Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 179 reacties

De iPhone 6 van Apple komt volgens een nieuw gerucht op 19 september uit in Duitsland. Een Duitse fansite beschikt over documenten van provider Deutsche Telekom waarin die datum wordt genoemd. Eerdere geruchten wezen ook al op een release in september.

Een release op 19 september zou op hetzelfde moment in het jaar plaatsvinden als die van de iPhone 5s en 5c, die beide op 20 september vorig jaar in Duitsland beschikbaar kwamen. De iPhone 5 kwam in 2012 op 21 september uit. Eerdere geruchten spraken ook al over een release rond september, maar het is voor het eerst dat een concrete datum naar buiten komt. De documenten waarin Deutsche Telekom de datum noemt, zijn in handen van ApfelPage.de.

Omdat ApfelPage de documenten niet toont en omdat het onduidelijk is of Apple zo ver van tevoren een datum deelt met providers, blijft het onduidelijk in hoeverre de informatie betrouwbaar is. Het is onbekend of Apple zelf al meer dan drie maanden van tevoren een exacte releasedatum vaststelt; in eerdere jaren kwam zulke info niet via providers naar buiten.

Als Apple de iPhone 6 inderdaad op 19 september wil uitbrengen, zal de fabrikant op 9 september het toestel voor het eerst laten zien. In de afgelopen jaren toonde de fabrikant zijn nieuwe iPhone telkens tien dagen voor de release.

De iPhone 6 zou een groter scherm hebben dan de huidige iPhones: 4,7" tegenover 4" van de iPhone 5s en 5c. De resolutie zou 1704x960 pixels zijn. Bovendien zou hij een nieuw ontwerp hebben, met afgeronde zijkanten, in plaats van het 'sandwich-ontwerp' dat Apple sinds de iPhone 4 toepast. Er zijn al veel dummy's te koop die claimen te beschikken over de exacte afmetingen en plaatsing van knoppen. Of die accuraat zijn, is niet vast te stellen.

Mockup iPhone 6 naast iPhone 5s en iPhone 4s (afbeelding: Sonny Dickson)

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (179)

Vinden Apple gebruikers het dan niet enorm saai dat elke telefoon er vrijwel exact hetzelfde uitziet als elke andere Apple telefoon? Ik vind het juist wel leuk dat mijn Galaxy Nexus er weer anders uitziet dan de Nexus 5 van de buurman oid, kan je nog wat op smaak selecteren. All die iPhones zien er hetzelfde uit --> saai imo.

En ja, ik hoef hem om die reden ook niet te kopen, dat weet ik, ga ik ook niet doen, maar toch. Kan me niet voorstellen dat mensen hier nog heel warm voor lopen namelijk. Exact dezelfde saaie telefoon. Met een ietsje groter scherm.
Tja, dat is toch ook wel een beetje zo met de Samsung Galaxy S3 t/m S5? Zowel Samsung als Apple hebben een erg goede formule gevonden die verkooprecords breekt. Eerlijk gezegd snap ik wel dat beide bedrijven dan vervolgens niet teveel aan die formule gaan rommelen.
Ik vind de S3 tot S5 erg, erg lelijk. Net zoals het design van de iPhone. Maar uiteindelijk zijn het toch zaken als scherm en OS / accuduur welke zwaarder meewegen in een koop, hier tenminste wel ;)
idd.. mooiste Galaxy was de S2 (die opnieuw uitbrengen, als 4"inch zou tof zijn :d)
Zit nog altijd in mijn broekzak, wat een fantastisch toestel (buiten de accuduur om). Ik zou een versie met betere accu/scherm en iets betere hardware ruim voldoende vinden!
Wat is er dan mis met de accuduur, als ik veel bel/internet dan gaat deze een dag mee en als ik af en toe bel en internet gebruik dan kan ik tussen de 5 en 9 dagen halen op 1 lading.
Gewoon die samsung meuk vervangen door een goede rom.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 27 mei 2014 17:49]

Ik kan je dan de officiële extended battery aanbevelen. Die 2000MaH batterij is een stuk sterker. Door de wat toegenomen dikte voelt de S2 ook wat degelijker aan.
Vinden Apple gebruikers het dan niet enorm saai dat elke telefoon er vrijwel exact hetzelfde uitziet als elke andere Apple telefoon?
Ik weet het niet hoor, ik heb nog steeds een Iphone 4, maar die is qua uitelijk toch niet echt vergelijkbaar met de 5S.
Een telefoon is voor mij een gebruikersvoorwerp, het maakt me niet uit dat ie er bijna hetzelfde uitziet als het vorige model. Daarbij vind ik het een erg mooi model, in tegenstelling tot veel andere plastic telefoons.
Dat lijkt me een kwestie van smaak. Ik ben zelf Android veelpleger maar ik blijf de iPhone erg mooi vinden, de verhoudingen zijn altijd goed en de afwerking is super, net als het gewicht (wat ik ook prettig vind om een of andere duistere reden)
ja ik wordt er wel warm van. Ik wil graag mijn iphone5 inruilen voor een nieuwere die er toch anders uit ziet.
Daarom ga ik ook nooit voor een S versie.
En ik vind de iphone er altijd al mooi uitzien, dus als die op zn voorganger lijkt vind ik het prima, het is niet een reden om hem niet te kopen, terwijl het wel een reden kan zijn als hij helemaal anders is en ik hem echt lelijk vind.

Ik weet wat ik koop (voor sommigen misschien teveel geld uitgeven, voor mij een prima prijs want ik betaal hem) doordta er nooit immmense veranderingen zijn.
Tevens weet ik zeker dat hij snel, soepel en goed loopt.

dus antwoord: ja ik wordt er wel warm van :)
Nee, dat het uiterlijk iteratief veranderd geeft mijn telefoon een tijdloos uiterlijk (zoals de porche 911) vind ik. Als er iets is dat mij irriteert is het veranderen om het veranderen (doet me denken aan vrouwen mode, die is ook zo veranderlijk, heren mode wat minder gelukkig). En bij een smartphone gaat het om de software en accuduur en niet zozeer het uiterlijk. Dat is ook de kracht van hun computers, mijn macbook uit 2011 ziet er i.m.o. nog fris, modern en dus tijdloos uit, mijn windows laptop uit 2012 ziet er inmiddels verouderd uit omdat er nieuwe modellen uitgekomen zijn.

Overigens ben ik ook zo saai dat ik alleen maar levi 501's draag. :D

[Reactie gewijzigd door Shark.Bait op 27 mei 2014 16:23]

Ik als Apple gebruiker vind het uiterlijk van de iPhones gewoon heel mooi. En als anderen er nou ook mee lopen of niet boeit mij persoonlijk niet zo. Vind het zelf de mooiste toestellen die er zijn.

Maar waar ik vooral een iPhone voor koop is het OS. Voor mij werkt dat fijnst.
Simpel, gebruiksvriendelijk..ach, je kent het bekende riedeltje wel.

Zo heeft ieder zijn smaak. Persoonlijk zou ik niet willen lopen met een zoveelste plasticen Galaxy met iets ander formaat etc. maar totaal geen nieuw ander uiterlijk. Daar geldt hetzelfde voor natuurlijk, maar velen zweren bij een Galaxy. Prima toch?

HTC One vind ik dan weer heel mooi (mooiste Android toestel). Alleen nogmaals, voor mij is vooral iOS zeer prettig werken en ben daar al jaren aan gewend.
Heb 1 keer een overstap naar een Galaxy S2 gemaakt, maar kon er maar niet aan wennen en wist niet hoe snel ik terug moest.
Anderen zullen precies andersom een ervaring hebben gehad. Ieder zijn ding zeg ik dan maar.

[Reactie gewijzigd door Daejji op 27 mei 2014 16:43]

Ik heb een iPhone 4 en een iPhone 5 en altijd tevreden geweest. Echter mag Apple in mijn optiek wel weer eens wat innovatie laten zien op gebied van design. Het huidige ontwerp gaat alweer 4 generaties mee, wederom een simpele vergroting van het scherm is mijns inziens niet voldoende om zowel fans als doorsnee klanten over de streep te trekken om weer een nieuwe iPhone te kopen.

[Reactie gewijzigd door GraFX op 27 mei 2014 16:12]

De Porsche 911 ziet er altijd een beetje hetzelfde uit niemand die daar over klaagt. Mensen vinden het een prachtig design en elke keer een beetje finetunen wordt prima gevonden. Ja, mensen klagen als het design te veel afwijkt van de oer-Porsche. Bij de iPhone heb je wel ongeveer hetzelfde mensen vinden het design nog altijd mooi en als het mooi is waarom zou je het dan moeten vervangen? Je ziet nu dat HTC, LG en Samsung na enig zoeken ook een design hebben gekozen wat ze op hun toptoestellen toepassen.
Eens. Maar ik doel ook niet op een geheel nieuw, afwijkend design. Het nieuwe design van de iPhone 4 was een mooie verandering ten opzichte van zijn voorgangers en in mijn ogen zelfs een hele verbetering. Ik zou het zeer jammer vinden als Apple ervoor kiest om simpelweg het scherm te vergroten, zonder verdere aanpassing of fine-tuning zoals je het zelf noemt (en te zien is in de mockup).

En als je kijkt naar Porsche (911, Carrera en Boxter), zie je wel degelijk aanpassingen in het ontwerp over de jaren heen, maar natuurlijk blijven de kenmerkende lijnen aanwezig. Al met al blijft het een kwestie van smaak., zowel voor iPhone als voor Porsche ;)
Inderdaad "jouw mening". Mij trekt het wel over de streep als het design hetzelfde blijft (mijn mening). Een goed ontwerp blijft goed ook al verstrijken de jaren en dat hoeft dus niet aangepast te worden. Juist door het geen mode artikel te maken wordt ook een statement gemaakt.
Het lijkt me sterk dat op die afbeelding, de linkse telefoon the iPhone 6 is. De sensor bovenaan is niet eens gelijk met de luidspreker, de bezels zijn groter dan die van de 5(S) en de geluidsknoppen zitten scheef...
U ziet ook dat het niet deel uitmaakt van zelfde toestel.

Sensor, luidspreker hebben een waas rond hen in een iets donkere kleur
Ook is de home button in verhouding een stuk kleiner, wat hem in mijn ogen minder mooi maakt.
Het is dan ook een dummy.
Ik hoop dat ze dat scherm nu eindelijk gewoon eens doortrekken. Waarom een hardware knop als het even goed softwarematig kan waarbij je het voordeel hebt meer scherm te kunnen gebruiken. Het wordt tijd voor een geheel nieuw ontwerp. Ik loop nu al een x aantal jaren met zo goed als hetzelfde toestel.
Kan niet softwarematig i.v.m. Touch ID.
Touch ID kunnen ze toch al een jaar of 8 in LCD's implementeren? Ik zie niet in waarom dat in een fysieke knop moet zitten.
Hoe weet jij of Apple dat al 8 jaar kan? Deze afbeelding toont een exploded view van Touch ID, ik vraag me ten zeerste af in hoeverre dat in een LCD-scherm geïmplementeerd kan worden.
Apple kan niet veel. Meeste technologie wordt gewoon ingekocht. En sinds die technologie al meer dan 8 jaar bestaat, zie ik niet in waarom Apple dat niet in een Iphone zou kunnen integreren.
Alsjeblieft niet!

Het ontbreken van fysieke knoppen is een v/d grootste usability-missers op mijn HTC one. Hoe vaak daar niet een 'home press' geregistreerd wordt als je iets in de buurt moet hebben (handig, doc icons net erboven...) |:(
Ik heb nooit geen problemen met verkeerde icoontjes aanklikken op een Apple apparaat. De touch interface van Apple vindt ik toch even wat beter dan dat van Google. Als ik nu probeer met mijn duim meerdere icoontjes tegelijk aan te tikken gebeurd er niets op een Apple tablet of smartphone.
Dat is ook mijn ervaring (heb ook iOS devices). Android lijkt geen of hele slechte detectie te hebben voor onbedoelde aanrakingen. Heb op mijn One ook heel vaak dat ik iets vlak bij de bezel activeer met mijn palm.
Als de nieuwe iPhone er ongeveer uitkomt te zien als hierboven zal het ze zeker klanten kosten. De iPhone 5s is qua design al een stuk minder dan de HTC, Sony Z2 etc. De 6 lijkt precies op de 5s. Ben benieuwd of er genoeg klanten blijven 'plakken' vanwege iOs of dat ze met een echte innovatie kunnen komen op het gebied van functionaliteit.
De iPhone 5s is qua design al een stuk minder dan de HTC, Sony Z2 etc.
Totaal mee oneens. Maar goed, zoiets is zeer subjectief, dus beetje raar om dat als een feit te brengen.
Ben benieuwd of er genoeg klanten blijven 'plakken' vanwege iOs of dat ze met een echte innovatie kunnen komen op het gebied van functionaliteit.
Vriendelijk verzoek om het woord 'innovatie' niet te verwarren met 'vernieuwing'. Beetje inflatie van het woord innovatie op deze manier.
Scherm unlocken middels vingerprintscan vind ik wel een innnovatie...
Twijfel nog steeds of mijn nieuwe toestel een Andoid of Apple wordt. Mochten de geruchten waar zijn dat de iPhone een 4,7" krijgt dan neig ik toch wel daarna toe.
Naast dit hoop ik toch ook wel weer op iets vernieuwend.
Als het alleen het grotere scherm is dat je overhaald dan denk ik dat je op het Android platform meer keuze hebt qua toestellen. Als het OS ook nog belangrijk is dan is het wachten misschien waard. Het is ook maar net wat je nog meer verwacht van Apple op het moment qua innovatie, de laatste tijd is het op dat gebied toch wel erg tam en zelf als je de geruchten of liever het gebrek er aan mag geloven komt er niet veel bij zonders. Maar wie weet trekken ze nog een konijn uit de hoed :)
De WWDC keynote dit jaar gaat 2 uur duren (het dubbele van een normale keynote), verwacht je dus maar een batterij konijnen die ze uit één hoed gaan trekken.
Niet enkel het scherm wat mij overhaalt maar zou wel graag wat groter willen. Daarnaast vind ik de iPhone ook gewoon fijn werken ondanks dat ik verder niets van Apple heb. Naast de Z1 Compact zijn erg weinig high-end toestellen van Android die ONDER de 5" zitten. Natuurlijk is het ook een kwestie van wennen maar 5" vind ik net wat te groot.
Innovatie vond ik bij de laatste twee iPhones ook tegen vallen al werkt de fingerprint wel goed. Vrienden die van Apple naar Android overstappen zijn vaak zéér te vreden met hun toestel maar vaak missen ze toch nog wel nét iets wat Apple wel had.
De LG G2 en de Nexus 5 zijn 5" maar wel ongeveer net zo groot als dat de 4.7" iPhone 6 gaat worden, in ieder geval, als de geruchten kloppen. Moet zeggen dat ik de Nexus 5 erg prettig in de hand vind liggen. Heb zelf een Xiaomi M2S, welke ongeveer net zo groot is als de 5S. Hou ook wel erg van klein.
Maar als je graag klein wilt waarom is high end dan zo belangrijk? Gamen lijkt me op een groter scherm prettiger en voor de rest is het toch niet echt nodig. Als ik kijk naar de Moto G van mijn vriendin, dat ding is zo ontzettend vloeiend en werkt zo snel, daar heb je geen S800/S801/S805 voor nodig blijkt uit ervaring.

Ontopic:
Ik kan haast niet geloven dat het ontwerp dat telkens als leak verschijnt het uiteindelijke ontwerp van Apple zou zijn. Het is een zoals vroeger vaak gezegd werd 'koelkast'. Zoals ik hier boven al aangeef, de G2, de Nexus 5, maar ook de S4 zijn allemaal ongeveer even groot, of zelfs kleiner, maar met een 5" scherm. Het lijkt me stug dat Apple zich zo zou laten aftroeffen qua design. Kijk naar de producten die ze in het verleden hebben uitgebracht, een telefoon die 'te groot' voor zijn formaat is, dat past niet in het rijtje Apple producten. Ik heb dus zo mijn twijfels, maar we zullen het na de zomer weten dus.
De één na laatste HTC One (m7) is 4,7" en een uitstekend model. Heb 'm zelf namelijk ook al een tijdje.
Maar ga geen telefoon nemen van een jaar oud ;)
Wat dan? Ga je me vertellen dat als je een gloednieuwe neemt, deze over 2 jaar weer weggooit? :P
Telefoons van een jaar geleden zijn perfect, de groei is er een beetje uit. Waarom zou ik een S5 voor meer dan 600 euro aanschaffen als deze voor mij nauwelijks meer of minder biedt dan m'n S4. De stap van S2 naar S3 was behoorlijk, van S3 naar S4 ook nog noemenswaardig. Maar S4 naar S5? En dat voor bijna de helft van de prijs. LG liep wat achter maar is nu ook weer bij, maar ik vind het scherm gewoon overkill. Maar er zal een markt voor zijn.
Bij mij werkt het een beetje andersom. Ik zou bijna neigen voor iets anders omdat ik 4,7" waarschijnlijk te groot vind. Mijn vriendin heeft een Z10 en dat is een prachtige telefoon, maar ik vind het scherm persoonlijk al te groot omdat ik moeite moet doen om met mijn duim het hele scherm te kunnen bedienen (zonder van houding te veranderen).

Ik ben benieuwd wat het precies gaat worden.
Is er bij Android wel innovatie?

De S5 is gewoon een speedbump met onzindingen zoals een hartslagmeter. Waterdicht is wel een goede toevoeging.

De One is gewoon een speedbump met wat verfijning aan het design en een onzin duo camera. Blijft wel een mooi design.

De Z2 is gewoon een speedbump die de puntjes op de i zet die de Z1 gemist heeft. Het scherm is nu wel een stuk beter.

De G3 is gewoon een speedbump, speciaal voor mensen die van meer is beter houden (hoge resolutie die functioneel niets toevoegd.)

Het is allemaal verfijnen van de techniek, maar nergens iets nieuws. Is dat innovatie te noemen?

Ook Android is het vooral schaven aan bestaande functies. Niets mis mee, maar ook niet innovatief te noemen.

Telefoons zijn gewoon even uitontwikkeld.
De technische innovatie over alle fabrikanten gaat gewoon in sneltrein voort (in performance, schermen, batterij, 64 bit, nieuwe sensors, etc), we zijn alleen zo verwend om dit niet interessant te vinden. Ook wordt er volop geinnoveerd in app land, maar ook dat vinden we inmiddels saai.

Ik ben benieuwd wat er tegenwoordig nog wel indrukwekkend gevonden wordt. Ik wordt eigenlijk ook een beetje moe van het woord, zeker wanneer deze uit de mond komt van een publiek wat niet verder komt dan Facebook en Whatsapp.
Apple moet van ver komen om de knieval naar Android te compenseren (wat het uiterlijk betreft)
Temeer daar het ook wel steeds lastiger om op technisch vlak te blijven innoveren lijkt mij.
Ik las vandaag over Apple en 'The Internet of things' volgens mij gaan ze breder (conceptueel) concurreren. In mijn ogen is dat het einde van de voorsprong op de rest...
Ik las vandaag over Apple en 'The Internet of things' volgens mij gaan ze breder (conceptueel) concurreren. In mijn ogen is dat het einde van de voorsprong op de rest...
Terwijl je dus nog niet weet wat ze gaan presenteren weet je al wel dat ze daarmee de voorsprong op anderen verliezen. Sta mij toe die mening te negeren.
Ik zou Apple nemen, groter scherm in combi met zeer rappe hardware, prettige camera, goede software updates en een solide bouw bevallen mij erg. De 5s is mijn eerste iPhone na 4 jaar topmodellen van HTC en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Al blijf ik een zwak voor HTC houden O+
Bij mij dus andersom, ik heb alle iPhones gehad tot en met de 5 en daarna de Note 2 en daarvan heb ik ook geen seconde spijt gehad.

Ik denk dat alle topmodellen die nu uitkomen niet tegen zullen vallen bij wie dan ook. Hoeveel verschil zit er nou eenmaal tussen? :)
Er zijn natuurlijk meerdere erg goede toestellen, ik kan ook niet zeggen dat ik nooit terug ga naar HTC, ik mis een aantal video en audio functies. Maar ik ben bang dat ik dan weer touch-id ga missen :p
Haha ja de perfecte telefoon is er helaas nog niet, misschien omdat die voor iedereen anders is ;)

Een LG G3 met de materialen van de M8, Touch-id van Apple, waterdicht, multiwindow functie en de knoppen onder het scherm zoals bij de Galaxy's.
Helaas haha
Haha precies! Misschien moeten Google en Apple fuseren, de hele mobiele markt opkopen en één überphone maken waar ze er dan voor 900,- each een half miljard per jaar van slijten :P
Ik snap niet dat iemand dergelijke bezels anno Q3 2014 op een ultra high-end product zou willen. Leuk voor een budget Chinees maar niet voor een high-end Apple die het juist van design moet hebben.
Daarnaast is het wel een beetje jammer dat je geeneens native 1080p op je toekomstige Iphone kan kijken.
Maar ja het is Apple (oftewel fuck standaarden ;))
Mijn keuze staat ook zeker niet vast. Een tijdje gekeken naar de OneplusOne maar daar haakte ik snel vanaf na de eerste reviews. Het design spreekt mij wel aan simpel weg omdat die erg fijn in de hand ligt.
1080P is leuk, maar op zo'n scherm tel ik de pixels ook niet met de huidige resolutie. Hoe hoger de resolutie hoe meer batterij het scherm kost.

Op het laatste ga ik niet eens op in.
Gaat me ook niet zozeer over het pixels tellen (ppi is ongetwijfeld ruimschoots voldoende) als wel het feit dat je content niet native af kunt spelen. Gamen op non-native resoluties is voor mij een no-go en video kijk ik ook liever native.
Je begrijpt denk ik niet hoe het werkt.

Als er een game voor iOS uitkomt zal het gewoon werken met 1704x960.

Of het een gestandaardiseerde resolutie is of niet maakt geen ruk uit.
Op mijn telefoon speel ik maar één spelletje en dat gaat nu prima. Video's kijken doe ik helemaal niet en neem dat dan ook niet mee.
Doe je beide (of enkel video) wel op je telefoon dan kan ik het mij voorstellen dat je hierna kijkt.
Content word gewoon gedownscaled naar de resolutie van de telefoon. Ik zie ook niet echt het probleem hiermee. Als de ppi voldoende is, word er ook niet afgedaan aan kwaliteit.
Wat maakt het voor video uit? De resolutie is hier lager dan het bronmateriaal, dus het wordt gedownscaled. Als je dat netjes doet (en dat kan Apple wel, gok ik), is er geen verschil in kwaliteit.
Gamen op non-native resoluties is voor mij een no-go
En jij denkt dat iOS games op een andere resolutie ontwikkeld worden dan de iPhones/iPads hebben? Denk eens na.
The OnePlus One schijnt anders voor het geld een echte topper te zijn! Wel is Cyanogenmod echt pas net uit (deze versie), dus dat moet je voor lief nemen!

http://www.youtube.com/watch?v=FrgGHAab9D8
Ik snap niet dat iemand dergelijke bezels anno Q3 2014 op een ultra high-end product zou willen.
De getoonde foto's behoren zeer waarschijnlijk niet tot het eindproduct. Apple erop afschieten is dom.
Daarnaast is het wel een beetje jammer dat je geeneens native 1080p op je toekomstige Iphone kan kijken.
Maar ja het is Apple (oftewel fuck standaarden ;))
Alsof android toestellen aan dat ene formaat voldoen. Die neuken dus (ook) de standaarden. Overigens is 1080 geen telefoon scherm standaard maar een die van huidige tv's. En als we dan over standaarden hebben, misschien willen ze wel een film standaard van 16:9 of 21:9 of 2.39:1 of 1.85:1 of 2.40:1...allemaal valide film aspect ratios--waar de tv standaard ook niet aan voldoet.
De getoonde fotos zijn zo goed als zeker het eindprodukt. Er zijn al veel fotos verschenen van verschillende bronnen en die zien er allemaal hetzelfde uit. Ik ben 100% zeker dat dit de nieuwe iPhone zal zijn.
Ik zou in je overweging toch eens goed kijken naar de nieuwe generatie windows phone 8.1 toestellen die onderweg is.
Die vormen voortaan een formidabele tegenstander van IOS en Android al zijn bepaalde first release apps vaak alleen beschikbaar voor android en ios.

Maar ook de huidige generatie met de 8.1 update is een fijne combo die veel moderner aanvoelt dan de android en ios besturing. Maar YMMV ;)
Zijn inderdaad leuke toestellen toevallig voor mijn vader laatst nog de Lumia 630 uitgezocht. Prima toestel maar mijn keuze gaat toch maar richting Apple/Android. :)
Wat erg goede, degelijke en snelle apparaten zijn;

MotoX en Nexus 5. Daarnaast lijken deze toestellen compacter (vooral de MotoX) en een zeer goede afstemming soft- en hardware te hebben.

Mocht de 4,7 inch dummy het model gaan worden, dan denk ik dat Apple achteruit gaat. Zeer grote bezels (in deze tijd), een "onzin" (grote) homeknop en iOS7...

Ik ben meer benieuwd naar de nieuwe LG G3 eigenlijk. iPhones zijn wat mij betreft een beetje dood.
Iphones zijn volgens jou dood en je onderbouwing daarvoor is...geen?

Kwa verkoopaantallen en opbrengsten zijn ze nog nooit zo levendig geweest.

Daarom valt je uitspraak ook onder de categorie "Apple hater"

Heb zelf een Galaxy S4 als je het daarover wilt hebben.
Lol...niet qua wat jij omschrijft! Heheheh...

Ik bedoel wat betreft "wow" factor bij mij. Het doet me eigenlijk helemaal niets meer. Dat was in het verleden wel anders. Sinds de iphone 4 is dit eigenlijk al het geval...

Ik ben helemaal geen Apple hater. Daarnaast schrijf ik ook in mijn comment "wat mij betreft". Graag eerst even goed lezen voordat je zulke uitspraken doet. Het is dus een puur persoonlijke en subjectieve benadering.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 27 mei 2014 16:57]

Ik ben eigenlijk best wel een Apple fan en ben het ook jammer genoeg met je eens. De vingerscanner is wel weer indrukwekkend, werkt prima alleen gebruik ik niet graag een code of wat dan ook wat het vertraagd.

Verder zijn het natuurlijk prima toestellen en staat zo'n beetje de hele markt wel stil qua echte innovatie. Of je nou de Snapdragon 800, 801 of de toekomstige 805 hebt, zoveel verschil zal je niet merken..

Gelukkig is de stap van mijn Note 2 naar de huidige topmodellen wel aardig.
In mijn geval waren de stappen SGS3, Xperia Z en LGG2 niets anders dan vooruitgang. In snelheid vooral. En daarmee (voor mij) productiviteit...dit zal bij de iphone niet veel anders zijn. Echter; iOS7 trekt me helemaal niet (veel wit, regenboog kleurtjes, amper mogelijkheden ook maar iets aan te passen) en de manier waarop itunes nog steeds verstrengeld is met deze apparaten, zorgt bij mij voor tegenstand. Ik gebruik liever niet zo'n programma. Maar, aangezien ik een iPad heb, ben ik daartoe verplicht... .. .

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 28 mei 2014 00:16]

Lekker offtopic: Hoe vond je de G2? De G3 die net is aangekondigd vind ik er toch wel erg leuk uit zien en kan wel eens mijn volgende toestel worden. Alleen ben of was ik niet zo weg van LG, maar dat is vooral gebaseerd op oude toestellen..

Ik ben overigens ook niet zo weg van iOS 7, het werkt allemaal wel heerlijk/soepel maar het uiterlijk is niet helemaal mijn smaak, en zo weinig aan te passen inderdaad.. Met iTunes heb ik geen problemen, op een macbook werkt eigenlijk wel lekker :)
Ik ben zeer tevreden over de G2 en ik ga waarschijnlijk ook snel over op de G3. Het plastic gevoel vind ik 1 minder ding, vandaar. Erg stevige telefoon, mooi beeldscherm en hartstikke snel, deze G2. Software heb ik wel snel geflashed, moet ik eerlijkheidshalve bekennen. Maar gelukkig kan dat. Ik zou dat eigenlijk ook bij iOS devices willen. Of in ieder geval meer keuze mbt de interface.

Itunes werkt gewoon, maar het is en blijft een groot en log programma. Als ik een muziek speler wil, gebruik ik wel fubar. Maar dan heb ik er dus 2 nodig, per se... .. .niet ideaal en niet nodig. Helaas denkt Apple daar anders over.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 28 mei 2014 00:17]

Ik mag eind juni verlengen, gezien ik begin juli op vakantie ga kijk ik na mijn vakantie even rustig voor de vervanger. Tegen die tijd is de Nexus 5 al bijna een jaar oud en die zal het dan ook niet worden.
Anders niet zo eigenwijs zijn en gewoon een mooie 5" toestel aanschaffen, eventjes wennen kan geen kwaad!
Nee precies!

ik moet zeggen, tegenwoordig kun je bijna(!!!) hetzelfde met de verschillende platforms. Wel zijn er natuurlijk veel meer Android modellen. Dus daar heb je meteen ook veel meer keuze m.b.t. meerdere elementen.

*wat is hier nu "ongewenst" aan? Dit is hoogstens off topic! |:(

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 27 mei 2014 16:57]

Ik moest ook even wennen aan 5,5 inch dan maar nu wil ik niks kleiners meer ;)

Je zou eigenlijk even een weekje van iemand een telefoon moeten kunnen lenen zodat je kan zien of het iets is. Of een dagje. Ik ken namelijk ook mensen waarbij het tegenvalt.
Ken je iemand wiens privacy geschonden is door Apple? Ik ben benieuwd.
Privacy is ook onderhevig aan subjectiviteit. Ik ken ook niemand waarbij de privacy geschonden is door Google. Dit wil natuurlijk niet meteen zeggen dat ze dat niet doen.
Je verwart (zoals zovelen) schending van privacy met het verzamelen van persoonlijke gegevens. Apple en Google verzamelen heel veel persoonlijke gegevens en weten heel veel over je maar ze doen er niets mee wat niet mag. Dus is er geen schending van de privacy.

Op schending van privacy bestaan wetten en dat is wettelijk gedefinieerd wat schending is en wat niet. Er is helemaal niets subjectiefs aan.
Wooo hooo, ik zeg nergens dat ze privacy schenden. Daarnaast is het gevoel van privacy wel degelijk subjectief. Natuurlijk zijn er wetten, maar deze blijken in het "echte leven" vaak irrelevant. Aangezien mensen het gevoel hebben dat grote bedrijven wel hun privacy schenden.
Ben je gehecht aan privacy dan moet je net wel Apple kopen. Apple is één van de weinige bedrijven die de privacy van hun klanten hoog in het vaandel voert.
Volgens mij worden alle grote bedrijven wel min of meer verplicht om de privacy te bewaren. Wij zelf zijn de zwakste factor, dat staat in ieder geval vast.
Ik denk dat Apple marginaal beter scoort op het gebied van privacy doordat ze volgens mij minder data van de gebruiker doorverkopen dan een Google.
Zowel Apple als Google verkopen geen byte gebruikersdata door. Ze bieden specifieke diensten aan op basis van die data, maar de data verkopen ze zelf niet door. Zeer belangrijk verschil.
Waar baseer je dat op? :?
Want *ik* denk dat Apple net zo evil is als Google, alleen Apple is op andere frontenten weer evil waar Google en de fabs van Android-telefoons dat niet zijn.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 27 mei 2014 16:15]

Google gebruik de data voornamelijk voor zichzelf. Ze zijn niet voor niets het grootste reclame bureau ter wereld. Binnenkort krijgen we als google partner weer een nieuwe optie erbij. Mensen targetten op wat zij in hun gmail schrijven.
Je moet er maar zin in hebben.
Kon dat niet al? Ik zie genoeg banners die precies overeenkomen met waar ik het veel over heb via Gmail.
Ach kom op... Of je privacy bij Google zo heilig is...
Er is meer dan Google en Apple :z
Google, Apple en Windows, meer is er niet hoor, en ze zijn allemaal één pot nat wat privacy betreft.
ben je gehecht aan privacy? koop geen multimedia apparaten! |:( (of timmer ze compleet dicht, gebruik geen internet en bel niet!!!)
Je hebt dan ook een telefoon zonder echt zwakke punten, integendeel, elk onderdeel behoort tot de top. Een dual core soc die sneller is dan de snelste quadcore, een camera met minder MP dan de meeste maar toch uitstekende fotos maakt in alle omstandigheden, een app store met meer apps in dan gelijk welke andere app store, een vingerafdrukscanner die zo goed werkt dat je het amper merkt, premium design en afwerking, enz ...

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 27 mei 2014 17:46]

je bedoelt een app store die het meest gecensureerd is van alle. een IOS dat weer een keuze is met beperkingen, finetuned dat wel maar daar stopt het dan ook.

een dual soc core dat behoort tot de beste maar elke iphone hangt sowieso binnen de 24h aan de oplader want eens je begint te bellen waar hij eigenlijk voor dient slurpt hij batterij en performance scores met theoretische benchmarks... net het zelfde probleem als op een x86 cpu. Het probleem is van de meeste westerse telefoons dat ze vol staan van bloatware en skins, eens je daar voorbij kijkt zijn het heel andere toestellen.

premium design en afwerking? er zijn er vele op de markt die een hoogstaande bouw kwaliteit hebben, niks extra aan een iphone te vinden, tenzij je verstokt bent aan fake goud en zilver skin. Het enige dat je hebt is een verwrongen scherm size (lang smal) en een lage ppi.

een vingerafdruk is een gimmick

ik bedank nog steeds, de enige echte iphone was de 2 en 3g die ik ook met plezier gekocht heb dat was toen nog revolutie de rest zijn al 6 jaar afkooksels die veel te duur zijn voor wat het is.
Je kan dat wel zeggen maar dit is objectief gezien gewoon niet waar. Geen enkele van jouw zogezegde nadelen komen terug in reviews.
wordt het misschien eens tijd dat je over de reviews heen kijkt of wat degelijke sites volgt.

maarja mensen blijven consumenten he en andersom
nog nooit een android in je handen gehad zeker?

store, je zou eens in een google store moeten kijken welke tools je kan vinden . apple houd alles dicht of je moet er voor betalen terwijl het gratis is op android. het aantal downloads is ook al een pak hoger op android devices
http://www.zdnet.com/blog...n-the-security-sand/77648
http://venturebeat.com/20...-google-play-infographic/

IOS heeft sw beperkingen, je hebt veel minder opties beschikbaar dan op android. flash support als beste voorbeeld, als je dat niet snapt dan ben je echt wel consument met kleppen op.
http://mostly-tech.com/2012/09/30/3219/

power consumptie van iphone tijdens bellen
http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/9
en de enigste reden dat ze in de andere power consumptie testen nog redelijk scoren is omdat ze zo een belachelijk klein scherm hebben.


size en ppi iphone 5s
Type LED-backlit IPS LCD, capacitive touchscreen, 16M colors
Size 640 x 1136 pixels, 4.0 inches (~326 ppi pixel density)

htc m8 als voorbeeld
Type Super LCD3 capacitive touchscreen, 16M colors
Size 1080 x 1920 pixels, 5.0 inches (~441 ppi pixel density)

of de s5
Type Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size 1080 x 1920 pixels, 5.1 inches (~432 ppi pixel density)


of zelfs de oude s4
Type Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size 1080 x 1920 pixels, 5.0 inches (~441 ppi pixel density)


duh, ik denk dat je beter holbewoner kan blijven......
Voor jou misschien..
Ik wil gewoon films kunnen downloaden via torrents en ze afspelen op een fatsoenlijk scherm, dat vind ik minimaal 5,5 inch. En nee dan kan ik niet beter een tablet nemen want die past niet in mijn broekzak. Daarnaast vind ik een notificatielampje heerlijk en bijna een must.

Tuurlijk de iPhone 5S is een heerlijk toestel, maar zwakke punten heeft hij er voor mij nog genoeg. De 5S met een 5,5 inch scherm, dunnere bezels (a la G3), een notificatielampje en standaard jailbreak zou voor mij aardig in de buurt komen van perfectie.
Wel dat zijn persoonlijke nadelen die echt verschillen van persoon tot persoon. Die zullen bijvoorbeeld nooit terugkomen in reviews.
Daarom zeg ik ook: voor jou en ik wil.
Een review bepaald niet wat ik van mijn toestel vind, dat kan ik prima zelf.
Jij zegt dat de iPhone 5S een telefoon is zonder echt zwakke punten, ik vind het scherm verschrikkelijk zwak, veel te klein. En dat is toch het eerste waar je naar kijkt.

*Overigens kan in een review prima gezegd worden dat de iPhone 5S alleen voor een doelgroep is die een klein toestel willen, en die doelgroep wordt steeds kleiner. Gelukkig ziet Apple dat ook in en komen ze (vermoedelijk) met een groter scherm. Ook de resolutie is niet meer om over naar huis te schrijven.

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 28 mei 2014 15:47]

Als je in het artikel al aangeeft dat de bron wellicht niet betrouwbaar is, hoe kan je dan de titel zo feitelijk weergeven? Ik merk dit wel vaker bij de Nederlandse techwebsites, alle geruchten en nieuws maar klakkeloos overpennen en niet rekening houden met het feit dat dit soort informatie met heel veel korrels zout gelezen moeten worden. We weten pas echt wanneer het ding uitkomt, als Apple dat aankondigt. Snap dat nou eens.

Maak er dan weer gewoon Gerucht: "Titel" van, dat was een stuk duidelijker.
Het staat toch tussen aanhalingstekens? Dat betekent dat het een gerucht is..
Ohja, want er staan ook geen aanhalingstekens bij andere artikelen, die niet over geruchten gaan
"Bovendien zou hij een nieuw ontwerp hebben, met afgeronde zijkanten, in plaats van het 'sandwich-ontwerp' dat Apple sinds de iPhone 4 toepast"

Is dat dan het design dat ze ook bij de iPad Air/Mini ook gebruiken?
Ja.. de meeste geruchten gaan nu over een iPhone variant van de iPad..
Ik snap echt niet waarom ze perse groter willen gaan met de iphone, ik ben nog steeds het meest tevreden met de Iphone 4S, perfect formaat en wil echt niks groters eigenlijk.
Jij misschien niet, maar andere weer wel. Het zou leuk zijn als je de keuze had. Er is toch ook niet één maat MacBook, iMac of zelfs iPad?
helemaal mee eens, die grote dingen zijn knap onhandig. Een 4S formaat met nieuwe hardware zou best een leuke aanvulling zijn van het assortiment. Moet ie niet spontaan gelocked worden natuurlijk...
Ik vraag me af wat Apple wel niet dacht met zulke grote bezels en dikke randen om het schermpje?

De HTC M8 had ook grote bezels, maar die hadden ten minste een significante toegevoegde waarde in de vorm van Boomsound speakers. De nieuwe iPhone zal hoogstwaarschijnlijk weer een fingerprint sensor hebben(?), dat verklaart dan waarom de onderzijde veel plek inneemt, maar waarom kon de bovenzijde nou niet iets kleiner en de randen rond het schermpje dunner?
Bovenstaand zijn gephotoshopte oude iPhones. Niet echt een conclusie aan te verbinden dus, aangezien het echte design nog niet bekend is.

Er zijn wel wat betere mockups te vinden dan die foto die T.NET hier gebruikt.
Ik heb de dummy gezien in een video op Youtube, die leek qua verhoudingen erg op het toestel links, daar baseer ik mijn mening op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True