eenmaal gereleased voegt het maar weinig toe aan wat er al bestond.

Niet dat dat crimineel is, maar wel in het rijtje "Saw 1, 2, 3, 4, 5 en 6".
Ik zie die minecraft updates altijd als bugfixes, maakt het uit dat het geen enorme wijzigingen zijn? Ik vind het juist wel netjes, ik bedoel, wat zou het voordeel zijn als ze dit niet zouden doen? En mensen mogen zelf bepalen of ze het blijven spelen, ongeacht het al dan niet bestaan van bugfixes met al dan niet grote wijzigingen :P
Tis leuk dat je dat aanhaalt (het is trouwens 30.000.000 niet 10x zoveel)
en om dit te bewijzen is iemand op DIT moment bezig met een live stream:

"Go to the end of the minecraft Universe"

http://www.twitch.tv/jl2579

Zeer relaxt moet ik toegeven~
lol prachtig, hoe werkt dat? heeft ie een mod die automatisch een spoorbaan aanlegt die overal doorheen ploegt?

doet me denken aan die video's dat ze een cam monteren op een irl trein, van die 'schonste bahnstrecken' compilaties :D prachtig hoor
Oneindige wereleden, tsja klinkt veel belovend maar heb liever een wereld met een einde waar veel te doen is dan oneindige werelden waar niets te doen is.
Zou inderdaad leuk zijn. Maar minecraft is een game dat gewoon geen doel heeft (en krijgt denk ik) alle dingen die je doet waren ideeen die je kreeg tijdens het spelen. Je maakt je eigen doel inplaats van dat je meegenomen wordt op een avontuur.
Het uiteindelijke doel bij de PC versie is het verslaan van de Ender dragon. Echter voor de meeste mensen is het doel inderdaad om iets moois / creatiefs / avontuurlijks te maken. Je kan natuurlijk je fantasie loslaten en bouwen wat je wilt.

Maar gebruikers maken ook werelden met een verhaal en een verloop erin, deze kunnen andere gebruikers downloaden en het verhaal(tje) spelen. Ik heb dit ook wel vaak gedaan en sommige levels die door gebruikers zijn gemaakt zitten verdomd goed in elkaar moet ik zeggen! Op www.minecraftmaps.com bijvoorbeeld kan je er een heleboel vinden.

[Reactie gewijzigd door Frank__B op 7 juli 2014 15:21]

Dat hebben ze later toegevoegd zodat mensen een doel konden hebben. Minecraft is gewoon een creativity toy met wat extra gameplay elementen.

Persoonlijk schakel ik die onzin altijd uit en ga ik lekker bouwen :)
Daarnaast heb je ook nog een andere (zeer sterke) boss (The Wither). deze moet je "craften" en wordt aangeraden met meerdere spelers met diamond armor en potions te verslaan
Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst iets met Minecraft deed, maar het doel was toch het overleven van nachtelijke zombie-aanvallen d.m.v. wat je overdag had gebouwd?
Overleven is zeker een thema in minecraft. Maar als je er een klein beetje in zit kijk je niet meer om bij een zombie/skeleton etc.

Het doel is naar mijn mening creatief bouwen.
er zijn ook hard core survival varianten.
De een overleeft al wat liever, de andere is meer ge´ntereseerd in het bouwen.
De derde wil liever enkel minen en sorteren.
minecraft en de mods zorgen voor elk wat wils.
Na 1.5.4 heb ik het me eindelijk na jaren gekocht en dan nog een week of 2 gespeeld.
Dan is dat het doel geweest dat jij zelf voor je eigen hebt opgezet ;) zeker de eerst epaar dagen zal dat het zijn daarna loop je rond in je iron armor met een zwaard en een pickaxe en bouw je je suf (meestal)
Dat was ooit de reden dat ik ben begonnen met het spelen van Minecraft en het ook nog redelijk lang heb volgehouden,

Maar omdat de focus toch steeds meer op naar het bouwen ging, was voor mij toen ik alles gezien had snel de lol er af

ik kan best begrijpen dat mensen het leuk vinden om alleen te bouwen, en heb ook geweldige creaties gezien, maar het spel is op die manier voor mij niks aan

en aangezien het survival gedeelte ook niet echt diep gaat (hoe het nu is weet ik niet, al heel lang het spel niet meer aangeraakt) was je daar toch sneller op uitgekeken

Jammer imo!
De grootte is nou wel iets te klein, als het 8 keer zo groot word, zou t al tof zijn
De kracht, en het verslavende, van Minecraft ligt hem vooral bij de vele servers. Zoals o.a. de DusDavid Kingdom server (daar speelt mijn zoon ... de godsganselijke dag... nou ja veel).
Dat is leuk voor in de vakantie :D Kan je offline spelen op de ipad?
Jazeker singleplayer , gewoon create new world doen.
Yes, zowel de creative- als survival-modus!
Eindelijk, de werelden op de huidige versie zijn echt veel te klein en te saai, en hopelijk komt de nacht ook in Creative modus :)
Ik had eerder gehoopt dat ze iets aan de besturing gingen doen want ik kan het maar niet worden met de iPad besturing en Minecraft PE. Daardoor grijp ik toch weer wat sneller naar de PC versie.

Maar wel fijn dat ze nog steeds werken aan deze fantastische game, waar ook voor de PC nog regelmatig nieuwe dingetjes voor uitkomen! Je krijgt wel veel waar voor je geld.

NB. Bij 6~7 sec. in het filmpje heb ik toch wel het idee een villager te zien tussen het (2e) huisje en de groentetuin. Het is wat blurry en gaat wat snel dus ik kan me vergissen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Frank__B op 7 juli 2014 15:12]

Het is nog niet bekend wat de 'oneindige werelden' concreet gaan inhouden.
Da's apart, want in de titel bij de video die eveneens van de hand van de schrijver van dit stukje komt (en gelijktijdig gepost is) wordt beweerd dat diezelfde oneindige werelden in de trailer getoond worden.
De werelden op PC zijn feitelijk ook niet oneindig en de manier waarop 'oneindigheid' bereikt word verschilt.
In sommige games plakt de map op het rande netjes aan de andere kant vast, in anderen word gewoon een heel grote wereld gedownload of gegenereerd.
In dit geval stopt het inderdaad door technische limitaties. In adventure mode in de wereld praktisch oneindig. Er zijn enkele youtubers die naar de "Far lands" lopen voor charity, een plek waar de entities (beestjes enzo) hun locatie niet meer perfect kan berekend worden door floating point numbers.
Naar de Farlands lopen lijkt me optimistisch gezien de Minecraft wereld 7x zo groot is als de normale.
Tsja, hoe groot waren de werelden op de PC-versie ook alweer? Even opgezocht: ruim 9 miljoen keer de omvang van de aarde. Ruimte zat hehe.

http://minecraft.gamepedia.com/The_Overworld#Sizes
Weet niet of je me nou probeert tegen te spreken ofzo maar dat is nog steeds niet oneindig.
Neehoor, geen tegenspraak bedoeld - het is inderdaad nog steeds eindig, precies zoals je zegt. Mijn punt was alleen dat het een heel ander soort eindigheid is dan in de (nog niet geupdate) pocket-edition, waar je inderdaad binnen enkele minuten het einde van de wereld bereikt. Zojuist PE gedownload (dus nog zonder update), en ik spawnde op een plek waar je binnen 3 minuten lopen in drie richtingen het einde van de wereld had bereikt. Dat is wel echt een totaal andere ervaring dan 9 miljoen keer het aardoppervlak. Praktisch gezien is dat min of meer oneindig.
Kan je nou al met die pocket versie verbinden met servers van de pc/mac versie?
Dat lijkt me namelijk vooral de feature waarom je de pocket editie zou willen hebben, even s'middags op school/werk checken dat niemand je kasteel heeft gesloopt (bijvoorbeeld)
Daar hoop ik inderdaad ook op, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren aangezien de development echt 2 aparte games lijkt te zijn in plaats van een directe port.
Maar als ze slim zijn met de network code dan zou dat wel moeten kunnen. Ik geloof dat er iemand was die daaraan werkte als mod.
Aardig lang gespeeld dit spel met me vriendin en wat vrienden, toch raakte ik na een aantal sessies van legaal spelen verveeld en ging verder met /OP mode waarin je weer een aantal weken kan ''kloten''

Tot op het punt dat er 16 man in de wereld zaten, iedereen ''maakt'' ze eigen stad en verder dan kom eens bij mij kijken kwam het niet meer, ik miste toch een hoop gamemodes de toch wel erg leuk zijn ipv een nieuwe texture van een blokje, additionale addons en modus waren dan ook snel gedownload zoals The Hunger Games, of the Wall. maar verder dan een map en kleinschalig scripts is het niet.

De zombies zijn vanaf het begin al een lachtertje geweest en er is weinig contast tussen hardcore mode en normal. ik mis toch wel een soort van adult mode waarin de zombies sneller zijn, kunnen vliegen en het je echt lastig kunnen maken in je ''bunker'' maar goed ze willen denk een groot publiek aanspreken en dat gaat niet samen met gore.
Even tussendoor voordat mensen in de war raken, servers met hunger games en The walls is enkel nog maar op desktop.

Ik raad je aan om de nieuwe desktop versie eens te proberen! De monsters zijn veel moeilijker geworden. Spiders kunnen random potion effects hebben zoals regeneration en invisibility. Skeletons schieten sneller als je dichterbij komt en zijn angstaanjagend goed. Zombies kunnen je van, geloof ik, meer dan 100 blocks tracken, en hebben een kans om meer maatjes te spawnen als je hun slaat.

En als je vanilla minecraft beu bent dan is Feed the beast zeker niet mis!
Thanks voor je toevoeging was ik helemaal vergeten dat het om de mobile versie ging.

Ik ga het zeker weer eens proberen dan klinkt goed, Feed the Beast is mij ook nog onbekend!
Ftb zeker spelen.
De modpacks hebben de naam van de auteur of groep voornaamste spelers, zoek ze even op YouTube op om te kijken wat je het meest aanspreekt.
(wil je toveren, bouwen of massaal varkens slachten in je eigen fabriek, het kan allemaal maar even de bijpassende pack uitzoeken)
En zo zijn er nog veel mod-packs waar veel bekende youtubers mee gespeeld hebben (handig om een idee te hebben wat je allemaal kan doen met die insane grote toevoegingen) :)
paar links:
http://technicpack.net/
http://www.feed-the-beast.com/
http://www.atlauncher.com/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True