Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 320 reacties

Op een Chinese site is een afbeelding verschenen van wat de voorkant van de komende iPhone met 4,7"-scherm lijkt te zijn. Het gaat om de front van een witte iPhone, die wat ontwerp identiek lijkt aan de huidige iPhone 5s, maar dan een stuk groter.

De afbeelding is online gezet door een gebruiker van de Chinese socialenetwerksite Weibo. Op de foto is de voorkant van een grote iPhone te zien, met identieke lay-out van de home-knop, camera en telefoonspeaker en met smalle schermranden. Omdat het toestelonderdeel naast een iPhone 5s op de foto staat, is af te leiden dat de front rond 140x66mm groot is, waarmee de komende iPhone iets groter dan een Galaxy S4 mini zou worden.

De foto is genomen in een hal en in de rechteronderhoek zijn nog meer frontjes onder een laag plastic te zien. Het is echter niet zeker dat de foto een authentieke iPhone-voorkant toont: in aanloop naar nieuwe Apple-producten verschijnen met grote regelmaat foto's van onderdelen en ontwerpen, die lang niet altijd correct blijken te zijn. Er gaan al maanden geruchten over de komst van twee nieuwe formaten voor de iPhone: 4,7" en 5,5", waarbij deze laatste vertraging opgelopen zou hebben.

Update, 13:26: In dit artikel stond oorspronkelijk dat het zou gaan om een versie van de iPhone met 5,5"-scherm, maar in de berekening van de grootte bleken door een typfout twee getallen omgedraaid, waardoor de uitkomst anders was.

Plaatje vermeende voorkant iPhone 6

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (320)

1 2 3 ... 7
Waarom vind iedereen het toch zo interessant om de grootte van de telefoon van tevoren te weten?
Inderdaad. Wat zijn de echte innovaties, vernieuwingen op zo'n smartphone?

De eerste iPhone onderscheidde zich niet van de oudere Windows-achtige met start-menu en stylus smartphone door groter te zijn.

Ik juich nieuwe smartphones toe die echt iets interessants toevoegen aan wat we al hebben. Anders is het weer een nieuwe telefoon die lijkt op het vorige. Aan de andere kant zijn nieuwe smartphones met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding wel goed. Bijv. de ZTE Redbull of Xiaomi Hongmi/Redmi
Inderdaad. Wat zijn de echte innovaties, vernieuwingen op zo'n smartphone?
Tweakers zijn wel zuur hè, het is nooit goed genoeg?

De innovatie zit hem in de software en die innovatie is gigantisch. Binnen 4 jaar tijd heeft Whatsapp sms compleet overbodig gemaakt, terwijl sms een standaard is die al 20 jaar bestaat. Dat zijn gigantische vernieuwingen.

Hardware-innovatie is leuk maar de echte kracht zit hem in de software.

[Reactie gewijzigd door TMC op 15 april 2014 15:06]

We hebben het over innovaties bij nieuwe smartphone die uitgebracht worden. Whatsapp en alle andere apps worden niet door HTC, Samsung, Apple, Sony, e.d. uitgebracht.

De innovatie die jij noemt zijn niet gebonden aan iedere nieuwe introductie van 1 smartphone. Zoals ik al aangaf, de eerste iPhone onderscheidde zich niet door de schermgrootte, maar juist door haar software en intuïtief gebruik. Zoals jij zegt zijn sommige tweakers zijn idd wel zuur; zoeken naar iets wat er niet is in andere opmerkingen en hun eigen gelijk willen halen.
Wat maakt het uit waar de innovatie vandaan komt? Vernieuwing = vernieuwing.
Klopt TMC, en in dit artikel gaat het om een nieuwe telefoon die uitgebracht wordt en zoals de titel suggereert: wat nieuw is aan deze telefoon. En niet om de vraag of vernieuwing = vernieuwing. Kom op. Wees even niet zo zuur en wel positief aub ;)
Functionaliteit is altijd een mix van software en hardware. Vernieuwing in functionaliteit is dus afhankelijk van deze. De hardware is tegenwoordig echter dermate volwassen dat de meeste vernieuwing uit software voort komt. Kort gezegd: de hardware is over het algemeen goed genoeg.

Vragen om 'vernieuwing' zonder te duiden wat je dan onder vernieuwing verstaat is een inhoudsloze statement.
De vernieuwing die wordt benoemd in dit Tweakers artikeltje is namelijk de schermgrootte.

Wat wil je eigenlijk? Waar ben je naar op zoek?
Aangeven dat het nutteloos is om alsmaar te zeuren om 'vernieuwingen'.
Inderdaad. Wat zijn de echte innovaties, vernieuwingen op zo'n smartphone?
Dat is toch duidelijk?
Mensen met grote vingers kunnen nu eindelijk ook een iPhone prettiger gebruiken :P

Innovatie hoeft natuurlijk niet altijd de reden te zijn om een nieuwe smartphone uit te brengen. Een bedrijf moet gewoon ook geld verdienen. Zoveel mensen, zoveel wensen -> inspelen op klantbehoeften.
En een van de klantbehoeften kan ook een ergonomische zijn: mensen die dikke vingers hebben, of die alles graag wat groter zien (betere leesbaarheid).
Inderdaad. Wat zijn de echte innovaties, vernieuwingen op zo'n smartphone?
De beste innovaties zijn meestal ontzichtbaar. Het scherm is dunner gemaakt, en niet met een wals maar met nieuwe technieken.

Het zou best kunnen zijn dat de volgende iphone saffier heeft als touchscreen.
Bigger is better voor veel mensen, ikzelf zweerde bij mijn 4inch, maar had laatst een 4,5 en 4,7 in mijn hand en vond dat erg prettig. 5,5 inch vind ik veel te groot om prettig mee te werken, je draagt het toch heel de dag bij je.

Ik weet niet hoe groot de note is maar als ik daar soms mensen mee zie lopen dan begin ik spontaan te lachen. Als werktelefoon kan ik het nog wel enigszins te begrijpen al is die te klein en mist power om echt lekker te werken. Maar goed ik zie vaak alleen maar tieners ermee lopen van een jaar of 16, die bijna een extra hand nodig hebben om dat ding te bedienen.

4,7 Max heel misschien 5 als er minder bezel nodig is maar alles boven dat valt bij mij in de categorie tablet.
De grap is dat het niet altijd bigger is. Bezels worden steeds kleiner en de toestellen dunner. Zou met niet verbazen als een moderne 4,7" niet groter is dan een wat oudere 4".
Bij de iPhone worden bezels niet zomaar dunner (tenminste, tot nu toe niet echt). En ook nu weer. Die boven- en onderkant zijn mij veel te groot (mocht dit de juiste voorkant zijn natuurlijk).
Wat LG gedaan heeft met de LG G2 is wat mij betreft heerlijk te noemen en mogen meerdere fabrikanten volgen.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 15 april 2014 12:14]

Het hangt meer af van de vorm dan van het formaat. Als een telefoon goed in de handpalm valt dan lijkt hij vanzelf kleiner. Dit is een van de redenen waarom alle Samsungs eruit zien als een Nissan uit de jaren negentig. Zelfs een Lumia is keurig afgerond aan de achterkant en de brede rechthoekige voorkant ligt er min of meer bovenop.

De Hongmi daarentegen is slechts 4.7" met relatief dunne bezels maar heeft de ergonomie van een muis uit het DOS-tijdperk en is dus al te groot om comfortabel te gebruiken. <mopperdemopper>
Zolang het in mijn hand en broekzak past is het voor mij een telefoon. En mijn Note 3 past prima in mijn hand en ik kan hem zonder probleem met 1 hand bedienen, ook past hij prima in mijn broekzak. Dus waarom je spontaan begint te lachen snap ik niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan je kleine handjes. ;)
Dat er nog geen fabrikant op het idee gekomen is de knoppen opzij of bovenaan te plaatsen en het scherm onderaan op het toestel.

Als je de telefoon in landscapemodus houdt, dan moet je telkens met je duim over de knoppen reiken om het touchscreen te bedienen. Resultaat: je kunt niet aan de linkerkant van het scherm. Je kunt 'm omdraaien, maar dan staat de camera snel vol vetvlekken en althans bij mijn telefoon rust 'ie dan op de powerknop.

En die foto met de grote ronde mount voor een knop doet het ergste vermoeden op dit vlak.
On-screen buttons?
Nah, het zal gelijk de scanner voor je vingerafdruk zijn. Apple gaat de home-knop echt niet weghalen hoor.

Maar ik reageerde vooral op dit eigenlijk: "Dat er nog geen fabrikant op het idee gekomen is de knoppen opzij of bovenaan te plaatsen en het scherm onderaan op het toestel."
Misschien interessant voor diegenen die het huidige schermformaat van de iPhone te klein vinden en toch graag een iPhone wil hebben. Die mensen weten nu dat ze toch niet hoeven te kiezen voor een ander merk met wel grotere schermen.
klopt maar een grotere groep koopt juist een iphone omdat hij zo klein is
Mm, bijzondere ontwikkeling dit voor Apple. Apple heeft jaren vastgehouden aan het 3.5 inch formaat en daar gaan ze nu totaal van afwijken. Ze komen nu met Phablets.
Inderdaad heel lang 3.5" (originele, 3g, 3gs, 4, 4s), maar de afgelopen 2 releases (5, 5c+5s) zijn 4", dus ook al een stukkie groter. Ik denk dat ik zelf 4.7" en 5.5" niet prettig meer met 1 hand kan bedienen, maar we zullen zien ;-).
4.3 van de xperia z1c is prima te doen en ik heb dan best kleine handen, denk dat 4.5 of 4.7 met dunnere bezels prima te doen is.
Vanaf de iphone 5 is het al 4 inch
Sinds de iPhone 5 zijn ze daar al van afgeweken. De 5 en de 5s hebben een 4 inch scherm.
Maar dit is inderdaad wel een grote verandering ten opzichte van de vorige iPhones.
Persoonlijk vind ik een 5s als te klein, nu ik een HTC one (4,7 inch) heb, dus die grotere iPhones zijn wat mij betreft meer dan welkom.
Kon toch ook niet anders. Er is duidelijk een behoefte aan grotere schermen. De formaten die Apple op dit moment hanteert zijn niet meer van deze tijd maar van zeker 3/4 jaar terug.

Wat wel mooi zo zijn is als Apple ook een kleiner formaat in zijn assortiment houd voor de mensen die dus geen groter scherm willen. Voor elk wat wils dus, net als Samsung en elk ander merk ook heeft :)
Dit is dus fake. Want ze hebben voortaan de proximity iPhone sensor links van de telefoon oor speaker geplaatst en de front camera boven de telefoon oor speaker in het midden. Hier op deze afbeelding is dit nog andersom. Het lijkt mij vreemd dat ze dit nu weer andersom gaan plaatsen. ;)
Afgezien van fake of niet, waarom zouden ze het niet omwisselen? Voor een grotere iphone moet toch het PCB opnieuw ontworpen worden, dan maakt de positie echt niet meer uit. In de praktijk boeit het ook niet, dus ik zie geen reden waarom dit een teken moet zijn dat deze foto fake is.
Klopt, maar waarom dan sowieso de oude situatie?
Het zou heel goed kunnen dat het een fake / namaak goedkope china Phone is. Zo zijn er ook talloze samsung clones te vinden..

Verder staat er weinig nieuws in het bericht en alleen maar geruchten..
Wie zegt dat je de voorkant van de glasplaat ziet en niet de achterkant?
Wat heeft dat ermee te maken?
Wat heeft dat ermee te maken?
Maak je nu een grapje ofso?

Als het de achterkant van het glas is wat we te zien krijgen dan zit ie dus gespiegeld op de telefoon en zit de sensor WEL aan de goede kant :P

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 april 2014 13:58]

Nee, want de proximity sensor heeft altijd links gezeten. Daarom snapte ik het al niet . :)
Je snapt blijkbaar mijn punt niet want het maakt dus geen hol uit of die op de foto links of rechts staat, gezien je niet weet of we nu de voor of achterkant zien van de glasplaat en dat de positie die wij zien bepaald :)
Even uitgaande dat dit waar is. Apple kan haast niet meer, zonder ongeloofwaardig te worden, een iphone uitbrengen zonder een groot scherm. Ze worden eigenlijk op dat vlak gewoon ingehaald door de realiteit en willen ze overleven en een grote speler blijven, dan moeten ze wel meegaan met de marktvraag.

Jobs' erfenis en uitspraken, van dat 3,5" het beste formaat is, zal allemaal best, maar men wil dat gewoon niet meer. Nu alleen de kleine instapmodellen of midrange toestellen alleen nog maar 3,5"/4" schermen hebben bij alle andere merken, dreig je dan als fabrikant ermee geassocieerd te worden. Dat zijn dan dus discussies in de winkel: 'Nee meneer, deze iPhone kost 700+ euro, die heeft weliswaar dezelfde schermgrootte als deze Galaxy Ace, maar u betaald er wel 3x zoveel voor".

Enfin, ik ga er echt naar uitkijken, een grote iPhone is echt welkom bij mij!
Ingehaald door de realiteit? Volgens mij verkoopt Apple nog steeds jaloersmakend veel mobiele telefoons. (en ieder jaar ook weer meer dacht ik) Kan me eigenlijk bijna niet voorstellen (alhoewel de iPad mini er ook is gekomen) dat er druk is vanwege concurrentie. Als ze een groter scherm maken zal er misschien ook een verplichtte design factor komen voor iOS apps tav plaatsing van knoppen. Kan je er nog bij met je duim...
Maar Apple verliest wel marktaandeel. En dat ze er meer van verkopen mag ik voor ze hopen aangezien ze dit jaar de Chinese markt op zijn gegaan
De grotere telefoons komen er omdat consumenten dat willen. Dit komt omdat ze zien dat grote Android toestellen hun voordelen hebben. De iPad mini is er ook gekomen vanwege het succes van de kleine en goedkope Android tablets.

Overigens had Apple dit zelf al lang in de smiezen:
http://www.engadget.com/2...s-want-what-we-dont-have/
Qua mini geef ik je gelijk.

Qua marktaandeel telefoons.... Als het ze om marktaandeel gaat hadden ze toch allang goedkopere telefoons gemaakt. (en dan bedoel ik niet die 5c) En marktaandeel is subjectief. De markt voor smartphones is gewoonweg groter geworden. Dat ze niet evenredig veel meer telefoons verkopen vind ik niet raar. (Nokia verkocht altijd veel telefoons, omdat ze in ieder segment wat hadden.) Apple blijft zich namelijk (iig al jaren en nu ook nog lijkt het) richten op een deel van de markt. Een Samsung bijvoorbeeld wil van ieder deel van de markt een aandeel. Ik denk (let op, denk) dat Apple zich lichtjes laat verleiden om product differentiatie toe te passen, maar nooit in een compleet ander segment zal opereren. Je ziet het ook aan de laptops. Grof gezegd: onder de 1000 euro, kan je niet bij ze terecht. Goedkoopste desktop: 650 euro. Ik ben geen goeroe, of toekomstkijker, maar ik denk niet dat Apple zich ooit zal mengen in de lagere segmenten van welke markt dan ook. Wat ze nu (en al jaren) doen, levert ze gewoonweg te veel geld op. MAar goed, ik kan het mis hebben. ps: Heb trouwens zelf als smartphone een LG Nexus5 (meeste waar voor je geld vond ik), een iPad3 (blijft een fijne tablet) en een Apple TV als hulpmiddel om draadloos van de NAS en iPad muziek en films te streamen. PC is een Acer.
Apple verliest inderdaad marktaandeel, maar dat is een bewuste keuze.

De smartphonemarkt groeit zeer hard, harder dan de iPhone-verkopen, en dus daalt het marktaandeel. Het is een wetmatigheid dat de prijs naar beneden gaat als goedereen eenmaal gemeengoed worden. Apple kiest bewust voor een profilering in het high-end segment. Het is nagenoeg onmogelijk omdat te doen zónder marktaandeel te verliezen.

Het feit dat Apple marktaandeel verliest zegt dus niks. Het gaat erom hoeveel marktaandeel ze verliezen! Het enige probleem: wat is teveel? Hoe kwantificeer je dat? Dat is erg lastig, dus het is moeilijk om daar iets over te zeggen.

Aangezien mensen niet van lastige dingen houden, gaan ze het simplificeren en doen ze alsof het slecht gaat met Apple omdat het marktaandeel verliest. Zulke uitspraken stellen inhoudelijk echter helemaal niks voor. Het zou daarom beter zijn als mensen eerst wat beter nadenken voor ze iets zeggen, en als ze na nadenken erachter komen dat ze het niet weten, is het beter om je mond te houden.

[Reactie gewijzigd door TMC op 15 april 2014 14:56]

Ik ben het (weer) helemaal met je eens. Je kan beter stellen dat de high-end smartphone marktaandeel aan het verliezen is aan de budget smartphone. Gezien de iPhone deel uit maakt van de high-end markt zullen ze ten opzichte van de totale smartphonemarkt marktaandeel verliezen, samen met de andere high-end smartphones.

Het zou pas interessant worden als Apple marktaandeel verliest in de high-end smartphonemarkt. Maar daar heeft, helaas, niemand cijfers over dus daar valt weinig zinnigs over te zeggen. Het enigste wat we weten is dat Apple nog steeds flink groeit een hoop geld verdiend. Ze hebben daar dus niks om zich zorgen over te maken.
Ja realiteit ja, weliwaar is iPhone nog mateloos populair, maar ik geef je op een bordje, dat gaan ze niet meer zijn als de iPhone 6 een 4" telefoon wordt. Alle innovaties die Apple maakt, zijn binnen een half jaar in (slappe vorm weliswaar, maar de gemiddelde consument zal het een worst wezen) nagemaakt door de concurrenten. Vingerafdruksensor? Saffierscherm? metalen frame, etc. Allemaal dingen die zijn of gekopieerd gaan worden, en dat is helemaal niet erg.
Ik hoop wel dat er ook een behoorlijke 4" versie blijft. Ik wil helemaal geen grote telefoon.

(op mijn werk test ik regelmatig mobiele websites met verschillende telefoons, dus ik weet hoe onhandig ik grote telefoons vind)
(op mijn werk test ik regelmatig mobiele websites met verschillende telefoons, dus ik weet hoe onhandig ik grote telefoons vind)
Wat wil je precies zeggen met dit zinnetje? dat je mobile sites lekkerder vind werken op kleinere telefoons? of gewoon in het algemeen?

Want als er iets is dat lekker werkt op een grote telefoon, is het Internet browsen

[Reactie gewijzigd door Sinester op 15 april 2014 11:48]

Wat ik wil zeggen dat de overall experience, en dat is inclusief meenemen, webbrowsen, mail lezen etc, een 4" prettiger vind dan een grotere. En ik heb ervaring met grotere telefoons. Sommige dingen gaan best beter op een grotere telefoon maar overal vind ik ze onhandig.
Ben het met je eens. Had een Xperia Z met 5" scherm, maar ben weer teruggegaan naar een Lumia 710 met 3,7". Heerlijk!

En nu doe ik twee dagen met accu in plaats van 1 dag (en vaak al om 19:00 leeg)
nee, ik denk dat hij wil zeggen dat hij ervaring heeft met grotere telefoons, en dat niet fijn werken vind (en dus niet zomaar iets roept zoals sommigen hier wel durven doen).

Ik vind trouwens wel dat de meeste mobiele websites best fijn werken op een 4" scherm. Ik kan me voorstellen dat sommigen groter ook fijn vinden (ik heb zelf die ervaring niet, dus ik durf er niets over zeggen). Ik heb liever dat ik het ganse scherm kan bedienen met 1 duim (en ik heb goeie ogen) dus ik hoop dat ze ook telefoons blijven maken voor mensen zoals ik :)
Ik hoop echt dat ze ook het huidige formaat aanhouden.
Heb laatst een grote 4,7" (en dit is 5.5") Android geprobeerd en het is echt niets voor mij. De "terug" knop in bijna alle apps zit links bovenin. Ben je rechts, dan kun je daar nooit met je duim bij zonder kramp te krijgen. Gevolg is dat je met twee handen je telefoon zit te bedienen.

Een groot scherm is mooi maar je geeft er het handzame van een mobiele telefoon voor op.

[Reactie gewijzigd door NLAnaconda op 15 april 2014 11:44]

Heb laatst een grote 4,7" (en dit is 5.5") Android geprobeerd en het is echt niets voor mij. De "terug" knop in bijna alle apps zit links bovenin. Ben je rechts, dan kun je daar nooit met je duim bij zonder kramp te krijgen. Gevolg is dat je met twee handen je telefoon zit te bedienen.
Met ff proberen kan je dan ook niet wennen, je zou is een week een groter toestel moeten proberen om er echt een goede mening over te hebben...

Neemt niet weg dat sommige er echt niet aan kunnen wennen natuurlijk.

Anyway bij IOS zit de terugknop inderdaad op de moeilijkst bereikbare plek, maar misschien dat ze dat wel aanpassen bij de grote telefoons, Android en WP hebben die knoppen ook niet voor niks onder het scherm :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 april 2014 11:50]

Met geprobeerd bedoelde ik ook, sim over en een halve week die telefoon proberen. Toen was ik het zat en ging de sim weer over naar mijn mini iPhone 4S :)
Ik hoop voor je dat je dat niet bij alles doet, 3 dagen proberen en als je niet kan wennen weer wegdoen (dan zal je ook geen vriendin/vrouw hebben haha).

3 dagen met een telefoon, zeg 6 uurtjes. Daarin kan je ook niet wennen nee :)
Het is geen kwestie van wennen dat een duim van pakweg 7 cm een afstand van 10 cm moet overbruggen. Binnen 6 uur kun je echt wel merken wat comfortabeler werkt.
Probeer eens een bos brandnetels in je broek te doen om te wennen hoe dat zit, langer dan 6 uur hè. |:(
Ik zou ook niet weten waarvoor ik met mijn duim in de linkerbovenhoek moet zijn.. Voor die ene keer dat ik daar moet klikken bedien ik hem met twee handen, en dat is het wennen juist. Ook typen doe ik met 2 handen op mijn Note, en dat in combinatie met een SwiftKey toetsenbord gaat erg snel. Op mijn iPhones typte ik trouwens ook met twee handen.

Maar je moet er ook wel aan willen wennen, ervoor open staan. Ik sta niet open voor het wennen aan een bos brandnetels in mijn broekzak, terwijl ook dat volgens mij wel zal wennen.
Maar het probleem is dat jij niet een universeel persoon bent. Ik check vrijwel elke avond in bed nieuws en andere dingen op mijn mobiel terwijl ik op mijn zij lig. En dat gaat prima met één hand op mijn huidige telefoon.

Daarnaast heb jij het over een Note, waarop Android zit. Android heeft de "back" button vrijwel overal onderin het scherm. Wat je niet mee rekent is dat de "back" button in vrijwel alle iOS apps linksboven zit, waardoor je dus de linkerbovenkant moet bereiken. Probeer het eens uit door elke keer op je note voordat je op de "backbutton" drukt, de linker bovenhoek aan te raken.

Ik typ inderdaad vaak met twee handen op mijn iPhone, maar ik heb het niet over typen. Ik heb het over gewoon even nieuws checken. Nu.nl bekijken, Twitter en Facebook lezen. Loop ik door de AH dan check ik het boodschappenlijstje met de ene hand en duw ik het wagentje met de andere hand. Ik wil geen twee handen gebruiken.

Dat soort gein moet ik dus inleveren om een groter scherm te hebben. Voor mij is dat het niet waard. Het huidige scherm formaat is voor mij groot genoeg om de informatie te kunnen lezen.

Vertel, wat is de meerwaarde van een groter scherm als ik daarvoor mijn gebruikersgemak moet inleveren? Of moet ik wennen omdat ik hip ben met een groot scherm of dat ik die ene keer een video groter kan bekijken?

Ik wil met een mobiel juist mobiel zijn.
"Daarnaast heb jij het over een Note, waarop Android zit. Android heeft de "back" button vrijwel overal onderin het scherm. Wat je niet mee rekent is dat de "back" button in vrijwel alle iOS apps linksboven zit, waardoor je dus de linkerbovenkant moet bereiken. Probeer het eens uit door elke keer op je note voordat je op de "backbutton" drukt, de linker bovenhoek aan te raken."

Dat is het hele probleem, dat moet Apple dus veranderen als ze een groter scherm uitbrengen. Ik doe precies hetzelfde als jij met mijn Note, ook met 1 hand en dat kan omdat ik zo goed als nooit linksboven in het scherm moet zijn.

De meerwaarde van een groter scherm lijkt me duidelijk, zeker als je geen gebruiksgemak hoeft in te leveren wat bij de Note (en andere Android toestellen) het geval is. Apple zal hier ook vast wel iets op vinden.
"De meerwaarde van een groter scherm lijkt me duidelijk"
En dat is?

"Apple zal hier ook vast wel iets op vinden."
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ze moeten daarvoor heel iOS weer omgooien. Alle apps moeten via bepaalde richtlijnen ontwikkeld worden. Dat is waarom ze bijna allemaal de backbutton links bovenin hebben zitten. Alle ontwikkelaars zouden dan hun apps weer moeten verbouwen.
Of Apple moet een fysieke button in gaan bouwen wat vrijwel zeker niet gaat gebeuren.
Ze kunnen toevoegen dat je net als in de internet browser een pagina terug kan door over het scherm te vegen. Vind ik fijner werken dan een knop indrukken.
Maakt het wel weer minder intuïtief, wat Apple juist hoog in het vaandel heeft zitten.

Maar ik ga er vanuit dat ze wel iets vinden hoor :)
Ik zou er niet aan kunnen wennen hoor.. de hele dag een vergrootglas mee sjouwen omdat er niks te zien valt op zo'n iPhone schermpje..
Heb nu de 4S, heb wel eens een 5S in mijn hand en het enige dat me dan opvalt is dat hij lichter is en iets hoger. Maar dit ziet er wel gigantisch uit zeg. Heb redelijke handen, misschien iets groter dan gemiddeld maar vind eigenlijk het formaat van de 4S nog steeds prima! Hangt misschien ook vanaf wat ik er mee doe > niet zo gek veel eigenlijk :)
Ik ben ook nog steeds tevreden met het 4s formaat, hiervoor had ik een android met een groter scherm (zte v970) daar kon ik eigenlijk niet aan wennen.
Een uitgerekte iPhone dus, en die bezels mogen ook eindelijk wat kleiner zeker omdat hij nu zo groot wordt.
Zou het ontwerp wel goed doen gezien het toestel nu blijkbaar groter wordt dan een Note 3 maar alsnog een kleiner scherm heeft, dus relatief nog steeds een erg lompe bezel, maarja dat is wel een iPhone kenmerk dus misschien dat ze daar niet aan willen sleutelen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 april 2014 11:48]

Maar het is wel stomme keus in dit geval, dan gaan ze flink de mist met die bezels.
Eindelijk een normale vorm van scherm en niet zo'n stom langwerpig scherm.
iPhone 4s vond ik nog fijn, toen de 5 uitkwam ben ik overgestapt op een Xperia Z Ultra vanwege mooi groot scherm van een een fijn 16:9 aspect ratio.
??
De vroeger iPhones waren bijna vierkant met een 3:2 formaat, en vanaf de iPhone 5 is het 16:9. Door de bezels aan de boven- en onderkant is de telefoon relatief lang (of juist dun) maar het scherm is zo'n raar formaat nog iet hoor.

De reolustie daarentegen is niet erg standaard.
iPhone 5/5s is 21:10.
1136:640 maakt 1.775:1, erg dicht tegen 16:9 aan, want dat is 1.778:1. Komt nergens in de buurt van jouw 2.1:1...
Ik hoop dat de resolutie ook beter wordt. De meeste smartphones zijn voorzien van 1920 x 1080 reso.
Is er iets mis met die resolutie dan?

Edit: ik bedoel dus dat een hogere resolutie dan 1080p voor telefoons op dit moment, behalve als verkoopargument (marketing), echt niet zo nodig is.

[Reactie gewijzigd door Lodesteijn op 15 april 2014 12:29]

Nope, je begrijpt 'm verkeerd.

Hij bedoelt eigenlijk: "Ik hoop dat de resolutie van de iPhone (momenteel 1136 x 640) omhoog gaat. Andere high-end telefoons hebben inmiddels al een scherm met een resolutie van 1920 x 1080, dus daar mag Apple best wel mee concurreren."
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True