Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 236 reacties

Er zijn afbeeldingen verschenen van de vermoedelijke iPhone 6 met 5,5"-scherm, naast een variant met 4,7"-scherm. De versie met 5,5"-scherm is een opgeblazen versie van het 4,7"-model. Waarschijnlijk brengt Apple de iPhone 6 in september uit.

De bewuste afbeeldingen zijn online gezet door Sonny Dickson op zijn Twitter-account. Van Dickson is bekend dat hij over bronnen bij Apple beschikt. Op de plaatjes is zowel de achterkant als de voorkant te zien van de vermoedelijke iPhone 6 met 5,5"-scherm, met daarnaast de 4,7"-variant waarvan al eerder afbeeldingen naar buiten kwamen. Er is te zien dat het 5,5"-model min of meer een opgeblazen versie is van de versie met 4,7"-scherm.

Volgens geruchten gebruikt Apple een schermpaneel van Japan Display voor het 5,5"-model. Het gaat om een lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels, waarvan door de fabrikant onlangs de levering werd gestart. Van het 4,7"-model kwamen geruchten naar buiten dat het scherm een resolutie heeft van 1704x960 pixels. De huidige iPhone 5-modellen hebben een schermgrootte van 4" met resolutie van 1136x640 pixels.

De geruchten wijzen op een release van de nieuwe iPhone in september. In Duitsland zou de Apple-smartphone op 19 september worden uitgebracht, maar het is nog onduidelijk of er dan ook een Nederlandse release zal zijn. Of Apple dan zowel het 4,7"- als 5,5"-model uitbrengt is onduidelijk; de release van de 5,5"-iPhone is mogelijk vertraagd.

Vermoedelijke Apple iPhone 6Vermoedelijke Apple iPhone 6

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (236)

1 2 3 ... 7
Vraag me af of deze modellen er ooit gekomen zouden zijn als Jobs nog bij Apple de scepter had gezwaaid want dit is in tegenspraak met wat er een aantal jaren geleden gezegd werd over grote schermen.
Steve Jobs is zo vaak van gedachten veranderd of hij heeft later ongelijk gekregen. Zijn woorden moet je altijd plaatsen in de tijd waarin ze gezegd werden en welke producten Apple destijds uitbracht. Fanboys willen het nogal eens gebruiken tot het eind der tijden en het als drogargument gebruiken waarom andere producten minder goed zouden zijn.

Destijds had je geen grotere hires schermen en de mobiele hardware om dat soepel aan te sturen. Je had ook geen 4G waarmee je veel sneller data kon overpompen zoals full HD video en hires afbeeldingen. Ook is de toepassing van een mobiele telefoon verschoven van voornamelijk bellen naar zaken als social media en messaging.

Eerder zei Steve Jobs ook dat kleurenschermpjes op de iPod nutteloos zouden zijn, niemand video op een klein scherm zou bekijken en dat de gewone iPad de ideale grootte had. Kleinere tablets zouden niet handig zijn. Allemaal onzinnige opmerkingen, want er bestaat geen ideale grootte. Gebruikers hebben simpelweg verschillende eisen. Maar Apple bood één grootte aan en Steve Jobs wist dat als geen ander te verkopen.
Maar zijn argument was volgens mij dat schermen van meer dan 4" niet meer met een hand te bedienen zijn. Kan me niet voorstellen dat het nu opeens wel kan.
Niet dat het voor mij een probleem is want een groot scherm is voor mij niet handig vanwege mijn werk. Veel groter dan 4,3" betekent al dat ik mijn telefoon in de auto zou moeten laten liggen vanwege de beperkte bewegingsvrijheid dan.
Op een groter scherm kan ik eindelijk eens normaal typen met mijn bereklauwen ipv. op een 4'3" constant typo's d'r in te bonjouren die ik vervolgens nog eens "goedkeur" omdat ik per ongeluk daar ook nog eens mis type.
Je kan ze prima met één hand bedienen. Apps maken veel gebruik van gestures en het maakt niet uit waar je deze op het scherm uitvoert. Verder verhelpen Android en Windows Phone een groot deel van het probleem door de software buttons (back, home etc) onderin het scherm te tonen. Oftewel altijd te bereiken met je duim, bij de iPhone zit het meestal linksboven.

Voor de rest is natuurlijk de vraag: waarom zou je een telefoon persé met één hand moeten bedienen? Meestal heb je je tweede hand prima vrij. In de meeste situaties waarbij je maar één hand kan gebruiken is het waarschijnlijk veiliger om helemaal geen telefoon te gebruiken. Met twee duimen typ je twee keer zo snel.
De vraag naar telefoons met grotere schermen is vandaag echt wel heel groot, 4" is voor het merendeel van de markt simpelweg niet meer groot genoeg. Maar het is inderdaad maar de vraag of Jobs zijn koppigheid het had kunnen winnen van de marktvraag. Persoonlijk denk ik van niet.

Overigens vind ik de bezels ook nog echt veel te groot, ik weet dat dit deel uitmaakt van hun iconisch design, maar soms moet je durven loslaten om technologische vooruitgang zijn gang te laten gaan. De achterkant kan mij ook niet echt bekoren, misschien moet ik er gewoon nog even aan wennen, of zal hij in andere kleuren mooier zijn, maar dit keer hebben ze wat me betreft een stap achteruit genomen op designgebied.
Bezeld hebben ook een functie. Op m'n S4 raakt m'n vinger van de hand waarmee ik hem vast houd soms het scherm. En dan accepteerd hij geen input meer van mn andere hand. Ik heb dat met name tijdens het fotograveren.
Apple heeft dit softwarematig opgelost zodat onbedoelde aanrakingen aan de rand genegeerd worden. Werkt niet perfect, maar toch een pak aangenamer dan helemaal niets.
4" heeft ook zijn markt, ik hoop dat ze die niet uit het oog verliezen. Voor de rest hebben de smartphone fabrikanten de schermen groter gemaakt om enerzijds met grotere getallen te kunnen uitpakken, maar ook om de batterijproblemen eenvoudiger te kunnen aanpakken en zo een markt te creeren waar apple geen baas is. Het was een gemakkelijksheidsoplossing die goed is uitgepakt, zeker aangezien de grootte van het scherm ook zijn prijsklasse aanduidde. De enige die in mijn ogen nog iets zinnig met die grootte doen is Samsung met hun Note serie waar het grotere scherm en de pen effectief iets nuttig toevoegen.
Ik denk dat Steve uiteindelijk toch wel mee had moeten doen, de meeste mensen vinden groter nou eenmaal prettiger en functioneler werken. Ik heb zelf nog een 4S en die voldoet prima, behalve voor browsen en langere berichten schrijven, daar is groter wel een stuk makkelijker en voor mij bijna essentieel, ook omdat ik grote handen en vingers heb ;) Heb een tijdje een Galaxy S4 in gebruik gehad van kantoor, maar vond het behalve het grote scherm een onding. Ik heb echt de koop van een nieuw iPhone uitgesteld tot er eindelijk een serieuze scherm upgrade zou komen en mijn geduld wordt beloond :D
Dat valt niet te zeggen. De markt verandert continu en je kan daarom ook niet continu dezelfde visie hanteren.

Steve Jobs zei ooit dat 3,5" de sweet spot was. En dat was toen ook gewoon zo qua kosten, comfort, resolutie, schermkwaliteit, etc. Anno 2014 gaat dat natuurlijk niet meer op.
Vraag me af of deze modellen er ooit gekomen zouden zijn als Jobs nog bij Apple de scepter had gezwaaid want dit is in tegenspraak met wat er een aantal jaren geleden gezegd werd over grote schermen.
Precies wat je zegt, een aantal jaren geleden...

Jobs sprak juist vanuit de markt, het ging hem om de beleving. En de beleving was destijds dat de iPhone vernieuwend was, onder meer door de, voor die tijd, ruim bemeten touchscreen.

De markt ontwikkelt zich, Jobs was juist iemand van vernieuwing en lef. Hij zou het product niet hebben laten stilstaan. Sterker, hij speelde erop in, door de iPad te introduceren, als device naast je phone. En hij had het aardig goed ingeschat. Ik weet nog goed toen het apparaat werd gepresenteerd, weinigen hadden er fiducie in dat het een grote markt zou bereiken.
Eens. Deze grote iPhones beginnen zo (van een afstandje) ook wel behoorlijk op de Samsung Galaxy toestellen te lijken. Jobs draait zich om in zijn graf denk ik...

edit:
-1? Pfff, jongens. Flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker? Het is toch niet te geloven |:(

[Reactie gewijzigd door LCP op 14 juni 2014 18:03]

De achterkant is gewoon een plat geslagen One zonder logo ;).
Wat er bij deze formaten erg saai uitziet overigens, mocht dit echt zijn
Eh ja .. En de one lijkt totaaaaaal niet op een iphone .. Zo kan je alles wel omdraaien. Apple staat nou eenmaal bekend om unibody aluminium behuizingen in de iPad en MacBooks, kan je ze niet verwijten als ze dit ook voor de telefoons doen om het in 1 lijn te houden.
Ik heb het over de "lijnen" op de achterkant.
Die scheiding heb je al op de iPhone 5(s), reepje boven, midden, onder.
Jobs draait zich om in zijn graf denk ik...
Wellicht beter dan dat hij vanuit zijn graf met z'n scepter zou zwaaien (al die stukken lijk die je dan om de oren vliegen).

Als mensen denken dat Jobs in de afgelopen 13 jaar nooit van gedachte zou zijn veranderd en zich had aangepast aan een veranderende markt, dan was Apple nooit zo groot geworden als dat het nu is. Als hij toch zijn poot had stijf gehouden was hij gewoon verwijderd als CEO.
Er is werkelijk niets van deze iphone wat aan een galaxy doet denken.
Mocht Apple de 4,7"- als de 5,5" uitbrengen, zal de hardware dan hetzelfde zijn? Of moet ik het 5,5" model zien als het "topmodel"?
Ik hoop dat de GPU toch wat sneller wordt dan in het 4,7" model, anders zou het topmodel zo maar inees de langzamere variant zijn. Wel apart dat Apple nu ook meegaat in die belachelijke QWDH resoluties op een mobieltje, voegt volgens mij weinig toe op zo'n klein scherm en vraagt meer van je accu dan een FullHD schermpje, dat m.i. volstaat voor dat formaat. Voor een iPad zou ik het ook alleen zinning vinden als er een 12" variant (o.i.d.) van uitkomt, de huidige resolutie voldoet prima.

Er zullen in het begin dan weer allerlei schalings-problemen zijn, en moet je wachten op updates van alle non-Apple apps.
ALs je de benchmarks bekijkt van de vorige Iphone modellen, zie je dat de processorkracht en gpu eigenlijk 'overkill' zijn voor het toestel. Grafisch loopt de Iphone nog altijd voorop als het om ruwe kracht gaat (en dat zeg ik als Android fanboi). Al kan de lagere schermresolutie van de Iphone hier natuurlijk veel mee te maken hebben.

Ik denk dus dat de nieuwe A8 chip makkelijk in staat is om dat high-res scherm van de 5.5" fatsoenlijk aan te sturen.
Al kan de lagere schermresolutie van de Iphone hier natuurlijk veel mee te maken hebben.
Maar de A7 scoort ook goed bij de iPads, en die hebben een veel hogere resolutie dan de telefoons.
Ik hoop dat de GPU toch wat sneller wordt dan in het 4,7" model, anders zou het topmodel zo maar inees de langzamere variant zijn.
Denk je dat je dit zal merken naast een 'performance test app'?
Als de grote versie een hogere resolutie heeft, zoals in het artikel staat, zou het best zo kunnen zijn dat bijvoorbeeld de GPU een kleine boost krijgt.
Destijds met de iPad 3 is een A5x met meer GPU cores tov de A5 in de iPad 2. Dus dat truukje kunnen ze al.
Met de A7 hebben ze dat trucje niet meer toegepast voor de iPad. Die kan het al aan. De A8 zal het dan ook wel goed bij alle resoluties :)
Wellicht doen ze hetzelfde wat ze bij de iPads hebben gedaan

iPhone Air en iPhone Mini? in dat geval wel dezelfde hardware -- op het scherm na dan... en misschien een grotere accu voor de grotere variant..

Want als ik alle afbeeldingen bekijk (steeds meer van iPhones die op bovenstaande afbeeldingen lijken) wordt de iphone ook dunner
Bij de iPad Mini Retina is de CPU 100mhz lager geklokt dan bij de iPad Air. Voor de rest bevat het dezelfde hardware.
Vermoedelijk zullen ze beide dezelfde A8 chip krijgen.
Kijk maar naar de iPhone 5S, iPad Air en iPad mini, deze kregen allemaal dezelfde A7 chip.
(Met min of meer dezelfde frequentie)
Als de hardware hetzelfde is, op het grotere scherm na, dan is er geen topmodel. Er is dan alleen sprake van een groter model. Een topmodel zou je pas krijgen wanneer de hardware van de grotere versie ook sneller, meer, uitgebreider, beter enz. zou zijn.
ik denk dat ze redelijk gelijkend zullen zijn maar de 5,5 iets beter zoals ipad air en ipad mini en macbooks van verschillende formaten
En toen was de iPhone ineens een kopie van de Galaxy Note :P. Vind het wel grappig, hoe Apple Samsung aanklaagde dat hun design gekopieerd was en dat nog won ook, en nu is de iPhone 6 letterlijk het uiterlijk van de originele Galaxy Note.

Het kon ook niet anders natuurlijk. Scherm met weinig bezel, Knop onderin, Luidspreker met sensor bovenin. Dan vraag je je af waarom heeft Apple Samsung daarvoor kunnen aanklagen als elke telefoon een basis principe heeft op clean design. Moeten we als bedrijf dan onze producten expres lelijker maken of aanpassen omdat er een patent zit op een hele logische design.

Anyway, het is vrij duidelijk dat Apple het pad van Steve Jobs niet meer op gaat, Steve Jobs had dit nooit gedaan en niet willen doen zolang er geen uitschuifbare schermen bestaan.
Je reageert bijna alsof die afbeeldingen van Apple zelf komen en dit een officiële aankondiging is..
Het zijn alleen maar speculaties.
Nee dit zijn dummies van de definitieve versie. Niets speculatie aan. Dit wordt em of je nu wil of niet.
Geloof mij nou maar ;) Ik weet wanneer het gaat om geruchten, concepten, speculaties, en wanneer het gaat om dumies. Natuurlijk weet je het nooit zeker, maar het kan ook niet anders dan dit zijn ;) Zoals ik al aangaf. De design is standaard. Een iPhone 6 met 5,5 inch zou er echt niet anders uitzien als dit ;) En die bron is nooit fout geweest.
Deze dumies zijn gemaakt door Lewis Hilsenteger (Unbox Therapy) & Austin Evans,
Kijk maar op youtube ;)

Link: youtube
https://www.youtube.com/channel/UCsTcErHg8oDvUnTzoqsYeNw
Op wat voor manier is het kopieren wanneer je simpelweg een grotere diameter van iets gebruikt?

Als Seagate als 1e een 4TB harddisk uitbrengt en Western Digital volgt is dat dan kopieren?

Want die vergelijking maak jij, het lijkt wel of Apple bashers wanhopig elk flut argument gebruiken puur om maar iets negatiefs te kunnen zeggen over Apple.

Het is de omgekeerde wereld, er zijn geen argumenten maar die worden gewoon gezocht in dingen die je niet eens argumenten kan noemen.
Het design/afwerking van de note komt niet in de buurt van de iphone. De bovenstaande foto"s lijken eerder een uitvergrote 5/5s, duidelijk een apple design. Het formaat van het scherm is het enige wat je kan linken aan de note. 80% plastic tegenover 90% alluminium.

En voor de goede orde, samsung is diegene die al jaren designs probeerd te kopieren niet apple.
GAST, LEER LEZEN! Ik ga het nou niet nog een keer zeggen. Ik noem niemand een copycat, maar Apple deed dat wel naar Samsung toe en wie heeft nu het design van de Note 1? De iPhone 6 idd

Voor de vergelijking:
iPhone 6: http://blogs-images.forbe...014/06/iPhone-6-front.jpg
Galaxy Note 1: http://www.technobuffalo....january-0-1-1-360x360.jpg

Wil je nu nog serieus zeggen dat ze niet op elkaar lijken?

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 16 juni 2014 01:12]

Uh ja, lijken op het formaat na, totaal niet op elkaar?
Geef je 100% gelijk hierin. Het zou hetzelfde debacle zijn als ford fiat aanklaagt, omdat de banden op die van henzelf lijken. Elke auto heeft er vier, doh, meestal op ongeveer dezelfde plek. Met de maten van phones blijft er weinig ruimte over voor design, op wat opsmuk na. Te weinig om daar patenten aan toe te wijzen, zeker bezels en randjes; die in andere vormen (schilderij-lijsten?) al helemaal uitgemelkt zijn,
de hardware is per definitie verschillend als de schermformaten verschillen
En een dikkere batterij. Ik denk dat de 4.7 gaat concurreren met de S5 en de 5.5 met de Note 4.
Concurreren... Zolang er nog een LCD scherm in zit dan heeft het voor mij de strijd sowieso al verloren. Een dergelijke telefoon leent zich prima voor het bekijken van een film, en LCD levert op dat gebied een stuk minder kwaliteit dan de AMOLED schermen in de samsungs.

Ik vraag me dan wel weer af of je uberhaupt filmpjes kunt bekijken op een iphone (mp4/mkv/avi/etc.)
Het verschil tussen AMOLED en LCD is niet zo wereldschokkend dat je je keuze van telefoon daarvan moet laten afhangen.

Sterker nog in sommige aspecten is LCD nog steeds beter dan AMOLED en dan heb je ook nog eens te maken met smaak.
Voor mij is de software een dealbreaker. En zolang Samsung zo'n rommelige, gefragmenteerd OS met zijn eigen saus gebruikt blijf ik bij iPhone. AMOLED of LED.
Dat soort dingen zijn onderhevig aan smaak en wensen. En op een iPhone met LED scherm kun je prima mkv's bekijken.
En zo heeft iedereen zijn wensen. Ik had een Samsung Omnia windows 6.5 telefoon, daarna een Galaxy S2 en nu een Note 2 en ik verwacht dat de volgende ook wel een samsung wordt.

Ik ben persoonlijk zeer gecharmeerd van het Amoled scherm en dan is de keuze beperkt. Gezien ik geregeld films en series kijk (youtube/netflix) is dat voor mij een must. Een iphone/apple doet wat mij betreft dan weer veel te lastig met het kopiëren van films en de iTunes software, en dan moet je het nog maar kunnen afspelen.
Ik denk eerder met de nieuwe HTC top modellen, aangezien ik vermoed dat Apple voor dezelfde breedte/hoogte verhoudingen zal gaan, mits Apple uiteraard grotere schermen gaat uitbrengen, waar nog nergens echt concreet bewijs van is.
De huidige iphones verpletteren elk ander toestel momenteel qua verkopen dus ik zie geen reden waarom de z2 daar verandering zou kunnen brengen.
Zo verkoopt Justin Bieber ook meer liedjes dan een Ed Sheeran dus dat moet wel betere muziek zijn!
2 verschillende doelgroepen en dat bij deze telefoons niet. Domme vergelijking. Bovendien zal zowat iedere review site de iphone bij de top rangschikken en dat zie ik bij JB nog niet gebeuren.
Aangezien muziek een kwestie van smaak is zullen heel veel mensen Justin Bieber inderdaad 'betere' muziek vinden.

Misschien moet je een andere vergelijking zoeken?
Aangezien mobieltjes een kwestie van smaak zijn zullen heel veel mensen iPhones inderdaad 'betere' mobieltjes vinden.

Misschien zit de vergelijking goed?
Nee totaal niet, er zijn heel wat objectieve beoordelingscriteria aan telefoons, aan muziek niet.
Als je kijkt naar de verschillende OSen denk ik eerder dat het toch een kwestie van smaak is
Ja het OS wat 90% van de mensen niet boeit omdat ze het niet eens weten, willen weten of ze het wat kan schelen.

Dus nee je zit gewoon fout.
Nee, dat doen ze niet. Waar haal jij in hemelsnaam je sales data vandaan?
Zoek zelf eens op welke de meest verkochte telefoon van Nederland is en was. Inderdaad, de iphone. Het is komt geregeld in het nieuws, tweakers.net volgen kan daarbij helpen.

Of wacht, kom jij maar eens met sales data die het tegendeel bewijzen.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 16 juni 2014 09:24]

EU dat voor eind 2013:

http://www.statista.com/c...hare-of-smartphone-sales/

Leg eens uit hoe de iPhone beter verkoopt met zo'n laag percentage?

Een betere, Gartner, link moet je voor betalen, maar die zegt in feite hetzelfde.
Jezus, je bent echt niet van de slimste. Het gaat niet over marktaandelen van OS'en, het ook over verkoopscijfers van individuele modellen. En ja de Iphone kan beter verkopen dan een S4 of S5 ondanks het totale marktaandeel lager is, want weet je, in dat marktaandeel van android zitten ook de cheape en mid end phones die het grootste deel van de markt innemen.
Maar geen enkel model verkoopt beter dan iPhone.

Hier gratis en voor niets: nieuws: 'Bestverkopende smartphone in Nederland is iPhone 5s'
Je hebt het bijschrift niet gelezen, he: staat "Platform share of smartphone unit sales". Dat laatste, 'unit sales' duidt op toestel verkoop. Leer lezen.

En in je eigen artikel: "De iPhone 5s was in december de bestverkochte smartphone van Nederland."

Enkel in december.

M'n punt is en blijft correct en bevat primaire sources. En het blijkt dat je Engels lezend begrip niet zo goed is.
Oh nee? Noem dan eens één high-end smartphone die beter verkoopt dan de iPhone 5S.
Zo die vraag heb je helemaal goed opgevat, chapeau! 8)7

Niemand kan een antwoord deugdelijk onderbouwen. Maar ik verwacht dat ze buiten de obvious zaken (scherm, accu, misschien speakers). Ik denk dat ze een gelijke cpu, igp en ram zullen hebben, dat is ook zo bij iPads
Een groter scherm verlangd ook een grotere accu. Maar ik weet niet of dat naar verhouding is.
Kan me niet voorstellen dat de hardware (cpu, ram, opslag) verschilt. Ik vermoed dat het een iPhone 6 4,7 en een iPhone 6 5,5 wordt. En niet zo zeer het verschil als 5 c/s
Dat hoeft niet per definitie. Een zuinigere soc of geoptimaliseerde software kan ook voldoen. Maar 0,8 inch is nogal een flink verschil.
Wel, groter scherm meer oppervlak dat gelijkwaardige helderheid moet leveren.
Hoger reso meer aansturingen kwa pixels. Ook wordt de grafische hardware zwaarder belast. Meer pixel te bedienen.

Optimalere software mits de hardware onder dezelfde architecturen valt. Lift lichtere model daar ook op mee.

Grote kans dat grotere model toch krachtigere hardware krijgt. Met grotere behuizing ook plaats voor iets grotere accu.
Omdat hier genoeg gasten rondlopen die simpel genoeg zijn om met droge ogen en zonder sarcasme zoiets te zeggen. Als je dan niet even de moeite neemt om er bijvoorbeeld een :+ aan te plakken dan vind ik het niet zo gek dat je serieus wordt genomen.
dan mag je zelf ook wel oppassen voordat je een grote groep lezers,
(volgends jou 60%) wegzet als "autisten" beetje jammer dit...

anyways ziet er afgezien van de grootte niet erg revolutionair uit,
de 5,5 inch met hoge resolutie kan an sich practisch zijn als je inderdaad de iPad interface krijgt, de 4,7 inch heeft wel een erg aparte resolutie naar mijn mening.

verder hoop ik dat ze ook nog gewoon het huidige formaat blijven produceren met de gelijke specs van deze grotere toestellen, 4.5 inch is voor mij naleijk toch echt wel de limiet, en tenzij de 4,7 kleiner aanvoelt dan hij lijkt denk ik dat dat personlijk voor me eigenlijk al te groot is.

maargoed we gaan het zien, ik ben benieuwd naar de echte aankondiging
Die resolutie is best wel logisch als je op de schaling let. Anderhalve keer de resolutie bij 4inch model (1136x640)

Het verschil tussen 4,5 en 4,7 inch is 5 mm, ik denk dat je daar wel overheen komt als je hem in je hand hebt :)
een halve centimeter vind ik toch een redelijk verschil op een relatief klein apparaat, ik merk het al als mijn iphone 4s in mijn zak zit, dus deze ga ik zeker meer merken al zijn de randen iets meer afgerond.

maargoed wieweet valt het mee we gaan het zien :)
Je had het over 4.5 inch. De iPhone 4s heeft een 3.5 inch scherm. Dus dat is 3 cm verschil, ongeveer 2.5 cm in lengte. Dat verschil ga je wel duidelijk merken.
Het zal ook dunner zijn dan de 4s.

Afwachten en uitproberen lijkt me. Het is een beetje moeilijk oordelen als je het niet in je hand/broekzak hebt.
De resolutie is alleen logisch als je het in de lijn van Apple zelf zoekt. Logica is verder ver te zoeken vergeleken met de concurrentie (als het gaat om resolutie).

Ik vraag me af of dit echt de nieuwe iPhone gaat worden...zo ja, mweh...waarom upgraden als je een 5s hebt...
Omdat je dan eindelijk een fatsoenlijk scherm hebt?
Hoge resolutie? Inmiddels gewoon al 3 generaties dezelfde ppi. Geen full hd. Gewoon mediocre, lijkt me.

*edit; voordat mensen gaan vragen of het hoger moet; het hoeft niet per se hoger, maar het is geen hoge resolutie vergeleken met de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 15 juni 2014 01:05]

2560x1440 pixels is méér dan Full HD natuurlijk. ;)
Geen reden om de PPI daarvan verder te verhogen volgens mij.

Maar goed, dat geldt alleen voor het 5,5" model en niet voor de 4,7".

[Reactie gewijzigd door Yero op 15 juni 2014 13:06]

Het is nog helemaal niet duidelijk of er 1440P toegepast gaat worden...

*wat is hier nu weer verkeerd? Dit is geen flamebait of troll??? Ik kap ermee...dat moderatiesysteem kan de stront in zakken!!!

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 15 juni 2014 16:15]

Dat zijn dummies welke gebaseerd zijn op specs gegeven aan casemakers, oftwel er kan nog van alles veranderen, alleen het formaat zal kloppen.
En jou bron hiervan is...?
http://youtu.be/ZyL373prms8?t=1m12s

Ben ik natuurlijk niet 100% maar zoals je ziet liggen daar 3 telefoons die op de foto's lijken, het lijken mij dus gewoon dummies net als in deze video.

[Reactie gewijzigd door [Remmes] op 14 juni 2014 16:53]

Het verleden heeft uitgewezen dat de gelekte dummies quasi exacte kopieen waren van de uiteindelijke versie. Dus reken er maar op dat dit em wordt.
Ben ik de enige die vind dat het ontwerp van de iPhone verouderd is? Sinds the iPhone 4 (2010) is het ontwerp nagenoeg hetzelfde gebleven.
iets wat goed is moet goed blijven :-)!
Je zal niet de enige zijn, maar verandering om de verandering is aan mij niet besteed.
Ik vind mijn 5 vreselijk mooi, een prachtige en logische evolutie van de 4.

De achterkant van deze dummy bevalt me allerminst :|
Ik had eigenlijk gehoopt op een nog mooier ontwerp. Maar bedoel je die vreselijke witte lijnen aan de achterkant? Dat heeft de HTC One M8 ook en volgens mij is dat voor de ontvangst/antenne?
Ja precies, die lijnen. Snap ik niks van.
Misschien dat je nog eens goed moet kijken, maar het ontwerp van de iPhone 4 is toch wel heel erg anders. Okee, van de voorkant niet echt, maar de achterkant is bij de iPhone 5 al totaal anders, en ook de achterkant van de iPhone 6 lijkt een nieuwe achterkant te krijgen (een zelfde achterkant als de huidige iPads).
Je hebt gelijk maar ik bedoelde meer in grote lijnen. Om een voorbeeld te geven vergelijk de 3 maar eens met de 4 generatie ik zou de overstap zo maken maar met de laatste iPhones heb ik dat gevoel steeds minder.
Dat is totaal niet waar. De iPhone 5 is een compleet redesign en de iPhone 6 ook.
Ik denk dat je gelijk hebt met het punt dat er sinds de Iphone 4 relatief weinig veranderd is, mochten deze dummy's waarheids getrouw zijn.

Dat lijkt niet goed, in een consumptie maatschappij, waarbij verandering van spijs doet eten. En men met het nieuwste statussymbool wilt onderscheiden van oudere versies.

Aan de andere kant, toont de continuïteit van het product-ontwerp wel aan dat je te maken hebt met iets goeds. Bij auto's heb je ook merken die elke 2 jaar een nieuw smoeltje op hun wagens zetten, (aziaten, duitsers) en merk je dat producenten van ware klasse-bakken het kunnen maken om hun modellen nauwelijks te veranderen in 10 jaar of meer: aston martin, porche, de Range rovers, en bentley's.

Ook, zorgt dat soort continuïteit ervoor, dat je product er ook naar een wat relatief langere periode nog goed uitziet.

Dus wat mij betreft, voegt de continuïteit van apple, niet alleen duurzaamheid toe aan hun series telefoons, maar is het een keuze die kwaliteit van de producten toont.

Wat mij betreft (en dat is persoonlijk) Beter een product dat geperfectioneerd wordt in haar ontwerp,dan een continue drang naar designverniuewing.
Wat een revolutie op smartphonegebied... 8)7 :+
Ik snap best dat mensen nood hebben aan een groter scherm, niks mis mee natuurlijk. Maar wordt dat design niet een beetje afgezaagd? Apple die zogegegd bekend staat als revolutionair en designkoning, brengt de laatste tijd ook maar gewoon hetzelfde uit maar dan met een nieuwe CPU erin en een klein detail anders.
Why change a winning team?
Veranderen om het veranderen is nooit goed, juist verbeteren en verfijnen op kleine details en verder vooral de software, accuduur etc verbeteren. Ik vind het niet zo gek.
Ben ik niet mee eens.
Je moet op tijd vernieuwen. Niet alle klanten zullen weer tegen dezelfde desing willen aankijken. Een klant die overstapt weet je niet wanneer die nog terugkomt.

Het marktaandeel van de iPhone is aan het dalen.
nieuws: Apple iPhone verliest marktaandeel aan Samsung, LG en Chinese merken

Een 4.7 en 5.5 inch uitbrengen vind ik niet des Apples. Die lopen nu de concurrent achteraan.
Een winning team? Nee ik denk dat het ook niet meer weten.
Tja, als je een high-end smartphone afzet tegen het markaandeel van alle smartphones dan levert de iPhone natuurlijk in (eindelijk, zou ik zeggen).

Als je daarentegen kijkt naar alleen de high-end phones, of zoals hier binnen het LTE 4G segment, dan steekt de iPhone er met kop en schouders bovenuit.
Een groter scherm is dus alles behalve 'veranderen om het veranderen', mensen konden het daadwerkelijk goed gebruiken en Apple heeft op dat gebied dus echt een inschattingsfout gemaakt. Dat komt ervan als je koppig aan je 'winning team' blijft vasthouden.
Mijn reactie sloeg op het design dat volgens Mavamaarten afgezaagd wordt. Niet over het formaat. Ik ben juist positief over dat Apple eindelijk meerdere formaten schijnt te gaan maken. Ik hoop alleen dat ze het 4" model, waar ze zelf ook heilig van overtuigd waren, niet helemaal weglaten.
Wil je dan dat ze elk jaar het design veranderen? Lijkt me compleet overbodig. Is bij de MacBooks ook niet zo. Het design is vrij tijdloos. Ik vind de 3G/3Gs modellen ook nog altijd mooi. Maar ook dat is een kwestie van smaak.
Schermen te groot om praktisch te zijn (mening) en ik vind hem maar een beetje goedkoop overkomen. Als dit hem wordt koop ik nog snel even een 5S als vervanger voor de 4S :P.

[Reactie gewijzigd door Willaaam op 14 juni 2014 12:47]

Hoezo snel? Wacht tot de 6 uit is, dan kan je de 5S veel goedkoper scoren omdat het dan niet meer het laatste model is
Zo gaat dat dus niet bij Apple producten, hooguit ¤100 verschil tussen de 5s en de 6.
Op een toestel van 600 euro (of zoiets) vind ik 100 euro minder toch wel een serieus prijsverschil
Je kan ofwel wachten na de release van de nieuwe telefoon omdat dan de 5S waarschijnlijk nog steeds af te stuiten is in combinatie met een abbonement voor een veel lager bedrag dan nu (want niet meer laatste model)

Je kan hem inderdaad los nieuw kopen voor zeg ¤100,- minder (of misschien meer, er zijn namelijk ook geruchten dat de nieuwe iPhone duurder wordt)

Of je kan een tweede handse overnemen, rond deze tijd wordt marktplaats en de V/A altijd al overspoeld met mensen die snel van hun iPhone af willen voor een zo hoog mogelijke prijs, na de release zal de prijs op marktplaats ook gaan afnemen omdat het dan ook niet meer het laatste model is.
Ik ben benieuwd of dit model nog duurder gaat worden bij marktintroductie. De introductie van de iphone 5c gaf Apple al het excuse om de 5s duurder te maken, dus ik ben benieuwd wat zo'n groter scherm gaat doen met de prijzen
Voor zover ik weet is/was de iPhone 5s niet duurder dan de iPhone 5.. weet niet helemaal waar je dit vandaan haalt..
Een 16 GB iPhone 5s koste op release via de Apple site ¤699 bij de release van de 5 was dit nog ¤679.

Duurder geworden dus wel.
Dat heeft vooral te maken met de BTW-verhoging en de prijs van de dollar. In de VS is de prijs gewoon hetzelfde gebleven..
Maar wij wonen niet in de vs, wij wonen hier.
Omdat een Amerikaanse iPhone hier geen garantie heeft is de prijs daar voor ons totaal niet belangrijk.
Nee, maar jouw redenatie is dat de 5C als excuus werd gebruikt om de iPhone 5s duurder te maken, en dat klopt dus niet..
Ik heb dat nooit beweerd.
Ah oops, ik dacht dat de originele reactie van jouw was.. excuses.. :P
Dus, geen kleiner model meer?
Ben benieuwd of ze dat klanten gaat kosten.
Of ze moeten een oudere iPhone kopen maar dat zal ook niet iedereen doen.
Ik denk dat de C reeks het 4" formaat zal behouden.
Dat kost ze alle Apple fans die het altijd complete nonsense vonden dat er telefoons bestonden met een grote scherm dan de iphone. Over de schermgrootte had Apple namelijk héél goed nagedacht, en de schermgrootte van de eerste iphones was de optimale grootte. Groter was complete onzin, en 5" en groter was voor idioten.
5,5 inch en je hebt de terugknop linksbovenin. Succes maar volgensmij zorgt dat met twee handen nog voor awkward grbruik.
Ik vermoed dat er daarom in iOS 7 een gesture is ingebouwd waarmee je middels vegen terug kan gaan. Dan is die hele knop overbodig.
Nog steeds awkward, je moet met je vinger helemaal naar de linkerkant van het scherm. Beter nemen ze de capacitive back button van Android over, is namelijk enorm handig vergeleken met swipe/terugknop linksbovenin omdat het slechts een kleine beweging is met je duim. Vind het echt niet kunnen dat ze zoveel real estate naast de homeknop ongebruikt laten bij de afgelopen zoveel iphone modellen.
ik heb bij die android back button rechts onderin juist vaak dat ik em per ongeluk aanraak met de onderkant van mn duim als ik de telefoon met 1 hand vast heb en ergens links bovenin probeer te tikken. met iphone heb ik hier geen last van omdat er gewoon niks zit.
Awkward?

Ik zit hier op de bank t.net te lezen op mijn iPhone 5 in mijn linkerhand en ga terug door met de duim van mijn linkerhand vanaf de rand te vegen. Kan niet gemakkelijker wat mij betreft!
Ik vind het goed dat er meerdere formaten iPhone komen, daar is veel vraag naar en dat kan wellicht veel mensen overhalen om over te stappen van Android naar iOS.

Ik hoop alleen wel dat Apple niet afstand doet van het huidige 4" formaat en alleen maar grotere iPhones gaat aanbieden. Dit zou ik echt zonde vinden, en dit zou ook compleet tegen hun eerdere uitspraken in gaan. Drie verschillende formaten lijkt me helemaal niet gek. Voor ieder wat wils.

Vind de bezels van met name de afgebeelde 4,7" versie nog wel vrij fors. Heb mijn twijfels of hij zo in productie zou gaan. Eerdere geruchten wezen erop dat deze juist kleiner/smaller zouden worden. Maar er gaan de laatste tijd al zo veel geruchten rond overal dat ik niet meer weet wat ik moet geloven. Gewoon maar wachten tot September, dan weten we het zeker.

[Reactie gewijzigd door TimmiX op 14 juni 2014 12:46]

1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True