Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 59 reacties
Submitter: ikvanwinsum

De komende 1.8-update voor Minecraft gooit de World Generator van het spel op de schop. De Generator zal nieuwe variabelen toevoegen die het mogelijk maken om meer uiteenlopende landschappen te genereren voor gamers om in te spelen.

Mojang kondigt Update 1.8 van Minecraft aan op de Minecraft-wiki. De belangrijkste wijziging in de update is een uitbreiding van de game's terreingenerator. Die heeft straks zestien verschillende instellingen. Zo kunnen gebruikers een bergachtig terrein creëeren, maar ook een onderwaterwereld, lava-landschap of een landschap met de bekende zwevende eilanden.

Omdat de variabelen groot in aantal zijn en wellicht vrij abstract voor de gemiddelde gebruiker, heeft ontwikkelaar Mojang een selectie van presets gemaakt. Met namen als Water World, Isle Island en Caver's Delight moeten gamers meteen weten waar ze aan toe zijn. Wanneer update 1.8 uitkomt staat nog niet vast, maar een van de ontwikkelaars schat dat dit in mei zal zijn.

Update, 13:24: in de vorige versie van dit artikel was vermeld dat Minecraft Realms in Nederland nu verkrijgbaar is, maar dat blijkt al langer het geval te zijn. Het bericht is hierop aangepast.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Was dit niet al beschikbaar sinds 25 maart? Het is nu al 23 april.
Nee, dat was 1.7. Daarin werden alleen nieuwe biomes toegevoegd en werd het algoritme voor de plaatsing van deze biomes aangepast. In 1.8 krijg je zelf meer mogelijkheden om te bepalen hoe bergachtig het terrein bijvoorbeeld moet worden, en hoeveel van welke biomes er moeten komen.
Klopt, Ik had het ook over de release van minecraft realms :)
Gelukkig heeft tweakers het artikel nu aangepast
Correct, beetje laat Tweakers :P
Ik kreeg ook het idee dat het al langer beschikbaar was. Mogelijk was het beta?
Zie ook https://mojang.com/2014/0...ow-live-in-north-america/
We’ve just unleashed Minecraft Realms in North America!

Realms is the easiest way for you to host a Minecraft world online. You and your friends can work on an awesome creation, adventure into the depths, or play one of our featured mini-games with just a few clicks.

The servers are always available, and can be restored to an earlier point if something goes wrong. Realms is run by Mojang and simple to set up.

Realms is currently only available for the PC version of Minecraft, though we’re planning on releasing it on other formats in the future. For more information, check minecraft.net/realms

Minecraft Realms is currently available in Belgium, Bulgaria, Canada, Croatia, Denmark, Estonia, Finland, Great Britain, Greece, Greenland, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Mexico, North America, Norway, Romania, Slovakia, Slovenia, South Africa, Sweden, The Åland Islands, The Cayman Islands, The Faroe Islands, The Isle of Man, The Netherlands, The United Kingdom, and The United Arab Emirates.
en
For more information, check https://minecraft.net/realms

[Reactie gewijzigd door born4trance op 25 april 2014 01:23]

Misschien een leken vraag maar voor die 10 euro per maand krijg je dan het spel erbij?
Nee die krijg je niet bij denk ik. Zou betekenen dat je goedkoper uit bent door Realms te nemen dan alleen de game eh?
Nee die krijg je niet bij denk ik. Zou betekenen dat je goedkoper uit bent door Realms te nemen dan alleen de game eh?
Denk het niet. 120 euro per jaar (10 euro per maand) versus 20 euro eenmalig. Alleen voor 1 maand zou het dan goedkoper zijn.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 23 april 2014 12:55]

Of je neemt een realm voor 1 maand =)
Realms is puur alleen de server. Dit is voor mensen die moeite hebben met het instellen van een server of hier geen zin in hebben.

Bron:
https://minecraft.net/realms
Aah, dus daarom is het zo'n ellende om een server aan te zwengelen voor MC.
Niet achter Notch gezocht :(
Je bedoelt 3 minuten configuratiewerk?

Natuurlijk, als je allerlei mods en dergelijke wilt draaien wordt het wat ingewikkelder, maar een standaard minecraft server kost nauwelijks moeite als je een klein beetje verstand hebt van netwerken, servers en routing. (om het ook van buiten je LAN toegankelijk te maken).
Je bedoelt 3 minuten configuratiewerk?

Natuurlijk, als je allerlei mods en dergelijke wilt draaien wordt het wat ingewikkelder, maar een standaard minecraft server kost auwelijks moeite als je een klein beetje verstand hebt van netwerken, servers en routing. (om het ook van buiten je LAN toegankelijk te maken).
Ik heb nog nooit een 12 jarige gezien die zijn pc 24/7 aan mocht laten staan en verstand had van routing/forwarding.. Een pc had die realtime kon hosten en spelen te gelijk of een ander geschikt apparaat had die het hosten kon overnemen.

Daarbij is een standaard server nieteens vereist om te configureren. Een "minecraft_server.jar
Waarom zo ingewikkelt?
Als je in singel mode speelt, kan je een LAN game opstarten, vanuit je huidige wereld. address 0.0.0.0 is altijd goed, voor een thuis PC!

Andere starten op hun PC minecraft op en gaan naar multiplay en zien je minecraft servertje. Nu kan je lekker met zijn alle gamen,

Voor mods neem je je b.v. de Technic Launcher en doet de bovenste stappen.

Als je geen zin hebt om voor ieder gezinslid te betalen en enkel op je locale netwerk blijft.
http://familygeeks.com/2012/02/minecraft-family-server/

Realms zijn bedoelt voor de mensen remote tegen elkaar willen spelen, zonder er verder verstand van te hebben en geen behoefte hebben aan mods, maps of worlds willen. Puur en alleen minecraft.

Op dat punt zijn de Realms ook nog geen broodroof van de verschillende minecraft servers.
Het is inderdaad een doodsteek voor veel hostingbedrijven die puur op MC leven; maar ik gok dat door de support en aanpasbaarheid die toch dik winnen van Realms.
Volgens mij niet, dit is voor de huur van een "server".
Ik weet zeker van niet. Om te kunnen abboneren op een Realm heb je een account nodig, dus eerst het spel kopen, daarna kan je een 'server' huren bij Mojang.
Haha nee sorry, je koopt het spel voor altijd en een realm per maand. Het spel kost 20 euro lifetime en een realm 10 euro pm. Anders zou je het spel (levens lang) voor 10 kunnen krijgen bij het kopen van een realm.

(Een realm is trouwens een zeer beperkte vanilla Minecraft server, een hosted server bij een gamehost is goedkoper & kan meer.. En ze zijn standaard vanilla opgelevert dus het is een kwestie van bestellen, betalen, aanzetten & klaar)
Dit is echt een n00b service. Voor 7 euro huur je een VPS en draai je craftBukkit waar stabiel 20 man op kunnen..Kun je zelf alles beheren zoals maps, mods en plugins draaien en je heerlijk uitleven met je vrienden en onbekenden.

[Reactie gewijzigd door 0vestel0 op 23 april 2014 12:57]

Dit is ook meer bedoeld om samen met je vrienden te spelen. Dit is velen malen makkelijker op te zetten dan een VPS of wat dan ook, zit in Minecraft ingebouwd en is velen malen sneller geregeld. Vergeet ook niet het gemak om te kunnen switchen tussen de mee geleverde minigames.
toch staat zijn punt, als je voor 7 euro en een klein beetje leeswerk een craftbukkit servertje kunt opzetten, of bijv een better than wolves installatie, waar je al die resticties niete hebt, dan is realms gewoon way overpriced, want zei hoeven namelijk niet eens zoveel ruimte en overhead te rekenen voor een ubuntu installatie, die je zelf nog wel hebt..

voor 3,95 per maand zou iets als dit nog prima verkoopbaar zijn, maar voor een tientje is het echt te weinig wat je krijgt.
De enigste die ik Minecraft zie spelen zijn tussen de 7 en de 12. Die zie ik echt niet zelf servers opzetten ed.

Tweakers blijven een relatief kleine groep
Zit jij zelf dan ook in die leeftijdscategorie? Ik heb namelijk genoeg vrienden van 20+ , waaronder ikzelf, die regelmatig terug te vinden zijn op een servertje die bij iemand thuis draait. Het spel wordt gewoon nog volop gespeeld door mensen met een leeftijd boven de door jouw aangegeven categorie. Zelfs op mijn Xbox.
Nee, ik zelf heb wel wat beters te doen dan Minecraft ;) De enigste die ik het zie spelen zitten wel in die leeftijdscategorie.

Ik zeg niet dat dat de enigste zijn die er spelen (de gemiddelde gamer is niet voor niets rond de 30 jaar), wat ik er mee wil aangeven is dat het overgrote gedeelte van de spelers niet de kennis hebben om zelf servers op te zetten
Ikzelf ben afgelopen weekend naar een evenement geweest in Engeland waar er een gedeelte stond dat geheel ingedeeld was voor Minecraft fanaten.

Bijna elke dag zijn er ongeveer 17.000 mensen geweest en dat is inclusief de ongeveer 2000 gamers
Meer dan de helft waren tussen de 11 en 27.
Zijn die dan zo grappig, die zevenjarigen? Je zegt immers dat ze het meest enig zijn.
[/grammar nazi]

Er zijn behoorlijk wat video's te vinden van Minecraft bouwwerken die ik de gemiddelde 7-12 jarige niet zie doen. Complete CPU architecturen die in redstone worden gebouwd, het spelletje pong, zelf heb ik ook wel eens enkele demultiplexers en wat geheugen gebruikt om een deur met een passcode te beveiligen. En verder zijn er nog wel diverse spellen die binnen Minecraft worden gemaakt. Allemaal in vanilla Minecraft, uiteraard. De meeste Minecraft spelers die ik tegenkom zijn juist stukken ouder.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 24 april 2014 05:02]

Vergeet niet dat ook niet-tweakers Minecraft spelen. Voornamelijk zelfs, vermoed ik. Deze mensen zullen over het algemeen geen zin hebben om over CraftBukkit te lezen (ik ben zelf meer fan van Forge, maar het blijft veel werk).

Het grootste punt voor mij om dit nooit te overwegen is dat ik niet echt meer zonder mods wil spelen...
Alleen lang niet iedereen heeft de kennis(en wil die er ook niet bij leren) om alles op te zetten. Ik vind het een goeie service voor de mensen die het graag willen maar niet de technische kennis hebben het uit te voeren.
Precies: dit is een service voor mensen die het -niet- zelf willen beheren. 10 euro vind ik dan een zeer schappelijke prijs. Als de modding API eenmaal eindelijk eens ergens op gaat lijken ga ik er zomaar vanuit dat dit ook via realms beheerbaar gaat worden.
Hmm vraag mij dan ook eens af of die terreinen in te stellen zijn nadat een game al eerder is begonnen.
Ik vermoed van niet, bij craftbukkit kan je de Seed veranderen weet ik, en alles wat vanaf dat punt genereert valt onder de nieuwe seed. al gegenereerde chunks blijven hetzelfde (hoewel het weer etc nog wel eens wilde buggen enzo)...

edit: typo

[Reactie gewijzigd door six-shooter op 24 april 2014 10:39]

Bij 'vanilla' gebeurt hetzelfde. Met andere woorden, dat wil je dus niet doen. De overgang tussen de chunks van de oude seed en de nieuwe zal vrijwel altijd 'lelijk' zijn. Zolang hier geen overgangs-generator voor gebruikt wordt zal dit zo blijven. Overigen kun je met editors (of in-game met de hand) het landschap beter aan laten sluiten al kost je dat wel flink wat tijd.

Voor de mensen die geen Minecraft spelen. Chunks zijn 16x16 gebieden in een Minecraft-wereld. Deze worden gegenereerd op basis van een zgn 'seed'. Als je dus een chunk maakt met bv seed 000000010, daarna de seed verandert naar 589234573 en vervolgens nieuwe chunks genereert krijg je dit soort issues: klik of bv klik.
Je ziet hier dus twee landschappen die op een chunk-grens niet netjes aansluiten.

[Reactie gewijzigd door Gody op 23 april 2014 14:20]

Ah, ben nooit heel veel met vanilla servers bezig geweest, dus wist niet zeker of dit dus overal zo was. Maar inderdaad, het levert wat lelijke en ongewenste overgangen op. In vele gevallen wissel je niet zomaar van seed mid-game. Veel servers resetten dan ook de world/seed-settings tegelijk. Houd de variatie er in, ik reset mijn servers/worlds/seeds allemaal tegelijk en eens in de zoveel updates (zowiezo met updates waar natural-occuring/generated resources veranderen of bijkomen). heerlijk spel overigens...
Nee, dat zal niet mogelijk zijn. In zo'n geval zou je ook rare randen hebben in je wereld op de overgang van het oude en nieuwe terrein.
Met WorldEdit kun je terreinen off-line en online naar wens aanpassen.
Moet je voor die servers betalen dan? Ik dacht dat je ook heel gemakkelijk je eigen minecraftserver kon hosten? Speel het spel zelf niet, maar op mijn synology heb ik wel het een en ander staan om je eigen server te hosten dacht ik. Iets met craftbukkit en de nodige FTB mods.

Is dit dan meer voor grote groepen o.i.d.?
de minecraft realm servers moet je voor betalen de normale standaard zelf hostbare servers (bukkit etc etc etc) kan je gewoon gratis spelen (als je minecraft heb natuurlijk)
En zit er dan nog verschil in een gratis servertje of een van realm? Ik lees hier iets over de game's terreingenerator settings. Heb je dit dan niet bij Craftbukkit o.i.d.?
Anders is het voor tweakers natuurlijk veel leuker om dit zelf te realiseren i.p.v. te hosten.
realm's is kindvriendelijk (wordt gezegt) is wat veiliger voor je kind dat is de gedachte erachter
Ahh vandaar. In dat geval kan in begrijpen dat sommige mensen voor de kant en klare oplossing kiezen.
Voor Craftbukkit heb je al tijden https://github.com/Multiv.../Custom-Generator-Plugins

Multiverse gebruik je o.a. om verschillende werelden te laden.
De vraag is meer is dit per jaar goedkoper dan een eigen server?
Naar mijn idee is dit makkelijker en een betere service dan een minecraft hosting provider, welke adverteren dat er 16 spelers op Kunnen, terwijl er maximaal 8 op Kunnen zonder dat de ticks per second omlaag gaat.
Natuurlijk heeft de bovengemiddelde tweaker een oude PC op zolder staan waar hij/zij zijn mc server op host.
minecraft is eenmalig ong. 20 euro. je kan zelf gratis een server draaien op je pc. geen high end toestel nodig.
maar wat denken jullie dan van een optie waarmee je specifieke biomes kan kiezen want het zal heerlijk zijn om in een eindeloze extreme hills biome wereld te spelen.
Met de Mystcraft mod kun je elke gewenste wereld maken. Zit in de meeste modpacks.

Met als bijkomend voordeel dat je tientallen werelden kunt maken waar je vrij tussen kunt reizen.

Als je de overworld waarin je speelde zat wordt laat je die in als mystcraft age en ga je verder op een nieuwe overworld, waarbij je de optie houdt om naar je vorige overworld te reizen.

Ik heb het recent ook gebruikt om een andere modpack te starten. De oude modpack heb ik ingeladen in een mystcraftage, zodat we dat als starting base konden aanhouden zodat we niet vanaf scratch weer hoeven te beginnen.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 23 april 2014 14:55]

Ja dat is wel cool, maar om sommige recources te verzamelen moet je toch in andere biomes komen.
en dat allemaal voor 15 euro geweldig spel vindt ik het
Ik dacht even te lezen dat mahjong (het bordspel) speelbaar werd in Minecraft haha.
Ben blij dat ik niet de enige ben 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True