Google breidt MyGlass-downloadwinkel uit met nieuwe apps

Google heeft de applicatiewinkel voor de Google Glass-bril aangevuld met een reeks aan nieuwe applicaties. Gebruikers van de slimme bril kunnen onder andere de muziekherkenningsapplicatie Shazam en fitness-software Runtastic downloaden.

Het gaat om in totaal twaalf nieuwe applicaties, zo maakte de internetgigant bekend via zijn eigen sociale netwerk Google+. Voor gebruikers van Glass komt onder andere Shazam en MusiXmatch beschikbaar, apps die liedjes kunnen herkennen. Daarnaast is fitness-app Runtastic toegevoegd en zijn er een aantal games beschikbaar gemaakt. Met de Livestream-applicatie kunnen gebruikers via Glass een videostream opzetten, die onder andere op sociale-netwerksites gedeeld kan worden. De nieuwe applicaties kunnen via de MyGlass-winkel worden gedownload.

Ontwikkelaars kunnen applicaties maken voor Google Glass via de sdk die de internetgigant enige tijd geleden beschikbaar heeft gesteld. Veel populaire apps, zoals voor Facebook en Twitter zijn al geschikt gemaakt. De NOS maakte onlangs bekend met een app voor Glass te komen waarmee radionieuws is te beluisteren.

Eerder deze week begon Google met de verkoop van zijn slimme bril in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf vraagt een bedrag van 1000 pond, omgerekend ongeveer 1250 euro. Google Glass is echter nog niet op grote schaal beschikbaar; Google hoopt dat vooral ontwikkelaars een bril kopen om het bouwen van applicaties te stimuleren.

Door RoD

Admin Mobile

24-06-2014 • 20:30

23 Linkedin

Reacties (23)

23
19
12
1
0
4
Wijzig sortering
Vanaf nu kun je dus gewoon naar muziek kijken en het wordt al herkend

[Reactie gewijzigd door Fid3lity op 24 juni 2014 20:56]

Als ze dan de lyrics ook herkennen en laten zien op het scherm
kunnen doven dus meegenieten :D

[Reactie gewijzigd door MrFax op 24 juni 2014 20:44]

Dat is exact wat MusiXmatch doet. Weet naar wat je aan het luisteren bent, weet exact hoe ver je zit én geeft je dan live de lyrics. Zit ook in de gewone Android-app en werkt heerlijk!
Inderdaad wel grappig ja.
Ook als je met SoundHound een nummer opzoekt waarvan LiveLyrics beschikbaar zijn dan kun je meteen de tekst voor je krijgen waar je in het nummer bent.
Kap toch eens in elke post het.over privacy te hebben. In deze tijd weet je gewoon dat privacy niet meer het zelfde is ala vroeger dus leef er mee of stop met nutteloze reacties zonder toegevoegde waarde.


Ontopic

Ik ben benieuwd wat de toemomst plannen zijn met de glass nu het echt een volwassen product begint te worden . Als de noeuwe accu technologie erin verwerkt gaat worden dan wordt hey product beat interessant :-)
Hier ben ik het niet mee eens, omdat jij het nu wel weet en je erbij hebt neergelegd moet de rest dat ook maar doen? Zijn reactie is inderdaad slecht en ik ben het met je eens als je zegt dat mensen geen reacties zonder toegevoegde waarde moeten posten, maar 'kappen met het in elke post over privacy te hebben' ben ik het absoluut niet mee eens.
Anoniem: 120693
@kevinsky1124 juni 2014 21:31
Maar jouw reactie bevat geen enkel argument dat betrekking heeft op het onderwerp van het nieuws. Je verteld wat je mening is over privacy in het algemeen maar niets over privacy in verband met de Google Glass. Populair op tweakers maar niet on topic.

Hoe denk jij over het gebruik van Google Glass? Zie je het als een additioneel gevaar voor privacy? Met tientallen miljoenen camera's in smartphones/tablets etc zie ik niet zoveel nieuw gevaar. Als er iemand van zijn fiets valt zie ik mezelf in 10 minuten op Facebook omdat ik niet begin te filmen maar er heen loop om te zien om te zien of er iemand pijn heeft.
Google Glass is zeker een additioneel gevaar voor privacy. Natuurlijk heb je gelijk dat je op dit moment feitelijk hetzelfde kan doen, maar continue filmen met je smartphone is niet makkelijk en is voor de gebruiker zelfs vermoeiend. Daarnaast is het ook vaak snel duidelijk dat iemand je filmt met een smartphone.. immers, wie houdt er anders zo duidelijk zijn hand omhoog?

Het additionele gevaar van Google Glass is niet wat er op dit moment mogelijk is, maar wat er in de toekomst mogelijk kan zijn.

Namelijk, Google Glass beweert dat het duidelijk is wanneer de Glass filmt: er klinkt een geluidje en er wordt video getoond. In dit filmpje wordt gelijk duidelijk gemaakt dat dit heel erg onduidelijk is: video. Daarnaast kunnen er op een gegeven moment natuurlijk altijd software matige oplossingen komen die deze tekenen kan onderdrukken. Een beetje zoals wat met webcam lampjes kan.

Daarnaast verbiedt Google het om op dit moment om gezichtsherkenning software te installeren op de Google Glass. Oke. Hartstikke mooi. Maar geen garantie dat dit zo blijft. Wat als Google Glass populair is? Dan gooien ze het gewoon om. Is dit doem denken? Ja natuurlijk. Is dit doem denken gerechtvaardigd? Ik denk het wel.

Ik vind de Google Glass maar creepy. Het lijkt mij invasief in mijn persoonlijke ruimte (overigens ook het geval als een vreemde mij nu met zijn smartphone zou filmen!) en ik weet niet waar het heen gaat. Niemand weet waar het heen gaat.

Dan toch nog on-topic: van de genoemde apps springt de Livestream applicatie er voor mij uit. Pardon? Een livestream opzetten die je meteen kan delen met social media? Het is misschien in sommige situaties leuk, misschien een geintje uit halen, live streamen vanuit het stadion tijdens de finale van het WK 2014, maar ik zie ook nadelen. Zien jullie die ook?

Het moge duidelijk zijn dat ik de Google Glass liever zie mislukken. En als de Google Glass bestaat, dan wil ik graag duidelijke wetgeving omtrent wat wel en niet kan.
Jij bent echt niet zo interesant dat iemand filmpjes van jou gaat schieten. Echt niet. Sterker nog, jij en de rest zijn zo saai dat je echt niet de moeite gaat doen om n filmpje van je te schieten, ook niet met Glass.

Waar wel van? Van de moeilijke handeling die een operator op een boorplatform doet. Of van een machine op afstand. Daar ga je wel je batterij en scherm voor aan doen.

Heel eerlijk gezegd, tenzij Glass een rage word a la Beats, dan zal je Glass het vaakst zien op werk tereinen.

Ennuh, het is echt makkelijker om met n mobieltje in je borstzak ongemerkt te filmen dan met Glass, al was het maar omdat je bij Glass direct de camera ziet, een mobieltje ingeburgerd is en de filmhandeling op Glass veel duidelijker is.

Trouwens, die Livestream applicatie zuigt: tot wel 10 seconden lag! Voor sommige dingen prima, maar niet op de werkvloer.

Wat ik me afvraag is wanneer en of Google met een Appstore komt voor Glass apps...
Rustig maar, ik doe nergens de bewering dat ik interessant ben. Dat 'oordeel' laat ik graag aan een ander over. Maar ik denk dat jij een denkfout maakt: puur omdat het niet interessant is, wilt niet zeggen dat het niet gebeurt. Sommige figuren doen gewoon, omdat het kan.

Een toepassing zoals jij beschrijft zou ik wel in mee kunnen komen. Of bijv. tijdens chirurgische ingrepen, zodat een medisch student echt kan meekijken. Daar heb ik geen bezwaar tegen.
" Sommige figuren doen gewoon, omdat het kan. "

Mee eens, Maar die gaan dat echt niet met Glass doen. Die kopen voor minder dan 100 euro een camera-tje in de vorm van een pen of een knoop. Of lopen met hun mobieltje in hun borstzak rond.

Juist de opzichtigheid van Glass houd dat tegen, net als iemand die met een film camera of GoPro rondloopt. Wat ik zo raar vind is dat daar nooit tegen ge-ageerd word. Mensen die tegen Glass zijn omdat het kan opnemen zijn juist beter af met een zichtbaar apparaat, omdat ze dan kunnen zien dat de mogelijkheid bestaat dat er opgenomen wordt.
Over dat gezichtsherkenning. Is natuurlijk een kwestie van tijd voordat iemand met Glass realtime ziet wie iemand is door bijvoorbeeld de koppeling van gezichtsherkenning met facebook?
Heb je daar wel eens over nagedacht? Loop je over straat kan je van iedereen zien hoe ze heten, hoe oud ze zijn, etc. Beetje Hollywood idee, maar onmogelijk? Ik denk het niet. Vrij creepy imo. Maargoed, hou het maar eens tegen?

Daten wordt wel erg saai straks, je weet alles al van elkaar voordat je elkaar uberhaupt gesproken hebt :P

Dit wordt trouwens roofgoed nr. 1 gok ik. Nerds met zo'n ding op die in donkere steegjes worden getrokken en Glass afhandig gemaakt :(

[Reactie gewijzigd door spokje op 25 juni 2014 08:53]

offtopic:
Klinkt als een contradictio in terminis:
Een nerd die op straat loopt.
In publieke ruimtes heb ik sowieso niet echt een verwachting van privacy. Iedereen mag daar filmen en mag er (wettelijk gezien) foto's maken. Wat echter niet mag is deze foto's zonder toestemming van de personen op de foto's publiek maken, tenzij ze bijvoorbeeld in het klein in beeld zijn terwijl je een foto van iets anders maakt.
Wanneer er iemand met Google Glass rondloopt, zie je dadelijk dat er een opname-mogelijkheid is. Wanneer er iemand met een verborgen camera zit te filmen is het de bedoeling dat je dat niet ziet. Geef mij dan maar liever de Google Glass gebruikers. Heel veel gaan die toch niet filmen, of de batterij is zo leeg.
Naja ik vind het wel anders hoor, een camera in je broekzak of een die op je neus staat gericht en op elk moment, met een knipoog, een foto of filmpje kan maken..

Verder vind ik Glass wel erg interessant, alleen zie ik mezelf nog niet echt met een bril lopen.
Wat bedoel je precies met privacy? Ik zie veel mensen hierover klagen, maar ik snap er weinig van.

Het is al vele jaren mogelijk om overal waar je gaat video's te maken, foto's te maken en mensen te achtervolgen. Er hangen overal camera's om ons heen waarop je wordt vast gelegd.

Het is duidelijk dat jullie (kevinsky11 en oit) erg sterk voelen over dit privacy gebeure. Misschien komt het wel omdat ik nog jong en onbezonnen ben dat ik er niet zo mee zit (of het niet goed begrijp). Zouden jullie uitgebreid kunnen uitleggen waarom jullie het idee hebben dat je privacy wordt geschaad en hoezo dat nu met ontwikkelingen zoals google glass een probleem wordt?
Twee keer fout is dus goed? Omdat het al kan, is het prima dat het nu nog makkelijker kan? Ik vind dat kinder logica.
Ik moet zeggen dat ik deze apps (muziekherkenning/fitness) niet bepaald innovatief vindt.
Weet je wat het verbluffende is? Volgens mij beweert Google ook helemaal niet dat deze apps innovatief zijn. De apps laat Google aan de wereld over, dus ze zouden dat niet eens kunnen claimen.

Google biedt niet meer dan een platform wat, zoals je zelf opmerkt, alleen maar goed is want al die data uit innovatieve apps hoeven dan niet bij Google opgeslagen te worden.
Ik denk dat de grote revoluties in Google glass samen zullen hangen met een verbetering in energieopslag en wanneer 4g toegankelijker en goedkoper is. Dan heb je veel meer mogelijkheden

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee