Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 47 reacties

Nintendo brengt zijn nieuwe Zelda-game, die eerder al was aangekondigd, voor de Wii U uit in 2015. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt op de E3. Veel is nog niet bekend over de game, behalve dat hij een 'open spelwereld' zal krijgen.

Het is nog niet bekend hoe de nieuwe game gaat heten en wanneer hij precies uitkomt, enkel dat Wii U-bezitters hem ergens in 2015 in hun console kunnen stoppen. Eiji Aonuma, de regisseur van de The Legend of Zelda-reeks, kondigde de game aan tijdens een presentatie van Nintendo op de E3-gamesconferentie in Los Angeles. Tijdens de presentatie was te zien hoe Link, het hoofdpersonage in de Zelda-games, rijdend op een paard achterna wordt gezeten door een vuurspuwend monster.

Volgens Aonuma hebben gamers in de nieuwe Zelda meer vrijheid, en hoeven ze niet een bepaalde volgorde te volgen. De game heeft een open spelwereld waar spelers vrijelijk in kunnen bewegen. Tot nu toe bestonden Zelda-games uit kleinere ruimten die via portals aan elkaar waren gekoppeld.

The Legend of ZeldaEiji Aonuma, de regisseur en producent van de Zelda-reeks, laat de nieuwe Zelda zien.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (47)

Een zelda game zal altijd wel geweldig worden, maar... ik ben nog niet helemaal overtuigd van de teken stijl als ik zo naar de trailer kijk.
Zit tussen Skyward sword en Windwaker, welke beide een succes waren. Ik vertrouw er op dat nintendo ook deze game weer rete-tof gaat maken :)
Zit tussen Skyward sword en Windwaker, welke beide een succes waren. Ik vertrouw er op dat nintendo ook deze game weer rete-tof gaat maken :)
Als ik zo kijk naar de trailer beelden en dan bijna op het einde waar je Link ziet, vind ik totaal niet lijken op de Windwaker! Eerder weer een Skyward style, maar dan met meer detail. Jammer dat ze net de realistische style van Twillight Princes gebruiken, wat ze tijdens de bekendmaking van de Wii U lieten zien in 2012.
@Gutanoth, dat weet ik, maar stiekem hoopte ik en met mij waarschijnlijk vele anderen, dat een dergelijke versie zou uitkomen of de volgende Zelda realistischer zou zijn onder het mom van "we verliezen de hardcore gamer niet uit het oog"

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 10 juni 2014 22:51]

Neen, dat was gewoon een tech demo, om te laten zien wat de Wii U aankan :)
Stiekem had ik toch meer op die stijl gehoopt. Maar dit ziet er toch ook heel mooi en belovend uit.
Kleur en aankleding van Link is toch zeker Wind Waker stijl, alleen de cellshading is vervangen voor de stijl van Skyward Sword :)
Het spel ziet er weer verschrikkelijk aantrekkelijk uit, evenals de andere titels die werden aangekondigd!
Skyward Sword gebruikt een mildere vorm van Cell shading. Ik zou overigens zeggen dat SS en nu ook deze game een goeie combinatie is van de realistische looks van Twilight Princess en de Cartoony look van Wind Waker,

Prima combinatie dus om 2 soorten publiek aan te trekken.

[Reactie gewijzigd door Rabbitto op 11 juni 2014 02:09]

Windwaker vond ik geweldig, maar Skyward Sword helemaal niks. De waardeloze draw-distance en de mix tussen cartoony textures en realistische, Twilight-stijl personages dreef me snoeihard weg. Ik heb het gespeeld tot de eerste kerker, maar omdat het nog steeds niet interessant werd ben ik nooit verder gegaan.

Bij deze trailer zag ik weer een realistisch vormgegeven Link, met een raar kapsel en alle textures in felle kleuren. Het gras leek haast wel fluorescerend! Ik had liever iets gezien in de stijl van Link vs. Gohma die vorig jaar op internet verscheen. Link droeg in de trailer niet eens zijn groene tuniek of puntmuts :(
ben niet zo bekend in Nintendo land; is die link vs Gohma een bestaande game? welke?
Nee, dat plaatje van Link vs. Gohma was een demo van de rekenkracht van de Wii U. En blijkbaar is het hetzelfde verhaal als indertijd met de Space World 2000 demo. Die liet de rekenkracht van de GameCube zien in een realistisch ogend gevecht tussen Link en Ganondorf (filmpje), maar uiteindelijk kwam Windwaker uit, wat vele fans (in ieder geval initieel) teleurstelde.
Brrrr, kippevel van de trailer. Grafisch een goede mix van sterke graphics en de windwaker-stijl. Ik vond de windwaker-stijl zeker mooi, maar het ziet er wat kiddo uit. Een beetje alsof het iets verbloemt. Nu is het meer "echt", maar toch steeds cartoon/graphic-actig. Ik vind de mix zeer geslaagd!
Nou... Skyward Sword vond ik alles behalve geweldig om heel eerlijk te zijn, en ik heb van Gameboy tot Wii alle delen gekocht en grijs gespeeld...
Zolang er maar geen ghost wolf geleuter in zit wat nergens op slaat ben ik helemaal voor :0
Open world a la Zelda1 met (hoop ik) extra content gedurende de gen, dan is dit een blijvertje. Nintendo heeft aangegeven dat de demo in-engine is, natuurlijk is het afwachten hoe het daadwerkelijk wordt voor wat betreft de animaties ed, maar vergis je niet, Nintendo heeft vaker in het verleden met Mario en Zelda demo's getoond die too good to be true leken maar waar ze stand hielden.

Ik vind dit een goede tussenweg tussen realistisch en surrealistisch, beetje cell-shaded, dat blijft er mooi uitzien, ook na vele jaren.

Als ze de moeilijkheid wat opschroeven en het spel continu blijven updaten dan kan dit de beste Zelda ooit worden. Het is wel jammer dat ze vanwege de 3DS dit soort Nintendo superdeluxe titels minder vaak uit kunnen brengen als tijdens bijvoorbeeld de SNES-tijd, ze kunnen op alle vlakken mee met de beste maar er is teveel werk met (relatief) te weinig mensen. Vandaar ook hoop ik op een game die updates krijgt zodat ze niet gelijk weer from scratch een nieuwe Zelda op moeten bouwen. Bouw gewoon een fundament en bouw de wereld geleidelijk uit, dan kunnen ook meer ideeen uitgeprobeerd worden.
Wat DLC/uitbreidingspakketen zou een game als deze inderdaad niet misstaan, hoewel DLC een beetje een vies woord is. Het is alleen totaal niet Nintendo om dat te doen (online connectivity is iets dat Nintendo altijd uitermate slecht heeft geregeld, omdat ze te koppig zijn om bij de veel betere concurrentie af te kijken).
Ze hebben New Super Luigi U ook uitgegeven en zo'n beetje alle games zijn digitaal verkrijgbaar. Ik kan mij niet voorstellen dat ze, bij bijvoorbeeld MK8, geen extra tracks uitbrengen of de battlemode toevoegen. Het gaat echt wel gebeuren, de fans willen het, Nintendo kan echte rete simpel geld vangen (elk kwartaal een paar nieuwe tracks? Take my money) en de infrastructuur is aanwezig (hoewel niet je van het).
Ben vooral benieuwd naar de controls met de gamepad. Er zit nog een giroscoop en een camera in waar niets mee wordt gedaan, er is nog een fairy die in de hele saga nog weinig nut heeft gehad, ik zie kansen voor een unieke gameplay (in een volledig open wereld). Veht!
Het zag er in ieder geval heel mooi uit. Ik ben zeer benieuwd naar wat komen gaat!
Ik ben zo benieuwd :D Eindelijk een totale open wereld, zonder tussengebieden.
Dit is voor mij toch echt de magie van Nintendo. Ze kunnen nog altijd een glimlach op mij gezicht toveren.
Dat ziet er wel heel stijlvol uit, doet denken aan Wildstar (maar ook Skyward Sword). Gelukkig dit keer geen slechte gimmicks met motion controls.

In 2015 ga ik mede dankzij deze titel overwegen een Wii U aan te schaffen.
De next-gen console wordt nu dus sowieso de wii U voor mij :)
Ondanks dat ik liever het stijltje uit de tech demo van twee jaar geleden had gezien ben ik blij dat Zelda nu weer stappen gaat maken. Een open world Zelda game in Full HD (daar ga ik wel gewoon vanuit) is iets waar ik al jaren op zit te wachten.

Op het moment dat Nintendo een limited edition bundel uitbrengt met deze game haal ik hem in huis. Als enorme liefhebber van deze geweldige franchise wil je dit gewoon niet missen.
De game heeft een open spelwereld waar spelers vrijelijk in kunnen bewegen. Tot nu toe bestonden Zelda-games uit kleinere ruimten die via portals aan elkaar waren gekoppeld.

Volgens mij waren alle zelda games tot nu toe met een open wereld.
Of moet ik hierbij denken aan een Oblivion met open cities mod?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het meer over de dungeons ging, dat je deze niet linear hoef uit te spelen zodat je een nieuwe item hebt die je nodig hebt in de volgende.

Hoe het ook mag worden, ik word helemaal blij van dit nieuws, maar ben stiekem toch nog steeds aan het wachten op een zelda game die Majora's mask of Ocarina of Time gaat evenaren, beide waren een zeer goede mix van duister en grappig, ik was als kind altijd bang voor die handen die van het plafond vielen, en van de shadow temple in zijn geheel.

[Reactie gewijzigd door stefspee op 11 juni 2014 00:23]

Ja ik snapte die regel ook niet helemaal. Al vanaf de NES bestaat zelda uit een open wereld waarbij het verhaal vordert door dungeons te doorlopen. Staat mij echt niets van bij van portals en kleine ruimte's.. Volgens mij heeft de schrijver van dit artikel nooit een Zelda game aangeraakt..
Volgens mij waren alle zelda games tot nu toe met een open wereld.
Of moet ik hierbij denken aan een Oblivion met open cities mod?
Helaas is dit niet het geval. In Hyrule zijn er altijd losse gebieden geweest. Bv de eilanden in TWW. Ze hebben deze gebieden echter altijd netjes aan elkaar geknoopt waardoor het lijkt dat het één grote wereld is.

In deze nieuwe Zelda game gaat dat echter veranderen. Daar is er één grote, open wereld waar dan dungeons in te vinden zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True