Fans vragen Nintendo om Zelda-personage te noemen naar Robin Williams - update

Fans hebben Nintendo gevraagd om de naam van Robin Williams op te nemen in een nieuwe Zelda-game. De acteur kwam deze week om door zelfdoding en was een grote liefhebber van de serie.

De Nintendo-aanhangers zijn een petitie begonnen, die inmiddels ruim 90.000 keer is ondertekend. Daarmee behalen zij bijna het gewenste aantal van 100.000 supporters. In de petitie vragen de fans Nintendo om 'alsjeblieft een personage te benoemen naar Robin Williams'. "Hij hield van deze serie en het zou een geweldig eerbetoon zijn." Williams noemde onder meer zijn 25-jarige dochter, Zelda, naar het spel.

Bij Polygon reageert de gamefabrikant voor het eerst op de petitie, die vlak na de dood van Williams begin deze week werd aangemaakt. "We waarderen de ondersteuning van de community en horen het verzoek van de fans aan. We zullen niets loslaten over wat er mogelijk is in toekomstige games tijdens deze moeilijke tijd, maar houden de gedachten aan Robin dicht bij ons." Daarmee lijkt Nintendo, dat 'erg hield' van Williams en in het verleden meerdere keren samenwerkte met zijn dochter, de optie open te houden om de naam van de acteur te vereeuwigen in een spel.

De 63-jarige Williams werd maandag dood aangetroffen in zijn huis bij Los Angeles. Hij was bekend van films als 'Good Morning, Vietnam' en 'Jumanji' en kreeg in zijn carriere één keer een Oscar: voor zijn bijrol in de film 'Good Will Hunting'. De acteur pleegde zelfmoord nadat hij hoorde dat hij aan de ziekte van Parkinson leed. Die ziekte bevond zich nog in een vroeg stadium.

Behalve bij Nintendo legden fans ook bij Blizzard het verzoek neer om iets met Williams te doen. Zij vroegen de spelontwikkelaar om enkele van zijn bekende uitspraken op te nemen in World of Warcraft. Eén van de ontwikkelaars zei ermee aan de slag te gaan, zo meldde Polygon eerder.

Update, 11.45 uur - Op verzoek alinea over Blizzard toegevoegd.

Robin Williams

Foto: Flickr/Hot Gossip Italia

Door Yoeri Nijs

Nieuwsposter

16-08-2014 • 08:29

118

Reacties (118)

118
108
63
7
1
0
Wijzig sortering
Robin (en zelda) zijn niet eens zo heel lang geleden, in zekere zin, het gezicht geweest voor de Zelda franchise. (Commercials oot, four swords, en skyward sword).

De man heeft veel mensen geraakt, en deze mensen zouden het deze man gewoon gunnen om vereeuwigd te worden in een game waarvan hij "hield".

Er wordt overigens niet eens gevraagd om een karakter voor robin williams (hoewel dat ook mooi zou zijn voor hem) maar enkel om tijdens de vertaling van de game de naam van een karakter te veranderen naar Robin. Of om Robin op de een of andere manier te benoemen in de game. Dus Nintendo Japan hoeft zich hier amper druk over te maken.

De reactie van nintendo is begrijpelijk en terecht. Ze moeten eerst kijken of ze het gaan doen; of een karakter zich ervoor leent etc.
Anoniem: 561095 16 augustus 2014 09:31
Inderdaad, de fans van WoW hebben ook zo'n soort petitie gemaakt. Blizzard heeft daarop wel positief gereageerd:
World of Warcraft ✔ @Warcraft
.@robinwilliams Thank you. You gave us so much joy in our lives, and we hope you enjoyed your time in our world. We’ll see you in-game.
http://www.polygon.com/20...tribute-to-robin-williams

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Speelde robin williams ook wow dan? Achja, ik wist niet eens dat hij een fan was van de zelda reeks en dat hij zijn dochter daar naar heeft genoemd, ik weet eigelijk heel weinig over hem dan dat hij een acteur is. Overigens is Jumanji mijn top 1 film gebleven en daardoor ken ik hem als een goede acteur.
Anoniem: 561095 16 augustus 2014 08:38
"We waarderen de ondersteuning van de community en horen het verzoek van de fans aan. We zullen niets loslaten over wat er mogelijk is in toekomstige games tijdens deze moeilijke tijd [...]
Nintendo toont met deze reactie weer hun very corporate karakter aan, heel veel zakelijker dan Apple. Terwijl Nintendo juist een speels bedrijf bij uitstek hoort te zijn. Ze gingen in hun communicatie eerder al de mist in met die bug(?) dat twee gamecharacters van hetzelfde geslacht in een game konden trouwen, door heel zakelijk te reageren. Juist in hun communicatie zou je meer 'fun' willen lezen. Zeker gezien de meeste fans en ondertekenaars jeugdige spelers zullen zijn.

1. Acteur, model en danser Michael Williams (The Wire o.a.) speelt Kimble Graves in BF4 die opgroeide in Brooklyn (net als in de game) en naar dezelfde school ging (als de gamecharacter).
2.Acteur Kevin Spacey zit als Jonathan Irons in de game CoD: Advanced Warfare/
3. Acteur Dwain Murphy (DeGrassi) zit in Splinter CellBlacklist (als Isaac Briggs)

/edit: wat duidelijkere voorbeelden:
Snoop Dogg — appears in True Crime: Streets of LA (2003).
Hugh Hefner, Carmen Electra and Tom Arnold appear in Playboy: The Mansion (2005).[3]
Phil Collins — Appears as himself in Grand Theft Auto:Vice City Stories.[4]
Katt Williams and Ricky Gervais perform in the comedy clubs of Grand Theft Auto IV (2008).
50 Cent — Appeared as himself in 50 Cent: Bulletproof (2005) and 50 Cent: Blood on the Sand (2008).
Michael Jackson — Appeared as himself in "Michael Jackson's Moonwalker"
Bron: http://en.wikipedia.org/w...ppearances_in_video_games

dus zal niet voor het eerst zijn dat real life acteurs (als Robin Williams) optreden in games. Ik denk echter niet dat Nintendo zijn naam mag en kan gebruiken, maar eerder - als het al gebeurt - een character modellen naar hem.

Overigens hebben WoW-fans een soortgelijk verzoek gedaan en daarop heeft Blizzard wel positief gereageerd: http://www.polygon.com/20...tribute-to-robin-williams

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Je wil meer 'fun' in een reactie op iemand die net overleden? Hou je er dan ook even rekening mee dat Nintendo een Japans bedrijf is en dat de culturen over de wereld net iets verschillend zijn? De eerste twee zinnen van de reactie zijn trouwens niet vertaald door t.net:
"Robin Williams was loved at Nintendo." offered a Nintendo spokesperson. "Our hearts go out to his entire family, and especially to Zelda Williams who we've worked with multiple times.
Het maakt de reactie toch net iets anders overkomen.
dus zal niet voor het eerst zijn dat real life acteurs (als Robin Williams) optreden in games. Ik denk echter niet dat Nintendo zijn naam mag en kan gebruiken, maar eerder - als het al gebeurt - een character modellen naar hem.
Neen, net niet. De vraag is om een karakter te vernoemen. Volgens mij zou dat dus gewoon 'Robin' zijn. Er bestaat trouwens ook zoiets als 'portretrecht', iemand Robin noemen levert minder problemen op dan een karakter modeleren naar een bestaand persoon.

[Reactie gewijzigd door D-Three op 24 juli 2024 23:17]

Je mag volgens mij gewoon een karakter op iemand laten lijken. Als je ziet wat south park en gta v flikken. Ook wie zal je aanklagen? Je doet een eerbetoon aan een persoon wat fans van jou vragen. Als je die mensen dan gaat aanklagen moet je wel lef hebben. Aangezien de reputatie van je bedrijf verloren gaat.
Ook wie zal je aanklagen?
De nabestaanden.

Dat is trouwens ook het antwoord op de vraag "waarom kan dit niet nu meteen?"; wat de fans willen is allemaal leuk en aardig, maar wat de nabestaanden willen gaat voor. En je kunt het echt absoluut niet maken om die daar nu mee lastig te vallen; de wereld is een beroemdheid kwijtgeraakt, zij zijn een familielid kwijtgeraakt. Gun ze even de tijd, voordat je ze lastig gaat vallen met dit soort dingen.
''de wereld is een beroemdheid kwijtgeraakt, zij zijn een familielid kwijtgeraakt. Gun ze even de tijd, voordat je ze lastig gaat vallen met dit soort dingen.''
Hoezo zou je ze ermee lastig vallen je vernoemd gewoon een character Robin, en dit stuur je naar de familieleden in een brief. Niets onbeschofts aan (vind ik). Het is juist een eerbetoon aan Robin Williams.
Anoniem: 561095 @D-Three16 augustus 2014 09:18
Volgens mij kwam de reactie vanuit de Amerikaanse afdeling van Nintendo...en je zegt 'modeleren naar een bestaand persoon'. Maar Robin Williams bestaat dus niet meer (helaas). Dat maakt juridisch een enorm verschil tussen historische figuren of bestaande figuren.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Ok, dan slaat mijn reactie over de Japanse cultuur nergens op ;) Maar portretrecht is nog geldig een aantal jaren na de dood van een persoon. In ieder land is dit waarschijnlijk anders geregeld. Sowieso kan het soms ook geregisteerd worden voor langere termijn, ik kan me dan ook inbeelden dat dit bij bekende personene zeker gebeurt.
Hoezo dat?


Waarom zou je elke grote aanhanger aan je serie gelijk moeten opnemen in je franchise.

Ze willen hierover nog geen besluit nemen, en dat laten ze op deze wijze goed blijken. En dat is hun goed recht.
Het gaat niet om de inhoud van hun besluit [het zal mij niks uitmaken of hij er in komt of niet], maar op de wijze waarop ze communiceren. Voor een speels bedrijf, komen ze veel te zakelijk over in dit specifieke geval. Zeker nu het gaat om een petitie van fans die al bijna 100.000 keer is ondertekend.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Onzin.

Nintendo kan niet veel anders reageren dan dit. Nintendo kan niet opeens beslissen dat er een Robin Williams achtig character in een van hun games. Ten eerste is Robin Williams een bekend persoon dus als Nintendo zijn naam of gelijkenis wil gebruiken zullen ze toch eerst het eea aan zakelijke overeenkomsten moeten sluiten. Dit kost geld.

Ten tweede kost het tijd om te kijken of en hoe een bepaald character in een game verwerkt kan worden. In een paar dagen tijd kan je daar geen zinnige beslissing over nemen.

Nintendo reageert dus gewoon op een goede en keurige manier ipv meteen als een stelletje aasgieren aan de slag te gaan om een paar kudo's te pakken over de rug van een ander.
Helemaal eens, en bovendien zou het heel correct zijn om aan de nabestaanden te vragen wat zij ervan vinden, op een moment dat ze dat weer aankunnen.
Wat een onzin. Uiteraard is Nintendo een entertainment bedrijf, maar ook zij moeten serieus kunnen zijn. Het is gewoon niet netjes op zo'n moment een speelse reactie op een petitie te maken over een acteur die een paar dagen geleden zelfmoord heeft gepleegd. Dat zou ze (terecht) op veel kritiek komen te staan.

En ik denk niet dat de meeste mensen, die deze petitie hebben ondetekend jong zijn. Eerder het tegendeel. Ze zullen (net als Williams) uit de eerdere generaties Zelda liefhebber bestaan en de franchise gewoon nog volgen.
Waarom het niet wat speelser kan? Ik denk dat Robin Williams niets liever had gewild dan dat Nintendo een sparkle zou opsteken bij de mensen dan een koele zakelijke nietszeggende reactie.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Misschien moet je je iets meer verdiepen in de Japanse cultuur. Nintendo is namelijk een op en top traditioneel Japans bedrijf. En de Japanse cultuur is nou eenmaal zeer formeel.
Was het niet zo dat suïcide in japan nogal een aparte status heeft.
Zelfs vandaag de dag heeft men in Japan een andere kijk op zelfmoord dan in het westen. Men zal eerder begrip kunnen opbrengen voor iemand die wegens 'falen' of gezichtsverlies kiest voor zelfmoord. Het plegen van seppuku was een eervolle dood. Gewone criminelen die ter dood veroordeeld waren, hadden dit recht niet.
Zie wiki
De reactie van Nintendo North America...niet van de Japanese afd.
Dat maakt verder niet uit in de communicatie. Nintendo NA is qua bedrijfscultuur ook Japans.
En die staan nog altijd streng onder toezicht van het Japanse hoofdkantoor ;)
Zoveel is 100.000x nou ook weer niet. Petities zijn sowieso kansloos, niet iedereen die zo'n ding ondertekent is daar even fanatiek over.

Bij dit soort petities vindt meer dan de helft van de ondertekenaars 'het wel grappig'.

Verder vind ik hun reactie misschie wat behoudend, maar ook respectvol en niet gericht op korte termijn sympathie-winst. Prima, en het bedrijf kennende zullen ze echt wel een leuke knipoog naar Williams maken in het spel in de nabije toekomst. Williams heeft genoeg gedaan in zijn carriere om ergens een referentie te maken.
Waarom moet het zonodig meteen in een spel als Zelda?
Dat deze acteur veel respect verdient heeft ben ik volkomen mee eens, maar men draaft door tot overdrevenheid.

Dat zie je ook altijd met artiesten, niemand heeft het erover en op het moment dat degene ter overlijden komt is ineens iedereen fan ervan. Paar jaar later hoor je ze er helemaal niet meer over.

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 24 juli 2024 23:17]

Dat is niet heel vreemd, zoals het artikel ook al aangeeft;

Zelda ads;
- https://www.youtube.com/watch?v=09wBn4ux3N0
- https://www.youtube.com/watch?v=vu-N0ctQgKU

Robin Williams and daughter Zelda talk about their love for Ocarina of Time;
- https://www.youtube.com/watch?v=f6oYMtqZk4Y

Hem laten terugkomen als een NPC qua uiterlijk en/of naam moet toch wel mogelijk zijn.
De quote die je aanhaalt legt anders toch precies uit waarom ze zakelijk reageren? Hier nogmaals de quote die je aanhaalde, dit keer met nadruk:
"We waarderen de ondersteuning van de community en horen het verzoek van de fans aan. We zullen niets loslaten over wat er mogelijk is in toekomstige games tijdens deze moeilijke tijd [...]
Ze vinden het dus niet gepast om tijdens deze rouwperiode allerlei plannen te maken en daarmee dus ook de familie Williams op dit moment mee lastig te vallen.
Anoniem: 561095 @RayNbow16 augustus 2014 09:26
Nogmaals: het gaat me niet om de inhoud, maar de vorm van het bericht...............
De vorm is prima, het gaat over iemand die net is overleden en als je een beetje fatsoen hebt dan reageer je daar op een fatsoenlijke manier op zonder dat je meteen "Jah we gaan hem in een game stoppen hoor!!" onzin gaat roepen.
Maar een reactie als "de ontwikkelaars hebben ook een interne petitie gestart" is wel fatsoenlijk, grappig en zonder consequenties.
Bij spelen denk je juist aan plezier en lol.
Ze kunnen het ook niet snel goed doen. Als ze meteen toehappen wordt ze lijkenpikkerij verweten.
Ze reageren nu natuurlijk zakelijk wegens nabestaanden etc.

Edit: vorm van het bericht is daarom zakelijk dus ook de inhoud ervan.

[Reactie gewijzigd door pelt op 24 juli 2024 23:17]

Het is een bedrijf, en bedrijven leven in het echte leven en niet in een fabeltjes land. Als iemand iets onder een speelse wijze verkeerd interpreteert dan kan dat wel is een recht zaak worden. Vooral in amerika, daar klagen ze je aan voor zowat alles.
Wat is nu uiteindelijk je punt?
Nintendo zegt dat ze er rekening mee houden, maar ze willen er verder niks over zeggen.
Ze zijn een bedrijf, ze geven een zakelijke reactie, maar tonen wel respect. Keurig.

Dat lijstje met acteurs die in games opduiken heeft weinig toegevoegde waarde. Het heeft niks met "real life acteur" te maken. Elk willekeurig persoon kan in een game opduiken.
Als Robin Williams al in het spel voorkomt dan zal het wel een bijzaak-poppetje worden met een naam als "Wobin" ofzo... De naam Robin Williams past sowieso niet in de wereld van Zelda.


Maar goed, het was al min of meer duidelijk met de laatste zin in je eerste alinea:
[...]Zeker gezien de meeste fans en ondertekenaars jeugdige spelers zullen zijn.[...]
"Nintendo toont met deze reactie weer hun very corporate karakter aan, heel veel zakelijker dan Apple. "

Echt, wat?

Wat heeft Apple ermee te maken? Niet alleen is het een irrelevante vergelijking, maar ook een foutieve. Apple is het toppunt van 'corporate' communicatie. Speels is op geen enkele manier van toepassing, behalve sommige advertenties, die zo gemaakt 'speels' zijn dat je weet dat er in de ad-brief stond: 'make it edgy or 'fun!'' en sommige responses van Siri (waarvan je ook vaak dnekt dathet in de PvE stond).

Echt, ik snap niet hoe je bij zo een nieuwsbericht Apple erbij haalt. Had dan Google genoemd, die wel humor gebruiken in hun communicatie naar de buitenwereld (en zelfs in hun documentatie), of misschien meer terzake een games bedrijf zoals Bungie (voor Microsoft) of DoubleFine of Black Isle of MuckyFoot.
En vergeet Axl Rose niet in San andreas als radio commentator.

Overigens zou het leuk zijn als ze het doen, maar doen ze het niet is het ook geen drama.
Een deel van die voorbeelden zijn acteurs/muzikanten die in hun eigen games voorkomen (Hefner, 50 cent, Michael Jackson). De rest zijn games die (semi-)realistisch zijn en waar het dus makkelijk is een echte acteur/muzikant in te passen.

In Zelda een Robin Williams karakter inpassen is veel ingrijpender zijn dat Ricky Gervais in een comedyclub in GTA.
Er zit wel een verschil in of je alleen maar een character vernoemd naar iemand (en dat hoeft niet eens letterlijk "Robin Williams" te zijn, maar alleen zijn voornaam, of een verwijzing naar een van zijn vele filmrollen) of dat je iemand ook echt als persoon in een spel opvoert. Dat wordt gezien een aantal reacties in dit draadje nogal eens met elkaar verward.
Ik denk dat in dit geval het "optreden" niet gaat lukken...
Verschil met je voorbeelden is dat Williams helaas niet meer in staat is om zijn stem te verlenen aan een karakter. Nu is mijn minuscule ervaring met Zelda games dat er niet echt zinnen worden gesproken dus t KAN wel...
Blizzard heeft honderden easter eggs / real world referenties in het spel zitten - ik vind het dus niet gek dat ze ook robin williams als referentie toe zullen voegen.

Nintendo, is wel weer jammer.
Gemiste kans.
Nintendo is japans, dat is met perfectie enzo, dat zie je terug in Zelda.

Het opnemen van Robin Williams in Zelda is emotie, typisch iets van het westen, het ongebreideld laten lopen van emoties, vooral de laatste jaren is er een soort weekheid in het westen geland (in europa is een verregaande feminisering opgetreden, al is er nu ook een tegenbeweging gaande met de opkomst van de baard).

Dus van mij mag Nintendo gewoon lekker autistisch door blijven werken aan Zelda zonder zich iets aan te trekken van jengelende westerlingen.
Japan is niet veel beter hoor.

Ik woon nu een paar jaar in Japan en Japanner houden er ook van om om het minste en geringste een potje te janken op tv (allemaal sullige idol types die werkelijk niks anders kunnen dan "eeeee" zeggen).

Paar maanden geleden was er een "beroemde" hond overleden die in veel series/films speelde ofzo. Ze hebben geloof ik een heel weekend aan tv weten te vullen over het leven van die hond inclusief constant huilende mensen. Wat dat betreft kunnen Japanners nog erger zijn dan westerlingen.
TV en echte mensen is natuurlijk een groot verschil. Mijn beperkte ervaring is dat Japanners zeer gereserveerde mensen zijn in de publieke/professionele sfeer. TV is een uitlaat klep hiervoor. De reactie van Nintendo past in de normale zakelijke cultuur.
Ik snap best wat je wilt zeggen, maar om vrouwelijkheid nu gelijk te stellen aan weekheid?

Daarbij, de opkomst van de baard (bij de zogenaamde "hipsters" zoals hieronder gemeld wordt) heeft weinig te maken met een tegenbeweging tegen weekheid. Kan aan mij liggen, maar die gasten met die nette baardjes en dunne italiaanse snorretjes komen mij alles behalve stoer over. Je hebt het puur over uiterlijkheden die niet 1 op 1 te vertalen zijn naar mentaliteit.

En je klinkt een beetje neerbuigend tegen zowel de 'autistische' Japanners, als de 'jengelende' westerlingen, wat is volgens jou dan wél goed?

De reactie van Nintendo is gewoon netjes, alles in beschouwing nemend. Respectvol naar de nabestaanden toe, wat volgens mij het belangrijkste is.
Opkomst van de baard? Bron?
Ik zie zeer zelden iemand met een baard.
Zie hier o.a. Beard-Loving Hipsters Give Razor Sales a Shave
Procter & Gamble, which owns shaving giant Gillette, recently announced that its razor sales are falling in developed markets.
Maar als je een searchengine gebruikt en intikt "baard is terug" oid vind je genoeg hits.
Ik denk dat hij richting bebaarde culturen wijst. (denk aan schilderswijk)
Onzin, de baard is weer een tijdje mode geweest, ik geloof dat dat recentelijk weer is overgewaaid. Alle hipsters liepen ook een tijdje met baarden. :-)
Ah zo, ja logisch, die zijn natuurlijk ook het toppunt van mannelijkheid met hun skinnyjeans enzo. Sarcasme? }>

Maar Alfred leek inderdaad die kant op te wijzen gezien zijn andere reactie.
I stand corrected.
[...]


Nintendo toont met deze reactie weer hun very corporate karakter aan, heel veel zakelijker dan Apple.
Waar komt Apple ineens vandaan in een discussie over Nintendo? :?

Ik kan niet zeggen dat Apple nou zo'n 'warm' karakter heeft. Lees de gemiddelde geschiedenisbeschrijving van Apple of een bio van Steve Jobs maar eens door. Ik ken eigenlijk weinig meedogelozere bedrijven dan Apple.
Wauw, weer een typische tweakers reactie als het om Apple gaat. Meedogenloos of niet: deze pagina is de vinden op de officiele Apple site: http://www.apple.com/remembering-robin-williams/.
Wauw, weer een typische tweakers reactie als het om Apple gaat.
Het artikel waarop gereageerd wordt gaat niet eens over Apple!
Robin heeft toen ooit nog een reclame spotje met zijn dochter gedaan voor een nieuwe Zelda-game ;)
Deze bedoel je waarschijnlijk: https://www.youtube.com/watch?v=otfZ7hf6FbU

(trouwens irritant dat je eerst een reclame van Google krijgt voordat je het filmpje, in dit geval ook een reclame, te zien krijgt, youtube is er niet beter op geworden sinds Google het overnam)
adblock blokkeert ook youtube reclames hoor
Anoniem: 463297 16 augustus 2014 08:44
Waarom vraag ik me af.
Ik ben niet bekend, maar als ik dood ga dan gebeurd er niets voor me.
Waarom dan wel voor iemand die bekend is.
Ik vind het een duidelijk statement van Nitnendo om te zien wat gebeuren kan.

PS: Ongetwijfeld zal de personage in WoW iets in de richting van William robins gaan heten oid.
Analoog aan wat ze met Harrison Ford hebben gedaan.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 463297 op 24 juli 2024 23:17]

Ik ben niet bekend, maar als ik dood ga dan gebeurd er niets voor me.
Robin Williams heeft miljoenen mensen ontroerd, laten lachen dan wel op een andere manier vermaakt. Wat is jouw prestatie?
Hij heeft een heel team om zich heen, die scripts, jokes etc schrijft. Acteeraanwijzingen geeft etc. HeerdinM heeft niet een heel team om zich heen. Dus je vergelijking slaat nergens op.

Sowieso worden bijvoorbeeld de meeste sporters opgehemeld om niks: alles is voor ze uitgekauwd. Van hun dieet t/m de sportschema's. Van overnachten in de beste bedden t/m de beste sportschoenen voor hun voeten. Vroeger was sport nog echte sport en een individuele prestatie, tegenwoordig hoeven prof-sporters bijna niks meer zelf. Ze hoeven alleen maar te doen wat hun gezegd wordt. Het zijn alleen geen eigen-prestaties meer. Wat jij aan de voorkant ziet, zit een enorm team achter die het medemogelijk heeft gemaakt. Zonder dat team en de middellen er achter zou hij never nooit dezelfde prestaties hebben kunnen neerzetten (denk aan zwemmers, hardlopers etc).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 24 juli 2024 23:17]

Helaas dit is juist net niet van toepassing op Robin Williams. Zoals ook door anderen is geschreven. De kracht van hem was juist net het doen van iets dat onverwacht was.

Meest klassiek (al waren veel er ook niet blij mee in verband met het toch nog steeds gevoelige onderwerp) was Good Morning Vietnam. Hij bleef zijn karakter maar uitdiepen. Maar ook in interviews bleef hij een open en warm persoon, die gevoelige onderwerpen als zijn verslaving aan alcohol en drugs niet uit de weg ging.

Ook zijn optredens voor goede doelen waren klassiek te noemen. En daar waren echt geen briefjes voor nodig met voorgekauwde tekst.

Persoonlijk hoop ik dat zijn dochter Zelda toestemming geeft voor een karakter in World of Warcraft, die hoop ik in een afgelegen herberg zijn stand up act doet. Kunnen spelers als Zero er ver vandaan blijven desgewenst. Ik verwacht echter een "uitverkocht" huis.

Ik ben bang dat zijn angst voor de ziekte van parkinson, waar hij aldus zijn vrouw aan bleek te leden, de laatste duw was die hij nodig had voor deze drastische stap. Juist net voor iemand die geen mensen nodig heeft die scripts, jokes en acteeraanwijzingen geven, lijkt het mij vreselijk wel afhankelijk te worden van dat soort teams.
Wat voor reactie is dit nu weer? Zowel arrogant als heerdinm hebben misschien wel een punt. Maar het is net jouw bewering dat Robin Williams niks deed en een volledig team achter zich had die nergens op slaat.

Een Hollywood film maak je uiteraard niet alleen. Maar Robin Williams deed stand-up comedy voor hij bekend werd. Toen had hij geen team achter zich. Hij had een sterk improvisatievermogen en vond dikwijls ter plaatse (zelfs in films) volledige dialogen uit. Kon goed immiteren en was één grote waterval aan one-liners. Ik hou niet van 'verafgoding' of ophemelen en begrijp dus de reactie van heerdinm. Ik zeg niet dat het uniek is maar niet iedereen kan dit zomaar. Williams had er talent voor en veel was wel zijn eigen prestatie.

[Reactie gewijzigd door D-Three op 24 juli 2024 23:17]

Een briljant voorbeeld van zijn improvisatie vermogen was de 16 uur, jawel dat lees je goed, 16 UUR aan improvisatie voor Disney's Alladin. Toen was er nog geen tekening gemaakt. En ik geloof niet dat iemand voor 16 uur aan script gaat zitten schrijven zodat meneer Williams binnen kon komen en het op kon ratelen. :P
Je vergeet twee zeer belangrijke dingen: talent en hard werken. Overigens gaat mijn 'vergelijking' wel op want anders hadden we deze discussie niet. :+
Waarom vraag ik me af.
Ik ben niet bekend, maar als ik dood ga dan gebeurd er niets voor me.
Waarom dan wel voor iemand die bekend is.
Laten we gelijk alle standbeelden verwijderen, ok?
Laten we gelijk alle karakters van beroemdheden uit alle software verwijderen, ok?
Misschien ook maar alle boeken en kunstwerken verbranden van beroemdheden?
Ergens heb je wel gelijk. Het verhogen van één persoon tot zo'n niveau is waanzin.

Echter, gebeurd dit allemaal niet omdat Robin Williams talentvoller, hard-werkender of beter was dan de rest van ons, maar simpelweg omdat vele mensen hem als idool zien. Een begravenis word ook niet gehouden voor de dode, maar voor diegene die nog leven.
"Ik ben niet bekend, maar als ik dood ga dan gebeurd er niets voor me."

Juist.

"Ik ben niet bekend"

Daarom dus.
Ik ben niet bekend, maar als ik dood ga dan gebeurd er niets voor me.
Waarom dan wel voor iemand die bekend is.
Misschien omdat jij niet met je humor en vrolijkheid in je films en je publieke optredens het leven van velen verrijkt en verbeterd hebt? Wilde gok hoor. 8)7
Leuk voor fans van deze meneer. En als iemand onverwacht en ook nog door zelfmoord overlijdt dan is de schok natuurlijk groter, en de roep om hem een plek te geven ook. Maar ik snap Nintendo ook wel als geen precedent willen scheppen. Misschien overlijdt morgen een andere acteur of zanger...

Ik ben zelf te jong om Williams echt goed te kennen. Ik ken hem alleen van Mrs. Doubtfire. Maar om nou meteen deze man zo te moeten eren... Er zijn zat mensen om te eren die heel wat nobeler en belangrijker werk deden en doen...
Er is wel een verschil tussen Williams en andere acteurs ofzo. Williams was echt een groot Zelda fan, hij heeft zels zijn dochter ernaar vernoemd.. Zelda die Nintendo meerdere malen heeft geholpen, dusja ik snap de fans wel en neem aan dat Nintendo ook iets gaat doen met dit verzoek.
Net zoals met micheal jackson, het moment dat ze dood zijn worden ze de hemel in geprezen, ervoor niet bepaald.

Ik vondt een paar films van hem goed te kijken, verder vondt ik het altijd al een raar mannetje die meer vervelend was en raar in films dan ook maar interessant. Ongeacht of hij "een goede rol neerzette".

Robin williams opnemen in een zelda game gaat natuurlijk totaal nergens over. Dat hij zijn dochter naar een character in een spel heeft genoemd is leuk voor hem, maar dat heeft absoluut niks te maken met de games.
Na een soortgelijke petitie voor Warcraft heeft Blizzard aangekondigd dat er een NPC van Robin Williams in World of Warcraft zal komen. Dit omdat hij ook een vervent Warcraft 3 en WoW speler was. Ik vind het een mooi gebaar in ieder geval.
Het is best een aardig idee om Robin Williams een karakter te geven in Zelda, hij heeft een karakteristiek gezicht en dat leent zich er prima voor.
Of je iedere acteur moet vereeuwigen in het spel wat hij leuk vond is per geval te beoordelen, het is wel gratis reclame exposure voor een fabrikant zodra dat bekend word onder de fans van de betreffende acteur.
Robin heeft zich ook laten behandelen in het verleden voor bi polaire stemmings wisselingen
dus dan kun ej zeggen dat hij manisch depressief is daarnaas de parkinson
datt is niet makkelijk voor een mens
en ik kan er over meepraten heb md vanaf mijn 16de met bi polair en sinds een jaar de beginselen van parkinson

resoect is erg moeilijk te krijgen tegenwoordig

men is hard vooral met hun oordeel over anderen
Ik zou het wel tof vinden als Nintendo een Jumanji achtige boardgame toevoegd aan een Zelda game. Past wel bij de franchise en kan een leuk extraatje zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.